بهترین مودم جیبی و همراه 4G و 5G

بهترین مودم جیبی و همراه 4G و 5G
راهنمای مطالعه

    خرید بهترین مودم جیبی یا مودم همراه برای کسانی مناسب است که دائما باید بیرون از خانه یا محل کار با لپتاپ یا تبلت به اینترنت متصل شوند.

    هرچند با هات‌اسپات گوشی هم می‌توان لپتاپ را به شبکه متصل کرد اما به مرور زمان فشار زیادی به گوشی و مخصوصا باتری آن وارد می‌کند. در ادامه با درجه همراه شوید تا بهترین مودم جیبی را به شما معرفی کنیم.

    راهنمای خرید بهترین مودم جیبی

    مودم جیبی هم مثل هر گجت دیگری در انواع و اقسام برندها و با قابلیت‌های متنوع عرضه می‌شود. برخی مدل‌ها تنها با سیم‌کارت خاصی به اینترنت متصل می‌شوند، بعضی از نظر تعداد دستگاه‌های متصل محدودیت دارند و برخی نیز تنها با نسل خاصی از شبکه خاصی سازگاری دارند. از اینرو باید حین انتخاب موارد مهمی را در نظر داشته باشید که در ادامه راهنمای خرید بهترین مودم جیبی به آنها می‌پردازیم. پیش از این بهترین مودم گیمینگ را معرفی کرده بودیم.

    مودم جیبی لاک بخریم یا آنلاک؟

    برخی مودم‌های جیبی از جمله بهترین مودم همراه ایرانسل TF-i60 روی سیم کارت خود این اپراتور قفل است؛ به عبارت دیگر نمی‌توانید از سیم کارت همراه اول، شاتل موبایل یا رایتل روی آن استفاده کنید. معمولا مودم‌های لاک شده ارزان‌تر هستند اما کاربر ناچار است آنها را همراه با سیم‌کارت و اینترنت اپراتوری خاص خریداری کند.

    روش‌هایی برای آنلاک کردن مودم از طریق تعویض فریمور وجود دارد اما اینکار خطر خرابی مودم جیبی را داشته و معمولا باعث افت آنتن دهی و کاهش سرعت انتقال داده می‌شود.

    بنابراین اگر قصد استفاده از سیم‌کارت اپراتورهای مختلف را دارید، از همان اول سراغ خرید مودم جیبی آنلاک بروید.

    پوشش شبکه اپراتور در منطقه چگونه است؟

    پوشش شبکه برخی اپراتورها به ویژه ایرانسل و رایتل در مناطق دورافتاده و خارج از شهر چندان ایده‌آل نیست. از اینرو پیش از خرید مودم جیبی مطمئن شوید که اپراتور مورد نظر در منطقه شما آنتن دهی و پوشش مناسب را داشته باشد تا از یک اتصال پایدار و بدون قطعی بهره ببرید.

    باتری و شارژدهی مودم جیبی

    اگر در روز چندین ساعت با وای‌فای به اینترنت متصل می‌شوید، باید سراغ مدلی از بهترین مودم جیبی بروید که باتری پرقدرت و شارژدهی طولانی داشته باشد. شاید مودم‌های همراه کوچک و سبک جذاب و دلربا به نظر برسند اما معمولا شارژدهی بسیار کمتری دارند.

    در نظر داشته باشید هرچه دستگاه‌های بیشتری به مودم وصل شوند، به همان میزان شارژ آن زودتر تمام می‌شود. بهترین مودم های همراه هم مثل گوشی از طریق پورت USB شارژ می‌شوند بنابراین می‌توانید آنها را با پاوربانک هم شارژ کنید. قبلا لیست بهترین پاور بانک را به شما معرفی کرده بودیم.

    مودم جیبی 5G بخریم یا 4G؟

    مودم‌‌های همراه از نظر قابلیت‌های اتصال با هم متفاوتند. برخی دستگاه‌ها امکان اتصال به شبکه 5G را دارند در حالی که برخی دیگر فقط با 4G سازگار هستند. مدل‌های محدود به 4G مثل مودم‌های لاک شده قیمت پایین‌تری نسبت به بهترین مودم 5G دارند.

    شاید تصور کنید مودم همراه 5G در ایران کارایی ندارد اما ایرانسل و همراه اول برنامه‌هایی را برای ارائه این سرویس دنبال می‌کنند که در آینده سرعت دانلود و آپلود فوق‌العاده بالایی فراهم می‌کند.

    تعداد دستگاه‌های قابل اتصال

    اکثر مودم‌های همراه امکان اتصال همزمان دستکم ۵ دستگاه را دارند اما مدل‌های پریمیوم تا ۲۰ یا ۳۰ دستگاه را نیز پشتیبانی می‌کنند. اتصال همزمان ۵ دستگاه برای اکثر کاربران کفایت می‌کند چون بالاتر از این عدد بحث خالی شدن سریع شارژ و محدودیت پهنای باند هم به میان می‌آید. اکثر می‌خواهید بیش از ۵ دستگاه را همزمان به مودم وصل کنید حتما سراغ مدل‌های با شارژدهی طولانی و سرویس اینترنت با پهنای باند ۸ یا ۱۶ مگابیت در ثانیه بروید.

    بهترین مودم جیبی 5G و 45

    پس از آشنایی با نکات مهم در خرید بهترین مودم همراه نوبت به معرفی مدل‌های محبوب و باکیفیت در بازار ایران می‌رسد.

    [related]44441[/related]

    TP-Link M7350؛ بهترین مودم جیبی از هر نظر

    بهترین مودم جیبیTP-Link M7350 TP-Link M7350؛ بهترین مودم جیبی از هر نظر

    مزایا

    • سیم کارت آنلاک
    • پشتیبانی از ۱۰ دستگاه
    • ۱۰ ساعت شارژدهی
    • اسلات کارت حافظه
    • وای‌فای دو بانده

    معایب

    • قیمت نسبتا زیاد

    TP-Link M7350 یکی از پرفروش‌ترین مودم‌های آنلاک در ایران است که با اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، راتل و شاتل موبایل سازگاری دارد. همزمان می‌توانید ۱۰ دستگاه را به آن متصل کنید و حداکثر سرعت دانلود و آپلود به ترتیب ۱۵۰ و ۵۰ مگابیت در ثانیه است.

    بهترین مودم جیبی مدل M7350 از کارت حافظه پشتیبانی می‌کند و فایل‌های ذخیره شده از طریق وای‌فای در دسترس همه کاربران متصل خواهد بود. نمایشگر کوچک آن قدرت سیگنال، تعداد دستگاه‌های متصل، میزان استفاده از داده و شارژ باقیمانده را نمایش می‌دهد. از طریق همین پنل می‌توانید تنظیمات باند فرکانسی، تغییر شبکه به 4G یا 3G و غیره را انجام دهید.

    با اسکن کد QR روی دستگاه اپلیکیشن اندروید یا iOS مودم روی گوشی نصب می‌شود که امکان مدیریت کاربران، تغییر محدوده، اشتراک فایل یا خواندن پیامک را به شما می‌دهد.

    مودم TP-Link M7350 دارای باتری ۲۵۵۰ میلی‌آمپرساعتی است که حین استفاده تا ۱۰ ساعت و در صورت استندبای تا چند روز شارژدهی خواهد داشت.

    قیمت و مشخصات کامل این مدل را ببینید

     

    اچ‌تی‌سی مدل HUB؛ بهترین مودم جیبی 5G

    اچ‌تی‌سی مدل HUB؛ بهترین مودم جیبی 5G

    مزایا

    • پشتیبانی از 5G و 4G
    • باند دوگانه
    • شارژدهی عالی
    • قابلیت VPN، Port Forwarding ، Private DNS
    • امکان نصب اپ‌های اندروید
    • نمایشگر لمسی ۵ اینچی

    معایب

    • قیمت بالا

    بهترین مودم جیبی 5G در ایران بدون تردید اچ‌تی‌سی مدل HUB 5G است که در کنار پشتیبانی از شبکه‌های 4G و 5G، امکاناتی فوق‌العاده را در اختیارتان قرار می‌دهد.

    این مودم از سیستم عامل اندروید ۹ و تراشه قدرتمند کوالکام اسنپدراگون ۸۵۵ برخوردار است که در گوشی‌های پرچمدار چند سال قبل شاهدش بودیم. نمایشگر ۵ اینچ لمسی با وضوح اچ‌دی دارد که انبوهی از اطلاعات را در مورد نوع شبکه، وضعیت اتصال، داده مصرفی، پیامک دریافتی، شارژ باتری و غیره را نمایش می‌دهد. می‌توانید اپ‌های اندروید را هم روی آن نصب کنید.

    یکی دیگر از مزایای آن وای‌فای باند دو گانه ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز است و به صورت همزمان ۲۰ کاربر می‌توانند به آن متصل شوند. امکانات نرم‌افزاری عالی از جمله VPN، Port Forwarding ،Private DNS هم در دسترس هستند.

    باتری قدرتمند ۷۶۶۰ میلی‌آمپرساعتی آن شارژ کافی برای یک روز اتصال کامل را فراهم می‌کند. قیمت این مدل بالاست اما اگر با هزینه مشکلی نداشته باشید، بهترین مودم همراه 5G را می‌خرید.

    قیمت و مشخصات کامل این مدل را ببینید

     

    مودم جیبی هواوی E5576-320

    مزایا

    • پشتیبانی از ۱۰ دستگاه
    • طراحی جذاب
    • کاربری آسان
    • مقرون به صرفه

    معایب

    • شارژدهی محدود ۶ ساعته

    هواوی E5576-320 یکی دیگر از پرفروش‌ترین مودم های همراه در این است که با انواع سیم‌‌کارت‌های موبایل سازگار است. این مدل از شبکه‌های 3G و 4G پشتیبانی کرده و سرعت دانلود و آپلود آن به ترتیب ۱۵۰ و ۵۰ مگابیت در ثانیه است.

    امکان اتصال ۱۰ دستگاه را به شما می‌دهد و تا ۶ ساعت می‌توانید روی شارژدهی باتری ۱۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن حساب کنید. البته اگر مودم در حالت استندبای باشد و به آن وصل نشوید، شارژدهی به ۲ هفته هم می‌رسد.

    این مدل از بهترین مودم جیبی بسیار سبک، جمع‌و‌جور و قابل حمل است. بعضی زرق‌ و برق‌ها مثل نمایشگر یا اپ اختصاصی ندارد اما در عوض با قیمت مناسبی روانه بازار شده. یک نکته مهم دیگر اینکه با سیمکارت TD-LTE سازگاری ندارد.

     

    مودم همراه TP-Link M7200

    بهترین مودم همراه

    مزایا

    • سیمکارت آنلاک
    • پشتیبانی از ۱۰ دستگاه
    • شارژدهی تا ۸ ساعت
    • راه‌اندازی سریع و آسان

    معایب

    • جنس پلاستیکی
    • پنل پشتی سخت باز می‌شود

    بهترین مودم جیبی مدل TP-Link M7200 با انواع شبکه‌های موبایل از جمله 4G FDD-LTE/TDD-LTE و 3G سازگار است. این دستگاه آنلاک است و می‌توانید سیمکارت هر اپراتوری را که ترجیح می‌دهید در آن قرار دهید.

    باتری ۲۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی تا ۸ ساعت شارژدهی دارد و می‌توانید اینترنت را در فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز با ۱۰ دستگاه به اشتراک بگذارید.

    بدنه دستگاه پلاستیکی است و برداشتن کاور پشتی برای قراردادن سیمکارت کمی سخت‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد؛ در واقع باید مراقب باشید تا گیره‌های پنل نشکند. اسم و رمز شبکه وای‌فای هم زیر همین پنل پنهان شده و بهتر است بعد از اولین بار که پنل را باز می‌کنید، آن را یادداشت کنید تا دوباره مجبور به سروکله زدن با کاور نشوید.

    روی این مدل از بهترین مودم همراه یک نمایشگر به چشم می‌خورد که داده استفاده شده را مشخص نمی‌کند اما با سه چراغ چشمک زن وضعیت باتری، اتصال به اینترنت و قدرت سیگنال را به شما خبر می‌دهد.

    TP-Link M7200 بهترین مودم جیبی برای کسانی است که دنبال کاربری ساده هستند. برای انجام تنظیمات بیشتر هم می‌توانید اپلیکیشن همراه آن را نصب کرده یا از طریق آدرس IP وارد صفحه تنظیمات شوید.

    قیمت و مشخصات کامل این مدل را ببینید

     

    TP-Link M7450

    TP-Link M7450

    مزایا

    • پشتیبانی از ۳۲ دستگاه
    • باند دوگانه
    • ۱۵ ساعت شارژدهی
    • کارتخوان microSD

    معایب

    • قیمت بالا

    TP-Link M7450 به عنوان نسخه جدیدتر و پیشرفته M7350 بهترین مودم جیبی برای کسانی است که دنبال یک مدل حرفه‌ای هستند. با سیم‌کارت همه اپراتورهای موبایل سازگار است، حداکثر سرعت دانلود ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه دارد و می‌توانید بین فرکانس‌های ۲.۴ یا ۵ گیگاهرتز یکی را انتخاب کنید.

    قابلیت اتصال همزمان به ۳۲ دستگاه دارد و از اینرو برای شرکت‌های کوچک مناسب است. باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی TP-Link M7450 حدود ۱۵ ساعت شارژدهی حین اتصال و چندین روز شارژدهی در حالت استندبای دارد.

    منوی کاربری ساده‌ای دارد و اطلاعات ضروری در مورد وضعیت اتصال، میزان باتری و غیره را روی نمایشگر خواهید یافت. پشتیبانی از کارت حافظه microSD تا ۳۲ گیگابایت کارتان را برای به اشتراک گذاری فایل‌ها با دیگر کاربران آسان می‌کند.

    قیمت و مشخصات کامل این مدل را ببینید

     

    بهترین مودم جیبی ایرانسل FD-M40 G1

    بهترین مودم جیبی ایرانسل

    مزایا

    • پشتیبانی از 4G
    • سرعت بالا و سیگنال قوی
    • کاربری آسان
    • پشتیبانی ۳۲ کاربر

    معایب

    • قفل سیم کارت ایرانسل
    • شارژدهی محدود

    بهترین مودم جیبی ایرانسل (با منبع تغذیه باتری) از نظر ارزش خرید FD-M40 G1 است که از شبکه‌های موبایل TD-LTE و 4.5 پشتیبانی می‌کند و حداکثر سرعت اتصال موبایل را تجربه خواهید کرد.

    حداکثر سرعت دانلود آن به ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسد و در صورتی که پوشش 4G در دسترس نباشد، به صورت خودکار روی نسل دوم و سوم شبکه سوییچ می‌کند.

    یکی از مزایای آن پشتیبانی از اتصال همزمان ۳۲ کاربر است و ۴ پورت LAN هم برای اتصال سیمی دارد. طراحی ساده‌ای دارد و در قسمت جلو چند چراغ LED برای نمایش وضعیت شبکه، آنتن‌دهی و غیره ارائه کند.

    باتری ۲۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن برای ۴ ساعت شارژدهی خواهد داشت و می‌توانید آنرا تعویض کنید. قابلیت دریافت پیامک، وای‌فای تک بانده ۸۰۲.۱۱ و فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز از ویژگی‌های بهترین مودم جیبی ایرانسل است.

    قیمت و مشخصات کامل این مدل را ببینید

     

    نزتک مدل NZT-77C؛ بهترین مودم جیبی ارزان

    مودم نزتک

    مزایا

    • قیمت مناسب
    • پشتیبانی از ۱۰ کاربر
    • نمایشگر
    • درگاه microUSB

    معایب

    • شارژدهی محدود

    نزتک از برندهای معتبر در بازار روتر است و بهترین مودم جیبی مدل NZT-77C این شرکت در ایران با استقبال چشمگیری مواجه است. این دستگاه ابعاد بسیار جمع‌وجوری دارد که به دو قسمت نمایشگر و بدنه تقسیم شده. روی نمایشگر می‌توانید وضعیت اتصال، شارژ باتری و سیگنال را مشاهده کنید.

    از استاندارد cat4 شبکه 4G با حداکثر سرعت دانلود ۱۰۰ مگابیت در ثانیه پشتیبانی می‌کند و تا ۱۰ کاربر می‌توانند همزمان به آن متصل شوند. تنها مشکل این مودم باتری ۲۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است که تنها برای ۴ ساعت شارژدهی خواهد داشت.

    دارای اسلات کارت حافظه MicroSD است و می‌توانید از این طریق فایل‌ها را بین کاربران به اشتراک بگذارید. قابلیت دریافت پیامک را نیز دارد که با نصب اپ می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

    قیمت و مشخصات کامل این مدل را ببینید

     

    دی-لینک DWR-930M

    مزایا

    • سازگاری با همه اپراتورها
    • پشتیبانی از ۸ کاربر
    • قیمت مناسب
    • باتری قابل تعویض و شارژدهی مناسب

    معایب

    • نبود آداپتور در جعبه
    • پورت Micro USB به جای Type C

    بهترین مودم جیبی دی-لینک DWR-930M ابعادی به اندازه نصف کف دست و ۸۰ گرم وزن دارد و به راحتی می‌توانید آنرا همه جا همراه داشته باشید. با سیمکارت همه اپراتورها سازگار است و و از باندهای FDD-LTE و TDD-LTE با حداکثر سرعت دانلود ۱۵۰ مگابیت در ثانیه پشتیبانی می‌کند.

    به لطف ۳ آنتن داخلی قدرت دریافت و ارسال سیگنال مناسبی دارد. باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن تا ۱۲ ساعت شارژدهی دارد و در حدود ۹۰ دقیقه هم به صورت کامل شارژ می‌شود.

    مودم جیبی دی-لینک DWR-930M توان پشتیبانی از ۸ کاربر به صورت همزمان را دارد. روی نمایشگر آن اطلاعات کاملی را در مورد وضعیت اتصال، قدرت سیگنال، نوع شبکه، میزان شارژ باتری و دریافت پیامک مشاهده می‌کنید.

    یکی از مزایای این مودم همراه امکان استفاده به عنوان پاوربانک برای شارژ گوشی یا گجت‌های دیگر است.

    قیمت و مشخصات کامل این مدل را ببینید

     

    دی-لینک مدل DWR-910M

    دی-لینک مدل DWR-910M

    مزایا

    • ابعاد بسیار کوچک
    • سازگاری با همه اپراتورها
    • وای‌فای دو بانده
    • اسلات کارت حافظه
    • پشتیبانی از ۸ کاربر

    معایب

    • نداشتن باتری و نیاز به منبع تغذیه
    • محدودیت در پوشش وای‌فای

    اگر دنبال کوچکترین مودم جیبی هستید، دی-لینک مدل DWR-910M گزینه مناسب شماست. این مودم باتری ندارد و باید آنرا به درگاه USB لپتاپ و کامپیوتر، پاور بانک یا آداپتور متصل کنید. از همه اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و غیره پشتیبانی می‌کند و تا ۱۰ دستگاه را می‌توانید به آن متصل کنید.

    با وجود ابعاد کوچکش از باندهای فرکانسی 3G، 4G و TD-LTE پشتیبانی می‌کند. با این وجود برخی کاربران از محدود بودن شعاع پوشش وای‌فای آن گلایه دارند.

    قیمت و مشخصات کامل این مدل را ببینید

     

    در آخر

    در این راهنمای خرید بهترین مودم‌های همراه را بر اساس کارایی و قیمت معرفی کردیم. بررسی ما نشان داد که TP-Link M7350 به واسطه آنتن‌دهی قوی، شارژدهی طولانی و امکانات مناسب بهترین مودم جیبی از هر نظر است.

    اگر محدودیت بودجه ندارید و دنبال مودمی هستید که چند سال آینده توان پشتیبانی از 5G را داشته باشد، اچ‌تی‌سی هاب 5G بهترین گزینه برای شماست. در صورتی که کوچک ابعاد از هرچیزی برایتان مهمتر است، دی-لینک مدل DWR-910M را انتخاب کنید اما در نظر داشته باشید که این مدل باتری ندارد. برای خرید بهترین مودم همراه ایرانسل سراغ مدل FD-M40 G1 بروید که آنتن دهی مناسبی دارد.

     

    سوالات متداول

    مودم جیبی چیست؟ مودم سیمکارت خور یا جیبی از طریق شبکه 4G یا 5G به شبکه متصل شده و اینترنت را به صورت وای‌فای در اختیار دستگاه‌های دیگر قرار می‌دهد. بهترین مودم جیبی ایرانسل کدام است؟ مودم مدل FD-M40 G1 با پشتیبانی از 4G، سیگنال قوی، شارژدهی مناسب و پشتیبانی از ۳۲ کاربر با استقبال کاربران مواجه است.[see_also]42314[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید