مشکلات و معایب تلویزیون سام که قبل از خرید باید بدانید

مشکلات و معایب تلویزیون سام که قبل از خرید باید بدانید
راهنمای مطالعه

    معایب تلویزیون سام چیست؟ نظرات در مورد تلویزیون سام چطور است؟ تلویزیون سام از نظر سخت‌افزاری چه مشکلاتی دارد؟ برای پیدا کردن جواب این پرسش‌ها حتما این مطلب را تا انتها بخوانید.

    هر محصولی در کنار مزایا و نقاط قوت‌اش ممکن است دارای معایب و مشکلاتی هم باشد. تلویزیون سام هم از این قاعده مستثنا نیست و هرچند برخی مدل‌های آن در فهرست بهترین تلویزیون ایرانی قرار دارد اما بی نقص هم نیست. همیشه معایبی وجود دارند که می‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد؛ چراکه به شکل قابل توجهی بر عملکردهای اصلی دستگاه تاثیر نمی‌گذارند. از سوی دیگر، مشکلاتی هم هستند که موجب افت کیفیت محصول می‌شوند و به سختی می‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. این امر موجب نارضایتی کاربران و از دست رفتن اعتبار محصول می‌شود. در این مطلب، قصد داریم برایتان از معایب تلویزیون سام بگوییم و کارایی آن را از هر جهت بررسی کنیم.پیش از این معایب تلویزیون اسنوا را هم بررسی کرده بودیم.

    مشکلات و معایب تلویزیون سام

    بررسی نقاط ضعف و معایب تلویزیون سام

    در ادامه، برخی از مهم‌ترین نقاط ضعف تلویزیون سام را به شما معرفی می‌کنیم:

    کیفیت تصویر برخی از مدل‌ها چندان بالا نیست

    تلویزیون‌های سام هم درست مانند محصولات مشابه برندهای دیگر در مدل‌های گوناگونی به بازار عرضه می‌شوند. برخی از این مدل‌ها HD یا Full HD هستند و کیفیت تصویرشان خوب است. اما مدل‌هایی هم وجود دارند که به‌صورت ۴K و بدون بهره‌گیری از فناوری‌های ارتقا دهنده تصویر ساخته شده‌اند. این دسته از تلویزیون‌های سام از نوع HDR هستند و کیفیت تصویرشان به خوبی مدل‌های دیگر نیست. منظور این است که دقت و درخشندگی رنگ‌ها، روان بودن و وضوح تصاویر، کنتراست و میزان اشباع رنگ‌ها در این گروه از محصولات سام الکترونیک پایین‌تر از مدل‌های دیگری است که پیش‌تر به آن‌ها اشاره کردیم.

    مشکل کیفیت صدا در تلویزیون سام

    کافی است مدت کمی وقت بگذارید و مشخصات تلویزیون‌های سام را در وب سایت‌های گوناگون بررسی کنید تا به این نتیجه برسید که این برند ادعای ایجاد تجربه غوطه‌وری صدا را برای کاربران دارد و این‌طور که پیداست از فناوری دالبی پشتیبانی می‌کنند. به این ترتیب، شما انتظار دارید در هنگام تماشای تلویزیون صدا از جهات گوناگونی پخش شود و در اطراف‌تان حالتی سه‌بعدی ایجاد کند. تا این‌جا همه چیز عالی به‌نظر می‌رسد.

    اما مشکل اصلی این است که بلندگوهای تلویزیون‌ها نمی‌توانند صدا را به این صورت برایتان پخش کنند. بنابراین، دستیابی به چنین نتیجه‌ای تنها با خرید تلویزیون سام امکان‌پذیر نخواهد بود. یعنی، برای کسب چنین تجربه‌ای شما باید برخی از مدل‌های حرفه‌ای ساندبار یا سینمای خانگی را هم تهیه کنید که از قابلیت پخش صدای دالبی ۵٫۱ یا ۷٫۱ برخوردار باشند.

    در این‌جا لازم است اضافه کنیم، در ساخت همه مدل‌های تلویزیون‌ سام الکترونیک یک خروجی یا پورت صدای دیجیتال اپتیکال تعبیه شده است. این ویژگی برای از بین بردن کامل نویز و انتقال صدا با بالاترین کیفیت به ساندبارها و سیستم‌های سینمای خانگی در نظر گرفته شده است. اما مشکل این‌جاست که با استفاده از این پورت فقط می‌توانید صدای دالبی ۱/۵ را به سیستم‌های صوتی حرفه‌ای خود منتقل کنید. بنابراین، دیگر انواع صدای دالبی مانند ۱/۷ که اتفاقا کانال‌های بیش‌تری هم دارند را نمی‌توان از این طریق به دستگاه‌های صوتی منتقل کرد.

    علاوه بر این‌ها، استفاده از این پورت می‌تواند مشکلاتی مانند تاخیر در انتقال صدا را به‌همراه داشته باشد. در مجموع می‌توان گفت، تلویزیون‌های سام از فناوری‌های مربوط به ارتقا و بهبود کیفیت صدا بی‌بهره هستند. با بررسی اغلب مدل‌های Full HD و ۴K این شرکت متوجه می‌شوید که توان بلندگوهای‌شان در مجموع ۲۰ وات است که عدد کمی به حساب می‌آید. با این حال، برخی از مدل‌های تلویزیون سام دارای بلندگوهایی هستند که با منعکس کردن صدا می‌توانند تماشای فیلم را به تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش تبدیل کنند.

    در ساخت اغلب مدل‌ها از فناوری‌های متنوع و نوین استفاده نشده است

    • برخلاف اغلب برندهای معتبر خارجی، شرکت سام الکترونیک در ساخت تلویزیون‌های خود از پردازنده‌های تک هسته‌ای استفاده می‌کند. به این ترتیب، سرعت پردازش تصویر در این تلویزیون‌ها پایین‌تر از دیگر محصولات مشابهی است که از پردازنده‌های دو هسته‌ای یا قوی‌تر بهره برده‌اند.
    • در بین تولیدات هوشمند شرکت سام الکترونیک، تلویزیون‌های پر طرفدار OLED و QOLED به چشم نمی‌خورند. این مدل‌ها از کیفیت تصویر و کنتراست بالایی برخوردارند.
    • تلویزیون های سام الکترونیک از پورت HDMI ARC پشتیبانی نمی‌کنند و نمی‌توانند صدای دالبی دیجیتالی را از تلویزیون به سیستم سینمای خانگی و ساندبارها انتقال دهند.
    • یکی دیگر از معایب تلویزیون سام این است که در ساخت اغلب مدل‌های آن از فناوری‌های ارتقادهنده کیفیت تصویر و صدا استفاده نشده است.
    • در مدل‌های ۴K تلویزیون سام ساب‌ووفر داخلی وجود ندارد. بنابراین، این مدل‌ها از قابلیت تولید صدای باس غنی بی‌بهره‌اند.
    • در ساخت اغلب مدل‌های تلویزیون سام تنها چند فناوری ساده مانند Smart View و Time Shift به‌کار رفته و فناوری‌های متنوع و پیچیده‌تری به چشم نمی‌خورد.

    نظرات درباره تلویزیون سام

    نظرات درباره تلویزیون سام

    بررسی دیدگاه‌ها و تجربیات کاربران از مهم‌ترین اقداماتی است که آشنایی با معایب تلویزیون سام را برایتان ممکن می‌کند. در ادامه، برخی از نظرات را در این زمینه با هم مرور می‌کنیم:

    • عملکرد تیم خدمات پس از فروش شرکت سام الکترونیک چندان رضایت‌بخش نبوده و در بسیاری از موارد نسبت به رفع مشکلات پاسخ‌گو نیستند.
    • در حالت اسکرین میرور، صدا و تصویر با هم سینک نیستند.
    • کیفیت صدا و تصویر قابل قبول نیست و تنها پس از یک ماه استفاده، خط‌ها و هاله‌های تیره‌ای روی پنل دیده می‌شود.
    • تنها پس از یک سال استفاده، برد دستگاه سوخته و با وجود صرف هزینه و تعویض‌های مکرر، دوباره دچار مشکل شده است.
    • پنل تلویزیون ۵۵ اینچ تنها پس از ۳ ماه استفاده سوخته و کاربر ناچار شده یک تلویزیون ۲۱ اینچ از برند دیگری را جایگزین آن کند.
    • کیفیت صدا و تصویر سایز ۵۵ مدل ۷۵۰۰ اصلا رضایت‌بخش نیست.
    • تلویزیون به‌صورت خودکار روشن و خاموش می‌شود و کانال‌ها را تغییر می‌دهد.
    • وقتی تلویزیون روشن می‌شود صدای ناخوشایندی (نویز) از آن به گوش می‌رسد.
    • تصویر تلویزیون دائما هنگ می‌کند.
    • در بسیاری از موارد، گارانتی محصول مورد قبول شرکت واقع نمی‌شود و کاربر مجبور است شخصا هزینه تعویض قطعات را بپردازد.
    • گاهی اوقات صفحه تلویزیون سیاه شده و صدا بدون تصویر پخش می‌شود.

    سخن آخر 

    در این مطلب، تلاش کردیم معایب تلویزیون سام را هم به‌صورت کلی و هم از نگاه کاربران با شما به‌اشتراک بگذاریم. نظر شما چیست؟ آیا تا به‌حال از تلویزیون‌های این برند استفاده کرده‌اید؟ چه تجربه‌ای داشته‌اید؟ ممنون می‌شویم دیدگاه‌ها و نظرات‌تان را با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.

    سوالات متداول

    طیف قیمت‌های این برند از حوالی ۵ میلیون تومان شروع می‌شود و به ۳۰ میلیون تومان هم می‌رسد.

    حجم صدای پایین، نبود فناوری جدید، پنل نه چندان عالی و نبود قابلیت‌ها و فناوری‌‌های جدید

    منبع:
    نیلوفر مغازه‌ای
    تیتر رو بگیر؛ درباره‌اش حسابی تحقیق کن؛ به کلید واژه‌ها دقت کن؛ ساده و روان بنویس؛ الگوریتم‌ها رو دریاب؛ با مخاطب ارتباط برقرار کن و به مهم‌ترین پرسش‌هاش جواب بده. شغل من همینه. هر روز توی اقیانوسی از کلمات غوطه‌ورم و باید موضوعات جالب و متنوعی رو یاد بگیرم. در نهایت، تلاش می‌کنم حاصل بررسی‌ها و آموزه‌هام رو به ساده‌ترین شکل ممکن با شما به اشتراک بذارم.
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید