این نکات مهم و کاربردی را هنگام خرید جهیزیه در نظر داشته باشید

این نکات مهم و کاربردی را هنگام خرید جهیزیه در نظر داشته باشید
راهنمای مطالعه

    خرید و تهیه جهیزیه همیشه، همراه با استرس‌، تنش و البته یک لذت درونی بوده است. انتخاب لوازم مورد نیاز زندگی، از بین انبوه لوازم با برندهای مختلف، قطعا کار دشواری است که نیاز به شناخت کافی از اجناس و برندهای مختلف موجود در بازار دارد.

    مراجعه به یک فروشگاه معتبر و راهنمایی گرفتن از کارشناسان می‌تواند در انتخاب بهتر، کمک‌کننده باشد. در ادامه سعی کرده‌ایم اطلاعات کاربردی و جامعی در اختیار شما بگذاریم تا فرآیند خرید جهیزیه را راحت‌تر پیش ببرید.

    خرید لوازم برقی خانه

    هنگام تهیۀ جهیزیه لازم است تا انتخابی هوشمندانه‌ صورت بگیرد؛ چرا که لوازم برقی جزء پرمصرف‌ترین و کاربردی‌ترین لوازم خانه هستند و بی‌کیفیت بودن آن‌ها می‌تواند مشکلات زیادی ایجاد کند و هزینه به شما تحمیل کند.

    هنگام تهیۀ جهیزیه مهم‌ترین کالاهایی که باید در اولویت قرار بگیرند، لوازم برقی هستند؛ از جمله لوازم برقی مهم و ضروری خانه، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    یخچال:

    یخچال‌ را می‌توان کارآمدترین و ضروری‌ترین وسیلۀ برقی منزل دانست که در انواع مختلف و سایزهای گوناگون، در بازار موجود است. توجه به برند و اصالت کالا، بودجۀ مد نظر، اندازۀ مکان قرارگیری یخچال، شکل ظاهری، اندازۀ فریزر و...، می‌توانند در مجموع انتخاب و خرید بهتری رقم بزنند. انواع یخچال، عبارتند از:

    • یخچال‌های دوقلو؛
    • ساید بای ساید؛
    • در فرانسوی؛
    • درون کابینتی؛
    • فریزر بالا؛
    • فریزر پایین.

    ماشین لباسشویی:

    ماشین لباسشویی نیز در زندگی امروزی، نقش بسیار پررنگ و غیر قابل انکاری دارد. این وسیله، در بازار در انواع مارک‌های مختلف و شکل‌های گونان موجود است. انواع ماشین لباسشویی عبارتند از:

    • درب از جلو؛
    • درب از بالا؛
    • دوقلو.

    جاروبرقی:

    جاروبرقی هم از آن دست لوازمی است که نبود آن می‌تواند شرایط آشفته‌ای در خانه ایجاد کند؛ چرا که تمیزی و نظافت خانه، بیشتر با این وسیلۀ برقی کاربردی انجام می‌شود. انواع جاروبرقی عبارتند از:

    • کیسه‌‌دار و مخزن‌دار؛
    • ایستاده و خوابیده.

    ماشین ظرفشویی:

    ماشین ظرفشویی از دیگر لوازم برقی ضروری است. این دستگاه می‌تواند از هدررفت بیش از اندازۀ آب و وقت افراد جلوگیری کند. انواع مختلف ماشین ظرفشویی، عبارتند از:

    • ایستاده؛
    • توکار؛
    • رومیزی.

    اجاق گاز:

    از مهم‌ترین و ضروری‌ترین لوازم برقی خانه، می‌توان به اجاق گاز اشاره کرد. انواع اجاق گازها عبارتند از:

    • صفحه‌ای؛
    • فردار؛
    • طرح فر؛
    • رومیزی؛
    • توکار.

    مایکروویو یا مایکروفر:

    مایکروویو و مایکروفر نیز از دیگر کالاهای کاربردی و مهم برای هر خانه‌ای هستند. نکتۀ قابل توجه این است که این دو کالا شاید از نظر ظاهری کمی شبیه به هم باشند، اما از نظر کارکرد با یکدیگر متفاوتند.  عملکرد مایکروویو وابسته به اشعۀ wave است، اما مایکروفر با تولید موج‌های الکترومغناطیسی کار می‌کند.

    چرخ گوشت:

    با بهره‌گیری از چرخ گوشت، می‌توان از کیفیت و سلامت گوشت چرخی مصرفی اطمینان حاصل کرد. بهتر است در هنگام خرید، علاوه بر چک کردن گارانتی و ضمانت پس از فروش، به کیفیت چرخ دنده‌های آن نیز توجه داشته باشید.

    تلویزیون:

    در دنیای رسانه و عصر دیجیتال، خرید تلویزیون در هنگام تهیه جهیزیه جزء اولویت‌ها قرار دارد.

    قهوه‌ساز:

    قهوه، یک نوشیدنی است که در بین سایر نوشیدنی‌های گرم، طرفداران بسیار زیادی دارد. طبیعی است که امکان تهیۀ یک قهوۀ باکیفیت در خانه بسیار لذت‌بخش خواهد بود. برای افراد علاقه‌مند به قهوه، تهیه قهوه‌ساز می‌تواند یک ضرورت باشد.

    آرام پز:

    آرام پز از آن دست لوازم برقی است که شاید خرید آن برای همۀ افراد ضرورت محسوب نشود. در واقع نیاز  و نوع آشپزی هر فرد، تعیین‌کنندۀ خریدن یا نخریدن آرام‌پز است.

    لوازم برقی مذکور، تنها بخشی از لوازم برقی موجود در بازارند و کالاهای دیگری نیز در بازار موجودند که هر فرد بنا به سلیقه، بودجه و نیاز خود، می‌تواند هر کدام را تهیه کند.

    هنگام خرید لوازم برقی جهیزیه به چه نکاتی باید توجه داشت؟

    هنگام تهیه جهیزیه، بهتر است همه چیز سنجیده و حساب‌شده پیش برود. بهتر است ابتدا نیاز فرد و زندگی جدید بررسی شده و بر اساس شرایط زندگی، کیفیت و عملکرد خوب کالاها، لیست کالاهای مورد نیاز تهیه شود.

    در واقع از نکات مهمی که هنگام خرید جهیزیه باید مورد توجه قرار بگیرند، می‌توان موارد زیر را نام برد:

    در نظر گرفتن فضای داخلی خانه:

    تمامی وسایلی که به عنوان جهیزیه تهیه می‌شوند، قرار است در خانۀ فرد چیدمان شوند. حال باید توجه شود که لوازم خریداری‌شده، مازاد بر فضای آن خانه نباشد؛ یعنی اگر فضای خانه چندان بزرگ نیست، نیازی نیست که تمامی لوازم خانگی برقی یا دیگر کالاها خریداری شود.

    در این شرایط با یک اولویت‌بندی صحیح و بر اساس نیاز افراد، می‌توان یک جهیزیۀ کامل بدون لوازم اضافی که موجب کمبود جا می‌شوند، تهیه کرد. همچنین تهیۀ لوازمی که بسیار بزرگ هستند و با فضای کوچک خانه همخوانی ندارند، علاوه بر خرج اضافی می‌توانند فضای خانه را بسیار نامرتب و دلگیر کنند.

    در نظر گرفتن ظرفیت و توان لوازم برقی:

    بهتر است که ظرفیت و توان هر وسیلۀ برقی، متناسب با تعداد خانوار و نیاز آن‌ها باشد. به طور معمول تا چند سال یک خانواده جدید کم‌جمعیت خواهد بود و به همین دلیل تهیۀ لوازمی که ظرفیت و توان بالایی دارند، چندان مناسب نیست.

    توجه به داشتن گارانتی و ضمانت پس از فروش کالاها:

    گارانتی و ضمانت پس از فروش داشتن یک کالا، در واقع پشتوانه‌ای محکم برای خریدار محسوب می‌شود؛ چرا که در صورت خرابی یا مشکل پیدا کردن وسیله، امکان تعویض دستگاه یا تعمیر آن وجود دارد.

    به طور معمول برندهایی که از محبوبیت و شناخت نسبی بهره‌مندند، گارانتی و ضمانت پس از فروش ارائه می‌دهند. اما در کالاهایی که چندان نام‌آشنا نیستند، این موضوع کمتر به چشم می‌خورد. حتما فروشگاه‌هایی را انتخاب کنید که علاوه بر گارانتی و ضمانت خود برند، شرایط مناسب بازگشت کالا را نیز در نظر گرفته‌اند.

    پرهیز از خرید لوازم غیرضروری:

    لوازم اضافی و بدون استفاده، در هر خانه‌ای موجب بهم ریختگی محیط آن می‌شوند. همچنین، بلا استفاده ماندن یک دستگاه به مدت بسیار طولانی می‌تواند موجب فرسودگی آن شود. با توجه به این موارد و همچنین برای جلوگیری کردن از هزینه‎‌های اضافی، بهتر است در زمان تهیه جهیزیه، لوازم ضروری و مورد نیاز فرد خریداری شود.

    توصیه‌های پایانی برای خرید جهیزیه با کیفیت

    در خرید جهیزیه لازم است تا از کیفیت تمامی کالاها اطمینان حاصل شود. با مراجعه به فروشگاه‌های معتبر و کاردرست، هم می‌توان از مشاوره‌های آن‌ها استفاده کرد و هم جنس اصل با گارانتی و ضمانت پس از فروش تهیه کرد.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید