بررسی گلکسی تب S8 اولترا؛ مزایا، معایب و تبلت‌های جایگزین بهتر

بررسی گلکسی تب S8 اولترا؛ مزایا، معایب و تبلت‌های جایگزین بهتر
راهنمای مطالعه

    سامسونگ S8 اولترا یکی از بزرگ‌ترین و قوی‌ترین تبلت‌های اندرویدی بازار است. در بررسی گلکسی اس ۸ اولترا با مزایا و معایب آن آشنا می‌شویم.

    در زمانی که اپل با تبلت‌های آیپد قدرتمند خود مشغول یکه‌تازی است، شاید تنها یک برند بتواند سعی کند تا خود را به نزدیکی آیپد‌ها برساند. تبلت سامسونگ S8 اولترا به عنوان محصولی بسیار قدرتمند، عظیم و زیبا عرضه شده که در فهرست بهترین تبلت بازار هم قرار دارد.

    این دستگاه مانند تخته سنگی بزرگ ۱۴.۶ اینچی است که از درون و بیرون به شما می‌گوید می‌تواند تا حدی جایگزین لپ‌تاپ‌تان شود. در ادامه به بررسی Galaxy Tab S8 Ultra خواهیم پرداخت.

    بررسی ویدیویی تبلت سامسونگ S8 اولترا

    مشخصات سامسونگ S8 اولترا در یک نگاه

    تبلت سامسونگ S8 اولترا به همراه سایر اعضای خانواده تب S8 در فروردین ۱۴۰۱ جاری وارد بازارهای جهانی و همچنین بازار ایران شد. این تبلت در ظرفیت‌های ۱۲۸،۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی و ۸، ۱۲ و ۱۶ گیگابایت حافظه رم از حدود قیمتی ۶۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

    تبلت‌های هم رده یا نزدیک به گلکسی تب S8 پرو شامل موارد زیر است:
    • مایکروسافت سرفیس پرو 8
    • مایکروسافت سرفیس پرو 9
    • آیپد پرو 12.9 2021
    • آیپد پرو 12.9 2022

    [table id=1370 /]

    طراحی تبلت اس ۸ اولترا؛ کتیبه‌ای بزرگ و مدرن

    بررسی گلکسی تب S8 اولترا

    گلکسی S8 اولترا سامسونگ ابعاد بسیار بزرگی دارد. با ۳۲۶ میلی‌متر طول، ۲۰۸.۶ میلی‌متر عرض و ضخامت تنها ۵.۵ میلی‌متر در کنار وزن ۷۲۶ گرمی، گجتی است که وقتی به دست می‌گیرید کاملا محو عظمت و البته سبکی و ظرافت به کار رفته در آن می‌شوید.

    با اینکه در یک دست گرفتن بهترین تبلت سامسونگ دشوار است، اما کار کردن با این دستگاه تجربه‌ای کاملا منحصر به فرد است.

    [bs-quote quote="تبلت اس ۸ اولترا در عین بزرگ بودن، طراحی و ارگونومی سبک و نازکی دارد" style="style-13" align="right"][/bs-quote]

    گلکسی تب S8 اولترا دقیقا همان شاسی باریک و سبکی را دارد که پرچمداران سامسونگ به آن مشهور هستند.

    این تبلت حتی وقتی که به صفحه‌کلید مخصوص خود متصل می‌شود، ظاهر شیک خود را حفظ می‌کند و به مانند یک لپ‌تاپ مدرن، نازک و سبک به نظر می‌رسد.

    حمل و نقل Galaxy Tab S8 Ultra هم آسان است و به خاطر وزن مناسب و ضخامت کم، به راحتی در کوله‌پشتی جا می‌شود.

    در سمت راست تبلت می‌توان دکمه‌های پاور و صدا را دید. همچنین این تبلت برخلاف گوشی‌های سامسونگ به اسلات کارت حافظه میکرو SD هم مجهز است. در بخش پشتی تبلت گلکسی تب S8 اولترا می‌توان دوربین‌های عقب و یک نوار مغناطیسی برای نگه‌ داشتن قلم S را دید.

    پورت USB-C و دو بلندگوی استریو را در لبه پایینی می‌توان مشاهده کرد. متاسفانه سامسونگ بیخیال جک ۳.۵ میلی‌متری شده و که یا باید هدفون را از پورت USB-C متصل کنید یا سراغ گزینه بلوتوث بروید.

    [table id=1371 /]

    بررسی نمایشگر تبلت سامسونگ S8 اولترا؛ آمولد ۱۲۰ هرتزی 

    بررسی گلکسی تب S8 اولترا

    صفحه‌نمایش عظیم آمولد ۱۴.۶ اینچی تبلت سامسونگ S8 اولترا وضوحی برابر با ۲۹۶۰ در ۱۸۴۸ پیکسل و تراکم ۲۴۰ پیکسل در هر اینچ را دارد و از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند.

    [bs-quote quote="صفحه‌نمایش تبلت گلکسی تب S8 اولترا یکی از بهترین‌های بازار به خصوص از لحاظ سایز است" style="style-13" align="left"][/bs-quote]

    کیفیت و وضوح صفحه‌نمایش گلکسی تب S8 اولترا مثال‌زدنی است. همه چیز روشن و پر جنب و جوش به نظر می‌رسد و امکان ندارد هر بار که چشم به صفحه می‌اندازید، از کیفیت و البته بزرگی صفحه تعجب نکنید.

    اجرای بازی‌ها و محتوای ویدیویی در Galaxy Tab S8 Ultra خارق‌العاده است و تجربه به خصوصی دارد. نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز همه چیز را روان به نمایش می‌گذارد، با این حال می‌توانید برای صرفه‌جویی در مصرف باتری، روی ۶۰ هرتز سوییچ کنید.

    میزان روشنایی در این تبلت خوب است. متوسط روشنایی ۳۳۷ نیت شروع و تا ۵۸۳ نیت می‌رسد که می‌تواند کمی به گرد پای آیپدهای ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی اپل برسد.

    با اینکه صفحه‌نمایش آیپدها روشن‌تر از گلکسی تب S8 اولترا سامسونگ است، اما همین روشنایی برای کار در محیط‌های بسته و باز کفایت می‌کند. با روشن کردن قابلیت Vivid، می‌توانید تراکم بیشتری از رنگ و نور را به صفحه‌نمایش اضافه کنید.

    [table id=1374 /]

    قلم؛ نقطه قوت سامسونگ اس ۸ اولترا

    بررسی گلکسی تب S8 اولترا

    سامسونگ همراه تبلت گلکسی اس ۸ اولترا یک قلم S را هم عرضه کرده که در جعبه هم موجود است. این قلم یکی از بهترین‌ها در بین رقبا است. پاسخگویی قلم S نسبت به دستگاه‌های دیگر سامسونگ بهتر شده و تنها ۲.۸ میلی‌ثانیه تاخیر دارد و به راحتی می‌تواند پابه‌پای اپل پنسل پیش‌روی کند.

    قلم S به صورت بی‌سیم در پشت تبلت شارژ می‌شود و آهنربایی که برای نگه‌داشتن تعبیه شده قوی است. با این حال هر لحظه احساس می‌کنید که امکان دارد قلم از تبلت کنده شود. شارژ و باتری فقط برای ویژگی‌های دستوری و حرکتی قلم S مورد نیاز است که احتمالا خیلی از آن‌ها استفاده نخواهید کرد.

    [related]41054[/related]

    تجربه استفاده از قلم برای نوشتن روی تبلت سامسونگ S8 اولترا لذت‌بخش است. به لطف ضخامت مناسب، حس در دست گرفتن یک قلم استاندارد به دستان منتقل می‌شود.

    هنرمندان به خوبی می‌توانند از قلم S برای طراحی استفاده کنند یا برای یادداشت‌برداری در جلسات و کارهای مختلف، از صفحه‌ بسیار بزرگ و قلم دقیق استفاده مفید کرد. با اینکه قلم شاید ابزاری همیشگی نباشد، اما کیفیت بالای کار با آن شما را برای به دست گرفتن‌اش وسوسه می‌کند.

    سامسونگ DeX؛ لپ‌تاپی در دل تبلت!

    بررسی گلکسی تب S8 اولترا

    با اینکه سیستم‌عامل اندروید ۱۲ و احتمالا یکی دو نسخه بعدی هنوز راه نسبتا طولانی را برای منطبق‌سازی تمام و کمال با صفحه‌های بزرگ تبلت‌ها و انجام امور مولتی تسکینگ دارند، اما سامسونگ چند سالی است که توانسته با توسعه رابط کاربری DeX در دل One UI، خروجی دسکتاپ را برای گوشی‌ها و تبلت‌های پرچمدارش به خوبی ارائه دهد.

    در تبلت گلکسی S8 اولترا می‌توانید به راحتی محیط کاربری را از حالت معمول به حالت DeX تغییر دهید و با رابط کاربری شبیه ویندوز روبه‌رو شوید.

    برنامه‌های اندرویدی به صورت آیکون در پس‌زمینه مشاهده می‌شوند، منوی استارت در نوار ابزار پایینی قرار می‌گیرد و در لحظه می‌توانید از چند برنامه استفاده کنید. با اینکه سامسونگ در توسعه DeX عالی کار کرده، اما همچنان بسیاری از برنامه‌های اندرویدی به شکل موبایلی در این حالت نمایش داده می‌شوند که احتمالا خوشایند نباشند.

    با تمام این‌ها، سوییچ روی حالت DeX باعث می‌شود تا تبلت سامسونگ S8 اولترا شبیه‌تر به یک لپ‌تاپ مدرن شود. امکان وب‌گردی در این حالت بسیار بهتر است و وقتی صفحه‌کلید و ماوس به این صفحه ۱۴.۶ اینچی باکیفیت و لمسی وصل می‌شود، همه چیز تغییر می‌کند.

    کیبورد گلکسی اس ۸ اولترا: بسیار گران!

    سامسونگ صفحه‌کلید مخصوص تبلت گلکسی تب S8 اولترا را برخلاف قلم S، به صورت جداگانه برای فروش گذاشته است و برچسب ۳۵۰ دلاری قیمت آن سبب می‌شود تا بسیاری از تهیه‌اش سر باز بزنند. کیفیت ساخت کیبورد خوب است، نور پس‌زمینه دارد و کلید‌ها نرم و روان هستند. ترک‌پد به خوبی کار می‌کند اما اندروید بر اساس چنین تعاملی ساخته نشده و بسیار پیش می‌آید که برای ضربه‌ زدن یا کشیدن چیزی، از انگشت خود روی صفحه استفاده کنید.

    از آنجایی که قیمت کیبورد تبلت گلکسی اس ۸ اولترا مناسب نیست، می‌توانید به سراغ گزینه‌های جایگزین از برند‌های دیگر بروید که از قیمت‌های پایین‌تر و با کارکرد مشابه بهره می‌برند.

    دوربین: کلاسی بالا در بین تبلت‌های اندرویدی

    بررسی گلکسی تب S8 اولترا

    تبلت گلکسی تب S8 اولترا مانند سایر تبلت‌های این سری دارای دو دوربین عقب، یک لنز فوق‌عریض و عریض است.

    • دوربین واید ۱۳ مگاپیکسلی
    • دوربین التراواید ۶ مگاپیکسلی
    • دوربین سلفی واید ۱۲ مگاپیکسلی
    • دوربین سلفی ‌التراواید ۱۲ مگاپیکسلی

    در بخش دوربین‌های سلفی، ما دو لنز ۱۲ مگاپیکسلی عریض و فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی می‌بینیم که قابلیت فیلمبرداری 4K را هم دارند. همچنین سامسونگ قابلیت کادربندی بهینه را در دوربین‌های سلفی، مانند سنتر استیج آیپد پرو اپل تعبیه کرده تا در زمانی که تبلت ثابت است و شما جلوی آن حرکت می‌کنید، لنز شما را دنبال کند.

    [bs-quote quote="عملکرد دوربین‌ها برای یک تبلت اندرویدی عالی است اما به پای اپل آیپد‌ نمی‌رسد" style="style-13" align="left"][/bs-quote]

    با اینکه دوربین‌های گلکسی تب S8 اولترا به مراتب از سایر تبلت‌های اندرویدی بازار بهتر است، اما نباید انتظار دوربین‌هایی را داشته باشید که سامسونگ طی چند سال گذشته روی گوشی‌های پرچمدارش گذاشته است.

    تقریبا هیچ‌یک از دوربین‌ها در نور کم نمی‌توانند نتیجه‌بخش باشند و انتظار یک عکاسی یا فیلمبرداری صاف و تمیز در نور کم با این تبلت نداشته باشید.

    با این حال قرارگیری دوربین‌های سلفی در وسط قاب تبلت، در زمانی که دستگاه را افقی قرار می‌دهید رویکرد بسیار عالی است و می‌توانید به شکلی بهینه و اصولی از آن استفاده کنید.

    یکی از نقاط قوت دوربین‌های گلکسی تب S8 اولترا، امکان فیلمبرداری با تمام دوربین‌ها تا وضوح 4K و نرخ ۶۰ فریم در ثانیه است. این مهم در دوربین‌ اصلی بیشتر به چشم می‌آید و شما حتی می‌توانید از این قابلیت برای تولید محتوا نسبتا باکیفیت استفاده کنید.

    خروجی ویدیو 4K بسیار خوب است و فقط با کمی نورپردازی و قرارگیری در جای ثابت، این تبلت عظیم به دوربینی خوش‌کیفیت و مناسب برای تولید محتوا تبدیل می‌شود. استفاده از ابزارهای تدوین روی صفحه بزرگ تبلت هم نسبتا راحت است و می‌توانید از آن برای انجام صفر تا صد کارتان استفاده کنید.

    تصویر دوربین اصلی گلکسی تب S8 اولترا (منبع: phonearena): (برای نمایش تصویر در ابعاد بزرگتر کلیک کنید.)

     

    تصویر دوربین اصلی گلکسی تب S8 اولترا حالت پرتره:

    [gallery link="file" size="medium" ids="57616"]

    تصاویر دوربین فوق‌عریض گلکسی تب S8 اولترا:

    [gallery link="file" ids="57614"]

    تصویر دوربین سلفی اولتراواید گلکسی تب S8 اولترا:

    [gallery link="file" size="medium" ids="57618"]

    تصاویر دوربین سلفی اصلی گلکسی تب S8 اولترا:

    [gallery link="file" ids="57617"]

    رقبای تبلت سامسونگ S8 اولترا با دوربین بهتر:
    • اپل آیپد پرو 2021
    • اپل آیپد پرو 2022
    • اپل آیپد پرو 12.9 2021
    • اپل آیپد پرو 12.9 2022

    [table id=1373 /]

    بررسی سخت‌افزار گلکسی تب S8 اولترا؛ همه‌فن‌حریف 

    در بررسی گلکسی تب S8 اولترا می‌بینیم که این تبلت از چیپ‌ست اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 استفاده می‌کند که یک چیپ رده بالا و پرچمدار است. استفاده از این پردازنده سبب شده تا ما قدرت کافی برای انجام کارکردهای سنگین‌تر در حد و اندازه‌های لپ‌تاپ‌ها داشته باشیم.

    [bs-quote quote="پردازنده پرچمدار سامسونگ S8 اولترا تمامی برنامه‌ها و بازی‌های سنگین را اجرا می‌کند" style="style-13" align="left"][/bs-quote]

    تبلت در تست چند هسته‌ای GeekBench 5 توانست امتیاز ۳۲۷۹ را به‌دست بیاورد که از بسیاری از گوشی‌های هوشمند اندرویدی بیشتر است.

    گلکسی تب S8 اولترا می‌تواند به راحتی از پس اجرای بازی‌های روز و گرافیکی بر بیاید یا برنامه‌های سنگین را اجرا کند.

    البته اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها روی صفحه عظیم ۱۴.۶ اینچی کاملا تجربه متفاوتی است، اما استفاده از کنترلرهای لمسی برای انجام بازی‌ها به خاطر سایز بزرگ تصویر خیلی توصیه نمی‌شود و قطعا استفاده از کنترلر می‌تواند هوشمندانه‌تر باشد.

    در کنار چیپ، ما مقدار رم‌های ۸، ۱۲ یا ۱۶ گیگابایتی (بسته به مدل‌های انتخابی) را داریم که اگر قصد انجام کارهای سنگین را با تبلت دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم به سراغ گزینه ۱۲ یا ۱۶ گیگابایتی بروید.

    سخت‌افزار گلکسی تب S8 اولترا در حالت DeX که کاملا دسکتاپی می‌شود هم عملکرد خوبی دارد، با این حال نباید انتظار همان سرعت عملی که در حالت معمول دارید را در این حالت داشته باشید. با این حال اجرای چند برنامه همزمان در حالت DeX و وجود سخت‌افزار قدرتمند، تجربه‌ای فوق‌العاده در نوع خود است.

    تبلت‌های رقیب گلکسی تب S8 اولترا با پردازنده تقریبا مشابه یا قوی‌تر:
    • اپل آیپد ایر 2022
    • اپل آیپد پرو 2021
    • اپل آیپد پرو 2022
    • اپل آیپد پرو 12.9 2021
    • اپل آیپد پرو 12.9 2022
    • مایکروسافت سرفیس پرو 8
    • مایکروسافت سرفیس پرو 9

    پیکربندی حافظه؛ دارای اسلات حافظه

    همانطور که در بررسی گلکسی S8 اولترا گفتیم، این تبلت پرچمدار به حافظه‌های داخلی ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت در کنار حافظه‌های رم ۸، ۱۲ یا ۱۶ گیگابایتی مجهز است. برخلاف گوشی‌های هوشمند پرچمدار، این تبلت از کارت حافظه میکرو SD پشتیبانی می‌کند و می‌توانید تا سقف یک ترابایت میکرو اس‌دی تهیه کرده و حافظه دستگاه خود را افزایش دهید.

    [table id=1375 /]

    باتری؛ عمر کافی و شارژ سریع ۴۵ وات

    بررسی تبلت سامسونگ S8 اولترا نشان می‌دهد که این دستگاه به یک باتری ۱۱۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز است و عملکردی نسبتا معمولی دارد. این باتری باید بار یک صفحه‌نمایش ۱۴.۶ اینچی و سخت‌افزاری قوی را به دوش بکشد.

    در آزمایش وب‌گردی، این تبلت با روشنایی متوسط و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز، ۹ ساعت و ۲۰ دقیقه دوام آورد. گلکسی تب S8 اولترا زمان کمتری را در مقابل رقبایی مانند یوگا تب 13 لنوو و آیپد 2021 ثبت می‌کند و این نشان می‌دهد که صفحه‌نمایش بزرگ تب S8 اولترا انرژی بسیار زیادی را مصرف می‌کند.

    با اینکه باتری این تبلت با رقبایش قابل قیاس نیست، اما در نوع خود کافی است. از آنجایی که استفاده از تبلت به اندازه گوشی هوشمند نیست، این تبلت می‌تواند یک روز کاری را با موفقیت پشت‌سر بگذارد و نیازی به شارژ مجدد نداشته باشد. همچنین این تبلت به فناوری شارژ سریع ۴۵ واتی مجهز است و برای ۴۱ درصد شارژ از صفر به نیم ساعت ‌زمان نیاز دارد.

    [table id=1376 /]

    امکانات؛ اسپیکرهای استریو، پورت USB-C 3.2

    در بررسی تبلت گلکسی S8 اولترا دیدیم که این دستگاه از امکانات بسیار زیاد و کاربردی برخوردار است. پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس‌دی در زمانی که اکثر دستگاه‌های موبایلی آن را حذف کرده‌اند، غنیمت است. حسگر اثر انگشت این تبلت زیر نمایشگر تعبیه شده و از نوع اپتیکال است و سرعت پاسخگویی خوبی دارد.

    یکی از نقاط قوت Galaxy Tab S8 Ultra چهار اسپیکر استریو آن است که توسط برند AKG تنظیم شده و از بیس، بلندی صدا و وضوح خوبی برخوردار هستند. همچنین این تبلت به پورت USB-C از نوع 3.2 مجهز است که امکان اتصال نمایشگر ثانویه و هاب‌های گوناگون USB-C را برای افزایش پورت‌ها و امور مختلف ممکن می‌سازد.

    [table id=1377 /]

    نمرات گلکسی اس ۸ اولترا در بنچمارک

    تبلت سامسونگ گلکسی تب S8 اولترا با پردازنده چهار نانومتری اسنپ‌دراگون 8 نسل یک در آزمون چند هسته‌ای بنچمارک گیگ‌بنچ ۵ به امتیاز ۳۵۸۱و در آزمون تک‌ هسته‌ای به نمره ۱۶۲۲ رسیده است. همچنین در تست‌ آنتوتو ۹ امتیاز ۹۹۷۷۶۲ را کسب کرده است.

    در ادامه بررسی تبلت گلکسی S8 اولترا نگاهی به مزایا و معایب این تبلن خواهیم داشت. 

    مزایا تبلت سامسونگ S8 اولترا

    طراحی جذاب

    با اینکه ما با یک تبلت بسیار بزرگ طرف هستیم، اما ضخامت و وزن کمتر از چیزی که انتظار می‌رود سبب می‌شود تا کار کردن با این تبلت راحت باشد و احساس خوبی از آن بگیریم.

    صفحه‌نمایش باکیفیت و سریع

    تصور داشتن یک تبلت ۱۴.۶ اینچی از نوع آمولد و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی دشوار است، اما سامسونگ از پس این قضیه برآمده و شما با یکی از بهترین تبلت‌های مجهز به چنین صفحه‌نمایشی طرف هستید.

    سخت‌افزاری عالی، تنه به تنه لپ‌تاپ‌ها

    مجهز شدن به چیپ پرچمدار و به‌روز اسنپ‌دراگون 8 نسل اول سبب شده تا این تبلت بتواند عملکردی قدرتمند و بدون دغدغه را در اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سنگین داشته باشد. انجام بسیاری از کارها در حالت دسکتاپ DeX هم عالی است و می‌توان به خوبی روی این تبلت به عنوان یک لپ‌تاپ حساب کرد.

    قلم S فوق‌العاده

    خوشبختانه برخلاف آیپد‌های اپل، سامسونگ قلم S را در کنار تبلت خود قرار داده و نیازی نیست آن را جداگانه خریداری کنید. کار با این قلم بسیار راحت و لذت‌بخش است و می‌تواند به یک تجربه منحصربه‌فرد در کنار تبلت تبدیل شود.

    کیفیت خوب دوربین‌ها در قیاس با رقبای اندرویدی

    سامسونگ تلاش کرده تا در بخش دوربین Galaxy Tab S8 Ultra کم‌کاری خاصی نکند و مقداری خود را از این حیث به دوربین‌های آیپد‌های اپل نزدیک کند. فیلمبرداری 4K با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه روی همه دوربین‌ها سبب می‌شود تا بتوانید حتی از این تبلت برای تولید محتوا استفاده کنید.

    [related]37097[/related]

    معایب تبلت سامسونگ S8 اولترا

    قیمت بسیار بالا

    قیمت تبلت سامسونگ S8 اولترا با اینکه از سخت‌افزار و صفحه‌نمایش بسیار بزرگی بهره می‌برد، سیار بالا است و تهیه آن حتی برای کاربران خارجی هم کار راحتی نیست. قیمت تمام شده این تبلت در ایران از ۶۰ میلیون تومان شروع می‌شود و حتی به حدود ۸۰ میلیون تومان هم در ظرفیت‌های بالاتر می‌رسد.

    مشکلات اندروید با تبلت‌ها

    متاسفانه سیستم‌عامل اندروید هنوز نتوانسته آنطور که باید روی صفحه‌های بزرگ‌تر از گوشی‌های هوشمند، به خصوص تبلت‌ها عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشد و هنوز راه درازی را برای رسیدن به یک نقطه امن و مطمئن دارد. با این حال حالت DeX سامسونگ تا حد زیادی این مشکل را برطرف کرده است.

    جمع‌بندی بررسی سامسونگ S8 اولترا

    بررسی گلکسی تب S8 اولترا بررسی سامسونگ S8 اولترا نشان می‌دهد که این تبلت محصولی برای همه نیست. اول از همه سایز بسیار بزرگ این تبلت که ۱۴.۶ اینچ است، اجازه حمل و نقل زیاد در لحظه و کار مداوم را به هر کسی نمی‌دهد. برای مثال اگر شما طراح هستید، یا زیاد یادداشت برداری می‌کنید و به کار نویسندگی مشغول هستید، شاید این تبلت به خاطر صفحه بزرگ و قلم مناسب‌اش گزینه مناسبی باشد. از طرفی بزرگترین مشکل این تبلت، قیمت تمام شده آن است. شما با هزینه ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومانی می‌توانید یک لپ‌تاپ گیمینگ یا یک اولترابوک قدرتمند تهیه کنید که از سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کند و می‌تواند دست شما را برای کارهای مختلف باز بگذارد. با این حال، اگر مشکلی بابت هزینه ندارید و به دنبال یک تبلت تمام و کمال اندرویدی هستید و هیچ علاقه‌ای به تهیه آیپد‌های اپل ندارید (که خب کنار زدن‌شان کار سختی است) شاید گلکسی تب S8 اولترا دستگاهی فوق‌العاده کاربردی و باحال برای شما باشد. قلم روان و با دقت بالا، صفحه‌نمایش باکیفیت با وضوح عالی، سخت‌افزار قدرتمند برای اجرای هر آنچه که در اندروید وجود دارد، همه و همه دلایل خوبی برای تهیه چنین تبلت عظیمی است. [see_also]8782[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید