بررسی گلکسی S23 FE سامسونگ؛ مزایا، معایب و مقایسه با رقبا

بررسی گلکسی S23 FE سامسونگ؛ مزایا، معایب و مقایسه با رقبا
راهنمای مطالعه

    بررسی گلکسی S23 FE سامسونگ نشان می‌دهد که آیا ارزان‌ترین عضو خانواده گلکسی S23 با تراشه‌ی قوی‌تر  و دوربین بهترنسبت به رقبا چقدر ارزش خرید دارد. در این مطلب عملکرد سامسونگ S23 FE را از لحاظ طراحی، نمایشگر، دوربین، پردازنده و باتری بررسی می‌کنیم.

    سامسونگ چند سال پیش توانست با عرضه گوشی گلکسی S20 FE، به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کند و نسخه‌ای جمع و جورتر و ارزان‌تر از خانواده پرچمداران خود را با پسوند FE (مخفف Fan Edition به معنای نسخه هوادار) به دست علاقه‌مندانی برساند که به دنبال گزینه‌ای بین سری میان‌رده گلکسی A و پرچمداران گلکسی S بوده‌اند. نسخه بعدی این گوشی با نام گلکسی S21 FE با تاخیر در عرضه و افزایش قیمت ناشی از همه‌گیری کرونا، نتوانست موفقیت‌های نسخه قبلی را تکرار کند و در سایه گلکسی S22 باقی ماند. حالا سامسونگ با گلکسی S23 FE (Galaxy S23 FE) برگشته؛ گوشی هوشمندی که می‌خواهد نقش مدل ارزان‌تر گلکسی S23 پرچمدار را ایفا کند.

    یک نکته کلیدی در مورد گلکسی S23 FE تاریخ عرضه آن است که تنها سه ماه قبل از پرچمداران آینده گلکسی S24 سامسونگ راهی بازار شده. بهتر بود سامسونگ این گوشی را در ماه آگوست همراه با گلکسی Z Fold5 و Flip5 عرضه می‌کرد تا بتواند مانور بیشتری با آن بدهد، اما چنین نشد. در بررسی گلکسی S23 FE همه مشخصات این گوشی از سخت‌افزار و نرم‌افزار را محک می‌زنیم تا مزایا و معایب گلکسی S23 FE مشخض شود. 

    بررسی ویدیویی گلکسی S23 FE سامسونگ

    مشخصات سامسونگ گلکسی S23 FE

    بررسی گلکسی S23 FE

    گوشی گلکسی S23 FE سامسونگ در مهر ماه ۱۴۰۲ و در ظرفیت‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی که هر دو از ۸ گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کنند، راهی بازارهای جهانی شد. در زمان بررسی گلکسی S23 FE سامسونگ، این گوشی به سیستم عامل اندروید 13 و رابط کاربری اختصاصی One UI 5.1 مجهز شده است. همانند سایر گوشی‌های پرچمدار گلکسی S23، این گوشی هم تا چهار سال نسخه جدید اندروید را دریافت خواهد کرد.

    برند دستگاهسامسونگ
    مدل دستگاهگلکسی S23 FE
    تاریخ عرضهمهر ۱۴۰۲
    وضعیت موجودی در ایرانموجود در بازار ایران
    سیستم‌عامل در زمان بررسیAndroid 13 - One UI 5.1
    فناوری شبکه ارتباطیGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G

    بررسی شیائومی 13T پرو

    بررسی گلکسی S23 FE از نظر طراحی

    همانطور که از نام گلکسی S23 FE مشخص است، این گوشی از همان زبان طراحی گلکسی S23 پرچمدار پیروی می‌کند. یک پنل تخت از جنس شیشه در پشت، صفحه‌نمایش تخت مجهز به گوریلا گلس، فریم آلومینیومی و قرارگیری مرتب دوربین‌های پشتی، هر کدام در یک برش پورتال‌ شکل مخصوص که شمایل مینیمال و زیبایی را به رخ می‌کشد. گوشه‌های فریم و صفحه‌نمایش گرد هستند و دکمه‌ها، بلندگوها و پورت USB-C در همان جایگاه همیشگی قرار دارند.

    با این حال، در بررسی گلکسی S23 FE سامسونگ ما چند تغییر را نسبت به گلکسی S23 می‌بینیم. ورودی سیم‌کارت به جای پایین، به بالای گوشی منتقل شده و روکش‌های فریم و شیشه تغییر کرده‌اند. در گلکسی S23، شما یک پنل پشتی از جنس شیشه مات و یک فریم کروم براق را می‌بینید، اما در گلکسی S23 FE، سامسونگ یک فریم آلومینیومی برس‌خورده مات‌تر و یک پنل پشتی شیشه‌ای براق و آینه‌مانند قرار داده است. گلکسی S23 FE همچنین به شکل قابل توجهی از گلکسی S23 و S23+ سنگین‌تر است، اما نه آنقدر که اذیت‌کننده باشد.

    بررسی گلکسی S23 FE

    وجود فریم مات‌ باعث شده تا گوشی کمی بهتر در دست قرار بگیرد و چفت و بست داشته باشد، اما یکی از معایب گلکسی S23 FE براق بودن زیاد پنل پشتی است و با کوچک‌ترین لمس، اثر انگشت به راحتی روی آن جذب می‌شود. آنقدر این سطح توانایی جذب کثیفی دارد که به محض تمیزکردن آن با یک پارچه مخصوص، باز هم شاهد گرد و غبار و لک خواهید بود. اگر از کسانی هستید که گوشی را بدون قاب در دست می‌گیرند، این قضیه می‌تواند حسابی شما را آزار دهد، اما اگر از قاب محافظ استفاده می‌کنید، فکر نکنم سطح براق آنچنان برایتان اهمیت داشته باشد.

    گوشی گلکسی S23 FE در واقع نسخه‌ای محدود شده و ارزان‌تر از گلکسی S23 است که حدود ۲۰۰ دلار اختلاف قیمت دارد. همین اختلاف قیمت، یعنی صرفه‌جویی در برخی اجزای دستگاه. برای مثال، گلکسی S23 FE از یک فریم آلومینیومی استاندارد استفاده می‌کند، در حالی که گلکسی S23 از آلومینیوم آرمور بهره می‌برد که متریالی گران‌تر و البته مقاوم‌تر است.

    همچنین گلکسی S23 FE در صفحه‌‌نمایش و پنل پشتی از لایه محافظ گوریلا گلس 5 استفاده می‌کند، در حالی که گلکسی S23 معمولی از گوریلا گلس ویکتوس 2 که مقاومت بیشتری دارد بهره می‌برد. یکی دیگر از مهم‌ترین تفاوت‌های این دو گوشی که باعث کاهش قیمت شده، استفاده از حسگر اثر انگشت اپتیکال به جای حسگر اولتراسونیک است که البته، آنقدر این حسگر از خود عملکرد سریع و دقیقی نشان می‌دهد که خیلی متوجه تفاوت آن‌ها نمی‌شوید.

    گلکسی S23 FE دارای گواهی IP68 است که مقاومت بدنه آن نسبت به گرد و غبار و آب تا عمق ۱.۵ متری به مدت ۳۰ دقیقه را نشان می‌دهد.

    ابعاد (میلیمتر)۱۵۸ در ۷۶.۵ در ۸.۲ میلی‌متر
    وزن (گرم)۲۰۹ گرم
    جنس پنل پشتیشیشه 
    لایه محافظگوریلا گلس 5

    نمایشگر گلکسی S23 FE ؛ در اوج

    بررسی گلکسی S23 FE

    گلکسی S23 FE از یک صفحه‌نمایش ۶.۴ اینچی استفاده می‌کند که به پنل داینامیک آمولد با وضوح ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل مجهز است و نرخ نوسازی آن به ۱۲۰ هرتز می‌رسد.

    خوشبختانه سامسونگ از قابلیت تطبیق‌پذیری هوشمند نرخ نوسازی استفاده کرده و گلکسی S23 FE بسته به کاری که می‌کنید، نرخ نوسازی را بین ۶۰ تا ۱۲۰ هرتز تغییر می‌دهد. جالب‌ است بدانید که گلکسی S23 از نرخ متغیر ۴۸ تا ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کرد، اما تغییر بسیار نامحسوس گلکسی S23 FE چیزی نیست که به چشم بیاید.

    روشنایی صفحه‌نمایش گلکسی S23 FE به ۱۴۵۰ نیت می‌رسد که باعث می‌شود به راحتی بتوانید از گوشی موبایل‌تان حتی در زیر نور مستقیم خورشید به خوبی استفاده کنید. رنگ‌پردازی در نمایشگر گلکسی S23 FE بسیار خوب است، اما اگر در کنار گلکسی S23 بگذارید، متوجه می‌شوید که رنگ‌ها آنقدر که باید بولد، پررنگ و برجسته نیستند. صفحه‌نمایش در نشان دادن صحنه‌های تاریک ویدیوها کمی کدر به نظر می‌رسد، اما عملکرد کلی آن و کیفیت و وضوحی که ارائه می‌دهد، تحسین‌برانگیز و چشم‌نواز است.

    چیزی که احتمالا در هنگام تماشای صفحه‌نمایشکمی آزاردهنده و جزو معایب گلکسی S23 FE باشد، نه خود نمایشگر، که حاشیه‌های دور آن است. به طرز عجیبی، حاشیه‌های این گوشی بیشتر و مشخص‌تر از نسخه‌ قبلی این خانواده است و ما را یاد گوشی‌های میان‌رده سری گلکسی A سامسونگ، به خصوص A34 و A54 می‌اندازد.

    ابعاد (اینچ)۶.۴ اینچ
    نوع پنلداینامیک آمولد 2X
    رزولوشن۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل
    حداکثر روشنایی (nits)۱۴۵۰
    حداکثر نرخ نوسازی (هرتز)۱۲۰

    دوربین گلکسی اس ۲۳ اف ای

    گلکسی S23 FE سامسونگ دارای چهار دوربین است که سه دوربین آن در پشت و یک دوربین سلفی در جلو قرار دارد و همگی شباهت‌های زیادی به گلکسی S23 دارند.

    • دوربین عریض ۵۰ مگاپیکسلی
    • دوربین تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابری
    • دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی
    • دوربین سلفی عریض ۱۰ مگاپیکسلی

    بررسی سنسور اصلی گلکسی S23 FE

    دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی احتمالا همان چیزی است که سامسونگ در گلکسی S23 و S23 Plus استفاده کرده، با این حال، ما یک سنسور دوربین با مشخصات مشابه هم در گلکسی S22 و حتی گوشی میان‌رده گلکسی A54 می‌بینیم. از آنجایی که سامسونگ نام مدل سنسور را فاش نمی‌کند، تشخیص تفاوت‌های آنها کار راحتی نیست.

    با اینکه گلکسی S23 FE از همان سنسور دوربین فوق‌عریض گلکسی S23 استفاده کرده، اما خبری از فوکوس خودکار در آن نیست. دوربین تله‌فوتو هم که قادر به زوم اپتیکال سه برابری است، مشخصات مشابه گلکسی S23 و S23 پلاس دارد، اما وضوح آن از ۱۰ به ۸ مگاپیکسل تغییر پیدا کرده است.

    دوربین اصلی می‌تواند عکس‌های واضح و با جزئیاتی به خصوص در روشنایی و نور مناسب ثبت کند. اکثر تصاویری که در نور روز گرفته شده، فوکوس واضح و رنگ‌های نزدیک به طبیعی دارند. بررسی گلکسی S23 FE نشان می‌دهد که در نور کم، دوربین با افزایش اشباع و HDR، سعی می‌کند کمبود وضوح را تا حدی جبران کند. لرزش‌گیر اپتیکال تصویر (OIS) هم به وضوح تصاویر کمک شایانی می‌کند.

    دوربین اصلی به جای گرفتن تصاویر ۵۰ مگاپیکسلی، با ترکیب چهار پیکسل در یک پیکسل، عکس‌های ۱۲.۵ مگاپیکسلی را ثبت می‌کند تا نوردهی و روشنایی بهبود یابد.

    بررسی گلکسی S23 FE

    دوربین به دلیل شاتر نه چندان سریع، اشیا در حال حرکت را دقیق ثبت نمی‌کند و رد به جا می‌گذارد. می‌توانید با استفاده از ویژگی Motion Photo‌ (مشابه Live Photo‌ آیفون)، تا حدودی این مشکل را برطرف کنید. برای کنترل بهتر روی تصاویر، می‌توانید از حالت دستی یا پیشرفته (Pro Mode) استفاده کنید که البته کمی باید با تنظیمات آن آشنا شوید تا بتوانید نتایج خوبی را به ثبت برسانید.

    باید انتظار افت کیفیت را در نور کم یا شب داشته باشید، اما حالت شب می‌تواند برخی از ضعف‌ها را پوشش دهد و سطح نور را بالا ببرد. استفاده از حالت شب همچنین اشباع تصویر را به همراه دارد که در برخی موارد قابل قبول است.

    دوربین فوق عریض و تله‌فوتو

    تصاویر فوق‌عریض به اندازه دوربین اصلی وضوح ندارند که عمدتا به دلیل عدم وجود فوکوس خودکار است. علاوه بر وضوح پایین‌تر، تصاویر نسبتا تیره‌تر هستند و سایه‌هایی پر از نویز را به نمایش می‌گذارد که باید آن را از معایب گلکسی S23 FE بدانیم. حتی اگر از HDR استفاده کنید، باز شرایط در اکثر مواقع همان است و حتی بدتر هم می‌شود. متاسفانه عدم وجود فوکوس خودکار، امکان استفاده از این دوربین برای عکاسی ماکرو را هم از بین برده است.

    دوربین تله‌فوتو با زوم اپتیکال سه برابری، می‌تواند تصاویر واضحی را ثبت کند. هدف اصلی این دوربین، ثبت پرتره‌هایی با تاری پس‌زمینه طبیعی به جای ثبت مناظر دوردست است، اما هر دو کار را به خوبی انجام می‌دهند. تنها جایی که ممکن است دوربین پرتره نتواند نتیجه قابل قبولی ارائه دهد، وقتی است که منبع نور پشت سوژه قرار می‌گیرد.

    دوربین سلفی

    در مورد دوربین سلفی، در گلکسی S23 FE برخلاف سایر گوشی‌های پرچمدار سری S که از فوکوس خودکار استفاده می‌کنند، ما یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی با فوکوس ثابت را می‌بینیم. در نور روز یا نور مناسب، سلفی‌ها واضح و اشباع شده هستند و می‌توان روی این دوربین حساب کرد، اما در شرایط نور خیلی شدید یا نور کم و شب، تصاویر سلفی خوبی را نمی‌توان به ثبت رساند.

    فیلم‌برداری

    دوربین اصلی گلکسی S23 FE می‌تواند ویدیوهایی با وضوح 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه یا 8K با نرخ ۲۴ فریم بر ثانیه ثبت کند که در تمام این حالت‌ها، می‌توان از لرزشگیر دیجیتالی استفاده کرد. اگر قصد استفاده از لرزش‌گیر اپتیکال دارید، وضوح ویدیوها به 1080p و نرخ ۶۰ یا ۳۰ فریم بر ثانیه کاهش پیدا می‌کند. دو دوربین دیگر فقط می‌توانند تا حداکثر وضوح 1080p و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنند. در همین حال، دوربین جلو می‌تواند ویدیوهایی با وضوح 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه به ثبت برساند که در نوع خود بسیار خوب است، اما متاسفانه خبری از لرزشگیر دیجیتال یا اپتیکال نیست. همچنین امکان فیلمبرداری با دوربین اصلی در حالت Pro Video، با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه و وضوح 1080p وجود دارد.

    تصاویر دوربین اصلی گلکسی S23 FE در روز

    تصاویر دوربین اصلی گلکسی S23 FE در شب

    تصاویر دوربین تله‌فوتو گلکسی S23 FE

    تصاویر دوربین فوق‌عریض گلکسی S23 FE

    تصاویر دوربین سلفی گلکسی S23 FE

    دوربین‌ها۱. عریض

    ۲. فوق‌عریض

    ۳. تله‌فوتو

    دوربین اصلیسنسور ۵۰ مگاپیکسلی (فوکوس خودکار، لرزشگیر اپتیکال، دیافراگم f/1.8)
    اندازه سنسور اصلی (اینچ)-
    فوق عریضسنسور ۱۲ مگاپیکسلی (زاویه دید ۱۲۳ درجه، f/2.2)
    اندازه سنسور فوق عریض (اینچ)-
    تله ( زوم ۳ برابر)۸ مگاپیکسلی (زوم ۳ برابری اپتکال - لرزش‌گیر اپتیکال)
    اندازه سنسور تله

    -
    امتیاز زوم DXOmark (واید تا تله)-
    سنسورهای دیگر-
    امتیاز عکاسی DXOmark-
    قابلیت‌هافلاش LED، قابلیت HDR و پانوراما
    فیلم‌برداری
    8K@24fps, 4K@30fps, 1080p@30/60/120/240fps, 720p@960fps
    امتیاز ویدیو DXOmark
    دوربین سلفی۱۰ مگاپیکسلی (f/2.4)
    اندازه سنسور سلفی (اینچ)-
    امتیاز سلفی DXOmark-
    فیلم‌برداری سلفی4K@30/60fps, 1080p@30/60

    سخت افزار و پردازنده گوشی S23 FE 

    سامسونگ گوشی گلکسی S23 FE را در دو نسخه مجهز به تراشه اگزینوس 2200 و اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 عرضه کرده که نسخه‌ موجود در ایران به اگزینوس 2200 مجهز است. سامسونگ در گوشی گلکسی S23 فقط از تراشه اسنپ‌دراگون، آن هم نسخه 8 نسل 2 استفاده کرد، اما در گلکسی S23 FE یک قدم به عقب رفته و نه تنها در نسخه آمریکا از اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 به جای نسل 2 استفاده کرده، که حتی به سراغ تراشه اختصاصی خود هم برای سایر نواحی رفته است.

    بررسی گلکسی S23 FE

    اگر بخواهیم جایگاه عملکرد سخت‌افزاری گلکسی S23 FE سامسونگ را مشخص کنیم، باید آن را بین گوشی‌های میان‌رده‌ای مانند گلکسی A54 و حتی Pixel 7a و پرچمداران قدرتمند گلکسی S23 قرار دهیم.

    اجرای بازی‌های سنگین مانند PUBG Mobile به راحتی و بدون لگ خاصی قابل انجام است، در برنامه Adobe Premiere Rush عملکردی نزدیک به برادر پرچمدار خود و بهتر از رقبا ارائه می‌دهد و تست‌های بنچ‌مارک خوبی دریافت می‌کند. با این حال ما با سخت‌افزاری روبه‌رو هستیم که در اجرای طولانی مدت بازی‌های گرافیکی یا کار زیاد با برنامه‌ سنگین و همچنین فیلمبرداری 4K در مدت زمان زیاد، می‌تواند داغ کند و تا جایی پیش برود که عملکردهای گفته شده را مختل کند.

    در کل، گلکسی S23 FE از لحاظ سخت‌افزاری شاید نتواند عملکردی در حد و اندازه‌های یک پرچمدار به‌روز را ارائه دهد، اما به هیچ‌وجه شما را برای انجام هر کاری ناامید نخواهد کرد.

    گلکسی S23 FE سامسونگ در نسخه‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی راهی بازار شده و همگی آن‌ها به ۸ گیگابایت حافظه رم مجهز شده‌اند .متاسفانه در این گوشی خبری از درگاه کارت حافظه نیست.

    درگاه حافظهندارد
    پیکربندی حافظه (گیگابایت)۱۲۸/۸، ۲۵۶/۸
    نوع حافظه-

     باتری و شارژدهی سامسونگ S23 FE 

    اگر سخت‌گیری نکنیم، متوجه می‌شویم که گلکسی S23 FE با باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی خود، شما را ناامید نخواهد کرد. شاید هر دو تراشه اگزینوس 2200 و اسنپ‌دراگون 8 نسل 1، به اندازه اسنپ‌دراگون 8 نسل 2 چه از لحاظ عملکردی و چه مصرف باتری بهینه نباشند، اما در تست دنیای واقعی، توانسته به خوبی ظاهر شود.

    متوسط بین ۶ تا ۸ ساعت نمایشگر روشن در روز، عکاسی فضای باز، وب‌گردی، گشت و گذار در اپلیکیشن‌ها و در کل یک روز کاملا شلوغ، باتری یک روز کامل را می‌تواند تحمل کند. با این حال اگر مصرف خود را مدیریت کرده یا یک روز خلوت داشته باشید، در انتهای شب ۲۰ درصد از باتری شما باقی خواهد ماند.

    متاسفانه در جعبه خبری از شارژر نیست و سرعت شارژ ۲۵ وات در گلکسی S23 FE نیز همان چیزی است که سامسونگ سال‌هاست در تمام گوشی‌های سری S استفاده می‌کند. با کابل USB-C می‌توانید شارژ سریع ۲۵ واتی دریافت کنید و شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی هم در اختیار شما قرار می‌گیرد. چیزی حدود ۹۰ تا ۱۲۰ دقیقه طول می‌کشد تا گلکسی S23 FE را کامل شارژ کرد، با این حال مصرف باتری شدید نیست و می‌توان با مدیریت صحیح، گوشی را به موقع شارژ کرد تا زمان کمتری را برای صد درصد شدن سپری کنیم.

    ظرفیت (میلی آمپر ساعت)۴۵۰۰
    توان شارژ (وات)۲۵ وات
    شارژدهی باتری در پخش ویدیو (ساعت)-
    شارژدهی باتری در وبگردی (ساعت)-
    شارژدهی باتری در تماس (ساعت)-

    امکانات

    بررسی گلکسی S23 FE

    در بررسی گلکسی S23 FE گوشی تقریبا دارای تمامی امکانات معمولی است که در گوشی‌های گلکسی S23 و S23 Plus وجود دارد. این گوشی به پورت USB-C نسل 3.2 مجهز است که امکان اتصال هاب‌های گسترش‌دهنده و خروجی تصویر را ممکن می‌سازد. همچنین این گوشی از قابلیت سامسونگ DeX هم پشتیبانی می‌کند که فقط در پرچمداران سامسونگ مشاهده می‌شود. با استفاده از قابلیت سامسونگ دکس، می‌توانید به صورت سیمی یا بی‌سیم، گوشی را به یک نمایشگر ثانویه، پی‌سی، مک یا لپ‌تاپ متصل کرده و از رابط کاربری دسکتاپ استفاده کنید.

    حسگر اثرانگشت در این گوشی زیرنمایشگر کار شده و از نوع اپتیکال است، اسپیکر‌های استریو باکیفیت و خوبی در آن کار شده و وجود بلوتوث 5.3، امکان اتصال سریع، آسان و قدرتمند را فراهم می‌سازد.

    نمرات گوشی S23 FE 

    در بررسی گلکسی S23 FE سامسونگ می‌بینیم که این گوشی در بخش تست‌ها و بنچ‌مارک‌ها توانسته به نمرات نسبتا مطلوبی برسد. البته که نتایج نسخه اگزینوس 2200 همچنان کمی محدود است. هنوز نتایج بنچ‌مارک AnTuTu برای این نسخه ثبت نشده، اما در تست گیک‌بنچ 6 ما به نمرات 1854 تک هسته‌ای و 4902 چند هسته‌ای دست پیدا کردیم. در مقام مقایسه با نسخه اسنپ‌دراگون، ما شاهد برتری نسخه اگزینوس، به خصوص در تست چند هسته‌ای (3873 اسنپ‌دراگون) هستیم.

    بررسی گلکسی S23 FE

    مزایا گلکسی S23 FE از دید کاربران

    صفحه‌نمایش آمولد با روشنایی بالا

    نمایشگر داینامیک آمولد این گوشی علاوه بر وضوح بالا، روشنایی بسیار خوبی دارد که باعث می‌شود حتی در زیر تابش مستقیم نور خورشید بتوانید به راحتی با آن کار کنید.

    گواهی IP68

    بدنه گلکسی S23 FE به خاطر مقاومت در برابر گرد و غبار و آب تا عمق یک و نیم متری به مدت نیم ساعت، گواهی IP68 دریافت کرده است.

    چهار سال به‌روزرسانی نرم‌افزاری

    با خرید گلکسی S23 FE، خیال‌تان راحت خواهد بود که تا اندروید ۱۷ می‌توانید این گوشی را طی سال‌های آینده به‌روزرسانی کنید.

    قیمت رقابتی

    نسبت به امکانات و قابلیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، گلکسی S23 FE دارای قیمت بسیار مناسبی است که نشان می‌دهد یک گزینه عالی در بازه قیمتی خود محسوب می‌شود.

    معایب گلکسی S23 FE از دید کاربران

    حاشیه‌های صفحه‌نمایش

    معایب گلکسی S23 FE از نظر ظاهری زیاد بودن حاشیه‌های نمایشگر است که سریع ما را یاد گوشی‌های میان‌رده گلکسی A می‌اندازد، نه یک گوشی از خانواده‌ای پرچمدار!

    داغ کردن دستگاه

    گوشی گلکسی S23 FE در اجرای طولانی مدت برنامه‌های سنگین یا بازی‌های گرافیکی و همچنین فیلمبرداری طولانی 4K داغ می‌کند و باعث می‌شود تا نتوانید تجربه‌ای یکپارچه و لذت‌بخش داشته باشید. بنابراین این مورد هم از معایب سامسونگ S23 FE است.

    بررسی گلکسی S23 FE

    آیا گوشی S23 FE سامسونگ ارزش خرید دارد؟

    گلکسی S23 FE سامسونگ بیشترین ویژگی‌های کاربردی پرچمداران سال گذشته سامسونگ را با قیمتی نسبتا مقرون‌به‌صرفه ارائه می‌کند. علاوه بر عملکرد نزدیک به یک گوشی پرچمدار، شما پنج سال پشتیبانی نرم‌افزاری مداوم، از جمله چهار به‌روزرسانی اندروید دریافت می‌کنید. ویژگی‌هایی مانند شارژ بی‌سیم و مقاومت در برابر گرد و غبار و آب، گلکسی S23 FE را به انتخابی جذاب در بازه قیمتی خود تبدیل می‌کند.

    دوربین‌های گلکسی S23 FE همان ساختار اساسی دستگاه‌های پریمیوم‌تر گلکسی S23 و گلکسی S23 Plus را دارند. در حالت Pro Photo و Video، می‌توانید از سنسورها نهایت استفاده را ببرید. با این حال مشکلات گرم شدن چیپ‌ست ممکن است تجربه کلی را به ویژه با افزایش سن گوشی تحت شعاع قرار دهد.

    متاسفانه بحث گرم شدن چیپ‌ست در گوشی گلکسی S23 FE، چه در نسخه اگزینوس و چه اسنپ‌دراگون وجود دارد که باعث نگرانی است و مانع لذت بردن شما از کارهای سنگین مانند بازی‌های گرافیکی یا ضبط ویدیو 4K برای مدت طولانی می‌شود. بروز این مشکل، به معنای عدم دسترسی به برخی ویژگی‌ها در هنگام داغ شدن دستگاه است.

    در حالتی سخت‌گیرانه‌تر، می‌توان یک سری کمبودها و عقب‌گردها را به عنوان نقطه ضعف قلمداد کرد. برخلاف اسمی که این گوشی دارد، گلکسی S23 FE فاقد ویژگی‌هایی است که سامسونگ پرچمدار را متمایز می‌کند. استفاده از محافظ گوریلا گلس قدیمی‌تر روی نمایشگر، صفحه‌نمایش کم‌نورتر با حاشیه‌های زیاد، اسکنر اثر انگشت اپتیکال به جای اولتراسونیک و مهم‌تر از همه، چیپ‌ست نسل قبل به معنای این است که گلکسی S23 FE نمی‌تواند جذابیت پریمیوم سری گلکسی S23 را داشته باشد. شاید اگر این گوشی تحت برند سری گلکسی A عرضه می‌شد، گزینه‌ای جذاب‌تر محسوب می‌شد تا اینکه بخواهد در نقش یک قاتل پرچمدار قرار بگیرد.

    اگر به عملکرد، ظاهر خوب و شارژ سریع‌تر اهمیت می‌دهید، گوشی ناتینگ فون 2 انتخاب بهتری خواهد بود اما یک سال پشتیبانی نرم‌افزاری کمتر ارائه می‌دهد.

    با وجود برخی از کم و کاستی‌ها نسبت به پرچم‌دارها، بررسی گلکسی S23 FE نشان می‌دهد که در بازه قیمتی خود یک محصول ارزشمند است که می‌تواند عکس‌های زیبایی ثبت کند و در چند سال آینده با آپدیت‌های اساسی سیستم‌عامل، در کنارتان خواهد بود.

     سوالات متداول

    معایب گوشی S23 FE چیست؟

    حاشیه‌های زیاد صفحه‌نمایش، چیپ‌‌ست کمی قدیمی‌تر از پرچمداران اصلی گلکسی S23، داغ کردن دستگاه در عملکردهای سنگین

    قیمت گوشی S23 FE چقدر است؟

    این گوشی در بازار ایران از ۲۲ میلیون تومان تا ۲۴ میلیون تومان در ظرفیت‌های مختلف موجود است

    منبع:
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید