بررسی ساعت هوشمند میبرو لایت شیائومی؛ عالی و مقرون به صرفه

بررسی ساعت هوشمند میبرو لایت شیائومی؛ عالی و مقرون به صرفه
راهنمای مطالعه

    ساعت هوشمند شیائومی میبرو لایت یک اسمارت واچ ارزان قیمت و با کیفیت است که در این مطلب مزایا و معایب آن را بررسی می‌کنیم.

    ساعت هوشمند شیائومی میبرو لایت

    شیائومی زیربرندهای زیادی دارد و یکی از آنها میبرو است. این برند هم مثل ساعت هوشمند هایلو با عرضه محصولات ارزان و کارآمد توانسته نظر مشتریان را جلب کند.

    Xiaomi Mibro Lite در فهرست بهترین ساعت هوشمند سیمکارت خور قرار ندارد اما ظاهرش زیباست که در کنار صفحه‌نمایش AMOED و قیمت مناسب، ارزش خرید ساعت هوشمند شیائومی میببرو لایت را افزایش می‌دهد.

    شیائومی میبرو لایت می‌تواند ضربان قلب کاربر را به‌صورت ۲۴ ساعته بررسی کند. این ساعت برای ورزش و استفاده روزانه کاربرد دارد و دارای بیش از ۱۵ حالت ورزشی مختلف است.

    یکی از ویژگی‌های مهم این ساعت، داشتن گواهی IP68 است که نشان می‌دهد مقاومت خوبی را در مقابل نفوذ گردوخاک و آب دارد. در ادامه به بررسی این ساعت می‌پردازیم که مثل شیائومی می واچ لایت از محصولات پرفروش بازار ایران است.

    طراحی ساعت Xiaomi Mibro Lite

    شیائومی میبرو لایت شیائومی میبرو لایت

     

     

    این محصول، در نگاه اول شبیه به گلکسی واچ اکتیو سامسونگ است. ساعت هوشمند شیائومی میبرو لایت صفحه‌ای گرد همراه با بندهای سیلیکونی دارد که هم برای آقایان و هم خانم‌ها مناسب است. در بدنه این محصول از فلز استفاده شده و ترکیب آن با شیشه ظاهر گران‌قیمتی به آن بخشیده است.

    ساعت هوشمند میبرو لایت دارای گواهی IP68 و ضد آب است و در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاومت بالایی دارد.

    به‌راحتی می‌توانید از این ساعت حتی در زمان شستن دست‌ها استفاده کنید.  بهتر است ساعت Xiaomi Mibro Lite را هنگام شنا به دست نداشته باشید.

    یک دکمه فیزیکی در سمت راست بدنه این ساعت قرار دارد که کاربرد آن روشن خاموش کردن صفحه‌نمایش، جابه‌جایی آیکون‌ها و ورود به منوها و تنظیمات مختلف است.

    این ساعت با ضخامت ۸.۹ میلی‌متر شیشه‌ای به‌صورت ۲.۵ بعدی دارد و وزن آن از ۴۸ گرم فراتر نمی‌رود. در قسمت پشت ساعت شیائومی میبرو لایت حسگرهای معمول ازجمله حسگر ضربان قلب وجود دارد. قاب پشت دستگاه هم از جنس پلاستیک است و سوکت شارژ در آن تعبیه شده است.

    وجود بندهای سیلیکونی در این محصول سبب شده تا وزن آن کم باشد، حس خوبی را به کاربر انتقال دهد و برای استفاده طولانی‌مدت مناسب باشد. البته شما می‌توانید به‌راحتی بندهای ضد حساسیت میبرو لایت را تعویض کنید.

    صفحه نمایش شیائومی میبرو لایت

    ساعت هوشمند شیائومی میببرولایت

    رنگ‌ها در این ساعت بسیار درخشان هستند و روشنایی مناسبی دارد. هرچند ممکن است زیر نور مستقیم مشاهده محتوا کمی دشوار باشد.

    ساعت هوشمند شیائومی میبرو لایت به نمایشگر ۱.۵ اینچی از نوع بسیار باکیفیت AMOED مجهز است. این پنل با وضوح ۳۹۰  در ۳۹۰ پیکسل محتوا را به شکلی دقیق و واضح به نمایش می‌گذارد.

    یکی از قسمت‌های هیجان‌انگیز در این محصولات، واچ فیس است. ساعت هوشمند شیائومی میبرو لایت به‌صورت پیش‌فرض واچ‌فیس‌های مختلفی همچون سه‌بعدی، آنالوگ و کلاسیک دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. حتی اگر از این واچ‌فیس‌ها خوشتان نیامد، امکان دانلود واچ فیس دیگر وجود دارد.

    تنها نکته منفی در مورد نمایشگر ساعت حاشیه‌های نسبتا زیاد اطراف نمایشگر است. این حاشیه‌ها در صورت استفاده از پاچ فیس روشن بیشتر خود را نشان می‌دهند.

    باتری ساعت هوشمند شیائومی میبرو لایت

    ساعت هوشمند شیائومی میبرو لایت دارای ۲۳۰ میلی‌آمپر ساعتی است. کمپانی سازنده ادعا می‌کند که تا ۸ روز بدون نیاز به شارژ می‌توانید از این محصول بهره ببرید.

    میزان نگهداری شارژ، وابسته به میزان استفاده شماست. در صورت استفاده زیاد، شارژ آن کمتر از ۸ روز و با استفاده کم، بیش از ۱۰ روز باقی می‌ماند. برای شارژ کردن آن هم به ۲ ساعت زمان نیاز دارید.

    امکانات ورزشی و سلامتی Xiaomi Mibro Lite

    اگر به ورزش علاقه‌مند هستید و به دنبال یک ساعت هوشمند هستید که برایتان کاربردی باشد، ساعت Mibro Lite مناسب شماست.

    حسگرهای ساعت هوشمند شیائومی میبرو لایت شامل پایش استرس، فشارسنج، اندازه‌گیری میزان اشباع اکسیژن خون (SpO2)، رصد کیفیت خواب و حسگر ۲۴ ساعته سنجش ضربان قلب است.

    مطلب مرتبط: بررسی ساعت هوشمند اولترا مدل T800 Ultra

    هرچند دقت این حسگرها به اندازه تجهیزات پزشکی نیست اما می‌تواند داده‌های مفیدی را در مورد وضعیت سلامتی در اختیارتان بگذارد.

    این دستگاه از ۱۵ حالت ورزشی شامل تمرین با دستگاه الپتیکال، بدمینتون، فوتبال، تمرین‌های استقامتی، نرمش آزاد، پیاده‌روی عادی، یوگا، بسکتبال، تنیس، دویدن، تردمیل، پیاده‌روی ورزشی، دوچرخه‌سواری عادی و روی دوچرخه ثابت پشتیبانی می‌کند.

    سخت افزار و عملکرد ساعت هوشمند شیائومی میبرو لایت

    وجود تراشه XPAW004 در ساعت هوشمند شیائومی میبرو لایت سبب شده تا سرعت پاسخگویی و پردازش اطلاعات افزایش یابد.

    این ساعت دارای حسگر ضربان قلب داینامیک با انرژی کم است و به همین دلیل می‌تواند اطلاعات ضربان قلب شما را به‌صورت ۲۴ ساعته ثبت کند.

    ساعت شیائومی Mibro Lite از بلوتوث ۵ پشتیبانی می‌کند و مشکلی از این بابت ندارد. همچنین امکان اتصال آن به گوشی‌های آیفون با iOS 10 به بالا و گوشی‌های اندروید ۵ به بالا وجود دارد.

    یکی از معایب ساعت میبرو لایت نداشتن GPS داخلی است. بنابراین برای رهگیری مسیر در تمرین‌های ورزشی باید گوشی همراهتان باشد. البته اکثر ساعت‌ها در این بازه قیمتی GSP داخلی ندارند.

    رابط کاربری ساعت هوشمند شیائومی میبرو لایت

    شیائومی میبرو لایت

    ساعت شیائومی میبرو لایت سیستم عامل اختصاصی ندارد و نمی‌توانید روی آن اپلیکیشن جدید اضافه کنید.

    البته تمام ساعت‌های اقتصادی هستند همین شرایط را دارند و ساعت‌های پرچم‌دار مثل اپل‌ یا گلسی واچ داری رابط کاربری اختصاصی هستند.

    پشتیبانی از زبان فارسی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ساعت هوشمند شیائومی میبرو لایت است. به‌این‌ترتیب می‌توانید در ساعت اعلان‌ها و پیام‌های فارسی را مشاهده کنید. البته ایموجی‌ها به‌صورت مربع نشان داده می‌شود.

    با نصب اپلیکیشن میبرو فیت (Mibro Fit) در گوشی راحت‌تر و بهینه‌تر از این ساعت استفاده می‌کنید. اگر نتوانستید میبرو فیت را نصب کنید، سراغ اپلیکیشن ویر فیت پرو (Wear Fit Pro) بروید.

    کرونومتر، نمایش وضعیت غیرعادی ضربان قلب، گام‌شمار، هشدار بی‌تحرکی، برآورد کالری مصرفی، یادآور تماس‌ها، کنترل دوربین گوشی از طریق ساعت، آلارم، کنترل موسیقی، گزارش وضعیت آب‌وهوا، ماشین‌حساب، نمایش اعلان‌ها و تماس‌های ورودی غیره جزو ویژگی‌های ساعت هوشمند شیائومی میبرو لایت هستند.

    جمع‌بندی

    • ساعت شیائومی Mibro Lite با صفحه نمایش AMOLED ظاهر جذابی و چشم‌نوازی دارد.
    •  ضخامت آن ۹.۸ میلی‌متر و وزن آن ۴۸ گرم است.
    • با گواهینامه IP68 در برابر آب و گردوغبار مقاوم است.
    • با یک‌بار شارژ باتری تا ۸ روز امکان استفاده دارد. اگر حسگر ضربان قلب را غیرفعال کنید، تا ۱۰ روز هم شارژ آن باقی می‌ماند.
    • ساعت هوشمند میبرو لایت توان رهگیری ۱۵ حالت ورزشی مختلف را دارد.
    • این ساعت حسگرهای مختلفی مثل ضربان قلب و پایش خواب دارد.

    در مجموع شیائومی میبرو لایت با قیمت یک میلیون تومانی ارزش خرید بسیار بالایی دارد و در فهرست بهترین ساعت هوشمند ارزان قرار می‌گیرد. نظر شما در مورد این ساعت چیست؟ 

    منبع:
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید