با ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان چه خودرویی بخریم؟

با ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان چه خودرویی بخریم؟
راهنمای مطالعه

    ۶ مدل از بهترین ماشین تا ۳۰۰ میلیون را معرفی ‌کرده‌ایم که از نظر ظاهری، فنی و قدرت موتور، ایمنی و آپشن‌ها بهترین شرایط را دارند.

    با ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون چه ماشینی بخریم؟ این سوال ممکن است ذهن مشتریان زیادی را به خود مشغول کرده باشد؛ چراکه گزینه‌های متعددی در این رنج قیمت حضور دارند و ویژگی‌های هرکدام از آنها می‌تواند متناسب با نیاز دسته‌ای از مشتریان باشد اما جوابگوی احتیاجات گروهی دیگر نباشد.

    اگر شما هم دنبال جواب این سوال هستید با ما همراه شوید تا ۶ مدل از بهترین ماشین تا ۳۰۰ میلیون را به شما معرفی کنیم. پیش از این هم بهترین ماشین تا ۱۰۰ میلیون و ماشین تا ۲۰۰ میلیون را معرفی کرده‌ بودیم.

    راهنمای خرید خودرو از ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان

    ۱. پژو 405 SLX

    ماشین تا ۳۰۰ میلیونپژو 405 SLX را باید یکی از کم استهلاک‌ترین و مناسب‌ترین مدل‌های ماشین تا ۳۰۰ میلیون برای مصارف خانوادگی دانست؛ زیرا این سدان جمع‌وجور به موتور ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ TU5 مجهز شده که نسبت به پیشرانه XU7 پژو ۴۰۵ جی‌ال‌ایکس استهلاک به مراتب پایین‌تری دارد.

    قطعات آن نیز به‌طور گسترده و با قیمت مناسب در همه‌ جا یافت می‌شود. مصرف سوخت تقریبا پایین، کابین جادار، صندوق عقب نسبتا بزرگ از جمله دیگر مزیت‌های این خودرو به شمار می‌روند.

    البته باید بدانید که شتاب اولیه پژو 405 SLX مجهز به موتور ۱۶ سوپاپ ۱۰۵ اسب بخاری، اندکی کمتر از ۴۰۵ جی ال ایکس است، اما با این حال مطمئنا خانواده‌ها نسبت به استهلاک پایین و همچنین سروصدای بسیار کمتر موتور این خودرو رضایت بیشتری خواهند داشت.

    ۲. پژو ۲۰۷ دنده‌ای مدل ۹۹

    راهنما خرید خودرو از 200 تا 300 میلیون

    اگر خانواده کم‌جمعیتی دارید و یا سن و سالتان هنوز رایحه خوش جوانی را از دست نداده، بهتر است پژو ۲۰۷ دنده‌ای مدل ۹۹ را به عنوان یک هاچبک نسبتا جذاب، شیک و خوش‌پرستیژ، جزو اولویت‌های خود قرار دهید.

    بخش فنی این ماشین تا ۳۰۰ میلیون تفاوتی با پژو ۲۰۶ تیپ ۵ مجهز به موتور ۱۶ سوپاپ ۱.۶ لیتری tu5 ندارد. بنابراین استهلاک پایین بخش فنی، گستردگی لوازم یدکی، هزینه تعمیرات پایین جزو مزیت‌های فنی این هاچبک فرانسوی به شمار می‌رود.

    موتور پژو ۲۰۷ برابر ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و شتاب صفر تا صد ۱۱.۶ ثانیه را رقم می‌زند. بنابر‌این اگر خرید یک هاچبک شکیل و نسبتا چابک با قیمت حدود ۳۰۰ میلیون تومان را مدنظر دارید، پژو ۲۰۷ دنده‌ای مدل ۹۹ را در نظر داشته باشید. البته باید بدانید که ردیف عقب پژو ۲۰۷ چندان جادار نیست و افراد بزرگسال نمی‌توانند در این بخش احساس راحتی کامل داشته باشند.

    ۳. دنا پلاس معمولی مدل ۹۸

    ماشین تا ۳۰۰ میلیون

    اما آن دسته از خانواده‌هایی که نیاز به یک سدان داخلی با طراحی ظاهری جذاب‌تر به همراه کابین نسبتا جادار و صندوق عقب بزرگ دارند، می‌توانند روی دنا پلاس معمولی کارکرده مدل ۹۸ حساب کنند.

    این خودرو داخلی نسبت به دیگر تولیدات ایرانی در فهرست ماشین تا ۳۰۰ میلیون ظاهری جذاب و مهیج‌تر دارد، کابین آن لوکس‌تر به نظر می‌رسد و امکانات رفاهی بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ از جمله آپشن‌هایی مثل: کروز کنترل، سانروف، صندلی‌های برقی، تهویه اتومات و... در این خودرو موجود هستند که در عمده گزینه‌های حاضر در این محدوده قیمت خودرو یافت نمی‌شوند.

    دنا پلاس به موتور EF7 تنفس طبیعی به قدرت ۱۱۵ اسب بخار مجهز شده و شتاب صفر تا صد آن برابر ۱۳.۶ ثانیه است. بنابراین از لحاظ توان فنی نیز کشش و شتاب کافی را جهت مصارف عادی و روزانه در اختیار شما قرار خواهد داد.

    [related]42012[/related]

    ۴. پژو ۲۰۶ صندوقدار V8 مدل ۱۴۰۰ صفر

    ماشین تا ۳۰۰ میلیون

    پژو ۲۰۶ اس دی بیشتر به درد آن دسته خانواده‌های کم‌جمعیت می‌خورد که احتیاج به صندوق عقب بزرگتر از مدل هاچبک دارند و همچنین از ظاهر پژو ۴۰۵ و یا پژو پارس چندان خوششان نمی‌آید.

    این سدان داخلی به موتور ۱.۶ لیتری TU5 مجهز است و از لحاظ خدمات پس از فروش و قطعات یدکی با هیچ مشکلی روبرو نیست.

    همچنین عملکرد نرم موتور و عایق‌بندی نسبتا قابل قبول کابین نیز آسایش بیشتری را حین سواری با پژو ۲۰۶ صندوقدار برای شما فراهم می‌آورد. ضمن آنکه با بودجه کمتر از ۳۰۰ میلیون می‌توانید پژو ۲۰۶ صندوقدار وی ۸ صفر کیلومتر خریداری کنید و تا مدتی از مزایای گارانتی آن نیز بهره‌مند شوید.

    ۵. پژو پارس LX مدل ۱۴۰۰ صفر

    ماشین تا ۳۰۰ میلیون

    پژو پارس ال ایکس صفر کیلومتر یکی از جذاب‌ترین‌ها در فهرست ماشین  تا۳۰۰ میلیون تومان برای خانواده‌های ایرانی به شمار می‌رود. این خودرو از لحاظ فنی تفاوتی با ۴۰۵ اس ال ایکس ندارد اما پرستیژ ظاهری آن بسیار بالاتر بوده و کلاس اجتماعی بیشتری برای مالک خود به ارمغان می‌آورد.

    امکانات آن کمی بیشتر از پژو ۴۰۵ است، بازار دست دومش به‌شدت پررونق دنبال می‌شود، از لحاظ استهلاک نیز به دلیل برخورداری از موتور ۱۶ سوپاپ 1600، در وضعیت بهتری نسبت به پژو پارس ساده با موتور ۱۸۰۰ سی‌سی قرار دارد و صدای موتور کمتر درون کابین شنیده می‌شود. با این حال شتاب آن مقداری کمتر از پژو پارس معمولی خواهد بود.

    البته باید خاطرنشان کنیم که اگر فکر می‌کنید جعبه دنده اتومات جزو نیازهای اصلی شماست، می‌توانید روی پژو پارس اتوماتیک کارکرده نیز در این محدوده قیمت خودرو حساب کنید.

    ۶. برلیانس H330 مدل ۹۷ دنده‌ای

    راهنمای خرید خودرو از 200 تا 300 میلیون

    اگر از تولیدات سنتی داخلی خسته شده‌اید و بیشتر نیاز دارید تا یک سدان نسبتا جدیدتر با طراحی ظاهری تقریبا به‌روز و کلاس اجتماعی مناسب‌تر را خریداری کنید، می‌توانید برلیانس اچ ۳۳۰ مدل ۹۷ دنده دستی مجهز به موتور ۱۶۵۰ سی‌سی را به عنوان ماشین تا ۳۰۰ میلیون تومان بخرید.

    این سدان چینی مونتاژ داخل از لحاظ قطعات و لوازم بدنه نسبت به دیگر تولیدات داخلی هزینه بیشتری را برای شما به دنبال خواهد آورد اما در عین حال از مزیت‌هایی مثل طراحی ظاهری زیبا، کابین نسبتا جادار، عملکرد فنی متقاعد کننده، سروصدای کم موتور و آسایش سواری مناسب سود می‌برد و می‌تواند یکی از گزینه‌های مطلوب در محدوده کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان باشد.

    جمع‌بندی بهترین ماشین تا ۳۰۰ میلیون

    در پایان راهنمای خرید خودرو از ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان باید اشاره کنیم که در زمان نگارش این مقاله گزینه‌های کارکرده متعدد دیگری نیز در این محدوده قیمت قابل خریداری هستند که از جمله آنها می‌توان به تندر ۹۰ E2 مدل ۹۷ اشاره کرد. این خودرو گرچه طراحی ظاهری سطح پایینی دارد، کیفیت متریال کابین آن چنگی به دل نمی‌زند و همچنین صندلی‌های آن در مسافرت‌های طولانی می‌تواند خستگی بیشتری را بر بدن شما وارد آورد، اما از لحاظ استهلاک و کیفیت فنی نسبت به اکثر تولیدات داخلی در رده بهتری قرار می‌گیرد و می‌تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که بیشتر به دنبال دوام و کیفیت فنی بالای اتومبیل خود هستند. [see_also]38386[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید