همه نکات برای خرید پودر فیکس کننده آرایش؛ آیا خریدش ضروری است؟

همه نکات برای خرید پودر فیکس کننده آرایش؛ آیا خریدش ضروری است؟
راهنمای مطالعه

    گاهی تا چند ساعتِ نخستِ بعد از آرایش، همه‌چیز عالی است. اما بعد از آن، انگار بادی مرموز می‌وزد و تمام زحمات و زیبایی آرایش‌تان را با خود می‌برد. چاره چیست؟ استفاده از پودر فیکس کننده آرایش. در این مقاله از خرید پودر فیکس کننده آرایش می‌خوانید تا چاره کار دست‌تان بیاید.

    پودر فیکس کننده آرایش چیست؟

    خرید پودر فیکس کننده آرایش

    پودر فیکس کننده آرایش؛ از روی کلمات این عبارت هم می‌شود فهمید که چه می‌کند. یعنی با پودری روبه‌رو هستیم که می‌تواند آرایش‌مان را تثبیت کند. دقیق‌ترِ ماجرا این است که پودرهای فیکس‌کننده نوعی پودر برای تثبیت مواد آرایشی مایع هستند. مثلا بعد از استفاده از کانسیلرها و فاندِیشِن‌ها می‌توانید از پودر فیکس کننده یا فیکساتور استفاده کنید تا روی پوست‌تان تثبیت شوند.

    [related]14902[/related]

    کاربرد پودر فیکس کننده آرایش چیست؟

    با خرید پودر فیکس کننده آرایش که حاوی موادی مانند میکا، سیلیکا و تالک است، مواد آرایشی مایع روی پوست ثابت می‌مانند و پوست تولید چربی اضافه نمی‌کند و آرایش از روی آن پاک نمی‌شود. کاربرد اصلی پودرها فیکس ‌کننده این است که می‌توانند چربی اضافی آرایش را جذب کنند و رطوبت اضافی پوستِ آرایش‌شده را به سمت خود بکشند.

    پوست انسان سطحی است که منافذ زیادی دارد و می‌تواند چربی تولید کند. چرب‌شدن در کنار تعریق باعث پاک‌شدن آرایش می‌شود. بنابراین، باوجود ماده‌ای مانند فیکس‌کننده می‌توانید مانع از ناپدید و کم‌رنگ‌شدن آرایش شوید. چربی تولیدی پوست باوجود فیکساتورها نمی‌تواند آرایش را نیست‌ونابود کند.

    پرفروش‌ترین انواع تثبیت‌کننده آرایش را ببینید

    نکات خرید پودر فیکس کننده آرایش چیست؟

    برای خرید پودر فیکس کننده آرایش یادتان باشد که این پودرها در طیف‌های رنگی مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. نوع بی‌رنگ‌شان برای همه پوست‌ها مناسب است. پودرهای رنگی می‌توانند پوست را تیره‌تر کنند. اگر دقیقا نمی‌دانید که باید چه رنگی انتخاب کنید، شاید نوع بی‌رنگ گزینه مناسب‌تری برای‌تان باشد. در هر حال، یادتان باشد که در خرید پودر فیکس کننده آرایش آزادی عمل دارید و می‌توانید از میان طیف‌های رنگی مختلف انتخاب داشته باشید.

    انتخاب پودری بسیار روشن باعث می‌شود که رنگ‌پریده به نظر برسید. پودرهای بسیار تیره هم شما را برافروخته و ملتهب نشان می‌دهند. بهترین انتخاب برای پوست‌تان، انتخاب پودری با طیف رنگی مشابه با فاندیشن یا کانسیلرتان است. برای ایجاد بیشترین میزان تناسب میان فاندیشن یا کانسیلر و پودر فیکس‌کننده، بهتر است که هر دو را از برندی مشابه بخرید تا نهایت هماهنگی رنگی میان آنها ایجاد شود.

    برخی از انواع پودرهای فیکس‌کننده دارای خاصیت ضدآکنه ( non-comedogenic) هستند. کسانی که از جوش‌زدن می‌ترسند و پوستی حساس دارند، بهتر است در خرید پودر فیکس کننده آرایش به‌دنبال این موارد باشند.

    پیشنهاد ویژه تثبیت‌کننده آرایش را ببینید

    خرید پودر فیکس کننده آرایش واقعا لازم است؟

    خرید پودر فیکس کننده آرایش

    خرید پودر فیکس‌کننده می‌تواند دوام آرایش روی پوست‌تان را زیاد کند. اما مگر همیشه و روزانه، آرایشی سنگین روی پوست‌تان دارید و نیاز است که آن را برای مدتی طولانی حفظ کنید؟ بدیهی است که چنین شرایطی ندارید و نمی‌خواهید هر روز آرایشی سنگین داشته باشید. استفاده از کانسیلر، فاندیشن و... روی پوست و بعد مصرف پودر فیکس‌کننده برای مهمانی‌ها و مراسم خاص است. پس به‌طور کلی و به‌عنوان یکی از ابزارهای ضروری آرایش روزانه به این ماده آرایشی نیازی نخواهید داشت.

    چه‌کسانی باید از این پودر استفاده کنند؟

    خرید پودر فیکس کننده آرایش مناسب کسانی است که پوستی چرب دارند. این افراد به‌خاطر چربی زیادی که از منافذ پوستی‌شان خارج می‌شوند، آرایش را به‌مدتی طولانی روی صورت‌شان نگه نمی‌دارند. وجود فیکساتور می‌تواند به ماندگاری آرایش‌شان کمک کند. به‌طور کلی هم اگر می‌خواهید آرایش‌تان دوام بیشتری داشته باشد، از این پودرها استفاده کنید.

    اگر پوست‌تان خشک است و برای ماندگاری آرایش در مراسمی خاص، به‌دنبال خرید پودر فیکس کننده آرایش هستید، بهتر است به گزینه‌هایی فکر کنید که خاصیت آب‌رسانی به پوست هم دارند و روی بسته‌بندی‌شان این عبارت قید می‌شود: hydrating setting powder.

    برای استفاده از این پودر باید از یک براش آرایشی یا همان قلم‌موی خودمان استفاده کنید و پودر را در اطراف بینی، دهان و پیشانی بزنید. حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه به پودر زمان بدهید تا کاملا روی پوست بنشیند. یادتان باشد که نباید در زدن پودر فیکس‌کننده به پوست زیاده‌روی کنید. در این صورت، پودر روی پوست‌تان می‌ماسد و جلوه بدی به‌وجود می‌آورد. پس همیشه به یک لایه پودر که با براش روی پوست پخش می‌شود، اکتفا کنید. زیاده‌روی در این زمینه نتیجه جالبی ندارد.

    جدیدترین انواع برس و براش آرایشی را ببینید

    در آخر

    خرید پودر فیکس کننده آرایش استفاده از فیکساتور می‌تواند در مراسمی مانند جشن‌های عروسی مفید باشد. زمانی که آرایش روی صورت‌تان تثبیت می‌شود، برای ساعات طولانی جشن خیالی راحت خواهید داشت. ضمن اینکه با عرق‌کردن و به‌مرور زمان هم، مواد آرایشی روی پوست‌تان به حالت مایع در نمی‌آیند و از شکل و حالت اولیه خارج نمی‌شوند. خرید تثبیت‌کننده آرایش با تخفیف از دیجی‌کالا اما همه اینها برای زمانی است که آرایشی سنگین کرده‌اید و می‌خواهید آن را حفظ کنید. در طول روز به چنین آرایش و استفاده از پودرهای فیکس‌کننده نیازی نیست. نظر شما چیست؟با آرایش سنگین و استفاده از پودرهای فیکس‌کننده موافقید؟ [see_also]25128[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید