مزایا تارا ایران خودرو چیست؟ ۶ دلیل برای خرید ماشین تارا

مزایا تارا ایران خودرو چیست؟ ۶ دلیل برای خرید ماشین تارا
راهنمای مطالعه

    مزایا تارا ایران خودرو چیست؟ تارا جدیدترین سدان ایرانی است که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. در این مطلب به بررسی مزایا تارا اتومات و دنده‌ای می‌پردازیم.

    ماشین تارا جدیدترین محصول ملی ایران خودرو به شمار می‌رود که به نوعی جانشین پژو ۳۰۱ در ایران شده و به عنوان یک خودرو داخلی به بازار راه پیدا کرده است. پلتفرم تارا کاملا مشابه پژو ۳۰۱ و البته پژو ۲۰۰۸ است که قرار بود به عنوان خودروهای پسابرجامی وارد بازار ایران شوند، اما برقراری مجدد تحریم‌ها این امکان را لغو کرد. در نتیجه شرکت ایران خودرو که مالکیت پلتفرم پژو ۳۰۱ و پژو ۲۰۰۸ را در اختیار داشت، تصمیم گرفت تا با اعمال تغییرات ظاهری روی بدنه پژو ۳۰۱ ، محصول تارا را به مشتریان تحویل دهد. این خودرو را در مطالب مقایسه تارا با سورن پلاس، مقایسه ساپیا شاهین با تارا و مقایسه تارا اتوماتیک با دنا پلاس توربو با رقبای اصلی آن مقایسه کرده‌ایم.

    مزایا تارا ایران خودرو را بشناسید

    خودروی تارا از نسخه به‌روز شده موتور TU5 پژو ۲۰۶ استفاده می‌کند و در دو نسخه دنده‌ای و اتوماتیک به تولید می‌رسد. در ادامه مطلب ۶ مورد از مزایا تارا ایران خودرو ذکر شده تا به سوال چرا باید تارا بخریم پاسخ دهیم. پیش از این معایب تارا اتومات و دنده ای را بررسی کرده بودیم.

    ظاهر قاطع و تا حدودی اسپرت

    هرچند طراحی ظاهری تارا خیلی مورد تشویق و تحسین کارشناسان قرار نگرفته اما چون بازار خودروهای داخلی در حال حاضر از تنوع بالایی برخوردار نیست و عمده محصولات حاضر در محدوده قیمت تارا از نظر ظاهری چندان به‌روز و مطلوب ظاهر نشده‌اند، بنابراین می‌توان شمایل نسبتا جدید و تا حدودی اسپرت را جزو مزایا تارا ایران خودرو در نظر گرفت.

    روی پروفیل‌های بدنه از خطوط حجمی جهت عضلانی‌تر جلوه دادن بدنه این خودرو به‌خوبی استفاده شده که ضمن ایجاد یک نمای عامه‌پسند، می‌تواند تا حدودی مورد توجه مشتریان جوان‌تر و افرادی که علاقه‌مند تیونینگ ظاهری خودروها هستند، نیز قرار بگیرد.

    به ویژه اگر قرار بر تقویت ظاهر تارا باشد، استفاده از کیت‌های بدنه اسپرت می‌تواند فرم بسیار جذاب و جوان‌پسندی روی بدنه تارا ایجاد کند.

    به هر صورت در همین حال و فرم عادی نیز تارا ظاهر نسبتا جدیدتری در مقایسه با محصولات هم‌رده خود ارائه می‌دهد و همین مورد می‌تواند یکی از دلایل خرید تارا محسوب شود. به ویژه افرادی که از شمایل تکراری دنا پلاس، پژو پارس اتوماتیک و... خسته شده‌اند، می‌توانند روی خرید تارا به عنوان یک ماشین سدان با ظاهری نسبتا جدیدتر حساب کنند.

    مزایا تارا ایران خودرو

    مزایا تارا از نظر موتور

    ماشین تارا ایران خودرو از نسخه به‌روز شده موتور TU5 که با نام تیوفایو پلاس شناخته می‌شود، نیروی مورد نیاز خود را تامین می‌کند. البته در هیچ جای دنیا استفاده از یک موتور قدیمی روی محصول جدید چندان مطلوب نیست و به عنوان یک مزیت شناخته نمی‌شود؛ اما همه می‌دانیم که شرایط بازار ایران کاملا متفاوت است.

    همه مشتریان دوست دارند به راحتی بتوانند قطعات مورد نیاز را با قیمت مناسب از بازار تهیه کنند تا ایراد خودرو با حداقل هزینه و در کمترین زمان گرفته شود.

    از آنجا که بیشتر قطعات موتور تارا عمدتا با پیشرانه خودروهایی مثل پژو ۲۰۶ تیپ ۵، پژو ۲۰۷، رانا، پژو پارس تیو ۵ کاملا مشترک است؛ بنابراین مالک خودروی تارا جهت تامین قطعات یدکی ماشین خود دردسر چندانی نخواهد داشت و هر جا که موتور آن به مشکل بر بخورد، می‌تواند با مراجعه به تعمیرگاه‌های مختلف نسبت به رفع عیب اقدام کند. بنابراین تامین آسان قطعات از جمله مزایا تارا ایران خودرو است.

    موتور تارا

    ضمنا موتور TU5 پلاس به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها و نیز پمپ روغن متغیر مجهز شده که راندمان پیشرانه و مصرف سوخت آن را تحت تاثیر مثبت قرار می‌دهند.

    [related]48647[/related]

    کابین بسیار جادار و صندوق عقب بزرگ

    علیرغم آنکه طراحی داشبورد تارا خیلی جذاب نیست و از لحاظ ارگونومی هم ایراداتی به آن وارد شده است، اما درمجموع کابین تارا گزینه بسیار مناسبی برای خانواده‌های ایرانی محسوب می‌شود؛ زیرا درون اتاق این خودرو به ویژه صندلی‌های ردیف عقب فضایی بسیار جادار ناشی از فاصله محوری ۲۶۵۰ میلی‌متری ایجاد شده است که می‌تواند به‌خوبی پاسخگوی کاربردهای خانوادگی باشد.

    میزان فضای ردیف دوم به قدری است که افراد بلندقد پس از حضور در صندلی‌های ردیف عقب تارا می‌توانند از سواری با این محصول ایران خودرو لذت ببرند، بدون آنکه محدودیت چندانی از لحاظ فضای پا، زانوها و حتی سر، موجب ناراحتی آنها شود.

    ption id="attachment_48823" align="aligncenter" width="850"]مزایا تارا اتوماتیک مزایا تارا از نظر کابین

    صندوق عقب جادار هم جزو مزایا ماشین تارا ایران خودرو است. ظرفیت صندوق تارا حدود ۶۴۰ لیتر عنوان شده که معادل ۱۴۰ واحد بزرگتر از صندوق عقب سمند و دنا پلاس است. بنابراین به‌خوبی می‌تواند نیازهای مسافرتی یک خانواده پنج نفره را پاسخ داده و تمامی لوازم آن‌ها را درون خود جا دهد.

    با این حساب اگر به یک سدان خانوادگی جادار با صندوق عقب بزرگ نیاز دارید تا هنگام مسافرت بتوانید تجربه لذت بخشی برای خود و خانواده فراهم کنید، تارا ایران خودرو می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها در نوع خود باشد. پس باید کابین جادار و صندوق عقب وسیع را جزو مزایا تارا ایران خودرو در نظر بگیریم و آن را یکی از دلایل اصلی خرید تارا ایران خودرو بدانیم.

    امکانات متنوع‌تر از محصولات هم‌رده داخلی

    ماشین تارا به‌خصوص در نسخه اتوماتیک خود امکانات متنوع و سطح بالاتری نسبت به محصولات هم‌رده داخلی در اختیار قرار می‌دهد که می‌تواند انگیزه مناسبی برای خرید این خودرو نسبت به رقبا محسوب شود.

    از مزایا ماشین تارا از نظر امکانات می‌توان به سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، سیستم کمکی در شروع حرکت از سربالایی، کروز کنترل، سانروف، سنسور نور و باران، فرمان برقی، سیستم مالتی مدیا با نمایشگر دوربین عقب، سنسور پارک عقب، چهار کیسه هوا، آینه‌های جانبی تاشونده برقی به عنوان شاخص‌ترین تجهیزات تارا اتوماتیک اشاره کرد که نشان می‌دهد تارا اتومات در مقایسه با محصولات مشابه تولید داخل از تجهیزات متقاعدکننده‌تری برخوردار است.

    ایمنی ماشین تارا بالاتر از محصولات داخلی

    ایمنی بالا هم یکی دیگر از دلایل خرید تارا است. اگرچه نتایج آزمون‌های ایمنی تارا برای ما مشخص نیست اما با توجه به اشتراک پلتفرم این خودرو با پژو ۳۰۱ می‌توان به ایمنی نسبتا بالاتر آن نسبت به محصولات مشابه داخلی پی برد؛ چراکه پژو ۳۰۱ در سال ۲۰۱۴ میلادی موفق شده است سه ستاره از پنج ستاره موسسه یوروانکپ را دریافت کند؛ به نحوی که در تست تصادف حفاظت از جان سرنشینان بزرگسال نمره ۷۱ از ۱۰۰ دریافت کرده و در حفظ جان سرنشینان خردسال نیز موفق به کسب نمره ۷۵ از ۱۰۰ شده است.

    باید بدانید اگر اکثر خودروهای تولید داخل را در آزمون‌های موسسه یوروانکپ مورد آزمایش قرار دهیم، احتمالا نمی‌توانند بیش از یک یا دو ستاره دریافت کنند. بنابراین تارا هم که از لحاظ ساختار تفاوت چندانی با پژو ۳۰۱ ندارد و از امکانات ایمنی مناسب نیز بهره می‌برد، بتواند سطح امنیت مطلوبی برای مشتریان برقرار کند.

    مزایا تارا از نظر هندلینگ

    زمانی که با سرعت بالا از یک پیچ یا مسیر لغزنده عبور می‌کنید قطعا دوست دارید که اتومبیل تعادل خود را حفظ کند و به این سو و آن سو منحرف نشود. خودروی تارا از این جهت عملکرد بسیار بهتری نسبت به اکثر تولیدات داخلی نشان داده و به ویژه اگر سیستم کنترل کشش و پایداری آن روشن باشد، می‌تواند با چسبندگی بسیار مطلوب و هندلینگ اطمینان‌بخش شما را از مسیرهای لغزنده و منحنی با سرعت نسبتا بالا به سلامت عبور دهد.

    این ویژگی به ویژه برای افرادی که معمولا عادت به رانندگی پرشتاب دارند و می‌خواهند از مسیرهای لغزنده با سرعت بیشتری بگذرند، می‌تواند بسیار دلچسب باشد. بنابراین هندلینگ مناسب و چسبندگی بالا به ویژه در مسیرهای لغزنده و پیچ در پیچ، از مزایا تارا ایران خودرو به شمار می‌روند.

    تارا اتوماتیک

    سخن پایانی

    در این مقاله به ۶ مورد از مزایا تارا اتومات و دنده ای و دلایل خرید این محصول ایران خودرو اشاره کردیم. به طور خلاصه می‌توان گفت که ماشین تارا به عللی مثل ظاهر جدیدتر از محصولات هم‌رده داخلی، کابین بسیار جادار، صندوق عقب بزرگ، لوازم یدکی در دسترس به دلیل اشتراک پیشرانه با محصولات پرتیراژ داخلی، هندلینگ مناسب، امکانات متنوع و ایمنی بالا، می‌تواند گزینه مناسبی در بازار کم تنوع ایران محسوب شود. البته اگر محصولات اقتصادی خارجی یا حتی چینی با قیمت منطقی در ایران حضور پیدا می‌کردند، آن وقت تولیداتی مثل تارا نمی‌توانستند در برابر آنها حرف زیادی برای گفتن داشته باشند. اما به هر حال در شرایط فعلی می‌توان گفت که تارا بین گزینه‌های داخلی یک ماشین مناسب محسوب می‌شود و خرید آن می‌تواند نیازهای مشتریان را به نحو نسبتا قابل قبول برآورده کند. [see_also]53291[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید