روش‌های لیفت ابرو بدون جراحی کدامند؟ کدام را انتخاب کنیم؟

روش‌های لیفت ابرو بدون جراحی کدامند؟ کدام را انتخاب کنیم؟
راهنمای مطالعه

    افزایش سن و پیری، یک روند طبیعی است که هیچکس از آن مستثنی نبوده و این امر جزو حقایق انکار ناپذیر خلقت است. از اینرو، اگر تا به حال شما هم با نگاهی در آیینه متوجه افتادگی پوست، چین و چروک پوستی یا شل شدگی و افتادگی ابروهای خود شده باشید، باید بدانید که تنها نیستید.

    ابروها یکی از اعضای برجسته چهره هستند که علائم پیری را به وضوح نمایان می‌کنند. به همین دلیل کاملا قابل درک است که خانم‌ها به دنبال راهی برای درمان افتادگی ابروهای خود هستند. علاوه‌براین، ابروها نقش بسیار مهمی در انتقال احساسات و حالات چهره داشته و حالاتی مانند شادی، عصبانیت یا تعجب فرد را برجسته می‌کنند. متاسفانه، یکی از اولین نشانه‌های پیری و افزایش سن نیز شامل افتادگی ابرو است. در افتادگی ابرو، نوک بیرونی ابرو دچار افتادگی شده و این فشردگی وارده شده به پلک بالایی موجب غمگین یا عصبانی دیده شدن چهره می شود. در برخی از افراد نیز این افتادگی ابرو یا سنگینی پلک بالایی بطور ژنتیکی و مادرزادی بوده که موجب اخمو بودن چهره فرد میشود. خوشبختانه، همانطور که صاف کردن چین و چروک پوستی، خطوط پنجه کلاغی و خطوط اخم اغلب با روش‌های غیر جراحی نیز ممکن است، لیفت و بالا کشیدن ابرو بدون جراحی نیز امکان پذیر بوده و بدون جراحی تهاجمی قابل دستیابی است.

    امروزه لیفت ابرو بدون جراحی، به عنوان روش جایگزینی محبوب، آسان و مهمتر از همه، ایمن برای لیفت ابرو با جراحی سنتی در دسترس است. با اینکه عوارض جانبی ناشی از جراحی لیفت ابرو چندان هم شایع نیستند اما در روش جراحی، گاها مواردی اعم از ایجاد اسکار دائمی، عفونت و فلج عصبی ثبت شده که همین دلیل موجب میشود میلیون‌ها نفر در سراسر جهان بدنبال راهی غیر تهاجمی برای لیفت ابروی خود باشند.

    مزایای لیفت ابرو بدون جراحی

    لیفت ابرو بدون جراحی یک روش کم تهاجمی بوده که جایگزین مناسبی برای عمل جراحی لیفت ابرو است. اکثریت بیماران نیز لیفت ابرو بدون جراحی را با خیال آسوده انجام می دهند تا قبل از اقدام به جراحی، نتایج لیفت شدن ابروی خود را ارزیابی کنند.

    • این روش بهبودی نیمه دائمی بهمراه دارد به این معنی که در صورت عدم رضایت، نتیجه قابل تغییر است
    • بدون ایجاد جای زخم یا اسکار
    • حداقل دوره نقاهت و گاها بدون دوره نقاهت
    • بهبودی و التیام آسان‌تر
    • نتایج فوری
    • دستیابی به نتایج مشابه با جراحی زیبایی سنتی مانند عمل جراحی لیفت صورت

    چه افرادی کاندیدای مناسبی برای لیفت ابرو بدون جراحی هستند؟

    افرادی که در هر سنی دارای چین و چروک در اطراف چشم، پیشانی و ناحیه ابرو هستند، کاندیدای مناسبی برای لیفت ابرو بدون جراحی محسوب میشوند. این روش درمانی کم تهاجمی بوده و برای انجام آن نیازی به جراحی نیست. از طرفی، افرادی که بدنبال جوانسازی چهره با روشی بدون دوره نقاهت یا بدون عوارض جانبی هستند نیز میتوانند از نتایج فوری این روش بهره‌مند شوند. اگر چنانچه میزان افتادگی ابرو یا پوست اضافی پلک بالایی فرد زیاد باشد، احتمالا لیفت با جراحی گزینه بهتری برای او باشد.

    انواع روش‌های لیفت ابرو بدون جراحی

    برای لیفت ابرو بدون جراحی روش‌های متعددی وجود دارد که عبارتند از:

    لیفت ابرو با نخ

    لیفت با نخ، یک روش فوق العاده و نوین برای جوانسازی است که علاوه‌بر مزایای بی‌شماری که دارد، به هیچگونه عمل جراحی تهاجمی نیاز ندارد. لیفت ابرو با نخ نیز یکی از موثرترین راه‌ها برای درمان افتادگی ابروها است که ماندگاری بالایی دارد و فرد میتواند برای مدت طولانی از این روش لذت ببرد.

    در طول عمل لیفت با نخ، تنها یک ماده بی حس کننده موضعی روی پوست اعمال میشود. پس از بی حس شدن ناحیه، پزشک سوزنی کوچک و توخالی را وارد پوست میکند. محل قرار گیری این سوزن بسیار حساس است و سوزن تنها در ناحیه‌ای قرار میگیرد که بیشترین لیفت ممکن را ارائه دهد. در داخل این سوزن، نخ‌های خارداری وجود دارند که به بافت نرم زیر پوستی متصل میشوند. پس از خارج کردن سوزن، نخ‌ها سر جای خود باقی میمانند. پزشک با کشیدن نخ‌ها، ابروها را در موقعیت مناسب قرار میدهد و خطوط و چین و چروک پوستی را محو میکند. زمانی که نتیجه رضایت بخش باشد، نخ‌ها بریده شده و در جای خود ثابت و محکم می‌شوند.

    ناگفته نماند که علاوه‌بر ابروها، میتوان لیفت کل صورت با نخ را نیز انجام داد تا جوانی و زیبایی فوق العاده‌ای بدست آورید. جاگذاری این نخ‌ها موجب تحریک تولید کلاژن پوستی میشود که این امر بافت کلی پوست را نیز بهبود می‌بخشد. اما وقوع این امر ممکن است حتی بیش از ۱ سال نیز طول بکشد.

    لیفت ابرو با تزریق ژل

    استفاده از ژل تزریقی که به آن فیلر پوستی نیز گفته میشود، یک روش غیرجراحی بسیار موثر برای جوانسازی صورت و لیفت ابرو است. در اصل تزریق ژل یا فیلر پوستی به عنوان روش برای لیفت ابرو با مایع نیز شناخته میشود. ژل‌های تزریقی اعم از ژوویدرم (Juvederm) و وولوما (Voluma)، از هیالورونیک اسید تشکیل شده‌اند که با تزریق شدن در نواحی دقیق، موجب حجم دهی به پوست می‌شوند.

    این خاصیت حجم دهندگی موجب میشود تا ژل اثر لیفتینگ در ناحیه ابرو داشته باشد. متخصص زیبایی،‌ فیلر یا ژل را در نواحی پشت ابرو تزریق میکند و این امر به آرامی موجب لیفت و بلند شدن ابرو و پلک بالایی میشود.

    تزریق ژل به نواحی شقیقه‌ها نیز به آرامی چشم و خط ابرو را لیفت می‌کند. از طرفی، این حجم دهی ظریف به شقیقه‌ها از لاغر و استخوانی دیده شدن چهره نیز جلوگیری می‌کند.

    با تزریق فیلرهای پوستی به پیشانی و ماساژ آن بمنظور پخش یکنواخت نیز میتوان پیشانی را لیفت کرد. این اثرگذاری ناشی از تزریق ژل یا فیلر بین ۹ تا ۱۲ ماه ماندگاری خواهد داشت.

    لیفت ابرو با تزریق بوتاکس

    تزریق بوتاکس نیز روش کلاسیک ضد پیری است که به عنوان روش درمانی ایمن و غیر تهاجمی برای صاف کردن چروک و خطوط روی پیشانی نیز استفاده میشود. بوتاکس جزو تنها برندهایی است که میتوان از آن برای جلوگیری از چین و چروک پوستی استفاده کرد. بوتاکس جزو نوروتوکسین‌های بی خطر برای پوست است که با مسدود سازی سیگنال شیمیایی از عصب‌ها،‌ مانع انقباض عضلات زیرین میشود. در نتیجه با حرکت نکردن عضلات زیرین پوست، چین و چروک فعلی چهره کمتر نمایان شده و از ایجاد چین و چروک‌های جدید نیز پیشگیری میشود.

    زمانی که انواع برندهای معتبر بوتاکس، دیسپورت (Dysport)، زئومین (Xeomin) یا مسپورت (Masport) برای درمان چین و چروک پیشانی تزریق میشوند، ممکن است ظاهر شدن نتایج تا ۲ هفته نیز زمان ببرد. پس از گذشت این ۲ هفته میتوانید انتظار این را داشته باشید که نتایج درمان تا ۶ ماه ماندگاری داشته باشند. چنانچه بطور مداوم از یک برند استفاده کنید ممکن است نیاز باشد که پس از تعداد معینی تزریق، از سایر محصولات بوتاکس استفاده کنید. این امر به این دلیل است که بدن بطور طبیعی آنتی‌بادی‌هایی علیه سم بوتولینوم موجود در بوتاکس تولید میکند یا روند متابولیسم بوتاکس در بدن سریع‌تر میشود.

    کدام روش غیر جراحی برای لیفت ابرو کارایی بهتری دارد؟

    در اکثریت مواقع، بیماران با روش‌های بدون جراحی به نتایجی که از یک لیفت ابروی خفیف انتظار دارند دست پیدا میکنند. از اینرو، توصیه میشود که حتما با یک متخصص پوست و زیبایی معتبر مشورت کنید تا بدانید کدام یک از روش‌های غیر جراحی لیفت ابرو مناسب شماست. اگر لیفت ابرو بدون جراحی توسط یک متخصص مجرب انجام شود، میتواند علائم پیری پوست در نواحی اطراف چشم را کاهش داده، خاصیت ارتجاعی و بافت پوست را بهبود بخشد و در عین حال، با کاهش خطوط و چروک اطراف پلک موجب لیفت ابروی دلخواه بیمار نیز بشود.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید