درمان سوزش ادرار در مردان در طب سنتی

درمان سوزش ادرار در مردان در طب سنتی
راهنمای مطالعه

    سوزش ادرار یکی از دردناک‌ترین معضلاتی است که آقایان با آن روبه رو هستند. این بیماری از عفونت مجاری ادراری مردان خبر می‌دهد ولی راه درمان سوزش ادرار چیست؟ در بسیاری موارد افراد نگران می‌شوند و به سراغ متخصصان بیمارستان می‌روند، در حالی که این درد را می‌توان با روش‌های سنتی نیز از بین برد.

    در نظر داشته باشید سوزش ادراری را می‌توان با درمان‌های سنتی و خانگی نیز رفع کرد البته این درمان‌ها نیز باید تحت نظر پزشکان طب سنتی انجام شود. خوشبختانه شما با بررسی و تحقیق می‌توانید چند دکتر طب سنتی در تهران پیدا کنید که موفق تر از سایرین فعالیت دارند. سایت پذیرش 24 نیز لیستی از این پزشکان متخصص را در اختیار شما می‌گذارد.

    دلیل سوزش ادرار در مردان چیست؟

    سوزش ادرار یکی از مشکلات رایج در بین مردان است و دلایل مختلفی دارد. در بیشتر موارد سوزش ادرار در آقایان به دلیل وجود عفونت در دستگاه ادراری تناسلی آنها خواهد بود. البته که بروز چنین مشکلی به سایر مسائل همانند تاریخچه بیماری‌های فرد و یافته‌های بالینی خاص در مورد بدن او نیز بستگی دارد.

    به طور کلی به منظور درمان سوزش ادرار مردان در ابتدا باید دلیل بروز این مشکل را پیدا کرد و قدم اول نیز تمرکز بر روی علل عفونی خواهد بود. به خاطر داشته باشید مردان در هر سنی ممکن است دچار سوزش ادرار شوند. همان طور که گفتیم در بیشتر مواقع این سوزش ناشی از عفونت دستگاه تناسلی خواهد بود ولی دلایل دیگری نیز ممکن است باعث سوزش ادرار در مردان شوند:

    • ابتدا به دیابت
    • ابتلا به هر نوع بیماری مثانه
    • وجود عفونت‌های خارج از دستگاه ادرار
    • بیماری پروستات
    • سرطان

    ناگفته نماند سوزش ادرار در مردان می‌تواند نتیجه عفونت‌های مقاربتی و عوارض جانبی داروهای این عفونت‌ها باشد. در ضمن داروهای سرطان، شیمی درمانی، یا پرتو درمانی در ناحیه لگن ممکن است مثانه مردان را ملتهب کند و باعث سوزش ادرار در آقایان شود.

    روش درمان سوزش ادرار برای مردان میانسال و پیر

    درمان سوزش ادرار به علت اصلی آن بستگی دارد. برای مثال اگر یک عفونت باکتریایی باعث سوزش ادرار در مردان شده باشد با مصرف یک دوره آنتی بیوتیک می‌توان این درد و سوزش را رفع کرد. در ضمن سوزش ادرار حاصل از عفونت‌های قارچی نیز با یک دوره داروهای ضد قارچ رفع می‌شود.

    به خاطر داشته باشید اگر سوزش ادرار مردان به دلیل عفونت نباشد، باز هم روش دیگری برای درمان این مشکل وجود دارد. برای مثال می‌توانید از روش‌های سنتی، خانگی، و طب سنتی استفاده کنید. همان طور که گفتیم سوزش ادرار تنها به دلیل عفونت نیست و در مردان میانسال و پیر بیشتر به دلیل مشکلات پروستات خواهد بود.

    به منظور رفع این معضل بهتر است از صابون‌های معطر استفاده نکنید و همچنین وسایل بهداشتی و مراقبت شخصی خود را به کار برید. در ضمن نوشیدن آب و توجه بیشتر به بهداشت شخصی همانند تمیز نگه داشتن ناحیه تناسلی و تعویض مکرر لباس زیر می‌تواند به درمان این مشکل و درد کمک بسیاری کند.

    درمان سوزش ادرار از طریق طب سنتی

    با افزایش اطلاعات افراد در مورد طب سنتی و حضور متخصصان حرفه ای در این زمینه مردم بیش از پیش به مزایای طب سنتی علاقه مند شدند. برای مثال در دنیای امروزی که پزشکان حرفه ای زیادی وجود دارند، برخی از افراد برای درمان سوزش ادرار خود به سراغ پزشکان طب سنتی می‌روند و سریع تر به نتیجه مطلوب خود دست می‌یابند.

    با نوشیدن آب بیشتر شما می‌توانید این درد خود را تا حد زیادی کاهش دهید زیرا سموم و عفونت‌های بدن شما به طور معمول به همراه آب و ادرار از بدن شما خارج می‌شوند. فراموش نکنید روش‌های خانگی با روش طب سنتی تا حدودی فرق دارد زیرا طی روش طب سنتی پزشک متخصص به میزان مصرف داروهای شما تسلط دارد.

    این در حالی است که طی یک روش خانگی شاید شما به نتیجه مطلوب دست پیدا نکنید یا طی مدتی طولانی به خواسته خود برسید. بنابراین توصیه می‌کنیم برای درمان این مشکل خود به سراغ پزشکان متخصص در طب سنتی بروید و از آنها بهترین راهنمایی‌ها را کسب کنید تا خیلی زود به نتیجه دلخواه خود برسید.

    درمان سوزش ادرار به روش‌های خانگی

    علاوه بر کمک گرفتن از داروهای شیمیایی و پزشکان متخصص در طب سنتی، شما می‌توانید طی یک روش خانگی نیز برای درمان سوزش ادرار خود دست به کار شوید. در ادامه 5 مورد از روش‌های خانگی حل معضل سوزش ادرار در مردان را برای شما شرح می‌دهیم:

    1. ترکیب یک قاشق غذاخوری سرکه سیب و یک قاشق چای خوری عسل در یک لیوان آب گرم و نوشیدن آن روزی 2 بار
    2. درازکشیدن در وانی پر از آب که 1 الی 2 لیوان سرکه سیب نیز به آن اضافه شده به مدت 15 الی 20 دقیقه به صورت روزانه
    3. افزایش مصرف ماست در وعده‌های غذایی
    4. نوشیدن آب نارگیل تازه روزی 2 الی 3 بار
    5. نوشیدن آب هویج تازه 3 بار در روز
    6. درمان سوزش ادرار از طریق دمنوش

      یکی دیگر از روش‌های مناسب، کاربردی، راحت، و کم هزینه برای درمان سوزش ادرار مصرف انواع دمنوش‌های مناسب است. دمنوش‌های گیاهی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شوند. در ادامه چند مورد از این دمنوش‌ها که برای درمان این معضل را برای شما توضیح می‌دهیم:

      • دمنوش ریشه گل ختمی: این دمنوش عملکرد باکتری‌های بدن را کنترل می‌کند و از گسترش عفونت‌های ادراری به سایر بخش‌های بدن جلوگیری می‌کند. در نتیجه از این دمنوش می‌توان برای سم زدایی مثانه و التیام مشکل مجاری ادراری استفاده کرد.
      • دمنوش توس: برگ درخت توس نیز می‌تواند از التهاب مثانه که سبب سوزش ادرار شده است، جلوگیری کند و ویتامین‌های مورد نیاز بدن را در اختیار آن بگذارد. در نظر داشته باشید به منظور استفاده از این دمنوش بهتر است از یک متخصص طب سنتی نیز مشورت بگیرید.
      • دمنوش بابونه: بابونه نیز تا حد زیادی باعث پاکسازی مجاری ادراری می‌شود. در واقع بابونه به باکتری زدایی بدن شما کمک می‌کند.
      • دمنوش جعفری: به منظور رفع عفونت‌های بدن و افزایش آب بدن خود بهتر است از این دمنوش استفاده کنید. این دمنوش بر روی مثانه شما تاثیرگذار خواهد بود و به طور حتم سوزش ادرار را درمان می‌کند.

      در آخر باید گفت مردان مبتلا به سوزش ادرار در ابتدا باید دلیل این بیماری خود را تشخیص دهند و در ادامه به منظور درمان آن اقدام کنند. در واقع راه درمان سوزش ادرار به علت آن بستگی دارد. ناگفته نماند متخصصان و پزشکان سنتی نیز در روند درمان این معضل تلاش بسیاری داشته‌اند.

      تهیه شده در: درجه
      {{totalCount}} دیدگاه‌
      {{name.error}}
      {{email.error}}
      {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
      {{commentMessage.error}}

      ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید