برای خرید هدفون ورزشی حتما این نکات را بدانید

برای خرید هدفون ورزشی حتما این نکات را بدانید
راهنمای مطالعه

    عمر باتری و کیفیت صدا تنها چیزهایی نیستند که هنگام خرید هدفون ورزشی باید در نظر بگیرید. موارد دیگری هم هست که اگر از آنها بی‌خبر باشید، خرید خوبی نخواهید داشت. در این مقاله از نکات لازم برای خرید هدفون ورزشی می‌خوانید.

    خرید هدفون ورزشی اصول و قواعدی دارد

    خرید هدفون ورزشی

    زمانی که هدفونی برای سفرکردن یا گوش دادن موسیقی در مسیر رفت‌وبرگشت به سرکار می‌خرید، اوضاع با زمانی که قرار است از هدفون برای ورزش‌کردن استفاده کنید کاملا فرق دارد. وقتی صندل راحتی پوشیده‌اید، حس‌وحالتان با زمانی که اسکیت کفشی به پا دارید، متفاوت است. علاوه بر نکات اصولی که لازم است در نظر داشته باشید، تنوع بازار و سلیقه افراد هم باعث می‌شود که مقوله خرید هدفون ورزشی کمی پیچیده شود. در این مقاله از معیارهایی برای خرید گفته‌ایم که عمومی هستند و فارغ از سلیقه می‌توانند به شما در انتخاب موردی مناسب حسابی کمک کنند.

    از گوش در نیامدن هدفون مهم است

    باید به سراغ خرید هدفونی بروید که هم در زمان تحرک و فعالیت و هم در زمان سکون و ورزش‌نکردن کاربردی باشد. یکی از مواری که کاربردی و راحت‌بودن هدفون ورزشی را مشخص می‌کند، شیوه استفاده از آن است. انواع مختلفی از آنها در بازار وجود دارد. مثلا برخی را می‌توان داخل گوش گذاشت، برخی بی‌سیم هستند، بعضی موارد پشت گوش و گردن قرار می‌گیرند و....

    تمام انواع هدفون ورزشی را ببینید

    زمانی که قصد خرید هدفون دارید، باید مدل‌های مختلف را در ۴ حالت گوناگون رصد کنید:

    • زمانی که قرار است، ورزشی طولانی‌مدت انجام بدهید.
    • زمانی که قرار است، پیاده‌روی کنید و راه بروید یا بدوید.
    • زمانی که قرار است، ورزش‌های پرتحرک انجام بدهید.
    • زمانی که قرار است، حرکات نرم و آرام یا یوگا انجام بدهید.

    باید ببینید که وضعیت قرارگرفتن و استفاده از هدفون ورزشی در طول انجام هر یک از ۴ حالت نام‌برده به چه صورت است. آیا با حرکت‌کردن، شروع به لیزخوردن می‌کند و اعصاب‌خردی به همراه می‌آورد؟ وقتی تعریق در بدن‌تان بالا می‌گیرد، هدفون کماکان رو یا اطراف گوش و سر ثابت می‌ماند؟ امکان متناسب‌سازی وضعیت قرارگیری هدفون با سر و گوش شما وجود دارد؟

    هدفون‌های بی‌سیم گزینه‌های خوبی هستند اما یادتان باشد که برخی مدل‌ها هم دارای کابلی هستند که از پشت سر، دو گوشی را دور گردن نگه می‌دارند. این موارد هم می‌توانند در حین ورزش‌کردن به‌سادگی استفاده شوند.  اگر در هنگام ورزش‌کردن از هدفون استفاده می‌کنید، باید دقت داشته باشید که از گوشتان در نیاید؛ این موضوع بسیار مهم است.

    پس به مدل‌های مختلف هدفون دقت کنید و ببینید که کدام برایتان راحت‌تر است. قابل‌تنظیم‌بودن بخش‌های مختلف وسیله متناسب با هر فرد هم مهم است. مثلا برخی از هدفون‌هایی که روی دو گوش قرار می‌گیرند، قابل تنظیم برای افراد گوناگون با اندازه‌های مختلفی از سر هستند.

    [related]16456[/related]

    راحتی استفاده از هدفون را در نظر بگیرید

    خرید هدفون ورزشی

    اگر طرز کار استفاده از هدفون ساده نباشد، نیمی از زمان‌تان برای ورزش‌کردن صرف تنظیمات آن خواهد شد. مثلا برخی از هدفون‌های ورزشی وایرلس یا همان بی‌سیم به‌سختی با وسایل دیجیتالی دیگر هم‌زمان‌سازی یا سنکرون می‌شوند. در این صورت، وقت‌تان در هر بار استفاده از آن گرفته می‌شود و در حین ورزش‌کردن هم امکان دارد که اتصال هدفون با وسایل پخش موسیقی قطع شود و دست‌تان داخل پوست گردو بماند. به‌دنبال خرید هدفون ورزشی باشید که کارکردن با آن ساده است و خیلی سریع تنظیماتش راه می‌افتد و شما را به هدف‌تان می‌رساند.

     

    محبوب‌ترین انواع هدفون ورزشی را ببینید

    کیفیت صدا و عملکرد مهم است

    دقت کنید که کیفیت صدای هدفون مطلوب باشد. این مطلوب‌بودن نباید فقط به زمانی محدود شود که در حالت ثابت و ایستاده در حال گوش‌دادن به موسیقی هستید. کیفیت باید ضمن انجام حرکات ورزشی مختلف حفظ شود. انواع صداها و تِم‌های موسیقی هم باید کیفیت خوبی در پخش از سمت هدفون داشته باشند.

    مثلا شاید یک روز تصمیم بگیرید که بدوید، باید کیفیت صدا در این حالت به‌اندازه زمانی باشد که در حال انجام تمرینات یوگا هستید یا می‌خواهید به کیسه بوکس ضربه بزنید. پس به کیفیت صدای هدفون در حالات مختلف ورزشی و در شکل‌های گوناگون موسیقی دقت کنید. منظور از شکل‌های گوناگون موسیقی این است که مثلا برخی از دستگاه‌ها، آهنگ‌های تِمپو ضرب‌دار را بهتر از موارد آرام و بی‌ضرباهنگِ تند پخش می‌کنند. همه‌چیز را زیر نظر بگیرید تا در خرید هدفون ورزشی کالایی درجه‌یک بخرید.

    عمر باتری

    خرید هدفون ورزشی

    عمر باتری هدفون در خرید این وسیله برای استفاده در طول ورزش‌کردن به‌شدت مهم است. اگر عمر باتری دستگاه زیاد نباشد و خیلی زود شارژ خالی کند، در میانه ورزش و جایی که کلی حس گرفته‌اید و ورزش و موسیقی‌تان با هم همراه شده، باید با نُت‌های آهنگ خداحافظی کنید و در سکوت یا در شلوغی باشگاه به تمرینات‌تان ادامه بدهید. پس در خرید هدفون ورزشی حتما به مقدار شارژی که باتری نگه می‌دارد، دقت کنید.

    مقاومت در مقابل تعریق

    ضدآب‌ و تعریق‌بودن هدفون هم خیلی مهم است. ورزش‌کردن در هر شکلی با تعریق بدن همراه می‌شود. اگر قرار باشد که هدفون با چکه‌چکه‌های عرق بدن خراب شود که اصلا کاربرد نخواهد داشت. قبول دارید؟ برخی از هدفون‌های ورزشی را می‌توان زیر آب استخر یا دوش حمام هم استفاده کرد. پس در خرید هدفون به این مسائل هم دقت کنید.

    ویژگی‌های امنیتی

    برخی از هدفون‌ها دارای ویژگی خاصی هستند که صداهای اطراف را از بین می‌برند و صدای موسیقی را به شکلی ایزوله‌شده راهی گوش فرد می‌کنند. اگر می‌خواهید در حین ورزش هوشیار باشید و ببینید که در دور و اطراف‌تان چه می‌گذرد، نباید به سراغ خرید چنین هدفون‌هایی بروید. این ویژگی با عنوان کنسل‌کردن نویز(noise canceling) شناخته می‌شود. اگر صداهای محیط را نشنوید، امنیت‌تان به مخاطره می‌افتد. مثلا زمانی که در حال پیاده‌روی در خیابان هستید، هوشیاری‌تان نسبت به خودروها و آدم‌ها کم می‌شود.

    هزینه در خرید هدفون ورزشی

    خرید هدفون ورزشی

    بحث هزینه همیشه بسیار پیچیده است. اینکه چقدر برای خرید هر وسیله بودجه در اختیار دارید، باعث می‌شود که سلیقه و انتخاب‌هایی مخصوص به خود داشته باشید. اما به‌طور کلی، اگر هزینه بسیار زیادی صرف خرید هدفون ورزشی کنید، با از دست‌رفتن آن دچار زیان و ضرر بزرگی می‌شوید. واقعیت این است که هدفون‌ها معمولا در باشگاه‌ها با شما همراه هستند یا زمانی که به پارک و خیابان می‌روید و ورزش می‌کنید. در تمام این موقعیت‌ها، امکان دارد که وسیله جا بماند، دزدیده شود یا از گوش‌تان بیافتد. پس دقت‌کنید و خرید محصولی معقول از نظر قیمتی را در برنامه خریدتان بگنجانید.

    لیست قیمت انواع هدفون ورزشی را ببینید

    قابلیت دریافت تماس در حین استفاده

    بیشتر هدفون‌ها قابلیت پاسخ‌دادن به تماس‌های تلفن همراه‌تان را هم دارند. با اتصال هدفون به تلفن می‌توانید در طول ورزش‌کردن، لحظه‌ای موسیقی را قطع کنید و به تماس تلفنی‌تان پاسخ بدهید. این ویژگی‌ هم بسیار مطلوب و ارزشمند است. پس در خرید هدفون ورزشی به آن دقت داشته باشید.

    در آخر

    این روزها که مدل‌ها و قیمت‌های مختلفی از وسایل گوناگون نظیر هدفون‌ها در بازار وجود دارد، باید قبل از خرید آگاهی‌های لازم را نسبت به هر محصول کسب کنید و بعد راهی بازار شوید. اگر ندانید که چه نکاتی برای خرید هر وسیله لازم است، امکان دارد که در تصمیم‌گیری دچار مشکل شوید. برای خرید هدفون ورزشی می‌توانید از سایت دیجی کالا هم کمک بگیرید و به صورت آنلاین، وسیله‌تان را بخرید و در منزل تحویل بگیرید. هدفون دلخواهتان را اینجا ارزان‌تر بخرید [see_also]30060[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید