خرید از علی بابا چین؛ راهنمای گام‌به‌گام و تصویری

خرید از علی بابا چین؛ راهنمای گام‌به‌گام و تصویری
راهنمای مطالعه

    علی بابا یکی از بهترین فروشگاه‌های اینترنتی دنیا است که احتمالا نام آن را زیاد شنیده‌اید. در این راهنمای خرید شما را با نحوه خرید از علی بابا چین آشنا می‌کنیم.

    علی بابا (Alibaba) به‌عنوان یک واسطه عمل می‌کند و به فروشندگان این فرصت را می‌دهد که محصولات تولیدی خود را با قیمت مناسب داخل این سایت به‌فروش برسانند. این سایت منحصر‌به‌فرد امنیت بسیار زیادی دارد و در حال حاضر محصولات خود را به ۲۰۰ کشور مختلف ارسال می‌کند. به‌همین دلیل توانسته است محبوبیت زیادی به‌دست آورده و به یکی از بهترین فروشگاه‌های آنلاین دنیا تبدیل شود.

    سوال اینجاست که چگونه می‌توان از ایران از علی بابا خرید کرد؟ برای خرید از علی بابا در ایران باید چه نکاتی را رعایت کرد؟ در این مقاله از سایت درجه که تحت عنوان راهنمای خرید از علی بابا گردآوری شده است، نحوه خرید از سایت علی بابا برای کسانی که در ایران هستند و نکات کلیدی مربوط به آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد. بنابراین از شما دعوت می‌کنیم که در ادامه با همراه باشید.

    راهنمای خرید از علی بابا چین

    علی بابا یک فروشگاه اینترنتی محبوب و شناخته شده در سطح بین المللی است که امکان خرید و فروش کالا برای تمام کاربران را فراهم کرده است. نحوه خرید محصول از علی بابا کار چندان سختی نیست و نیاز به چند دقیقه وقت دارد. در این بخش روند کلی و نحوه خرید کالا از سایت علی بابا و مراحل آن را برای شما شرح می‌دهیم. مراحل زیر، تحت عنوان راهنمای خرید از علی بابا را دنبال کنید تا برای شروع فرایند خرید آماده باشید.

     

    ثبت نام و ایجاد اکانت

    برای این که بتوانید محصولی را از علی بابا خریداری کنید لازم است حتما یک حساب کاربری داخل این سایت داشته باشید. این کار پیچیدگی خاصی ندارد و کافی است اقدامات زیر را به ترتیب انجام دهید:

    وارد سایت علی بابا با آدرس Alibaba.com شوید. سپس روی گزینه join for free کلیک کنید.

    راهنمای ثبت نام در سایت علی بابا

    پس از این که روی گزینه join کلیک کردید، یک صفحه جدید برای شما باز خواهد شد. شما باید اطلاعات شخصی و تکمیلی خود را در کادرهای مشخص شده وارد نمایید. اطلاعات درخواستی شامل کشور، تعیین نقش در علی بابا، ایمیل، تعیین رمز عبور، نام شرکت، شماره تلفن، نام و نام خانوادگی هستند.

    تکمیل اطلاعات کاربری در علی بابا

    پس از این که اطلاعات درخواستی را به‌طور کامل پر کردید لازم است کادر verification را به وسیله ماوس به سمت راست حرکت دهید. سپس کدی که برای شما نمایش داده می‌شود را داخل کادر مشخص شده وارد نمایید. در قدم بعدی با فعال کردن تیک جمله ...while creating باید قوانین و مقررات سایت را قبول کنید. در مرحله آخر کافی است روی گزینه agree and register کلیک کنید.

    ایمیل خود را تایید کنید

    در ادامه مراحل خرید از علی بابا باید حساب کاربری خود را تایید کنید. این کار به وسیله کد ارسالی به ایمیل شما انجام می‌شود. صندوق ورودی ایمیلی که برای ثبت‌نام در علی بابا داده‌اید را چک کرده و کد ارسالی را داخل کادر تایید ایمیل وارد کنید. سپس روی گزینه submit کلیک کنید. اکنون حساب شما فعال است و می‌توانید فرآیند خرید را انجام دهید.

    تایید ایمیل در سایت علی بابا

    راهنمای جستجوی محصول در علی بابا

    دومین مرحله از فرآیند خرید از علی بابا جستجوی محصول مورد نظر است. شما باید محصولی که برای خرید در نظر گرفته‌اید را داخل این سایت انجام دهید و سپس بقیه مراحل مربوط به خرید را طی کنید. جستجوی کالا در سایت علی بابا به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. به‌طور کلی انواع روش‌ جستجوی کالا در علی بابا به‌صورت زیر است:

    [related]55357[/related]

    جستجوی کالا بر اساس نام

    اولین و آسان‌ترین روش برای جستجو کالا استفاده روش جستجو بر اساس نام کالا است. برای این کار کافی است روی کادر مشخص شده در قسمت بالای سایت کلیک کنید و سپس نام کالای مورد نظر خود را وارد کنید. سپس روی گزینه search کلیک کنید تا محصولات موجود داخل سایت برای شما نمایش داده شود.

    جستجوی نام کالا در علی بابا

    جستجوی پیشرفته

    یک روش مطمئن‌تر برای جستجوی کالا در سایت علی بابا وجود دارد که استفاده از دسته‌بندی محصولات است. برای این کار کافی است روی کادر categories در سمت چپ سایت کلیک کنید تا دسته‌بندی مورد نظر و محصولات زیر مجموعه آن را برای شما نمایش دهد. با این روش می‌توانید تنها محصولات محدود و مورد نیاز خود را مشاهده کنید و فرآیند خرید از سایت علی بابا را برای خودتان ساده‌تر کنید.

    جستجوی پیشرفته در علی بابا

    جستجو بر اساس شرکت یا فروشنده

    اگر شرکت یا فروشنده خاصی را می‌شناسید که محصولات با کیفیتی را ارائه می‌دهد، این روش بهترین روش برای جستجوی کالا است. برای این کار کافی است روی گزینه Manufacturers در قسمت بالایی سایت کلیک کنید. سپس دسته‌بندی‌های مختلف برای شما نمایش داده می‌شود. پس از این که دسته‌بندی و کالای مورد نظر را تعیین کردید یک صفحه جدید برای شما باز خواهد شد.

    جستجو نام کمپانی در علی بابا

    این صفحه محصولات متنوع از شرکت‌ها و تولید کنندگان مختلف برای شما نشان می‌دهد. شما می‌توانید اطلاعات مربوط به شرکت را مشاهده کرده و حتی با تولیدکننده چت کنید. در این قسمت اطلاعاتی همچون رتبه‌بندی تولیدکننده و توانایی‌های شرکت تولیدی برای شما نمایش داده می‌شود. این اطلاعات به شما کمک خواهد کرد که بتوانید محصولات مورد نیاز خود را از یک شرکت معتبر خریداری کنید.

    تنوع محصولات موجود در علی بابا بسیار زیاد است. بنابراین ابتدا باید مشخص کنید که چه محصولی مورد نیاز شما است. سپس یک تامین کننده معتبر برای خرید انتخاب تا خرید دلچسبی را تجربه کنید.

    انتخاب دسته بندی محصول و کمپانی فروشنده

    ثبت سفارش و خرید

    پس از این که محصول مورد نیاز خود را جستجو و پیدا کردید، نوبت به ثبت سفارش و خرید است. محصول مورد نظر را انتخاب کنید و تعداد مورد نیاز خود را بر اساس MOQ (کمترین میزان سفارش) تعیین نمایید. سپس روی گزینه start order کلیک کنید. در مرحله بعدی وارد مرحله پرداخت می‌شوید. برای پرداخت هزینه کالا می‌توانید از کارت‌های اعتباری همچون پی پال یا کارت اعتباری خارجی استفاده کنید.

    خرید از علی بابا با کارت بانکی ایران

    خرید از سایت علی بابا چین با کارت‌های شتاب ایران به صورت مستقیم ممکن نیست اما نیازی به نگرانی نیست. سایت‌های واسطه کار شما را برای خرید از این سایت آسان کرده‌اند. کافی است پس از انتخاب محصول مورد نظر لینک آن را در این سایت‌ها وارد کنید تا امکان خرید با کارت شتاب را به شما بدهند. در ادامه فهرستی از بهترین سایت‌های واسطه برای خرید از علی بابا را معرفی کرده‌ایم.

     

    بهترین سایت‌‌های ایرانی برای خرید از علی بابا

    مشکل در دریافت مستقیم کالا و پرداخت هزینه آن اصلی‌ترین چالش کاربران ایرانی برای خرید از علی بابا هستند.  به‌طور کلی بهترین سایت‌های ایرانی برای خرید از علی بابا به دو گروه زیر تقسیم بندی می‌شوند:

     

    سایت‌های ایرانی واسطه برای خرید

    با توجه به مشکلات تحریم، حمل و نقل و تحویل کالا نیاز به یک شرکت واسط خواهید داشت. این شرکت‌ها اعتبار زیادی دارند و در کار خرید و واردات محصول از کشورهای مختلف از جمله چین فعالیت می‌کنند. بنابراین می‌توانید خریدهای خود را از طریق این مجموعه‌ها انجام داده و محصولات مورد نیاز را در کمترین زمان ممکن تحویل بگیرید.ُ بهترین سایت‌های ایرانی واسطه برای خرید از علی بابا عبارت‌اند از:

    [related]44596[/related]

    ایران دلیوری

    ایران دلیوری IRDelivery یک شرکت بزرگ و معتبر است که دفتر اصلی آن در شهر تهران، منطقه یوسف آباد قرار دارد. این مجموعه دارای انبارهای بزرگ و اختصاصی در کشورهای چین، ترکیه و امارات متحده عربی است. بنابراین شما به‌راحتی می‌توانید از ایران دلیوری به‌عنوان یک واسطه مطمئن برای خرید از علی بابا استفاده کنید. شما تنها کافی است محصول مورد نیاز خود که در علی بابا موجود است را انتخاب کنید و بقیه مراحل را به ایران دلیوری بسپارید. تمام مراحل خرید، حمل و نقل، ترخیص و تحویل کالا توسط این مجموعه انجام می‌شود.

    سایت ای ار دلیوری

    سایت جمبو جت

    جمبو جت jamboojet.com یک شرکت قدرتمند و حرفه‌ای است که شرایط لازم برای خرید امن کالا و تحویل سریع آن را برای کاربران فراهم می‌کند. با استفاده از خدمات جمبو جت می‌توانید تمام محصولات مورد نیاز خود را از فروشگاه‌هایی همچون علی بابا، علی اکسپرس، آمازون، ترندپول و... را خریداری کنید.

    این شرکت قابلیت ارسال کالای نمونه خریداری شده از سایت‌های ذکر شده را نیز دارد. یعنی شما قبل از خرید عمده محصولات می‌توانید یک نمونه از آن را مشاهده کنید و در صورتی که مورد تایید شما باشد سفارش اصلی خود را تکمیل کنید. جمبو جت فرآیند خرید، حمل و نقل و تحویل کالا را در کمترین زمان ممکن و به‌صرت کاملا قانونی انجام می‌دهد.

    سایت جمبو جت

    گروه تجاری ققنوس

    گروه تجاری ققنوس به‌طور تخصصی در زمینه حمل و نقل بین المللی و ترخیص کالا فعالیت می‌کند. این مجموعه دارای ۹ سال سابقه فعالیت است و در طی یک دهه فعالیت خود توانسته تمام مجوزهای لازم برای تجارت و حمل و نقل بین المللی را دریافت کند. ققنوس خدمات متنوعی را ارائه می‌دهد و محدود به خرید از علی بابا نیست.

    ققنوس به شما این فرصت را می‌دهد که از ضمانت بهترین قیمت و پشتیبانی سریع بهره‌مند شوید. سایت گروه تجاری ققنوس با آدرس fnxshipping.com ثبت شده و با مراجعه به سایت ققنوس می‌توانید تمام محصولات مورد نیاز خود از علی بابا را به وسیله این مجموعه خریداری کرده و تحویل بگیرید.

    وبسایت ققنوس

    شرکت بازرگانی وانیکس

    کمپانی وانیکس یکی دیگر از بهترین سایت‌های برای خرید کالا از علی بابا است. این کمپانی در زمینه خرید کالا از کشورهای چین، امارات و هند فعالیت می‌کند. خدمات متنوع وانیکس با کیفیت بالایی انجام می‌شود و برای اطمینان خاطر مشتریان یک چک تضمین به آن‌ها داده می‌شود. شما در هر نقطه از ایران که قرار داشته باشید، می‌توانید با این مجموعه همکاری کنید و محصولات خریداری شده از علی بابا را درب منزل تحویل بگیرید. پس اگر دنبال یک مجموعه برای خرید از علی بابا هستید، کمپانی وانیکس یکی از گزینه‌ها خواهد بود.

    بازرگانی وانیکس

    شرکت سپاهان همراه

    سپاهان همراه به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های فعال در زمینه واردات کالا شناخته می‌شود. حمل و نقل محصولات خریداری شده توسط این مجموعه به دو صورت دریایی و هوایی انجام می‌شود. پس از خرید از علی بابا چین و طی کردن مراحل قانونی ارسال کالا در کمترین زمان ممکن کالاهای خریداری شده درب منزل به شما تحویل داده می‌شوند. اگر دنبال مجموعه‌ای با سابقه و کار درست می‌گردید که فرآیند خرید از علی بابا را برای شما آسان‌تر کند، شرکت سپاهان همراه جزو گزینه‌ها خواهد بود.

    شرکت سپاهان همراه

    بهترین سایت های ایرانی واسطه برای پرداخت هزینه کالا

    در کنار سایت‌های واسطه‌ای که برای خرید از علی بابا وجود دارد، می‌توانید از برخی سایت‌ها برای پرداخت هزینه کالا استفاده کنید. این فرآیند اغلب زمانی نتیجه می‌دهد که بقیه شرایط لازم برای خرید فراهم باشد و شما در پداخت هزینه آن با مشکل روبرو شوید. در چنین شرایطی می‌توانید از سایت‌هایی که در این بخش معرغی می‌کنیم کمک بگیرید. در ادامه راهنمای خرید از علی بابا، پرداخت از ایران را با هم مرور می‌کنیم.

     

    ایرانی کارت

    ایرانی کارت یکی از سایت‌های محبوب و شناخته شده در زمینه خدمات ارزی است. این شرکت خدماتی در شهر اصفهان واقع شده است و تمام مجوزهای لازم برای فعالیت را دارد. با ثبت نام در این سایت می‌توانید از خدمات منحصربه‌فرد ایرانی کارت بهره‌مند شوید. پرداختی‌های ایرانی کارت به‌صورت درگاه بانکی آنلاین و یا از طریق پی پال انجام می‌شود. دقت داشته باشید که ایرانی کارت تنها پرداخت هزینه کالا را بر عهده می‌گیرد و تحویل کالا به وسیله خود مشتری انجام می‌شود. علاوه‌بر این، ایرانی کارت تنها هزینه‌ پرداخت کالاهایی که با مقررات کشور همخوانی دارند را قبول می‌کند.

    شرکت ایرانی کارت

    سایت Pay98

    سایت پی ۹۸ یکی دیگر از سایت‌های قدیمی و مطرح در ایران است که خدمات متنوعی را به کاربران خود ارائه می‌دهد. این مجموعه از اعتبار بالایی برخوردار است و خدمات مربوط به پرداخت هزینه خرید از علی بابا را قبول می‌کند. با مراجعه به این سایت می‌توانید برای پرداخت هزینه خرید از طریق روش‌های مختلف اقدام نمایید. دقت داشته باشید که پی ۹۸ نیز تنها پرداخت هزینه خرید را بر عهده می‌گیرد و تحویل کالا بر عهده خود مشتری است.

    سایت پی ۹۸

    محاسبه هزینه خرید از علی بابا

    هزینه خرید از علی بابا به عواملی مختلفی بستگی دارد. برای محسابه هزینه خرید باید نوع کالا، حجم کالا، وزن کالا، روش ارسال محصول و عوارض گمرکی به‌طور کامل بررسی شود. کارشناسان خارجی که در سایت علی بابا فعالیت می‌کنند تمام این عوامل را لحاظ کرده و قیمت نهایی را به شما اعلام خواهند کرد.

    برای پرداخت هزینه خرید از علی بابا نیز هیچ نوع محدودیتی وجود ندارد. چرا که شما می‌توانید از طریق روش‌های مختلفی همچون انتقال بانکی، وسترن یونیون، پی پال، ارائه اعتبار نامه و ارائه سند تضمینی هزینه خرید را پرداخت کنید. در حال حاضر بهترین روش برای پرداخت هزینه‌های خرید استفاده از پی پال یا سایت‌های واسطه است. این روش ریسک پایینی دارد و همه افراد می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

    برای پرداخت هزینه پرداخت لازم است با تامین کننده یا فروشنده کالا توافق کنید. پس نمی‌توان به صورت قطعی تعیین کرد که باید کدام روش برای پرداخت را انتخاب کنید.

    هزینه خرید از سایت علی بابا

    عوارض گمرکی خرید از علی بابا

    عوارض گمرکی خرید از علی بابا با توجه به نوع کالا، کشور مقصد و حجم کالاها متفاوت است. تعیین این عوارض بر عهده توسط کارشناسان خرید خارجی علی بابا محاسبه و هنگام خرید به شما اعلام می‌شود. پس هنگام خرید کالا باید به عوارض گمرکی خرید کالا توجه ویژه‌ای داشته باشید. همچنین با مشورت گرفتن از کارشناسان سایت درجه می‌توانید خرید بهتری از علی بابا را تجربه کنید.

    نکات مهم در خرید از علی بابا

    در راهنمای خرید از علی بابا به شما آموزش دادیم که چطور باید یک محصول خاص را از علی بابا خریداری کنید. برای این که خرید موفق و لذت بخشی را تجربه کنید لازم است یک سری نکات را مد نظر داشته باشید. نکات مهم برای خرید از فروشگاه اینترنتی علی بابا عبارت‌اند از:

    کمترین میزان سفارش

    هنگام ثبت سفارش باید به کمترین میزان سفارش محصول که اصطلاحا MOQ نامیده می‌شود دقت کنید. برخی از کالاها محدودیت کمتری دارند و می‌توان یک عدد از آن‌ها را نیز خریداری کرد. اما برخی کالاها چون به‌صورت عمده به فروش می‌رسند باید مقدار بیشتری همچون ۱۰۰ عدد را برای خرید انتخاب کنید.

    ارتباط با تامین کنندگان

    علی بابا قابلیت ارتباط با تامین‌کننده را برای مشتریان خود فراهم کرده است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید به‌راحتی با تولیدکنندگان ارتباط برقرار کنید و هر سوالی که درباره محصول مورد نظر دارید بپرسید. این کار به شما کمک می‌کند که با اطمینان خاطر بیشتری خرید خود را انجام دهید.

    شما همچنین می‌توانید با فروشنده به توافق برسید. این توافق درباره نحوه پرداخت هزینه سفارش، گرفتن تخفیف برای سفارشات با تعداد بالا و حداقل سفارش مانوور خواهد داد. پس ارتباط برقرار کردن با فروشنده را جدی بگیرید چرا که به شما کمک خواهد کرد خرید موفقی را تجربه کنید.

    انتخاب فروشندگان

    فروشندگان یا تامین کنندگان کالا را با دقت انتخاب کنید. برای این کار می‌توانید از پروفایل تولیدکننده بازدید کنید و سوابق، امتیازات، ویژگی‌ها و سایر اطلاعات مربوط به آن را بررسی کنید. این کار کمک خواهد کرد که بتوانید محصول مورد نیاز خود را از یک فروشنده معتبر و تاییدشده بخرید.

    دنبال کردن این نکات جانبی از راهنمای خرید علی بابا می‌تواند تجربه دلچسب‌تری از خرید در این سایت چینی را برای شما فراهم کند.

    در آخر

    علی بابا یک فروشگاه اینترنتی بزرگ و منحصر‌به‌فرد است که محصولات متنوعی را برای فروش ارائه می‌کند. این فروشگاه اینترنتی، فروشندگان و تولیدکنندگان مختلف دارد و می‌توانید محصولات متنوع و با کیفیت زیادی را از طریق این سایت خریداری کنید. در راهنمای خرید از علی بابا چین نحوه خرید کالا از علی بابا، نکات مهم خرید، عوارض گمرکی، محاسبه هزینه خرید و مسائلی از این قبیل را معرفی کردیم. لطفا هر گونه سوالی درباره نحوه خرید از سایت علی بابا دارید، در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید تا در اسرع وقت به شما پاسخ دهیم. همچنین اگر نکته‌ای برای تکمیل راهنمای خرید از علی بابا می‌دانید، با ما به اشتراک بگذارید. [see_also]45883[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید