کامل‌ترین راهنمای خرید کنسول بازی؛ از پلی‌استیشن تا ایکس‌باکس و نینتندو

کامل‌ترین راهنمای خرید کنسول بازی؛ از پلی‌استیشن تا ایکس‌باکس و نینتندو
راهنمای مطالعه

    خرید کنسول بازی و انتخاب از بین انواع پلی استیشن و ایکس باکس آسان نیست. در این راهنمای خرید بهترین کنسول بازی و مزایا و معایب هر کدام را معرفی می‌کنیم.

    سه کمپانی سونی، مایکروسافت و نینتندو به عنوان عمده‌ترین تولیدکنندگان کنسول‌های بازی شناخته می‌شوند که در واقع یکی از اصلی‌ترین نبض‌های صنعت بازی‌سازی را در دست خود دارند.

    در راهنمای خرید کنسول بازی اطلاعات کامل و جامع در مورد کنسول‌های بازی ارائه کرده و به خرید کنسول بازی متناسب با سلیقه و بودجه مد نظرتان کمک کنیم.

    کنسول بازی چیست؟

    کنسول بازی در واقع نوعی کامپیوتر بهینه شده برای بازی است که امکان اجرای انواع خاصی از بازی را به شما می‌دهد.

    در حال حاضر کنسول‌های بازی ایکس باکس (Xbox)، پلی استیشن (PS) و نینتندو سوییچ (Nintendo Switch) به عنوان یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین دستگاه‌های سرگرمی و انجام بازی‌های ویدیویی در سراسر دنیا شناخته می‌شود.

    خرید کنسول بازی

    منظور از نسل در خرید کنسول بازی چیست؟

    در حال حاضر و در زمان انتشار این مقاله، ما در «نسل نهم» کنسول‌های بازی هستیم. شرکت‌های تولید‌کننده کنسول‌های بازی هر چند سال یک بار اقدام به معرفی و عرضه نسل‌ جدیدی از پلتفرم‌های خود می‌کنند که این «نسل‌ها» عمدتا دوره‌هایی بیش از ۵ سال هستند.

    برای مثال، نسل نهم کنسول‌های بازی از سال ۲۰۲۰ با عرضه دو کنسول پلی‌استیشن 5 از شرکت سونی و ایکس‌باکس سریز X و S از شرکت مایکروسافت رسما آغاز شده و در حال حاضر هم ادامه دارد.

    برخلاف بسیاری از گجت‌ها و دستگاه‌ها مانند گوشی‌های موبایل که به صورت سالانه مدل‌های جدیدی از آنها عرضه می‌شود، کنسول‌های بازی در یک مدل خاص و در زمانی مشخص، با تکنولوژی‌های عمدتا جدید وارد بازار می‌شوند و طی سال‌های پیش‌رویشان، سیر صعودی پیشرفت بصری و نرم‌افزاری را به خود می‌بینند.

    زمان عرضه کنسول‌های نسل جدید بستگی به سرعت پیشرفت فناوری‌های گوناگون به خصوص پردازنده‌های مرکزی و گرافیکی دارد، اما پیشرو بودن فناوری کنسول‌های بازی و مهندسی نرم‌افزاری آن‌ها باعث می‌شود تا عمر کنسول‌های بازی نسبت به هر دستگاه دیگری بیشتر باشد.

    برای مثال، یک دستگاه پلی‌استیشن 4 متعلق به سال ۲۰۱۴ (سال عرضه اولیه PS4) توانایی اجرای نسخه PS4 بازی Horizon Forbidden West سال ۲۰۲۲ را به طور کامل دارد.

    کنسول‌ها چه تفاوتی در نسل‌های مختلف دارند؟

    با ورود به هر نسل از کنسول‌های بازی، ما شاهد پیشرفت چشم‌گیر به لحاظ جلوه‌های بصری و فناوری‌های پیشرو هستیم. برای مثال، در سال ۱۹۹۳ میلادی با عرضه کنسول 3DO Interactive و از آن مهم‌تر، در سال ۱۹۹۴ با عرضه کنسول سونی پلی‌استیشن 1، نسل پنجم کنسول‌های بازی آغاز و صنعت بازی‌های ویدیویی وارد عصر بازی‌های ۳ بعدی شد.

    تا پیش از آن عمدتا به صورت دو بعدی بود و کنسول‌های بازی با کارتریج کار می‌کردند. اما کنسول‌های جدید با مجهز شدن به درایورهای CD و پردازنده‌های قدرتمند، عصری جدید را برای گیمرها به ارمغان آوردند.

    حال در نسل نهم کنسول‌ها، ما شاهد دستگاه‌هایی فوق‌العاده پیشرفته هستیم که قدرت آنها سبب شده تا بتوانیم بازی‌های سنگین و واقع‌گرا را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم.

    خرید کنسول بازی فقط برای اجرای گیم است؟

    اصلی‌ترین کارایی کنسول‌ها، اجرای بازی است. با این حال طی سه نسل گذشته ما شاهد گسترده شدن امکانات کنسول‌های بازی بوده‌ایم و در عمل، ما با دستگاه‌هایی طرف هستیم که «سرگرمی‌»‌های زیادی را ارائه می‌دهند.

    شما در حال حاضر می‌توانید با کنسول خود به تماشای فیلم و سریال به صورت دیجیتالی یا حتی دیسک‌های بلوری بپردازید، یا اسپاتی‌فای را در کنسول فعال کرده و موسیقی مورد علاقه خود را گوش دهید. با وجود امکانات زیادی که در کنسول‌ها برای کارهای دیگر تعبیه شده، اما اصلی‌ترین دلیل خرید کنسول‌های بازی، همین «بازی‌» است!

    مهم‌ترین سوال: در بازار ایران باید سراغ چه کنسول‌هایی رفت؟

    خرید کنسول بازی

    وضعیت فروش کنسول‌های بازی در ایران با تمام دنیا متفاوت است. بازار فروش کنسول‌های نو خیلی یکپارچه نیست و قیمت دستگاه‌ها نوسان زیادی دارد.

    در حال حاضر، فقط و فقط به سراغ کنسو‌ل‌های نسل جدید (پلی‌استیشن 5 / ایکس‌باکس سریز ایکس و اس / نینتندو سوییچ) بروید. دلیل این توصیه چیست؟

    • بازه قیمتی ورود به نسل جدید کنسول‌ها از ۸ میلیون تومان (ایکس‌باکس سریز S) تا ۲۲ میلیون تومان (پلی‌استیشن 5 استاندارد) قرار دارد که تقریبا قابل دسترس است.
    • با خرید کنسول نسل بازی نسل نهمی، حداکثر بین ۴ تا ۶ سال آینده خود را برای انجام بازی‌های جدید تضمین کرده‌اید.
    • کنسول‌های نسل جدید همگی علاوه بر بازی‌های جدید خود، از بازی‌های کنسول‌های قدیمی‌تر پشتیبانی می‌کنند. پلی‌استیشن 5 قادر به اجرای بازی‌های پلی‌استیشن 4 است، ایکس‌باکس سریز X یا S توانایی اجرای بازی‌های تمام کنسول‌های قبلی خود (Xbox One، Xbox 360 و Original Xbox) را دارد. این موضوع در مورد نینتندو سوییچ هم صدق می‌کند.
    • قیمت کنسول نو پلی‌استیشن 4 که مربوط به نسل هشتم (قبل) است تفاوت آنچنانی با پلی‌استیشن 5 (نسل جدید) ندارد و عملا خرید کنسول بازی که نزدیک ۱۰ سال سن دارد و بازی جدیدی برای‌‌اش عرضه نمی‌شود، خیلی مناسب نیست.
    • بازار کنسول‌های دست دوم پلی‌استیشن 4 همچنان داغ است و این کنسول‌ها که اغلب از نوع «اسلیم» هستند، در بازه قیمتی ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان معامله می‌شوند. خرید کنسول پلی استیشن 4 برای کسانی که قبلا کنسول نداشتند یا نمی‌توانند بودجه خود را به ۲۰ میلیون تومان برای PS5 برسانند می‌تواند توصیه شود. با این حال از صحت و سلامت کنسول دست دوم مد نظرتان مطمئن شوید.
    • مورد کنسول نسل هشتمی ایکس‌باکس وان هم توصیه می‌کنیم به هیچ‌وجه سراغ‌شان نروید. کنسول‌های دست دوم ایکس‌باکس وان با قیمتی مشابه کنسول جدید و نسل نهمی ایکس‌باکس سریز اس به فروش می‌رسند و این در حالی است که با خرید این دست از کنسول‌ها، خود را از انجام بازی‌های جدید محروم کرده‌اید.

    [related]49012[/related]

    بهترین کنسول بازی در ایران

    در اینجا ما به بهترین کنسول بازی می‌پردازیم که ارزش خرید بالا دارند و تهیه آنها کامل منتطقی است. تمام این کنسول‌ها هنوز «زنده» هستند، از آنها پشتیبانی نرم‌افزاری می‌شود و یکی از مزیت‌های مهم‌شان، پشتیبانی از بازی‌های نسل‌های پیشین‌شان است.

    شما با خرید کنسول بازی در فهرست زیر می‌توانید بازی‌های روز را تجربه کنید، حداقل بین ۳ تا ۵ سال آینده خود را برای دریافت بازی‌های جدید تضمین کرده‌اید و به بازی‌های گذشته هم دسترسی دارید.

    کنسول پلی‌استیشن 5 (PlayStation 5)

    تاریخ عرضه: آبان ۱۳۹۹

    نسل: نهم

    قیمت: پلی‌استیشن 5 استاندارد از ۲۲ میلیون تومان / پلی‌استیشن 5 دیجیتال از ۲۰ میلیون تومان (مرداد ۱۴۰۱)

    پنجمین و جدیدترین کنسول بازی شرکت سونی که با نام «پلی‌استیشن 5» شناخته می‌شود، از آبان ماه سال ۱۳۹۹ راهی بازارهای جهانی و همینطور ایران شد. این دستگاه در واقع بهترین کنسول بازی سونی تا به امروز محسوب می‌شود و یکی از سه پلتفرم اصلی در دنیای کنسول‌های بازی به شمار می‌رود.

    انواع کنسول بازی پلی‌استیشن 5 

    پلی‌استیشن 5 استاندارد: کنسول اصلی و کامل پلی‌استیشن 5 که با برچسب قیمتی ۴۹۹ دلار (۲۲ میلیون تومان - مرداد ۱۴۰۱) عرضه شده، دارای درایو بلوری Ultra-HD 4K است و سخت‌افزار پیشرفته آن، قدرت کامل نسل نهم را به تصویر می‌کشد.

    پلی‌استیشن 5 دیجیتال: نسخه‌ای ارزان‌تر کنسول پلی‌استیشن 5 با برچسب قیمتی ۳۹۹ دلار (۲۰ میلیون تومان - مرداد ۱۴۰۱) که تنها تفاوت آن با نسخه استاندارد، نبود دیسک درایو بلوری Ultra-HD 4K است. با خرید کنسول بازی مذکور کاربران فقط می‌توانند بازی‌ها را به صورت دیجیتالی در این کنسول تجربه کنند.

    ارزان‌ترین قیمت پلی‌استیشن 5 را ببینید

    خرید کنسول پلی استیشن 5 برای چه کسانی مناسب است؟

    اگر برای اولین بار است که کنسول بازی می‌خرید

    خرید پلی استیشن 5 می‌تواند یک انتخاب ایده‌آل برای کسانی باشند که تا به حال کنسول بازی نداشته‌اند. مزیت بزرگ کنسول پلی‌استیشن 5 این است که علاوه بر دسترسی به جدیدترین بازی‌های اختصاصی و انحصاری این پلتفرم، در کنار بازی‌های ثرد پارتی (مشترک در همه کنسول‌ها)، می‌توان به بازی‌های کنسول پلی‌استیشن 4 و حتی نسل‌های قبل‌تر پلی‌استیشن دسترسی داشت. همین باعث می‌شود تا شما تنها با یک دستگاه، به آرشیوی بزرگ از بازی‌های چند نسل دسترسی داشته باشید.

    اگر به بازی‌های انحصاری سونی علاقه دارید

    بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن در نوع خود بسیار خاص هستند و یکی از دلایل اصلی تهیه این کنسول، دسترسی به بازی‌های اختصاصی آن است. این بازی‌ها در زمان عرضه فقط و فقط برای کنسول پلی‌استیشن 5 منتشر می‌شوند.

    از نام‌آشناترین بازی‌های انحصاری می‌توان به سری God of War، Horizon، Ghost of Tsushima، Ratchet & Clank، Gran Turismo، Demon's Souls و Spider-Man اشاره کرد.

    اگر دوستان‌ و اطرافیان‌تان پلی‌استیشن 5 دارند

    شاید شما هم جزو افرادی باشید که در اطراف خود دوستان، آشنایان و نزدیکانی دارید که کنسول‌ پلی‌استیشن دارند. این قضیه می‌تواند دلیل مهمی برای این باشد که شما سراغ خرید کنسول بازی پلی‌استیشن 5 بروید. از به اشتراک‌گذاری بازی‌‌ها با دوستان تا انجام بازی‌های آنلاین، کارهایی است که می‌توانید با دوستان و آشنایان صاحب پلی‌استیشن انجام دهید.

    اگر پیش از این هم پلی‌استیشن داشته‌اید

    اکثر کسانی که قبلا کنسول پلی‌استیشن داشته‌اند، به ندرت پلتفرم اصلی خود را تغییر می‌دهند. اگر جزو همین افراد هستید و تا به اینجای کار، از کنسول‌های قبلی لذت برده‌اید و می‌خواهید همان تجربه‌ها را در کنسولی قوی‌تر و بهتر تجربه کنید، پلی‌استیشن 5 خانه بعدی شما خواهد بود.

    یک مزیت بزرگ دیگر این قضیه، انتقال بازی‌ها و اکانت قبلی به کنسول جدید است. برای مثال اگر در کنسول پلی‌استیشن 4 مشغول بازی بوده‌اید، بازی‌های زیادی خریداری کردید و تمام پروسه بازی‌ کردن‌تان روی آن اکانت پلی‌استیشن 4 بوده، به راحتی می‌توانید آن را به کنسول جدید منتقل کنید. نه تنها می‌توانید بازی‌های قدیمی خود را روی PS5 اجرا کنید، که حتی نیازی به از صفر شروع کردن هم نخواهد بود.

    موضوع عادت به کنترلرهای پلی‌استیشن و فرمت انجام بازی‌ها هم می‌تواند یکی از اصلی‌ترین دلایل برای عدم تغییر پلتفرم و ورود به یک سیستم کاملا جدید باشد.

    از انحصاری تا مولتی‌پلتفرم: بهترین بازی‌ها با پلی‌استیشن 5

    خرید کنسول بازی

    خرید کنسول PS5 به عنوان یکی از پلتفرم‌های اصلی در صنعت بازی‌های ویدیویی، میزبان جدیدترین و پیشرفته‌ترین بازی‌های روز دنیا است. شرکت سونی، خود به عنوان تولیدکننده اصلی کنسول پلی‌استیشن 5، به پشتوانه خیل عظیمی از استودیوهای بازی‌سازی، به صورت مداوم اقدام به تولید بهترین بازی های پلی استیشن می‌کند.

    در کنار سونی، بیشتر شرکت‌ها و استودیوهای کوچک و بزرگ بازی‌سازی از سراسر دنیا هم بازی‌های خود را یا به صورت اختصاصی یا در کنار سایر پلتفرم‌ها، برای کنسول پلی‌استیشن 5 هم عرضه می‌کنند.

    جدیدترین بازی‌های پلی استیشن را ببینید

    شما می‌توانید بازی‌های پلی‌استیشن 5 از چندین راه مختلف تهیه کنید که قبلا در راهنمای خرید انواع اکانت پلی استیشن آنرا توضیح دادیم:

    ۱- خرید دیسک‌ بازی نو

    (بازی‌های جدید در بازه قیمتی ۱.۲ تا ۲.۴ میلیون تومان | بازی‌های قدیمی‌تر از ۷۰۰ هزار تومان)

    ۲- خرید دیسک بازی کارکرده

    (از تقریبا ۵۰۰ هزار تومان به بالا)

    ۳- خرید دیجیتالی بازی‌ها از طریق استور پلی‌استیشن

    (هم‌قیمت با دیسک نو و گاهی با تخفیفات ویژه)

    ۴- خرید به صورت اکانت ظرفیتی

    (از طریق فروشگاه‌های اینترنتی ایرانی به فروش می‌رسند و قیمت‌ آنها از ۱۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان نوسان دارد)

    ۵- بازی‌های هکی

    (که با وجود طرفداران زیاد و قیمت بسیار پایین، به خاطر ریسک بالای امکان بن شدن دستگاه توصیه نمی‌شود)

    با قاطعیت می‌توان گفت که کنسول پلی‌استیشن 5 میزبان اصلی‌ترین و جدی‌ترین بازی‌ها در تمامی سبک‌ها و ابعاد است و شما می‌توانید به تعداد زیادی از بازی‌های مورد علاقه خود در این کنسول دسترسی داشته باشید.

    دسترسی به صد‌ها بازی با سرویس پلی‌استیشن پلاس

    سونی برای دسترسی بهتر و بیشتر مخاطبان به بازی‌ها، سرویسی اشتراکی را با نام پلی استیشن پلاس راه‌اندازی کرده که گیمرها می‌توانند با هزینه‌ای به مراتب پایین‌، به تعداد زیادی بازی (نه در حالت پایه) در مدت اشتراک خود دسترسی داشته باشند و بازی‌های ماهانه رایگان را هم در همه حالت‌ها دریافت کنند.

    در حال حاضر سرویس پلی استیشن پلاس به سه نوع زیر تقسیم می‌شود:

    ۱- پایه (Essential) به قیمت سالانه ۹۰۰ هزار تومان

    این اشتراک پایه، شامل بازی‌های رایگان ماهانه، امکان انجام بازی‌های آنلاین، فضای ذخیره‌سازی ابری و تخفیفات ویژه فروشگاهی است.

    ۲- اکسترا (Extra) به قیمت سالانه ۱.۵ میلیون تومان

    این حالت شامل تمامی امکانات اشتراک پایه به همراه بیش از ۴۰۰ بازی مختلف انحصاری یا ثردپارتی است که به مرور زمان هم افزایش پیدا می‌کنند.

    ۳- دیلاکس (Deluxe) یا پریمیوم (Premium) به قیمت سالانه ۱.۶ میلیون تومان

    این حالت شامل تمامی امکانات دو اشتراک قبلی، اما با بیش از ۳۰۰ بازی اضافه است

    نکته مهم: با کمی گشت و گذار در فروشگاه‌های معتبر، می‌توانید اشتراک‌های پلاس ارزان‌تر با روش‌های مختلف را پیدا کنید. با این حال توجه داشته باشید که حتما به سراغ فروشگاه‌هایی با سابقه و دارای پشتیبانی و مطمئن بروید تا مشکلی برایتان پیش نیاید.

    خرید گیفت کارت پلی‌استیشن از ارزان‌ترین فروشنده

    ایکس‌باکس سریز X / ایکس‌باکس سریز اس (Xbox Series)

    ایکس باکس سریز ایکس

    سازنده: مایکروسافت

    تاریخ عرضه: آبان ۱۳۹۹

    نسل: نهم

    قیمت: ایکس باکس سریز اس از ۸ میلیون تومان / ایکس‌باکس سریز ایکس از ۱۸ میلیون تومان

    مایکروسافت نسل نهم کنسول‌ها را با عرضه چهارمین دسته از کنسول‌های تاریخ خود به نام «ایکس‌باکس سریز» شروع کرد. این دستگاه‌ها قوی‌ترین و پیشرفته‌ترین کنسول بازی مایکروسافت و خانواده ایکس‌باکس محسوب می‌شود.

    انواع کنسول ایکس‌باکس سریز

    ایکس‌باکس سریز ایکس (Xbox Series X): بهترین کنسول بازی مایکروسافت که نسل نهم است. قیمت کنسول ایکس باکس ۴۹۹ دلار (۱۸ میلیون تومان) است. خرید کنسول بازی ایکس باکس سریز ایکس دارای قوی‌ترین سخت‌افزار موجود در خانواده ایکس‌باکس است و درایو بلوری Ultra-HD 4K در اختیار دارد. همچنین فضای ذخیره‌سازی این کنسول ۱ ترابایت از نوع SSD است.

    ایکس‌باکس سریز اس (Xbox Series S): کنسول محدودتر از لحاظ سخت‌افزاری، اما مقرون‌به‌صرفه نسل نهمی مایکروسافت که با برچسب قیمتی ۲۹۹ دلار (۸ میلیون تومان) عرضه شده است.

    ایکس باکس سری اس از لحاظ سخت‌افزاری ضعیف‌تر از ایکس‌باکس سریز ایکس است و می‌تواند بازی‌ها را نهایتا تا رزولوشن 1440p، اما اکثرا در وضوح 1080p اجرا کند. همچنین این کنسول هیچ درایو دیسک‌خوانی ندارد و باید به صورت دیجیتالی از آن استفاده کرد. فضای ذخیره‌سازی این کنسول ۵۱۲ گیگابایت از نوع SSD است.

    ارزان‌ترین قیمت ایکس باکس

    ایکس‌باکس سریز برای چه کسانی مناسب است؟

    خرید ایکس‌ باکس سریز اس

    اگر برای اولین بار است که کنسول بازی می‌خرید

    خرید کنسول بازی جدید ایکس‌باکس می‌توانند یک انتخاب ایده‌آل برای کسانی باشد که می‌خواهند برای اولین بار گیمینگ با کنسول‌های بازی را تجربه کنند. وجود دو گزینه، یکی ایکس‌باکس سریز اس ۸ میلیون تومانی و دیگری کنسولی قوی‌تر با برچسب قیمتی ۱۸ میلیون تومانی، در کنار دسترسی به تمام بازی‌های سه نسل قبل خانواده ایکس‌باکس و از همه مهم‌تر، سرویس اشتراکی گیم‌پس با هزاران بازی (که جلوتر به آن می‌پردازیم)، در عمل کم‌هزینه‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین تجربه گیمینگ به‌روز را در اختیار شما قرار می‌دهد.

    اگر به بازی‌های انحصاری ایکس‌باکس علاقه دارید

    ایکس‌باکس خانه چندی از برترین و نمادین‌ترین بازی‌های تاریخ صنعت ویدیو گیم است. از سری بازی‌های شوتر Halo گرفته تا Gears of War یا سری بازی‌های ریسینگ Forza Horizon و Forza Motorsport، ایکس‌باکس را به پلتفرمی با تنوع بالای بازی‌ها تبدیل کرده است. بیش از هر چیزی، اگر طرفدار بازی‌های ریسینگ هستید قطعا کنسول ایکس‌باکس و سری بازی‌های Forza می‌تواند شما را از هر بازی دیگری بی‌نیاز کند.

    اگر دوستان و اطرافیان‌تان ایکس‌باکس دارند

    وقتی بحث بازی‌های آنلاین پیش می‌آید، قطعا انجام این دست از عناوین در کنار دوستان و رفیق‌های نزدیک دل‌نشین‌تر است. حال اگر در اطرافیان خود کسانی را دارید که پلتفرم اصلی‌شان ایکس‌باکس است، شاید انتخاب کنسول ایکس‌باکس برای شما هم به منزله انجام بازی‌های آنلاین با همان دوستان‌تان باشد.

    نکته جالب در مورد کنسول ایکس‌باکس این است که به واسطه گستردگی پلتفرم ایکس‌باکس حتی در رایانه‌های شخصی (PC)، امکان انجام بازی‌ها به صورت آنلاین با کاربران پی‌سی بازی‌های منتخب هم در قالب «کراس پلتفرم» ممکن است.

    [related]33630[/related]

    اگر پیش از این ایکس‌باکس داشته‌اید

    اگر جزو کسانی هستید که نسل یا نسل‌های قبلی هم کنسول ایکس‌باکس داشته‌اید، احتمالا خرید کنسول جدید و نسل نهمی ایکس‌باکس سریز می‌تواند بهترین گزینه ممکن باشد. آشنایی بیشتر با بازی‌های پلتفرم ایکس‌باکس، عادت به فرمت و نحوه گیمینگ با کنترلر و کنسول و صد البته، علاقه به بازی‌های این پلتفرم سبب می‌شود تا انتخاب بعدی شما هم ایکس‌باکس سریز باشد.

    خرید ایکس‌ باکس سریز اس

    اگر پی‌سی گیمر نیستید (یا هستید، اما تحت شرایطی)

    مایکروسافت طی سال‌های گذشته سعی کرده تا گستره پلتفرم ایکس‌باکس را محدود به کنسول نکند و آن را تا رایانه‌های شخصی هم بکشاند. در نتیجه این گسترش، تقریبا تمامی بازی‌هایی که برای کنسول ایکس‌باکس وان (نسل قبل) و ایکس‌باکس سریز (نسل نهم) عرضه شده یا می‌شوند، برای پلتفرم پی‌سی هم به انتشار می‌رسند.

    با این اوصاف، اگر شما جزو کسانی هستید که یک پی‌سی گیمینگ نسبتا خوب یا قدرتمند در اختیار دارید، در عمل خرید کنسول بازی ایکس باکس شاید کار بیهوده‌ای باشد. البته، شاید!

    در شرایط زیر، خرید ایکس‌باکس سریز اس یا ایکس برای گیمر پی‌سی می‌تواند منطقی باشد:

    • اگر پی‌سی شما قادر به اجرای خوب بازی‌ها نیست و تنظیمات گرافیکی بازی‌ها متوسط است
    • اگر پی‌سی‌تان توان اجرای بازی‌ها روی رزولوشن 4K ندارد، خرید ایکس‌باکس سریز ایکس می‌تواند منطقی باشد
    • با توجه به اینکه قابلیت Backward compatibility (دسترسی به بازی‌های نسل‌های پیشین) محدود به کنسول‌های ایکس‌باکس سریز و ایکس‌باکس وان است، اگر علاقه به این بازی‌ها دارید، خرید ایکس‌باکس سریز اس به عنوان ارزان‌ترین و منطقی‌ترین گزینه برای دسترسی به آن دست از بازی‌ها توصیه می‌شود
    • اگر تمایل دارید تا یک دستگاه اجرا کننده دیسک‌های بلوری و همچنین بلوری Ultra-HD 4K در کنار پی‌سی داشته باشید که کاری بیش از پخش این دیسک‌ها انجام دهد، کنسول ایکس‌باکس سریز ایکس گزینه پیشنهادی ما به شما خواهد بود.

    فهرست قیمت لوازم جانبی ایکس باکس

    تنوع بالایی از سبک بازی‌ها در کنار کمترین هزینه ممکن

    کنسول‌های ایکس‌باکس سریز ایکس مایکروسافت به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین و قوی‌ترین پلتفرم‌های گیمینگ حال حاضر دنیا، میزبان جدید‌ترین و پیشرفته‌ترین بازی‌های روز هستند. علاوه بر انتشار خیل عظیمی از بازی‌های ثرد پارتی (بازی‌های مشترک در همه پلتفرم‌های اصلی) روی کنسول‌های Xbox Series، استودیوهای داخلی و اختصاصی ایکس‌باکس هم به تولید و نشر بازی‌های متنوع مشغول هستند.

    شما می‌توانید بازی‌های ایکس‌باکس سریز را از چند راه مختلف تهیه کنید:

    1. خرید دیسک‌ بازی «نو»
    2. (بازی‌های جدید در بازه قیمتی ۱.۲ تا ۲.۴ میلیون تومان | بازی‌های قدیمی‌تر از ۷۰۰ هزار تومان)

    3. خرید دیسک بازی «کارکرده»
    4. (از تقریبا ۵۰۰ هزار تومان به بالا)

    5. خرید دیجیتالی بازی‌ها از طریق استور ایکس‌باکس
    6. (هم‌قیمت با دیسک نو و گاهی با تخفیفات ویژه)

    7. خرید به صورت ظرفیت‌های قانونی
    8. (از طریق فروشگاه‌های اینترنتی ایرانی به فروش می‌رسند و قیمت‌ آنها از ۱۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان نوسان دارد)

    9. بازی‌های هکی
    10. (که با وجود طرفداران زیاد و قیمت بسیار پایین، به خاطر ریسک بالای امکان بن شدن دستگاه توصیه نمی‌شود)

      نکته قابل توجه این است که هیچ تفاوتی در نحوه عرضه بازی‌ها برای هر دو مدل ایکس‌باکس سریز (S و X) وجود ندارد و تمام بازی‌های عرضه شده برای پلتفرم ایکس‌باکس بین این دو مدل مشترک هستند.

      دسترسی به بیش از هزار بازی با سرویس ایکس‌باکس گیم‌پس

      خرید ایکس‌ باکس سریز اس

      خرید اشتراک گیم‌ پس را می‌توان راحت‌ترین و ارزان‌ترین راه ممکن برای دسترسی به تمامی بازی‌های انحصاری و اختصاصی پلتفرم ایکس‌باکس، چه عناوین قدیمی و چه کاملا جدید دانست.

      برخلاف سرویس «پلی‌استیشن پلاس»، ایکس‌باکس بازی‌های انحصاری خود را از روز اول عرضه روی سرویس گیم‌پس قرار می‌دهد و مخاطب می‌تواند با کمترین هزینه ممکن، نه تنها به این بازی‌های اختصاصی دسترسی داشته باشد، بلکه گلچینی از بازی‌های ثردپارتی هم در این سرویس اشتراکی وجود دارد.

      در حال حاضر سرویس گیم‌پس شامل گزینه‌های زیر است:

      1. گیم‌ پس کنسولی با پایه قیمت ماهی ۱۰ دلار
      2. شما با پرداخت تنها ۱۰ دلار به صورت ماهیانه (که البته با هزینه‌های پایین‌تر و شرایط مختلف در فروشگاه‌های ایرانی موجود است) می‌توانید به بیش از هزار بازی، به صورت نامحدود دسترسی داشته باشید.

      3. گیم پس آلتیمیت با پایه قیمت ماهی ۱۵ دلار
      4. این نسخه از گیم پس که به صرفه‌ترین و عظیم‌ترین گزینه ممکن است، نه تنها دسترسی شما را به تمامی بازی‌های گیم‌پس ممکن می‌کند، بلکه بدون هزینه اضافه، اشتراک گلد (برای انجام بازی‌های آنلاین) و EA Play (سرویس اشتراکی بازی‌های کمپانی EA مانند سری Need for Speed، Battlefield و...) را به همراه دارد.

        شما می‌توانید با مراجعه به مطلب راهنمای خرید بازی در سرویس گیم پس صفر تا صد نحوه تهیه سرویس گیم‌پس به بهترین و ارزان‌ترین شکل ممکن را آموزش ببینید.

        ارزان‌ترین گیفت کارت گیم پس

        نینتندو سوییچ (Nintendo Switch)

        Nintendo Switch™ Family - Nintendo - Official Site

        سازنده: نینتندو

        تاریخ عرضه: مدل اصلی: اسفند ۱۳۹۵ / مدل لایت: شهریور ۱۳۹۸ / مدل OLED: مهر ۱۴۰۰

        نسل: هشتم

        قیمت: نینتندو سوییچ پایه: از ۹ میلیون تومان / نینتندو سوییچ لایت: از ۶ میلیون تومان / نینتندو سوییچ OLED: از ۱۱ میلیون تومان

        به خاص‌ترین و کنسول کمتر شناخته شده در بازار ایران می‌رسیم. دستگاهی که در سراسر دنیا مخاطبان زیادی دارد و جزو پرفروش‌ترین کنسول‌ها به شمار می‌رود. خیلی کوتاه بگوییم که رقابت کنسول‌های بازی در جناح نینتندو کاملا متفاوت از پلی‌استیشن و ایکس‌باکس است و همین قضیه سبب شده تا این کنسول خلاقانه و مفرح، مخاطبان به خصوص خود را داشته باشد.

        نینتندو سوییچ در واقع قبل از آغاز رسمی نسل نهم کنسول‌ها به بازار عرضه شد و در رده‌بندی کنسول‌ها، جزوی از خانواده نسل هشتم محسوب می‌شود اما این کنسول با رویکردی متفاوت به لحاظ نحوه استفاده (به سه شکل همراه، رومیزی و اتصال به تلویزیون) در کنار بازی‌های اختصاصی پرشمار و کنترلرهای حرکتی منحصر به فرد، تا همین لحظه توانسته حتی پابه‌پای کنسول‌های نسل نهمی سونی و مایکروسافت پیش‌ برود.

        انواع کنسول نینتندو سوییچ

        خرید کنسول بازی

        نینتندو سوییچ پایه: اولین و فراگیرترین مدل عرضه شده توسط نینتندو، نسخه پایه است. در این نسخه علاوه بر کنسول اصلی، داک اتصال به تلویزیون به همراه دو کنترلر جوی‌کان و گریپ اتصال جوی‌کان‌ها قرار گرفته است. کاربر می‌تواند از این مدل به سه شکل همراه (دستی مانند یک تبلت)، رومیزی (با استفاده از پایه پشت کنسول) و اتصال به تلویزیون (با قرار دادن کنسول داخل داک و اتصال مستقیم به تلویزیون) استفاده کند.

        نینتندو سوییچ لایت: نینتندو برای جذب مخاطبان بیشتر اقدام به عرضه کنسولی ارزان‌تر و محدودتر کرد که فقط به شکل همراه می‌توان از آن استفاده کرد. این کنسول فاقد کنترلرهای جداشونده جوی‌کان یا داک تلویزیون است و بیشتر به یک تبلت دستی شباهت دارد. از لحاظ قدرت سخت‌افزاری، این مدل تفاوتی با مدل پایه ندارد.

        نینتندو سوییچ OLED: سال گذشته نینتندو تصمیم گرفت در یک به‌روزرسانی جالب، نینتندو سوییچ جدیدی با صفحه‌نمایش OLED به بازار عرضه کند. بهترین کنسول بازی نینتندو شبیه مدل پایه است و به هر سه شکل همراه (دستی مانند یک تبلت)، رومیزی (با استفاده از پایه پشت کنسول) و اتصال به تلویزیون (با قرار دادن کنسول داخل داک و اتصال مستقیم به تلویزیون) کاربرد دارد و تفاوت آن با مدل اصلی، استفاده از پنل باکیفیت OLED است. تفاوت قیمتی این مدل و مدل پایه بسیار کم است که همین قضیه، ارزش خرید کنسول بازی نینتندو سوییچ OLED را بالا می‌برد.

        [related]34040[/related]

        خرید کنسول بازی نینتندو سوییچ برای چه کسانی مناسب است؟

        اگر به دنبال تجربه‌ای متفاوت از پلی‌استیشن و ایکس‌باکس هستید

        در قدرت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری هر دو پلتفرم ایکس‌باکس و پلی‌استیشن شکی نیست، اما در این میان نینتندو سوییچ یک تجربه کاملا متفاوت از گیمینگ را به مخاطبان خود ارائه می‌دهد.

        علاوه بر اینکه کاربر با خرید کنسول بازی نینتندو می‌تواند از کنترلرهایی مشابه کنترلرهای دو کنسول دیگر برای انجام بازی‌ها استفاده کند، دو کنترلر حرکتی جوی‌کان نینتندو می‌تواند مخاطب را با جنب و جوش بیشتری به انجام بازی‌ها مشغول کند و سبک و سیاقی کاملا نو از تجربه گیمینگ را ارائه دهد.

        کنسولی هیبریدی: متصل به تلویزیون + همراه در دست + رومیزی!

        خرید کنسول بازی

        خرید کسنول بازی نینتندو سوییچ قابلیت حمل بالایی را به شما می‌دهد. در مسیر با اتوبوس و مترو هستید؟ یا روی تخت و مبل دراز کشیده‌اید؟ می‌توانید کنسول را به شکل تبلت در دست گرفته و بازی کنید! یا اینکه می‌توانید آن را روی میز با استفاده از پایه کوچکی که در پشت‌ دستگاه تعبیه شده قرار دهید، جوی‌کان‌ها را در دست گرفته و خیلی جمع و جور مشغول بازی شوید.

        یا شاید دوست دارید در صفحه بزرگ تلویزیون به بازی مشغول شوید؟ می‌توانید کنسول را داخل داک مخصوص که به تلویزیون متصل است قرار دهید و بازی‌های مورد علاقه‌ خود را روی نمایشگری بزرگ انجام دهید!

        بازی‌های انحصاری که فقط در پلتفرم نینتندو وجود دارند (به خصوص ماریو!)

        خرید کنسول بازی

        کنسول نینتندو سوییچ پر از بازی‌هایی نوستالژی و به یادماندنی صنعت بازی‌های ویدیویی است که هنوز مخاطبان بی‌شماری دارند و روز به روز به محبوبیت آنها اضافه می‌شود. سری بازی‌های سوپر ماریو که نسخه‌های متنوع و بزرگی مانند Super Mario Odyssey یا 3D World و ده‌ها بازی مفرح و شاخص دیگر دارد، یا سری بازی‌های فوق‌العاده افسانه زلدا که نسخه آخر آن با نام Breath of the Wild جزو برترین عناوین تاریخ بازی‌های ویدیویی به شمار می‌رود.

        لیست پرشمار بازی‌های اختصاصی نینتندو سوییچ، پر از بازی‌های شاخص، پرمخاطب و جالب است که نمونه آنها را نمی‌توان در سایر کنسول‌ها پیدا کرد.

        حتی اگر به دنبال بازی‌های مطرح کنسول‌های دیگر هستید!

        خرید کنسول بازی

        بله! نینتندو سوییچ علاوه بر کتابخانه عظیم بازی‌های انحصاری، میزبان تعداد زیادی از مطرح‌ترین بازی‌های ثردپارتی یا مولتی پلتفرم مطرح است. از سری بازی‌های Doom گرفته تا بازی Crysis Remasterd یا حتی The Witcher 3 و Wolfenstein، تنها بخشی از بازی‌های بسیار معروف موجود در سایر کنسول‌ها، اما تطبیق‌یافته برای نینتندو سوییچ هستند. حتی اگر به بازی فورتنایت و ایپکس لجندز هم علاقه داشته باشید، نینتندو سوییچ یکی از خانه‌های این دو بازی مطرح است.

        اگر هر یک از کنسول‌های پلی‌استیشن یا ایکس‌باکس را در اختیار دارید!

        طبق یکی از گزارشات معتبر، بیش از چهل درصد دارندگان کنسول نینتندو سوییچ کنسول دیگری هم در خانه دارند. چنین آماری نشان می‌دهد که بهترین کنسول بازی نینتندو به عنوان یک دستگاه خاص و منحصر به فرد، می‌تواند مکمل خوبی به واسطه شیوه استفاده و سبک و سیاق بازی‌های خود در کنار سایر پلتفرم‌ها باشد.

        حتی اگر پلی استیشن 5 یا ایکس‌باکس سریز X یا S دارید، باز هم می‌توانید با خیال راحت به سراغ خرید کنسول نینتندو سوییچ بروید و بازی‌هایی را در آن تجربه کنید که در هیچ یک از پلتفرم‌های دیگر وجود ندارد.

        نینتندو سوییچ، کنسولی برای بازی‌های دورهمی!

        تعداد بازی‌های چند نفره آفلاین و دورهمی در کنسول نینتندو سوییچ زیاد است و امکان تجربه چند نفره آن‌ها به واسطه هیبریدی بودن کنسول فوق‌العاده راحت و لذت‌بخش است. هر دو جوی‌کان، خود می‌توانند به تنهایی یک کنترلر باشند و دو نفر از آنها همزمان برای بازی با یکدیگر استفاده کنند. از طرفی می‌توان با تهیه یک جفت جوی‌کان دیگر، چهار نفر را درگیر بازی کرد.

        با اتصال کنسول به تلویزیون و وجود دو جفت جوی‌کان، نینتندو سوییچ به یک وسیله بازی مفرح و جذاب برای دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه تبدیل می‌شود و حتی می‌توان به صورت رومیزی به انجام بازی‌های چند نفره مشغول شد.

        روش‌های متنوع دسترسی به بازی‌های سوییچ: از اوریجینال تا هکی!

        خرید کنسول بازی

        نینتندو سوییچ هم در دسته کنسول‌هایی قرار دارد که از دام هکرها دور نمانده و به راحتی هر چه تمام‌تر هک شده است. البته که مسلما انجام بازی‌های اورجینال را به خاطر تجربه تمام و کمال و بهینه‌تر توصیه می‌کنیم، اما با توجه به استقبال مخاطبان از شیوه‌های هکی ارزان قیمت، می‌توانیم بگوییم که خرید کنسول بازی نینتندو سوییچ یکی از راحت‌ترین و ارزان‌ترین شیوه‌های دسترسی به بازی‌ها است.

        نکته قابل توجه در مورد خرید کنسول بازی نینتندو سوییچ این است که بازی‌های فیزیکی در قالب کارتریج‌هایی شبیه به کارت‌های حافظه مرسوم به فروش می‌رسند و خود کنسول هم از کارت‌ حافظه SD پشتیبانی می‌کند که برای نصب بازی‌های دیجیتالی کاربرد دارد.

        شما می‌توانید بازی‌های نینتندو سوییچ را از چند راه مختلف تهیه کنید:

        1. خرید کارتریج فیزیکی بازی «نو»
        2. (بازی‌های جدید در بازه قیمتی ۱.۲ تا ۲.۴ میلیون تومان | بازی‌های قدیمی‌تر از ۷۰۰ هزار تومان)

        3. خرید کارتریج بازی «کارکرده»
        4. (از تقریبا ۹۰۰ هزار تومان به بالا)

        5. خرید دیجیتالی بازی‌ها از طریق استور نینتندو آنلاین
        6. (هم‌قیمت با کارتریج نو و گاهی با تخفیفات ویژه)

        7. بازی‌های هکی و کرکی
        8. (ارزان‌ترین نوع که برخی فروشگاه‌ها از هر بازی ۱۰ تا ۵۰ هزار تومان اقدام به نصب می‌کنند و حتی خود کاربر هم می‌تواند به شکل رایگان بازی‌ها را دانلود و در کنسول کپی‌خور شده نصب کند)

          توجه داشته باشید که اگر تمایل به استفاده از بازی‌های کرک شده دارید، باید کنسولی که اصطلاحا Patched شده و قابلیت کپی‌خور شدن دارد را خریداری کنید.

          سرویس اشتراکی «نینتندو آنلاین»: کاربردی اما نه مانند دیگر پلتفرم‌ها

          خرید کنسول بازی

          کنسول نینتندو سوییچ هم دارای یک سرویس اشتراکی مشابه با «گیم‌پس» ایکس‌باکس و «پلی‌استیشن پلاس» پلی‌استیشن به نام «نینتندو آنلاین» است که اگر چه محدودتر از دو رقیب خود است، اما می‌تواند تا حدی کاربردی باشد.

          اما ویژگی‌های سرویس «نینتدو آنلاین» چیست؟

          ۱- انجام بازی‌های آنلاین: تنها با در اختیار داشتن اشتراک «نینتندو آنلاین» می‌توانید به انجام بازی‌های آنلاین یا بخش آنلاین بازی‌های مطرح بپردازید.

          ۲- ذخیره‌سازی ابری: با داشتن اشتراک «نینتندو آنلاین» می‌توانید فایل‌های سیو یا ذخیره را به صورت ابری و آنلاین، همیشه و همه جا همراه خود داشته باشید.

          ۳- دسترسی به صد‌ها بازی پلتفرم‌های نوستالژی: با در اختیار داشتن اشتراک «نینتندو آنلاین» می‌توانید به آرشیو بزرگی از صد‌ها بازی نوستالژی و قدیمی از دو کنسول NES و Super NES دسترسی داشته باشید.

          ۴- و بازی بتل رویال PAC-MAN 99: این بازی برای کسانی که اشتراک «نینتندو آنلاین» را در اختیار دارند، به صورت رایگان در دسترس است و می‌توانند بدون هیچ هزینه‌ای آن را دانلود و با سایر بازیکنان به رقابت بپردازند.

          ۵- قیمت نسبتا مناسب: گیفت‌ کارت‌های «نینتندو آنلاین» در بازه قیمتی یک ساله معادل ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و در مدت‌ زمان‌های محدودتر، تا ۱۰۰ هزار تومان هم می‌رسد که اگر جزو کسانی باشید که مسرانه و پیگیر قصد انجام بازی‌های نینتندو سوییچ را دارید، این قیمت‌ها تا حدودی می‌تواند معقول باشند.

          در آخر

          خرید کنسول بازی فاکتورهای زیادی دارد و انتخاب یک کنسول، به خصوص برای کسی که تا به حال تجربه خرید کنسول بازی نداشته، شاید کمی سخت باشد. مهم‌ترین قضیه در این بین، سلیقه مخاطب است. بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن، سرویس اشتراکی گیم‌پس ایکس‌باکس، یا کنسول هیبریدی نینتندو سوییچ، به همین شکل که توصیف کردیم متفاوت هستند. اگر در مورد هر یک از این کنسول‌ها یا در کل، خرید کنسول بازی سوالی دارید، خوشحال می‌شویم در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید. [see_also]33622[/see_also]

          تهیه شده در: درجه
          {{totalCount}} دیدگاه‌
          {{name.error}}
          {{email.error}}
          {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
          {{commentMessage.error}}

          ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید