بهترین لگو ایرانی لگو و ساختنی را بشناسید

بهترین لگو ایرانی لگو و ساختنی را بشناسید
راهنمای مطالعه

    بهترین لگو ایرانی کدام است؟ در این راهنمای خرید شما را با بهترین مارک لگو در ایران آشنا می‌کنیم. این ابزار  کودکان را سرگرم می‌کند و قدرت خلاقیت و تمرکز آنها را افزایش می‌دهد.

    یکی از بهترین بازی های فکری کودکان که آنها را سرگرم می‌کند و در عین حال قدرت خلاقیت، تمرکز و مهارت‌های حرکتی‌شان را افزایش می‌دهد، ساختنی و لگوست. در این مقاله از «درجه»، بهترین لگو ایرانی ارزان‌قیمت معرفی شده است.

    لگو، این اسباب‌بازی جالب و سرگرم‌کننده در رده‌های سنی خردسال و کودک گرفته تا بزرگسالان در بازار وجود دارد. خرید این محصولات باید بر اساس برخی معیارها از جمله سن کودک یا نوجوان، جنس لگو، ساختار لگو و ساختنی و قیمت محصول صورت گیرد که قبلا در راهنمای خرید لگو و ساختنی به آنها پرداخته‌ایم.

    نمونه‌های خارجی آن کمی گران است و ممکن است همه از عهده خرید آنها برنیایند. ولی برخی از برندهای ایرانی لگو و ساختنی، نه‌تنها از کیفیت بالا و تنوع خوبی برخوردار هستند بلکه با قیمت ارزان هم در اختیار خریداران خود قرار می‌گیرند. در ادامه به معرفی این برندها و چند محصول پرفروش از هرکدام پرداخته‌ایم.

    بهترین لگو ایرانی مارک بافرزندان

    بافرزندان برندی است که برای کودکان و نوجوانان محصولات متنوعی از کتاب گرفته تا بازی و لوازم آموزشی تولید می‌کند. از این محصولات می‌توان به مجموعه لگوهای آن اشاره کرد. بافرزندان لگو و ساختنی‌هایی با مدل آجره و آگور تولید می‌کند که مناسب کودکان ۱ سال به بالاست. قیمت لگوهای بافرزندان از ۵۰ تا ۲۵۰هزار تومان متغیر است. در مجموعه‌های آنها خانه‌سازی، ربات و مدل‌های حیوانات واقعی یا تخیلی وجود دارد.

    از لگوهای بافرزندان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    لگو بافرزندان مدل آجره ۴۵ قطعه‌ای

    بهترین لگو ایرانی بافرزندان، آجره ۴۵ قطعه

    این لگو از سری قلعه‌سازی است که ۴۵ قطعه دارد و مناسب رده سنی خردسالان و کودکان است. قطعات این لگو خطر بلعیدن ندارند و به رشد مهارت دست‌ها، خلاقیت ذهنی، تمرکز و تقویت هماهنگی چشم و دست کودک کمک می‌کنند.

    کودک با استفاده از این قطعات علاوه‌بر خانه و قلعه می‌تواند قطار هم بسازد. این مجموعه از لگو حاوی چرخ و اتصالات مخصوص آجره و دفترچه راهنمای استفاده از قطعات تکمیلی آجره و همچنین مدل‌های پیشنهادی است.

    این لگو از برند بافرزندان از خریداران خود از ۵ ستاره، ۳ ستاره دریافت کرده است.

    لگو بافرزندان مدل آگور

    بهترین لگو ایرانی بافرزندان، آگور

    این لگو که از سری خانه‌سازی است ویژه کودکان ۲ تا ۷ سال تولید شده و ۷۵ قطعه در ۹ رنگ و ۸ شکل مختلف دارد. جنس این مدل از لگوهای بافرزندان از پلاستیک غیرمضر و مقاوم است و می‌توانید این محصول را با اطمینان در اختیار کودک قرار دهید. خطر بلعیدن در این لگوها وجود ندارد و در تولید آنها از مواد و رنگ‌های استاندارد و باکیفیت استفاده شده است.

    مهارت‌های ظریف حرکتی، هوش هندسی و فضایی، خلاقیت و قوه تخیل کودکان با این لگوها تقویت شده و آنها با اشکال و رنگ‌های مختلف آشنا می‌شوند.

    این لگو از ۵ ستاره ۴,۲ ستاره از مشتریان خود کسب کرده است.

    لیست قیمت لگوهای بافرزندان

    [related]33100[/related]

    بهترین لگو ایرانی گلدونه

    محصولات و اسباب‌بازی‌های آموزشی گلدونه با هدف ارتقاء مهارت‌های حرکتی، قوه تخیل و قدرت تمرکز کودک تولید می‌شوند. این برند انواع و اقسام بازی‌های لگو، پازل، ابزارهای آموزش کودکان نوپا و کتاب‌های آموزشی کودکان و نوجوانان دارد.

    برند ایرانی گلدونه انواع لگو در طرح‌ها و تعداد قطعات مختلف برای کودکان و نوجوانان طراحی کرده است. در مجموعه لگوهای این برند، لگوهای ساخت انواع خانه و موتور دیده می‌شود.

    از برخی نمونه‌های لگو و ساختنی‌های گلدونه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    ساختنی گلدونه مدل خانه‌سازی متوسط صندوقی

    گلدونه، خانه‌سازی

    این مجموعه از ۲۵۰ تکه تشکیل شده و مناسب رده سنی خردسالان و کودکان است. بنابه گفته خریداران این مجموعه مناسب کودکان کمتر از ۳ سال نیست؛ زیرا برخی از قطعات آن کوچک است و احتمال بلعیدن‌شان وجود دارد.

    البته تولید‌کننده این مجموعه، از مشتریان خود خواسته با توجه به تعداد بالای قطعات مجموعه، هنگام استفاده از این لگو برای کودکان کمتر از ۳ سال، قطعات بزرگتر را انتخاب کنند و در اختیار آنها قرار دهند. با این مجموعه از لگو علاوه‌بر خانه می‌توان خودرو و قطار هم ساخت.

    مجموعه ساختنی گلدونه مدل خانه‌سازی از مشتریان خود از ۵ ستاره، ۳,۱ ستاره دریافت کرده است.

    ساختنی گلدونه مدل خانه‌سازی

    خرید لگو ارزان گلدونه، خانه‌سازی۲

    این مجموعه از لگوهای گلدونه هم از نوع خانه‌سازی است اما از نظر قیمت به‌صرفه‌تر است. روی محصول تعداد قطعات لگو را ننوشته اما این مجموعه حدود ۱۵۰ قطعه دارد.

    این مجموعه خانه‌سازی، علاوه ‌بر قطعات لگو، در و پنجره و همینطور چرخ دارد. البته این مجموعه به دلیل اینکه دارای قطعات کوچک است مناسب خردسالان زیر ۳ سال نیست زیرا احتمال بلعیدن قطعات وجود دارد.

    این نمونه از لگوهای خانه‌سازی گلدونه از ۵ ستاره، ۳,۶ ستاره دریافت کرده است.

    لیست قیمت لگوهای گلدونه

    لگو نشر فکرآذین

    این برند هم یکی دیگر از برندهای ایرانی در زمینه تولید بازی‌های فکری و لگوهای جالب برای کودکان و نوجوانان است. البته برخی از بازی‌های این برند مناسب بزرگسالان هم هست. قیمت بازی‌ها و ساختنی‌ها از ارزان تا متوسط است و به همین دلیل بیشتر خانواده‌ها توانایی خرید آنها را خواهند داشت.

    لگوهای این برند در مدل‌های مختلف ماشین، برج و باغ، قصر، حیوانات و خانه‌سازی تولید شده است. هزار خانه و هزار سازه از مدل‌های برند فکرآذین هستند.

    از برخی از ساختنی‌های این برند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    ساختنی فکرآذین مدل هزار سازه ۸۵ قطعه

    خرید لگو فکرآذین، ۸۵ قطعه

    تعداد و تنوع قطعات موجود در این مجموعه از لگوهای فکر آذین امکان ساخت انواع وسایل کاربردی را به کودکان داده و قوه تخیل آنها را تقویت می‌کند. همچنین این مجموعه می‌تواند دقت، تجسم و مهارت‌های عصبی و عضلانی کودکان را توسعه دهد.

    وزن این مجموعه از لگوها ۴۰۰ گرم است و کل مجموعه ۸۵ قطعه دارد. این لگو مناسب خردسالان زیر ۳ سال نیست؛ زیرا قطعات آن خطر بلعیدن دارد. اما خردسالان بالای ۳ سال و کودکان و نوجوانان از بازی با این مجموعه لذت می‌برند.

    این مجموعه، علاوه بر قطعات لگو، قطعات چرخ هم برای ساخت انواع ماشین دارد. این ساختنی از نظر قیمت کاملا به‌صرفه است و ارزش خرید دارد. البته برخی از مشتریان از روان نبودن پیچ و مهره‌های این لگو گله‌مند هستند و همچنین می‌گویند قطعات اصلی آن حدود ۳۵ قطعه و مابقی پیچ و مهره است.

    این لگو از ۵ ستاره، ۴ ستاره کسب کرده است.

    ساختنی فکرآذین جیمبو مدل ماشین

    فکرآذین، جیمبو

    این مجموعه از لگوهای فکرآذین ۲۴ قطعه برای ساخت ماشین دارد که مناسب رده سنی خردسالان بالای ۳ سال و کودکان است. این لگو مهارت‌های ظریف کودکان و قوه تخیل آنها را تقویت کرده و به هماهنگی چشم و دست آنها کمک می‌کند.

    قطعات آن از جنس محکم و بادوام است. این مجموعه از لگو از مشتریان خود از ۵ ستاره، ۴,۳ ستاره دریافت کرده است.

    لیست قیمت لگوهای فکرآذین

    لگو و ساختنی کوشا

    کارخانه کوشا بلوکز از سال ۱۳۵۹ در زمینه تولید اسبا‌ب‌بازی، لوازم خانگی و قطعات صنعتی در تهران شروع به فعالیت کرد. این کارخانه از سال ۱۳۷۰ تاکنون به صورت تخصصی اسبا‌ب‌بازی‌های ساختنی و لگو، لوازم آموزشی و کمک‌آموزشی کودکان و نوجوانان را تولید می‌کند.

    لگو و ساختنی‌های این برند با هدف رشد خلاقیت، افزایش هماهنگی مهارت‌های بدنی و ارتباطات فضایی، پرورش عضلات ظریف انگشتان و مچ دست و در عین حال پر کردن اوقات فراغت کودکان طراحی شده‌اند.

    این لگوها در انواع خانه‌سازی و ماشین‌سازی تهیه شده‌اند.

    از برخی از نمونه‌های لگوهای برند کوشا (که البته با نام بریکس تویز هم شناخته می‌شود) می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    ساختنی کوشا مدل 20100 ساعتی

    خرید لگو ارزان

    لگوی ساختنی کوشا ۲۰۱۰۰ در بسته‌های سطلی قرار دارند و با آنها می‌توان خانه و شهرهای کوچک و رنگی ساخت. این لگو ویژه رده سنی کودکان ۳ سال به بالاست. اندازه قطعات این نوع لگو متوسط است و البته سازه‌های نهایی این مجموعه قابلیت حرکت ندارند.

    این لگو از نظر کیفیت ساخت، ابعاد، ارزش خرید در برابر قیمت و تناسب نسبت به رده سنی از مشتریان خود از ۵ ستاره، ۳ ستاره دریافت کرد.

    ساختنی کوشا کد ۲۰۰۴

    ساختنی، کوشا ۲۰۰۴

    این مجموعه از لگوهای کوشا، سطلی با درب ساعتی است. در واقع روی درب سطل، ساعت با عقربه‌های متحرک وجود دارد. ساختنی کوشا کد۲۰۰۴ حاوی ۳۱ قطعه خانه‌سازی، ۲ درخت، ۱ ماشین و ۴ چرخ ماشین و مناسب رده سنی کودک و نوجوان است. قطعات آن در اندازه‌های متوسط است.

    این مجموعه از مشتریان خود از ۵ ستاره، ۳,۷ ستاره کسب کرده است.

    لیست قیمت لگوهای کوشا

    لگو و ساختنی صنایع آموزشی

    شرکت صنایع آموزشی از سال ۱۳۵۴ با همت وزارت آموزش‌و‌پرورش و سازمان گسترش‌ و نوسازی صنایع ایران برای اهداف آموزشی افتتاح شد و این شرکت از همان زمان تاکنون انواع محصولات سرگرمی‌های علمی خلاق، بازی‌های فکری و آموزشی، تجهیزات آموزشی، کمک‌آموزشی، آزمایشگاهی و کارگاهی برای کلیه دوره‌های تحصیلی تولید می‌کند.

    یکی از این محصولات لگو و ساختنی‌های این شرکت است که در رده‌های سنی از خردسال تا بزرگسال تهیه می‌شوند. ساختنی‌های این برند در انواع مختلف خانه‌سازی، مدل هواپیما، مکعب، دایناسور و از نوع چفشو هستند.

    از ساختنی‌های این برند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    ۱. ساختنی صنایع آموزشی مدل سازه‌ها کد ۳۱۴۸

    صنایع آموزشی، مدل سازه‌ها

    این ساختنی از سری زندگی شهری و مناسب رده سنی خردسال و کودک (۲ تا ۶ سال) است. این مجموعه ۴۲ قطعه بزرگ دارد و احتمال بلعیدن آنها در خردسالان بسیار کم است.

    هماهنگی چشم و دست، تقویت مهارت انگشتان و شناخت اشکال و رنگ‌ها در خردسالان و کودکان هدف این مجموعه از لگوهاست.

    این لگو از مشتریان خود از ۵ ستاره، ۳,۹ ستاره کسب کرده است.

    ساختنی صنایع آموزشی مدل چفشو کد ۳۱۲۴۰

    صنایع آموزشی، چفشو

    این نوع ساختنی از صنایع آموزشی کمی متفاوت از لگوهای معمول است. کودک یا بزرگسال باید با خم کردن، پیچاندن و اتصالات ساده قطعات، اشکال دلخواه و خلاقانه خود را بسازد. این مجموعه ۲۴۰ قطعه در ۴ شکل متفاوت دارد. جنس قطعات از پلاستیک نرم است و خطر بلعیدن ندارد.

    کودک با استفاده از این مجموعه می‌تواند اشکال دوبعدی و سه‌بعدی مانند سبد دسته‌دار، دستبند، آدم آهنی یا نوعی حجم هندسی بسازد.

    این مجموعه از ساختنی چفشو از خریداران خود،‌ از ۵ ستاره، ۴,۶ ستاره دریافت کرده است.

    لیست قیمت لگوهای صنایع آموزشی

    [related]31191[/related]

    ساختنی تاسازی

    «تاسازی» نوعی سرگرمی شامل ساخت مدل‌های دکوراتیو مقوایی است که تکه‌های آن از قبل آماده شده است و کودک باید آن تکه‌ها را با تا کردن و چسباندن به یکدیگر به شکل خاصی تبدیل کند.

    این برند طرح‌های مختلف از جمله سگ، بچه‌آهو، قلب، بچه‌خرس و پنگوئن دارد. این سرگرمی که مناسب رده سنی نوجوانان و بزرگسالان است، لحظاتی شاد و لذت‌بخش برای بازیکنان خود فراهم می‌کند.

    با این مجموعه از ساختنی‌ها تمرکز و مهارت افراد و همچنین قوه خلاقه آنها تقویت می‌شود. درضمن ساخت مدل‌های تاسازی به صرف زمان، صبر و دقت کافی نیاز دارد و برای چسباندن تکه‌های آنها به یکدیگر باید از چسب ماتیکی مرغوب استفاده شود.

    از ساختنی‌های «تاسازی» می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    ساختنی تاسازی طرح بچه‌خرس

    تاسازی، بچه‌خرس

    این مدل از ساختنی برند تاسازی دارای ۲۳ تکه است که با اتمام کار به یک بچه‌خرس دوست‌داشتنی دست می‌یابید. البته ابعاد (عرض، ارتفاع و عمق) خرس نهایی به ترتیب ۲۱۰، ۲۹۰ و ۱۹۱ میلی‌متر است و می‌توان آن را روی میز یا کمد قرار داد.

    این مدل از ساختنی‌ مناسب رده سنی نوجوان و بزرگسال است و تقریبا ۸ ساعت طول می‌کشد تا ساخت مدل تکمیل شود.

    این مدل ساختنی از نمونه‌های تاسازی که راهنمای ساخت هم دارد، از ۵ ستاره، ۳,۹ ستاره از خریداران خود دریافت کرده است.

    ساختنی تاسازی طرح پنگوئن

    تاسازی، پنگوئن

    این ساختنی که مخصوص رده سنی نوجوان و بزرگسال است ۲۰ تکه آبی برای چسباندن به هم و به یک پنگوئن آبی‌رنگ تبدیل شدن دارد. با استفاده از راهنمای ساخت این پنگوئن مقوایی، می‌توانید آن را در مدت زمان تقریبا ۶ ساعت تکمیل کنید.

    عرض، ارتفاع و عمق این مدل از تاسازی به ترتیب ۲۹۰، ۳۸۴ و ۱۹۵ میلی‌متر است و رنگ‌های دیگری از جمله، استخوانی، خاکستری تیره، سرمه‌ای و یاسی دارد.

    این ساختنی از مشتریان خود از ۵ ستاره، ۳ ستاره کسب کرده است.

    لیست قیمت لگوهای تاسازی

    ساختنی مهارت‌افزا

    شرکت مهارت‌افزا، یکی دیگر از تولیدکنندگان اسباب‌بازی‌های ساختنی و آموزشی است که ساختنی‌های متنوعی از جمله پلاستیکی و چوبی و در طرح‌های مختلف منجنیق، هواپیما، خانه‌سازی، جرثقیل، تکنیک و طرح‌های دیگر به بازار ارائه داده است. از این ساختنی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    ساختنی مهارت‌افزا مدل منجنیق و دژکوب

    مهارت‌افزا، منجنیق

    این مدل از ساختنی‌های مهارت‌افزا از سری خانه‌سازی بوده و مناسب رده سنی کودکان است. این ساختنی را به دلیل اینکه قطعات آن خطر بلعیدن دارند نمی‌توان برای خردسالان زیر ۳ سال خریداری کرد. قطعات این ساختنی از چوب‌ باکیفیت تهیه شده‌اند و امکان خرد و از بین رفتن آنها بسیار کم است.

    این مدل از ساختنی مهارت‌افزا از مشتریان خود از ۵ ستاره، ۳ ستاره دریافت کرده است.

    ساختنی مهارت‌افزا مدل پلاس پلاس

    مهارت‌افزا، پلاس‌پلاس

    این مجموعه از ساختنی‌های مهارت‌افزا دارای ۱۳۰ قطعه است که کودکان با استفاده از آنها می‌توانند شکل‌ها و فرم‌های مختلفی همچون حیوانات، اشیاء، گیاهان و هر شکل دلخواه دیگر بسازند.

    مدل پلاس پلاس، مناسب خردسالان، به‌ویژه خردسالان زیر ۳ سال نیست، زیرا قطعات کوچک در آن وجود دارد که ممکن است خردسالان زیر ۳ سال، آنها را ببلعند.

    این محصول از مشتریان خود از ۵ ستاره، ۳ ستاره دریافت کرده است.

    لیست قیمت لگوهای مهارت‌افزا

    ساختنی آریا و بازی‌نما

    از مجموعه برندهای ایرانی دیگر که در تولید لگو و ساختنی فعالیت دارند، می‌توان به دو برند آریا و بازی‌نما اشاره کرد. از این مجموعه‌‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    ساختنی آریا مدل نهنگ

    آریا، نهنگ

    بیشتر طرح‌های ساختنی‌های آریا از مدل‌های حیوانات است و کودکان با هر کدام از آنها با یکی از این حیوانات مانند سگ، گاو‌ماهی و دیگر موجودات است.

    ساختنی مدل نهنگ برند آریا مخصوص رده سنی کودک و نوجوان است که البته محتویات آن متشکل از پازل‌های ۴ بعدی است و قابلیت ساخت دو طرح نهنگ و پروانه‌ماهی را دارند.

    بیشتر ساختنی‌های آریا از جمله ساختنی نهنگ، از مشتریان خود از ۵ ستاره، ۳ ستاره کسب کرده‌اند.

    بازی فکری هزارکاره مدل ۲۲۰ قطعه بازی‌نما

    خرید لگو ارزان

    این مجموعه از ساختنی که از برند بازی‌نما و سری خانه‌سازی است، ۲۲۰ قطعه در ۸ مدل و ۴ رنگ متفاوت دارد. این ساختنی مناسب خردسالان ۳ به بالا، نوجوانان و بزرگسالان است. از آنجایی‌که برخی از قطعات این ساختنی بسیار کوچک‌اند و خطر بلعیدن دارند، بهتر است آن برای خردسالان زیر ۳ سال خریده نشود.

    هدف از تولید این مجموعه از ساختنی‌های برند بازی‌نما، بهبود اعتمادبه‌نفس، خلاقیت، هماهنگی بین چشم و دست و مهارت‌های ظریف است.

    این ساختنی از خریداران خود از ۵ ستاره، ۳,۹ ستاره کسب کرده است.

    لیست قیمت لگوهای آریا و بازی‌نما

    جمع بندی بهترین لگو ایرانی

    امیدواریم بتوانید با خرید نمونه‌ای از این ساختنی‌ها یا لگوها لحظات شاد و مفرحی برای فرزندتان به‌وجود آورید. اگر شما هم لگویی از برندی ایرانی می‌شناسید که توانسته استانداردهای لازم را داشته باشد و در عین حال سرگرم‌کننده است، خوشحال می‌شویم با ما در میان بگذارید.

     

    سوالات متداول در مورد بهترین لگو ایرانی

    بهترین مارک لگو ایرانی کدام است؟

    لگو و ساختنی بافرزندان، گلدونه، نشر فکرآذین، کوشا، صنایع آموزشی، ساختنی تاسازی و ساختنی مهارت‌افزا از بهترین برندها هستند.

    فیمت لگو چقدر است؟

    قیمت لگو برای مدل های ارزان از ۲۰ هزار تومان شروع می‌شود. مدل‌های محبوب حدود ۱۰۰ هزار تومان قیمت دارند و قیمت لگو گران خارجی هم به ۵۰ میلیون تومان هم می رسد.[see_also]14136[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید