۱۰ وسیله برای کسانی که می‌خواهند ویدیو بلاگر شوند

۱۰ وسیله برای کسانی که می‌خواهند ویدیو بلاگر شوند
راهنمای مطالعه

    یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌های اینترنتی که امروزه به‌عنوان شغلی پردرآمد و دلخواه تبدیل شده است ویدیوبلاگینگ یا تولید محتوای ویدیویی است. اگر شما هم قصد ورود به این حوزه را دارید، این مطلب را بخوانید تا بدانید به چه وسایلی برای ویدیو بلاگر شدن نیاز دارید.

    قبل از شروع باید بگویم که لازم نیست از همان ابتدای کار تمام وسایل موجود در این فهرست را تهیه کنید. به‌مرور زمان با پیشرفت کارتان آنهایی را که نیاز دارید خواهید خرید.

    چقدر بودجه دارید؟

    اولین سوالی که باید از خودتان بپرسید این است که برای خرید لوازم چقدر بودجه دارید. اگر بودجه محدودی دارید نیازی به نگرانی نیست چون اغلب ویدیو بلاگرهای کارشان را خیلی ساده شروع می‌کنند. کافی است با گوشی‌تان یک ویدیو ضبط کنید و مستقیما در یوتیوب بارگذاری کنید. به همین سادگی!

    شما با همین گوشی هم می‌توانید مخاطب زیادی برای خودتان دست و پا کنید اما برای اینکه در دنیای بلاگرهای بزرگ حرفی برای گفتن داشته باشید، باید کیفیت کارتان را بالا ببرید و سراغ خرید ابزارهای دیگری مثل دوربین‌های حرفه‌ای، اکشن کمرا، لنزهای با کیفیت، سیستم‌های کامپپوتری قدرتمند برای تدوین حرفه‌ای، پهپاد و ابزارهایی از این دست بروید.

    فارغ از اینکه چقدر بودجه در اختیار دارید یک پیشنهاد دوستانه به شما می‌کنیم: همیشه وقتی پای فناوری به میان می‌آید، جدیدترین و به‌روزترین تجهیزاتی را که بودجه‌تان اجازه می‌دهد بخرید. در غیر این‌ صورت خیلی زود باید آنها را عوض کنید. چیزی را بخرید که حداقل ۳ تا ۵ سال دیگر قدیمی نشود.

    ۱. گوشی با دوربین قدرتمند

    اطمینان حاصل کنید که دوربین گوشی شما صدای خوبی می‌گیرد و تصاویر آن کیفیت 4K را دارند. بیشتر گوشی‌های جدید این قابلیت‌ها را دارند اما در مطلب راهنمای خرید بهترین گوشی‌ها از نظر دوربین می‌توانید مناسب‌ترین گزینه‌ها را در ۳ رده اقتصادی، میان رده و پرچمدار پیدا کنید. بهتر است مدل‌هایی را انتخاب کنید که از باتری‌های پر ظرفیت یا توان شارژ بالا بهره می‌برند در این صورت با هر بار شارژ فرصت بیشتری بار فیلمبرداری خواهید داشت.

    قدرتمندترین گوشی‌های بازار را ببینید

    ۲. دوربین‌های اقتصادی و حرفه‌ای

    ویدیو بلاگر - دوربین کوچک

    دوربین اقتصادی Point and shoot

    یک دوربین کوچک Point and shoot چیزی بین دوربین گوشی و دوربین DSLR حرفه‌ای است. از دوربین گوشی خیلی پیشرفته‌تر است ولی به‌اندازه دوربین DSLR نه پیچیده است و نه گران بنابراین حسابی به کارتان می‌آید.

    نقطه‌ضعف این دوربین‌ها این است که جک میکروفون خارجی ندارند. بنابراین نمی‌توانید از فاصله‌ای خیلی دور ویدیو ضبط کنید، چون کیفیت صدا پایین می‌آید.

    گوشی با قدرت تصویربرداری بالا یا دوربین کوچک در ۳ مورد زیر به کمک شما می‌آید:

    • ویدیوهای سلفی یا درحال‌حرکت

    وقتی دارید راه می‌روید یا می‌خواهید ویدیوی سلفی بگیرید مسلما دوربین بزرگ به‌دردتان نمی‌خورد. به همین دلیل است که دوربین کوچک برای هر ویدیو بلاگر لازم است. این دوربین‌ها سبک هستند و راحت می‌توانید تنظیم‌شان کنید.

    • پشتیبان‌گیری

    برای پشتیبان‌گیری از ویدیوهایی که می‌گیرید مخصوصا اگر در محیط‌هایی هستید که به سیستم دسترسی ندارید، لازم است یک دوربین برای بکاپ گرفتن داشته باشید.

    • ضبط ویدیوهای بی‌رول

    ویدیوهای بی‌رول (B-roll) ویدیوهایی هستند که در آن سازنده ویدیو به جز تصویر خودش در هنگام صحبت‌کردن هرازگاهی ویدیوی دومی را برای توضیح بیشتر با جزئیات کافی نشان می‌دهد و به‌نوعی زمانی که لازم است گفته‌هایش را درحین توضیح به‌شکل عملی نشان دهد از این تکنیک استفاده می‌کند. دوربین‌های کوچک را می‌توانید روی سه‌پایه تنظیم کنید یا به دوست‌تان بدهید تا ویدیوهای لازم را بگیرید.

    دوربین بدون آینه یا DSLR؛ گرفتن تصاویر حرفه‌ای

    ption id="attachment_37845" align="alignnone" width="850"]ویدیو بلاگر - دوربین بزرگ دوربین 90D بزرگ مخصوص ویدیوهای حرفه‌ای

     

    دو نوع دوربین بزرگ وجود دارد که درواقع عملکرد آنها شبیه هم است ولی تفاوت‌هایی مهم با هم دارند.

    • DSLR مثل کانن 90D
    • بدون آینه مثل کانن M50

    نوع بدون آینه سبک‌تر است و در مقایسه با  DSLR لنزهای کمتری دارد. این مدل آینه رفلکس ندارد.

    دوربین DSLR

    دوربین DSLR کانن 90D یکی از بهترین دوربین‌هاست و کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد. قیمت آن هم از دوربین‌های مشابه خودش بهتر است.

    دوربین‌های 90D تصاویری با رزولوشن 4k با فریم‌ریت ۳۰p و فول‌اچ‌دی (Full HD) با ۱۲۰p می‌گیرند (این یکی برای تصاویر آهسته بسیار مناسب است). این دوربین‌ها میکروفن‌جک خارجی و صفحه‌نمایش LCD قابل‌تنظیم دارند.

    دوربین بدون آینه

    دوربین بدون آینه بیشتر قابلیت‌های دوربین DSLR را دارد. کانن M50 یکی از بهترین دوربین‌های بدون آینه است که لنز ۱۵ تا ۴۵ میلی‌متری دارد، صفحه‌نمایش لمسی آن قابل‌تنظیم است و میکروفون جک هم دارد. میکروفون Rode و کارت حافظه هم با آن همراه است.

    [related]24364[/related]

    چرا این دوربین‌های بزرگ برای ویدیو بلاگرهای حرفه‌ای لازم هستند:

    سه دلیل وجود دارد که چرا باید دوربین DSLR یا بدون آینه را داشته باشید:

    • لنزهای قابل‌تعویض

    در این دوربین‌ها خیلی سریع در عرض چند ثانیه می‌توانید لنزها را تعویض کنید. به همین دلیل نیازی به خرید و حمل‌ونقل چند دوربین ندارید، کافی است یکی‌دوتا لنز اضافی داشته باشید.

    • ورودی میکروفون

    جک میکروفون در حفظ کیفیت صدا حین فیلمبرداری بسیار مهم است. این دوربین‌ها به‌شکل پیش‌فرض از جک میکروفون دارند بنابراین اگر کیفیت صدا برایتان مهم است بهتر است دوربین DSLR یا بدون آینه داشته باشید.

    • کیفیت تصویر عالی

    اگرچه دوربین‌های کوچک Point and shoot خوب هستند، باز هم کیفیت تصویر در آنها با این دوربین‌ها قابل‌مقایسه نیست. توانایی تغییر لنزها به شما امکان می‌دهد بهترین کیفیت را داشته باشید.

    نکته: از دوربین DSLR می‌توانید به‌عنوان وب‌کم هم استفاده کنید.

    محبوب‌ترین دوربین‌های فیلم‌برداری را ببینید

    ۳. لنزهای حرفه‌ای

    ption id="attachment_37846" align="alignnone" width="850"]ویدیو بلاگر - لنزهای قابل تعویض لنزهای ۱۶ - ۳۰۰ میلیمتری تامرون کیفیتی عالی دارند

     

    یک ویدیو بلاگر باید از لنزی استفاده کند که زاویه دید گسترده‌ای داشته باشد. کمترین عدد مربوط به فاصله کانونی این لنزها ۱۵ تا ۱۸ میلی‌‌متر است. این مقدار به شما کمک می‌کند پس‌زمینه وسیعی را در تصویر داشته باشید.

    هر چه فاصله کانونی بیشتر باشد (یعنی عدد آن پایین‌تر باشد) فاصله‌تان به دوربین باید نزدیک‌تر باشد.

    فاصله کانونی ۱۶ میلی‌متری: در  این لنزها باید نزدیک‌تر به دوربین بایستید. بهترین فاصله صورت شما از این دوربین‌ها حدود ۳۰ تا ۴۰ سانتی‌متر است. در این شرایط صدای واضح‌تری خواهید داشت و البته بسته به صداهایی که در پس‌زمینه وجود دارند ممکن است حتی به میکروفون دیگری نیاز نداشته باشید.

    ۵۰ میلی‌متری: با این لنز باید کمی دورتر از دوربین بایستید. این امر روی صدا و وسعت پس‌زمینه تأثیر می‌گذارد.

    لنزهای تامرون (Tameron) از محبوب‌ترین لنزهای دوربین هستند. لنز ۱۶-۳۰۰ میلی‌متری تامرون می‌تواند روی فاصله کانونی خیلی گسترده (۱۶ میلی‌متری) تا تله فوتو (۳۰۰ میلی‌متری) تنظیم شود.

    این لنزها برای هر نوع ویدیو از بی‌رول گرفته تا تاکینگ هد (ویدیویی که در آن فردی که صحبت می‌کند کاملا جلوی لنز صحبت می‌کند و فقط سر و گردنش مشخص است) مناسب هستند. تنظیمات آنها بسیار زیاد است و احتمالا دیگر به لنزهای بیشتری نیاز نخواهید داشت.

    مشاهده تصاویر و قیمت لنزهای تامرون

    ۴. میکروفن

    ption id="attachment_37847" align="alignnone" width="850"]ویدیو بلاگر - میکروفن میکروفن رود (Rode) یکی از بهترین انواع میکروفن

     

    یک نکته بسیار مهم در ساخت ویدیو وجود دارد و آن این است:

    مردم حاضرند ویدیویی را ببینند که بی‌کیفیت است و حتی لرزش دارد، اما ویدیویی را که صداهایش مبهم و بی‌کیفیت باشد تحمل نمی‌کنند.

    صدای خوب و واضح در ویدیو بسیار اهمیت دارد از اینرو میکروفن باکیفیت چیزی است که نباید در خرید آن کوتاهی کنید.

    Rode VideoMicPro یکی از بهترین انواع میکروفن است و واقعا بهتر از آن پیدا نمی‌کنید. کافی است آن را روی دوربین DSLR یا بدون آینه سوار کنید، سپس آن را به میکروفن جک دوربین متصل کنید و صدا به‌راحتی با کیفیتی بالا ضبط می‌شود.

    مشاهده تصاویر و قیمت این میکروفون

    برخی از میکروفن‌ها ویژگی جذب شوک هم دارند که سروصدا و لرزش‌های ناخواسته را حذف می‌کند.

    بررسی‌ها نشان می‌دهد میکروفن Rode VideoMicPro در بین یوتیوبرها محبوب‌ترین است. اگر تصمیم به تهیه این ابزار گرفتید برای آشنایی با معیارهای یک میکروفون خوب به مطلب راهنمای خرید میکروفون و برای انتخاب مدل مناسب به بهترین میکروفون های یقه‌ای و رومیزی سر بزنید.

    ۵. سه پایه و مونوپاد

    ویدیو بلاگر - سه پایه

    سه پایه

    یکی دیگر از ملزومات اصلی هر ویدیو بلاگر سه پایه است. ویدیوهایی که می‌گیرید باید کیفیت خوبی داشته باشند درست است؟ پس باید آنها را روی سه‌پایه‌ای قرار دهید که آن را پایدار نگه دارد و تکان نخورد.

    یک سه‌پایه خوب هم کارتان را راه می‌اندازد. نیاز نیست حتما دنبال بهترین و فوق‌العاده‌ترین آنها باشید. سه‌پایه در سه اندازه کوچک، متوسط و بزرگ موجود است. اگر چند دوربین دارید می‌توانید هر سه سایز را داشته باشید.

    سه‌پایه‌های جابی گوریلا (Joby GorillaPod) از بهترین مدل‌های بازار است. این سه‌پایه انعطاف‌پذیر است و می‌توانید آن را روی میز، پیشخوان، نیمکت و نظایر آنها قرار دهید. حتی می‌توانید پایه‌های آن را دور شاخه درخت بپیچید.

    مشاهده تصاویر و قیمت سه‌پایه جابی گوریلا

    ption id="attachment_37849" align="alignnone" width="850"]ویدیو بلاگر - سه پایه گوریلا سه پایه انعطاف‌پذیر را به درخت هم می‌توانید ببندید

     

    این سه‌پایه‌ها برای دوربین‌های ۳ کیلوگرمی DSLR و بدون آینه هم مناسب هستند، اما انتظار نداشته باشید که جوابگوی لنزهای تله فوتو هم باشند.

    این لنزها هم سنگین هستند و هم طول بلندی دارند؛ به همین دلیل اگر آنها را روی سه‌پایه قرار دهید به زمین می‌افتد یا به سمتی که وزنش می‌کشد می‌چرخد.

    برای دوربین‌های کوچک، یک سه‌پایه سبک با پایه‌های مغناطیسی که بتواند دوربین‌های تا ۳۲۵ گرم را نگه دارد مناسب است.

    [related]12020[/related]

    مونوپاد

    ویدیو بلاگر - مونوپاد

    برای دوربین‌های کوچک یا دوربین‌های گوشی، استیک سلفی یا مونوپاد بهتر است. دکمه‌ای در آن تعبیه شده است که ۱۸۰ درجه دوربین را می‌چرخاند. با این ویژگی می‌توانید محیط اطراف را هم به بیننده نشان بدهید.

    برخی از سه‌پایه‌ها قابلیت تبدیل به مونوپاد را دارند، بنابراین با یک تیر دو نشان می‌زنید. مونوپاد نمی‌تواند دوربین بزرگ را نگه دارد، پس اگر می‌خواهید یکی از این دو وسیله را بگیرید، سه‌پایه بخرید.

    پرفروش‌ترین انواع مونوپاد را ببینید

    ۶. تجهیزات نورپردازی

    تماس تصویری حرفه‌ای

    از آنجا که لنزهای کوچک روی موبایل یا حتی برخی فلاش‌های دوربین قدرت چندانی برای ایجاد نور دلخواه ندارند، برای ثبت ویدیو‌های با کیفیت باید از منبع نور خارجی استفاده کنید. این تجهیزات از رینگ‌ لایت‌های ارزان قیمت تا نورهای حرفه‌ای گرانقیمت را شامل می‌شود.

    رینگ لایت معمولا شامل ده‌ها LED کوچک است که امکان تنظیم نور بر اساس شرایط محیط را به شما می‌دهند. روشنایی ساطع شده از رینگ لایت‌ها برخلاف لامپ‌های معمولی بسیار نرم است و با پوشش بالای ۱۵۰ درجه به راحتی تمام چهره و زوایای اطراف را پوشش می‌دهد.

    رینگ لایت‌ها به صورت ویژه برای موبایل یا دوربین‌های کوچک طراحی شده‌‌اند. اگر می‌خواهید سطح کارتان را به استودیوهای حرفه‌ای نزدیک کنید به جای رینگ لایت از نورهای ثابت قوی‌تر استفاده کنید. این تجهیزات با تولید نوری طبیعی و نرم تصویری شفاف، واضح و چشم نوازتر را به مخاطب ارائه می‌کنند.

    پرطرفدارترین رینگ لایت‌ها را ببینید

    ۷. مانت کوله‌پشتی؛ فیلم‌برداری حین حرکت

    ption id="attachment_37853" align="alignnone" width="850"]ویدیو بلاگر - مانت این دوربین بزرگ را به مانت نمی‌توانید متصل کنید و فیلم بگیرید، ولی می‌تواند آن را برایتان نگه دارد

     

    مانت نوعی قاب کوچک است که روی کوله‌پشتی نصب می‌شود و می‌توانید دوربین کوچک یا گوشی را در آن جاسازی کنید. این قاب مانند یک گیره دوربین را نگه می‌دارد تا هنگام راه‌رفتن بتوانید فیلم بگیرید.

    این مانت کاربرد دیگری هم دارد و می‌توانید زمانی که در حال فیلم‌گرفتن نیستید، دوربین DSLRتان را به آن متصل کنید تا جایش امن باشد.

    ۸. پهپاد

    ption id="attachment_37854" align="alignnone" width="850"]ویدیو بلاگر - پهپاد پهپاد، مدل Mavic Mini

     

    پهپاد از ابزارهایی است که تنها به درد تعداد معدودی از ویدیو بلاگرها می‌خورد. این ابزار به شما اجازه ثبت ویدیوها و تصاویر هیجان انگیز از ارتفاع را می‌دهد و اگر در زمینه‌‌هایی مثل گردشگری، حیات وحش یا خودرو قصد تولید محتوا دارید، کیفیت کارتان را دو چندان می‌کند. البته هر کشوری قوانین خاص خودش را درباره استفاده از پهپاد دارد و باید برای آن مجوز داشته باشید.

    دو مدل از محبوب‌ترین پهپادها:

    • پهپاد مویک پرو (Mavic 2 Pro): دارای سنسوری ۲۰ مگاپیکسلی با وضوح تصویر 4k است. زمان پرواز آن ۳۱ دقیقه است و گیمبال سه محوره برای حذف لرزش‌های ناخواسته دارد.
    • پهپاد مویک مینی (Mavic Mini): دارای سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی با وضوح تصویر 2.7k است. زمان پرواز ۳۰ دقیقه‌ای و گیمبال سه محوره نیز از دیگر ویژگی‌های آن است.

    مشاهده تصاویر و لیست قیمت انواع پهپاد

    ۹. نرم‌افزارهای ویرایش ویدیو

    در انتهای کار باید ویدیوهایی را که گرفته‌اید ویرایش و سرهم کنید تا یک ویدیوی کامل و جذاب داشته باشید. برنامه‌های بی‌شماری برای این کار وجود دارد. برخی از آنها پولی و برخی دیگر رایگان هستند. دو تا از برنامه‌های محبوب عبارت‌اند از:

    • Vegas Movie Studio Platinum: با قابلیت ویرایش متن، قابلیت اصلاح رنگ و صدا در صورت تمایل. بسیار قدرتمند و درعین‌حال کارکردن با آن ساده است.
    • Adobe Premiere Pro: این برنامه پولی است ولی فوق‌العاده قدرتمند با قابلیت‌های زیاد است. ازنظر رابط کاربری چندان جالب نیست ولی نتایجی شگفت‌انگیز به شما ارائه می‌دهد.
    • Final Cut Pro X: این مورد که مخصوص اکوسیستم اپل است رایگان نیست اما کاربران اپل از آن رضایت دارند.

    ۱۰. دیگر ابزارهای ویدیو بلاگر

    ویدیو بلاگر - روشنایی

    • باتری‌های اضافی: همیشه ۲ یا ۳ باتری اضافی برای هر دوربین داشته باشید.
    • پاوربانک: یک پاوربانک کاملا شارژشده می‌تواند پس از تمام شدن شارژ گوشی یا برخی از دوربین‌ها به دادتان برسد.
    • کارت حافظه: بهتر است تصاویرتان را در دو کارت حافظه بریزید که اگر پاک شد حسرتش را نخورید. ۲ یا ۳ کارت برایتان کافی است.
    • کیسه ضدآب: حتی اگر کوله‌پشتی ضدآب دارید، باز هم بهتر است یک کیسه دیگر درون آن قرار دهید تا اگر باران ببارد تجهیزات‌تان ایمن بماند.
    • شیلد برای باد: این شیلدها می‌تواند صدای باد را که باعث محوشدن صدای ویدیو می‌شود کاهش دهد.
    • کوله پشتی: یک کوله‌پشتی جادار که فضاهای مختلفی برای سازمان‌دهی همه وسایل‌تان داشته باشد تهیه کنید.
    • وب‌کم: وب‌کم هم از ابزارهای مفیدی است که نباید آن را نادیده بگیرید. این وسیله برای به‌روزرسانی ویدیوی کوتاه یا یک ویدیوی آموزشی وقتی پشت میز کارتان نشسته‌اید بسیار کاربردی است.
    • پالت گریم:در کنار نورپردازی مطلوب از پالت گریم هم استفاده کنید چرا که خستگی را از چهره شما زدوده و ظاهری آراسته و حرفه‌ای‌تر به شما  هدیه می‌دهد.

    جدیدترین انواع پالت گریم را ببینید اگر ویدیو بلاگر هستید یا تجربه این کار را دارید، برایمان در دیدگاه‌ها بنویسید از چه لوازم دیگری استفاده می‌کنید که در این مطلب به آنها اشاره نشده است. [see_also]28788[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید