بررسی گلکسی S23 اولترا سامسونگ؛ مزایا، معایب و گوشی‌های جایگزین بهتر

بررسی گلکسی S23 اولترا سامسونگ؛ مزایا، معایب و گوشی‌های جایگزین بهتر
راهنمای مطالعه

    گلکسی S23 اولترا سامسونگ قوی‌ترین گوشی سامسونگ و یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند بازار است. در بررسی گلکسی S23 اولترا با مشخصات، قیمت، مزایا و معایب آن آشنا می‌شویم.

    سری گلکسی S23 به عنوان جدیدترین گوشی‌های پرچمدار موجود در بازار شناخته می‌شوند و گوشی گلکسی S23 اولترا Galaxy S23 Ultra قوی‌ترین و بهترین نسخه این سری محسوب می‌شود. این محصول که به تازگی در بازارهای جهانی و همین‌طور ایران عرضه شده، با برچسب قیمتی بین ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. ارزان‌ترین عضو این خانواده هم S23 FE است که در یک مطلب جداگانه مزایا و معایب گلکسی S23 FE را بررسی کرده‌ایم. 

    سامسونگ در گلکسی S23 اولترا بیشترین تغییر را نسبت به دو نسخه دیگر در قیاس با پرچمداران سال پیش لحاظ کرده و می‌توان به جرات گفت که با محصولی طرف هستیم که یک سر و گردن بالاتر از گلکسی S22 اولترا قرار دارد. با این حال سامسونگ سعی کرده بهترین ویژگی‌های سال گذشته را نگه داشته و بخش‌های کلیدی را دست‌خوش ارتقا کند.

    پیش از این بررسی گلکسی S23 پلاس را انجام دادیم و حالا نوبت به محک زدن برادر بزرگتر رسیده است.

    مشخصات عمومی گلکسی S23 اولترا

    بررسی گلکسی S23 الترا بررسی گلکسی S23 الترا

    گلکسی S23 الترا به عنوان قدرتمندترین گوشی هوشمند این سری، در بهمن ماه سال جاری در ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت با ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایت و یک ترابایت با حافظه رم ۱۲ گیگابایت به بازارهای جهانی و ایران راه پیدا کرده است.

    در زمان بررسی گلکسی S23 اولترا، این گوشی به سیستم عامل اندروید 13 و رابط کاربری One UI 5.1 مجهز بوده و طبق معمول، سامسونگ به مدت چهار سال به عرضه نسخه‌های جدید اندروید و پنج سال پشتیبانی امنیتی اقدام خواهد کرد.

    در جدول زیر می‌توانید گوشی‌های رقیب گلکسی S23 الترا سامسونگ را به لحاظ سخت‌افزاری و امکانات مشاهده کنید.

    گلکسی S23 اولترا در محدوده قیمت ۷۰ میلیون تومان با گوشی‌های زیر رقابت می‌کند:

    [table id=1350 /]

    بررسی ویدیویی گلکسی S23 اولترا سامسونگ

    بررسی گلکسی S23 اولترا نشان می‌دهد طراحی کمترین تغییر را به خود دیده است. البته که سامسونگ تلاش کرده تا علاوه بر حفظ طراحی ابر پرچمدار سابق‌اش در نسل جدید، بهبودهای ظریفی را هم ایجاد کند. جای‌گیری لنزهای پشتی به همان شکل سابق، اما مقداری فاصله بیشتر است که خیلی به چشم نمی‌آیند. از طرفی گوشی و در کل خمیدگی شیشه‌ها کمتر شده و با گوشی تخت‌تر و مسطح‌تری مواجه هستیم.

    [bs-quote quote="سامسونگ گلکسی S23 اولترا یکی از زیباترین و خوش‌دست‌ترین پرچمدارها است" style="style-13" align="right"][/bs-quote]

    گلکسی S23 اولترا در هر دو سمت بدنه و صفحه‌نمایش به لایه محافظ گوریلا گلس ویکتوس 2 مجهز است که نسبت به نسل گذشته پیشرفت داشته است. چینش دکمه‌ها و اجزای کلی فریم به مانند نسل گذشته است و شاید تنها تفاوتی که به چشم می‌آید، تغییر مکات نوار آنتن‌ها باشد.

    در بررسی گلکسی S23 الترا می‌بینیم که این گوشی به گواهی IP68 مجهز است که محصول را در برابر گرد و غبار و آب (به مدت ۳۰ دقیقه و تا عمق ۱.۵ متر) به طور کامل محافظت می‌کند.

    وزن این گوشی ۶.۸ اینچی هم ۲۳۴ گرم است که نزدیک به ۶ گرم از نسل قبلی سنگین‌تر است و در کل برای کسانی که به گوشی‌های بزرگ عادت دارند و می‌توانند در طولانی مدت از به راحتی استفاده کنند، توصیه‌ می‌شود.

    سامسونگ گوشی گلکسی S23 الترا را ۹ رنگ‌بندی و طراحی جذاب عرضه کرده است. مشکی فانتوم، سبز، کِرِم، لیمویی، بنفش کم‌رنگ، آبی‌ آسمانی، قرمز و طرح اختصاصی BMW M، به شکلی زیرکانه و با دقتی بالا برای این ابرپرچمدار انتخاب شده تا همه سلیقه‌ها را به راحتی پوشش دهد.

    گوشی‌های با رنج مشابه با قابلیت مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار:
    • گلکسی زد فولد 4 (با گواهی IPX8)
    • آيفون ۱۳ پرو 
    • آيفون ۱۴ پرو مکس

    [table id=1351 /]

    بررسی نمایشگر گلکسی S23 اولترا ؛ کیفیت فوق‌العاده!

    بررسی گلکسی S23 الترا بررسی نمایشگر گلکسی S23 الترا

    گلکسی S23 الترا به صفحه‌نمایش آمولد 2X در سایز ۶.۸ اینچی مجهز شده که از نرخ نوسازی ۱۲ هرتزی تطبیقی پشتیبانی می‌کند.

    [bs-quote quote=" نمایشگر گلکسی S23 اپلترا نسبت به نسل قبل تغییر نکرده، اما همچنان از بهترین‌های بازار است" style="style-13" align="left"][/bs-quote]

    با اینکه ساختار کلی نمایشگر نسبت به نسل گذشته تفاوتی نداشته، اما هنوز هم با یکی از بهترین نمایشگرها در بین گوشی‌های هوشمند رو‌به‌رو هستیم. از ویزگی‌های بارز صفحه‌نمایش می‌توان به وضوح خارق‌العاده، میزان روشنایی بالا و نرخ نوسازی تطبیقی هوشمند اشاره کرد.

    در بررسی گلکسی S23 الترا ما با صفحه‌نمایشی طرف هستیم که وضوح آن برابر با ۱۴۴۰ در ۳۰۸۸ پیکسل با تراکم ۵۰۰ پیکسل بر هر اینج است. این نمایشگر از فناوری‌ +HDR10 پشتیبانی می‌کند، اما مناسفانه خبری از دالبی ویژن و عمق رنگ ۱۰ بیتی نیست.

    حداکثر روشنایی گلکسی S23 الترا در حالت دستی به ۵۱۷ نیت و در حالت اتوماتیک به ۱۲۷۴ نیت مي‌رسد که آن را در کنار بهترین‌های بازار مانند آیفون 14 اپل قرار می‌دهد.

    نمایشگر گلکسی S23 الترا از هر نظر عالی است. گزینه‌های هم‌قیمت مناسب با نمایشگر مشابه:
    • گلکسی زد فولد 4 
    • آیفون ۱۳ پرو
    • ايفون ۱۴ پرو مکس

    [table id=1353 /]

    بررسی دوربین گلکسی S23 الترا؛ در قله بهترین‌ها

    بررسی گلکسی S23 الترا

    به جذاب‌ترین و اصلی‌ترین بخش بررسی گلکسی S23 الترا رسیدیم، جایی که این پرچمدار غول سامسونگ می‌تواند یکی از بهترین‌های بازار باشد. این گوشی دارای دوربین‌هایی به شرح زیر است:

    • دوربین واید ۲۰۰ مگاپیکسلی
    • دوربین پیریسکوپ تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۱۰ برابری
    • دوربین تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابری
    • دوربین التراواید ۱۲ مگاپیکسلی مجهز به فوکوس خودکار
    • دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی

    دوربین اصلی گلکسی S23 اولترا از سنسور اختصاصی HP2 استفاده می‌کند که یک هیولا ۲۰۰ مگاپیکسلی است و توانسته با پیکسل‌های کوچک ۰.۶ میکرومتری در قالب اپتیکال ۱/۱.۳ اینچی قرار بگیرد. نکته جالب این است که سنسور HP2 از HP1 دویست مگاپیکسلی که سامسونگ در اختیار کمپانی‌هایی مانند موتورولا قرار می‌دهد، کوچک‌تر است اما در این هم شکی نیست که سامسونگ بهترین سنسور را برای خود نگه‌ داشته است.

    این سنسور از فیلتر رنگی Tetra2Pixel RGB Bayer Pattern استفاده می‌کند که به عبارتی ۱۶ پیکسل را در یک گروه قرار می‌دهد و به طور پیش‌فرض تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی را با برشی جزئی ارائه می‌دهد. البته یک حالت ۲۰۰ مگاپیکسلی با وضوح کامل ۱۶۳۲۰ در ۱۲۲۴۰ پیکسل و یک گزینه ۵۰ مگاپیکسلی با وضوح ۸۱۶۰ در ۶۱۲۰ هم در دسترس قرار دارد.

    [bs-quote quote="دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی تصاویر و ویدیوهای خارق‌العاده‌ای ثبت می‌کند" style="style-13" align="left"][/bs-quote]

    از دیگر ویژگی‌های سخت‌افزاری دوربین‌های پشت می‌توان به فوکوس خودکار Super QPD اختصاصی دوربین اصلی با دقتی بسیار بالا، فوکوس خودکار لنز التراواید روی لنز جایگزین IMX563 که تنها روی مدل الترا سری پرچمدار S23 دیده می‌شود و تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابری در کنار پریسکوپ با زوم اپتیکال ۱۰ برابری که کار خود را به بهترین شکل انجام می‌دهند.

    کیفیت تصویربرداری گلکسی S23 اولترا در مقایسه با مدل قبل، ظاهری کاملا متفاوت دارد. رنگ‌ها زنده‌تر هستند و تمایل بیشتری به گرمی و سایه‌های روشن‌تر دارند. وجود حالت‌هایی مانند Pro و Expert RAW هم باعث می‌شود تا شما بتوانید با دقتی بیشتر، کیفیتی بالاتر و مطابق میل دریافت کنید.

    عملکرد بهبود نویزها در گلکسی S23 اولترا به طور واضح بهتر از مدل قبلی است و سامسونگ توانسته تا قدمی محکم‌تر برای دریافت عکس‌های بدون نویز بردارد.

    تصویربرداری با لنز ۲۰۰ مگاپیکسلی می‌تواند جزئیات خیره‌کننده و زیادی را در اختیار شما قرار بدهد، با این حال عملکرد دوربین در حالت ۵۰ مگاپیکسلی هم پر جزئیات است و محدوده دینامیکی فوق‌العاده به نظر می‌رسد. با این حال توجه داشته باشید که حجم تصاویر ۲۰۰ مگاپیکسلی بسیار زیاد است و شاید همان ۵۰ مگاپیکسلی برای کاربری روزانه منطقی‌تر باشد.

    [related]56766[/related]

    عملکرد لنز التراواید هم در بخش نویز بسیار بهتر از سال گذشته شده و تصاویر تمیزتری را به دست می‌آوریم. با اینکه شاید برخی برآمدگی‌های کوچک روی جزئیات تصویر وجود داشته باشد، اما رنگ‌ها و گرمای تصاویر بسیار به لنز اصلی شباهت دارد و این نکته بسیار خوبی محسوب می‌شود.

    [bs-quote quote="زوم ۱۰ برابری بدون افت کیفست و فیلم‌برداری 8K از ویژگی‌های دوربین اصلی است" style="style-13" align="right"][/bs-quote]

    در بخش لنز تله‌فوتو با سطح زوم سه برابری هم نتایج ثبت شده قابل قبول است. کاهش نویز تصاویر در این لنزها هم به چشم می‌آید و به شکل قابل توجهی، قابلیت HDR هم عملکرد بهتری را به خصوص در سایه‌ها ارائه می‌دهد.

    با اینکه در نسل گذشته ما با دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی طرف بودیم که حالا سامسونگ به سراغ دوربین ۱۲ مگاپیکسلی رفته، اما تفاوت چشم‌گیری را نمی‌توان در عملکرد کلی مشاهده کرد.

    با این حال محدوده دینامیکی عالی است، رنگ‌ها و رنگ پوست دقیق ثبت می‌شود و نویز به مراتب بهتر کنترل می‌شود.

    در بررسی گلکسی S23 الترا می‌بینیم که این گوشی می‌تواند تا وضوح 8K و نرخ ۲۴ فریم بر ثانیه ویدیو ضبط کند که انصافا هم از کیفیت خوبی برخوردار است.

    با این حال همچنان می‌توان گفت که فیلمبرداری در وضوح 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه می‌تواند کارایی و نتیجه کلی بهتری برای مخاطب رقم بزند. کیفیت فیلمبرداری در مجموع عالی است و ما با یکی از بهترین‌های بازار طرف هستیم. همچنین شما می‌توانید با همین وضوح و نرخ فریم در دوربین التراواید هم اقدام به ضبط ویدیو کنید.

    تصاویر دوربین اصلی گلکسی S23 اولترا در حالت ۱۲ مگاپیکسلی (منبع: GAMArena): (برای نمایش تصویر در ابعاد بزرگتر کلیک کنید.)

    تصاویر دوربین اصلی گلکسی S23 اولترا در حالت ۵۰ مگاپیکسلی

    [gallery link="file" size="medium" ids="56970,56971"]

    تصاویر دوربین اصلی گلکسی S23 اولترا در حالت ۲۰۰ مگاپیکسلی

    [gallery link="file" size="medium" ids="56972,56973"]

    تصاویر دوربین التراواید گلکسی S23 اولترا

    [gallery link="file" size="medium" ids="56974,56975"]

    تصاویر دوربین تله‌فوتو با زوم ۳ برابری گلکسی S23 اولترا

    [gallery link="file" size="medium" ids="56976,56977"]

    تصاویر دوربین تله‌فوتو با زوم ۱۰ برابری گلکسی S23 اولترا

    [gallery link="file" size="medium" ids="56978,56979"]

    تصاویر دوربین تله‌فوتو با زوم ۱۰،۳۰ و ۱۰۰ برابری گلکسی S23 اولترا

    [gallery link="file" size="medium" ids="56980,56981,56982"]

    تصاویر دوربین اصلی گلکسی S23 اولترا در حالت اتوماتیک شب (Auto Nightmode)

    [gallery link="file" size="medium" ids="56983,56984"]

    تصاویر دوربین اصلی گلکسی S23 اولترا در حالت شب (nightmode)

    [gallery link="file" size="medium" ids="56985,56986"]

    تصاویر دوربین التراواید گلکسی S23 اولترا در حالت اتوماتیک شب (Auto Nightmode)

     

    [gallery link="file" size="medium" ids="56987,56988"]

    تصاویر دوربین التراواید گلکسی S23 اولترا در حالت شب (nightmode)

    [gallery link="file" size="medium" ids="56989,56990"]

    تصاویر دوربین تله‌فوتو زوم ۳ برابری گلکسی S23 اولترا در حالت اتوماتیک شب (Auto Nightmode)

    [gallery link="file" size="medium" ids="56991,56992"]

    تصاویر دوربین تله‌فوتو زوم ۳ برابری گلکسی S23 اولترا در حالت شب (nightmode)

    [gallery link="file" size="medium" ids="56993,56994"]

    تصاویر دوربین تله‌فوتو زوم ۱۰ برابری گلکسی S23 اولترا در حالت اتوماتیک شب (Auto Nightmode)

    [gallery link="file" size="medium" ids="56995,56996"]

    تصاویر دوربین تله‌فوتو زوم ۱۰ برابری گلکسی S23 اولترا در حالت شب (nightmode)

    [gallery link="file" size="medium" ids="56997,56998"]

    تصاویر دوربین سلفی گلکسی S23 اولترا

    [gallery link="file" size="medium" ids="56999,57000"]

    [table id=1354 /]

    بررسی سخت‌افزار گلکسی S23 الترا بررسی گلکسی S23 الترا

    در بررسی گلکسی S23 اولترا، این گوشی هم مانند سایر اعضای خانواده پرچمدار خود از چیپ‌ست اسنپ‌دراگون 8 نسل 2 استفاده کرده که البته، سامسونگ از کوالکام نسخه‌ای انحصاری با CPU و GPU اورکلاک در مقایسه با اسنپ‌دراگون 8 نسل 2 معمول دریافت کرده است. این احتمال وجود دارد که کوالکام همین چیپ را تا اواخر سال جاری میلادی به عنوان اسنپ‌دراگون 8 پلاس نسل 2 روانه بازار کند.

    از پیشرفت‌های کلیدی چیپ جدید نسبت به مدل قبلی می‌توان به ۳۵ درصد افزایش عملکرد و ۴۰ درصد راندمان بهبودیافته پردازنده مرکزی به لطف پیکربندی بازسازی شده هسته (۳+۲+۲+۱ به جای ۴+۳+۱) اشاره کرد. در بخش پردازنده گرافیکی هم با ۲۵ درصد عملکرد بهتر و ۴۵ درصد راندمان بالاتر مواجه هستیم.

    [bs-quote quote="گلکسی S23 الترا قدرتمندترین تراشه اسنپ‌دراگون را دارد که نسخه‌ای انحصاری و اورکلاک شده است" style="style-13" align="left"][/bs-quote]

    این نسخه انحصاری سامسونگ از تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 2 دارای دو هسته کورتکس A710، دو هسته کورتکس A715 و سه هسته کورتکس A510 در کنار یک هسته X3 است که هر کدام فرکانس‌هایی برابر با ۳.۳۶ گیگاهرتز، ۲.۸ گیگاهرتز، ۲ گیگاهرتز و ۲.۸ گیگاهرتز هستند.

    پردازنده گرافیکی آدرنو 740 استفاده شده در پرچمداران گلکسی S23 از فناوری ری‌ تریسینگ هم پشتیبانی می‌کند که البته هنوز به طور گسترده در بازی‌های موبایلی مشاهده نمی‌شود و احتمالا در آینده بتوانیم بازی‌های مجهز به ری تریسینگ را مشاهده کنیم.

    در بررسی گلکسی S23 اولترا، در تست گیگ‌بنچ چند هسته‌ای این گوشی موفق به ثبت امتیاز خارق‌العاده 4927 شده که آن را بالاتر از هر گوشی اندرویدی دیگر قرار داده است. همچنین امتیاز گیک‌بنچ تک هسته‌ای هم ۱۵۳۷ ثبت شده که باز هم این گوشی را در بالاترین رتبه جای داده است.

    گوشی‌هایی در محدوده قیمتی مشابه و توانا در قدرت پردازشی بالا
    • گلکسی زد فولد 4 
    • آیفون ۱۴ پرو مکس

    [accordions]

    [accordion title="جدول جامع مقایسه پردازنده‌های گوشی‌های هم‌قیمت" load="hide"][wpdatatable id=62][/accordion]

    [/accordions]

     

    پیکربندی حافظه؛ عدم پشتیبانی از کارت حافظه

    در بررسی گلکسی S23 اولترا می‌بینیم که این گوشی در تمام مدل‌ها با ظرفیت ۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایت و یک ترابایت دارای حافظه رم ۱۲ گیگابایتی است. البته یک مدل با رم ۸ گیگابایت و حافظه ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی هم عرضه شده است.

    سامسونگ گلکسی S23 اولترا از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند.

    [table id=1355 /]

    باتری و شارژدهی؛ بهینه‌تر از نسل گذشته

    در بررسی گلکسی S23 اولترا نکته قابل توجه در مورد باتری این است که ما هیچ ارتقا و تغییری نسبت به نسل قبلی، برخلاف مدل‌های دیگر مشاهده نمی‌کنیم. گلکسی S23 اولترا از همان باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت سال گذشته استفاده می‌کند، با این حال عملکرد اسنپ‌دراگون 8 نسل 2 روی این باتری بسیار بهینه‌ است و می‌توانیم انتظار ماندگاری بالا از باتری داشته باشیم.

    گلکسی S23 اولترا برای نزدیک به ۴۰ ساعت تماس صوتی عالی است و از طرفی، می‌توان تا ۲۱ ساعت وب‌گردی روی وای‌فای انجام داد. همچنین پخش ۲۳ ساعت ویدیو به صورت آفلاین، یک نتیجه خارق‌العاده است.

    [related]53781[/related]

    ابر پرچمدار سامسونگ قابلیت شارژ تا ۴۵ وات را دارا است، اما در آزمایشات مختلفی ثابت شده که تفاوت فاحشی بین شارژ ۲۵ وات و ۴۵ وات وجود ندارد. سرعت شارژ صفر تا صد باتری گلکسی S23 اولترا نزدیک یک ساعت است و فقط کمی نسبت به نسل قبل بهینه‌تر شده. با این حال سامسونگ همچنان از برخی از رقبای دور و نزدیک خود بسیار عقب است.

    [table id=1356 /]

    بررسی امکانات گلکسی S23 الترا؛ قلم دیجیتال

    بررسی گلکسی S23 الترا

    گلکسی S23 اولترا مانند هم‌خانواده‌های خود، اسپیکرهای قدرتمندی در اختیار دارد که در نتیجه همکاری با برند AKG، در کلاس خود بهترین هستند. حسگر اثرانگشت التراسونیک بسیار پرقدرت و با دقت پاسخ می‌دهد و امکاناتی از قبیل سامسونگ DeX بهترین کارایی را در این گوشی ارائه می‌دهد.

    ویژگی اصلی و بارز گلکسی S23 اولترا، پشتیبانی از قلم است. این قلم از قابلیت‌های کنترل از راه دور و Air-Actionها به خوبی پشتیبانی می‌کند.

    قلم تغییری نسبت به سال گذشته و حتی نوت 20 اولترا ندارد اما از دقت و حساسیت فشار استانداردی بهره می‌برد. با قرار دادن باتری در جایگاه مخصوصش در گوشی، نیز شارژ می‌شود.

    [table id=1357 /]

    نمرات گلکسی S23 اولترا

    گوشی هوشمند گلکسی S23 اولترا در تست‌ها و بنچ‌مارک‌های مختلف توانسته تا نتایج خارق‌العاده‌ای را به ثبت برساند. این گوشی در تست AnTuTu 9 با ۱۲۴۱۵۳۱ امتیاز فقط کمی پایین‌تر از iQOO 11 قرار گرفته است.

    مزایا گلکسی S23 اولترا

    نمایشگر امولد شگفت‌انگیز

    گلکسی S23 اولترا یکی از بهترین نمایشگرها را در دنیای گوشی‌های هوشمند در اختیار دارد. وضوح بالا، ۱۲۰ هرتز تطبیق‌پذیر و نمایش عالی رنگ‌ها، تمام ویژگی‌های یک صفحه‌نمایش مدرن و به‌روز را این گوشی دارا است.

    قلم S فوق‌العاده کاربردی

    اگر به دنبال یک گوشی قدرتمند از هر لحاظ هستید که از قلمی پیشرفته و کاربردی پشتیبانی می‌کند، قطعا گلکسی S23 اولترا با وجود قلم S یک گزینه ایده‌آل برایتان خواهد بود که تقریبا بی‌رقیب است.

    چیپ‌ست قدرتمند و بازدهی عالی

    سامسونگ به نوعی توانسته تا کارایی چیپ اسنپ‌دراگون 8 نسل 2 را کمی بیش از حد معمول کند و بازدهی بالاتری را نسبت به بسیاری از رقبای اندرویدی خود به دست بیاورد.

    استفاده از چیپ اورکلاک شده اسنپ‌دراگون 8 نسل 2 که احتمالا تا اواخر سال جاری میلادی به عنوان اسپ‌دراگون 8+ نسل 2 برای سایر گوشی‌های اندرویدی عرضه شود، سبب شده تا با قوی‌ترین و پربازده‌ترین چیپ اندرویدی حال حاضر در گوشی‌های هوشمند طرف باشیم.

    رابط کاربری و امکانات فوق‌العاده

    سامسونگ توانسته تا با نسخه 5.1 رابط کاربری One UI، میزان بهره‌وری و امکانات گوشی‌های پرچمدار خود را بیش از پیش کند که یکی از آنها، پشتیبانی کامل و بلوغ قابلیت سامسونگ DeX است.

    عکسبرداری و فیلمبرداری عالی

    دوربین‌های گلکسی S23 اولترا به خصوص لنز ۲۰۰ مگاپیکسلی، اولتراواید مجهز به فوکوس خودکار و تله‌فوتو‌ها با زوم اپتیکال کم‌نظیر، سبب شده تا این گوشی در بالاترین رده بهترین گوشی‌های هوشمند از نظر کیفیت دوربین قرار بگیرد.

    معایب گلکسی S23 اولترا

    سرعت شارژ پایین‌تر از رقبا

    سامسونگ هنوز نتوانسته قدمی اساسی و واقعا روبه‌ جلو در زمینه سرعت شارژ، آن هم در پرچمداران اصلی خود بردارد و کم‌کم این قضیه با وجود رقیبان پرسرعت، به یک مشکل و عیب تبدیل شدع است.

    شباهت بسیار زیاد به نسل گذشته

    شما هنوز هم می‌توانید با خرید گلکسی S22 الترا با قیمتی پایین‌تر از نسل جدید، به یک گوشی خارق‌العاده از هر لحاظ دسترسی داشته باشید. با وجود پیشرفت لنز اصلی و چیپ‌ست، اما با قدمی اساسی و خیلی رو به جلو طرف نیستیم.

    جمع‌بندی بررسی گلکسی S23 اولترا

    بررسی گلکسی S23 الترا

    بررسی گلکسی S23 اولترا نشان می‌دهد این گوشی به راحتی توانسته تا تبدیل به یکی از قدرتمندترین، زیباترین و تواناترین گوشی‌های هوشمند حال حاضر بازار شود. اگرچه که این گوشی تغییرات انقلابی نسبت به نسل گذشته ندارد، اما کمی بهبود در ارگونومی، تجهیز به جدیدترین تراشه اسنپ‌دراگون، آن هم از نوع اختصاصی و سفارشی سامسونگ در کنار لنز ۲۰۰ مگاپیکسلی و مجموعه دوربین‌هایی فوق‌العاده باکیفیت، این گوشی را به یک محصول فوق پریمیوم تبدیل کرده است.

    با این حال برچسب قیمتی بسیار بالای گوشی به خصوص در ایران، دسترسی به ابرپرچمدار سامسونگ را خیلی سخت کرده است. شاید حالا رفتن به سراغ گلکسی S22 اولترا با قیمتی پایین‌تر و اختلافی بسیار ناچیز در ساختار و سخت‌افزار، می‌تواند انتخابی هوشمندانه باشد.

    سوالات متداول

    قیمت گوشی گلکسی s23 الترا چقدر است؟ قیمت این گوشی در اسفند ۱۴۰۱ حدود ۷۰ میلیون تومان است. مشخصات گلکسی s23 الترا سامسونگ چیست؟ نمایشگر ۶.۸ اینچی داینامیک امولد 2X، چیپ اسنپدراگون ۸ نسل ۲، دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی، ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت تا ۱ ترابایت حافظه داخلی مشخصات این گوشی هستند.[see_also]45154[/see_also]

    منبع:
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید