۱۰ مدل از بهترین ماوس گیمینگ ارزان تا حرفه‌ای

۱۰ مدل از بهترین ماوس گیمینگ ارزان تا حرفه‌ای
راهنمای مطالعه

    بهترین ماوس گیمینگ باید در کنار کیفیت و کارایی بالا، سرعت و دقت عالی داشته باشد. اگر دنبال خرید ماوس گیمینگ ارزان یا حرفه‌ای هستید، با ما همراه شوید.

    خرید ماوس گیمینگ که بهترین خروجی ممکن را در هنگام بازی یا حتی کارهای معمول ارائه دهد، کار سختی است. شاید مهم نباشد که چه بازی انجام دهید، همین که ماوس‌تان از سرعت و دقت بالایی برخوردار باشد و طراحی ارگونومیک‌تری را ارائه دهد، شما را فرد برتر میدان می‌کند.

    مدل‌های معرفی شده در فهرست بهترین ماوس گیمینگ در همه بازی‌ها از عناوین شوتر اول شخص تا بازی‌های استراتژی و مدیریتی، توانسته‌اند انطباق خوبی از خود نشان دهند و تجربه مناسبی را رقم بزنند. پیش از این بهترین کیبورد گیمینگ را معرفی کردیم و در راهنمای خرید کنسول بازی نیز همه چیز را درباره خرید تجهیزات گیمینگ توضیح دادیم.. حالا نوبت معرفی بهترین ماوس گیمینگ حرفه‌ای است.

    ماوس گیمینگ ریزر مدل Basilisk V3

    • قیمت: از حدود ۲.۲ تا ۲.۸ میلیون تومان

    بهترین ماوس‌های گیمینگ

    اتصال: سیمی

    طراحی: راست دست

    تعداد دکمه: ۱۰ + ۱

    DPI: تا ۲۶ هزار

    IPS: بیش از ۶۵۰

    سوییچ‌ها: Razer 2nd Gen Optical Mechanical

    وزن: ۱۰۴ گرم

    مزایا:

    • قابلیت‌ها و ویژگی‌های مناسب
    • سنسور فوق‌سریع 26K DPI
    • طراحی ارگونومیک راحت
    • ارزان‌تر از مدل V2

    معایب:

    • به اندازه کافی برای گیمرهای بازی‌های رقابتی سبک نیست

    یکی از مناسب‌ترین، خوش‌دست‌ترین و البته بهترین ماوس گیمینگ با امکانات فراوان ریزر مدل Basilisk V3 است. ماوسی که حسگر فوق‌العاده 26K DPI در اختیار دارد، دکمه‌های قابل‌برنامه‌ریزی آن از طیف وسیعی برخوردار هستند، نورپردازی RGB منحصربه‌فردی در آن اعمال شده و طراحی ارگونومیک آن بسیار راحت و چشم‌نواز است.

    نکته بسیار جالب در مورد این ماوس، قیمت پایین‌تر آن نسبت به نسخه نسل قبل، یعنی V2 است که ارزش خرید آن را برای ارتقا به نسل جدیدی از ماوس‌های ریزر زیاد می‌کند.

    ماوس V3 ریزر دقیقا همان ماوس از این برند است که می‌تواند همه‌کاره باشد و از این بابت، با یکی از بهترین ماوس‌های لیست طرف هستیم. با سوییچ‌های ارتقا یافته نسل دوم در هر دکمه اصلی ماوس، یک دکمه ماشه اضافی در سمت چپ و یک چرخ اسکرول هوشمند کاملا جدید، ویژگی‌هایی هستد که تطبیق و درک آن‌ها می‌تواند تجربه فوق‌العاده‌ای رقم بزند.

    با اینکه سوییچ‌های جدید نسبت به قبل کمی سبک‌تر به نظر می‌رسند، اما همچنان می‌توانند رضایت‌بخش عمل کنند و در عملکردهای گوناگون و با هر سرعتی، پاسخ‌گویی آنی و مطلوبی داشته باشند.

    ماوس V3 ریزر کمی از ماوس‌های مخصوص بازی‌های شوتر اول شخص سنگین‌تر است (برای مثال از Razer Viper که در ادامه معرفی می‌کنیم)، اما V3 همچنان می‌تواند در دست حس باورنکردنی و مطلوبی ارائه دهد و به لطف پایه‌های PFTE بهبودیافته در زیر دستگاه، به خوبی می‌توان در هر موقیتی مانور داد.

    ماوس V3 ریزر دارای تنظیماتی از پیش تعیین شده برای طیف وسیعی از ژانرها است که تنظیم روی آن‌ها، ماوس را در بهترین حالت ممکن برای انجام هر ژانر به خصوصی آماده می‌کند. V3 را به راحتی می‌توان جزو سردم‌داران بهترین ماوس‌های گیمینگ بازار نام برد.

    ماوس گیمینگ ارزان لاجیتک مدل G203 Lightsync

    • قیمت: از حدود ۸۶۰ هزار تومان تا ۱.۳ میلیون تومان

    بهترین ماوس‌های گیمینگ

    اتصال: سیمی

    طراحی: راست دست

    تعداد دکمه: ۶

    DPI: تا ۸ هزار

    IPS: بیش از ۲۰۰

    سوییچ‌ها: Mechanical

    وزن: ۸۵ گرم

    مزایا:

    • ویژگی‌ها و عملکرد مناسب به نسبت قیمت
    • طراحی و فرم بسیار راحت
    • طراحی ارگونومیک راحت

    معایب:

    • اندازه ماوس شاید برای دستان بزرگ مناسب نباشد

    اگر به دنبال خرید ماوس گیمینگ ارزان و با کیفیت سال ۲۰۲۲ هستید، برند لاجیتک ماوسی با نام G203 Lightsync را روانه بازار کرده و خود را به عنوان یکی از بهترین ماوس‌های گیمینگ بازار شناسانده است.

    این ماوس علاوه بر قیمت پایین و بسیار مناسب که برای گیمرهایی با بودجه محدود طراحی شده، مجموعه‌ای از ویژگی‌های مطلوب را هم در اختیار دارد که آن را با ارزش‌تر از همیشه می‌کند. در مقام مقایسه، این ماوس را می‌تواند در رقابت با ریزر Viper Mini و DeathAdder V2 Mini دانست. با این حال، G203 ارزان‌تر از DeathAdder V2 Mini است و بدنه بزرگ‌تری هم نسبت به Viper Mini در اختیار دارد.

    شاید یکی از نقاط ضعف ماوس گیمینگ ارزان G203 این باشد که اصلا برای دستان بزرگ ساخته نشده. پس اگر دستان بزرگی دارید، پیشنهاد می‌کنیم بی‌خیال G203 لاجیتک شوید.

    سوییچ‌های مکانیکی ماوس توان پاسخگویی بالایی دارند و هر شش دکمه این ماوس قابل برنامه‌ریزی دلخواه است. این‌ها توسط یک سنسور نوری مناسب پشتیبانی می‌شوند که می‌توان دقت یا DPI آن‌ها را بین ۲۰۰ تا ۸۰۰۰ متغیر کرد.

    با اینکه امکانات این ماوس به اندازه باقی موارد لیست نیست، اما در قیاس با ماوس‌های غیر گیمینگ و معمولی، یک گام بزرگ و محکم محسوب می‌شود.

    ماوس G203 لاجیتک با وجود قیمت پایین، از جنس بدنه بسیار با کیفیت و مناسبی برخوردار است که حسی گران‌تر و ارزشمند‌تری انتقال می‌دهد. همچنین وجود نورپردازی RGB سه‌ منطقه‌ای، زیبایی دو چندانی به این دستگاه داده است.

    بهترین ماوس گیمینگ ریزر مدل Naga Pro

    • قیمت: از حدود ۳.۹ تا ۴.۸ میلیون تومان

    بهترین ماوس‌های گیمینگ

    اتصال: سیمی/بی‌سیم

    طراحی: راست دست (مدل چپ‌ دست هم موجود است)

    تعداد دکمه: ۱۰ / ۱۴/ ۲۰

    DPI: تا ۲۰ هزار

    IPS: بیش از ۶۵۰

    سوییچ‌ها: Optical

    وزن: ۱۱۷ گرم

    مزایا:

    • دکمه‌های بادوام
    • بی‌سیم و با سیم
    • سرعت فوق‌العاده بالا

    معایب:

    • قیمت آن نسبت به رقیبش کورسیر Scimitar بسیار بالاتر است

    شاید سخت باشد که ماوسی را پیدا کنیم تا با آن بتوانیم هر سبک و سیاقی از بازی‌ها را با آرامش و راحتی خاطر انجام دهیم. درست همین‌جاست که بهترین ماوس گیمینگ ریزر مدل Naga Pro از راه می‌رسد.

    ماوس Naga Pro دارای سه پنل منحصر به فرد و قابل جدا شدن است که به کاربر این امکان را می‌دهد تا در همه بازی‌ها، از بتل‌ رویال‌های نفس‌گیر تا شوترهای اول شخص بهترین کارایی ممکن را داشته باشد. هر پنل شامل تنظیمات منحصر به فردی است که می‌توانید هر کدام را به روش دلخواه خود سفارشی‌سازی کنید.

    ماوس ریزر Naga Pro را می‌توان به صورت بی‌سیم و سیمی استفاده کرد. شاید فکر کنید که استفاده بی‌سیم از این ماوس کار درستی نباشد و تردیدهایی داشته باشید، اما در طول آزمایشات مشخص شد که ریزر با استفاده از قابلیت HyperSpeed عملا جای هیچ‌گونه تاخیری را باز نگذاشته است. همچنین از آنجایی که می‌توانید این ماوس را از طریق کابل USB Speedflex سیمی کنید، انگار توانسته‌اید بهترین ماوس ممکن را که می‌تواند در دو حالت متفاوت باشد در اختیار دارید. این را هم در نظر داشته باشید که باتری ماوس در حالت بی‌سیم قابل قبول است.

    ریزر Naga Pro به عنوان جایگزین ماوس Naga Trinity به بازار عرضه شده و شاید در نگاه اول تفاوت چندانی را در طراحی آن‌ها تشخیص ندهید.ماوس Naga Pro جای دکمه‌های دایره‌ای دستگاه قدیمی‌تر را با ردیف‌هایی از دکمه‌های نسبتا متفاوت تعویض کرده است. همچنین ریزر در لایه رویی ماوس کمی طراحی دانه‌دار را لحاظ کرده که باعث می‌شود دست به خوبی به ماوس بچسبد و لیز نخورد.

    سرعت پاسخگویی دکمه‌ها نسبت به ضربه انگشتان عالی است و وقتی آن را با دقت بیست‌هزار DPI تلفیق می‌کنیم، نتایج به دست آمده فوق‌العاده به نظر می‌رسد.

    یک نکته جالب برای افراد چپ‌دست هم این است که ماوس Naga Pro در مدل چپ‌دست هم عرضه شده که به جرات می‌توان به آن لقب بهترین ماوس گیمینگ چپ‌دست را اهدا کرد.

    ماوس Naga Pro ریزر جزو محبوب‌ترین محصولات بازار است و پیشنهاد ویژه ما در بین بهترین ماوس‌های گیمینگ بازار به شماست.

    [related]41709[/related]

    ماوس گیمینگ ریزر مدل DeathAdder V2

    • قیمت: از حدود ۱.۷ تا ۲.۴ میلیون تومان

    بهترین ماوس‌های گیمینگ

    اتصال: سیمی

    طراحی: راست دست

    تعداد دکمه: ۸

    DPI: تا ۲۰ هزار

    IPS: بیش از ۶۵۰

    سوییچ‌ها: Optical

    وزن: ۸۲ گرم

    مزایا:

    • سنسور دقیق و قابل اعتماد
    • انحنا و ارگونومی ماوس بسیار خوب و خوش‌دست طراحی شده
    • بسیار راحت

    معایب:

    • ظاهر به شدت معمولی و از مد افتاده

    بهترین ماوس گیمینگ مدل ریزر DeathAdder V2 از هر نظر نسبت به مدل قبلی خود پیشرفت داشته و حتی توانسته از آن ماوس خوب و مناسب پیشی‌ بگیرد و تبدیل به یکی از بهترین ماوس‌های گیمینگ بازار شود.

    مدل جدید DeathAdder تقریبا همان فرم و ظاهر قبلی را حفظ کرده، اما با تغییرات نسبتا کمی، سعی داشته تا ظاهر را پیشرفته‌تر و امروزی کند. برآمدگی‌های ماوس کوچک‌تر شده و این حس را القا می‌کند که دست به صورت چفت‌تری روی ماوس قرار می‌گیرد.

    همچنین دکمه‌های قابل برنامه‌ریزی اضافی و شخصی در ماوس DeathAdder V2 وجود دارد که کمک شایانی به تجربه کاربر می‌کند. در زیر اسکرول ماوس هم دو شیفتر DPI جدید وجود دارد تا دقت و راحتی مناسبی را برای این دکمه لحاظ کنند.

    خرید ماوس گیمینگ ریزر مدل DeathAdder V2 با سنسور DPI 20000 نسبت به رقبا آن را جلو می‌اندازد. همچنین با درجه‌بندی ۶۵۰ اینچ در ثانیه، این ماوس به سرعت دلخواه شما تا هر میزانی دست پیدا می‌کند و عملکرد درخشانی از خود به جا می‌گذارد.

    با اینکه ماوس ریزر DeathAdder V2 در بخش دکمه‌های اضافی نمره قبولی را نمی‌گیرد، اما دو دکمه انگشت شست اضافی که در کناره دستگاه تعبیه شده‌اند، آنقدر خوب کار می‌کنند که شاید نگران موارد دیگر نباشیم.

    در مجموع، ماوس ریزر DeathAdder V2 بیشتر از اینکه به ظاهر خود اهمیت دهد، سعی داشته تا ویژگی‌های درونی خود را بهبود ببخشد. پس اگر ظاهر ساده ماوس برایتان مهم نیست، می‌توانید این ماوس پرسرعت را تهیه کنید.

     لاجیتک مدل Lightspeed G502 بی‌سیم

    • قیمت: از حدود ۱.۷ تا ۲.۴ میلیون تومان

    بهترین ماوس‌های گیمینگ

    اتصال: سیمی / بی‌سیم

    طراحی: راست دست

    تعداد دکمه: ۱۱

    DPI: تا ۱۶ هزار

    IPS: بیش از ۴۰۰

    سوییچ‌ها: Mechanical

    وزن: ۱۱۴ گرم

    مزایا:

    • راحت
    • قابل تنظیم
    • سازگار با پدهای شارژ PowerPlay
    • قیمت مناسب نسبت به کارایی

    معایب:

    • شاید طراحی آن خیلی مطلوب همه نباشد

    بهترین ماوس گیمینگ لاجیتک مدل G502 Lightspeed به عنوان جایگزین G502 راهی بازار شده.  میراث نسل قبلی خود که دقت HERO 16000 DPI، وزن‌ قابل تنظیم و دکمه‌های قابل شخصی‌سازی است را در خود حفظ کرده و ادامه‌دهنده راه نسل قبل است.

    لایت‌اسپید G502 لاجیتک از آن دست ماوس‌هایی است که ویژگی‌های منحصربه‌فرد و به‌خصوصی را به همراه دارد و آن را نسبت به دیگر ماوس‌ها متمایز می‌کند. یکی از این ویژگی‌ها، قابلیت شارژ Qi است که در بخش پایینی ماوس تعبیه شده. اگر پد شارژ PowerPlay را تهیه کنید، دیگر هیچ‌گاه نگران شارژ ماوس در حالت بی‌سیم نخواهید شد.

    همچنین بهترین ماوس گیمینگ لاجیتک G502 Lightspeed از سنسوری تحت نام HERO استفاده می‌کند که بسیار سریع و بادقت است. ویژگی اصلی این سنسور در آن است که چه ماوس را روی یک پد مخصوص بگذارید یا چه روی یک سطح مانند میز قرار بگیرد، می‌تواند کار خود را به خوبی انجام دهد و سرعت و دقت بالایی را برای مخاطب رقم می‌زند.

    هر ۱۱ دکمه قابل برنامه‌ریزی ماوس به شکل ماهرانه و مطلوبی در کناره ماوس قرار گرفته‌اند تا هم از کلیک تصادفی دور باشند و هم وقتی نیاز به استفاده داشتید، کار با آن‌ها راحت باشد.

    این ماوس گیمینگ ارزان نیست اما یک رقیب ترسناک و مثال‌زدنی برای ماوس‌های استیل‌سریز Rival 600 و ریزر Basilisk X است که اگر چه از قیمت بالایی برخوردار است، اما ویژگی‌های مناسب آن و البته دقت و سرعت مطلوبش، این ماوس را به یک محصول جذاب و وسوسه‌برانگیز تبدیل کرده است.

    کورسیر مدل Ironclaw RGB

    • قیمت: از حدود ۲.۳ تا ۳.۴ میلیون تومان

    بهترین ماوس‌های گیمینگ

    اتصال: سیمی

    طراحی: راست دست

    تعداد دکمه: ۷

    DPI: تا ۱۸ هزار

    IPS: بیش از ۴۰۰

    سوییچ‌ها: Omron

    وزن: ۱۰۵ گرم

    مزایا:

    • ماوسی بزرگ و راحت
    • سنسورهایی با کارایی بالا
    • ویژگی‌های نرم‌افزاری مناسب

    معایب:

    • شاید به عنوان ماوس سیمی کمی سنگین باشد

    خرید ماوس گیمینگ کورسیر مدل Ironclaw RGB مناسب افرادی است که دستان بزرگی دارند. اگر جزو این دست از افراد هستید و حسابی از دست ماوس‌های کوچک کلافه‌اید، کروسیر Ironclaw RGB برای شما ساخته شده است.

    ساختار ظاهری این ماوس گسترده‌تر و پهن‌تر به نظر می‌رسد و در کنار این ظاهر، از ویژگی‌های سخت‌افزاری عالی و بازدهی بسیار خوبی هم برخوردار است. ماوس Ironclaw از نظر کیفیت ساخت در بالاترین حد ممکن قرار دارد. از پلاستیک چسبنده گرفته تا پلاستیک مات صاف، این ماوس به لحاظ ارگونومی حرف اول را می‌زند. همچنین کابل محکم و بافته شده هم به تقویت حس کیفیت بی‌نظیر این دستگاه کمک می‌کند.

    در داخل این ماوس باارزش کورسیر، یک حسگر DPI 18000 فوق‌العاده تعبیه شده که تلرانس ۴۰۰ IPS در اختیار دارد. به این معنی که هر مقدار سرعت حرکت شما روی پد زیاد یا کم باشد، ردیابی و دقت در بهترین سطح ممکن قرار دارد. به جرات می‌توان گفت ماوس Ironclaw RGB لایق لقب بهترین ماوس گیمینگ بازار است.

    البته که بهترین ماوس گیمینگ کورسیر مدل Ironclaw RGB فاقد ایراد نیست. در آزمایش‌های انجام شده مقداری با نحوه قرارگیری برخی دکمه‌ها مشکل پیدا کردیم. یک جفت دکمه شست در امتداد سمت چپ دستگاه وجود دارد که البته، به اندازه کافی در جایگاه مناسب قرار دارند و فشار دادن آن‌ها دقیق است، اما یکی از آنها به منظور اینکه دست و انگشتان راحت باشد، کمی عقب‌تر قرار گرفته است. همین قضیه باعث می‌شود تا مجبور باشید انگشت شست را به عقب بچرخانید تا به آن ضربه بزنید. جای‌گیری این دکمه برای بازی‌های سرعتی و شوتر اصلا مناسب نیست.

    در مجموع این ماوس گیمینگ ارزان نیست اما از لحاظ ظاهری، ماوسی درجه‌ یک با ظاهری جدی و حرفه‌ای محسوب می‌شود و از لحاظ قابلیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، بهترین عملکرد ممکن را ارائه می‌دهد. کورسیر Ironclaw RGB به راحتی می‌تواند تا مدت‌ها یکی از بهترین ماوس‌های گیمینگ بازار باشد.

    [related]47839[/related]

    کورسیر مدل Scimitar RGB Elite

    • قیمت: از حدود ۲.۶ تا ۳.۸ میلیون تومان

    بهترین ماوس‌های گیمینگ

    اتصال: سیمی

    طراحی: راست دست

    تعداد دکمه: ۱۷

    DPI: تا ۱۸ هزار

    IPS: بیش از ۴۰۰

    سوییچ‌ها: Omron

    وزن: ۱۲۲ گرم

    مزایا:

    • تعداد زیادی دکمه برای شخصی‌سازی
    • کیفیت ساخت فوق‌العاده
    • حساسیت بسیار بالا

    معایب:

    • دکمه‌های کناری کمی کوچک هستند

    کورسیر برای جلب رضایت گیمرهای بازی‌های MMO و MOBA ماوس‌های متنوعی به بازار عرضه کرده، اما یکی از آن‌ها علاوه بر امکانات بسیار زیادی که در اختیار دارد، ظاهر منحصربه‌فرد و حرفه‌ای را هم برای خود دست و پا کرده است.

    بهترین ماوس گیمینگ کورسیر مدل Scimitar RGB Elite دارای سطح بالایی از دکمه‌های قابل تنظیم و کنترل‌های اضافی برای بازیکنان حرفه‌ای سبک‌های MMO و MOBA است. ماوس در کنار یک سنسور پیشرفته DPI 18000 که به بهترین شکل ممکن کار می‌کند و همچنین ۱۲ دکمه جانبی که روی یک پد نزدیک شست قرار دارند، امکانات فوق‌العاده‌ای برای شخصی‌سازی و تنظیم سرعت و دقت فراهم ساخته است.

    مدل Elite ماوس کورسیر Scimitar تقریبا همان طراحی نسخه قبلی را حفظ کرده، با این تفاوت که فناوری‌ها و قابلیت‌ها را ارتقا داده است. البته که انتظار می‌رفت کورسیر مقداری روی ارگونومی ماوس بیشتر کار کند تا در طولانی مدت باعث خستگی و اذیت شدن دست نشود. در مقابل ما ماوس ریزر Naga Pro را داریم که طراحی بسیار ارگونومیک‌تری را ارائه می‌دهد و ممکن است برای کسانی که ساعات طولانی به بازی مشغول هستند، مناسب باشد.

    با این حال، با توجه به ویژگی‌های فراوانی که در سمت چپ ماوس تدارک دیده شده، می‌توانیم بخش آزاردهنده قضیه را نادیده بگیریم. پنل کناری ماوس که میزبان دکمه‌ها است، قابلیت جابه‌جایی به عقب و جلو دارد که می‌تواند برای گیمرها بسیار مفید باشد و بسته به علاقه و راحتی، این پد دکمه‌ها را در جایگاه مناسبی قرار دهند. البته که اگر دستان بزرگی داشته باشید، احتمالا برای استفاده از این دکمه‌ها به مشکل بر می‌خورید.

    کورسیر برای اینکه گیمرها بتوانند راحت‌تر دکمه‌ها را بدون نگاه کردن تشخیص بدهند، از دو بافت متفاوت به صورت ردیفی استفاده کرده که وقتی شست روی آن‌ها قرار می‌گیرد، می‌توان تشخیص داد با چه دکمه‌ای طرف هستیم. این قضیه باعث می‌شود تا زمان پاسخگویی و سرعت‌عمل گیمر بیش از پیش باشد.

    خرید ماوس گیمینگ مذکور برای گیمرهای بازی‌های MMO و MOBA عالی است چون سنگینی آن مطابق با نیازهای این دست از گیمرها است. بنابر این ما تهیه این ماوس را برای بازی‌های شوتر اول شخص و اکشن‌های سریع پیشنهاد نمی‌کنیم.

    ماوس گیمینگ روکات مدل Burst Pro

    • قیمت: از حدود ۲.۲ تا ۲.۶ میلیون تومان

    بهترین ماوس‌های گیمینگ

    اتصال: سیمی

    طراحی: راست دست

    تعداد دکمه: ۶

    DPI: تا ۱۶ هزار

    IPS: بیش از ۴۰۰

    سوییچ‌ها: Titan optical

    وزن: ۶۸ گرم

    مزایا:

    • به خاطر وزن سبک، مانور با این ماوس آسان و سریع است
    • سوییچ‌های نوری تایتان
    • نورپردازی RGB جالب و خیره‌کننده

    معایب:

    • چرخ اسکرول حس سایید‌گی می‌دهد

    اگر جزو گیمرهایی هستید که بازی‌های سرعتی مانند گیم‌های شوتر اول شخص و اکشن‌های پر زد و خورد انجام می‌دهید، خرید ماوس گیمینگ سبک و با دقت می‌تواند ورق رقابت را برای شما برگرداند. ماوس روکات مدل Burst Pro سبک‌ترین ماوس باکیفیت سال ۲۰۲۲ و یکی از بهترین‌ ماوس‌های گیمینگ حال حاضر بازار است.

    طراحی ظاهری این ماوس به خاطر نورپردازی‌های آن و حالت کندویی که دارد، بسیار جالب است. نورها زیر پوسته ارگونومیک پنهان شده و جلوه زیبایی را به محصول داده است.

    کیفیت و سرعت پاسخگویی سوییچ‌های اپتیکال این مدل از بهترین ماوس گیمینگ که تایتان نامیده می‌شوند، بسیار عالی است و به ماوس حس سرعتی باورنکردنی را می‌دهد. این سوییچ‌ها در کنار سنسور DPI 16000، ماوس روکات Burst Pro را یک انتخاب ایده‌آل برای طرفداران سرعت و مانورهای راحت و سبک کرده است.

    همچنین کابل انعطاف‌پذیر بافته شده ماوس از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است و هیچ‌وقت نگران قطعی یا آسیب به آن نخواهید بود. پایه‌های PTFE زیر ماوس هم باعث می‌شود تا از سرخوردن‌های تصادفی جلوگیری شود و به نوعی کنترل کامل ماوس در دست کاربر خواهد بود.

    کورسیر مدل Sabra RGB Pro

    • قیمت: از حدود ۲.۱ تا ۲.۴ میلیون تومان

    بهترین ماوس‌های گیمینگ

    اتصال: سیمی

    طراحی: راست دست

    تعداد دکمه: ۶

    DPI: تا ۱۸ هزار

    IPS: بیش از ۴۵۰

    سوییچ‌ها: optical

    وزن: ۷۴ گرم

    مزایا:

    • پاسخگویی فوق‌العاده کلیک‌ها
    • بدنه سبک
    • سرعت چشم‌گیر

    معایب:

    • DPI از سایر ماوس‌های پریمیوم کمتر حس می‌شود
    • دارای فقط دو دکمه ماکرو جانبی

    این مدل از بهترین ماوس گیمینگ مخاطبان بازی‌های شوتر و سرعتی را هدف می‌گیرد. وزن ۷۴ گرمی این ماوس باکیفیت در کنار دقت DPI 18000، این ماوس را به یک انتخاب جالب و ایده‌آل تبدیل کرده است.

    ویژگی‌ منحصر به فرد و جالب این ماوس در سرعت کلیک کردن روی آن است. کورسیر با پیاده‌سازی طراحی دکمه QuickStrike میزان زمان برای هر کلیک را به شکل قابل توجهی کاهش داده که این قضیه به این معنی است که سرعت پاسخگویی به شکل فوق‌العاده‌ای بالا رفته و از طرفی، حس قابل لمس و رضایت‌بخشی را از کلیک‌ها می‌توان دریافت کرد.

    این ماوس گیمینگ برای گیمرهای بازی‌های شوتر و تیراندازی طراحی شده است. بنابراین شما فقط دو دکمه در سمت چپ و نزدیک شست برای برنامه‌ریزی در اختیار دارید. یکی دیگر از ویژگی‌های این ماوس، قابلیت برنامه‌ریزی روی چرخ اسکرول به واسطه برنامه ICUE است تا بتوانید چیزهایی مانند انتخاب سلاح، انتخاب اهداف مختلف و سایر امور حیاتی را به این چرخ منتقل کنید.

    این ماوس گیمینگ ارزان نیست اما با وجود ظاهر بسیار ساده، یک سلاح کشنده و سریع محسوب می‌شود. پس اگر از طرفداران بازی‌هایی نظیر Call of Duty، Apex یا فورتنایت هستید، این ماوس پرسرعت می‌تواند سرنوشت بازی را به نفع شما تغییر دهد.

    بهترین ماوس گیمینگ ایسوس مدل ROG Pugio II Ambidextrous

    • قیمت: حدود ۲.۸ میلیون تومان

    بهترین ماوس‌های گیمینگ

    اتصال: سیمی/ بی‌سیم

    طراحی: دو سویه (راست و چپ دست)

    تعداد دکمه: ۷

    DPI: تا ۱۶ هزار

    IPS: بیش از ۴۰۰

    سوییچ‌ها: Omron

    وزن: ۱۰۲ گرم

    مزایا:

    • راحت و دقیق
    • سوییچ‌های دکمه‌ای قابل تعویض
    • عالی برای کاربران چپ و راست دست (دو سویه)

    معایب:

    • راه‌اندازی ماوس کمی مشکل است
    • فقط از کابلی که درون جعبه است پشتیبانی می‌کند

    با اینکه بیشتر ماوس‌های بازار برای افراد راست دست ساخته شده‌اند و تعدادی هم ماوس برای چپ‌ دست‌ها در دسترس است، اما در این بین ماوس‌هایی هم پیدا می‌شوند که دو سویه هستند و محدودیت هر دو ماوس گفته شده را حذف می‌کنند.

    مشکل اصلی اینجاست که اغلب ماوس‌های دو سویه نمی‌توانند به طور تمام و کمال افراد مختلف را راضی کند، اما این قضیه در مورد بهترین ماوس گیمینگ ایسوس ROG Pugie II صدق نمی‌کند. تجهیز این ماوس به سنسور نوری کاملا جدید با کارایی بالا و ارگونومی بسیار خوب و دقیق که در زیر دست راحت است، این محصول را به یک گزینه جالب و با کیفیت تبدیل کرده است.

    بسیاری عقیده دارند که ایسوس ROG Pugie II بهترین ماوس دو سویه حال حاضر بازار است. دکمه‌های کناری ماوس همگی قابل تنظیم هستند و این امکان را می‌دهند تا جای آن‌ها را عوض کنید. می‌توانید دکمه‌های بیشتری اضافه کنید یا به طور کل آن‌ها را حذف کنید. با این که این دکمه‌ها کمی کوچک هستند، اما استفاده از آن‌ها در طولانی مدت موجب عادت کردن انگشتان و دست می‌شود.

    یکی از ویژگی‌های خوب این ماوس، وجود سه حالت اتصال است. می‌توان این ماوس را به صورت بی‌سیم (وایرلس) ۲.۴ گیگاهرتز متصل کرد یا از طریق بلوتوث این کار را انجام داد. همچنین اتصال سیمی با استفاده از USB به خوبی کار می‌کند. اما بهترین گزینه اتصال همان بی‌سیم ۲.۴ گیگاهرتز است که از سرعت بالا و بدون لگ و تاخیر برخوردار است.

    در آزمایشات انجام شده متوجه شدیم که در اتصال بلوتوث، برخی از کارایی‌های ماوس به طور ناگهانی متوقف و قطع می‌شوند. با این حال وجود این گزینه‌ها بسیار خوب است.

    یکی از نقاط ضعف این ماوس کابل آن است. خود کابل مشکلی ندارد، اما با اینکه اتصال USB-C است، طراحی شاسی به شکلی است که فقط و فقط می‌توانید از این کابل برای اتصال سیمی استفاده کنید و در صورتی که کابل خراب شود، هیچ کابل دیگری را نمی‌توان جایگزین کرد.

    طراحی زیبا و ساده در کنار نورپردازی جذاب و لوگوی پر ابهت سری ROG، این ماوس جالب را به یکی از بهترین ماوس‌های گیمینگ بازار تبدیل کرده است.

    در آخر

    در خرید ماوس گیمینگ صدها مدل مختلف از ده‌ها برند متفاوت را می‌بینیم که هر کدام ویژگی‌های به خصوص یا در اکثر مواقع شبیه به هم دارد. ما در این مطلب سعی کرده‌ایم تا ۱۰ مدل از بهترین ماوس گیمینگ را معرفی کنیم که بنا به سلیقه و سبک خاص هر گیمر است. [see_also]51382[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید