برای خرید شامپو برای موهای رنگ شده حتما این نکات را بدانید

برای خرید شامپو برای موهای رنگ شده حتما این نکات را بدانید
راهنمای مطالعه

    به دنبال خرید شامپو برای موهای رنگ شده هستید؟ جای درستی آمده‌اید. برای خرید بهترین گزینه در این مورد باید ترکیبات مناسب شامپو را بشناسید و نکات مهم دیگر را در کنار شناخت برندهای خوب شامپو بدانید. این مقاله را برای شماست.

    چرا باید شامپوی ویژه‌ای برای موهای رنگ‌شده بخریم؟

    شامپو برای موهای رنگ شده

    آیا کسی که موهایش را رنگ می‌کند باید حتما شامپویی مخصوص تهیه کند؟ واقعیت این است که بله. موهای رنگ‌شده نیاز به مراقبت و رسیدگی بیشتری دارند. شامپویی مناسب چنین مویی خواهد بود که هم موها را نرم و لطیف کند و هم ویژگی‌های محافظت‌کننده و مراقبتی از مو داشته باشد.

    ضمن اینکه اگر شامپویی مناسب برای موهای رنگ‌شده خود تهیه نکنید، احتمال اینکه رنگ، از روی موهای‌تان پاک شود هم بالا می‌رود. در واقع، شامپوهایی که ویژه موهای رنگ‌شده تولید می‌شوند اغلب به ماندگاری بیشتر رنگ روی موها هم کمک می‌کنند.

    مشاهده پرفروش‌ترین شامپوی موهای رنگ‌شده

    پس به خرید شامپو برای موهای رنگ شده دقت کنید و نکات زیر را در نظر داشته باشید:

    ۱. به مواد سازنده شامپو دقت کنید

    برای خرید شامپوی مخصوص موهای رنگ‌شده باید به محتویات و مواد سازنده آن دقت ویژه‌ای داشته باشید. مثلا حتما به موارد زیر دقت کنید:

    شامپوی بدون سولفات

    همیشه در خرید شامپو برای موهای رنگ شده روی بطری آن را بخوانید. ببینید که شامپو حاوی چه مواد سازنده‌ای است. اگر شامپوی موردنظرتان سولفات دارد، دور آن را خطی بزرگ و قرمز بکشید.

    چرا؟‌ چون این ماده پاک‌کننده‌ای بسیار قوی است که کف زیادی تولید می‌کند و چربی موها را کاملا می‌گیرد. البته اگر موهای‌تان به‌شدت چرب است، گاهی استفاده از شامپوهای حاوی سولفات فکر بدی نخواهد بود. چون بیشتر از انواع دیگر شامپو و شامپوهای گیاهی کف و چربی‌ها را به‌خوبی از سطح مو پاک می‌کنند.

    اگر قرار است که ماندگاری رنگ روی موها زیاد باشد، کوتیکول‌های مو باید بسته بمانند. اما سولفات موجود در بعضی شامپوها باعث بازشدن کوتیکول‌ها می‌شود و رنگ موها را کم‌رنگ می‌کند. از ترکیبات رایج سولفات در شامپوها می‌توان به سدیم لورت سولفات و آمونیوم لورت سولفات اشاره کرد.

    لیست شامپوهای بدون سولفات را ببینید

    مرطوب‌کننده و مواد مفید دیگر

    شامپو برای موهای رنگ شده

    همیشه به سراغ شامپوهایی بروید که خاصیت مرطوب‌کنندگی بالایی دارند. وجود موادی که مو را مرطوب نگه می‌دارند، آب‌رسانی به مو را بهتر می‌کند و مانع از خشکی و شکنندگی ساقه‌های مو می‌شود. مثلا شامپوهایی که حاوی روغن آووکادو یا دانه آفتاب‌گردان هستند، از خشک‌شدن موها جلوگیری می‌کنند.

    شامپوهایی را به سبد خریدتان اضافه کنید که حاوی آنتی‌اکسیدان هستند و نام مواد مفید دیگری مانند پروتئین و اسیدهای آمینه در ترکیبات‌شان آمده است. این مواد باعث می‌شوند تا پیگمنت‌ها یا رنگ‌ریزه‌های موی رنگ‌شده در مو باقی بمانند و دوام و ماندگاری رنگ را بالا می‌برند.

    محبوب‌ترین شامپوهای آبرسان را بشناسید

    وجود الکل در ترکیبات شامپو هم باعث خشک‌شدن موها می‌شود. پس در خرید شامپو برای موهای رنگ شده حواستان به این نکته هم باشد. یعنی شامپوهایی استفاده کنید که ترکیبات الکلی مانند ایزوپروپیل الکل ندارند.

     

    ۲. خرید شامپوی خشکِ بدون نیاز به آبکشی

    یکی دیگر از مواردی که می‌توانید در خرید شامپو برای موهای رنگ‌ شده در نظر بگیرید، خرید شامپوی خشک است. شامپوی خشک نیازی به آبکشی ندارد و همین باعث می‌شود تا دوام و ماندگاری رنگ روی موهای‌تان بیشتر شود. هر چقدر که موهای رنگ‌شده تماس کمتری با آب داشته باشند، ماندگاری رنگ در آنها هم بیشتر خواهد شد.

    شامپوهای خشک چربی پوست سرتان را جذب می‌کنند و باعث می‌شوند که موها پرپشت‌تر و درخشان‌تر شود. پس در انتخاب شامپو برای موهای رنگ شده می‌توانید به سراغ شامپوهای خشک هم بروید.

    مشاهده لیست قیمت شامپوهای خشک

    [related]12853[/related]

    ۳. به نیازهای مختلف موهای‌تان توجه کنید

    شامپو برای موهای رنگ شده

    یادتان باشد زمانی که اقدام به خرید شامپو برای موهای رنگ شده می‌کنید، نیازهای دیگر موهای‌تان را هم در نظر داشته باشید. برای مثال، اگر موهای‌تان شوره می‌زند، در انتخاب شامپو ضد شوره بیشتر دقت کنید و به سراغ مواردی بروید که می‌توانند هم محافظت خوبی از موهای رنگ‌شده‌تان به عمل بیاورند و هم مشکل شوره مو را در شما از بین می‌برند.

    محبوب‌ترین شامپوهای ضدشوره را ببینید

    ۴. بو و رایحه شامپو مهم است

    اجازه بدهید تا یادمان نرفته، این را هم بگوییم که رایحه و عطر شامپو هم باید خوشایندتان باشد. اگر از بوی شامپویی خوش‌تان نیاید، چطور می‌خواهید آن را لابه‌لای موهای‌تان استشمام و تحمل کنید. به اسانس‌ها و رایحه‌ها در هنگام خرید دقت داشته باشید. اگر به ماده‌ای حساسیت دارید، خرید شامپویی با رایحه و اسانس آن کار درستی نخواهد بود و ممکن است باعث بروز حساسیت‌ها و ناراحتی‌هایی برای‌تان شود.

    ۵. شامپوی خارجی بخریم یا ایرانی؟

    شامپو برای موهای رنگ شده

    یکی از پرسش‌های مهمی که در خرید شامپو یا محصولات دیگر مراقبت از مو مطرح می‌شود، این است که محصولات خارجی بهتر هستند یا داخلی‌ها؟ البته بدیهی است که بعضی از برندهای مطرح دنیا، محصولات بسیار باکیفیتی در ابعاد جهانی تولید می‌کنند. شک و حرفی در این نیست. اما این دلیل نمی‌شود که به برندهای خوب داخلی بی‌مهری کنیم.

    در واقع، در میان برندهای ایرانی هم موارد بسیار خوبی وجود دارند که صدها خریدار را از خود راضی نگه داشته‌اند. کافی است، گشتی در وبسایتی مانند فروشگاه اینترنتی دیجی کالا بزنید تا متوجه شوید که شامپوهای ایرانی بسیار خوبی هم در بازار وجود دارد که خریداران از آنها بسیار راضی هستند:

    • شامپوی سینره با عصاره انار و بویی خوش و کمک به ماندگاری رنگ مو و نرم و سالم نگه‌داشتن موهای رنگ‌شده.
    • شامپوی فولیکا با قدرت پاک‌کنندگی و حفظ ماندگاری بالای رنگ مو، رایحه مطلوب و رفع خشکی موها.
    • شامپوی سریتا با خاصیت تثبیت‌کنندگی رنگ و حاوی ویتامین برای تقویت موها.

    لیست قیمت این شامپوها در دیجی‌کالا

    شامپوهای وطنی باکیفیتی برای موهای رنگ‌شده در بازار وجود دارد و ویژگی مثبتی که دارند، علاوه بر کیفیت‌شان، قیمت مناسب آنهاست. اگر بخواهید شامپوهای خارجی باکیفیت را برای موهای رنگ‌شده خود بخرید باید هزینه بیشتری کنید.

    در آخر

    شامپو برای موهای رنگ شده موهای سرتان بسیار حساس هستند و اگر می‌خواهید آنها را سالم و زیبا نگه دارید باید خرج کنید و برای‌شان زمان بگذارید. مطمئن باشید، انتخاب‌های درست در این زمینه مثلا خرید مناسب‌ترین شامپو برای موهای رنگ شده می‌تواند به شما در زیباتر و سالم‌تر نگه‌داشتن موهای‌تان کمک کند. مشاهده محبوب‌ترین شامپوهای موهای رنگ‌شده + لیست قیمت همه دوست دارند، موهای رنگ‌شده‌شان هفته‌ها به همان شکل روز نخست رنگ‌کردن باقی بماند. پس باید در انتخاب شامپو دقت کنند و به سراغ بهترین موارد بروند. دقت به نکاتی که در این مقاله گفته شد، تاحد زیادی به شما کمک می‌کند تا شامپوی مناسبی برای موهای رنگ‌شده‌تان تهیه کنید. [see_also]23195[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید