معایب پژو ۲۰۷ که قبل از خرید این خودرو باید بدانید

معایب پژو ۲۰۷ که قبل از خرید این خودرو باید بدانید
راهنمای مطالعه

    معایب پژو ۲۰۷ ایران خودرو، از ایرادات گیربکس اتوماتیک گرفته تا مشکلات کابین و سیستم تعلیق را شامل می‌شود. اطلاع از مشکلات ۲۰۷ پیش از خرید، دید بازتری را نسبت به این خودرو به شما می‌دهد.

    شرکت ایران خودرو در سال ۸۹ محصولی جدید با نام پژو ۲۰۷ را به بازار ایران عرضه کرد که از همان ابتدا با بازخورد بسیار مثبت مشتریان روبرو و طی بیش از سال ۱۲ اخیر به یکی از محبوب‌ترین تولیدات هاچبک بازار ایران تبدیل شد. پژو ۲۰۷ ایران خودرو با ۲۰۷ اصلی فرانسوی تفاوت دارد؛ زیرا در اصل پژو ۲۰۷ ایران خودرو نسخه فیس لیفت پژو ۲۰۶ است که در سال ۲۰۰۹ برای بازار کشورهای آمریکای لاتین طراحی شد.

    عرضه پژو ۲۰۷ ایران خودرو در سال‌های ۹۲ تا ۹۵ به دلیل شروع تحریم‌ها، متوقف شد اما مجددا در سال ۹۵ به بازار ایران راه پیدا کرد و تاکنون نیز یکی از ارکان اصلی تولیدات ایران خودرو به شمار رفته است.

    پژو ۲۰۷ در بازار ایران طرفداران زیادی دارد و ظاهر جذاب این هاچبک توانسته مشتریان پرشماری را علی‌رغم قیمت بالای این محصول، به سمت آن جذب کند. در این مطلب مشکلات و معایب پژو ۲۰۷ را به اطلاع شما برسانیم تا اگر قصد خرید پژو ۲۰۷ دارید، با جنبه‌های منفی و نقاط ضعف این خودرو هم آشنا شوید. پیش از این معایب تارا اتوماتیک و معایب سایپا کوییک را توضیح داده بودیم.

    معایب پژو ۲۰۷ که پیش از خرید باید بدانید

    در ادامه به ۷ مورد از معایب پژو 207 شامل مسائل فنی، ایرادات کابین و غیره اشاره شده است.

    فضای بسیار کم ردیف عقب و صندوق

    زدیف عقب 207

    خانواده پژو ۲۰۶ و پژو ۲۰۷ ابتدا به عنوان هاچبک های دو در روانه بازارهای بین‌المللی شدند و خیلی قرار نبود این محصولات توسط خانواده‌های پرجمعیت استفاده شوند. اما به هر حال نسخه‌های پنج در این هاچبک‌ها به بازار ایران آمد و در حال حاضر به عنوان خودروهای خانوادگی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

    یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های خودروهای خانوادگی فضای نسبتا جادار ردیف عقب و همچنین صندوق است که متاسفانه پژو ۲۰۷ از این لحاظ شرایط مطلوبی ندارد. همانطور که در مقایسه پژو ۲۰۷ و استپ وی گفتیم، صندلی‌های ردیف عقب پژو ۲۰۷ برای افراد بزرگسال نسبتا تنگ و کم جا به نظر می‌رسند.

    میزان فضای این بخش ۲۰۷ حتی نسبت به خودروهایی مثل تیبا و کوییک نیز کمتر است که باعث می‌شود پژو ۲۰۷ به عنوان یک خودرو خانوادگی شرایط مناسبی از لحاظ صندلی‌های ردیف عقب نداشته باشد.

    صندوق عقب پژو ۲۰۷ هم تنها معادل ۲۴۵ لیتر ظرفیت دارد که صرفا می‌تواند برای جا دادن لوازم دو نفر خصوصا در هنگام مسافرت جوابگو باشد. بنابراین که از مهم‌ترین معایب پژو ۲۰۷ فضای نسبتا کوچک ردیف عقب و صندوق است که این خودرو را از دایره یک ماشین خانوادگی مناسب خارج می‌کند.

    رنگ‌پردازی بسیار ابتدایی در مدل ۲۰۷ مالتی کالر

    207 MC

    ایران خودرو به تقلید از سایپا کوییک R، تصمیم گرفت یکی از محبوب‌ترین محصولاتش را به صورت دو رنگ به بازار بفرستد تا شاید بتواند با ایجاد یک تغییر جزئی و بسیار کم‌هزینه، تنوع بیشتری به سبد تولیدات خود ببخشد. اما ظاهرا شرکت ایران‌خودرو در این فرایند نظرسنجی خاصی از مشتریان انجام نداده و با تغییر رنگ نامناسب برخی قسمت‌های بدنه و درون کابین، 207MC را به بازار فرستاده است.

    این تغییرات نه‌تنها به دل مشتریان ننشسته بلکه از معایب پژو ۲۰۷ به شمار می‌رود و باعث شده که حتی قیمت این مدل در بازار آزاد نسبت به پژو ۲۰۷ اتوماتیک معمولی در رده پایین‌تر قرار گیرد. این در حالی است که پژو ۲۰۷ مالتی کالر از گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک و پیشرانه به‌روز شده استفاده می‌کند و از لحاظ فنی نسبت به مدل اولیه شرایط بهتری دارد.

    [related]55219[/related]

    معایب پژو ۲۰۷ از نظر طراحی داخلی

    داخل پژو 207

    به نظر می‌رسد اگر ایران خودرو بخواهد همچنان به تولید پژو ۲۰۷ طی سال‌های آینده ادامه دهد، باید کاری را که سال‌ها پیش برای پژو پارس انجام داد، روی ۲۰۷ هم پیاده کند یعنی داشبورد و رودری های این خودرو را با نمونه‌های جدید جایگزین کند تا بدین ترتیب بتواند با هزینه کم، کابین این محصول را کماکان به‌روز و در حد هاچبک های مدرن نگاه دارد.

    گرچه تغییر پوسته داشبورد و طرح غربیلک فرمان چندان هزینه‌بر نیست اما فعلاً شرکت ایران خودرو این کار را نکرده و از همان داشبورد بسیار قدیمی با طراحی ساده و نه‌چندان دلچسب استفاده می‌کند که باید آن را یکی از معایب پژو 207 بدانیم.

    معایب ۲۰۷ از نظر فنی

    گیربکس AL4 پژو ۲۰۷ که روی محصولات مختلف پژو و رنو در بازار ایران نصب شده است، یکی از جعبه‌دنده‌های قدیمی فرانسوی بوده و از لحاظ هماهنگی با پیشرانه و شتاب گیری اولیه و همچنین دقت در تعویض دنده، چندان دلچسب و مطابق با نیاز به راننده عمل نمی‌کند. البته در کاربردهای عادی شاید خیلی ایرادات این گیربکس به چشم نیاید اما به هر حال دقت عمل آن در مقایسه با گیربکس‌های جدیدتر کمی پایین است و در لیست معایب پژو ۲۰۷ قرار می‌گیرد.

    گفتنی است که پژو ۲۰۷ مولتی کالر با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک جدید همراه شده که از لحاظ دقت عمل و همچنین هماهنگی با پیشرانه وضعیت بهتری نسبت به نسخه‌های چهار دنده قدیمی دارد. ضمن آنکه ایرادات مثل ضربه زدن هنگام دنده عقب و یا صدای تقه هنگام تعویض دنده در مدل شش سرعته فعلا دیده نمی‌شود. البته باید دید که در طول زمان این گیربکس جدید وظیفه خود را به چه صورت انجام می‌دهد و با چه نقایص احتمالی همراه می‌شود.

    تعلیق عقب نسبتا خشک

    ption id="attachment_55636" align="aligncenter" width="850"]معایب ۲۰۷ از نظر فنی معایب ۲۰۷ از نظر فنی

    سیستم تعلیق محور عقب پژو ۲۰۷ طوری تنظیم شده که ایرادات هندلینگ این خودرو به حداقل برسد. بنابراین مهندسان تا جایی که امکان داشته تعلیق عقب پژو ۲۰۷ را نسبتاً خشک و سفت در نظر گرفتند تا پایداری خودرو هنگام دور زدن در حد استاندارد قرار بگیرد. اما این مسئله باعث شده تا کیفیت سواری صندلی‌های عقب به ویژه هنگام عبور از مسیرهای ناهموار، تا حدودی آزاردهنده باشد.

    ضمن آنکه پایداری پژو۲۰۷ به ویژه در هنگام حرکت‌های سریع و پرشتاب مقداری نامطمئن به نظر می‌رسد و ایراداتی مثل بیش فرمانی و یا انحراف قسمت عقب خودرو به ویژه در مسیرهای لغزنده و هنگام دور زدن سریع، کاملا محتمل خواهد بود.

    بنابراین سواری خشک در صندلی‌های ردیف عقب پژو ۲۰۷ و ورود ضربات از سطح جاده به داخل کابین و بدن سرنشین را باید به عنوان یکی از ایرادات و مشکلات پژو ۲۰۷ در نظر گرفت.

    معایب ۲۰۷ از نظر امکانات کاربردی

    امروزه وجود سانروف بازشونده و سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، رادار هشدار نقطه کور و...، از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین امکانات خودروهای میان قیمت به حساب می‌آید. اما متاسفانه پژو۲۰۷ به‌رغم آنکه قیمت نسبتا بالایی هم دارد از این امکانات بی‌بهره بوده و حتی سانروف هم در اختیار مشتریان قرار نمی‌دهد. بنابراین عدم تنوع امکانات رفاهی و ایمنی را باید به دسته معایب اصلی پژو ۲۰۷ اضافه کرد.

    معایب پژو ۲۰۷ از نظر ایمنی

    معایب پژو ۲۰۷ از نظر ایمنی معایب پژو ۲۰۷ از نظر ایمنی

    پژو ۲۰۷ ایران خودرو در تست‌های ایمنی موسسات معتبر جهانی مثل یوروانکپ و دیگر موسسات ایمنی سنجی حاضر نشده است و بنابراین نمی‌توان درباره میزان امنیت آن به طور دقیق اظهارنظر کرد. اما با توجه به آنکه پلتفرم این خودرو متعلق به پژو ۲۰۶ بوده و بسیار قدیمی است نباید انتظار داشت که امنیت ان در حد هاچبک های روز دنیا باشد.

    همچنین عدم بهره‌مندی از امکانات ایمنی مناسب نظیر کیسه‌های هوای جانبی و پرده‌ای، فقدان سیستم‌های کنترل کشش و پایداری و نبود رادارهای هشدار نقاط کور و پیشگیری از تصادف، از جمله معایب پژو ۲۰۷ در بحث ایمنی پژو به شمار می‌روند که منجر به کاهش سطح امنیت این خودرو خواهند شد.

    سخن پایانی

    در پایان به طور خلاصه باید گفت که معایب پژو ۲۰۷ شامل مواردی مثل کابین کوچک به ویژه در ردیف عقب، عدم عملکرد دقیق و مهیج گیربکس اتوماتیک چهار دنده، طرح قدیمی کابین، رنگ پردازی نامناسب مدل مالتی کالر، کیفیت ساخت نسبتا پایین‌تر از محصولات روز دنیا و ... می‌شود. با این وجود به دلیل عدم عرضه محصولات جایگزین در بازار ایران، کماکان پژو  ۲۰۷ به عنوان یک هاچبک جذاب مورد توجه مشتریان ایرانی قرار گرفته و از بازار خرید و فروش بسیار مطلوبی برخوردار است. امیدواریم با عرضه خودروهای جدید به قیمت مناسب، محصولات قدیمی مثل ۲۰۷ از روی خط تولید کنار بروند تا مشتریان ایرانی بتوانند از محصولات استاندارد و روز دنیا بهره‌مند شوند. [see_also]55208[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید