قفل هوشمند: چه نکاتی در مورد آن باید بدانیم؟

قفل هوشمند: چه نکاتی در مورد آن باید بدانیم؟
راهنمای مطالعه

    دغدغه اصلی اکثر مردم، محافظت و ایمن نگه داشتن خانه در مقابل هر حادثه ای می‌باشد. بنابراین دانستن

    دغدغه اصلی اکثر مردم، محافظت و ایمن نگه داشتن خانه در مقابل هر حادثه ای می‌باشد. بنابراین دانستن این که چطور از خانه خود در برابر دزدی یا هر حادثه دیگری محافظت کنید، اولویت اصلی شما می‌باشد که بهترین راه برای این موضوع، نصب قفل هوشمند است. احتمالا فکر می‌کنید که یک سیستم امنیتی یا دوربین مداربسته دارید و هیچ اتفاقی برای شما رخ نمی‌دهد ولی ذکر این نکته کافی است که با نصب این قفل‌ها امنیت درب ورودی منزل شما چند برابر شده و احتمال بروز هر حادثه ای برای منزل شما کمتر می‌شود.

    قفل هوشمند چیست؟

    قفل‌های هوشمند یا قفل‌های دیجیتال ممکن است یکی از جذاب ترین فناوری‌ها در ذهن همه نباشند اما بدون شک یکی از بهترین‌ها برای راحتی و امنیت شما هستند. تفاوتی که این قفل‌ها در مقایسه با قفل‌های سنتی دارند در عدم استفاده از کلیدهای مکانیکی می‌باشد. در واقع با قفل‌های هوشمند می‌توانید به راحتی با یک کارت، رمز عبور یا مشخصه‌های بیومتریک خود وارد خانه شوید. همینطور با این قفل‌ها می‌توانید رمزهای یک بار مصرف برای مهمانان، دوستان و خانواده خود تعریف کنید که بعد از ورود، دیگر آن رمز باطل می‌شود.

    انواع قفل هوشمند

    قبل از خرید قفل هوشمند، ابتدا باید با انواع قفل هوشمند آشنا شویم.

    قفل هوشمند کارتی

    قفل‌های کارتی یکی از محبوبترین قفل‌های هوشمند می‌باشند. اگر یک کودک یا سالمند در خانه دارید، این مدل قفل برای شما بسیار مناسب است. معمولا این قفل‌ها در دو مدل کارت RFID (شناسایی با فرکانس رادیویی) و قفل کارتی تماس مستقیم تولید و روانه بازار می‌شوند که مدل قفل هوشمند کارتی با کارت RFID از نوع پرکاربرد این قفل‌ها می‌باشند.

    قفل هوشمند با مشخصه‌های بیومتریک

    قفل‌های هوشمند با مشخصه‌های بیومتریک به یکی از امن ترین قفل‌های دیجیتال تبدیل شده است. به این دلیل که اثر انگشت و تشخیص چهره هر شخص منحصر به فرد و یکتا می‌باشد، جعل و تغییر آن بسیار دشوار است. این نوع قفل‌ها با اسکن اثر انگشت و چهره در دفعه اول، چهره و اثر انگشت فرد را دریافت و در خود ذخیره می‌کند و از دفعات بعد چهره یا اثر انگشت شخص را با دفعه اول مطابقت داده و سپس درب را باز می‌کند.

    قفل هوشمند رمزی

    قفل هوشمند رمزی، قفلی است که برای باز کردن درب ابتدا یک رمز عبور را وارد کرده و سپس وارد خانه می‌شوید. این قفل‌ها به شما این امکان را می‌دهند که برای افراد مختلف رمزهای عبور جداگانه ای تعریف کنید. اکثر قفل‌های هوشمند رمزی از صفحه نمایش لمسی استفاده می‌کنند ولی برخی مدل‌های این قفل، از دکمه‌های فیزیکی پشتیبانی می‌کنند.

    گوشی هوشمند

    یک راه معمول برای باز کردن قفل هوشمند استفاده از گوشی هوشمند است. در این مدل از قفل هوشمند، باید یک اپلیکیشن مخصوص روی گوشی خود نصب کرده و بعد با استفاده از آن به راحتی درب خانه خود را باز یا بسته کنید.

    قفل ترکیبی

    این مدل قفل، یک نمونه بی نقص از انواع دیگر قفل‌های هوشمند می‌باشد. در واقع این قفل هوشمند ترکیبی از دو یا چند قفل هوشمند (اثر انگشتی، تشخیص چهره، کارتی و رمز عبور) می‌باشد که به همین علت قیمت بالاتری نسبت به انواع دیگر قفل هوشمند دارد.

    آیا می‌توان از قفل هوشمند بر روی انواع درب استفاده کرد؟

    قفل‌های هوشمند فقط برای درب‌های ورودی منازل نیستند، در واقع می‌توان از آنها برای هر دربی استفاده کرد. یکی از نکاتی که قبل از خرید قفل هوشمند باید به آن توجه کرد، این است که می‌خواهید از قفل هوشمند بر روی کدام درب استفاده کنید.

    درب ورودی

    درب ورودی منزل یکی از درب‌هایی می‌باشد که باید قفل هوشمند بر روی آن نصب شود. با نصب این قفل‌ها بر روی درب ورودی امنیت منزل شما چند برابر می‌شود.

    اتاق خواب و کار

    آیا شما از جمله آن افرادی هستید که در اتاق شخصی خود اسناد مهم نگهداری می‌کنید و دوست دارید که امنیت اتاق را دو برابر کنید. یکی از جمله وسایلی که با استفاده از آن می‌توانید ضریب امنیت اتاق خود را بیشتر کنید قفل هوشمند است.

    درب‌های شیشه ای کشویی

    درب‌های شیشه ای کشویی یکی دیگر از درب هایی می‌باشد که قفل‌های هوشمند باید بر روی آن نصب شوند. این درب‌ها علاوه بر ضد ضربه بودن، باید از این قفل‌ها نیز استفاده کنند تا کسی به راحتی نتواند وارد خانه شما شود.

    درب گاراژ

    درب گاراژ یکی از درب‌های مهم بعضی از منازل می‌باشد که برای جلوگیری از هرگونه سرقت، توصیه می‌کنیم بر روی این گونه درب‌ها قفل هوشمند نصب شود.

    بهترین مدل‌های قفل هوشمند

    بیشتر قفل‌های هوشمند توسط برندهای معتبری همچون یال، سامسونگ، تنسر لاک و شیائومی ساخته می‌شوند، بنابراین می‌توانید این اطمینان را داشته باشید که با این قفل‌ها خانه ای امن داشته باشید. با این حال، برندهای مختلفی در بازار وجود دارند که توسط شرکت هایی ساخته شده اند که تا قبل از این هم اسم آنها را نشنیده اید. در مقاله 9 مدل از بهترین دستگیره و قفل هوشمند در بازار ایران درجه به بررسی بهترین قفل‌های این حوزه پرداخته شده است تا شما مجبور نباشید مدت زمان زیادی را صرف تحقیق در این زمینه کنید.

    ویژگی‌های قفل هوشمند

    یکی دیگر از مواردی که باید قبل از خرید قفل هوشمند در نظر بگیرید، این است که چه ویژگی هایی را می‌خواهید داشته باشید.

    هشدارهای دستکاری

    برخی از مدل‌های قفل هوشمند دارای هشدارهای دستکاری هستند که در بدنه قفل تعبیه شده اند تا سارقانی را که قصد نفوذ به خانه شما را دارند، بترسانند. برخی دیگر از مدل‌ ها، در هنگام به صدا در آمدن زنگ هشدار، برای شما اعلان ارسال می‌کنند.

    قفل و باز کردن از راه دور

    با یک برنامه تلفن همراه و یک هاب وای فای یا آداپتور، می‌توانید قفل‌های هوشمند را از هر کجا که هستید، باز یا بسته کنید، به شرطی که قفلی که قصد خرید آن را دارید، سرویس تلفن همراه را پشتیبانی کند.

    گزارش‌های دسترسی

    برخی از مدل‌های قفل هوشمند گزارش‌های دسترسی با ثبت زمان را، از افرادی که درب منزل شما را باز و بسته کرده‌ اند و بر اساس کلیدهای الکترونیکی منحصر به ‌فرد یا حساب‌های کاربری خود تولید می‌کنند.

    کلید مهمان

    بسیاری از قفل‌های هوشمند به شما این امکان را می‌دهند که کلیدهای الکترونیکی یا مجازی را ایجاد و توزیع کنید که مهمانان، دوستان و خانواده می‌توانند به طور نامحدود یا برای مدت زمان محدود از آنها استفاده کنند.

    یکپارچه سازی سیستم امنیتی

    یک سیستم امنیتی یکپارچه سیستمی است که با سیستم امنیتی موجود شما سازگار و مرتبط باشد. سیستمی که یکپارچه است چندین تجهیزات امنیتی را در بر می‌گیرد که همگی می‌توانند یک برند یا مارک‌های مختلف باشند و آنها را در یک سیستم، ادغام می‌کند. این کار باعث می‌شود که هر قطعه از تجهیزات از یک منبع واحد، مانند یک برنامه تلفن همراه کنترل شود.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید