راهنمای خرید بازی در سرویس گیم پس؛ هزار بازی اورجینال فقط ۶۰ هزار تومان

راهنمای خرید بازی در سرویس گیم پس؛ هزار بازی اورجینال فقط ۶۰ هزار تومان
راهنمای مطالعه

    سرویس اشتراکی ایکس‌باکس گیم پس (Xbox Game Pass) بهترین و کم‌هزینه‌ترین راه برای دسترسی به صدها بازی تراز اول در پی‌سی، ایکس‌باکس و موبایل است. در ادامه با معرفی و راهنمای خرید گیم پس همراه باشید.

    گیم پس چیست؟

    طی سال‌های گذشته سرویس‌های اشتراکی مانند اسپاتی‌فای و نتفلیکس انقلابی را در نحوه ارائه محصولات موسیقی، سینمایی و تلویزیونی به پا کردند. اینکه تنها با پرداخت مبلغی اندک، در قالب اشتراک به صورت ماهانه یا سالانه به صدها، هزاران و حتی میلیون‌ها ترک موسیقی، دانلود فیلم و سریال دسترسی داشته باشید، با استقبال خیره‌کننده‌ای مواجه شد.

    به دنبال این قضیه، شرکت‌ها و برند‌های صاحب‌‌نام دیگر هم اقدام به پیاده‌سازی سرویس اشتراکی برای محصولات خود کردند که یکی از مطرح‌ترین آنها، «گیم‌پس» از برند ایکس‌باکس مایکروسافت بود.

    اولین سرویس اشتراکی پرمخاطب و انقلابی در صنعت بازی‌های ویدیویی که از سال ۲۰۱۷ کار خود را روی کنسول‌های ایکس‌باکس وان آغاز کرد و ورق رقابت پلتفرم ایکس‌باکس را در برابر پلی‌استیشن سونی تقریبا برگرداند.

    خرید گیم پس چه مزایایی دارد؟

    تقریبا ۵ سال از شروع به کار گیم‌پس می‌گذرد و گستره‌ پوشش این سرویس دیگر محدود به کنسول‌های ایکس‌باکس نیست.

    اگر با این سرویس آشنا نیستید، مزیت خرید گیم‌ پس به طور خلاصه این است که با پرداخت مبلغی محدود و تهیه اشتراک، به لیست بلندبالایی از بازی‌های اختصاصی ایکس‌باکس و برخی از استودیوهای بازی‌سازی دیگر در پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سریز ایکس و اس، رایانه‌های شخصی، اندروید و iOS دسترسی پیدا می‌کنید.

    انواع مختلف سرویس گیم پس

    سرویس گیم پس

    • ایکس‌باکس گیم پس (Xbox Game Pass) | ماهیانه ۹.۹۹ دلار (۱ دلار برای اولین ماه)

    این سرویس پایه به شما امکان دسترسی به کتابخانه بزرگی از بازی‌ها را در کنسول بازی ایکس‌باکس می‌دهد. این اشتراک فاقد ایکس‌باکس لایو گلد برای انجام بازی‌های آنلاین و چند نفره روی کنسول‌های ایکس‌باکس است.

    • گیم‌ پس برای رایانه‌های شخصی (Game Pass for PC) | ماهیانه ۹.۹۹ دلار (۱ دلار برای اولین ماه) به همراه دسترسی به کتابخانه بازی‌های سرویس EA Play

    خرید گیم پس PC به شما امکان دسترسی به کتابخانه بزرگی از بازی‌های پی‌سی را فقط در رایانه‌های شخصی ویندوزی می‌دهد. برای بازی به صورت آنلاین و چند نفره نیازی به سرویس لایو گلد نیست.

    • ایکس‌باکس گیم‌ پس آلتیمیت (Xbox Game Pass Ultimate)ماهیانه ۱۴.۹۹ دلار (۱ دلار برای اولین ماه) به همراه اشتراک گلد و دسترسی به کتابخانه بازی‌های سرویس EA Play

    این سرویس همانطور که از نام آن پیداست، امکان دسترسی به تمام بازی‌های تحت پوشش این سرویس در ایکس‌باکس و رایانه‌های شخصی را می‌دهد. همچنین امکان استفاده از قابلیت استریم روی کامپیوتر، اندروید و iOS نیز با این سرویس داده می‌شود. این اشتراک به طور پیش‌فرض دارای سرویس ایکس‌باکس لایو گلد برای انجام بازی‌های آنلاین و چند نفره هم هست.

    ارزان‌ترین گیفت کارت گیم پس

    لیست بازی های گیم پس

    شما با خرید هر یک از طرح‌های گفته شده، به تمامی بازی‌های اختصاصی مایکروسافت دسترسی پیدا می‌کنید. از فرانچایز بزرگ Halo تا Gears of War گرفته تا سری بازی‌های ریسینگ Forza Horizon و Forza Motorsport و صدها بازی دیگر. یکی از اتفاقات مهم سالی که گذشت، خریدهای بزرگ مایکروسافت بود که همین خرید‌ها ارزش سرویس گیم‌پس را دو چندان کرد.

    بازی‌های بتسدا در گیم‌ پس!

    اولین خرید بزرگ، زنیمکس کمپانی مادر بتسدا بود که شامل تمام IPها و استودیوهای زیرمجموعه آن می‌شود. در حال حاضر تمامی بازی‌های تحت برند زنیمکس و بتسدا مانند Doom، Fallout، Wolfenstein، The Elder Scrolls و ده‌ها بازی دیگر، از طریق سرویس گیم‌پس در دسترس قرار دارند. حرکت بزرگ بعدی مایکروسافت، خرید کمپانی اکتیویژن-بلیزارد بوده و باید در آینده نزدیک شاهد ورود فرانچایزهای بزرگی مانند Call of Duty، Diablo و Warcraft به سرویس گیم‌پس باشیم.

    شرکت الکترونیک آرتز هم یکی از همکاران نزدیک مایکروسافت است و دسترسی به سرویس اشتراکی خود یعنی EA Play را از طریق تهیه اشتراک گیم‌ پس هموار ساخته است. به این معنی که شما می‌توانید به جای خرید عادی اشتراک EA Play، با خرید گیم‌ پس به طور همزمان از EA Play در دل گیم‌ پس بهره ببرید.

    بخشی از بازی‌های EA Play که با تهیه پلن آلتیمیت گیم پس در دسترس قرار می‌گیرند

    پس از تهیه هر یک از پلن‌های اشتراک گیم پس، برای مثال در کنسول ایکس‌باکس شما می‌توانید از بخش Xbox Game Pass به بازی‌های موجود سرویس دسترسی داشته باشید.

    در رایانه‌های شخصی، بازی‌های سرویس از طریق نرم‌افزار Xbox برای ویندوز ۱۰ و ۱۱ در دسترس هستند. برای دسترسی به Xbox Game Pass در فضای ابری، می‌توانید اپلیکیشن آن را در دستگاه اندرویدی خود نصب کنید یا از برنامه Xbox در پی‌سی استفاده کنید. در سیستم عامل iOS به خاطر سیاست‌های انحصاری اپل، برنامه‌ای وجود ندارد و فقط از طریق وب‌سایت Game Pass می‌توانید به این سرویس دسترسی داشته باشید.

    [related]34018[/related]

    دسترسی به ۱۰۰۰ بازی تنها با یک اشتراک!

    اگر بخواهیم نگاه و نظری کلی به این سرویس داشته باشیم، باید بگوییم که با یک سرویس اشتراکی به شدت به صرفه، پرمحتوا و فوق‌العاده طرف هستیم. گیم‌ پس پر از بازی است. در مجموع نزدیک به ۱۰۰۰ عنوان بازی در کل سرویس گیم‌ پس (PC و Xbox) در دسترس قرار دارد. مایکروسافت فقط به بازی‌های خود بسنده نکرده و ما شاهد حضور آثاری از سایر استودیوها و کمپانی‌های کوچک و بزرگ در گیم‌ پس هستیم.

    از اسکوئر انیکس با بازی Guardians of the Galaxy، تا Rainbox Six Siege یوبی‌سافت، استودیو IO Intractive با کل فرانچایز Hitman و ده‌ها نمونه دیگر، ارزش فوق‌العاده‌ای به سرویس گیم‌ پس داده‌اند.

    دیگر دلیل برای خرید گیم پس این است که مایکروسافت همچنین به صورت مداوم در حال گسترش این سرویس با عناوین جدید است و در این راه نه تنها از بازی‌سازان دیگر استقبال می‌کند، بلکه بازی‌های اختصاصی خود را از اولین روز عرضه راهی سرویس اشتراکی گیم‌ پس می‌کند.

    مایکروسافت هزینه بسیار زیادی برای سرویس گیم‌ پس کرده و می‌کند. تعداد زیادی بازی سرویس‌محور و آنلاین مانند ماینکرفت، State of Decay، Halo و Sea of Thieves وجود دارد که به صورت مداوم در حال به‌روزرسانی هستند و شما با پرداخت مبلغ اشتراک اندکی، به همه آنها در کنار صدها بازی دیگر دسترسی پیدا می‌کنید.

    مایکروسافت همچنین توجه ویژه‌ای به بازی‌های مستقل داشته و به واسطه قدرت و مخاطب گیم پس، آنها را از این طریق به بازار عرضه می‌کند. یکی از موفق‌ترین نمونه‌های اخیر بازی Death's Door است که با استقبال فوق‌العاده‌ای روبه‌رو شد.

    [video width="1280" height="720" m4v="http://cdn01.daraje.com/2022/04/Game-Pass-Pc-Games-fix.m4v" autoplay="true" loop="true"][/video]

    تنوع سبک در سرویس اشتراکی گیم پس عالی است. اگر طرفدار ژانر استراتژی باشید می‌توانید با خرید گیم پس آلتیمیت یا پی‌سی، به همه بازی‌های فرانچایز Age of Empire و نسخه جدید آن، Age of Empires IV دسترسی داشته باشید.

    بازی‌های فوق‌العاده‌ای نظیر Halo Wars، Hearts of Iron IV، Iron Harvest، Total War Warhammer III، Crusader Kings 3 و ده‌ها عنوان دیگر، نشان‌دهنده تمرکز عالی مایکروسافت روی همه سلیقه‌ها و جلب رضایت همگانی گیمرها برای استفاده از اشتراک گیم‌ پس است.

    کمی قبل‌تر هم به EA Play اشاره کردیم. این اشتراک چیزی شبیه گیم پس، اما مخصوص بازی‌های EA Games است که شما می‌توانید از طریق وب‌سایت و نرم‌افزارهای EA Play یا EA Origin برای پلتفرم‌های پی‌سی، پلی‌استیشن و ایکس‌باکس تهیه کنید.

    حال EA طی همکاری مشترک با مایکروسافت، سرویس خود را در دل گیم‌ پس هم قرار داده است. همین قضیه سبب شده تا ده‌ها بازی فوق‌العاده از EA مانند سری بتلفیلد، مس افکت، نید فور اسپید و سایر عناوین این کمپانی راهی گیم پس شود.

    ارزان‌ترین قیمت ایکس باکس

    راهنمای خرید گیم پس

    خوشبختانه راه‌‌های دسترسی و استفاده از سرویس گیم‌ پس بسیار متنوع و حتی آسان است. با وجود تحریم‌ها و محدودیت سیستم بانکی ما راه‌های غیرمتعارف، اما امنی برای دسترسی ارزان‌تر و سهل‌تر به سرویس‌هایی مانند گیم پس، نتفلیکس، اسپاتی‌فای ور ده‌ها اشتراک دیگر وجود دارد.

    سرویس گیم پس

    ۱- آموزش خرید گیم پس ۱ دلاری:

    اگر جزو کسانی هستید که برای اولین بار، تصمیم به تهیه اشتراک گیم پس گرفته‌اید، یکی از امن‌ترین و راحت‌ترین راه‌ها، تهیه اشتراک ۱ دلاری مخصوص مشترکان جدید است. مایکروسافت برای جلب مخاطبان بیشتر، به همه کسانی که برای اولین بار تصمیم به خریداری روی اکانت ایکس‌ باکس و ایمیل خود دارند، اشتراک یک ماهه را تنها با قیمت یک دلار عرضه می‌کند.

    برای انجام این‌کار، کافی است یک گیفت کارت یک یا چند دلاری از فروشگاه‌ها و سایت‌های معتبر داخلی تهیه کنید، کد آن را در اکانت خود وارد کنید تا کیف پول‌تان شارژ شود و سپس با مراجعه به بخش گیم پس، اشتراک خود را خریداری کنید. البته برخی از فروشگاه‌های ایرانی نیز اقدام به فروش گیم‌ پس‌های یک دلاری می‌کنند.

    انواع پلن گیم پس انواع پلن گیم پس

    ۲- خرید گیم پس از سایت و ایکس باکس

    مانند مورد قبلی، شما می‌توانید با مراجعه به سایت ایکس‌باکس یا بخش گیم پس ایکس‌باکس یا ویندوز، نسبت به خرید اشتراک گیم پس اقدام کنید. می‌توانید با شارژ کیف پول این کار را انجام دهید، یا گیفت‌کارت‌های آماده گیم‌ پس را که به صورت کد توسط فروشگاه‌های معتبر به فروش می‌رسند، تهیه کرده و به راحتی اشتراک گیم‌ پس را خریداری کنید.

    خرید گیم پس خرید گیم پس آلتیمیت

    ۳- خرید اشتراک‌های ظرفیتی ارزان و قانونی

    یکی از روش‌های مرسوم برای خرید اشتراک و بازی در پلتفرم ایکس‌باکس، اکانت‌های ظرفیتی هستند. فروشگاه‌های معتبری در اینترنت وجود دارند که اکانت‌های کاملا مطمئن و قانونی در ظرفیت‌های کامل، هوم و غیر هوم عرضه می‌کنند که مشمول گارانتی دائم هستند و بدون هیچ مشکلی، دسترسی کاربر به اشتراک گیم‌ پس را ممکن می‌کنند. اما چند نکته:

    ۱- همانطور که از اسم این مدل‌ اشتراک‌ها پیداست، ما با «اکانت»‌های ظرفیتی روبه‌رو هستیم. فروشگاه‌ها در قالب سه ظرفیت، اکانت‌هایی با مدت اشتراک ۱ تا ۱۲ ماه به مشتریان تحویل می‌دهند که عمدتا این اکانت‌ها به صورت میانگین از یک ماهه به قیمت ۶۰ هزار تومان شروع می‌شود.

    ۲- عمده اکانت‌های ظرفیتی Ultimate هستند که شامل اشتراک لایو گلد، گیم پس پی‌سی، EA Play و کلاد می‌شوند و توصیه می‌کنیم حتما اکانت‌های ظرفیتی آلتیمیت را برای دسترسی کامل به همه امکانات سرویس خریداری کنید.

    ۳- توجه داشته باشید که شما یک اکانت جدید را در قالب ظرفیتی تحویل می‌گیرید و با اشتراک‌گذاری آن در ایکس‌باکس یا ویندوز، می‌توانید از طریق اکانت اختصاصی‌تان به گیم پس دسترسی داشته باشید.

    ۴- همانطور که گفتیم اکانت‌های ظرفیتی در سه حالت کامل، هوم و غیر هوم به فروش می‌رسند. در کل تفاوت خاصی بین این ظرفیت‌ها وجود ندارد و فقط در ظرفیت کامل، اکانت می‌تواند به صورت دو کاربره مورد استفاده قرار بگیرد. تفاوت ظرفیت هوم و غیر هوم فقط در نحوه فعال‌سازی آن است. با این حال پیشنهاد ما خرید گیم پس با ظرفیت کامل است.

    سرویس گیم پس

    ۴- خرید گیم پس به صورت کد

    نوع دیگری از خرید گیم‌ پس، تهیه اشتراک آن به شکل گیفت‌ کارت دارای کد است که توسط فروشگاه‌های مختلف به چندین صورت انجام می‌شود. برخی از فروشگاه‌ها با دریافت اطلاعات اکانت‌تان، اقدام به خرید گیم پس روی حساب کاربری شما می‌کنند. حتما قبل از انجام این روش، از معتبر بودن فروشگاه مطمئن شوید تا اتفاقی برای اکانت‌تان نیفتد.

    برخی دیگر از فروشگاه‌ها، گیفت‌کارت یا کد را به صورت مستقیم به خریدار ارائه می‌دهند که این یکی از راه‌های مطمئن و بی‌دردسر برای خرید گیم پس خواهد بود. قیمت گیفت‌ کارت به نسبت اکانت ظرفیتی بالاتر است.

    فهرست قیمت لوازم جانبی ایکس باکس

    گیم پس روی موبایل در دسترس است؟

    بله، همانطور که کمی قبل‌تر گفتیم سرویس ایکس‌باکس گیم پس حتی روی سیستم عامل اندروید هم قابل دسترس است اما به صورت آنلاین،‌ کلاد و استریم. مایکروسافت با پیاده‌سازی طرح xCloud، امکان دسترسی به بازی‌های سرویس گیم پس را در هر نقطه‌ای با دسترسی به اینترنت مناسب هموار ساخته است. در اولین حرکت این دسترسی برای کاربران اندرویدی تدارک دیده شد.

    اما دسترسی کاربران iOS به خاطر قوانین سفت و سخت اپل، از طریق اپلیکیشن غیرممکن شد و مایکروسافت برای رفع این مشکل، دسترسی به استریم بازی‌های گیم پس را از طریق وب اپلیکیشن ممکن ساخت.

    در حال حاضر مایکروسافت اقدامات بسیار خوبی برای تسهیل انجام بازی روی صفحه‌های لمسی تدارک دیده و روز به روز به تعداد بازی‌هایی که از کنترلر لمسی در کنار کنترلرهای فیزیکی پشتیبانی می‌کنند، افزوده می‌شود.

    با این حال، به علت بی‌ثباتی سرعت اینترنت در ایران و عدم دسترسی همگانی به سرعت‌های بالای ۵ یا ۶ مگابایت در ثانیه، نمی‌توانیم تجربه‌ای عالی از سرویس ابری و استریم بازی‌های گیم پس داشته باشیم. اما اگر دسترسی‌تان به اینترنت پرسرعت و با ثبات خوب است، به راحتی می‌توانید از گیم پس روی موبایل و حتی کنسول و پی‌سی استفاده کنید.

    خرید گیم پس بازی‌های محبوب گیم پس

    معیاب گیم‌پس ایکس باکس و پی‌سی

    به مانند هر چیزی در این دنیا، سرویس‌ فوق‌العاده گیم پس هم دارای ایراداتی است که البته، می‌توان انتظار داشت مایکروسافت آنها را در آینده به طور کامل رفع کند.

    ۱- نبود پلن خانواده یا Family

    پلن خانواده در بسیاری از سرویس‌های اشتراکی دنیا مانند اسپاتی‌فای، نتفلیکس و دیزنی‌پلاس امری مرسوم و بسیار پرطرفدار است. اگر از یک ایکس‌باکس در خانه استفاده می‌کنید، وجود گیم‌ پس در یکی از اکانت‌ها که اصطلاحا «هوم» باید باشد، کافی است و باقی حساب‌های کاربری هم از آن گیم‌ پس استفاده می‌کنند.

    اما اگر چندین کنسول ایکس‌‌باکس و خانواده بزرگتری دارید، به چندین اشتراک ایکس‌باکس گیم پس نیاز دارید تا همه را به طور همزمان آنلاین نگه دارید. این یک نقطه ضعف برای سرویس بزرگ ایکس‌باکس گیم پس است که به نظر می‌رسد در زمان ایجاد این سرویس نادیده گرفته شده است.

    ۲- تجربه نامطلوب ایکس‌باکس کلاد روی موبایل

    مایکروسافت یکی از اولین و پرکارترین شرکت‌هایی است که گزینه بازی ابری را در خدمات خود، آن هم در مقیاسی گسترده قرار داده است. حتی سونی هم با PlayStation Now نتوانسته تداوم و فشردگی ایکس‌باکس را داشته باشد. آمازون لونا هم تازه شروع به کار کرده و گوگل استادیا هم نفس‌های آخرش را می‌کشد.

    با این حال تجربه بازی‌های گیم پس در محیط ابری اگر چه خوب است، اما با ایده‌آل فاصله زیادی دارد. شاید مایکروسافت باید به فکر نوعی دستگاه مبتنی بر اندروید، مخصوص ایکس‌باکس کلاد گیمینگ باشد.

    اجرای بازی‌های کنسولی در گوشی‌های هوشمند در بیشتر موارد بسیار بد است. رابط کاربری، فاصله دوربین، اندازه فونت‌ و کنترل‌ها برای صفحه نمایش بزرگ طراحی شده‌ است و به ندرت حتی در بزرگترین گوشی‌های هوشمند منطبق و سازگار هستند. البته تجربه این بازی‌ها با تبلت‌ها به مراتب بهتر هستند و صفحه بزرگتر، انجام بازی‌های کنسولی را لذت‌بخش‌تر از قبل می‌کند.

    یک نکته بزرگ، آن هم برای گیمرهای ایرانی سرعت اینترنت است که البته تا حد زیادی مایکروسافت مقصر این قضیه نیست. این مشکل فقط هم برای کاربران ایرانی نیست و سرویس ایکس‌کلاد به مانند بسیاری از سرویس‌های ابری دیگر، نیازمند اینترنت فوق‌العاده با ثبات و پرسرعت است که در دسترس اکثر مردم دنیا نیست. ایکس‌باکس کلاد به سرعت بالای ۵ مگابایت در ثانیه و کاملا با ثبات نیاز دارد.

    ۳- نبود ویژگی‌های مشابه استیم

    وقتی گیم پس را در کنار پلتفرم‌هایی مانند استیم قرار می‌دهیم، متوجه می‌شویم که گیم پس در عمل به جز ارائه بازی، هیچ ویژگی بارزی ندارد. برای مثال در گیم پس هیچ راهی برای دنبال کردن یک بازی‌ساز خاص یا تعامل با آنها وجود ندارد.

    در استیم، توسعه‌دهندگان از طریق صفحات اختصاصی خود حتی با گیمرها در ارتباط هستند و مخاطبان می‌توانند از آپدیت‌های آنها در یک جای خاص اطلاع پیدا کنند.

    با اینکه در نهایت ایکس‌باکس گیم پس به بازی‌ها مربوط می‌شود و مایکروسافت در این راه سنگ‌تمام گذاشته و آن را بی‌رقیب ساخته، اما اضافه کردن قابلیت‌های ارتباطی و تبدیل گیم‌ پس به پلتفرمی بزرگ برای زندگی و تعامل همه، می‌تواند قدمی فوق‌العاده محکم و فوق‌العاده برای این سرویس باشد.

    در آخر

    ایکس‌باکس گیم پس یکی از بهترین سرویس‌های اشتراکی دنیاست، در دنیای گیم یکه‌تازی می‌کند و روز به روز هم به تعداد عناوین شاخص آن افزوده می‌شود. هدف بلندمدت و بزرگ مایکروسافت، همه‌گیر کردن اکوسیستم ایکس‌باکس در ابعاد میلیاردی است و این همه‌گیری، با چیزی جز ارائه گیم پس در همه دستگاه‌ها مانند موبایل‌ها، کنسول‌ها و حتی تلویزیون‌های هوشمند ممکن نیست. نظر شما در مورد خرید گیم پس چیست؟ تا کنون تجربه استفاده از این سرویس را داشته‌اید؟ [see_also]39503[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید