با پرفروش‌ترین محصولات بهداشت دهان و دندان در بازار ایران آشنا شوید

با پرفروش‌ترین محصولات بهداشت دهان و دندان در بازار ایران آشنا شوید
راهنمای مطالعه

    بهداشت دهان و دندان یکی از مهم‌ترین مقوله‌های بهداشت فردی است که باید برای آن اهمیت زیادی قایل شوید تا از انواع بیماری‌های ناشی از عفونت‌های لثه و دهان و دندان مانند بیماری‌های لثوی یا ناراحتی‌های قلبی در امان بمانید. در این مقاله «درجه»، فهرست بهترین محصولات بهداشتی دهان و دندان و پرفروش‌ترین آنها ارائه شده است. پس با ما باشید.

    پرفروش‌ترین محصولات بهداشت دهان و دندان

    اگر می‌خواهید از دندان‌های خود به‌خوبی مراقبت کنید، باید بهترین محصولات بهداشتی آن را بشناسید. گاهی‌اوقات خرید این محصولات به خاطر تنوع بسیار بالای آنها در فروشگاه‌ها و داروخانه گیج کننده می‌شود و ممکن است ندانید که کدام محصول مناسب شماست.

    طبیعتا یکی از راه‌های تشخیص محصولات با کیفیت بررسی مواردی است که بیشتر با استقبال و رضایت مصرف‌کنندگان همراه شده‌اند. اگر می‌خواهید دندان‌های تمیز و لبخند زیبایی داشته باشید، محصولات مراقبتی دندان زیر را حتما در خانه داشته باشید:

    ۱. مسواک

    مسواک در انواع متفاوت معمولی یا برقی تولید می‌شود. هنگام خرید مسواک به موهای برس آن دقت کنید. برس‌ها معمولا در سه نوع زبر، متوسط و نرم تولید می‌شوند. البته نوع زبر و متوسط این مسواک‌ها احتمال اینکه به لثه‌ها صدمه زده و آنها را دچار ساییدگی کنند،‌ بسیار زیاد است. بنابراین بهتر است از مسواک‌های با موهای نرم استفاده کنید.

    افرادی که آرتروز دارند در حدی ‌که نمی‌توانند به‌راحتی دست‌های خود را حرکت دهند، بهتر است از مسواک برقی استفاده کنند. این مسواک‌ها هم به‌ اندازه مدل‌های معمولی و حتی بیش از آنها قدرت پاک‌کنندگی دارند.

    چه مسواک معمولی بخرید و چه مسواک برقی، باید مسواکی تهیه کنید که شکل و اندازه آن متناسب با دهان‌ باشد و بتوانید با آن به‌راحتی و آسان دندان‌هایتان را تمیز کنید.

    مسواک معمولی

    از پرفروش‌ترین مسواک‌های معمولی می‌توان به دو نمونه زیر اشاره کرد:

    مسواک های‌دنت (HiDent) مدل 911 با برس متوسط

    بهداشت دهان و دندان، مسواک معمولی های‌دنت

    این مسواک که مقدار زبری برس آن در حد متوسط است، خریداران متعددی دارد. این مسواک از نظر کیفیت و طراحی ساخت، قدرت تمیزکنندگی و ارزش خرید از خریداران خود از ۵ ستاره، ۳,۸ ستاره دریافت کرده است. سایز سری (Head) این مسواک ۲,۵ سانتی‌متر و مجهز به درپوش است. سر بیضی شکل آن به راحت شستن دندان‌هایتان بسیار کمک می‌کند. این مسواک، ایرانی و محصول شرکت کالا کودک توس است و جنس بادوام و باکیفیتی دارد.

    مسواک سیگنال مدل Anti Plaque Action

    بهداشت دهان، سیگنال

    سیگنال یکی از معروف‌ترین برندها در تولید محصولات بهداشت دهان و دندان است. در مسواک Anti Plaque Action این شرکت انتهای بدنه مسواک که به برس می‌رسد، انحنایی است و کاربر می‌تواند راحت‌تر به قسمت‌های مختلف دندان دسترسی داشته باشد.

    این مسواک از برند سیگنال، ضد پوسیدگی و همچنین سفیدکننده است و بوی نامطبوع دهان را از بین می‌برد. مسواک سیگنال مدل Anti Plaque Action درپوش ندارد اما مجهز به پد تمیزکننده زبان است. این مسواک در بسته‌بندی‌های ۴ عددی در بازار فروخته می‌شود و آن توانسته از خریداران خود از ۵ ستاره، ۳,۵ ستاره کسب کند.

    [related]575[/related]

    مسواک برقی

    استفاده از مسواک برقی یکی از موثرترین روش‌ها برای رسیدن به آن بخش از دندان‌هاست که با مسواک‌های معمولی نمی‌توانیم به‌خوبی تمیز کنیم. بنابه گفته کارشناسان بهداشت و سلامت، هنگام خرید مسواک برقی الزاما انواع گران آن، بهترین نیستند، بلکه باید مسواکی بخرید که متناسب و راحت باشد تا بتوانید باکتری‌ها را از دهان شسته و پاک کنید.

    از پرفروش‌ترین مسواک‌های برقی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    مسواک برقی اورال-بی مدل پرو اکسپرت 110

    بهداشت دهان، مسواک برقی اورال‌بی

    این مسواک از برند اورال-بی چرخشی و لرزشی است و با سرعت ۴۰۰۰ دور در دقیقه می‌چرخد و سرعت لرزش آن ۸۰هزار بار در دقیقه است. سری گرد و چرخشی این مسواک که قابلیت تعویض دارد، به‌خوبی دندان‌ها را تمیز کرده و می‌تواند به راحتی جرم‌های دندان را پاک کند. منبع تغذیه این مسواک دو عدد باتری AA است. این مسواک از خریداران خود از ۵ ستاره، ۳,۷ ستاره دریافت کرده است و در بازار با قیمت ۵۵۰هزار تومان به فروش می‌رسد.

    مسواک برقی مدل denta star

    بهداشت دهان، برقی دنتا‌استار

    این برند از مسواک‌های برقی دارای سری از الیاف نرم است و بدون اینکه به لثه‌ها صدمه بزند، دندان‌ها را تمیز می‌کند. این مسواک با حرکات چرخشی ۶۸۰۰ دور در دقیقه قابلیت ماساژ لثه را دارد. ماساژ لثه گردش خون را منظم‌تر کرده و موجب محکم شدن دندان‌ها می‌شود.

    سری‌های این مسواک برقی معمولی و قابل تعویض هستند. منبع تغذیه این مسواک، باتری قلمی است که ۶۰ دقیقه شارژدهی دارد.

    این مسواک که البته بدون تایمر است، از خریداران خود از ۵ ستاره، ۳,۷ ستاره دریافت کرده است. از ایرادی که خریداران به این مسواک گرفته‌اند، نایاب بودن سری یدکی آن است.

    جدیدترین انواع مسواک را ببینید

    ۲. خمیر دندان

    خمیردندان در بهداشت دهان و دندان نقشی اساسی دارد و باید خمیردندانی انتخاب کنید که حاوی فلوراید باشد و مینای دندان‌تان را محکم کند و جلوی پوسیدگی دندان‌تان را بگیرد.

    بهترین خمیردندان ها علاوه بر فلوراید، موادی دارند که با حساسیت دندان، التهاب لثه (مرحله اولیه بیماری‌های لثوی)، بوی بد دهان یا پلاک سخت‌شده به نام جرم دندان مبارزه می‌کنند. برخی خمیردندان‌ها معمولا افزودنی‌های دیگری مانند سفیدکننده دارند اما باید بدانید مواد سفیدکننده برای مینای دندان مضر است و به‌ مرور آن را از بین می‌برد. بنابراین از خمیردندان‌های حاوی سفید‌کننده به صورت محدود استفاده کنید.

    [related]7402[/related]

    از پرفروش‌ترین خمیردندان‌های بازار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    خمیر دندان سفیدکننده مریدنت مدل 7 Complete

    بهداشت دهان، مریدنت

    خمیردندان سفیدکننده مریدنت، ضد حساسیت و پوسیدگی بوده و علاوه‌بر ویژگی‌های سفیدکنندگی دندان و محافظت از مینای دندان، ضد باکتری هم هست. این خمیردندان فلوراید دارد و می‌تواند از التهاب‌های لثه و تشکیل جرم دندانی پیشگیری کند و توانایی محافظت ۱۲ ساعته از دندان در برابر پوسیدگی دارد.

    این خمیردندان از خریداران خود از ۵ ستاره، ۳,۹ ستاره دریافت کرده است و در بازار با قیمت ۱۷۵۰۰ تومان به‌ فروش می‌رسد.

    خمیر دندان اورال-بی مدل 1.2.3

    بهداشت دهان، خمیردندان اورال-بی

    خمیردندان اورال-بی هم مانند خمیردندان مریدنت به تمام ویژگی‌های سفیدکنندگی، ضد حساسیت و ضد پوسیدگی مجهز است. این خمیردندان در مقایسه با خمیردندان‌های دیگر توانایی مقابله با جرم، حساسیت، فرسایش مینای دندان و بیماری‌های لثوی دارد.

    این خمیردندان رایحه ملایم و دلپذیر نعنایی دارد؛ از خریداران خود ۳,۶ ستاره دریافت کرده است و در بازار با قیمت نه‌چندان زیادی فروخته می‌شود.

    محبوب‌ترین خمیر دندان‌ها را ببینید

    ۳. نخ دندان

    برای داشتن دندان‌هایی سالم، استفاده از نخ دندان ضروری است. در واقع روزی یکبار حتما باید از نخ دندان استفاده کنید. البته متخصصان بهداشت دهان و دندان توصیه می‌کنند دندان‌هایتان را روزانه دوبار نخ دندان بکشید.

    نخ دندان، تکه‌های مواد خوراکی را که بین دندان‌هایتان گیر کرده‌اند و با مسواک تمیز نمی‌شوند را برداشته و تمیز می‌کند و بدین ترتیب به کاهش پلاک‌های دندان و احتمال پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه کمک می‌کند.

    اگر دندان‌هایتان کاملا کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند، از نخ دندان موم‌دار استفاده کنید. این نوع نخ دندان دارای نوعی پوشش موم‌مانند می‌باشد که می‌تواند به‌راحتی مابین دندان‌های افرادی که فاصله بین‌دندانی آنها کم است حرکت کند و جرم‌های دندان را بیرون کشد.

    نخ دندان‌ها با طعم‌های متفاوت، مانند نعناع و پرتقال، تولید می‌شوند و می‌توانید نوع مورد علاقه خود را بخرید.

    هنگام استفاده از نخ دندان مراقب باشید، به لثه‌تان صدمه نزنید. از پرفروش‌ترین نخ دندان‌های بازار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    نخ دندان نازک‌تر ارکید مدل کلاسیک سبز

    بهداشت دهان، نخ نازکتر

    نخ دندان نازک‌تر ارکید از نخ نایلون، موم طبیعی زنبور و اسانس مجاز نعنا و با بهترین مواد اولیه تحت استانداردهای طبیعی تولید شده است. این نخ دندان که انواع نازک و نازک‌تر دارد، در برابر ساییدگی مقاوم است و موقع استفاده ریش‌ریش و پاره نمی‌شود.

    طول این نخ دندان ۵۰ متر است و به‌راحتی پلاک‌ها و باکتری‌ها را از فضای بین دندان و شیار لثه پاک می‌کند. نخ دندان نازک‌تر ارکید از ۵ ستاره، ۳,۹ ستاره از خریداران خود دریافت کرده است.

    البته نازکی این نخ دندان مناسب دندان‌هایی که بین آنها فاصله وجود دارد، نیست.

    نخ دندان مینا مدل Mint

    بهداشت دهان، نخ دندان مینا

    نخ دندان مینا همانطور که از نامش پیداست، دارای طعم نعناع است و بافتی متراکم دارد و آغشته به موم طبیعی زنبور عسل و حاوی فلوراید است. این نخ دندان به دلیل بافت محکم در برابر پارگی و ریش‌ریش شدن مقاوم است. طول نخ دندان مینا ۵۰ متر است.

    این نخ دندان از خریداران خود از ۵ ستاره، ۳,۹ ستاره کسب کرده است.

    محبوب‌ترین انواع نخ دندان را ببینید

    ۴. پودر و قلم سفیدکننده دندان

    بهترین روش سفید کردن دندان‌ها مراجعه به دندانپزشک است. اما اگر خودتان می‌خواهید در منزل دندان‌هایتان را سفید کنید، استفاده از پودر یا قلم سفیدکننده دندان راه‌ حل آن است. سفیدکننده‌های دندان با استفاده از محلول‌های پروکسید، دندان‌ها را سفید می‌کنند. البته این محصولات برای سفید کردن دندان خوب هستند اما نتیجه‌ای که در دندانپزشکی از سفید کردن دندان‌ها می‌گیرید را موجب نمی‌شوند.

    از بهترین پودر و قلم سفیدکننده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    پودر سفید کننده دندان وی‌وان (Vi-One) مدل Eucalyptus

    بهداشت دهان، وی‌وان

    پودر سفیدکننده دندان وی وان با طعم اکالیپتوس (نوع نعنایی آن هم در بازار وجود دارد) می‌تواند به‌سادگی اثر لکه‌های قهوه‌ای ناشی از مصرف زیاد چای یا سیگار روی دندان‌ها را از بین ببرد. این پودر حاوی ذراتی است که به کاهش جرم و پلاک‌های دندانی کمک کرده و فلوراید را سریع جذب می‌کند.

    به دلیل اینکه سختی ذرات پودر سفید‌کننده دندان وی وان کمتر از مینای دندان است، به آن صدمه‌ای نمی‌زند. همچنین این محصول حاوی ویتامین C است و به استحکام و سالم نگهداشتن لثه‌ها کمک می‌کند.

    این محصول از نظر سرعت و میزان تاثیرگذاری، رایحه مطلوب و ارزش خرید به نسبت قیمت از خریداران خود از ۵ ستاره، ۳,۶ ستاره دریافت کرده است.

    قلم سفید کننده دندان وایت‌اسمایل (WhiteSmile) مدل نعنایی

    بهداشت دهان، وات اسمایل

    استفاده از قلم سفیدکننده دندان، راحت و بی‌دردسر است و نتیجه کار هم ماندگاری بیشتری دارد. شرکت وایت‌اسمایل که شرکتی آلمانی است، بیش از ۱۵ نوع محصول سفیدکننده دندان تولید می‌کند. این قلم سفیدکننده اثر بد و سایشی روی دندان‌ها نمی‌گذارد و می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

    قلم سفیدکننده وایت‌اسمایل ضد حساسیت و ضد پوسیدگی است و در عین حال که دندان‌ها را سفید می‌کند، باکتری‌ها را هم از بین برده و از مینای دندان محافظت می‌کند. این قلم فاقد مواد قندی است و افرادی که دندان‌های حساس دارند، با این قلم دچار مشکل نمی‌شوند.

    بیش از ۱۸۰ نفر از خریداران این محصول در دیجی‌کالا، خرید این قلم را به دیگران پیشنهاد داده‌اند.

    لیست قیمت انواع پودر و قلم سفیدکننده

    ۵. دهان‌شویه

    دهان‌شویه‌های مختلف، مشکلات مختلف دندانی را برطرف می‌کنند. برخی از آنها از جرم دندان‌ها کاسته و از التهاب لثه می‌کاهند. برخی دیگر حاوی فلوراید هستند و جلوی پوسیدگی دندان را می‌گیرند. برخی از دهان‌شویه‌ها هم برای از بین بردن بوی نامطلوب دهان تولید شده‌اند.

    اگر فردی مدتی نمی‌تواند از مسواک و نخ دندان استفاده کند، دهان‌شویه می‌تواند دندان‌های او را در برابر پوسیدگی و بیماری لثوی محفوظ نگه دارد. البته برای اینکه بدانید باید از چه نوع دهان‌شویه استفاده کنید، با پزشک‌تان مشورت کنید.

    از بهترین دهان‌شویه‌های بازار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    دهان‌شویه ایرشا مدل Complete

    بهداشت دهان، ایرشا

    این دهان‌شویه که مناسب بزرگسالان است، پلاک و جرم‌های دندان را برطرف و محیط دهان و دندان را کاملا ضدعفونی می‌کند. محصول حاوی فلوراید و مواد سفیدکننده دندان است و طعم خنکی به دهان می‌دهد. فلوراید پوسیدگی اولیه دندان را ترمیم می‌کند و مقاومت مینای دندان را افزایش می‌دهد. این دهان‌شویه با از بین بردن میکروب‌های مولد بوی بد، دهان را خوشبو می‌کند.

    دهان‌شویه ایرشا فاقد الکل بوده و استفاده از آن سوزشی ایجاد نمی‌کند و مخاط دهان تحریک نمی‌شود. همچنین PH آن متناسب با محیط دهان است و می‌توان از آن هر روز استفاده کرد.

    دهان‌شویه ایرشا از خریداران خود از ۵ ستاره، ۳,۸ ستاره دریافت کرده است و بیش از ۳۹۰ نفر خرید این محصول را پیشنهاد داده‌اند. این دهان‌شویه با قیمت ۱۳۳۰۰ تومان در بازار وجود دارد.

    دهان‌شویه وی‌وان مدل General Cool Mint

    بهداشت دهان، وی‌وان

    دهان‌شویه وی‌وان با طعم نعناع تند محتوی موادی است که با باکتری‌های دهانی مقابله می‌کند و جلوی التهاب لثه را می‌گیرد. این شوینده با استفاده از فلوراید جلوی پوسیدگی‌های دندان را می‌گیرد و با تقویت لثه از بروز بیماری پریودنتال ممانعت می‌کند.

    ریزکف‌های موجود در این دهان‌شویه وارد پلاک‌های دندان شده و آنها را لغزنده می‌کند و بدین ترتیب دندان‌ها با مسواک‌زدن بهتر تمیز می‌شوند.

    در ضمن این دهان‌شویه به مینای دندان در جذب مواد معدنی و کلسیم کمک می‌کند و موجب استحکام دندان می‌شود، PH آن مناسب محیط دهان بوده و وجود عصاره نعناع و اکالیپتوس، نه‌تنها آن را خوشبو می‌کند،‌بلکه باعث طراوت و تازگی دهان می‌شود.

    این محصول از خریداران خود از ۵ ستاره، ۳,۸ ستاره دریافت کرده است و بیش از ۹۹۹ نفر از خریداران این محصول را پیشنهاد داده‌اند.

    پرطرفدارترین دهان‌شویه‌های بازار را ببینید

    [related]7037[/related]

    ۶. پاک‌کننده زبان

    پاک‌کننده‌های زبان با تمیز کردن زبان از باکتری‌هایی که روی آن قرار می‌گیرند، به کاهش بوی بد نفس کمک می‌کنند. البته با خود مسواک‌ها هم می‌توان این کار را به‌خوبی انجام داد. بعد از اینکه دندان‌تان را تمیز کردید، برس مسواک را به روی زبان بکشید. با این کار ۷۰درصد بوی بد نفس برطرف می‌شود.

    اما اگر می‌خواهید در کنار مسواک از پاک‌کننده‌های زبان استفاده کنید، پاک‌کننده‌ زیر از پرفروش‌ترین پاک‌کننده‌ها هستند:

    پاک‌کننده  زبان تریزا (Trisa) مدل Double Action

    بهداشت دهان، تریزا

    این مدل از پاک‌کننده زبان تریزا که مخصوص بزرگسالان است، دو خاصیت پاک‌کنندگی و نرم‌کنندگی و سوهانی جامد و کمی زبر برای برداشتن پلاک‌های زبان دارد. در مدل Double Action پاک‌کننده زبان تریزا قسمتی نرم هم وجود دارد که بخش‌های نرم زبان را تمیز می‌کند.

    سایز سری (Head) این پاک‌کننده ۳,۵ در ۶ است و پد تمیزکننده زبان هم دارد. این پاک‌کننده به‌گونه‌ای طراحی شده که هنگام برخورد با انتهای زبان موجب تهوع فرد نمی‌شود.

    پاک‌کننده زبان تریزا از خریداران خود از ۵ ستاره، ۴ ستاره دریافت کرده است.

    جدیدترین انواع پاک‌کننده زبان را ببینید

    ۷. ماساژور لثه

    ماساژور لثه، وسیله‌ای است که با کمک آن می‌توانید بافت‌های لثه‌تان را محکم کنید و در کنار آن باقیمانده‌های مواد خوراکی یا پلاک‌ها را از روی لثه بردارید. البته این ابزار برای سلامت بافت‌های لثه ضروری نیستند اما به‌طور کلی در تمیز و محکم کردن لثه‌ها، به‌ویژه افرادی که به بیماری‌های لثه مبتلا هستند، بسیار موثر است. این ماساژور جلوی بدتر شدن یا گسترش بیماری لثه در آنها را می‌گیرد.

    وقتی لثه‌هایتان را با ماساژور ماساژ می‌دهید، جریان خون در آن افزایش می‌یابد و اکسیژن بیشتری به بافت‌های لثه یا عفونتی که در لثه وجود دارد می‌رسد. بررسی‌ها نشان داده رساندن اکسیژن بیشتر به بافت‌های لثه، برخی از بیماری‌های لثه را درمان می‌کند.

    همچنین با استفاده از ماساژور می‌توانید به‌راحتی بین دندان‌هایتان را تمیز کنید و از ابتلا به بیماری‌های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کنید.

    هنگام استفاده از ماساژور، ابتدا دندان‌هایتان را به مدت ۲ دقیقه با مسواک نرم تمیز کنید. سپس با نخ دندان مابین دندان‌ها را پاک کنید. بعد از آن نوک دستگاه ماساژور را روی خط لثه گذاشته و با ملایمت آن را حرکت بدهید. پس از اتمام کار ماساژور با استفاده از دهان‌شویه دهان‌تان را بشویید.

    از ماساژورهای لثه که در بازار وجود دارند، می‌توان به مورد زیر اشاره کرد:

    ماساژور لثه جی‌یو‌ام مدل Stimulator

    بهداشت دهان، ماساژور

    این ماساژور دارای سر پلاستیکی از جنس لاتکس است و به علت اینکه گردن آن باریک و بلند است، به‌راحتی به تمام قسمت‌های دهان دسترسی دارد. هنگام استفاده باید ماساژور را درون محلولی از آب و هیدروژن پروکساید قرار دهید و سپس نوک آن را روی لثه بگذارید. این دستگاه را باید بعد از مسواک استفاده کنید.

    ماساژور لثه جی‌یو‌ام مدل Stimulator از خریداران خود از ۵ ستاره، ۳,۲ ستاره کسب کرده است.

    لیست قیمت ماساژور لثه

    ۸. چوب مسواک

    اگر از آن دسته افراد هستید که می‌خواهید برای تمیز کردن دندان‌هایتان از محصولات طبیعی استفاده کنید، چوب مسواک یا مسواک سنتی مناسب‌تان است. چوب مسواک از درخت مسواک (چوج یا اراک) به‌دست می‌آید. بررسی‌ها نشان داده است که استفاده مداوم از گیاه مسواک موجب کاهش تشکیل پلاک دندان و استحکام دندان‌ها می‌شود و چوب مسواک جلوی لک شدن دندان‌ها و رشد باکتری‌ها در دهان را می‌گیرد.

    چوب مسواک حاوی مقادیر زیادی کلرید سدیم (نمک)، فلوئور، سیلیکا، گوگرد، رزین، ویتامین C و مقدار کمی تانن فلاونوئید است که نقش موثری در پیشگیری از پوسیدگی دندان و ضدعفونی و سفیدتر کردن دندان‌ها دارند. در ساخت خمیردندان‌های امروزی از چوب مسواک استفاده می‌شود.

    برای استفاده از چوب مسواک، باید یک روز سر چوب را داخل آب بگذارید و سپس به اندازه یک تا یک‌ونیم سانتی‌متر پوسته آن را بتراشید و به‌آرامی بین دندان‌ها گذاشته و بجوید تا ریش‌ریش شده و حالت برس پیدا کند و سپس از آن برای تمیز کردن دندان‌هایتان استفاده کنید.

    چوب مسواک کار مسواک‌های معمولی و خمیردندان را با هم انجام می‌دهد.

    از بهترین چوب مسواک‌ها می‌‌توان به مورد زیر اشاره کرد:

    چوب مسواک مدل ARAK

    بهداشت دهان، چوب مسواک

    چوب مسواک مدل ARAK می‌تواند نیاز افراد علاقه‌مند به مصرف محصولات ارگانیک برطرف کند. این محصول از خریداران خود از نظر کیفیت ساخت و ویژگی تمیزکنندگی از ۵ ستاره، ۳,۵ ستاره دریافت کرده است.

    محبوب‌ترین انواع چوب مسواک را ببینید

    کلام آخر

    در این مطلب با مهم‌ترین ابزارها برای حفظ سلامت بهداشت و دندان آشنا شده و از هر کدام چند مدل پرفروش را معرفی کردیم. هرچند استفاده از این محصولات ضروری است اما نباید فراموش کرد برای داشتن دندان‌های سالم و لبخند زیبا، مراجعه مرتب و حداقل هر ۶ ماه یکبار به دندانپزشک است. [see_also]7487[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید