بررسی شیائومی ۱۲ اس الترا؛ مزایا، معایب و گوشی‌های جایگزین بهتر

بررسی شیائومی ۱۲ اس الترا؛ مزایا، معایب و گوشی‌های جایگزین بهتر
راهنمای مطالعه

    شیائومی ۱۲ اس الترا خط و نشان بزرگی را برای رقبا به خصوص از نظر کیفیت و دوربین کشیده است. در ادامه با بررسی شیائومی ۱۲ اس الترا و مشخصات، قیمت، مزایا و معایب آن همراه باشید.

    سری شیائومی ۱۲ جزو جدیدترین گوشی‌های پرچمدار موجود در بازار محسوب می‌شود  و گوشی شیائومی ۱۲ اس الترا قوی‌ترین و بهترین نسخه این سری شناخته می‌شود. برخی فروشگاه‌ها اقدام به وارد کردن این نسخه به ایران کرده‌اند و قیمت این محصول چیزی بین ۳۵ تا ۴۵ میلیون تومان متغیر است.

    شیائومی رفته‌رفته و طی سال‌های گذشته توانسته رقابت تنگاتنگ و خوبی با برندهای بزرگ مانند سامسونگ، اپل و سایر تولیدکنندگان موبایل داشته باشد و در حال حاضر به راحتی می‌توان گفت که بخش بزرگی از بهترین گوشی‌های بازار، متعلق به شیائومی است.

    در ادامه به بررسی شیائومی ۱۲ اس الترا می‌پردازیم که به عنوان قوی‌ترین گوشی شیائومی در فهرست بهترین گوشی بازار قرار دارد.

    مشخصات عمومی شیائومی ۱۲ اس الترا

    بررسی شیائومی ۱۲ اس الترا

    شیائومی ۱۲ اس الترا (Xiaomi 12S Ultra) تیر ماه سال جاری در ظرفیت‌های ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت و ۸ و ۱۲ گیگابایت حافظه رم، در چین با برچسب قیمتی حدود ۹۷۰ دلار عرضه شد. با توجه به محدودیت عرضه، نرخ وارداتی این گوشی به ایران (به صورت خیلی محدود) چیزی حدود ۳۵ تا ۴۵ میلیون تومان است.

    قوی‌ترین پرچمدار شیائومی تا به امروز از سیستم عامل اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI 13 پشتیبانی می‌کند و شیائومی تایید کرده که تا دو نسخه آینده اندروید را هم برای این گوشی عرضه می‌کند که پیش‌بینی می‌شود این رقم به سه یا چهار نسخه هم برسد.

    در جدول زیر می‌توانید گوشی‌های هم‌رده و قابل رقابت با شیائومی ۱۲ اس الترا را به لحاظ سخت‌افزاری و امکانات مشاهده کنید.

    گوشی‌های هم رده یا نزدیک به شیائومی ۱۲ اس الترا

    [table id=1211 /]

    بررسی ویدیویی شیائومی ۱۲ اس الترا: دوربینی که گوشی هوشمند است!

    در بررسی شیائومی ۱۲ اس الترا اولین چیزی که کاملا به چشم می‌آید، مجموعه بزرگی از دوربین‌های پشتی این گوشی است. در واقع شیائومی نه تنها به لحاظ سخت‌افزار داخلی، صفحه‌نمایش و امکانات متنوع نرم‌افزاری سنگ تمام گذاشته و بهترین‌های خود را در این گوشی پیاده‌سازی کرده، بلکه شیائومی ۱۲ اس الترا را به یکی از قوی‌ترین و بزرگترین لنزهای موبایلی دنیا (یک اینچی سونی IMX989 با همکاری لایکا) مجهز کرده است.

    ماژول دوربین‌های شیائومی که نزدیک به نصف محوطه پشتی شیائومی ۱۲ اس الترا را در بر گرفته، ظاهر محصول را بیشتر به یک دوربین بزرگ دیجیتال شبیه‌ کرده است که قابلیت‌های فوق‌العاده یک گوشی هوشمند را هم در اختیار دارد. نوع چینش دوربین‌ها و ظاهر گردی که به خود دارد، حقیقتا زیبا، چشم‌نواز و متفاوت از سایر پرچمداران بازار است.

    [bs-quote quote="شیائومی ۱۲ اس الترا یکی از خاص‌ترین و لوکس‌ترین طراحی‌ها را در اختیار دارد" style="style-13" align="right"][/bs-quote]

    نکته قابل توجه در بدنه پشتی شیائومی ۱۲ اس الترا، استفاده از متریال چرم به جای پلاستیک، فلز یا شیشه است که حس یک محصول لوکس و بسیار باکیفیت را به مخاطب ارائه می‌دهد.

    بزرگترین مزیت آن، عدم جذب اثرانگشت و لک‌های متداول در بدنه گوشی‌های هوشمند شیشه‌ای، پلاستیکی یا فلزی است.

    با توجه به لبه‌های خمیده صفحه‌نمایش، حاشیه‌های گوشی بسیار نازک هستند و ما با صفحه‌نمایشی فراگیر و بزرگ، مجهز به لایه محافظتی گوریلا گلس ویکتوس رو‌به‌رو هستیم.

    قاب دور تا دور گوشی هم از جنس آلومینیوم خوش‌کیفیت و بسیار مقاوم است که هم حس خوبی را به دست مخاطب القا می‌کند و هم ترکیب آن با بدنه چرمی، حس چسبندگی عالی ارائه می‌دهد.

    در بررسی شیائومی ۱۲ اس الترا می‌بینیم که این گوشی به گواهی IP68 مجهز است که محصول را در برابر گرد و غبار و آب (به مدت ۳۰ دقیقه و تا عمق ۱.۵ متر) به طور کامل محافظت می‌کند.

    وزن این گوشی ۶.۷۳ اینچی هم ۲۲۵ گرم است که با توجه به اندازه و شکل ظاهری، کاملا استاندارد و معقول به نظر می‌رسد.

    گوشی‌های با رنج مشابه با قابلیت مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار:
    • سامسونگ گلکسی S22 الترا (با گواهی IP68)
    • آیفون ۱۳ پرو (و پرو مکس) (با گواهی IP68)

    [table id=1212 /]

    نمایشگر؛ ۱۲۰ هرتزی امولد با کیفیتی فوق‌العاده!

    شیائومی ۱۲ اس الترا

    شیائومی ۱۲ اس الترا به صفحه‌نمایشی از نوع آمولد LTPO2 و در سایز ۶.۷۳ اینچی مجهز است که از نرخ نوسازی تا حداکثر ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند.

    اگر به دنبال یکی از بهترین نمایشگرهای بازار و در واقع، بهترین نمایشگر در بین گوشی‌های شیائومی هستید، شیائومی ۱۲ اس الترا پکیجی از وضوح فوق‌العاده، نرخ نوسازی تطبیقی و روشنایی خارق‌العاده را به شما ارائه می‌دهد.

    نرخ نوسازی تطبیقی شیائومی ۱۲ اس الترا بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز، بسته به فعالیت کاربر با گوشی متغیر است. در زمانی که صفحه گوشی ثابت است، نرخ نوسازی به ۱ هرتز کاهش پیدا می‌کند و این باعث می‌شود تا در مصرف انرژی به شکل قابل ملاحظه‌ای صرفه‌جویی شود.

    [bs-quote quote="نمایشگر از نظر نمایش رنگ‌ها، کنتراست و سرعت کم نظیر است" style="style-13" align="left"][/bs-quote]

    در بررسی شیائومی ۱۲ اس الترا، ما با نمایشگری طرف هستیم که وضوح آن برابر با ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ با تراکم ۵۲۲ پیکسل بر هر اینچ است.

    پشتیبانی از فناوری‌های HDR10+، دالبی ویژن و ویدیوهای 10‌Bit از مزایای خارق‌العاده نمایشگر شیائومی ۱۲ اس الترا است که چشمان کاربر را به خود خیره می‌کند!

    حداکثر روشنایی شیائومی ۱۲ اس الترا در حالت دستی به ۵۱۲ نیت و در حالت اتوماتیک، به ۱۰۶۵ نیت می‌رسد که این محصول را در کنار بهترین‌های بازار مانند آیفون 13 پرو مکس و گلکسی اس 22 الترا قرار می‌دهد.

    [table id=1213 /]

    دوربین گوشی شیائومی ۱۲ اس الترا: در قله بهترین‌ها

    شیائومی ۱۲ اس الترا

    به اصلی‌ترین مزیت در بررسی شیائومی ۱۲ اس الترا رسیدیم، جایی که این گوشی چه در ظاهر و چه مشخصات، روی کاغذ و در عمل غوغا می‌کند. این گوشی یک ماژول دوربین چهارگانه را با مشخصات زیر در اختیار دارد:

    • دوربین واید ۵۰.۳ مگاپیکسلی
    • دوربین تله‌فوتو ۴۸ مگاپیکسلی
    • دوربین التراواید ۴۸ مگاپیکسلی
    • لنز تشخیص عمق TOF 3D
    • دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی

    همانطور که گفتیم، شیائومی برای دوربین اصلی شیائومی ۱۲ اس الترا از سنسور یک اینچی سونی IMX989 با همکاری لایکا استفاده کرده و با نتایج خارق‌العاده‌ای در عکس‌برداری و فیلم‌برداری‌ در شرایط گوناگون روبه‌رو هستیم.

    به لطف همکاری با لایکا، ما حالت‌هایی مانند Leica Authentic و Leica Vibrant را به صورت پیش‌فرض برای عکس‌برداری داریم که وقتی برای مثال، روی حالت Leica Vibrant و Ai خاموش اقدام به عکس‌برداری می‌کنیم، یکی از زیباترین و دقیق‌ترین تصاویر در بین گوشی‌های هوشمند بازار روبه‌رو می‌شویم.

    درست مانند تبلیغات شیائومی، رنگ‌ها نمایشی درست و واقعی دارد، اغراق افراطی در رنگ‌ها نشده و «جنب و جوش» کم‌نظیر رنگ‌ها کاملا به چشم می‌آید.

    [bs-quote quote="شیائومی ۱۲ اس الترا یکی از فوق‌العاده‌ترین دوربین‌ها در بازار گوشی را دارد" style="style-13" align="right"][/bs-quote]

    محدوده دینامیکی فوق‌العاده است و سنسور بیشتر تمایل به نقاط هایلایت تصویر دارد که این باعث می‌شود سایه‌ها به خصوص در حالت HDR کمی تاریک باشند، اما خوب هستند.

    تصاویر خروجی آنقدر جزئیات مناسبی را در برگرفته‌اند که می‌توان به راحتی آن‌ها را در نرم‌افزارهای مختلف ویرایش کرد، نقاط تاریک را روشن‌تر کرد و بدون اینکه لطمه‌ای به تصویر وارد شود، همان چیزی را که انتظار داریم به دست بیاوریم.

    یکی از ویژگی‌های بارز دوربین Xiaomi 12S Ultra، فوکوس بی‌نظیر آن حتی روی سوژه‌های متحرک است.

    با اینکه دوربین گوشی Mi 11 Ultra هم در این بخش بهترین بود، اما شیائومی در ابرپرچمدار جدید خود یک گام بلندتر برداشته و ما با نتایجی حیرت‌انگیز روبه‌رو می‌شویم.

    اعمال بوکه در تصاویر واقعا عالی است و وقتی با دقت و حتی زوم به تصاویر گرفته شده نگاه می‌کنید، تمیزی و صافی شدت بوکه از کم به زیاد و از نزدیک تا دوردست کاملا مشخص و واضح است.

    دوربین‌های دیگر گوشی شیائومی ۱۲ اس الترا

    یک نکته بسیار جالب در مورد ماژول دوربین شیائومی ۱۲ اس الترا که شاید متوجه آن نشده‌اید، این است که برخلاف تصورات، لنزی که در وسط ماژول دایره‌ای قرار گرفته، سنسور التراواید است و سنسور اصلی یک اینچی در سمت چپ قرار دارد.

    [bs-quote quote="عکس‌ها و ویدیوها در همه شرایط چشمگیر و معرکه هستند" style="style-13" align="left"][/bs-quote]

    سنسورهای التراواید تصاویر با کیفیتی ثبت می‌کند. با اینکه در ظاهر و مشخصات، با سنسوری مشابه Mi 11 الترا طرفیم.

    اما شیائومی میدان دید باریک‌تری را برای این مدل مشخص کرده که باعث افزایش کیفیت کلی نتایج شده است.

    رنگ‌ها در سطح خوبی قرار دارند و محدوده دینامیکی عالی است. کنتراست تصاویر بالاست و سایه‌ها هم خوب هستند.

    سنسور ۴۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو شیائومی 12S Ultra با توان زوم حداکثر ۵ برابری، نتایج بسیار عالی را به ثبت می‌رساند. به راحتی می‌توان گفت که جزئیات، وضوح، رنگ و در کل همه چیز در تصاویر ثبت شده با این سنسور آنقدر خوب هستند که بتوان از آنها لذت برد.

    کیفیت رنگ‌ها به لطف فناوری لایکا زنده و چشم‌نواز هستند و سایه‌ها با کیفیت خوبی به ثبت می‌رسند. در مقام مقایسه، شیائومی توانسته ارتقا قابل توجهی در دوربین تله‌فوتو نسبت به Mi 11 الترا داشته باشد.

    شیائومی ۱۲ اس الترا

    عملکرد دوربین‌ها در شب و نور کم

    اگر به دنبال ثبت باکیفیت و فوق‌العاده تصویر در نور کم و شب هستید، شیائومی ۱۲ اس الترا شما را سربلند می‌کند. در حالت معمول، گوشی پردازش خودکار حالت شب را در نور کم اعمال می‌کند و به خوبی هم کار خود را انجام می‌دهد.

    با فعال کردن حالت Auto Night، خروجی دوربین اصلی در شب و نور کم، از بهترین عکس‌هایی است که در یک گوشی هوشمند دیده‌اید.

    محدوده دینامیکی بسیار گسترده است، نقاط برجسته و منابع نور کاملا مشخص هستند و شاهد پاشش بیش از حد نور در اطراف منابع نور نیستیم.

    رنگ‌ها در سطح خوبی قرار دارند و اشباع آن‌ها کاملا استاندارد است. از طرفی هم وایت بالانس خودکار کار خود را بی‌نقص انجام می‌دهد و همه این‌ها باعث می‌شود تا تجربه عکاسی در شب و نور کم با شیائومی ۱۲ اس الترا بی‌نهایت لذت‌بخش و جالب باشد.

    دوربین سلفی شیائومی ۱۲ اس الترا

    سنسور سلفی شیائومی ۱۲ اس الترا وضوحی برابر با ۳۲ مگاپیکسل دارد که معمولا برای دوربین سلفی کمی زیادی است! با این حال، جزئیات ثبت شده در تصاویر سلفی در وضوح کامل بسیار دقیق است و پردازش خوبی هم روی آن‌ها انجام می‌شود. ولی برای ثبت سلفی‌های مناسب، باید وضوح را به ۱۲ مگاپیکسل کاهش داد.

    محدوده دینامیکی در تصاویر خوب هستتد و اگر قابلیت HDR فعال باشد، بهتر هم می‌شود اما همیشه اینطور نیست.

    غنای رنگ‌ها مناسب است اما برخی اوقات اغراق زیادی دارند که اگر اینچنین نبود، نتیجه بهتری حاصل می‌شد. اما در کل با دوربین سلفی استاندارد و باکیفیتی رو‌به‌رو هستیم که شما را ناامید نمی‌کند.

    [related]41826[/related]

    فیلمبرداری

    گوشی شیائومی 12S Ultra می‌تواند با هر سه سنسور پشتی خود تا رزولوشن 8K و نرخ ۲۴ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. اگر چه که وضوح 8K هنوز در حد شعار و تبلیغات است، اما کیفیت کار در سطح خوب و رضایت‌بخشی قرار دارد.

    [bs-quote quote="با هر سه دروبین شیائومی ۱۲ اس الترا می‌توان 4K فیلم‌برداری کرد" style="style-13" align="left"][/bs-quote]

    نقطه عطف فیلم‌برداری در وضوح 4K است، جایی که نتایج به طور واضح از Mi 11 الترا زیباتر و بهتر به ثبت می‌رسند.

    کنتراست، دامنه پویایی و جزئیات در ویدیوها، چه در وضوح 4K با نرخ ۳۰ فریم و چه ۶۰ فریم، به شکل یکسانی عالی هستند.

    عملکرد دوربین‌های تله‌فوتو و التراواید در وضوح 4K و نرخ ۳۰ تا ۶۰ فریم مثال‌زدنی و بسیار خوب است، به طوری که می‌توان از آنها برای ثبت تصاویر مختلف استفاده کرد و صرفا با قابلیت‌های ظاهری و دکوری مواجه نیستیم.

    نمونه عکس‌های دوربین اصلی شیائومی ۱۲ اس الترا با دوربین اصلی و حالت Leica Vibrant (منبع: GAMArena): (برای نمایش تصویر در ابعاد بزرگتر کلیک کنید.)

    نمونه عکس‌های دوربین اصلی شیائومی ۱۲ اس الترا با دوربین اصلی و حالت Leica Authentic:

    [gallery link="file" ids="52583,52584,52585"]

    نمونه عکس‌های دوربین فوق‌عریض شیائومی ۱۲ اس الترا:

    [gallery link="file" ids="52588,52587,52586"]

    نمونه عکس‌های دوربین تله‌فوتو با زوم ۵ برابری شیائومی ۱۲ اس الترا:

    [gallery link="file" ids="52590,52591,52592"]

    نمونه عکس‌های دوربین اصلی شیائومی ۱۲ اس الترا در شب بدون نایت مود:

    [gallery link="file" ids="52593,52594,52595"]

    نمونه عکس‌های دوربین اصلی شیائومی ۱۲ اس الترا در شب با حالت نایت مود:

    [gallery link="file" ids="52596,52597,52598"]

    نمونه عکس‌های دوربین التراواید شیائومی ۱۲ اس الترا در شب با حالت خودکار نایت مود:

    [gallery link="file" ids="52599,52600,52601"]

    نمونه عکس‌های سلفی اصلی شیائومی ۱۲ اس الترا:

    [gallery link="file" ids="52602,52603"]

    [table id=1214 /]

    عملکرد پردازنده؛ غوغای جدیدترین اسنپدراگون بازار

    شیائومی ۱۲ اس الترا

    شیائومی ۱۲ اس الترا برخلاف برادران کوچک‌تر خود که در زمان عرضه از جیپ‌ست پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۱ هشت هسته‌ای استفاده کرده بودند، حالا به نسخه ارتقایافته این چیپ‌ست، یعنی اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ مجهز شده است. در پردازنده گرافیکی هم تغییر ایجاد نشده و این گوشی همچنان از Adreno 730 استفاده می‌کند.

    [bs-quote quote="این گوشی با بهترین تراشه اندروید هر بازی و برنامه سنگینی را روان و سریع اجرا می‌کند" style="style-13" align="right"][/bs-quote]

    شیائومی ۱۲ اس الترا در دل خود به قوی‌ترین و جدیدترین چیپ‌ست اندرویدی بازار مجهز است.

    این گوشی به شکل خیره‌کننده‌ای از پس هر نوع پردازش، چه بازی‌های سنگین و گرافیکی و چه نرم‌افزارهای سنگین تدوین و محاسباتی، به راحتی برمی‌آید.

    همچنین استفاده از اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ به جای نسخه قبلی باعث شده تا گرمای گوشی در پردازش‌های سنگین به طرز قابل توجهی کنترل شود و بازدهی و عملکرد بهتری را از این چیپ‌ست در استفاده‌های طولانی مدت شاهد باشیم.

    انجام بازی‌های سنگین مانند کالاف دیوتی موبایل، پابجی یا گنشین ایمپکت، روی بهترین حالت گرافیکی بدون هیچ افت فریم یا لگ به خصوصی در شیائومی ۱۲ اس الترا ممکن است.

    [accordions]

    [accordion title="جدول جامع مقایسه پردازنده‌های گوشی‌های هم‌قیمت" load="hide"][wpdatatable id=52][/accordion]

    [/accordions]

    پیکربندی حافظه؛ قابل قبول

    شیائومی 12S Ultra در پیکربندی‌های ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی (با ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه رم) و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی (با ۱۲ گیگابایت حافظه رم)، فعلا فقط در بازار چین عرضه شده است.

    هرچند بالاترین رده این دستگاه از ۱۲ گیگابایت رم بهره می‌برد، اما وجود ۸ گیگابایت رم نیز برای انجام بسیاری از کارهای معقولانه است.

    از آنجایی که حافظه نسخه پایه شیائومی ۱۲ اس الترا، ۲۵۶ گیگابایت است، نبود پشتیبانی از حافظه‌های جانبی مسئله بزرگی نیست و وجود نسخه ۵۱۲ گیگابایت هم برای کسانی که نیاز به حافظه ذخیره‌سازی بیشتر دارند، یک نکته مثبت محسوب می‌شود.

    [table id=1215 /]

    باتری و شارژدهی؛ سرعت شارژ عالی

    شیائومی ۱۲ اس الترا

    بررسی شیائومی ۱۲ اس الترا از باتری ۴۸۶۰ میلی‌آمپر ساعتی حکایت دارد که با شارژ سریع ۶۷ وات در ۵۰ دقیقه از صفر تا صد شارژ می‌شود.

    با اینکه ظرفیت باتری در مقایسه با برخی رقبا، به خصوص آيفون ۱۳ پرو مکس بیشتر و در نزدیکی S22 الترا با ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است، اما این گوشی به لحاظ بازدهی و عملکرد باتری ضعیف‌تر ظاهر می‌شود.

    [related]37093[/related]

    نتایج به دست آمده در تست‌های مختلف را صرفا می‌توان خوب و راضی‌کننده دانست. البته که عملکرد باتری نسبت به شیائومی 12 پرو بسیار بهتر است.

    با این وجود، گوشی شیائومی 12S Ultra در زمینه سرعت شارژ یک دستگاه کاملا رقابتی است. با پشتیبانی از شارژ سریع ۶۷ وات، این دستگاه می‌تواند در ۳۰ دقیقه، ۷۳ درصد از ظرفیت باتری را شارژ کند.

    این عدد در مقایسه با S22 الترا ۴۵ واتی که در نیم ساعت ۶۰ درصد و آیفون 13 پرو مکس ۲۰ واتی که در نیم‌ساعت ۴۲ درصد شارژ می‌شوند، کاملا قابل توجه است.

    شیائومی ۱۲ اس الترا از نظر استقامت باتری به امتیاز ۹۳ دست پیدا کرده. گوشی‌ها زیر از این نظر عملکرد بهتری دارند:
    • سامسونگ گلکسی S22 الترا با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی: ۱۰۸ ساعت
    • آیفون ۱۳ پرو (و پرو مکس) با باتری ۴۳۲۵ میلی‌آمپر ساعتی: ۱۲۱ ساعت
    • شیائومی Mi ۱۱ الترا با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی: ۹۵ ساعت

    [table id=1216 /]

    امکانات گوشی شیائومی ۱۲ اس الترا

    شیائومی ۱۲ اس الترا

    از نظر امکانات، گوشی شیائومی ۱۲ اس الترا تمام ویژگی‎‌های قابل انتظار را ارائه می‌کند.

    اسپیکرهای استریو هارمن/کاردن دستگاه از نظر میزان بلندی صدا کار خود را به خوبی انجام می‌دهند و چه از دقت و کیفیت مناسبی برخوردار هستند.

    سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر نیز کار خود را با دقت و سرعت بسیار خوبی انجام می‌دهد و به جز موقعیت آن، هیچ مشکل دیگری در این سنسور دیده نمی‌شود.

    با این وجود، در بررسی شیائومی ۱۲ اس الترا باید اشاره کرد که از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و اسلات کارت حافظه بهره نمی‌برد که این موضوع درباره اکثر گوشی‌های مدرن موجود در بازار صادق است.

    [table id=1217 /]

    نمرات گوشی شیائومی ۱۲

    شیائومی ۱۲ اس الترا از چیپ قدرتمندی چون اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ بهره می‌برد و در تست‌ها و بنچمارک‌های مختلف، امتیازات بسیار خوبی توسط آن ثبت شده است.

    گوشی شیائومی 12S Ultra در بنچمارک گیک‌بنچ ۵ در آزمون تک هسته‌ای به امتیاز ۱۳۲۴ و در آزمون چندهسته‌ای به امتیاز ۴۳۰۰ دست یافته است.

    بنابراین در بخش چندهسته‌ای، عملکرد آن از دستگاه‌هایی مانند گلکسی S22 الترا بهتر است. در بنچمارک آنتوتو ۹ نیز این دستگاه امتیاز بسیار خوب ۱۰۳۹۴۱۲ را ثبت کرده.

    در ادامه بررسی شیائومی ۱۲ اس الترا نکات مثبت و منفی این دستگاه را از دید کاربرانی مرور خواهیم کرد که تجربه کار کردن با آن را دارند.

    مزایا شیائومی ۱۲ اس الترا از دید کاربران

    شیائومی ۱۲ اس الترا

    دوربین‌ها در یک کلام: خارق‌العاده!

    دوربین‌ها در این گوشی حرف اول و آخر را می‌زنند. از زمانی که شیائومی ۱۲ اس الترا رونمایی شد، همه این محصول را دوربینی می‌نامند که گوشی هوشمند هم هست. سنسور یک اینچی جدید سونی با همکاری لایکا در کنار لنزهای باکیفیت التراواید، تله‌فوتو با ۵ برابر زوم اپتیکال و تشخیص عمق هوشمند، در کنار دوربین سلفی خوش کیفیت، شیائومی پکیجی عالی را برای عاشقان عکاسی و فیلمبرداری ترتیب داده است.

    سخت‌افزار عالی

    شیائومی ۱۲ اس الترا، قوی‌ترین گوشی سری شیائومی ۱۲ است که برخلاف سایر هم‌خانواده‌ها، از چیپ‌ست اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ استفاده کرده و حاصل آن، بازدهی بی‌نظیر و مقتدرانه در عملکردهای گوناگون، از بازی تا برنامه‌های کاربردی است.

    نمایشگر با کیفیت

    همانطور که گفتیم نمایشگر شیائومی ۱۲ اس الترا با وضوح عالی، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز تطبیقی و روشنایی بسیار خوبی که ارائه می‌کند، یکی از نکات مثبت این دستگاه است.

    طراحی لوکس، چشم‌نواز و خاص

    استفاده از روکش چرم باکیفیت در بدنه پشتی، ماژول بزرگ و البته زیبای دوربین‌ها که رخ یک دوربین عکاسی عظیم را به شیائومی ۱۲ اس الترا داده است، در کنار نمایشگر خمیده، لبه‌های آلومینیومی و اسپیکرهایی که لوگو هارمن/کاردن در کنارش هک شده، این محصول را به یکی از لوکس‌ترین و زیباترین گوشی‌های هوشمند بازار تبدیل کرده است.

    سرعت شارژ عالی

    شیائومی ۱۲ از توان شارژ ۶۷ وات برخوردار است که باتری را به صورت کامل تنها در ۵۰ دقیقه شارژ می‌کند.

    معایب شیائومی ۱۲ اس الترا از دید کاربران

    شارژدهی کمتر از رقبا

    شیائومی ۱۲ اس الترا به لحاظ بازدهی باتری در مقامی پایین‌تر از هم‌رده‌های سامسونگ و اپل قرار دارد، با این حال این ضعف تا حدی به واسطه شارژر سریع‌تر می‌تواند کمتر به چشم بیاید.

    اختلاف کیفی رنگ‌ها در ضبط ویدیو با لنزهای مختلف

    نوع پردازش و غنای رنگ‌ها در هر سه لنز اصلی شیائومی ۱۲ اس الترا متفاوت است و همین قضیه باعث می‌شود تا یکپارچه‌سازی ویدیوهای تهیه شده توسط هر سه لنز سخت باشد.

    محدود به بازار چین

    متاسفانه عرضه گوشی شیائومی ۱۲ اس الترا فعلا محدود به کشور چین است و کمپانی شیائومی هنوز زمان دقیقی برای عرضه این گوشی ابرپرچمدار در سایر نقاط دنیا ارائه نداده است.

    البته که برخی فروشگاه‌ها در ایران به صورت محدود این گوشی را به فروش می‌رسانند، اما رابط کاربری آن چینی است، قیمت آن کمی نامعقول است و وضعیت ریجستری و گارانتی نامشخصی دارد.

    جمع‌بندی بررسی شیائومی ۱۲ اس الترا

    شیائومی ۱۲ اس الترا شیائومی ۱۲ اس الترا قوی‌ترین گوشی هوشمندی است که تا به امروز توسط شرکت شیائومی راهی بازار شده و به جرات یکی از زیباترین طراحی‌ها، بهترین دوربین‌ها و کارآمدترین سخت‌افزارهای روز دنیای گوشی‌های هوشمند را در خود جای داده است. این گوشی پکیج کاملی از مزایای مختلف محسوب می‌شود. از دوربین‌های فوق‌العاده، تا باتری استاندارد، صفحه‌نمایشی چشم‌نواز، کیفیت ساخت، طراحی لوکس و منحصربه‌فرد، همه باعث می‌شود تا شیائومی ۱۲ اس الترا یک گزینه اصلی و اساسی برای عاشقان گوشی‌های پرچمدار باشد. تنها ایراد بزرگ این گوشی، در دسترس نبودن آن به صورت جهانی و در ایران است که احتمالا به زودی شیائومی از برنامه‌های خود برای عرضه آن در بازارهای جهانی رونمایی خواهد کرد. [see_also]51379[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید