بررسی ساعت میبرو لایت ۲ شیائومی؛ مزایا، معایب و مدل‌های جایگزین

بررسی ساعت میبرو لایت ۲ شیائومی؛ مزایا، معایب و مدل‌های جایگزین
راهنمای مطالعه

    بررسی ساعت میبرو لایت ۲ از نظر مشخصات و امکاناتی مثل ضد آب بودن ارزش خرید آن را نشان می‌دهد. مقایسه میبرو لایت ۲ با میبرو لایت ۱ نیز تغییرات آن را مشخص می‌کند.

    ساعت میبرو لایت ۲ شیائومی Mibro Lite 2 نسخه جدید اسمارت واچ ارزان شیائومی یعنی میبرو لایت ۱ است. امکانات میبرو لایت ۲ شامل قابلیت مکالمه، ضد آب بودن، پایش خواب و اکسیژن، رهگیری فعالیت ورزشی و پشتیبانی از زبان فارسی است. در بررسی میبرو لایت ۲ مزایا و معایب آن را معرفی خواهیم کرد.

    مشخصات ساعت میبرو لایت ۲

    • نمایش پیام‌ و اعلان فارسی
    • بدنه فلزی و طراحی جذاب
    • نمایشگر ۱.۳ اینچی AMOLED با وضوح HD
    •  قابلیت صفحه همیشه روشن AOD
    • پردازنده دو هسته‌ای
    • برقراری مکالمه با ساعت
    • پیش از ۱۰۰ واچ فیس + سه مدل رابط کاربری
    • پایش خواب، سطح اکسیژن و استرس
    • رهگیری ۶۰ فعالیت ورزشی
    • عمر باتری ۱۲ روزه
    • ضد آب با گواهی 2ATM

    بررسی ویدیویی ساعت میبرو لایت ۲

    بررسی ساعت میبرو لایت ۲ از نظر طراحی

    میبرو لایت ۲ شیائومی طراحی دایره‌ای دارد و هارمونی بسیار جذابی بین نمایشگر و فریم مات آن به چشم می‌خورد. نمایشگر ۱.۳ اینچی دایر‌ه‌ای و لبه‌های منحنی و صیقل خورده ساعت شما را به یاد گلکسی واچ اکتیو ۲ سامسونگ می‌اندازد.

    بدنه ساعت هوشمند شیائومی از فلز تقویت شده با فایبرگلاس ساخته شده که در برابر حرارت، سایش و رطوبت مقاومت بالایی دارد. یکی از معایب میبرو لایت ۲ ضخامت نسبتا زیاد بدنه نسبت به مدل‌های هم‌رده است. وزن ساعت تنها ۵۴ گرم است و آنرا روی دست حس نخواهید کرد.

    روی لبه سمت راست یک کراون یا دکمه چرخشی و یک کلید قرار دارد که اولی برای گردش بین منوها کاربرد دارد. کلید دومی فشاری است و شما را به منوی فعالیت‌های ورزشی می‌برد که اطلاعات مربوط به کالری مصرفی و مسافت طی شده را نشان می‌دهد. در سمت دیگر بدنه اسپیکر ساعت Mibro Lite 2 قرار گرفته است.

    بر خلاف ساعت‌های هم‌رده که معمولا بند پلاستیکی دارند، بند میبرو لایت ۲ چرمی و به رنگ قهوه‌ای روشن است که ظاهری لوکس به آن بخشیده است. یک بند سیلیکونی هم در جعبه قرار دارد که مشکی است.

    طی چند روزی که سرگرم بررسی میبرو لایت ۲ بودیم خط و خش خاصی آن روی مشاهده نشد و احتمالا بدنه فلزی آن در بلند مدت هم مقاومت خوبی داشته باشند.

    بررسی نمایشگر Mibro Lite 2

    بررسی نمایشگر Mibro Lite 2

    یکی از مهمترین فاکتورها در خرید ساعت هوشمند، نمایشگر است و بررسی میبرو لایت ۲ از پیشرفت قابل توجه در این زمینه خبر می‌دهد.

    میبرو لایت ۲ به نمایشگر ۱.۳ اینچی از نوع بسیار با کیفیت امولد مجهز شده که محتوا را با وضوح HD به تصویر می‌کشد. رنگ مشکی در این صفحه بسیار عمیق است و حین خاموش بودن صفحه تقریبا حاشیه کناری مشخص نیست.

    میبرو لایت ۲ رنگ‌ها را بسیار شاداب و اشباع نمایش می‌دهد و کیفیت آن با تغییر زاویه دچار افت نمی‌شود. سطح روشنایی هرچند قابل قبول است اما می‌توانست کمی بالاتر باشد.

    مطلب مرتبطبررسی ساعت هوشمند K59 Pro

    نمایشگر ساعت شیائومی میبرو لایت ۲ قابلیت همیشه روشن یا always-on دارد. با این ویژگی می‌توانید زمان، تاریخ، تعداد قدم‌های طی شده یا اعلان‌های دریافتی را بدون نیاز به باز کردن قفل صفحه مشاهده کنید.

    در این ساعت بیش از ۱۰۰ واچ فیس سه‌بعدی، آنالوگ و کلاسیک با تم‌های متنوع در دسترس شما قرار دارد. علاوه بر این می‌توانید تصاویر دلخواه را هم به عنوان پس زمینه انتخاب کنید. تنها موردی که می‌توان به عنوان معایب میبرو لایت ۲ ذکر کرد، حاشیه نسبتا زیاد نمایشگر است که البته حین خاموش بودن صفحه به چشم نمی‌آید.

    امکانات میبرو لایت ۲

    امکانات میبرو لایت ۲

    ساعت میبرو لایت ۲ به  پردازش‌گر گرافیکی ۲۴۰ مگاهرتزی و تراشه ۲ هسته‌ای مجهز شده اما شیائومی مدل دقیق آن را مشخص نکرده است.

    میبرو لایت ۲ از حسگر ضربان قلب برخوردار است و به صورت ۲۴ ساعته آن را رهگیری می‌کند. سنسور اشباع اکسیژن خون هم دارد که در صورت کاهش اکسیژن تا سطحی خاص، به کاربر هشدار خواهد داد.

    دیگر قابلیت‌ها شامل پایش سطح استرس و کیفیت خواب است که البته دقت آنها به اندازه مدل‌های گران‌قیمت مثل اپل واچ یا گلکسی واچ نیست اما داده‌های مفیدی را ارائه می‌کنند. در بررسی میبرو لایت ۲ شاهد بودیم که ساعت زمان خواب و بیداری را با دقت بالایی تخمین می‌زند.

    میبرو لایت ۲ بیش از ۶۰ فعالیت ورزشی از جمله پیاده‌روی، شنا، دوچرخه سواری، تنیس، نرمش سبک، طناب‌زنی و غیره را پایش می‌کند. پس از هر تمرین اطلاعات مربوط به کالری مصرفی در منوی ساعت یا اپلیکیشن میبرو فیت (Mibro Fit) در گوشی ارائه می‌شود.

    ساعت برای برقراری ارتباط با گوشی‌‌های اندروید و iOS از بلوتوث نسخه BLE5.1 استفاده می‌کند که ارتباط آن بسیار پایدار است و دچار اختلال نمی‌شود.

    یکی از امکانات میبرو لایت ۲ اسپیکر و میکروفون داخلی است که امکان مکالمه با ساعت را به شما می‌دهد. البته کیفیت اسپیکر و میکروفون چندان زیاد نیست و در محیط‌ شلوغ صدا به خوبی منتقل نمی‌شود.

    یکی از معایب میبرو لایت ۲ نبود حسگر GPS داخلی است. بنابراین برای شمارش قدم‌ها یا مسافت طی شده باید گوشی را همراه داشته باشید.

    اگر دنبال ساعت هوشمند ارزان با حسگر GPS هستید، شیائومی می واچ لایت یکی از گزینه‌‌های روی میز است.

    در مجموع این ساعت هوشمند با قیمتی حدود ۳ میلیون تومان از نظر ردیابی سلامتی، ورزش و پایش خواب و استرس نمره قبولی دریافت می‌کند.

    رابط کاربری ساعت میبرو لایت ۲

    رابط کاربری ساعت میبرو لایت ۲

    میبرو لایت ۲ فاقد سیستم عامل اختصاصی مثل گوگل ویر یا تایزن است و نمی‌توان روی آن برنامه جدید نصب کرد.

    طراحی و چیدمان آیکون‌ها در منوی کاربری میبرو لایت ۲ شباهت زیادی به اپل واچ دارد. منوی کاربری ساعت نسبت به نسل قبل بسیار روان و سریع‌تر شده است. با سواپ روی صفحه به سمت چپ و راست یا از طریق کلید چرخشی می‌توانید بین منوهای مختلف جابجا شوید.

    مطلب مرتبط: بررسی ساعت هوشمند اولترا مدل T800 Ultra

    یکی از مهمترین مزایای میبرو لایت ۲ پشتیبانی از زبان فارسی است و  خوشبختانه اعلان‌ها و پیام‌های فارسی به شکل صحیح نمایش داده می‌شوند.

    این ساعت دارای یک اپلیکیشن اختصاصی به نام میبرو فیت (Mibro Fit) است که روی گوشی نصب می‌شود. اپلیکیشن اطلاعات کاملی را در مورد وضعیت سلامتی ارائه می‌کند و می‌توانید تنظیمات مربوط به ساعت را هم انجام دهید.

    از امکانات موجود در رابط کاربری می‌توان به کنترل موزیک و دوربین گوشی از طریق ساعت، وضعیت آب و هوا، یادآور، آلارم، ماشین حساب و غیره اشاره کرد.

    باتری و شارژدهی

    باتری و شارژدهی

    ساعت میبرو لایت ۲ شیائومی به یک باتری ۳۵۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز است که نسبت به نسل قبل حدود ۵۰ درصد ظرفیت بیشتری دارد.

    به لطف افزایش چشمگیر ظرفیت باتری، با یکبار شارژ تا ۱۲ روز می‌توانید در حالت عادی از آن استفاده کنید. حتی اگر سنسورها هم فعال باشند ساعت هوشمند شیائومی حدود یک هفته بدون نیاز به شارژ مجدد کار خواهد کرد.

    باتری از طریق شارژ مغناطیسی که پشت بدنه قرار گرفته شارژ خواهد شد. شارژ کامل باتری حدود یک و نیم ساعت طول خواهد کشید.

    جمع بندی

    • میبرو لایت ۲ بدنه فلزی خوش ساخت و طراحی بسیار جذابی دارد.
    • نمایشگر ۱.۳ اینچی آن از نوع امولد است و محتوا را واضح، دقیق و با روشنایی مناسب نمایش می‌دهد.
    • میبرو لایت ۲ با زبان فارسی سازگار است و اعلان‌ها و پیام‌های فارسی را بدون مشکل و خوانا نمایش می‌دهد.
    • رهگیری ۶۰ فعالیت ورزشی از جمله پیاده‌روی، دویدن عادی یا روی تردمیل، دوچرخه‌سواری، شنا و غیره ممکن است.
    • سنسورها شامل حسگر ضربان قلب، پایش خواب و استرس و سطح اکسیژن خون است که تا حد زیادی دقیق انجام می‌شود.
    • معایب میبرو لایت ۲ شامل ضخامت نسبتا زیاد، نبود حسگر GPS و فقدان سیستم عامل داخلی برای نصب برنامه است.
    • در مجموع بررسی ساعت میبرو لایت ۲ نشان می‌دهد که یکی از بهترین اسمارت‌واچ‌ها در بازه قیمت خود است و نمره قبولی می‌گیرد.
    منبع:
    یونس مرادی
    یونس کارشناسی فناوری اطلاعاته و تو سایت درجه در مورد موبایل، لپ تاپ و سخت‌افزارهای دیگه راهنمای خرید و بررسی می‌نویسه. قبل از اینکه مدیر محتوا درجه بشه، دبیر فناوری دیجیاتو بوده و طی دو ۲ دهه گذشته تو خیلی از سایت‌های دیگه مثل بلاگ دیوار، بامیلو و دیجی‌کالا تجربه نوشتن مقاله و راهنمای خرید داره.
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید