چطور با خرید انواع شمع، دکوراسیون خانه‌مان را دگرگون کنیم؟

چطور با خرید انواع شمع، دکوراسیون خانه‌مان را دگرگون کنیم؟
راهنمای مطالعه

    با ما در ادامه همراه باشید تا از چندوچون شمع‌آرایی در نقاط مختلف منزل برایتان بگوییم؛ با نکاتی که مطرح می‌کنیم، هم برای دکوراسیون‌سازی با انواع شمع ایده می‌گیرید و هم برایتان معلوم می‌شود که هر نوع شمعی مناسب دقیقا کجاست.

    انواع شمع خانگی کدامند؟

    شمع‌های خانگی بر دو نوع‌اند:

    شمع‌ تزیینی: شمع‌های تزیینی از جلوه‌ای پرطمطراق برخوردارند. معمولا وقتی بابت شمع تزیینی هزینه می‌کنیم، دل‌مان به روشن‌کردنش راضی نمی‌شود، چون در اصل بناست برای دکوری استفاده کنیم. شمع‌های تزیینی می‌توانند جنبه یادگاری هم داشته باشند، مثل شمع سفره عقد. ضمن اینکه شمع‌های تزیینی اغلب دست‌سازند و خیلی اوقات تنها در تیراژ محدود تولید می‌شوند.

    شمع کاربردی: شمع‌های کاربردی را برعکس برای روشن‌کردن می‌خریم و دل‌مان از تمام‌شدن‌شان خیلی نمی‌سوزد، چراکه هم نسبت به شمع‌های تزیینی ارزان‌ترند و هم از اول با نیت روشن‌کردن می‌خریم. شمع‌های کاربردی می‌توانند عطری باشند و برای رایحه‌درمانی استفاده شوند. درکل، شمع‌های کاربردی ساده‌ترند و به‌دلیل تولید انبوه با قیمت تقریبا به‌صرفه‌تری عرضه می‌شوند.

    برای هر قسمتی از منزل چه شمعی مناسب‌تر است؟

    البته که انتخاب شمع، درنهایت، امری کاملا سلیقه‌ای است، اما پیشنهادات ما:

    اتاق‌خواب

    انواع شمع برای اتاق‌خواب

    اتاق‌خواب محل استراحت و تجدید قواست؛ چراغ‌ها را خاموش و چند شمع روشن کنید و به ذهن‌تان برای اندکی خاموشی و آرمیدن فرصت دهید. چنانچه سراغ شمع‌های عطری رفتید، برای اتاق‌خواب دنبال انواع شمع با رایحه‌های آرامش‌بخشی چون اسطوخودوس، یاس یا رز باشید و دم غروب از چنین روایحی آرامش بگیرید. اما صبح‌ها بهتر است برای اتاق‌خواب از شمعی استفاده کنید که دارای رایحه‌ای انرژی‌بخش باشد، مثل رایحه مرکبات یا ترکیب مرکبات و اکالیپتوس. روایحی نظیر وانیل را هم می‌توان آرامش‌بخش و درعین‌حال روح‌افزا توصیف کرد.

    انواع شمع معطر را ببینید

    سرویس بهداشتی

    انواع شمع برای سرویس بهداشتی

    برای سرویس بهداشتی می‌توانید از شمع‌های ستونی استفاده کنید، اما اینکه چه سایزی به عواملی چون وسعت فضا بستگی دارد. استفاده از شمع در فضای حمام، به‌خصوص وقتی برای ریلکس‌کردن در وان دراز می‌کشید، حسی لاکچری‌گونه ایجاد می‌کند. پای وان یا کنار سینک روشویی محل مناسبی برای شمع‌آرایی است. ترجیحا از چند شمع در کنار هم استفاده کنید تا کانون پرنورتری داشته باشید. رنگ شمع‌ها را هم بر اساس رنگ حوله‌ها و سایر اجزای دکور انتخاب کنید. شماهایی که فضای دلبرانه‌تری برای ریلکس‌کردن می‌پسندید، مثلا می‌توانید از برگ گل و شمع شناور در سینک روشویی استفاده کنید؛ منتها یادتان باشد که شمع‌ها را در آب ولرم قرار دهید، چون موم براثر تماس با آب خیلی داغ ذوب می‌شود.

    انواع شمع استوانه‌ای را ببینید

    ازجمله روایح مناسب برای سرویس بهداشتی می‌توان به رایحه رز یا دارچین اشاره کرد. برای روایحی در حمام که تازه و انرژی‌بخش باشند، دنبال شمع‌های با رایحه مرکبات، زردآلو یا هلو بگردید. با شمع‌های دارای رایحه نارگیل یا سایر روایح استوایی هم چه‌بسا که بتوانید خودتان را در تعطیلات و کنار سواحل استوایی تصور کنید! اما برای ایجاد فضای اسپا به خرید انواع شمع با روایح دریایی پیشنهاد می‌کنیم، روایحی که به عطروبوی دریا و چشمه‌های آبگرم می‌مانند، یا حتی روایح اکالیپتوسی.

    حال و پذیرایی

    انواع شمع برای حال و پذیرایی

    گفت‌وگو زیر نور شمع چه صمیمیتی که ندارد! شمع‌های عطری را پیش از رسیدن مهمان‌ها روشن کنید تا فضا در لحظه ورود عزیزان‌تان عطرآگین باشد. حتی وقتی شب‌ها پای تماشای تلویزیون می‌نشینید، بد نیست از نور شمع بهره ببرید.

    برای حال و پذیرایی از روایح چوبی و جنگلی غافل نشوید، مثلا شمع‌هایی با رایحه کاج یا چوب صندل. درمورد روایح شیرین حواس‌تان باشد که وقتی در فضاهای تنگ و بسته استفاده شوند، گاهی به‌دلیل غلبه زیاد می‌توانند سردردآور باشند. حتی شاید بد نباشد فصلی عمل کنید: شمع‌های ادویه‌ای را به‌خصوص برای گرمی‌بخشی به شب‌های سرد زمستان پیشنهاد می‌کنیم؛ برای پاییز بد نیست به انواع شمع با رایحه سیب پخته‌شده یا دارچین روی بیاورید؛ برای بهار و تابستان می‌توانید از شمع‌های با رایحه سیترونلا یا همان سنبل هندی استفاده کنید که گویا برای مناطق پشه‌خیر هم انتخاب خوبی است.

    انواع شمع لیوانی را ببینید

    ورودی

    انواع شمع برای ورودی

    برای خوشبوسازی ورودی منزل هم می‌توانید از شمع‌های عطری کمک بگیرید، اما ترجیحا از روایحی استفاده کنید که تند و توی ذوق‌زننده نباشند. ازجمله روایح پیشنهادی ما شمع‌های با رایحه چوبی است، مثلا رایحه کاج و چوب سدر، یا حتی رایحه پاچولی (نعناع هندی) و چرم. روایح گلی سبک هم برای ورودی انتخاب مناسبی محسوب می‌شوند؛ مثلا می‌توانید از انواع شمع با رایحه زنبق دره، رز، بنفشه یا یاس استفاده کنید، روایحی که برای واردشونده تداعی‌گر عطروبوی باغچه‌ای پرگل خواهند بود.

    انواع شمعدان فانوسی را ببینید

    آشپزخانه

    انواع شمع برای آشپزخانه

    آشپزخانه قلب هر خانه‌ای است و چه بهتر که مملو از روایح دلنشین باشد! از شمع‌های عطری می‌توانید برای زدودن بوی پخت‌وپز استفاده کنید. شمع‌های با رایحه گل و مرکبات را برای فعالیت‌های صبحگاهی پیشنهاد می‌کنیم، مثلا هنگام دم‌کردن چای یا قهوه، تا اول صبحی انرژی بگیرید و روح‌تان تازه شود، اما برای پایان روز به استفاده از روایحی چون اسطوخودوس پیشنهاد می‌کنیم. روایحی نظیر لیمو، نارنگی یا سایر مرکبات عطروبویی تروتازه در فضای آشپزخانه می‌پراکنند. رایحه رزماری را هم می‌توان تازه و روح‌افزا توصیف کرد. رایحه قهوه یا وانیل از حسی انرژی‌بخش برخوردارند. درمورد روایح ادویه‌ای، مثلا دارچین و سایر ادویه‌ها، یادآوری می‌کنیم که خیلی تند نباشند. وقتی در آشپزخانه هیچ پخت‌وپزی نداشته‌اید یا پخت‌وپز کمی صورت گرفته، انواع شمع با رایحه چوبی هم انتخاب مناسبی محسوب می‌شوند

    و اما یک نکته کنکوری: در منازل دارای آشپزخانه اپن بهتر است برای آشپزخانه و حال از روایح متفاوت و ناسازگار استفاده نکنید، چون رایحه شمعی که در آشپزخانه روشن می‌کنید، می‌تواند با شمع روشن در قسمت پذیرایی بیامیزد و ترکیب نامطبوعی تشکیل دهد، مگر اینکه بسیار هوشمندانه عمل کرده و از روایح مکمل استفاده کنید، مثلا رایحه سیب پخته‌شده و دارچین.

    انواع شمع وامر را ببینید

    میز غذاخوری

    انواع شمع برای میز غذاخوری

    وقتی سر میز غذاخوری شمع روشن باشد، کل تجربه صرف غذا خاص‌تر می‌شود! برای میز غذاخوری از شمع‌های ستونی کوتاه غیرعطری یا شمع‌های قلمی بلند استفاده کنید. اما برای صرف قهوه به استفاده از شمع‌های با رایحه مکمل، مثلا شکلات، پیشنهاد می‌کنیم.

    انواع شمع قلمی را ببینید

    برای مطالعه و مراقبه از چه شمعی استفاده کنیم؟

    مطالعه

    انواع شمع برای مطالعه

    کتاب‌خوان که باشید خوب می‌دانید مطالعه در فضایی شمع‌آرایی‌شده با موسیقی پس‌زمینه کلاسیک چه حال‌وهوای لذت‌بخشی دارد! درصورتی‌که به مطالعه یا یادداشت‌نویسی زیر نور شمع علاقه‌مندید، بهتر است شمعی استفاده کنید که تمیز و پایدار بسوزد، نه شمعی که با نوری ضعیف سوسو می‌زند. ضمن اینکه از چند شمع استفاده کنید تا نور کافی برای مطالعه داشته باشید و راحت بخوانید. علاوه بر همه اینها یادتان باشد که مبادا آتش‌سوزی راه بیندازید! کتاب‌تان را به اندازه کافی دور نگه دارید و شمع‌ها را هم در محل مطمئنی قرار دهید که روی کتاب کله‌پا نشوند. برای چنین استفاده‌ای شمع‌های با پایه پهن، مثل شمع‌های ستونی یا ظرفی، مناسب‌ترند.

    شمع تزیینی هم برای گوشه دنج مطالعه فکر خوبی است، به‌خصوص در ترکیب با چند شاخه گل طبیعی.

    مراقبه

    انواع شمع برای مراقبه برای مراقبه با شمع از شمعی استفاده کنید که تمیز بسوزد و دارای بوی سردردآوری نباشد. می‌توانید امتحان کنید و ببینید که آیا با شمع‌های معمولی و غیرعطری راحت‌ترید یا با شمع‌های عطری به مراقبه عمیق‌تری دست پیدا می‌کنید. حتی رنگ شمع هم موضوع قابل‌توجهی است: از شمع‌های سفید، آبی یا بنفش برای مراقبه آرامش درونی، از شمع قرمز یا صورتی برای مراقبه عشق و قدرت و از شمع سبز برای مراقبه باروری و ثروت استفاده می‌شود. امیدواریم که این مطلب برایتان حاوی نکات و ایده‌های جالب‌توجهی بوده باشد. برای حمایت از ما می‌توانید مطالب موردپسندتان را در شبکه‌های اجتماعی با دوستان خود به‌اشتراک بگذارید. [see_also]16519[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید