گلکسی واچ اکتیو و ۳ دلیل پشیمانی مشتریان از خرید این ساعت هوشمند

گلکسی واچ اکتیو و ۳ دلیل پشیمانی مشتریان از خرید این ساعت هوشمند
راهنمای مطالعه

    ساعت هوشمند «گلکسی واچ اکتیو» (Galaxy Watch Active)، یکی از مقرون به صرفه‌ترین ساعت‌های هوشمند سامسونگ است که در کنار قیمت پایین از امکانات بسیار خوبی نیز برخوردار است. اما این ساعت نقطه‌ ضعف‌هایی نیز دارد که ممکن است شما را از خرید آن منصرف کند.

    ساعت هوشمند «گلکسی واچ اکتیو» (Galaxy Watch Active)، یکی از جدیدترین محصولات شرکت سامسونگ در سال ۲۰۱۹ است که همراه با گوشی‌های گلکسی اس ۱۰ معرفی شد.

    اگرچه این ساعت، قدرتمندترین ساعت هوشمند سامسونگ به حساب نمی‌آید اما بدون شک یکی از مقرون به صرفه‌ترین گزینه‌های موجود در بازار است که کاربران می‌توانند بدون پرداخت هزینه‌ای گزاف، از امکانات خوب آن بهره ببرند.

    اما گلکسی واچ اکتیو نقطه‌ ضعف‌هایی نیز دارد که نمی‌توان به سادگی از آن گذشت. بنابراین در این مقاله به بررسی ۳ نقطه ضعف آزار دهنده‌ ساعت هوشمند سامسونگ می‌پردازیم که ممکن است شما را از خرید آن منصرف کند.

    توجه داشته باشید که نکات منفی ذکر شده، با توجه به بازخورد کاربران این ساعت هوشمند به ثبت رسیده؛ بنابراین کاربران در استفاده‌ عادی و روزمره‌، متوجه‌ آن‌ها خواهند بود.

    برنامه‌های شخص ثالث

    گلکسی واچ اکتیو

    از آن جایی که سیستم‌عامل بکار گرفته شده در گلکسی واچ اکتیو، سیستم‌عامل اختصاصی سامسونگ یعنی تایزن است، برنامه‌های معروف تناسب اندام از جمله Strava که در ساعت‌های هوشمند اپل شاهد آن هستیم، در این ساعت وجود ندارند. شاید مقایسه‌ بهترین ساعت هوشمند اپل با ساعت میان‌رده‌ سامسونگ منطقی به نظر نرسد اما به طور کلی گلکسی واچ اکتیو از نظر برنامه‌های شخص ثالث غنی نیست و برنامه‌های مشابه موجود در استور نیز از کیفیت خوب یا مشابهی برخوردار نیستند و انتظارات کاربران را آنطور که باید و شاید مرتفع نمی‌سازند.

    طراحی؛ زیبا اما کوچک!

    گلکسی واچ اکتیوسامسونگ در طراحی ساعت هوشمند جدید خود، سهولت استفاده را تا حدودی فدای زیبایی و ظرافت کرده است. در طراحی گلکسی واچ اکتیو، برخلاف ساعت‌های پیشین سامسونگ، حلقه‌ی چرخاننده یا به اصطلاح بزل چرخان حذف شده است و با توجه به نمایشگر ۱.۱ اینچی آن، برای افرادی که دست نسبتا بزرگی دارند، کار کردن روی نمایشگر کوچک این ساعت کمی مشکل ساز خواهد بود. بنابراین اگر کار کردن روی نمایشگر ۱.۱ اینچی برایتان مشکل است، یا تمایل دارید ساعت هوشمندتان از نمایشگر بزرگی برخوردار باشد، خرید گلکسی واچ اکتیو را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم.

    ارتباط محدود با گوشی‌های آیفون

    گلکسی واچ اکتیواگر از گوشی‌های آیفون استفاده می‌کنید و قصد ندارید مبلغ زیادی را صرف خرید ساعت‌های هوشمند گران قیمت شرکت اپل کنید، بهتر است روی گلکسی واچ اکتیو نیز حساب باز نکنید! البته کاربران سیستم عامل iOS می‌توانند با نصب برنامه‌ی «Samsung Gear S»، گوشی آیفون خود را به این ساعت متصل کنند و از پیام‌ها و تماس‌های دریافتی مطلع شوند، اما نمی‌توانند از طریق گلکسی واچ اکتیو پاسخ پیام‌های دریافتی را بدهند. این مسئله کمی برای کاربران گلکسی واچ اکتیو آزار دهنده‌ است، چراکه بعد از دریافت هر پیام، برای پاسخ به آن باید به تلفن همراه خود رجوع کنند.

    جمع‌بندی

    شاید گلکسی واچ اکتیو را بتوان یکی از جذاب‌ترین گزینه‌های موجود در بازار در نظر گرفت اما بهتر است قبل از خرید، نکات ذکر شده در بالا را نیز در نظر گرفت. البته این امکان هم وجود دارد که کاربری به نقاط ضعف یاد شده اهمیتی ندهد. لذا انتخاب نهایی بر اساس نیاز کاربران صورت می‌گیرد. اگر با اندازه‌ی کوچک و عدم وجود برنامه‌های متعدد مشکلی ندارید یا از گوشی‌های شرکت اپل استفاده نمی‌کنید، گلکسی واچ اکتیو بهترین انتخاب برایتان خواهد بود. در غیر این صورت پیشنهاد می‌شود گزینه‌های دیگر را برای خرید انتخاب کنید.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید