بهترین لاستیک پراید ایرانی و خارجی؛ نکاتی که پیش از خرید باید بدانید

بهترین لاستیک پراید ایرانی و خارجی؛ نکاتی که پیش از خرید باید بدانید
راهنمای مطالعه

    بهترین لاستیک پراید کدام است؟ در این راهنمای خرید بهترین مارک ایرانی و خارجی لاستیک پراید را معرفی کرده و معیارهای مهم در انتخاب را توضیح داده‌ایم.

    پراید یکی از پرشمارترین خودروهایی است که در خیابان‌ها و جاده‌های کشورمان تردد می‌کند. اگر شما هم یکی از صاحبان این خودروی داخلی هستید، حتما دغدغه‌ای درباره تهیه لاستیکش دارید. در این مقاله از بهترین لاستیک پراید برایتان می‌گوییم. پیش از این بهترین پخش کننده خودرو و نکات مهم در خرید ردیاب ماشین را هم معرفی کرده بودیم. اگر قصد خرید ماشین هم دارید حتما لیست قیمت خودرو امروز در بازار و فهرست بهترین سایت‌های کارشناسی آنلاین خودرو را چک کنید.

    بهترین لاستیک پراید چیست؟

    درمیان محصولات مختلفی که برای خرید لاستیک در بازار وجود دارد، هم گزینه‌های خارجی برای انتخاب دارید و هم داخلی. اما کدام موارد برای پراید بهتر هستند؟ در بسیاری از مواقع، لاستیک‌های خارجی کیفیت بهتری نسبت به نمونه‌های داخلی دارند اما نه به این معنا که از میان محصولات وطنی، لاستیکی باکیفیت پیدا نمی‌کنید.

    بهترین برند لاستیک پراید ایرانی شامل موارد زیر می‌شود:

    • لاستیک بارز؛
    • کویر تایر؛
    • یزد تایر.

    درمیان محصولات خارجی هم برندهای مطرحی وجود دارند که اگر قصد بهترین لاستیک پراید چینی یا خارجی بهتر است نامشان را به خاطر بسپارید:

    • جی‌تی‌ رادیال؛
    • نکسن؛
    • تراینگل.

    در ادامه به هریک از این محصولات و برندها می‌پردازیم. با ما کماکان همراه باشید.

    لیست قیمت جدیدترین لاستیک پراید را ببینید

    سایز فابریک لاستیک برای پراید

    پراید مانند هر خودروی دیگری دارای اندازه‌ای استارندارد یا در اصطلاح فابریک برای تایرهای خود است. این اندازه معادل می‌شود با 165/65R13. بااین‌حال، باید بدانید که همیشه لازم نیست که تایری با اندازه فابریک در اختیار داشته باشید.

    شما می‌توانید به‌سراغ لاستیک‌هایی پهن‌تر هم بروید. در چنین حالتی، اندازه یا همان سایز لاستیک معادل می‌شود با گزینه‌هایی دیگر به‌شرح زیر:

    • 175/60R13
    • 185/60R13

    سایز رینگ پراید

    همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، شما در انتخاب تایر و میزان پهنای آن برای پراید مختار هستید اما بهینه‌ترین حالت ممکن همان خرید لاستیکی با اندازه فابریک یعنی معادل با 165/65R13 است. انتخاب لاستیکی مناسب روی بخش‌های مختلف عملکرد وسیله نقلیه از جمله مصرف سوختش اثر می‌گذارد. پس در این زمینه بادقت و مطالعه انتخاب کنید.

    لاستیک پراید ایرانی

    بهترین لاستیک برای پراید چه ویژگی‌هایی دارد؟

    برای تهیه بهترین لاستیک پراید باید به معیارها و نکاتی دقت داشته باشید. برای مثال:

    • کارکرد؛
    • تعداد؛
    • شرایط جوی؛
    • پهنا و اندازه؛
    • ضمانت.

    کارکرد

    بنا به اینکه پرایدتان را برای چه هدفی سوار می‌شوید، نوع لاستیک انتخابی‌تان متفاوت خواهد بود. قصد دارید که با آن کار کنید و رانندگی از اولویت‌های مهمتان در تعریف کارکرد وسیله است؟ پس باید به‌سراغ لاستیک‌های مرغوب و باکیفیتی بروید که شما را از تعویض در بازه‌های زمانی کوتاه دور نگه می‌دارد. سرعت و میزان حمل بار موردنظرتان با دستگاه هم روی تعیین نوع بهترین لاستیک پراید اثر دارد.

    [related]55600[/related]

    تعداد

    حواستان باشد که قرار است، چند عدد لاستیک جدید تهیه کنید. بهتر است که شباهت ویژگی‌ها و برند تایرها را جدی بگیرید. هرچقدر که این شباهت بیشتر باشد، عملکرد وسیله هم بهتر خواهد بود و از بروز مشکلاتی مانند منسجم‌نبودن نرمی و خشکی تایرها و سروصدایشان جلوگیری خواهید کرد.

    شرایط جوی

    تایرهایی مخصوص فصل‌های مختلف طراحی و روانه بازار می‌شوند. باید بدانید که نمونه‌هایی متناسب برای کارکردن در چهارفصل هم وجود دارند. این گزینه‌ها بهترین لاستیک پراید هستند. انتخاب لاستیکی که قرار است در فصول بعدی به‌طور بهینه کار نکند، آنچنان مقرون‌به‌صرفه و در راستای نیازهای خودرویی در حد پراید نیست.

    پهنا و اندازه

    اندازه هر لاستیک وابسته به قطر رینگ است. باید ببینید که چه اندازه‌ای متناسب با هدفتان در رانندگی است. پهنا روی سرعت و مصرف سوخت وسیله اثرگذاری مستقیمی دارد. درباره نیازهای خود در رانندگی اطلاعات کسب کنید و در راستای آن دست به انتخاب پهنای مناسب لاستیک بزنید.

    بهترین لاستیک پراید خارجی

    ضمانت

    در خرید لاستیک به وجود گارانتی یا همان ضمانت دقت ویژه‌ای داشته باشید. حواستان باشد که بیشتر برندها فقط برای حفظ تشریفات و ابعاد تبلیغاتی فروش، گارانتی معرفی می‌کنند. در واقع، خدمات زیادی در این ضمانت گنجانده نمی‌شود. در هنگام خرید به‌سراغ برندهایی بروید که واقعا تسهیلاتی در قالب ضمانت به شما ارائه می‌دهند.

    بهترین لاستیک پراید ایرانی

    پراید خودرویی با بسامد تولید بسیار بالا در ایران است. بنابراین، تولیدکنندگان تایر هم برای رفع نیازهای موجود در بازار لاستیک این مدل از خودرو آستین‌ها را بالا زده‌اند. برندهای گوناگونی با سابقه درخشان در زمینه تولید لاستیک پراید فعال هستند.

    قیمت روز بهترین لاستیک‌های پراید را ببینید

    کویر تایر

    کویرتایر یکی از بزرگترین برندها در بازار لاستیک کشور است و ۱۸ درصد از نیاز خودروهای سواری را تامین می‌کند. محصولاتش کیفیت بالا و سواری نرمی ارائه می‌کنند. طراحی نامتقارن گل تایر یا همان آج و وجود شیار های گسترده طولی فرمان‌پذیری مناسبی را به ارمغان می‌آورد.

    کویر تایر انواع لاستیک پراید را برای مدل‌های صبا , سایپا ۱۱۱, سایپا ۱۳۱, سایپا ۱۳۲ و سایپا ۱۴۱ تولید می‌کند. از ویژگی‌های بهترین لاستیک پراید کویر تایر باید به موارد زیر اشاره کرد:

    • امکان استفاده در چهار فصل سال
    • نرمی حرکت، صدای پایین و سواری راحت
    • انعطاف پذیری و پایداری بالای خودرو
    • فرمان پذیری عالی در پیچ ها و حین تغییر مسیرهای ناگهانی
    • دوام بالا و مصرف سوخت پایین به دلیل مقاومت غلطشی پایین

    لاستیک پراید بارز

    این شرکت از حدود سال ۱۳۷۶ مشغول به فعالیت است و سهم بزرگی از تولید تایر داخلی را به خود اختصاص می‌دهد. برای تهیه بهترین لاستیک پراید می‌توانید مروری بر محصولات تولیدی بارز هم داشته باشید.

    شرکت بارز از فناوری‌های روز دنیا از جمله مواردی استفاده می‌کند که در شرکت‌های بین‌المللی نظیر کنتیننتال آلمان به‌کار می‌روند. از شاخصه‌های لاستیک‌های بارز باید به طراحی مناسبشان در راستای تولید سروصدای اندک اشاره کنیم.

    یزد تایر

    یزدتایر از خوش‌نام‌ترین‌های بازار در حوزه تولید تایر است. این برند که از فناوری‌های روز دنیا بهره می‌برد، محصولاتی با استانداردهای قوی روانه بازار می‌کند. فناوری‌های مورداستفاده در شرکت هلندی وردشتاین در محصولات کویر هم وجود دارد.

    برخی از لاستیک‌هایی که یزدتایر تولید می‌کند، تحمل سرعت‌های بسیار بالا را هم دارند. نمونه‌هایی از محصولات اسپرت آن می‌توانند سرعتی معادل با ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت را مدیریت کنند.

    بهترین لاستیک پراید

    لاستیک دنا

    این شرکت زمانی با بهترین برندهای دنیا از جمله بریجستون همکاری می‌کرد و در بازار با تولید و عرضه لاستیک‌های رادیال سیمی سواری، نیمه‌سنگین و سنگین نقش مهمی داشت. متاسفانه  در سال‌های اخیر لاستیک دنا افت کیفیت محسوسی داشته و  بسیاری سراغ آن نمی‌روند.

    قیمت لاستیک پراید دولتی

    با گران‌شدن قیمت لاستیک، امکان خرید این محصول با کمک رایانه‌ای هم فراهم شده است. برای تهیه لاستیک دولتی با قیمتی مقرون‌به‌صرفه‌تر نسبت به بازار آزاد، می‌توانید از شرکت‌های تولیدکننده داخلی درباره وجود چنین محصولاتی استعلام بگیرید و بعد به نمایندگی‌های آنها برای دریافت تایر با قیمت دولتی مراجعه کنید.

    • قیمت لاستیک پراید دولتی در سال ۱۴۰۲، هر جفت معادل حدودی ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تا ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

    [related]55631[/related]

    بهترین لاستیک پراید خارجی

    درمیان برندهای خارجی موجود در بازار، مواردی وجود دارند که خرید لاستیک پراید از آنها توصیه می‌شود. اگر قصد تهیه بهترین لاستیک پراید را دارید، به این گزینه‌هایی که معرفی می‌کنیم هم دقت داشته باشید.

    کومهو تایر

    لاستیک پراید کومهو تایر (Kumho Tire) محصول برندی کره‌ای با نیم قرن سابقه درخشان است. کومهو یکی از پیشرفته‌ترین خطوط تولید لاستیک را در اختیار دارد و جزو ۱۰ برند بازار در دنیاست. از مزایا بهترین لاستیک پراید کومهو باید به موارد زیر اشاره کرد:

    • عملکرد عالی در شرایط مختلف: لاستیک کومهو با طراحی و توسعه مناسب، برای حفظ بالاترین سطح عملکرد در شرایط محیطی خشک، مرطوب، باران، برف و یخ طراحی و تولید شده است.
    • کاهش صدا و لرزش: لاستیک‌های این برند با طراحی مناسب و استفاده از تکنولوژی‌های جدید، صدا و لرزش را کاهش می‌دهد. این امر باعث  رانندگی نرم‌تر، راحت‌تر و کاهش خستگی می‌شود.
    • مقاومت بالا در برابر سایش: لاستیک کومهو با تکنولوژی‌های پیشرفته و مواد با کیفیت بالا ساخته می‌شود که باعث افزایش عمر مفید و کارایی آن می‌شود.
    • کاهش مصرف سوخت: با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، مقاومت کمتری در برابر راندمان سوخت دارد. این امر باعث کاهش هزینه‌های سوخت و افزایش مسافت طی شده با هر لیتر سوخت می‌شود.

    لیست قیمت لاستیک پراید کومهو را ببینید

    جی‌تی‌ رادیال

    شرکت اندونزیایی جی‌تی رادیال در نقاط مختلفی از دنیا شعبه دارد. این برند معروف برای خودروهای مختلف تایر تولید می‌کند و سایزهای گوناگونی از لاستیک از جمله مورد مناسب برای پراید را هم پوشش می‌دهد.

    یکی از کلیدی‌ترین نقاط تمایز این خودرو، وجود شیارهایی با طراحی درست و عمیق است. این شیارها مانع از لیزخوردن خودرو می‌شوند و کیفیت رانندگی روی سطوح مختلف را بالا می‌برند.

    نکسن

    از انتخاب‌هایی که برای خرید بهترین لاستیک پراید در بازار ایرانی پیش رو دارید، خرید از برند نکسن است. این برند هم از معروف‌ترین‌های کشور کره‌جنوبی است و کالاهای مرغوبی را عرضه می‌کند.

    کیفیت تولید، مصرف بهینه انرژی و مایلاژ بالا از شاخصه‌های متمایزکننده لاستیک‌های نکسن درمیان گزینه‌های مختلف موجود در بازار هستند. این را هم بدانید که قیمت تولیدات نکسن در مقایسه با برترین برندهای جهانی مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

    در واقع، سیاست قیمت‌گذاری این کارخانه از مسیری متعادل و با نگاه به تولیداتی اقتصادی تعریف می‌شود. بنابراین، اگر به‌دنبال لاستیک پرایدی خارجی هستید و در ضمن، مقوله بودجه و قیمت برایتان مهم است، این نام را به‌خاطر بسپارید.

    تراینگل

    ption id="attachment_58876" align="aligncenter" width="850"]بهترین لاستیک پراید خارجی بهترین لاستیک پراید خارجی

    این شرکت از برترین تولیدکننده‌های لاستیک در چین است که برای خودروهایی متنوع و متفاوت، تایر تولید می‌کند. یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های محصولات این شرکت، سطح بالای استارندارد است.

    محصولات تراینگل با استاندارد و طراحی قابل‌قبولی روانه بازارها می‌شوند و می‌توانند روی عملکرد بهتر خودرو از جمله مصرف سوخت بهینه آن اثرگذاری مثبت داشته باشند.

    در آخر

    برای تهیه بهترین لاستیک پراید باید در درجه نخست، نیازسنجی کنید. منظور چیست؟ یعنی حواستان باشد که انتظار چه کارکردی از دستگاه را دارید، بودجه‌تان چقدر است و عمر لاستیک چقدر خواهد بود. در مراحل بعدی، نیاز به شناسایی بهترین برندهای داخلی و خارجی دارید تا بتوانید از میان گزینه‌هیا موجود دست به انتخاب بزنید. این راهنما توصیه‌هایی برای خرید و انتخاب بهتر در اختیارتان قرار داد. اگر سوال یا نکته دیگری باقی مانده است، با ما درمیان بگذارید.

     

    سؤالات متداول در مورد بهترین لاستیک پراید

    لاستیک پراید ایرانی بهتر است یا خارجی؟

    تایرهای ایرانی از کیفیتی متناسب با خودروی پراید برخوردارند و نیازی به هزینه اضافی در این زمینه نیست.

    عمر مفید لاستیک پراید چقدر است؟

    به‌طور متوسط، عمر لاستیک پراید در هر ۸۰هزار کیلومتر به پایان می‌رسد.[see_also]55208[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید