برای خرید قاب عکس حتما این نکات را بدانید

برای خرید قاب عکس حتما این نکات را بدانید
راهنمای مطالعه

    این مطلب «درجه» حاوی نکات مهمی است که باید برای خرید قاب عکس بدانید. قاب عکس محصولی کاملا سلیقه‌ای است، اما با نکات مختصری که یادآوری خواهیم کرد، می‌توانید بر اساس جزئیاتی تصمیم بگیرید که شاید تابه‌حال برایتان مطرح نبودند.

    ۱. چه چیزی را قرار است قاب کنید؟

    خرید قاب عکس برای آثار هنری

    چیزی که قاب می‌کنیم، همیشه لزوما عکس خانوادگی نیست. گاهی شاید به قاب عکسی مناسب آثار هنری یا حتی پازل نیاز داشته داشته باشیم. ارزش چیزی را که قرار است قاب کنید، حتما در انتخاب‌تان در نظر بگیرید. ببینید که محافظت از تصویر مدنظر چقدر برایتان اهمیت دارد. با پاسخ به پرسش‌های زیر احتمالا در این مورد به نتیجه می‌رسید:

    • تصویری که برایش دنبال قاب می‌گردید، دارای معنا و ارزش خاصی برای شماست؟
    • قابل‌تکثیر و جایگزینی نیست؟

    برای تصاویر غیراصل و قابل‌تکثیر می‌توانید از قاب‌های آماده استفاده کنید. اما برای چیزهایی که ابعادشان به اندازه‌های استاندارد نمی‌خورد، قاعدتا باید دنبال قاب‌های سفارشی باشید. بعضی چیزها را می‌توان با کمی برش به اندازه‌های استاندارد تبدیل کرد، اما نه همیشه. مثلا برش پوسترهای گران‌قیمت یا آثار هنری اصل برای جاشدن در قاب‌های پیش‌ساخته به‌هیچ‌وجه منطقی نیست، بلکه باید، به‌جای تلاش برای هم‌اندازه‌کردن تصویر با قاب، در فکر سفارش قابی متناسب با اندازه تصویر مدنظر باشید. 

    پرفروش‌ترین مدل‌های قاب عکس را ببینید

    ۲. تصویر مدنظر چه سایزی است؟

    خرید قاب عکس برای عکس‌های خانوادگی

    برای عکس‌هایی که در یکی از اندازه‌های استاندارد چاپ شده باشند، دریایی از قاب‌های آماده و پیش‌ساخته پیش رو دارید، در انواع‌واقسام مدل‌ها.

    محبوب‌ترین مدل‌های قاب عکس را ببینید

    برای عکس‌های چندنفره پیشنهاد می‌کنیم که عکس مدنظرتان را کمی بزرگ‌تر پرینت بگیرید تا صورت و لبخند همه حضار به‌خوبی نمایان باشد. قاب‌های با فریم ساده و نه خیلی پهن برای چنین عکس‌هایی بهترند. اما برای عکس‌هایی که از تنها یک نقطه کانونی برخوردارند، درعوض می‌توانید دنبال خرید قاب عکس هایی با فریم پهن و دارای تزئینات بیشتر باشید. از قاب عکس‌های چندتایی هم غافل نشوید. این مدلی‌ها برای ساخت کالکشن از تصاویر خانوادگی بسیار چشم‌نوازند.

    پرفروش‌ترین قاب‌عکس‌های ۱۰تایی را ببینید

    اما همان طور که گفتیم، برای تصاویر بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از اندازه‌های استاندارد باید دور قاب‌های پیش‌ساخته را خط بکشید و دنبال جایی برای سفارش قاب در ابعاد دلخواه بگردید. برای خرید قاب سفارشی پیشنهاد می‌کنیم حتما نمونه‌کار ببینید. مراکزی که از دستگاه‌های پیشرفته برای برش استفاده می‌کنند، قطعا بهترند.

    ترفند «درجه‌ای»

    برای تصاویر کوچک‌تر از اندازه‌های استاندارد هم گاهی می‌توان با ترفندی ساده سراغ قاب‌های آماده رفت و از دردسر سفارش قاب اختصاصی خلاص شد. کافی است تصویر مدنظرتان را با انتخاب پاسپارتوی مناسب به نزدیک‌ترین اندازه استاندارد برسانید!

    ۳. فریم قاب چه جنسی باشد؟

    خرید قاب عکس چوبی

    ازجمله جنس‌های رایج برای فریم قاب می‌توان به چوب، فلز، پلاستیک، شیشه و رزین اشاره کرد. اما اینکه چه جنسی بخرید، انتخابی کاملا سلیقه‌ای است، چراکه هر جنسی زیبایی خاص خودش را دارد. می‌توانید بر اساس دکوراسیون‌تان هم تصمیم بگیرید. مثلا قاب‌های چوبی را برای دکوراسیون روستیک پیشنهاد می‌کنیم. قاب‌های چوبی از جلوه‌ای همیشه شکیل برخوردارند و معمولا هم گران‌ترند. قاب‌های چوبی ساده برای دکوراسیون‌های مینیمال هم فوق‌العاده‌اند، اما برای سبک‌های کلاسیک و سنتی بهتر است دنبال مدل‌های کمی پرطمطراق‌تر باشید.

    [related]26369[/related]

    ۴. با پاسپارتو یا بدون پاسپارتو؟

    خرید قاب عکس با پاسپارتو

    پاسپارتو به حاشیه‌ای گفته می‌شود که دورتادور عکس یا اثر هنری قرار می‌گیرد. وقتی از پاسپارتو استفاده می‌کنید، طبیعتا ابعاد کلی قاب بزرگ‌تر می‌شود. رنگ پاسپارتو تأثیر بسزایی در نمای کار خواهد داشت. رنگی که برای پاسپارتو انتخاب می‌کنید، ترجیحا خنثی یا مکمل رنگ‌های تصویر درون قاب باشد. این را هم بدانید که پاسپارتوهای با برش دستگاهی تمیزتر و دقیق‌ترند. 

    «گروه سَرانی» ازجمله برندهای خوب ایرانی است که می‌توانید برای خرید قاب عکس پاسپارتودار مدنظر داشته باشید.

    قاب عکس‌های جذاب سرانی را ببینید

    ۵. کاور قاب چه جنسی باشد؟

    منظور از کاور قاب درواقع همان صفحه شفافی است که روی کار قرار گرفته و می‌تواند در محافظت از محتویات درون قاب هم بسیار مؤثر باشد. در اغلب قاب‌ها از کاور شیشه‌ای استفاده می‌شود. نیازی به گفتن نیست که صفحات شیشه‌ای چقدر شکننده‌اند، اما حداقل از شفافیت خوبی برخوردارند. البته، استفاده از شیشه به وزن کار می‌افزاید. صفحات اکریلیکی هم داریم که می‌توان سبک و بادوام توصیف‌شان کرد.

    به میزان شفافیت کاور هم دقت کنید. علاوه بر صفحات کاملا شفاف، می‌توانید قاب‌هایی با صفحاتی انتخاب کنید که در معرض نور مستقیم از کاهش قابلیت درخشش برخوردارند.

    محبوب‌ترین قاب عکس‌های رومیزی را ببینید

    ۶. صفحه پشت قاب چه جنسی باشد؟

    نکات خرید قاب عکس

    اغلب‌مان معمولا به صفحه پشت قاب چندان توجهی نمی‌کنیم، درحالی‌که مسئله مهمی است.

    برخی قاب‌سازها برای پشت کار از مقواهای کنگره‌ای استفاده می‌کنند که چیز سبک و نسبتا مقاومی است و از قیمت تمام‌شده کار می‌کاهد، اما پشتی مقوایی به‌دلیل اسیدیته بالا برای محافظت طولانی‌مدت از آثار هنری توصیه نمی‌شود. برای آثار هنری ارزشمند بهتر است قطعات قاب تاحدامکان عاری از مواد اسیدی باشند. درمورد صفحات پلاستیکی و سایر جنس‌ها هم انواع غیراسیدی برای حفظ سلامت اثر در گذر زمان مطمئن‌ترند.

    درضمن، به اتصالات پشت قاب هم حتما دقت کنید. اتصالات نگهدارنده صفحه پشت قاب نباید با چندبار بازوبسته‌کردن هرز شوند.

    ۷. عمق قاب چقدر باشد؟

    خرید قاب عکس عمیق

    برای آثاری که ضخیم و کلفت‌اند، باید دنبال قاب‌های جعبه‌ای عمیق باشید. این نوع قاب‌ها برای اشیای تزئینی یا خاطره‌انگیز هم قابل‌استفاده‌اند، برای مثلا مدال‌های ورزشی یا هر شی‌ء دیگری که برایتان ارزشمند است. البته، از این مدل قاب‌ها برای عکس‌های معمولی و با ضخامت نازک هم می‌توان استفاده کرد.

    قاب عکس‌های عمیق را ببینید

    امیدواریم که محتوای این مطلب برایتان مفید بوده و توانسته باشید از بین لینک‌هایی که در خلال متن برایتان تدارک دیدیم، قاب عکس موردپسندتان را انتخاب کنید. [see_also]26892[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید