چند مورد از رایج ترین مشکلات اینستاگرام

چند مورد از رایج ترین مشکلات اینستاگرام
راهنمای مطالعه

    بسیاری اوقات مشکلات اینستاگرام به علت داون بودن این برنامه یا حتی روز بد ماست که کوچکترین چیزها مانند وصل نبودن به اینترنت را فراموش می‌کنیم. این مشکلات ممکن است حتی تا جایی پیش برود که قبل از اصلاح آن‌ها تصمیم به کلیک روی لینک مستقیم دیلیت اکانت اینستاگرام بگیریم!

    برای هر باگ اینستاگرام معمولا دو دلیل اصلی وجود دارد:

    • اینستاگرام داون است یا ارتباط اینترنتی کاربر مشکل دارد.
    • اپلیکیشن مورد نظر مشکل دارد که می‌تواند باعث هنگ کردن این برنامه شود یا جلوی شما برای پست کردن محتوا را بگیرد.

    بدون توجه به دو دلیل بالا، این مطلب را به رفع مشکلات اینستاگرام اختصاص دادیم. پس تا انتها همراه ما بمانید.

    چطور متوجه شویم اینستاگرام داون است؟

    اولین کاری که باید انجام دهید این است که ببینید اینستاگرام تنها در دسترس شما قرار ندارد یا تمام کاربران دیگر. اگر برای انتشار ویدئو و تصویر در این رسانه اجتماعی با مشکل روبرو شدید، احتمالا مشکل از خود اینستاگرام باشد.

    برای بررسی داون بودن یا نبودن این پلتفرم می‌توانید از سایت‌هایی استفاده کنید که عملکرد چنین سرویس‌هایی را تحت نظر می‌گیرند. این سایت‌ها رایگان هستند، به آسانی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و متوجه خواهید شد مشکلات اینستاگرام به علت داون بودن سرورهای آن است یا دستگاه شما.

    از جمله این سایت‌ها باید downdetector.com و isitdownrightnow.com را نام ببریم.

    سایت دوم تاریخچه ای از عملکرد اینستاگرام را طی چند روز گذشته به همراه بازخورد کاربران در مورد مشکلات آن نشان می‌دهد.

    برای رفع مشکلات اینستاگرام چه کار کنیم؟

    با توجه به این که اینستاگرام یک سرویس اختصاصی برای گوشی‌های هوشمند است، همیشه توصیه می‌کنیم این اپلیکیشن را به جدیدترین نسخه آن به روزرسانی کنید. برای این منظور به عنوان کاربر اندروید باید به پلی استور گوگل بروید و از گوشه بالا سمت چپ، آهسته روی منوی شبیه به سه خط بزنید.

    سپس از منوی ظاهر شده به مسیر My apps & games > Updates بروید. در این بخش فهرستی از اپلیکیشن‌های گوناگون را که نسخه جدیدشان موجود است، می‌بینید. اگر اینستاگرام جزو آن‌هاست، از سمت راست نام آن، دکمه Update را فشار دهید.

    اگر کاربر آیفون هستید، اپ استور را باز کنید، از پایین صفحه آهسته روی تب Updates بزنید و سپس در لیستی که ظاهر می‌شود، عبارت Instagram را جستجو کنید. اگر در لیست نتایج اینستاگرام قرار داشت، در کنار نام آن روی دکمه Update بزنید.

    پس از دانلود و نصب آپدیت‌های موجود، اگر اینستاگرام را باز کنید مشکلات آن رفع شده است. در ادامه چند باگ رایج اینستاگرام را به همراه روش رفع آن‌ها معرفی خواهیم کرد.

    امکان اتصال به اینستاگرام وجود ندارد

    گاهی به علت باگ‌های مختلف، امکان لاگین کردن به اینستاگرام وجود ندارد یا این کار مشکل است. بدون شک می‌دانید چنین شرایطی چه قدر آزاردهنده است. برای رفع مشکلات اینستاگرام که مربوط به لاگین نشدن به آن می‌شوند، باید کارهای زیر را انجام دهید:

    اتصال اینترنتی خود به وای فای یا داده‌های موبایل را بررسی کنید

    شاید ساده به نظر برسد اما واقعا یک دلیل مشکلات برنامه اینستاگرام نبود ارتباط اینترنتی یا نداشتن سیگنال درست است. بنابراین نمی‌توانید به حساب خود دسترسی داشته باشید.

    یک راه بررسی این موضوع، لاگین کردن به یک برنامه دیگر است. اگر مشکل پابرجا بود، ارتباط اینترنتی شما قطع بوده یا بسته اینترنتی شما تمام شده است. توصیه می‌کنیم وای فای خود را خاموش کرده و مجددا فعال کنید.

    پسورد خود را ریست کنید

    ممکن است به دلیل خطای پسورد یا فراموشی رمز عبور اکانت خود، نتوانید وارد آن شوید. اگر این اتفاق رخ داده است، می‌توانید پسورد خود را ریست کرده و یک رمز عبور جدید را درست کنید.

    با استفاده از آدرس ایمیل، شماره تلفن یا اکانت فیسبوکی که با اکانت اینستاگرامتان وصل است، می‌توانید رمز عبور خود را ریست کنید.

    اپلیکیشن اینستاگرام را مجددا نصب کنید

    یک راه دیگر «رفع مشکلات اینستاگرام» زمانی که نمی‌توانید به آن وصل شوید، پاک کردن این برنامه و نصب مجدد آن است. برای دانلود و نصب مجدد این برنامه باید بسته به سیستم عامل گوشی خود به پلی استور یا اپ استور بروید. این روش معمولا موثر است و اجازه می‌دهد همزمان جدیدترین نسخه این برنامه را نیز نصب کنید.

    کش را پاک کنید

    یک دلیل دیگر برخورد با مشکلات اینستاگرام می‌تواند کش این برنامه باشد که جلوی لاگین شما به آن را بگیرد. بنابراین باید کش اینستاگرام را روی دستگاه خود پاک کنید.

    برای انجام آن باید به بخش تنظیمات گوشی هوشمند یا تبلت خود بروید. سپس از آن جا بخش مربوط به Applications را باز کرده و گزینه All را انتخاب کنید. در مرحله بعد اینستاگرام را از لیست برنامه‌های دستگاه خود پیدا کرده و سپس با کلیک روی آن، عبارت «Clear Cache» را انتخاب کنید.

    باگ‌های مربوط به استوری

    قابلیت استوری اینستاگرام راهی عالی برای ترویج محتوا و افزایش تعامل با کاربران است. بهترین یوتیوبر‌های ایران، به همین دلیل همگی در اینستاگرام نیز حضور دارند. با این حال یکی از مشکلات رایج اینستاگرام ناتوانی موقت در گذاشتن استوری است. در چنین شرایطی باید چه کار کرد؟

    اول از هر چیزی باید از سرعت اینترنت خود و شرایط عالی سیگنال دهی آن مطمئن شوید. در واقع گذاشتن استوری بسته به نوع محتوایی که می‌خواهید منتشر کنید، به سرعت اینترنت خوبی نیاز دارد. این قضیه را به ویژه زمان درست کردن یک ویدئو برای استوری یا اضافه کردن صدا و انیمیشن، درک خواهید کرد.

    اگر مشکل استوری همچنان وجود دارد، بهتر است این کار را از روی یک دستگاه دیگر انجام دهید. علت این مشکل به سادگی می‌تواند گوشی یا تبلت خود شما باشد.

    همچنین می‌توانید پاک کردن و نصب مجدد این برنامه را امتحان کنید. از طرف دیگر این مشکل می‌تواند به علت مشکلات مموری دستگاهتان باشد. همیشه حواستان باشد روی گوشی خود فضای خالی به اندازه کافی دارید و حافظه دستگاه تان زیاد اشغال نیست.

    اگر این چنین بود، برای رفع باگ اینستاگرام و این مشکل، باید کش این برنامه را به روشی که در بالا توضیح دادیم پاک کنید.

    در نهایت اگر هیچ کدام از این راه حل‌ها جواب نداد، مشکل ممکن است جهانی و مربوط به خود اینستاگرام باشد. در چنین شرایطی تنها باید صبر کنید یا این مشکل را به تیم پشتیبانی اینستاگرام گزارش دهید. توصیه می‌شود تصمیم به دیلیت اکانت موقت اینستاگرام نگیرید؛ هر چند که این شیوه از دیلیت دائمی اینستاگرام کم ریسک تر است. دقیقا همچین باگی برای تلگرام وجود دارد پس برای رفع این مشکل به مقاله لینک مستقیم دیلیت اکانت تلگرام از سایت دایان افیلیت مراجعه کنید

    از جمله سایر «مشکلات اینستاگرام» باید به موارد زیر اشاره کنیم که بیشتر مربوط به محدودیت‌های خود این برنامه یا بلاک شدن شما توسط اکانت‌های دیگر می‌شوند:

    • مشکل در فرستادن پیام مستقیم به کاربران دیگر
    • مشکل در فالو کردن سایر کاربران
    • ناتوانی در فرستادن کامنت

    سخن نهایی

    بنابراین مطلب بالا را به رفع مشکلات اینستاگرام و راه حل‌های احتمالی اختصاص دادیم اما اگر مشکل همچنان وجود داشت، توصیه می‌کنیم با بخش پشتیبانی این پلتفرم تماس بگیرید.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید