کرون جاب چیست و چگونه آن را روی Cpanel نصب کنیم؟

کرون جاب چیست و چگونه آن را روی Cpanel نصب کنیم؟
راهنمای مطالعه

    در این مقاله قصد داریم در مورد نحوه تنظیم و ایجاد cron job در سی پنل را به شما آموزش دهیم پس با ما همراه باشید.

    چیزی که استفاده از VPS را به یک تجربه ساده و لذت بخش تبدیل می‌کند این است که هزاران ابزار وجود دارد که به ساده سازی همه چیز کمک می‌کند: از نگهداری سرور گرفته تا بهینه سازی و موارد دیگر. پنل‌های کنترل، پایگاه‌های داده، افزونه‌ها و نرم‌افزارهای دیگر نه تنها گردش کار سیستم مجازی شما را نیز تا حد زیادی بهبود می‌بخشند. البته، زمان‌بندی کار مبتنی بر زمان سرور شما یک جنبه مهم از این امر است. کسانی که می‌خواهند کارهای تکراری خاصی را به طور خودکار انجام دهند، معمولاً Cron، یک برنامه سیستم عامل مبتنی بر لینوکس و یونیکس پرکاربرد را پیاده سازی می‌کنند و این کار را از طریق یک ویژگی ویژه برای آن در سی پنل انجام می‌دهند، که شما به راحتی فقط با دریافت مجوز cPanel ارزان به آن دسترسی پیدا می‌کنید.

    CRON JOBS چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

    همانطور که در بالا ذکر شد، آنها اسکریپت‌هایی را شروع می‌کنند که قرار است در زمان یا تاریخ خاصی اجرا شوند. معمولاً انجام می‌شود و به روز می‌شود و می‌تواند برای اجرای وظایفی مانند:

    • به روز رسانی وب سایت؛
    • تجسم داده ها؛
    • ارسال ایمیل؛
    • منقضی یا حذف حساب‌های کاربری؛
    • انجام وظایف تعمیر و نگهداری؛
    • به روز رسانی جداول، و خیلی ... .

    اجزاء و پیش نیازهای CRON JOB

    یک کرون جاب مناسب و کارآمد باید چندین جزء مهم داشته باشد:

    شما باید یک اسکریپت یا وظیفه ای داشته باشید که باید اجرا شود. به بیان ساده، «فرمان» است.

    سپس این دستور باید کار را به طور مکرر اجرا کند، که می‌تواند در سی پنل راه اندازی شود.

    سپس اسکریپت باید خروجی یا اکشنی داشته باشد. گزارش این اتفاق به آدرس ایمیل کاربر ارسال می‌شود.

    البته، قبل از اینکه آن را در سی پنل راه اندازی کنید، به چند پیش نیاز ضروری نیز نیاز دارد:

    • نام کاربری و رمز عبور سی پنل
    • یک حساب میزبانی وب که از سی پنل پشتیبانی می‌کند.
    • یک نام دامنه

    از آنجایی که کرون جابز و سایر ویژگی‌های مفید ممکن است برای کسانی که فقط از نسخه آزمایشی استفاده می‌‌کنند غیرقابل دسترسی باشد، معمولاً توصیه می‌شود برای باز کردن قفل همه ویژگی‌ها، مجوز cPanel ارزان دریافت کنید.

    چگونه آنها را در cpanel تنظیم کنیم

    با استفاده از cPanel می‌توانید یک کرون جاب را در 4 مرحله آسان ایجاد کنید.

    1. وارد حساب cPanel شوید
    2. اگر در حال حاضر از VPS خود استفاده نمی‌کنید، ممکن است از حساب cPanel خود خارج شوید. اولین قدم این است که از طریق روش دلخواه خود به کنترل پنل دسترسی پیدا کرده و وارد سیستم شوید.

      1. جستجوی کرون جاب
      2. بر روی نوار جستجو کلیک کنید و "Cron Jobs" را تایپ کنید. با کلیک کردن بر روی نماد یا پیوند، به راحتی به منوی cron job دسترسی پیدا کنید.

        1. ایمیل cron را به روز کنید
        2. این برای کسانی مفید است که می‌خواهند هنگام شروع کرون جاب خود اعلان دریافت کنند. اگرچه این یک مرحله ضروری نیست، اما توصیه می‌‌شود زیرا این ایمیل‌ها می‌‌توانند برای نشان دادن زمانی که مشکلی پیش می‌آید واقعاً راحت باشند. اگر کاری را تنظیم کنید و از طریق ایمیل مطلع نشوید، متوجه خواهید شد که چیزی کاملاً درست کار نمی‌کند. از طرف دیگر، اگر این ایمیل‌ها شروع به آزار شما کردند، می‌توانید با به‌روزرسانی ایمیل خود بدون وارد کردن چیزی در قسمت «ایمیل»، آن را متوقف کنید.

          البته باید توجه داشت که هر اسکریپت cron job اجرا شده ایمیلی ارسال نمی‌کند یا خروجی ارائه نمی‌دهد. این بستگی به انتخاب کد PHP شما دارد.

          1. کرون جاب را راه اندازی کنید
          2. اکنون، وقتی همه چیز درست است و مجوز cPanel ارزان شما به شما امکان می‌دهد از همه ویژگی‌های cPanel استفاده کنید، زمان آن است که به بخش «افزودن کار جدید Cron» بروید. به طور کلی، تمرین خوبی است که «تنظیمات مشترک» را قبل از انجام هر کاری با عناصر زمان و تاریخ جداگانه پیکربندی کنید.

            در "تنظیمات مشترک" می‌توانید گزینه ای را از متداول ترین بازه‌های زمانی انتخاب کنید. هنگامی که یکی را انتخاب کردید، سیستم تنظیمات را برای شما پیکربندی می‌کند:

            دقیقه این دقیقه از ساعت تنظیم شده برای کرون جاب یا تعداد دقیقه بین هر اجرای اسکریپت را مشخص می‌کند.

            ساعت این ساعت تعیین شده در روز برای کرون جاب یا تعداد ساعات بین هر اجرای اسکریپت را مشخص می‌کند.

            روز این روز ماه تعیین شده برای کرون جاب یا تعداد روزهای بین هر اجرای اسکریپت را مشخص می‌کند.

            ماه. این ماه از سال تعیین شده برای کرون جاب یا تعداد ماه‌های بین هر اجرای اسکریپت را مشخص می‌کند.

            روز‌های هفته می‌توانید یک برنامه هفتگی سفارشی برای اجرای کرون جاب تنظیم کنید.

            موارد کاربردی کرون جاب

            برخی از دستورات کاربردی cron job برای کسانی که به طور خاص از کنترل پنل cPanel استفاده می‌کنند وجود دارد. اینها هستند:

            UPCP این اسکریپت cPanel و WHM را به نسخه جدیدتر به روز می‌کند. تنظیمات پیش فرض اسکریپت را به صورت تصادفی بین ساعت 9 بعد از ظهر تا 6 صبح به وقت محلی اجرا می‌کنند. به طور کلی، توصیه می‌شود برنامه آن را به گونه ای تغییر دهید که در ساعات کم مصرف و یک بار در روز اجرا شود.

            پشتیبان گیری. این بک آپ‌های پیکربندی شده در رابط پیکربندی پشتیبان گیری WHM را اجرا می‌کند. توصیه می‌‌شود برنامه ‌ریزی آن را برای اجرا در ساعات شلوغی برنامه‌ریزی کنید تا سرور این پشتیبان ‌گیری‌ها را قبل از اوج ترافیک تمام کند.

            CPBACKUP. این بک آپ‌های قدیمی را روی سرور شما اجرا می‌کند. مانند "پشتیبان گیری" معمولی، این نیز باید به دلایل مشابه در ساعات کم مصرف برنامه ریزی شود.

            به طور کلی، راه اندازی cron job یک فرآیند کاملاً واضح است و نیازی به آماده سازی زیادی ندارد. آنها به راحتی می‌توانند به یکی از مفیدترین ابزارهای در اختیار شما تبدیل شوند، به شرطی که آنها را به درستی انجام دهید و یک مجوز cPanel ارزان برای دسترسی به همه این ویژگی‌ها داشته باشید. و در حالی که سیستم این وظایف تکراری را برای شما انجام می‌دهد، می‌توانید روی آنچه واقعا برای شما مهم است تمرکز کنید.

            نتیجه گیری:

            اگر به دنبال لایسنس سی پنل هستید مجموعه توشن اراعه دهنده لایسنس CPanel با قیمت ارزان و اشتراکی با امنیت کامل و نصب و کانفیگ توسط مجوعه در خدمت شما خواهد بود می توانید از ادرس زیر تمامی لایسنس اشتراکی از قبیل لایسنس دایرکت ادمین ، لایسنس کلود لینوکس ، لایسنس سی پنل ، لایسنسن WHMCS را با قیمت مناسب و تحویل آنی سفارش دهید همچنین اگر به دنبال هاست سی پنل هستید توشن گزینه خوبی برای شما خواهد بود به این دلیل که تمامی تنظیمات و کانفیگ سی پنل از قبیل کران جاب‌ها توسط توشن راهنمایی خواهد شد.

            تهیه شده در: درجه
            {{totalCount}} دیدگاه‌
            {{name.error}}
            {{email.error}}
            {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
            {{commentMessage.error}}

            ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید