مقایسه پراید ۱۱۱ و ساینا؛ با ۲۰۰ میلیون چی بخریم؟

مقایسه پراید ۱۱۱ و ساینا؛ با ۲۰۰ میلیون چی بخریم؟
راهنمای مطالعه

    مقایسه پراید ۱۱۱ و ساینا دنده‌ای از نظر فنی و توان موتور، سرعت، ایمنی و آپشن‌ها نشان می‌دهد کدامیک انتخاب بهتری برای شماست.

    این روزها با بودجه حدود ۲۰۰ میلیون تومان برای خرید خودرو دو گزینه پراید ۱۱۱ و ساینا دنده‌ای صفر مدل ۹۹ مقابل شما قرار دارد.

    این دو خودرو اقتصادی هر کدام مزایا و معایبی دارند که در مقایسه پراید ۱۱۱ و ساینا به آنها خواهیم پرداخت تا ببینید با ۲۰۰ میلیون تومان بهتر است چه ماشینی بخرید.

    مقایسه پراید ۱۱۱ و ساینا دنده‌ای از نظر طراحی

    ption id="" align="alignnone" width="850"]مقایسه ساینا با تیبا مقایسه پراید ۱۱۱ و ساینا

    طرفداران پراید ۱۱۱ تنها به یک دلیل از این ماشین خوششان می‌آید و آن هم استایل هاچبک این خودرو است که در نبود محصولات هاچبک به‌روز و اسپرت در بازار ایران، توانسته نظر مشتریان جوان با توان مالی کمتر را به خود جلب کند.

    اما به طور کلی به دلیل طراحی به‌روزتر و انحناهای زیباتر به‌ویژه در نمای چهره و سایر بخش‌ها، باید ساینا را خودرویی زیباتر بدانیم. با این وجود باز هم سلیقه بعضی مشتریان به دلیلی که گفته شد به‌سوی پراید ۱۱۱ تمایل دارد.

    ption id="attachment_49592" align="aligncenter" width="850"]کابین ساینا کابین ساینا

    در مورد طراحی کابین و کیفیت این بخش در هر دو خودرو، باید گفت که اوضاع چندان تعریفی ندارد و در هر دو مورد شاهد کابینی نسبتاً سطح پایین و نازیبا هستیم که جذابیت و زیبایی خاصی در آنها مشاهده نمی‌شود.

    در مجموع شاید بتوان گفت که طراحی داخلی ساینا تا حدودی نسبت به پراید ۱۱۱ جذابیت بالاتر و زیبایی بیشتری ارائه می‌دهد.

    ption id="attachment_49587" align="aligncenter" width="850"]کابین پراید 111 کابین پراید ۱۱۱

    از حیث جادار بودن کابین و صندوق عقب وضعیت ساینا بهتر از پراید است و به‌ویژه صندلی ردیف عقب آن جای بیشتری برای حضور سرنشینان تدارک دیده است.

    صندوق عقب پراید ۱۱۱ حدود ۱۶۵ لیتر ظرفیت دارد و این رقم برای ساینا که یک خودروی سدان است به ۳۲۰ لیتر می‌رسد.

    بنابراین کابین ساینا هم از لحاظ طراحی ظاهری و هم از نظر میزان جادار بودن کابین نسبت به پراید نقاط قوت بیشتری ‌خواهد داشت.

    [related]42012[/related]

    مقایسه پراید ۱۱۱ و ساینا دنده‌ای از نظر فنی

    پیشرانه و گیربکس حاضر در این دو خودرو از یک خانواده هستند با این تفاوت که موتور ساینا مورد به‌روزرسانی قرار گرفته و حجم آن کمی افزایش پیدا کرده است.

    در این بین موتور ۸ سوپاپ ۴ سیلندر پراید ۱۱۱ از حجم ۱.۳ لیتر برخوردار است و حداکثر قدرت آن معادل ۷۱ اسب بخار و ۱۰۸ نیوتن متر خواهد بود. این در حالی است که ساینا حدود ۸۷ اسب بخار و ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ بنابراین در مقایسه پراید ۱۱۱ و ساینا دنده‌ای از لحاظ قدرت موتور وضعیت ساینا بهتر از حریف به نظر می‌رسد.

    موتور ساینا

    البته وزن پایین‌تر پراید ۱۱۱ باعث می‌شود تا این خودرو هاچبک از لحاظ چابکی نسبت به ساینا خیلی دست‌وپا بسته عمل نکند؛ به نحوی که شتاب صفر تا صد ساینا حدود ۱۳ ثانیه ارزیابی شده و  برای پراید ۱۱۱ برابر ۱۳.۴ ثانیه اعلام شده است.

    از لحاظ کیفیت و نرمی سواری اوضاع ساینا بهتر بوده و هندلینگ مطلوب‌تری را در این خودرو شاهد خواهید بود؛ به نحوی که سواری ساینا در مقایسه با پراید ۱۱۱ حس رضایت بیشتری را در شما به وجود خواهد آورد.

    جدول مقایسه مشخصات فنی پراید ۱۱۱ و ساینا

    مدل خودروساینا EX دنده‌ایپراید ۱۱۱
    نوع موتور۴ سیلندر M15 هشت سوپاپ۴ سیلندر M13 – هشت سوپاپ
    حجم موتور۱۵۰۳ سی سی۱۳۲۳سی سی
    قدرت۸۷ اسب بخار۷۱ اسب بخار
    گشتاور۱۲۸ نیوتن متر۱۰۸ نیوتن متر
    جعبه دندهدستی ۵سرعتهدستی ۵سرعته
    مصرف سوخت (lit/100km)۷۶.۴
    شتاب ۰ تا ۱۰۰۱۳ ثانیه۱۳.۴ ثانیه
    حجم باک۴۱ لیتر۴۰ لیتر
    حداکثر سرعت (km/h)۱۷۵۱۵۰

     

    مقایسه پراید ۱۱۱ و ساینا دنده‌ای از نظر امکانات

    مقایسه ساینا و تیبا ؛ کدامیک را بخریم

    امکانات چندان قابل‌توجهی روی این دو خودرو نصب نشده و از این نظر هر دو محصول سایپا تقریباً دست خالی هستند. اما در این بین ساینا دنده ای EX دارای تنظیم برقی شیشه‌های عقب، تنظیم برقی آینه‌های جانبی، سیستم تهویه دیجیتال و سامانه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD بوده و در مقایسه پراید ۱۱۱ و ساینا دنده‌ای برد با دومی است.

    مقایسه ساینا دنده‌ای و پراید ۱۱۱ از نظر امکانات

    اگر بخواهیم نگاهی به ایمنی پراید و ساینا بیندازیم باید گفت پلتفرم این دو خودرو از یک خانواده است اما گفته شده که شاسی و بدنه ساینا تا حدودی مقاوم‌سازی شده است.

    بنابراین از لحاظ ایمنی وضعیت محصول سدان سایپا نسبت به پراید ۱۱۱ کمی بهتر خواهد بود. هرچند که این میزان از امنیت ساینا نیز چندان مطلوب و معادل استاندارد‌های امروزی برآورد نمی‌شود.

    پراید ۱۱۱ بخریم یا ساینا دنده‌ای؟

    مقایسه پراید 111 و ساینا در پاسخ به این سؤال که آیا باید با ۲۰۰ میلیون تومان پراید ۱۱۱ بخریم یا ساینا EX دنده ای باید گفت ابتدا باید به این سوال پاسخ دهید که ماشین هاچبک می‌خواهید یا سدان؟ پراید ۱۱۱ با استایل هاچبک خود جذابیت بیشتری برای برخی مشتریان جوان فراهم آورده است. بنابراین اگر خودروی کمی اسپرت از نظر ظاهری نیاز دارید و استایل جوان‌پسندتر را می‌پسندید، به نظر می‌رسد پراید ۱۱۱ معیارهای بیشتری برای تطابق با سلایق و علایق خاص شما ارائه می‌دهد. اما در کل ساینا EX دنده ای از نقاط قوت بیشتری سود می‌برد. طراحی این خودرو به‌روز و زیبا‌تر است، ایمنی آن بالاتر از پراید بوده و با کابین جادارتر نیازهای خانوادگی را بهتر پاسخ می‌دهد. بنابراین در مجموع اگر به دنبال خرید ماشین هاچبک و تا حدی جوان‌پسند نیستید ساینا می‌تواند انتخاب بهتری در بودجه ۲۰۰ میلیون تومان برای خرید ماشین خانوادگی به‌حساب آید. [related]45911[/related]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید