همه نکاتی که باید قبل از خرید پد شیردهی بدانید

همه نکاتی که باید قبل از خرید پد شیردهی بدانید
راهنمای مطالعه

    مادر شدن، یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی کسانی است که آن را تجربه می‌کنند. رسیدگی به کودکی که از دنیایی دیگر به شما ملحق می‌شود، آداب و رسوم خود را دارد.  در این میان، مراقبت و رسیدگی به خود هم بسیار مهم است. یکی از مواردی که باید به انتخاب و خرید آن توجه شود، خرید پد شیردهی است. در این مقاله از تمام نکاتی می‌گوییم که باید درباره خرید پد شیردهی بدانید.

    پد شیردهی چیست؟ آیا اصلا خرید آن لازم است؟

    یکی از چیزهایی که بعد از مادر شدن سریعا متوجه آن می‌شوید، تولید شیر در بدن‌تان است. چه دلبندتان  آماده شیر خوردن باشد و چه نه؛ بدن‌تان شیر تولید می‌کند. پس بهتر است برای جلوگیری از نشت شیر و خروج آن از پستان‌ها به دنبال راهکاری باشید. چه راهکاری بهتر از خرید پد شیردهی و قرار دادن آن در سینه‌بند یا زیرپیراهنی.

    انواع مختلفی از پدهای شیردهی وجود دارند که در جنس‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند.

    با شناخت انواع آن و نکات مرتبط با خریدشان از لک شدن لباس‌های‌تان جلوگیری می‌کنید و دیگر احساس ناخوشایند خیس و مرطوب شدن مدام سینه در شما وجود نخواهد داشت.

    خروج و نشت شیر از سینه‌ها چگونه است؟

    نشت و خروج ناخودآگاه شیر از سینه‌ها در روزهای نخست شیردهی بسیار رایج‌تر است. در روزهای اول، بدن تلاش می‌کند تا با میزان نیاز و خواسته کودک برای شیر خوردن هماهنگ شود. به همین خاطر، شیر زیادی از پستان‌ها خارج می‌شود. بعضی از مادران هم هیچ‌گونه نشتی و خروج غیرارادی شیر از سینه را احساس نمی‌کنند. این موضوع یعنی نشت شیر از پستان‌ها برای افراد مختلف به شکل‌ها و شیوه‌های گوناگونی رخ می‌دهد. مثلا برخی از مادران فقط در هفته‌های نخست این موضوع را تجربه می‌کنند و برای برخی اصلا چنین چیزی به وقوع نمی‌پیوندد.

    چه زمانی نیاز به استفاده از پد شیردهی به وجود می‌آید؟

    خرید پد شیردهی

    • همان‌طور که در بخش قبلی هم گفته شد در روزها و هفته‌های نخست شیردهی، خروج و نشت شیر در بیشتر افراد محتمل است. پس باید به خرید پد شیردهی فکر کنند.
    • پدهای شیردهی تاحدی از آزردگی و تورم سینه‌ها جلوگیری به عمل می‌آورند. پس اگر آزرده و ناراحت هستید و سینه‌های‌تان حساس شده‌اند هم به فکر استفاده از پدها باشید.
    • زمانی که به سر کار می‌روید و در دوران شیردهی هستید، وجود پد شیردهی برای کنترل وضعیت خروج شیر از پستان‌ها به کمک‌تان می‌آید.
    • استفاده از پدهای شیردهی می‌تواند به شکل دادن بهتر سینه‌ها هم کمک کند. پس زمانی که به مهمانی یا سر کار و... می‌روید، برای شکل‌دهی به سینه‌ها از پدهای مخصوص شیردهی کمک بگیرید.
    • در صورتی که مادر چند ساعت از نوزاد دور است هم نیاز به خرید پد شیردهی و استفاده از آن وجود خواهد داشت.
    • اگر تولید شیر در بدن‌تان بسیار زیاد است باید از پدهای شیردهی استفاده کنید.
    • در هنگام خوابیدن هم احتمال نشت شیر بیشتر است و بهتر است از پدها کمک بگیرید.

    نکات مهم قبل از خرید پد شیردهی کدامند؟

    خرید پد شیردهی

    بهتر است در هنگام خرید از قبل نکاتی را درباره پدهای شیردهی بدانید. اگر از قبل درباره انواع مدل‌های پد آگاهی داشته باشید در زمان مراجعه به فروشگاه، گیج و سردرگم نمی‌شوید و می‌دانید که باید کدام مدل را انتخاب کنید. در ادامه نکاتی درباره خرید پد شیردهی مطرح شده است:

    جنس پد شیردهی چگونه باشد؟

    جنس پد شیردهی مهم است:

    • هیچ‌وقت به سراغ پدهایی نروید که تمام بخش‌های‌شان از پلاستیک است زیرا پدهای تمام‌پلاستیکی می‌تواند باعث بروز حساسیت بیشتر در ناحیه نوک پستان شود.
    • سینه‌ها در دوران شیردهی بسیار حساس هستند پس باید به خرید پدی فکر کنید که جنس نرم و راحتی دارد.
    • پدهایی را خریداری کنید که با شکل و اندازه سینه‌تان در هماهنگی هستند.

    [related]13130[/related]

    ظرفیت جذب پد شیردهی چگونه باشد؟

    ظرفیت جذب پد شیردهی هم باید بالا باشد:

    • بعضی از پدهای شیردهی در آستر خود از بامبو استفاده می‌کنند. این جنس از پد شیردهی برای تسکین سینه‌ها بهتر از مدل‌های نخی است.
    • پدهای پلاستیکی، رطوبت را جذب می‌کنند و به همین خاطر احتمال افزایش میکروب‌ها در آنها بالا می‌رود.
    • پدهای پارچه‌ای نسبت به گزینه‌های پلاستیکی از قدرت جذب بیشتری برخوردار هستند.

    مجهز بودن پد به محافظ ضد نشت

    گاهی‌اوقات بعضی از جنس‌های پد نمی‌توانند از نشت شیر به طور کامل جلوگیری کنند. به همین خاطر باید به خرید پد شیردهی مجهز به محافظ ضدنشت فکر کنید. این دسته از پدها در بخش بیرونی خود دارای آستری هستند که از نشت شیر جلوگیری می‌کند. وجود آستر ضدرطوبت در این دسته از پدها مانع از آلودگی و جمع شدن میکروب‌ها در پد می‌شود و ضمنا به گردش هوا میان سینه و پد کمک می‌کند. در این حالت، سینه هوا می‌خورد و تسکین پیدا می‌کند.

    فرم‌دهندگی پدها به سینه

    این روزها، بسیاری از شرکت‌های تولید پد، محصولاتی تولید می‌کنند که به شکل‌‌دهی به فرم سینه کمک می‌کند. استفاده از پدهای فرم‌دهنده باعث می‌شود که ظاهر سینه‌ها مثل سابق شود و دیگر بزرگ و ناخوشایند به نظر نیایند.

    انواع پد شیردهی را می‌شناسید؟

    خرید پد شیردهی

    پدهای شیردهی در شکل‌ها، اندازه‌ها و جنس‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. برای مثال می‌توانید نمونه‌های یک‌بار مصرف یا چندبار مصرف آنها را تهیه کنید. از نظر شکل و ساختار هم پدهای گوناگونی تولید می‌شوند. مثلا برخی از این محصولات دارای چسب‌هایی هستند تا به سینه بچسبند یا برخی به شکل و حالت سینه ساخته می‌شوند تا به حالت پوشیدنی از آنها استفاده کنید. باید ببینید که کدام مورد برای‌تان مناسب‌تر است و در آن احساس راحتی بیشتری به شما دست می‌دهد.

    پدهای یک‌بار مصرف

    همان‌طور که از نام پدهای یک‌بار مصرف مشخص است، این کالاها را بعد از استفاده دور می‌اندازید. ضخامت و شکل این پدها بسیار متنوع است. پدهای یک‌بار مصرف برای زمانی مناسب هستند که در مسافرت یا خارج از منزل هستید و امکان شست و شوی پد برای‌تان وجود ندارد. اما در بلند مدت، خرید پد شیردهی یک‌بار مصرف چندان به صرفه نیست. زیرا مدام باید بسته‌های جدید پد را خریداری کنید که چندان ارزان از کار درنمی‌آید.

    پدهای چندبار مصرف

    پدهای چندبار مصرف بسیار مقرون به صرفه هستند. زیرا از آنها استفاده می‌کنید و بعد با شستن مجدد در دفعات بعدی هم به سراغ‌شان خواهید رفت. اگر دغدغه‌های مراقبت و محافظت از محیط زیست را داشته باشید، حتما از این پدها استفاده خواهید کرد تا با تولید زباله کمتر، محیط زیست را پاک‌تر نگه دارید. بهتر است چند عدد پد چندبار مصرف بخرید تا به اصطلاح عامیانه به حالت بشور و بپوش از آنها استفاده کنید و زمانی که یکی را می‌شویید تا خشک شدن آن از گزینه دیگر استفاده کنید. خرید این پدها هم برای محیط زیست بهتر است و هم ارزان‌تر تمام می‌شود.

    پدهای سیلیکونی

    خرید پد شیردهی

    خرید پد شیردهی هم گزینه دیگری است که در اختیار دارید. این پدها قابلیت جذب شیر را ندارند اما مانع از خروج شیر از پستان می‌شوند. آنها با فشار اندکی که به سینه وارد می‌کنند، اجازه خروج و نشت شیر از پستان را نمی‌دهند. پدهای مذکور از سیلسکون نرم تولید می‌شوند و به سینه می‌چسبند و اجازه خروج شیر از پستان را نمی‌دهند. چسبندگی پدهای سیلیکونی به سینه و شکل‌شان که به راحتی روی پستان قرار می‌گیرد به شما این امکان را می‌دهد که از سینه‌بند استفاده نکنید. خرید پد شیردهی سیلیکونی برای رفتن به استخر یا مهمانی‌ها مناسب است. یعنی زمانی که دوست دارید، شکل و فرم سینه، حالت عادی داشته باشد و لباسی که به تن می‌کنید به زیبایی روی تن‌تان قرار بگیرد باید از پدهای سیلیکونی استفاده کنید.

    پدهای هیدروژِل

    پدهای هیدروژل برای ممانعت از خروج شیر نیستند و به جذب شیر از پستان هم کمکی نمی‌کنند اما کاربردشان در تسکین سینه‌های متورم و حساسی است که به واسطه شیردهی حالت آزاردهنده‌ای پیدا کرده‌اند. پدهای هیدروژل را در یخچال بگذارید تا سردی آنها در هنگام استفاده تسکین و التیام بیشتری به وجود بیاورد. قرار دادن آنها روی پستان باعث می‌شود که تورم و التهاب ناشی از شیر دادن کم شود.

    پدهای خانگی

    خرید پد شیردهی

    یکی از روش‌های تهیه پد شیردهی، دوخت آن در منزل است. با پارچه نخی مناسبی، پدی برای سینه‌های‌تان بدوزید و با این کار هم شکل و اندازه پد مناسب شخص خودتان خواهد بود و هم در هزینه‌ها و مخارج صرفه‌جویی خواهید داشت. پدهای خانگی را به راحتی می‌شویید و به حالت چندبار مصرف استفاده می‌کنید. در هر حال، اگر به هر دلیل قصد خرید پدهای آمادهٔ موجود در بازار را ندارید به سادگی می‌توانید نمونه‌های آنها را در منزل تهیه کنید.

    سخن پایانی

    در خرید پد شیردهی با نکاتی که مطرح شد، دقت کنید. باید ببینید که کدام یک از جنس‌ها و مدل‌ها برای‌تان مناسب‌تر هستند. سینه عضو حساسی از بدن‌تان است و برای حفظ آرامش و سلامت آن باید تلاش زیادی به خرج بدهید. پس با خرید پد شیردهی مناسب به آن تسکین، شکل مناسب و جلوگیری از ورود باکتری‌ها و آلودگی را هدیه بدهید. «درجه»، سعی کرده است تا تمام نکات لازم برای خرید پد را برای‌تان بازگو کند اما اگر نکته‌ای از نظر ما جامانده است، در بخش نظرات به معرفی و مطرح کردن آن بپردازید. تعامل شما با ما به تعداد زیادی از افراد برای خرید بهتر و مناسب‌تر کمک می‌کند. روی شما حساب می‌کنیم دوستان عزیز! [see_also]1367[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید