بهترین بازی‌های ایکس باکس سری ایکس که همین حالا باید بازی کنید

بهترین بازی‌های ایکس باکس سری ایکس که همین حالا باید بازی کنید
راهنمای مطالعه

    اگر به دنبال بهترین بازی های ایکس باکس سری ایکس می‌گردید، به جای درستی آمده‌اید. در این لیست به جمع‌آوری لیستی کامل از بهترین بازی های ایکس باکس سری ایکس پرداخته‌ایم که باید همین حالا به تجربه آن‌ها روی کنسول نسل جدید مایکروسافت بپردازید.

    از بازی‌های کاملا جدید گرفته تا بازی‌های اندک قدیمی‌تر که برای استفاده حداکثری از توان پردازشی ایکس باکس سری ایکس بهینه شده‌اند، این لیست هر سلیقه‌ای را پوشش می‌دهد.

    اگر در این لحظه یکی از دو کنسول ایکس باکس سری ایکس یا سری اس را تهیه کرده‌اید یا اصلا قصد دارید یکی از آن‌ها را در آینده نزدیک بخرید، دلتان می‌خواهد بازی‌هایی را تجربه کنید که بیشترین استفاده را از قابلیت‌های فنی کنسول‌ها می‌کنند.

    پس اگر هنوز مطمئن نیستید که باید کدام بازی را به عنوان بازی خود انتخاب کنید یا به دنبال تجربه‌ای کاملا جدید می‌گردید، انتخاب‌های ما همه‌چیز را برایتان اندکی آسان‌تر خواهد کرد. اگر از کاربران پلی استیشن ۵ هستید، در مقاله بهترین بازی‌های پلی استیشن ۵ برترین عناوین بازی‌های سال را پیدا می‌کنید.

    بهترین بازی‌های ایکس باکس سری ایکس

    در زمان نوشتن این مطلب ایکس باکس سری ایکس کنسولی آکنده از بازی‌های انحصاری نسل جدید نیست. در عوض متوجه خواهید شد که بهترین بازی‌های سری ایکس، بازی‌هایی هستند که پیشتر در خانواده ایکس باکس عرضه و حالا به گونه‌ای بهینه‌سازی شده‌اند که بهترین ظاهر و عملکرد را روی تازه‌ترین سخت‌افزار مایکروسافت دارند.

    پس اگرچه لیست بهترین بازی های ایکس باکس سری ایکس تماما از بازی‌های جدید تشکیل نشده، اما انبوهی از بازی‌های انحصاری مانند Sea of Thieves و Gears 5 و همینطور بلاک باسترهای شخص ثالث مانند Assassin's Creed Valhalla را در آن خواهید یافت.

    [related]33218[/related]

    باید این را نیز افزود که حداقل برخی از این بازی‌ها را می‌توان به لطف سرویس اشتراکی «ایکس باکس گیم‌پس» به صورت رایگان دانلود کرد و ما هم به شما خرید این اشتراک را شدیدا توصیه می‌کنیم. در ادامه نیز خواهیم گفت که کدام بازی‌ها در این سرویس یافت می‌شوند تا مجبور به پرداخت هزینه‌های ۶۰ دلاری بابت آن‌ها نباشید.

    Assassin's Creed Valhalla

    بهترین بازی های ایکس باکس - Assassin's Creed Valhalla

    چه در حال دریانوردی روی کشتی‌ وایکینگ‌ها باشید و چه در حال هجوم به یک روستا، Assassin's Creed Valhalla در هر دقیقه به بهترین شکل تجربه زندگی در دوران وایکینگ‌ها و حمله به انگلیس را شبیه‌سازی می‌کند.

    اگر از طرفداران اسطوره‌های نورس هستید یا خیلی ساده از فرو کردن یک تبر در سینه دشمنان لذت می‌برید، Valhalla دقیقا برای شما ساخته شده.

    با استفاده حداکثری از قدرت پردازشی ایکس باکس سری ایکس، Assassin's Creed Valhalla با رزولوشن 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه به اجرا در می‌آید. این یعنی با نخستین Assassin's Creed روی هر کنسولی روبه‌رو هستیم که با چنین مشخصات تحسین‌برانگیزی اجرا می‌شود.

    البته یکی از نواقص بازی اینست که از تکنولوژی رهگیری پرتو (Ray-Tracing) پشتیبانی نمی‌کند، اما در هر صورت با گرافیک چشم‌نوازش دلتان را خواهد ربود.

    لینک خرید این بازی از دیجی‌کالا

    Call of Duty: Black Ops Cold War

    بهترین بازی های ایکس باکس - Call of Duty Black Ops Cold War

    یک سال دیگر و یک کال آو دیوتی دیگر. اما چه چیزی باعث می‌شود که Call of Duty: Black Ops Cold War یکی از بهترین بازی های ایکس باکس باشد؟ خب، پیش از هر چیز، آخرین نسخه از کال آو دیوتی با گرافیکی حقیقتا حیرت‌انگیز روی ایکس باکس سری ایکس اجرا می‌شود.

    Cold War روی جدیدترین کنسول مایکروسافت با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه، پشتیبانی کامل از رهگیری پرتو و رزولوشن 4K به اجرا در می‌آید و این یعنی تجربه‌ای بسیار روان و بسیار خوش‌منظر از بازی روی ایکس باکس سری ایکس خواهید داشت.

    برخلاف Call of Duty: Modern Warfare سال گذشته، Cold War مجددا همراه با حالت زامبی از راه می‌رسد و می‌توانید همراه با دوستان‌تان خیل عظیم زامبی‌ها را از پیش رو بردارید.

    از طرف دیگر، بخش آنلاین بازی با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه به اجرا در می‌آید و اگر به تلویزیونی که از این نرخ به‌روزرسانی پشتیبانی می‌کند دسترسی داشته باشید، بالاخره متوجه خواهید شد که پی‌سی گیمرها برای چندین سال چرا در حال ستودن این نرخ فریم و مزایایی که به همراه می‌آورد بوده‌اند.

    لینک خرید این بازی از دیجی‌کالا

    Forza Horizon 4 (در دسترس روی گیم‌پس)

    بهترین بازی های ایکس باکس - Forza Horizon 4

    درحالی که نسخه‌های اصلی سری بازی Forza همواره با تمرکز بر ارائه یک تجربه واقع‌گرایانه از رانندگی و شبیه‌سازی ساخته شدند، سری بازی Forza Horizon به سراغ گیم‌پلی به مراتب کژوال‌تر رفته و ابایی از این ندارد که دست‌تان را اندکی بازتر بگذارد و اجازه بدهد از رانندگی در جاده‌های خاکی لذت ببرید.

    Forza Horizon 4 آخرین و بهترین نسخه در این سری است که طبق سنت همیشگی‌اش، گیمر را به جهانی بزرگ (که این بار کشور انگلیس است) می‌برد و اجازه می‌دهد با برخی از جذاب‌ترین و بهترین اتومبیل‌هایی که همین حالا روی کره خاکی یافت می‌شود به رانندگی بپردازید و چالش‌های مختلف را پشت سر بگذارید.

    مثل هر بازی جهان‌باز خوبی، Forza Horizon 4 شما را به اکتشاف در جهان بزرگش ترغیب کرده و به حس کنجکاوی شما پاسخ می‌دهد. در این بین هم یک حالت کمپین قدرتمند را شاهد هستیم و هم انبوهی از فعالیت‌های جانبی که وقتی بخواهید صرفا حواستان را از چیزی پرت کنید، به کمک‌تان می‌آیند.

    Forza Horizon همواره یکی از سرگرم‌کننده‌ترین فرنچایزهای ایکس باکس بوده است و به این ترتیب، نسخه چهارم آن باید جزو نخستین بازی‌هایی باشد که برای کنسول جدیدتان می‌خرید.

    Gears 5 (در دسترس روی گیم‌پس)

    بهترین بازی های ایکس باکس - Gears 5

    Gears 5 هم یکی دیگر از بازی‌هایی است که در ابتدا برای ایکس باکس وان عرضه شد و حالا تیم سازنده به بهینه‌سازی هرچه بیشتر آن پرداخته تا بهترین تجربه ممکن روی کنسول ایکس باکس سری ایکس حاصل شود.

    به لطف بهبودهای به وجود آمده، سرعت بارگذاری بخش داستانی Gears 5 به شکل قابل توجهی بالاتر رفته، گیم‌پلی و میان‌پرده با رزولوشن 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه به اجرا در می‌آیند و رهگیری پرتو هم سطحی تازه از نورپردازی را مقابل چشم‌تان قرار می‌دهد.

    احتمالا بزرگ‌ترین مزیت تجربه Gears 5 روی ایکس باکس سری ایکس آن باشد که حالت چندنفره‌اش با رزولوشن 4K و نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه به اجرا در می‌آید، بنابراین بازی روان‌تر و خوش‌دست‌تر از همیشه شده است.

    تست‌ها نیز نشان داده که نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه در کنار پشتیبانی ایکس باکس سری ایکس از تکنولوژی صوتی دالبی اتموس باعث می‌شود حسابی در گیم‌پلی بازی غرق شوید و گذر زمان را کاملا از یاد ببرید.

    لینک خرید این بازی از دیجی‌کالا

    Halo: The Master Chief Collection (در دسترس روی گیم‌پس)

    بهترین بازی های ایکس باکس - Halo Collection

    Halo: The Master Chief Collection یکی از محبوب‌ترین بازی‌های ایکس باکس وان بود و حالا به لطف بهینه‌سازی‌های به وجود آمده، بهتر از همیشه شده است.

    The Master Chief Collection در مجموع حاوی ۶ نسخه ریمستر شده از سری هیلو است و حالت چندنفره تک‌تک آن‌ها را در خود جای داده. این یعنی با خرید این کالکشن به بازی‌های Halo: Combat Evolved Anniversary ،Halo 2: Anniversary ،Halo 3 ،Halo 4 ،Halo: ODST و همینطور Halo: Reach دسترسی خواهید یافت.

    بهینه‌سازی به وجود آمده برای دو کنسول ایکس باکس سری ایکس و سری اس بدان معنا هستند که تمام بازی‌های درون کالکشن را حالا می‌توانید با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه و سقف رزولوشن 4K روی سری ایکس و رزولوشن 1080p روی سری اس به اجرا درآورید. از دیگر بهبودها می‌توان به پشتیبانی از حالت اسپلیت اسکرین برای بخش چندنفره و کوآپ و امکان تنظیم میدان دید برای نخستین بار اشاره کرد.

    [related]32897[/related]

    اگر برای تجربه بازی Halo Infinite که پاییز سال جاری میلادی برای ایکس باکس سری ایکس عرضه خواهد شد هیجان‌زده هستید، بهترین کار اینست که فعلا خودتان را The Master Chief Collection سرگرم نگه دارید و از داستان این فرنچایز نیز به صورت کامل باخبر شوید.

    Ori and the Will of the Wisps (در دسترس روی گیم‌پس)

    بهترین بازی های ایکس باکس - Ori and the Will of the Wisps

    Ori and the Will of the Wisps که دنباله‌ای برای بازی Ori and the Blind Forest است، یکی از تحسین‌شده‌ترین و بهترین بازی های ایکس باکس به حساب می‌آید و از بهبودهای نسل جدید بهره‌مند شده تا بتوانید آن را با رزولوشن 4K و نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه روی تلویزیون‌های سازگار با HDMI 2.1 تجربه کنید.

    Ori and the Will of the Wisps یکی از خوش‌قیافه‌ترین بازی‌های چند سال اخیر است و داستانی بسیار احساسی را در محیطی مترویدوانیایی روایت می‌کند. به زحمت می‌توانید ایرادی در این بازی بیایید و آنچه با خرید Ori and the Will of the Wisps گیرتان می‌آید، یکی از به‌یاد‌ماندنی‌ترین بازی‌هایی است که در تمام سال‌های اخیر تجربه کرده‌اید.

    Sea of Thieves (در دسترس روی گیم‌پس)

    بهترین بازی های ایکس باکس - Sea of Thieves

    در صورت اتصال کنسول به یک تلویزیون 4K HDR، بازی Sea of Thieves یکی از زیباترین و خوش‌رنگ و لعاب‌ترین عناوینی خواهد بود که در زندگی‌تان تجربه کرده‌اید و با جلوه‌های بصری بی‌نظیرش حسابی دلبری خواهد کرد.

    اما بهبودهای به وجود آمده برای کنسول ایکس باکس سری ایکس چیست؟ اگر بخواهیم خیلی ساده بگوییم، هیچوقت زمان بهتری از حالا برای تجربه آخرین بازی استودیوی افسانه‌ای Rare نبوده است.

    Sea of Thieves روی ایکس باکس سری ایکس با نرخ فریم بسیار بهتری نسبت به سابق به اجرا در می‌آید. این بازی شبیه‌ساز دزدان دریایی پیشتر با نرخ ثابت ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شد و گاهی هم از مشکل افت فریم رنج می‌برد. اما بازی حالا با رزولوشن 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه ثابت اجرا می‌شود و بهبودها کاملا محسوس هستند.

    چه در حال دریانوردی از میان طوفان باشید، چه مشغول مبارزه با اسکلت‌های شرور و چه در جستجوی گنج‌های مدفون، بازی حالا به شکلی بسیار روان‌تر و هیجان‌انگیزتر از قبل به اجرا در می‌آید.

    از سوی دیگر به لطف حافظه SSD ایکس باکس سری ایکس مدت زمان بارگذاری‌ها کاهش قابل توجهی داشته و حدودا تنها ۳۵ ثانیه طول می‌کشند. آن هم در حالی که پیشتر بارگذاری‌ می‌توانست چند دقیقه زمان ببرد.

    در مجموع با یک ارتقای چشمگیر نسبت به ورژن مخصوص ایکس باکس وان طرف هستیم و تا زمانی که بازی‌های نسل جدید حقیقی از راه برسند، Sea of Thieves یکی از بهترین بازی های ایکس باکس سری ایکس خواهد بود.

    Dirt 5

    بهترین بازی های ایکس باکس - Dirt 5

    Dirt 5 تازه‌ترین بازی اتومبیل‌رانی استودیوی Codemasters است که آن را به خاطر تولید سری بازی‌های F1 و Grid می‌شناسید. Dirt 5 نخستین بازی نسل بعدی حقیقی در ژانر اتومبیل‌رانی است و بنابراین گزینه‌ای ضروری برای عاشقان این ژانر به حساب می‌آید.

    نام Dirt و استودیوی Codemasters همواره با بازی‌های شبیه‌ساز رانندگی گره خورده است،‌ اما Dirt 5 اندکی از ریشه‌های خود فاصله گرفته و تجربه‌ای کژوال‌تر از اتومبیل‌رانی ارائه می‌کند تا قشر وسیع‌تری از گیمرها قادر به تجربه آن باشند و از وضوح تصویر و فیزیک مثال‌زدنی‌اش لذت ببرند.

    به این ترتیب با بازی نسبتا متفاوتی نسبت به نسخه‌های قبلی روبه‌رو هستیم که از شما دانش فنی فراوان راجع به اتومبیل‌ها را طلب نمی‌کند و خیلی ساده می‌گذارد از رانندگی در جاده‌های خاکی و مسیرهای پر پیچ و خم لذت ببرید.

    از سوی دیگر، رانندگان با تجربه می‌توانند به سراغ بالاترین سطح دشواری بازی بروند و انبوهی از چالش‌های مختلف را برای خود ایجاد کنند، خصوصا در بخش Career Mode. بازی Dirt 5 در مجموع ۶۴ اتومبیل مختلف در ۱۳ کلاس گوناگون دارد که البته برخی از آن‌ها کاملا خیالی هستند و در دنیای واقعی یافت نمی‌شوند.

    The Medium (در دسترس روی گیم‌پس)

    بهترین بازی های ایکس باکس - The Medium

    اگر مدت‌هاست به دنبال یک بازی ترسناک می‌گردید که اتکای دائمی بر جامپ اسکرها و موضوعات کلیشه‌ای ندارد، The Medium همان بازی ترسناک روان‌شناختی جدیدی است که به دنبالش می‌گشتید.

    این ضمنا نخستین انحصاری حقیقی ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس هم به حساب می‌آید و این یعنی قادر به تجربه آن روی کنسول‌های خانواده ایکس باکس وان نخواهید بود.

    بازی The Medium دوربین ثابتی که در بازی‌های ترسناک قدیمی می‌یافتید را به دنیای مدرن می‌آورد، اما در عین حال دست به نوآوری‌های مخصوص به خود نیز زده.

    یکی از این نوآوری‌ها، قابلیت «تقسیم» بازی میان دو جهانی است که کاراکتر اصلی میان آن‌ها جابه‌جا می‌شود: جهان واقعی و جهان ارواح. این ساختار به شکل‌گیری انبوهی از پازل‌های محیطی منتهی شده که مشابه‌شان را در نخستین نسخه‌های سری بازی Resident Evil دیده‌ایم و در عین حال تجربه‌ای بسیار منحصر به فرد حاصل می‌شود.

    Yakuza: Like a Dragon

    بهترین بازی های ایکس باکس - Yakuza: Like a Dragon

    بازی‌های سری Yakuza همواره اتمسفر بزرگ‌سالانه را با دنیای مافیای ژاپن ادغام کرده‌اند و Yakuza: Like a Dragon غایی‌ترین ساخته کمپانی سگا از این منظر به حساب می‌آید.

    اگرچه مثل همیشه می‌توانید منتظر داستانی جذاب با انبوهی از پیچش‌های داستانی عجیب‌وغریب باشید، اما سیستم مبارزه بازی کاملا از نو طراحی شده و حالا به شکل نقش‌آفرینی‌های ژاپنی درآمده که کاملا هم جواب می‌دهد.

    هر کاراکتر بازی می‌تواند در چند کلاس مختلف قرار بگیرد و هرکدام از این کلاس‌ها قابلیت‌های منحصر به فرد خودشان را به نبردها می‌آورند. نتیجه نهایی یک سیستم مبارزه نوبتی است که اگرچه اندکی غریبه جلوه می‌کند، اما به شما اجازه می‌دهد بهترین استفاده را از منابعی که در اختیارتان قرار گرفته کنید.

    Yakuza: Like a Dragon به شکلی متفاوت از قدرت پردازشی سخت‌افزار ایکس باکس سری ایکس استفاده کرده و دو گزینه پیش روی شما قرار می‌دهد تا به دلخواه یکی را انتخاب کنید: از یک سو حالت نمایش «نرمال» را داریم که بازی را با رزولوشن 1440p و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه به اجرا در می‌آورد.

    بعد هم نوبت به گزینه «High Resolution» می‌رسد که رزولوشن را به 4K می‌رساند، اما بهای آن محدود شدن به‌روزرسانی تصویر به نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه است. اگرچه احتمالا اکثر گیمرها نرخ فریم بالاتر را ترجیح دهند، اما اینکه می‌توان به دلخواه حالت رندر بازی را تغییر داد قطعا اتفاقی تحسین‌برانگیز است.

    جمع بندی بهترین بازی های ایکس باکس سری ایکس

    ایکس باکس سری ایکس هنوز به صورت تمام و کمال از بازی‌های انحصاری نسل جدید برخوردار نشده و در واقع بهترین بازی‌های سری ایکس عناوینی آشنا هستند که برای بهره بردن از بالاترین پتانسیل کنسول تازه مایکروسافت بهینه‌سازی شده‌اند. بنابراین شاید این لیست دارای عناوین جدید زیادی نباشد اما انبوهی از بازی‌های انحصاری مانند Sea of Thieves و Gears 5 و  Assassin's Creed Valhalla را در آن خواهید یافت. [see_also]33622[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید