بررسی گلکسی S23 و S23 پلاس سامسونگ؛ مزایا، معایب و گوشی‌های جایگزین بهتر

بررسی گلکسی S23 و S23 پلاس سامسونگ؛ مزایا، معایب و گوشی‌های جایگزین بهتر
راهنمای مطالعه

    در بررسی گلکسی S23 پلاس و گلکسی S23 در قامت پرچمداران جدید سامسونگ، به مزایا، معایب و نکات کلیدی آن‌ها در برابر رقبای‌شان می‌پردازیم.

    سامسونگ طبق سنت همیشگی سری جدید پرچمداران خود را در سه نسخه عرضه کرده است. گلکسی S23، گلکسی S23 پلاس و گلکسی S23 اولترا، هیولاهای اندرویدی و پرقدرتی از برند کره‌ای سامسونگ هستند که در خود به جدیدترین چیپ اسنپ‌دراگون، صفحه‌نمایشی کم‌نظیر و دوربین‌هایی پر ابهت مجهز هستند.

    در این مطلب قصد داریم تا به بررسی گلکسی S23 پلاس و گلکسی S23 بپردازیم. Samsung Galaxy S23 و Galaxy S23 Plus مانند نسخه‌های نسل قبلی تنها نیم اینچ در صفحه نمایش، مقداری در باتری و اندازه و وزن تفاوت دارند، اما در کل با گوشی‌های نسبتا یکسانی مواجه هستیم. بررسی گلکسی S23 اولترا را هم از دست ندهید.

    مشخصات عمومی گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس

    بررسی گلکسی S23 پلاس

    گلگسی S23 پلاس و گلکسی S23 در بهمن ماه ۱۴۰۱ راهی بازارهای جهانی و همچنین بازار ایران شدند.

    سامسونگ امسال برای نسخه گلکسی S23 پلاس ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت را حذف کرده و مدل پایه را به ۲۵۶ گیگابایت تغییر داده و در کنار ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت به بازار عرضه کرده است. اما در گلکسی S23 همچنان شاهد ظرفیت‌های ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت هستیم. هر دو گوشی در تمام ظرفیت‌ها دارای ۸ گیگابایت حافظه رم هستند.

    همانطور که گفتیم، به جز سایز نمایشگر، تراکم پیکسلی، میزان روشنایی، ظرفیت باتری و اندازه و وزن، تفاوت دیگری در مشخصات سخت‌افزاری مانند دوربین‌ها، چیپ‌ست و سایر امکانات کلیدی و اصلی دو گوشی دیده نمی‌شود.

    در زمان بررسی گلکسی S22 پلاس و گلکسی S22، هر دو گوشی به سیستم عامل جدید اندروید 13 و رابط کاربری One UI 5.1 مجهز شده‌اند. با این حال سامسونگ وعده داده که گوشی‌های پرچمدار سری S23 تا چهار سال برای به‌روزرسانی سیستم عامل و پنج سال برای به‌روزرسانی‌های امنیتی، پشتیبانی خواهند شد.

    گلکسی S23 پلاس و گلکسی S23 در محدوده قیمت ۵۷ میلیون تومان با گوشی‌های زیر رقابت می‌کند:
    • گوگل پیکسل 7 و 7 پرو
    • شیائومی 12S الترا
    • آیفون 13 پرو مکس 
    • آیفون 14 پرو
    • گلکسی S22 الترا      

    [table id=1340 /]

    بررسی ویدیویی گلکسی S23 و S23 پلاس

    در طراحی گلکسی S22 و گلکسی S22 پلاس تغییرات بسیار کم اما مفیدی را نسبت به سال گذشته مشاهده می‌کنیم که نشان می‌دهد سامسونگ به دنبال بهبود زبان طراحی‌اش در یک استایل مشخص است.

    بارزترین تغییر در Samsung Galaxy S23 و Galaxy S23 Plus حذف شدن بخش برجسته جزیره‌مانند دوربین‌های پشت است که باعث شده حس یک‌پارچگی خوبی به طراحی گوشی‌ها القا شود.

    مطلب مرتبط: بررسی گلکسی S23 FE سامسونگ

    مانند سال گذشته، ما در بررسی گلکسی S23 پلاس و گلکسی S23 می‌بینیم که سامسونگ در هر دو سمت گوشی از شیشه‌های مقاوم گوریلا گلس ویکتوس اما این بار نسل دوم استفاده کرده که کاملا حس یک گوشی مقاوم و در عین حال گران‌قیمت و پرچمدار را به مخاطب منتقل می‌کند.

    هر دو گوشی گلکسی S23 پلاس و گلکسی S23 ارگونومی بی‌نهایت استاندارد در طراحی و ظاهر برخوردار هستند. فریم آلومینیومی دور تا دور گوشی باعث شده تا حس راحتی و خوبی منتقل شود و در کل با محصولاتی خوش‌دست و عالی طرف باشیم.

    همچنین بدنه پشتی حالت برس‌خورده نسل گذشته را حفظ کرده تا هیچ لک یا اثر انگشتی روی آن به جا نماند.

    اگر کوچک بودن گوشی برای شما یک معیار در خوش‌دست بودنش است، احتمالا گلکسی S23 با ۱۶۸ گرم وزن و ضخامت ۷.۶ میلی‌متر (۰.۲ میلی‌متر کمتر از نسل گذشته) گزینه بسیار مناسبی برایتان خواهد بود.

    هر دو گوشی هوشمند گلکسی S23 پلاس و گلکسی S23 در رنگ‌های مشکلی فانتوم، کِرِم، سبز، گرافیت، لیمویی و بنفش کم‌رنگ عرضه شده‌اند. ناگفته نماند که هر دو محصول دارای گواهی IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و دوام در عمق ۱.۵ متری آب به مدت ۳۰ دقیقه هستند.

    گوشی‌های با رنج مشابه که قابلیت مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار دارند:

    [table id=1341 /]

    بررسی نمایشگر گلکسی S22 سامسونگ؛ خوش‌رنگ و لعاب

    بررسی گلکسی S23 پلاس

    بررسی گلکسی S23 پلاس و گلکسی S23 نشان می‌دهد که هر دوی آن‌ها از صفحه‌نمایش داینامیک اولد 2X استفاده می‌کنند که همانند نسل گذشته است، اما همچنان از کیفیت خارق‌العاده‌ای برخوردار هستند.

    ابعاد نمایشگر Samsung Galaxy S23 و Galaxy S23 Plus به ترتیب ۶.۶ و ۶.۱ اینچ با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است. با این حال تراکم پیکسلی در گلکسی S23 به ۴۲۵ پیکسل در هر اینچ می‌رسد که نسبت به گلکسی S23 پلاس با ۳۹۳ پیکسل در هر اینچ، دقت بیشتری را ارائه می‌دهد.

    [bs-quote quote="نمایشگر گوشی‌های پرچمدار امسال سامسونگ تغییری نسبت به سال گذشته نداشته‌اند، اما همچنان جزو بهترین‌های بازار هستند" style="style-13" align="right"][/bs-quote]

    هر دو گوشی در نمایشگر خود از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی تطبیقی به مانند نسل گذشته استفاده می‌کنند.

    در بخش روشنایی، هر دو گوشی دارای عملکردی تقریبا مشابه نسل گذشته هستند، با این حال سامسونگ سعی کرده تا میزان روشنایی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد بیشتر از قبل باشد.

    نمایشگر در گلکسی S23 پلاس و گلکسی S23 همانند نسل گذشته از کیفیت رنگ و شفافیت کم‌نظیری برخوردار است.

    فناوری‌های HDR10+ و DCI-P3 به بهترین شکل ممکن کار خود را در ارائه رنگ‌های زنده‌تر و واقعی انجام می‌دهند و در مجموع ما با دو تا از بهترین نمایشگرهای امسال در گوشی‌های هوشمند طرف هستیم.

    نمایشگر گلکسی S22 و گلکسی S22 پلاس از هر نظر عالی است. گزینه‌های هم‌قیمت مناسب با نمایشگر مشابه:
    • شیائومی 12S الترا
    • آیفون 13 پرو مکس 
    • آیفون 14 پرو
    • گلکسی S22 الترا 

    [table id=1343 /]

    [related]56789[/related]

    بررسی دوربین گلکسی S23؛ قدرتمند مثل نسل قبل

    بررسی گلکسی S23 پلاس

    در بررسی گلکسی S23 پلاس و گلکسی S22 متوجه شدیم که دوربین‌های پشتی تفاوتی با نسل قبل ندارند و سامسونگ بدون تغییر یا پیشرفت خاصی، از همان ترکیب با همان مشخصات استفاده کرده است، با این حال دوربین سلفی با مدلی جدید جایگزین شده و از قدرت و کیفیت بالاتری برخوردار است.

    • دوربین واید ۵۰ مگاپیکسلی عریض
    • دوربین تله‌فوتو پریسکوپ ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابری
    • دوربین التراواید ۱۲ مگاپیکسلی
    • دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی

    با اینکه دوربین‌های Samsung Galaxy S23 و Galaxy S23 Plus همانند نسخه‌های سال گذشته هستند، اما همچنان کیفیت تصاویر ثبت شده درجه یک و فوق‌العاده به نظر می‌رسند. ویژگی اغراق در رنگ‌ها که سامسونگ در آن استادانه کار می‌کند هنوز دیده می‌شود و می‌توان به جرات گفت که هر دو گوشی از طلایه‌داران امسال هستند.

    دوربین التراواید ۱۲ مگاپیکسلی توانایی خوبی در تصویربرداری باکیفیت و دقیق دارد، رنگ‌ها با دقت خوبی به نمایش در می‌آیند و می‌توان نتایج آن را به دوربین اصلی و تله‌فوتو به راحتی تطبیق داد. متاسفانه سامسونگ امسال هم در این لنز، قابلیت فوکوس خودکار را اعمال نکرده است و فقط می‌توان در گلکسی S23 اولترا یا مدل سال قبلش پیدا کرد.

    دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی هم با داشتن زوم اپتیکال ۳ برابری باکیفیت و زوم دیجیتال تا ۳۰ برابر، همانند سال گذشته عملکرد فوق‌العاده‌ای را به جا می‌گذارد و اجازه می‌دهد تا کاربر با زوم منطقی، تصاویر قابل استفاده‌ای را ثبت کند.

    [bs-quote quote="تنها ارتقا کلیدی در پرچمداران گلکسی S23 پلاس و گلکسی S23، دوربین سلفی است" style="style-13" align="left"][/bs-quote]

    فناوری Detail Enhancer (تقویت‌کننده جزئیات) که سال گذشته با ورود گوشی‌های پرچمدار S22 برای اولین بار توسط سامسونگ معرفی شد، امسال هم پای ثابت دوربین‌های گوشی‌های سری S23 هستند.

    شما می‌توانید حتی در وضوح ۵۰ مگاپیکسلی هم با استفاده از این فناوری، جزئیات خیره‌کننده و فوق‌العاده‌ای به ثبت برسانید.

    در بررسی گلکسی S23 پلاس و گلکسی S23 می‌بینیم که عملکرد دوربین اصلی در حالت معمولی و وضوح ۱۲ مگاپیکسل مانند نسل گذشته عالی است و از آن بهتر، حفظ ثبات کیفیت رنگ‌ها و محدوده داینامیکی در تصاویر ۵۰ مگاپیکسلی است که باعث می‌شود ما در رزولوشن‌های وسیع هم نتایج راضی‌کننده‌ای را تجربه کنیم.

    هر دو گوشی هوشمند گلکسی S23 پلاس و گلکسی S23 می‌توانند تا وضوح 8K و نرخ ۲۴ فریم بر ثانیه ویدیو ضبط کنند، با این حال این وضوح بیشتر تبلیغاتی است و تفاوت چندانی با وضوح 4K ندارند. پیشنهاد ما، ضبط ویدیو 4K در نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه است که هر دو گوشی نتایج کم‌نظیری را به ثبت می‌رسانند. همچنین این وضوح و نرخ فریم در دوربین اولتراواید هم وجود دارد.

    اما بزرگترین تغییر در گوشی‌های گلکسی S23 پلاس و گلکسی S23، دوربین سلفی است. با ۱۲ مگاپیکسلی شدن دوربین سلفی نسبت به ۱۰ مگاپیکسلی سال گذشته، حالا با وضوح بیشتر در کنار دامنه دینامیکی گسترده بهتر به خاطر قابلیت‌های انطباقی جدید HDR مواجه هستیم. تصاویر سلفی از جزئیات خیره‌کننده‌ای برخوردار هستند، نویزی به وضوح دیده نمی‌شود و رنگ‌ها در بهترین حالت خود قرار دارند.

    تصاویر دوربین اصلی گلکسی S23 پلاس و گلکسی S23 در حالت ۱۲ مگاپیکسلی (منبع: GAMArena): (برای نمایش تصویر در ابعاد بزرگتر کلیک کنید.)

    تصاویر دوربین اصلی گلکسی S23 پلاس و گلکسی S23 در حالت ۵۰ مگاپیکسلی

    [gallery link="file" size="medium" ids="56912,56913"]

    تصاویر دوربین اولتراواید گلکسی S23 پلاس و گلکسی S23

    [gallery link="file" size="medium" ids="56914,56915"]

    تصاویر دوربین تله‌فوتو با زوم ۳ برابری گلکسی S23 پلاس و گلکسی S23

    [gallery link="file" size="medium" ids="56916,56917"]

    تصاویر دوربین اصلی گلکسی S23 پلاس و گلکسی S23 در حالت شب (Nightmode)

    [gallery link="file" size="medium" ids="56918,56919"]

    تصاویر دوربین اولتراواید گلکسی S23 پلاس و گلکسی S23 در حالت شب (Nightmode)

    [gallery link="file" size="medium" ids="56921,56920"]

    تصاویر دوربین تله‌فوتو زوم ۳ برابری گلکسی S23 پلاس و گلکسی S23 در نور کم

    [gallery link="file" size="medium" ids="56926,56927"]

    تصاویر دوربین سلفی گلکسی S23 پلاس و گلکسی S23

    [gallery link="file" size="medium" ids="56922,56923"]

    تصاویر دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی گلکسی S23 پلاس و گلکسی S23 در نور کم

    [gallery link="file" size="medium" ids="56924,56925"]

    دیگر رقبای گلکسی S23 پلاس و S23 در همین بازه قیمت اگر دوربین برایتان اولویت دارد:
    • گوگل پیکسل 7 پرو: لنز تله‌فوتو ۴۸ مگاپیکسلی و واید ۵۰ مگاپیکسلی + التراواید ۱۲ مگاپیکسلی؛ سلفی ۱۰.۸ مگاپیکسلی
    • شیائومی 12S الترا: لنز تله‌‌فوتو پریسکوپ  و التراواید ۴۸ مگاپیکسلی؛ لنز واید ۵۰.۳ مگاپیکسلی؛ سلفی ۳۲ مگاپیکسلی
    • آیفون 13 پرو مکس: لنزهای ۱۲ مگاپیکسلی واید، تله‌فوتو و التراواید؛ سلفی ۱۲ مگاپیکسلی
    • آیفون 14 پرو: لنز واید ۴۸ مگاپیکسلی + لنزهای ۱۲ مگاپیکسلی التراواید و تله‌فوتو؛ سلفی ۱۲ مگاپیکسلی
    • گلکسی S22 الترا: لنز واید ۱۰۸ مگاپیکسلی + لنزهای ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو پریسکوپ و تله‌فوتو ـ لنز ۱۲ مگاپیکسلی التراواید؛ سلفی ۴۰ مگاپیکسلی

    [table id=1344 /]

    بررسی پردازنده؛ قدرتمندترین اسنپدراگون با بازدهی عالی

    بررسی گلکسی S23 پلاس

    در بررسی گلکسی S23 پلاس و گلکسی S23 به عملکرد پردازنده و قدرت سخت‌افزاری می‌رسیم، جایی که سامسونگ در نسل جدید پرچمداران خود بیخیال تراشه اختصاصی اگزینوس شده و به شکل یکپارچه از تراشه اسنپ‌دراگون ۸ نسل 2 استفاده کرده است.

    تراشه‌ای که تا ۳۵ درصد عملکرد بالاتر و ۴۰ درصد بهره‌وری بیشتر را در بخش پردازنده مرکزی و در بخش پردازنده گرافیکی به ترتیب ۲۵ و ۴۵ درصد عملکرد و بهره‌وری بالاتر نسبت به نسل گذشته خود (در S22 پلاس و S22) ثبت کرده است.

    [bs-quote quote="قدرت پردازنده گلکسی S22 و S22 پلاس نسبت به سال قبل افزایش چشمگیری دارد" style="style-13" align="left"][/bs-quote]

    چیپ اسنپ‌دراگون 8 نسل 2 دارای یک هسته ۳.۳۶ گیگاهرتزی کورتکس X3، دو هسته ۲.۸ گیگاهرتزی کورتکس A715 و دو هسته ۲.۸ گیگاهرتزی کورتکز A710 در کنار سه هسته ۲ گیگاهرتز کورتکس A510 است.

    پردازنده گرافیکی آدرنو 740 حتی از فناوری ری تریسینگ هم پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود پرچمداران گلکسی S23 برای اجرای بازی‌های آینده موبایلی مجهز به این فناوری آماده باشند.

    هر دو گوشی گلکسی S23 پلاس و S23 به راحتی از پس عملکردهای روزانه و اجرای سنگین‌ترین برنامه‌ها و بازی‌های موبایلی روز دنیا بر می‌آیند.

    در تست Geekbench چند هسته‌ای، گلکسی S23 پلاس موفق به ثبت امتیاز خارق‌العاده ۵۰۷۳ شده که آن را در رده سوم و فقط پایین‌تر از آیفون 14 پرو مکس و نوبیا رد مجیک 8 پرو قرار داده است. در تست تک هسته‌ای هم گلکسی S23 پلاس با ۱۵۵۱ امتیاز، رده دوم را پس از آیفون 14 پرو مکس از آن خود کرده است.

    گوشی‌هایی در محدوده قیمتی مشابه و توانا در قدرت پردازشی بالا
    • آیفون 14 پرو

    [accordions]

    [accordion title="جدول جامع مقایسه پردازنده‌های گوشی‌های هم‌قیمت" load="hide"][wpdatatable id=62][/accordion]

    [/accordions]

    پیکربندی حافظه؛ عدم پشتیبانی از کارت حافظه

    در بررسی گلکسی S23 پلاس و گلکسی S23 می‌بینیم که هر دو گوشی دارای ۸ گیگابایت حافظه رم در همه ظرفیت‌ها هستند. ظرفیت پایه گلکسی S23 پلاس ۲۵۶ گیگابایت است و در ظرفیت ۵۱۲ نیز عرضه شده. این در حالی است که گلکسی S23 معمولی در هر سه ظرفیت ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت در دسترس قرار دارد.

    [table id=1345 /]

    باتری و شارژدهی؛ بهتر از سال قبل

    گوشی گلکسی S23 پلاس از یک باتری ۴۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند که نسبت به سال گذشته، ۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت بیشتری دریافت کرده است. توان شارژ باتری در این مدل به حداکثر ۴۵ وات می‌رسد که برای ۱۰۰ درصد شدن به یک ساعت زمان نیاز دارد.

    [related]41827[/related]

    در مقابل، گلکسی S23 از یک باتری ۳۹۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند که آن هم ۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت بیشتر از نسخه سال گذشته، اما همچنان ۱۰۰ میلی‌آمپر ساعت کمتر از مدل گلکسی S21 است. متاسفانه بر خلاف مدل‌های پلاس و اولترا، این گوشی از توان شارژ حداکثر ۲۵ وات استفاده می‌کند و برای شارژ کامل از صفر، به یک ساعت و ۱۵ دقیقه زمان نیاز دارد.

    با اینکه عمر باتری‌ها نسبت به قبل رشد داشته و در محدوده استانداردی قرار دارند، اما سامسونگ همچنان در بحث سرعت و توان شارژ نتوانسته به پیشرفت خاصی دست پیدا کند و وقتی آن را با رقبای چینی مانند شیائومی و گوشی‌های ۱۲۰ واتی مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم که سامسونگ در این زمینه حرفی برای گفتن ندارد.

    گوشی‌های هم قیمت با توان شارژ بالاتر:
    • شیائومی 12S الترا
    • گلکسی S22 الترا 

    [table id=1347 /]

    امکانات؛ از حسگر اثرانگشت التراسونیک تا اسپیکرهای فوق‌العاده!

    بررسی گلکسی S23 پلاس

    سامسونگ مانند سال گذشته طی همکاری مشترک با برند AKG، اسپیکرهای استریو باکیفیتی را در پرچمداران خود استفاده کرده که از شفافیت، دقت و شدت صدای بالایی برخوردار هستند. همچنین هر دو گوشی گلکسی S23 پلاس و گلکسی S23 دارای حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر مجهز به فناوری اولتراسونیک هستند که دقت و سرعت فوق‌العاده بالایی دارند.

    [table id=1348 /]

    نمرات گلکسی S23 پلاس و گلکسی S23

    هر دو گوشی گلکسی S23 پلاس و گلکسی S23 از مشخصات مشابه‌ای برخوردار هستند و همین باعث می‌شود تا نتایج تست‌های مختلف دارای اختلاف ناچیز باشند. این گوشی‌ها در بنچمارک آنتوتو ۹ امتیاز میانگین ۱۲۳۰۰۰ را دریافت کرده‌اند

    مزایای گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس از دید کاربران

    طراحی مدرن و کیفیت ساخت عالی

    بدنه‌ای شیشه‌ای مجهز به گوریلا گلس ویکتوس 2 و فریم مقاوم آلومینیومی در کنار گواهی IP68 و طراحی و ارگونومی خوش‌دست و چشم‌نواز، گلکسی S23 پلاس و گلکسی S23 را به گوشی‌هایی زیبا و مدرن تبدیل کرده است.

    نمایشگر امولد ۱۲۰ هرتز

    صفحه‌نمایش گلکسی S23 پلاس و S23 با اینکه تغییر خاصی نسبت به نسل گذشته نداشته، اما همچنان از روشنایی فوق‌العاده و نمایش رنگ‌ بی‌نظیری در کنار نرخ نوسازی تطبیقی پر سرعت بهره می‌برد.

    چیپ‌ست قدرتمند و توان سخت‌افزاری بالا

    سامسونگ به نوعی توانسته تا کارایی چیپ اسنپ‌دراگون 8 نسل 2 را کمی بیش از حد معمول کند و بازدهی بالاتری را نسبت به بسیاری از رقبای اندرویدی خود به دست بیاورد.

    رابط کاربری و امکانات فوق‌العاده

    سامسونگ توانسته تا با نسخه 5.1 رابط کاربری One UI، میزان بهره‌وری و امکانات گوشی‌های پرچمدار خود را بیش از پیش کند که یکی از آنها، پشتیبانی کامل و بلوغ قابلیت سامسونگ DeX است.

    عکسبرداری و فیلمبرداری عالی

    دوربین‌های گلکسی S23 پلاس و گلکسی S23 همچنان به عنوان یک نقطه قوت در پرچمداران سامسونگ شناخته می‌شوند. ارتقا مفید دوربین سلفی باعث شده تا تصاویر بسیار بهتری نسبت به نسل گذشته ثبت کنیم.

    معایب گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس از دید کاربران

    سرعت شارژ پایین‌تر از رقبا

    سامسونگ همچنان در نتوانسته در نسل جدید پرچمداران خود، سرعت شارژ را به شکل قابل توجه‌ای افزایش دهد و می‌بینیم که هنوز فاصله زیادی با رقبای چینی خود دارد.

    گرمای زیاد چیپ‌ست

    در کارکرد‌های سنگین و مستمر، دستگاه قادر نیست تا چیپ را به شکل بهینه‌ای خنک کند و اغلب با مشکل داغ شدن دستگاه در بازی‌های گرافیکی یا برنامه‌های سنگین مواجه می‌شویم.

    جمع‌بندی بررسی گلکسی S23 پلاس و گلکسی S23 

    سامسونگ با اینکه تغییرات انقلابی و کلیدی در پرچمداران نسل جدید خود لحاظ نکرده، اما همچنان توانسته با کمی بهبود در ساختار نسل گذشته، به علاوه استفاده از جدیدترین چیپ‌ست اسنپ‌دراگون و دوری از چیپ اختصاصی اگزینوس، یکی از قوی‌ترین و بهترین سری گوشی‌های بازار را به لحاظ قدرت سخت‌افزاری، صفحه‌نمایش، عملکرد نرم‌افزاری، دوربین و باتری ارائه دهد. با این حال، با توجه به روند افزایشی و نه چندان قابل کنترل قیمت‌ها در بازار، گوشی‌های پرچمدار S23 و S23 پلاس در زمان نگارش این بررسی با برچسب قیمتی بالای ۶۰ میلیون تومان در بازار ایران معامله می‌شود. وقتی این برچسب قیمتی و توان خرید مشتریان را با زمان عرضه پرچمداران قبلی در سال‌های گذشته مقایسه می‌کنیم، پی می‌بریم که احتمالا تعداد بسیار کمتری از علاقه‌مندان بتوانند به سری گلکسی S23 دسترسی پیدا کنند. [see_also]45154[/see_also]

    منبع:
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید