۵ دلیل نارضایتی مشتریان از خرید شیائومی ردمی نوت 9S

۵ دلیل نارضایتی مشتریان از خرید شیائومی ردمی نوت 9S
راهنمای مطالعه

    در اینکه ردمی نوت 9S یکی از پرفروش‌ترین موبایل‌های بازار ایران است تردیدی نیست اما معایب ردمی نوت 9S برخی کاربران را از خرید آن پشیمان کرده است.

    برخی از معایب ردمی نوت 9S به طراحی آن برمی‌گردد که شاید از نظر بسیاری موردی نداشته باشد اما در برخی موارد ایراداتی در کارکرد موبایل باعث شکایت بسیاری از کاربران شده است. به هر صورت اگر قصد خرید ردمی نوت 9S را دارید بد نیست قبل از آن با معایب و مشکلات گوشی شیائومی از دید کاربران آشنا شوید.

    در صوتی که به دنبال موبایلی اقتصادی و خوش قیمت هستید و هنوز گزینه مورد نظر را انتخاب نکرده‌اید می‌توانید به راهنمای خرید گوشی تا ۵ میلیون تومان یا گوشی تا ۱۰ میلیون تومان درجه مراجعه کنید.

    ۱. بدنه زمخت و سنگین

    معایب ردمی نوت 9S

    شیائومی در طراحی ردمی نوت 9S نسبت به نسل قبل تغییرات عمده‌ای اعمال کرده که شامل انتقال اسکنر اثر انگشت به لبه کناری و انتقال دوربین به مرکز پنل می‌شود.

    هرچند این تغییرات ظاهر نسبتا مدرن‌تری را به گوشی داده اما هنوز مشکلاتی در آن دیده می‌شود. برای مثل یکی از معایب ردمی نوت 9s وزن بالای ۲۰۹ گرمی آن است که استفاده از آن برای خانم‌ها و بسیاری از آقایان دشوار می‌کند؛ به ویژه برای کسانی که عادت به استفاده مداوم از موبایل دارند.

    طراحی دوربین مشکلات خاص خود را دارد و برجستگی چشمگیر آن باعث شده حین قرار دادن روی سطوح صاف مثل میز تعادل نداشته باشد؛ مشکلی که سامسونگ در موبایل‌های میان‌رده و اقتصادی خود از جمله گلکسی M21 به آن غلبه کرده است.

    در نهایت باید به لیز بودن پنل پشتی و برجای ماندن بسیار راحت لکه و اثر انگشت روی آن اشاره کرد. در مجموع اگر به موبایل‌های سنگین و یوغور علاقه ندارید بهتر است به جای نوت 9S شیائومی سراغ گلکسی M21 یا نوت ۱۰ بروید که به ترتیب ۲۰ و۴۰ گرم از این گوشی سبکتر هستند.

    [related]35325[/related]

    ۲. عملکرد ناامید کننده دوربین در شب

    معایب ردمی نوت 9s - بدنه

    دوربین ۴۸ مگاپیکسلی ردمی نوت 9S در روز عملکرد بسیار خوبی دارد اما در شب نمی‌توان روی آن حساب باز کرد چرا که سطح نویز و افت جزییات به صورت محسوسی مشخص است. هرچند با فعال‌سازی حالت نایت مود کمی جزییات بهتر می‌شود اما هنوز هم خروجی چندان دلپذیر نیست.

    افت محسوس کیفیت تصاویر در مورد دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق‌عریض هم صادق است اما مشکل اینجاست در این دوربین خبری از حالت نایت مود نیست و نمی‌توان کیفیت را ارتقا داد.

    اگر کیفیت تصاویر در محیط‌های تاریک برایتان اهمیت بسیاری دارد، می‌توانید نوت ۹ پرو را انتخاب کنید که از این نظر یک سرو گردن بالاتر از نوت 9S است

    ۳. سرعت پایین شارژ باتری

    معایب ردمی نوت 9s - باتری

    ردمی نوت 9S به یک باتری قدرتمند ۵۰۲۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز شده که با یکبار پر شدن برای ساعت‌ها نیازی به شارژ دوباره نخواهد داشت اما مشکل اینجاست که پر شدن خود باتری به حدود ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه زمان نیاز دارد.

    دلیل نیاز به این زمان طولانی، سرعت پایین شارژ است که یکی دیگر از معایب ردمی نوت 9S به شمار می‌رود. این گوشی شیائومی با شارژ سریع ۱۸ واتی سازگار است اما اگر نمی‌خواهید زمانی طولانی ناچار به نشستن کنار پریز شوید، می‌توانید سراغ مدل نوت ۹ پرو بروید که با شارژ سریع ۳۰ واتی سازگار دارد و باتری ۵۰۲۰ میلی آمپری آن تنها در ۳۰ دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ می‌شود.

    پوکو X3 و هواوی P40 لایت هم به ترتیب از شارژ سریع ۳۳ و ۴۰ وات برخوردار هستند که به مراتب از ردمی نوت 9S بهتر است.

    [related]32805[/related]

    ۴. معایب ردمی نوت 9S : نمایشگر LCD

    [video width="1280" height="720" mp4="http://cdn01.daraje.com/2021/02/xiaomi-redmi-note-9s-buying-1.mp4"][/video]

    ردمی نوت 9S میزبان نمایشگر ۶.۶ اینچی با تراکم پیکسلی قابل قبول است اما در همین رده قیمتی می‌توان گوشی‌هایی پیدا کرد که از فناوری AMOLED برخوردار هستند.

    همانطور که می‌دانید نمایشگرهای AMOLED نه تنها به خاطر خاموش ماندن پیکسل‌های مشکی باتری کمتری مصرف می‌کنند بلکه رنگ‌ها را بسیار با طراوت‌تر و با غنای رنگی چشم‌نوازتری به تصویر می‌کشند.

    در صورتی که این دسته از نمایشگرها ترجیح می‌دهید گزینه‌هایی نظیر گلکسی M21 پیش روی شماست که نمایشگر ۶.۴ اینچی سوپر AMOLED امولد آن جدای از فناوری بهتر حتی از نظر تراکم پیکسلی و رزولوشن هم بهتر از ردمی نوت 9S است.

    ردمی نوت ۱۰ به عنوان نسل جدید این خانواده و گلکسی A41 نیز از دیگر گزینه‌های پیش روی شماست.

    ۵. مشکلات اتصال به وای‌فای

    یکی از معایب ردمی نوت 9S که در نوت ۸ هم به صورت موردی شاهد آن بودیم، مشکل اتصال به وای‌فای است که صدای بسیاری از کاربران را در داخل و خارج ایران درآورده است.

    معایب ردمی نوت 9S

    آنطور که این دسته از کاربران می‌گوید برخی مدل‌های این گوشی در پیدا کردن وای‌فای و اتصال به آن مشکل دارند و در برخی موارد حتی پس از وصل شدن به شبکه و خاموش شدن نمایشگر اتصال پس از ۱۰ دقیقه قطع می‌شود. در برخی موارد هم پس از وصل شدن به مودم آنتن گوشی قطع می‌شود اما حتی پس از قطع وای‌فای خبری از برگشت آنتن نیست.

    معایب ردمی نوت 9S شکایت کاربران از مشکل وای‌فای ردمی نوت 9S در شبکه‌های اجتماعی و آمازون

    جمع بندی معایب ردمی نوت 9S

    شیائومی نوت 9S یکی از پرفروش‌ترین موبایل‌ها در بازار ایران است اما مثل بسیاری از موبایل‌های دیگر نقاط ضعفی هم دارد که ممکن است برخی را از خرید ردمی نوت 9S پشیمان کند. یکی از این مشکلات سرعت کند شارژر است که باعث می‌شود پر شدن باتری حدود ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه زمان ببرد؛ در حالی که نوت ۹ پرو با شارژ ۳۰ واتی تنها در ۳۰ دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ می‌شود. همچنین این موبایل به نمایشگر LCD مجهز شده که از نظر کیفیت و تراکم پیکسلی در سطحی پایین‌تر از موبایلی مثل گلکسی M21 یا ردمی نوت ۱۰ با نمایشگر سوپر AMOLDE قرار می‌گیرد. [see_also]33099[/see_also] پرطرفدارترین گوشی‌های بازار را ببینید (جدید)

    تهیه شده در: درجه
    یونس مرادی
    یونس کارشناسی فناوری اطلاعاته و تو سایت درجه در مورد موبایل، لپ تاپ و سخت‌افزارهای دیگه راهنمای خرید و بررسی می‌نویسه. قبل از اینکه مدیر محتوا درجه بشه، دبیر فناوری دیجیاتو بوده و طی دو ۲ دهه گذشته تو خیلی از سایت‌های دیگه مثل بلاگ دیوار، بامیلو و دیجی‌کالا تجربه نوشتن مقاله و راهنمای خرید داره.
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید