راهنمای خرید سرخ کن دوقلو ؛ مزایا، معایب و مقایسه با سرخ کن تک کاسه

راهنمای خرید سرخ کن دوقلو ؛ مزایا، معایب و مقایسه با سرخ کن تک کاسه
راهنمای مطالعه

    در خرید سرخ کن دوقلو به چه نکاتی دقت کنیم؟ سرخ کن دوقلو بهتره یا تک کاسه؟ در این مطلب، به همه این پرسش‌ها پاسخ می‌دهیم و مزایا و معایب هواپز دو کاسه مثل جاگیر بودن را بررسی می‌کنیم.

    سرخ کن‌های دوقلو محصولات کاربردی و در عین حال، شیکی هستند که چند وقتی است جایگزین سرخ کن‌ها و حتی فرهای قدیمی‌تر شده‌اند. استفاده از این دستگاه‌ها موجب صرفه‌جویی در مصرف انرژی و همچنین، کاهش میزان روغن و چربی مصرفی در وعده‌های غذایی می‌شود.  پیش از این شما را با بهترین سرخ کن بدون روغن فیلیپس و بهترین هواپز تفال آشنا کردیم. همچنین در مقایسه سرخ کن فیلیپس و تفال با مزایا و معایب هر کدام آشنا شدیم. در این راهنمای خرید سرخ کن دوقلو برایتان از مهم‌ترین نکاتی می‌گوییم که در هنگام انتخاب این محصول باید به آن‌ها توجه کرد.

    راهنمای خرید سرخ کن دوقلو

    ظرفیت سبدها

    ظرفیت سبدها از مهم‌ترین نکاتی است که در هنگام خرید سرخ کن دوقلو باید در نظر داشته باشید. ابعاد و ظرفیت مخازن سرخ کن‌های دو قلو با یکدیگر متفاوت است. طبیعتا شما به دلخواه و بسته به تعداد افراد خانواده سایزی را انتخاب می‌کنید که با سبک زندگی‌تان تناسب بیش‌تری دارد. در برندهای مختلف، ابعاد مخازن یک سرخ کن دوقلو ممکن است نامساوی یا مساوی باشد. برای مثال، سرخ کن دو قلو نینجا مدل AF400UK دارای ۲ سبد هم اندازه و نسبتا بزرگ است که می‌توان از آن‌ها به‌طور هم زمان با تنظیمات یکسان استفاده کرد. از طرف دیگر، می‌توانید عملکردها و زمان‌های پخت متفاوتی را برای هر کشو انتخاب کرده و در مدت زمان کوتاهی، غذاهای متنوعی را آماده کنید. در مجموع، سرخ کن‌های دوقلوی موجود در بازار با مخازن یک لیتری تا ۵ لیتری در دسترس علاقه‌مندان قرار دارند. برای آماده کردن غذای یک خانواده ۴ تا ۵ نفره کافی است محصولی را انتخاب کنید که حجم هر یک از سبدهای آن حدود ۲ لیتر باشد. اما اگر خانواده پر جمعیت‌تری دارید، خوب است سرخ کنی را انتخاب کنید که ظرفیت مجموع سبدهای آن حداقل به ۶ لیتر برسد.

    برنامه‌های پیش فرض

    وجود برنامه‌های از پیش تنظیم شده منحصر به سرخ کن‌های دوقلو نیست. اما در مقایسه با سرخ کن‌های تک کاسه، این محصولات اغلب با حالت‌های پیش فرض متنوع‌تری به بازار عرضه می‌شوند. کافی است به کنترل پنل اصلی دستگاه سری بزنید تا دکمه‌های گوناگونی را پیدا کنید که برای هر یک از این برنامه‌ها در نظر گرفته شده‌اند. با کمک این برنامه‌ها دیگر نیازی به تعیین دما و زمان پخت ندارید و تنها با فشار دادن یک دکمه می‌توانید غذا یا دسر دلخواه‌تان را آماده کنید. یک تفاوت سرخ کن آنالوگ و دیجیتال در این است که مدل‌های دکمه‌ای برنامه‌‌های پیش فرض کمتری دارند. 

    تنظیمات جداگانه برای هر یک از سبدها

    در هنگام خرید سرخ کن دوقلو، لازم است گزینه‌ای را انتخاب کنید که امکان تنظیم برنامه پخت هر یک از سبدها را به‌طور مجزا در اختیارتان قرار می‌دهد. به این ترتیب، بسته به شرایط می‌توانید در هر دو سبد و به‌طور هم‌زمان یک نوع غذا را آماده کرده یا چندین خوراک مختلف را با زمانبندی‌ و دمای متفاوت تهیه کنید.

    پنجره‌دار بودن

    پنجره‌دار بودن یکی دیگر از ویژگی‌های کاربردی و مفیدی است که نظارت بر روند پخت غذا را برای شما امکان‌پذیر می‌کند. به این ترتیب، بدون نیاز به بیرون آوردن کشوها و هدر دادن حرارت دستگاه به‌صورت مداوم می‌توانید فرآیند پخت را کنترل کرده و در صورت لزوم، مواد غذایی را جابه‌جا یا پشت و رو کنید. البته، وجود پنجره بر روی محفظه‌های سرخ کن دو قلو یک ضرورت نیست. با این حال، می‌تواند کارتان را ساده‌تر کند.

    توان مصرفی

    پیش از خرید سرخ دوقلو لازم است از وضعیت برق آشپزخانه‌تان مطمئن شوید. در واقع، پریزهای آشپزخانه منزل یا محل کارتان حداقل باید بتوانند از توان مصرفی 8۰۰ تا ۱۵۰۰ وات دستگاه پشتیبانی کنند.

    جنس بدنه

    بدنه سرخ کن دوقلو باید از جنس پلاستیک مقاوم و عایق سرد باشد. به این ترتیب، دستگاه در طول استفاده خنک می‌ماند و خطر سوختگی یا آزردگی کاربر را تهدید نمی‌کند. این امر خصوصا برای خانواده‌های دارای فرزند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

    جنس محفظه‌ها

    در موقع خرید سرخ کن دو قلو حتما به جنس محفظه‌ها دقت کرده و محصولی را انتخاب کنید که سبدهای تفلون داشته باشد. به این ترتیب، مواد غذایی به بخش‌های داخلی کشوها نمی‌چسبند. سبدهای تفلون به سادگی و توسط شست‌وشوی دستی یا با ماشین ظرفشویی کاملا تمیز شده و آماده استفاده دوباره خواهند بود.

    قیمت و مشخصات سرخ کن دوقلو نینجا

    سرخ کن دوقلو بهتره یا تک کاسه؟

    در هنگام خرید سرخ کن دو قلو چه ویژگی‌هایی را در نظر بگیریم؟

    اینکه سرخ کن دوقلو بهتره یا تک کاسه سوال بسیاری از افراد است. برای پاسخ باید با در نظر گرفتن تعداد افراد خانواده، میزان رفت‌وآمد با دوستان و خویشاوندان و همچنین، سبک زندگی‌تان مناسب‌ترین محصول را خریداری کنید.

    برای مثال، اگر معمولا برای یک خانواده کوچک آشپزی می‌کنید؛ معاشرت زیادی ندارید؛ و اگر به‌طور معمول فقط یک نوع خوراک را در هر وعده غذایی آماده می‌کنید، یک سرخ کن تک کاسه می‌تواند نیازهای شما را برآورده کند. اما اگر حداقل چند بار در هفته برای بیش از 4 نفر با سلایق گوناگون آشپزی می‌کنید، پیشنهاد ما این است که یک دستگاه سرخ کن دو قلو تهیه کنید. بنابراین، همان‌طور که می‌بینید بهترین گزینه برحسب نیاز و شرایط خانوادگی شما متفاوت خواهد بود.

    معایب سرخ کن دوقلو چیست؟

    معایب سرخ کن دوقلو از مهمترین مواردی است که قبل از خرید هواپز دو کاسه باید باید آنها را بررسی کنید. 

    جاگیر و بزرگ بودن

    سرخ کن‌های دوقلو معمولا بزرگ‌تر، جاگیرتر و سنگین‌تر از انواع تک کاسه هستند. بنابراین، برای قرار دادن آن‌ها در آشپزخانه به فضای بیش‌تری نیاز خواهید داشت و این از معایب سرخ کن دوقلو است. 

    قیمت بالا

    اغلب سرخ کن‌های دوقلو به‌دلیل برخورداری از امکانات و قابلیت‌های ویژه از قیمت بالایی برخوردارند. این امر یکی از مهم‌ترین معایبی است که بسیاری از کاربران را از خرید سرخ کن دوقلو منصرف می‌کند.

    پیچیدگی برنامه‌های متنوع

    وجود برنامه‌های پخت متنوع به خودی خود یک مزیت بزرگ به حساب می‌آید؛ با این حال، ممکن است بعضی از مصرف‌کنندگان را گیج کرده و کار کردن با دستگاه را برای‌شان پیچیده کند.

    مصرف بالاتر انرژی

    یکی از دیگر از معایب سرخ کن دوقلو این است که مقایسه با انواع تک کاسه برق بیش‌تری مصرف می‌کنند. در طولانی‌مدت، این امر می‌تواند به پرداخت هزینه بالاتر برای برق مصرفی منجر شود.

    مزایای سرخ کن دوقلو چیست؟مزایای سرخ کن دو قلو چیست؟

    صرفه‌جویی در وقت و انرژی

    با استفاده از یک دستگاه سرخ کن دوقلو شما به‌طور هم‌زمان می‌توانید ۲ نوع غذای مختلف را آماده کنید. این از اصلی‌ترین مزایای خرید سرخکن بدون روغن دوقلو به حساب می‌آید. به این ترتیب، به شکل قابل توجهی در صرف وقت و انرژی صرفه‌جویی خواهید کرد.

    امکان تهیه و سرو وعده‌های غذایی متنوع‌تر

    با وجود سرخ کن دوقلو دست شما برای تهیه و سرو وعده‌های غذایی خوش آب و رنگ و متنوع باز خواهد بود. کافی است زمانبندی، دما یا برنامه پخت هر یک از مخازن را به‌طور جداگانه تنظیم کرده و به‌طور هم‌زمان برای هر یک از فرزندان یا دیگر عزیزانتان غذای مجزایی را آماده کنید.

    جلوگیری از ترکیب بوی غذاها

    با توجه به جدا بودن محفظه‌های پخت سرخ کن دو قلو، دیگر لازم نیست نگران ترکیب عطر و طعم مواد غذایی مختلف با یکدیگر باشید. این ویژگی یکی از مهم‌ترین مزایایی است که تهیه غذاهای مختلف را به بهترین شکل ممکن و در زمان واحد امکان‌پذیر می‌کند.

    شست‌وشوی آسان

    پوشش محفظه‌های داخلی اغلب سرخ کن‌های دو قلو از جنس تفلون نچسب است. این موضوع کار شست‌وشو و تمیز کردن سبدها را بسیار ساده می‌کند. در صورت تمایل، می‌توانید این مخازن را داخل ماشین ظرفشویی قرار دهید و با استفاده از آب داغ بشویید.

    ظرفیت بالا

    هرچند قیمت زیاد از معایب سرخ کن دوقلو به شمار می‌رود اما در عوض می‌توانید مقادیر بیش‌تری غذا را آماده کنید. این موضوع به‌ویژه برای خانواده‌های پر جمعیت یا پر رفت‌وآمد از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

    تهیه غذای سالم‌تر

    سرخ کن‌های دو قلوی مدرن به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که از طریق چرخش هوای گرم غذا را بدون چربی یا با استفاده از کم‌ترین میزان روغن آماده می‌کنند. این ویژگی به شما کمک می‌کند وعده‌های غذایی سالم‌تری را برای افراد خانواده و عزیزانتان فراهم کنید.

    طریقه استفاده از سرخ کن دو قلو چیست؟

    طریقه استفاده از سرخ کن دو قلو چیست؟

    پس از خرید سرخ کن دو قلو نوبت به یادگیری روش استفاده از آن می‌رسد. مراحل کار کردن با این دستگاه عبارتند از:

    • مواد غذایی را در داخل هر یک از محفظه‌ها قرار دهید و درب آن را با دقت ببندید.
    • با فشار دادن دکمه پاور واقع در گوشه سمت چپ بالای کنترل پنل، دستگاه را روشن کنید.
    • روی کنترل پنل دستگاه، دکمه‌هایی را می‌بینید که با اعداد ۱ و ۲ مشخص شده‌اند. با فشار دادن هر یک از این دکمه‌ها، یکی از سبدها را انتخاب کرده و کنترل پنل آن را فعال کنید.
    • حالا برای هر یک از سبدها یکی از برنامه‌ها را انتخاب کنید.
    • پس از انتخاب برنامه، لازم است دکمه Start/Stop را فشار دهید.
    • اگر قصد فعال‌سازی هر دو سبد را دارید، عینا همین روند را عینا درباره مخزن شماره ۲ هم تکرار کنید.
    • در طول پخت می‌توانید برنامه‌ها را به دلخواه تغییر دهید.
    • حالا، فقط باید منتظر بمانید تا کار دستگاه تمام شده و غذایتان آماده شود.
    • پیشنهاد می‌کنیم در طول پخت چندین بار به غذا سر بزنید؛ اما درب کشوها را زیاد باز نگذارید.
    • برای پخت غذاهای متنوع در هر یک از سبدها، پس از انتخاب برنامه برای یکی از آن‌ها باید دکمه Sync را فشار دهید و سپس، برنامه سبد دوم را تنظیم کنید.
    • برای پخت غذاهای یکسان در هر دو سبد، کافی است پس از تنظیم برنامه مخزن اول دکمه Match را انتخاب کنید. به این ترتیب، زمان و دمای هر دو سبد به‌صورت مشابه تنظیم خواهد شد.

    قیمت و مشخصات سرخ کن دوقلو ایرانی

    بهترین مارک سرخ کن دو قلو چیست؟

    بهترین مارک‌های سرخ کن دو قلو چیست؟

    پیش از خرید سرخ کن دوقلو لازم است بهترین برندهای سازنده آن را بشناسید. در حال حاضر، نینجا، کنوود، دسینی و مباشی از بهترین مارک‌هایی هستند که برخی از پر فروش ترین سرخ کن‌های بازار را عرضه می‌کنند.

    سرخ کن بدون روغن دو قلو چی بخرم؟

    سرخ کن بدون روغن دو قلو چی بخرم؟

    سرخ کن کنوود مدل HFM75، سرخ کن دوقلو کنوود مدل HFP70، سرخ کن نینجا مدل AF400EU، سرخ کن دوقلو نینجا مدل AF300ME، سرخ کن مباشی مدل AF997 و سرخ کن دوقلو دسینی DK-4242 از بهترین گزینه‌های بازار به حساب می‌آیند. حالا، کافی است بودجه‌تان را تعیین کنید و با در نظر گرفتن قابلیت‌ها، ظرفیت سبدها و توان مصرفی دستگاهی را بخرید که بیش از دیگر انواع مشابه با نیازها و شرایط شما هماهنگی داشته باشد. اگر موفق به خرید شدید، لطفا تجربیات‌تان را درباره خرید سرخ کن دو قلو با ما و خوانندگان‌مان هم در میان بگذارید.

    منبع:
    نیلوفر مغازه‌ای
    تیتر رو بگیر؛ درباره‌اش حسابی تحقیق کن؛ به کلید واژه‌ها دقت کن؛ ساده و روان بنویس؛ الگوریتم‌ها رو دریاب؛ با مخاطب ارتباط برقرار کن و به مهم‌ترین پرسش‌هاش جواب بده. شغل من همینه. هر روز توی اقیانوسی از کلمات غوطه‌ورم و باید موضوعات جالب و متنوعی رو یاد بگیرم. در نهایت، تلاش می‌کنم حاصل بررسی‌ها و آموزه‌هام رو به ساده‌ترین شکل ممکن با شما به اشتراک بذارم.
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید