خرید کاپشن زمستانی کودک و ۱۱ نکته مهم که احتمالا نمی‌دانید

خرید کاپشن زمستانی کودک و ۱۱ نکته مهم که احتمالا نمی‌دانید
راهنمای مطالعه

    خرید کاپشن زمستانی کودک، که بدن ضعیف و حساس او را از سرما محافظت کند، از چالش‌های مهم هر پدر و مادری است. پیشنهاد می‌کنیم، این مطلب از درجه را از دست ندهید! چون می‌خواهیم، مهم‌ترین نکات در انتخاب کاپشن زمستانی کودک را برایتان بگوییم.

    همانطور که می‌دانید، سیستم دفاعی بدن کودکان نسبت به بزرگ‌ترها ضعیف‌تر و حساس‌تر است. پس بدیهی است، واکنش بدن آن‌ها به سرما، گرما و به طور کلی تغییرات آب و هوایی نسبت به والدین متفاوت باشد. همه والدین نگران سرماخوردن کودکانشان، زمانی که بیرون از خانه به‌سر می‌برند، هستند. پس بهترین گزینه برای حل این مشکل را استفاده از کاپشن زمستانی می‌دانند. اما ممکن است ندانند چه کاپشنی مناسب کودکشان است. برای خرید یک کاپشن زمستانی مناسب کودک، باید با نکات پیش از خرید آشنا شوید.

    ۱. کاپشن سرهمی زمستانی، مناسب برای کودکانی که پوشک نمی‌شوند

    کاپشن سرهمی

    کاپشن های سر همی زمستانی یا همان لباس‌های معروف زمستانی مخصوص کودکان که اکثر ما زمانی که کودک بودیم، والدینمان به زور هم که شده، آن‌ها را به تنمان می‌کردند، یکی از گرم‌ترین گزینه‌های موجود در بین لباس‌های زمستانی مخصوص کودکان است. البته این تا زمانی درست است که کودکتان نیازی به تعویض پوشک نداشته باشد. یعنی کودکتان حداقل ۲ سال تمام داشته باشد. چرا که این نوع لباس‌ها زمانی که بخواهید پوشک کودک را عوض کنید، (به دلیل این که باید لباس به طور کامل از تن کودک خارج شود، تا بتوان پوشک او را تعویض کرد)، مشکل‌ساز می‌شود و کار شما را برای تعویض پوشک کودکتان سخت می‌کند.

    از طرفی اکثر این نوع لباس‌ها، بسیار ضخیم طراحی و تولید می‌شود، تا عایق خوبی برای جلوگیری از ورود سرما و خروج گرما شود. به همین دلیل زمانی که بخواهید کودکتان را داخل صندلی ماشین قرار دهید، با مشکل جدی روبه‌رو می‌شوید. ضخامت لباس کودک باعث می‌شود، به خوبی روی صندلی قرار نگیرد و ایمنی کودک تا حدودی به خطر می‌افتد.

    اما در صورتی که برای پیاده‌روی و گردش در پارک، کودک خود را از خانه بیرون می‌برید، همان لباس‌های سرهمی گرم مناسب است. کافی است کودکتان را داخل کالسکه بگذارید، با پتویی نرم روی او را بپوشانید و با خیالی راحت بدون استرس و نگرانی از سرما خوردن کودکتان، با او پیاده‌روی کنید.

    ۲. کاپشن زمستانی مناسب کودکانی که پوشک می‌شوند

    کاپشن زمستانی کودکی که پوشک نمیشود

    اگر کودکتان هنوز پوشک می‌شود، بهتر است برای گرم‌ نگه‌داشتن و جلوگیری از سرماخوردن او، از لباس‌های زمستانی سرهمی استفاده نکنید. درواقع بسیاری از والدین باتجربه، برای گرم‌نگهداشتن کودکشان در فصل زمستان، به‌ویژه زمانی که می‌خواهند با خودروی شخصی به بیرون از خانه بروند، از کاپشن‌ زمستانی کودکان استفاده می‌کنند. لباسی کاملا مناسب و آسان در پوشاندن و درآوردن از تن کودک!

    البته نباید فراموش کرد که کاپشن‌ کودک هرگز به اندازه کاپشن‌های سرهمی گرم کودکان تمامی بدن آن‌ها را گرم نمی‌کند و فقط بخشی از بدن را که توسط کاپشن پوشیده شده است، گرم می‌کند. پس نیاز است که همراه خرید یک کاپشن گرم کودک، شلوار و جوراب مخصوص زمستان هم برای کودک تهیه کرد.

    ۳. هنگام خرید کاپشن زمستانی، به وزن آن دقت کنید

    وزن کاپشن زمستانی کودک

    پالتوها و کاپشن‌های زمستانی ضخیم، گرچه بسیار گرم هستند، ولی به دلیل ضخامت و در بعضی موارد وزن بالایی که دارند، حرکت کودک را محدود می‌کند و این مسئله باعث ناراحتی کودکتان خواهد شد. درواقع کودک نوپا زمانی که کاپشن ضخیم و سنگینی را به تن دارد، نمی‌تواند به راحتی راه برود و حرکت کند. بنابراین بهترین راهکار، خرید کاپشن زمستانی با وزن مناسب و ترجیحا کم است.

    ۴. در صورت امکان دو نوع کاپشن برای کودکتان تهیه کنید

    آب‌وهوا و شدت سردی آن نیز در انتخاب یک کاپشن زمستانی مناسب بسیار تاثیرگذار است. درواقع اگر آب و هوا آن‌قدر سرد و خشک نباشد و خودتان متوجه شوید که نیازی به کاپشن‌های ضخیم نیست، می‌توانید از کاپشن‌های زمستانی که ضخامت آن نسبت به سایر کاپشن‌ ها کم‌تر است، برای گرم نگه‌داشتن کودک خود استفاده کنید. البته این مسئله به مدت‌زمانی که در بیرون از خانه به‌سر می‌برید هم وابسته است.

    برای مثال شاغلید و به اجبار کودک خود را قبل از این که در محل کار حاضر شوید به مهد کودک می‌برید. این کار باعث می‌شود، کودکتان هر روز مدت زمان قابل توجهی را در بیرون از خانه سپری کند. بنابراین در صورت امکان بهتر است، دو نوع کاپشن برای او تهیه کنید. کاپشن ضخیم و کاپشنی که ضخامت آن کم است. توجه کنید که باید با توجه به میزان سردی هوا، کاپشنی که مناسب است را به کودک بپوشانید و دیگری را داخل ساک مخصوص قرار دهید تا در صورت لزوم به او بپوشانید.

    ۵. زیپ کاپشن را تست کنید

    تست زیپ کاپشن کودک

    به طور کلی کاپشن‌‌‌ها یا با دکمه‌ها بسته می‌شود یا با زیپ. اگر برای نخستین‌بار است که می‌خواهید کاپشن زمستانه مخصوص کودک خریداری کنید، حتما باز و بسته شدن زیپ یا دکمه‌های کاپشن را تست کنید. برخی از زیپ‌ها جنس خوبی ندارد، هنگام باز و بسته شدن گیر می‌کند و پس از مدت‌زمان کوتاهی خراب می‌شود. در این زمان شما مجبور می‌شوید هزینه اضافی برای تعمیر آن بپردازید. پس بهتر است، پیش از خرید، زیپ را چندین بار باز و بسته کنید و مطمئن شوید که به راحتی کار می‌کند، نرم است و حتی به لبه‌های کاپشن گیر نمی‌کند.

    [related]12189[/related]

    ۶. پیش از خرید کاپشن، به دکمه‌های آن دقت کنید

    تست دکمه های کاپشن کودک

    جالب است بدانید، دکمه‌ در انواع و طرح‌های مختلف و برای کاربردهای متفاوت تولید می‌شود. ممکن است، با کاپشنی روبه‌رو شوید که دکمه‌های آن دو سوراخ یا چهارسوراخ داشته باشد. چیزی شبیه به دکمه اکثر لباس‌ها. اگر چنین کاپشنی را دیدید، بهتر است، کمی بیشتر در خرید آن تامل کنید! در بیشتر کاپشن‌های کودکان اگر از دکمه استفاده شود، پس از چند بار باز و بسته شدن، جادکمه‌ای گشاد یا پاره شده و دکمه به خوبی داخل آن ثابت نشده و باز می‌شود. شما مجبور هستید، یا جادکمه‌ای را تنگ کنید یا دکمه بزرگ‌تر تهیه کنید که برای هر دو نیاز به صرف زمان و هزینه اضافی است.

    اگر به دنبال خرید کاپشن زمستانی کودک هستید که با دکمه باز و بسته شود، بهتر است، دکمه‌های آن چهارپارچه (نوعی دکمه فلزی مخصوص کاپشن، دو تکه، در رنگ‌ها و انواع مختلف و به دلیل این که از چهار قسمت تشکیل شده، به چهارتکه معروف است.)، باشد. همچنین به جنس دکمه‌ها توجه کنید. دکمه‌های فلزی استحکام و ماندگاری بهتری نسبت به دکمه‌های پلاستیکی فشرده و چوبی دارد.

    و اما پشنهاد من به‌عنوان یک مادر با تجربه:

    کاپشن با زیپ و دکمه

    • اگر نظر من را به عنوان یک مادر که تجربه خرید چندین کاپشن برای کودکانم را دارم، جویا شوید، ابتدا خرید کاپشن با دکمه‌های چهارپارچه فلزی، سپس کاپشن زیپ‌دار و در آخر دکمه‌های معمولی را پشنهاد می‌کنم. البته اگر کاپشن هم زیپ داشته باشد و هم دکمه چهارپارچه، بسیار عالی خواهد بود. چون به خوبی بسته شده و از ورود سرما جلوگیری می‌شود. این فقط یک پیشنهاد است، و ممکن است دیگر والدین نظری کاملا متفاوت داشته باشند.
    • نکته دومی که بهتر است، به آن توجه کنید، راحتی باز و بسته شدن کاپشن است. کودک مدام در حال رشد است. مرحله‌ای در زندگی او وجود دارد که می‌خواهد خودش کارهایش را انجام دهد. در این زمان بهتر است کاپشنی داشته باشد که بتواند با انگشتان کوچکش آن را بدون سختی باز و بسته کند! برخی نکات شاید در ابتدا مهم نباشد، ولی زمانی که با آن‌ها روبه‌رو شوید، خواهید دید که چقدر مهم و رعایت آن‌ها ضروری است!

    ۷. در انتخاب سایز کاپشن زمستانی کودک، دقت کنید

    سایز کاپشن کودک

    خرید لباس، به‌ویژه کاپشن زمستانی کودک نسبت به لباس بزرگسالان کمی سخت است. شاید یکی از مهم‌ترین دلایل آن، تغییر سایز کودکان است که با افزایش سن، با آن مواجه می‌شویم. بنابراین نکته مهم دیگری که باید هنگام خرید کاپشن زمستانی کودک به آن توجه کنید، سایز آن است.

    معمولا کاپشن کودک را کمی بزرگ‌تر از سایز اصلی او خریداری می‌کنیم. چون همانطور که گفتم، کودک در حال رشد است و این کار باعث می‌شود، بتوان از آن کاپشن برای بیش از یک زمستان استفاده کرد. هم از لحاظ اقتصادی به‌صرفه است، هم می‌توان در صورت نیاز لباس‌های ضخیم زیر کاپشن به کودک پوشاند و هم زحمت انتخاب کاپشن مناسب کودک، کمتر می‌شود! فقط کافی است، دقت کنیم یک شماره بزرگ‌تر از سایز اصلی کودک انتخاب کنیم. چون در غیر اینصورت امکان دارد کودک با پوشیدن کاپشن احساس راحتی نداشته باشد. همچنین بزرگی بیش از حد کاپشن، حرکت را برای او محدود کند.

    ۸. مواظب بیش از حد گرم شدن کودکتان باشید

    بیش از حد گرم شدن کودک با کاپشن زمستانی

    برای گرم‌کردن کودکان نسبت به بزرگسالان باید از یک لایه لباس بیشتر استفاده شود. بنابراین بدیهی است که والدین زیر کاپشن‌های زمستانی، یک یا دو لایه لباس ضخیم هم به فرزندشان بپوشانند. اما مراقب گرم شدن بیش از حد باشید! عرق‌کردن کودک باعث سرماخوردن او می‌شود. به جای این که یک لباس عروسکی بزرگ و سنگین برای کودکتان بخرید و لباس ضخیم هم زیر آن به کودکتان بپوشانید، با کاپشن زمستانی سبک و یک دست لباس زمستانی که ترجیحا از پشم گوسفند و دیگر حیوانات تهیه شده، کودکتان را از سرما محافظت کنید.

    ۹. هنگام برف‌‌بازی چه کاپشنی مناسب کودک است؟

    کاپشن برف بازی کودک

    انتخاب یک لباس مناسب و کاپشن گرم زمستانی برای پوشیدن در زمانی که قصد برف‌بازی داریم، نسبتا سخت است. اما نباید هرگز به دلیل این مسئله، کودکانمان را برای کشف و کاوش دنیای اطراف، به‌ویژه یکی از بزرگ‌ترین لذت‌های زمستانی محروم کنیم. برخی از پزشکان و متخصصان کودک پیشنهاد می‌کنند، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک کاپشن زمستانی کودک در هنگام برف‌بازی، ضد آب بودن آن است. البته قوانین لباس باید در مورد هر هوای سردی یکسان باشد؛ یعنی تمامی کاپشن‌های زمستانی باید بتوانند علاوه بر گرم‌کردن و محافظت کردن کودک از سرما و یخ‌زدگی، تحرک او را کم نکند.

    علاوه بر این که ضد آب هم باشد. بهتر است، این کاپشن ضد آب به صورت کاپشن‌‌های سرهمی باشد که بتواند پاهای کودک را هم گرم و از خیس شدن محافظت کند. در صورتی که این نوع کاپشن در دسترس نباشد، بهترین گزینه خرید کاپشن ضد آب، شلوار و چکمه ضد آب است. متخصصان کودک می‌گویند، نباید زمان محدودی را برای بازی کودکان در برف و لذت‌بردن آن‌ها از این موهبت قائل شویم. پس در انتخاب و خرید کاپشن مناسب برف‌بازی، باید بیشترین دقت را به کار برد.

    ۱۰. پشم، بهترین گزینه برای کاپشن‌ های زمستانی مخصوص کودکان

    کاپشن پشمی کودک

    همانطور که قبلا هم گفتیم، بهترین لباس برای حفظ گرما و جلوگیری از نفوذ سرما به داخل بدن، لباس‌هایی از جنس پوست گوسفند و دیگر جانوران است. در این میان لباس‌‌های پشمی از ورود رطوبت به طرز قابل توجهی جلوگیری می‌کند. جالب است بدانید، پشم، در صورت خیس یا مرطوب شدن، باز هم می‌تواند به خوبی از ورود سرما جلوگیری کند و کودکتان را گرم نگه دارد.

    همچنین قدرت این نوع الیاف در حفظ گرما بسیار بالاست و کودک را از یخ‌زدگی و سرماخوردگی محافظت می‌کند. فقط توجه کنید، برخی از انواع این الیاف، باعث بروز حساسیت روی پوست می‌شود. در صورتی که کودک شما سابقه حساسیت به الیاف دارند، بهتر است، از کاپشنی که با مرغوب‌ترین پشم تولید شده است، استفاده کنید.

    ۱۱. کاپشن‌هایی که الیاف استفاده شده در آن باعث تعریق شود، مناسب نیست

    کاپشن کودک با الیاف مصنوعی

    همانطور که می‌دانید، عرق کردن و خیس شدن مخصوصا اگر در مجاورت هوای سرد قرار بگیریم، یکی از عوامل سرماخوردگی است. احتمال بروز این اتفاق برای کودکان که سیستم ایمنی بدنشان نسبت به بزرگسالان ضعیف‌تر است، بیشتر خواهد بود. بنابراین بهترین راهکار این است که هنگام خرید کاپشن‌ زمستانی مخصوص کودک، به الیافی که در تهیه کاپشن استفاده شده است، دقت کنیم.

    کاپشن‌ هایی که با الیاف طبیعی تولید می‌شود، نسبت به کاپشن‌ هایی که با الیاف مصنوعی ساخته می‌شود، مناسب‌تر است. درواقع الیاف مصنوعی در صورت گرم‌شدن دمای بدن و زمانی که بدن تعریق کرد، آن را به خوبی جذب نمی‌کند و باعث ایجاد رطوبت در بدن می‌شود. این در حالی است که پشم طبیعی عرق را جذب کرده و از ایجاد رطوبت پیشگیری می‌‌کند.

    و اما کلام آخر...

    کاپشن‌ های مختلف با مدل، طرح، رنگ، جنس و کاربردهای متفاوت برای کودکان تولید شده است. این که کدام کاپشن مناسب کودک است و می‌توان با پوشاندن آن به کودکمان مانع از سرماخوردگی و بیمارشدنش شویم، رعایت نکاتی را می‌طلبد که ما در این مقاله به برخی از مهم ترین آن ها اشاره کردیم. راستی شما از کودکتان در برابر سرمای بیرون چگونه محافظت می‌کنید؟ چه کاپشنی را برای او مناسب می‌دانید؟ لطفا تجربه‌های خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. مطمئنا والدین زیادی با خواندن تجربه‌های شما انتخاب بهتر و آسوده‌تری خواهند داشت. [see_also]15687[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید