کاربردی‌ترین لوازم نظم دهنده خانه را بشناسید

کاربردی‌ترین لوازم نظم دهنده خانه را بشناسید
راهنمای مطالعه

    داشتن خانه‌ای مرتب و زیبا، خواست هرکسی است. اگر می‌خواهید گوشه و کنار خانه‌تان تمیز و مرتب باشد، باید چند وسیله کاربردی تهیه کنید. در این مقاله به کاربردی‌ترین لوازم نظم دهنده خانه، اشاره شده است که می‌توانید با خریداری آنها، خانه‌تان را همیشه منظم نگه‌ دارید.

    ۱. تقسیم‌کننده کشوها

    لوازم نظم دهنده، تقسیم کننده

    این تقسیم‌کننده کشو، وسیله‌ای عالی برای مرتب کردن کشوهای خانه است. با خرید آن می‌توانید محتویات کشو را خیلی مرتب در بخش‌های مختلف این تقسیم‌کننده قرار دهید و هر زمان چیزی لازم داشتید، بدون دردسر به آن دسترسی پیدا کنید. این تقسیم‌کننده از ۸ قطعه قابل تنظیم تشکیل شده و می‌توانید آن را نسبت به کشو و وسایل موجود در کشو، کوچک و بزرگ کنید. البته این وسیله فقط مناسب کشوهای بزرگ است و برای کشوهای کوچک و نسبتا کم‌عمق چندان کارایی ندارد.

    ۲. جعبه ابزار شش کشو

    لوازم نظم دهنده، جعبه ابزار

    این جعبه ابزار که نوع ۱۰ کشویی آن هم تولید شده است، جزو بهترین لوازم نظم دهنده برای ابزارآلات مورد نیاز در منزل است. سطح بالایی آن، چوبی است تا بتوان از آن به عنوان میز کار استفاده کرد. درون هر کشو،نوعی پارچه، گذاشته شده است تا جلوی خراش و از بین رفتن کابینت گرفته شود. اما اگر این مت صدمه ببیند، ممکن است رنگ داخل کشوها به دلیل خراش‌هایی که برمی‌دارد، از بین برود و حتی زنگ بزند. در واقع این جعبه، در برابر خراش حساس است و در صورت از بین رفتن لایه رنگی آن، به سرعت دچار زنگ‌زدگی می‌شود.

    این جعبه ابزار با برند تنگ تولز «Teng Tools» خریداران بسیاری داشته است.

    ۳. کتابخانه قابل مونتاژ

    لوازم نظم دهنده، کتابخانه

    با استفاده از مکعب‌های استیلی گالوانیزه می‌توانید برای نگهداری کتاب، مجلات و هر کتاب مرجعی، کتابخانه درست کنید. این وسیله برای اتاق نشیمن و دفتر کار بسیار مناسب است. خیلی راحت می‌توانید مکعب‌ها را به هر شکلی که دوست دارید، روی هم سوار کنید و برای خود کتابخانه و یا هر قفسه دیگری که مایلید، درست کنید.

    برخی از خریداران معتقدند که این مکعب‌ها آنقدر محکم نیستند که بتوان به آنها اعتماد کرد. آنها می‌گویند، اتصال‌های این مکعب‌ها نمی‌توانند بار زیادی را تحمل کنند. بنابراین قفسه‌هایی که با این مکعب‌ها مونتاژ می‌شوند را نمی‌توان برای وسایل سنگین به‌کار برد. درضمن اگر یکی از این مکعب‌ها بعد از مدتی استفاده از بین برود، ممکن است دیگر نمونه آن در بازار تولید نشود و قفسه‌تان ناقص بماند. البته نوع چوبی این کتابخانه در بازار وجود دارد که مشکلات اتصالات را هم ندارد. می‌توانید تعداد قفسه‌ها را برمبنای نیازتان سفارش دهید. این گزینه جزو کاربردی ترین لوازم نظم دهنده است.

    ۴. باکس‌های نظم دهنده

    لوازم نظم دهنده، باکس

    این باکس‌های بسیار زیبا و شیک جزو لوازم نظم دهنده هستند و به راحتی می‌توانند به عنوان دکور هر اتاقی استفاده شوند. در عین حال راه حلی عالی برای نگهداری وسایل پرحجم‌‌اند. می‌توانید آن را روی کمد اتاق یا کنار وسایل دیگرتان در اتاق بگذارید. جنس پارچه آن بسیار نرم است و از کتان و پنبه، تهیه شده است. البته در این باکس‌ها، شل هستند و محکم سرجایشان قرار نمی‌گیرند و اگر از بلندی (مثلا از روی کمد) بیفتند، احتمال اینکه وسایل‌ درون‌شان به هر طرف بیفتد، هست.

    از انواع این باکس‌ها با برندهای مختلف در بازار وجود دارد که می‌توان به باکس نظم دهنده الس «Alas» اشاره کرد.

    ۵. کشوهای نظم دهنده

    لوازم نظم دهنده، کشو

    این کشوها در اندازه‌ای تولید شدند که مناسب نگهداری پیراهن‌های مردانه، جوراب، روسری، کیف، دستکش و کفش باشند. در ضمن به دلیل اینکه از جنس پلی‌استایرن شفاف کریستالی ساخته شده، محکم و بادوام‌اند و به راحتی می‌توان محتویات داخل آنها را مشاهده کرد. می‌توان تعدادی از این کشوها را روی یکدیگر قرار داد و وسایلی که هر لحظه به آنها نیاز داریم را در آنها بچینیم.

    برخی از خریداران این کشوها، نسبت به اندازه کوچک آنها شکایت دارند و معتقدند هر کفش یا کیفی را نمی‌توان در آن جا داد. نمونه‌های این کشوها را می‌توان از بازار لوازم پلاستیکی، خریداری کرد.

    ۶. استند لوازم آرایشی

    لوازم نظم دهنده، آرایشی

    این وسیله ایده‌آل هر خانمی است. شما می‌توانید تمام لوازم آرایشی‌تان را بسیار مرتب و منظم در این وسیله نگهدارنده، بگذارید. جنس آن از  اکریلیک بادوام و البته شفاف است و می‌توانید داخل آن را ببینید. بخش‌های این استند لوازم آرایشی، در اندازه‌های مختلف است و مطابق با نیازتان طراحی شده است. می‌توانید اقلام ضروری‌تان که باید در دسترس‌تان باشند را در این استند قرار دهید.

    تنها ایرادی که خریداران از این وسیله گرفته‌اند، کوچک بودن آن است و معتقدند که ‌برخی از برس‌های آرایشی‌شان را نمی‌توانند داخل کشوهای آن بگذارند.

    استند‌های لوازم آرایشی با طرح‌های گوناگون در بازار وجود دارد که از آنها می‌توان به برند لیندو «Lindo»، اشاره کرد.

    ۷. جا کفشی چمدانی

    لوازم نظم دهنده، جا کفشی

    اگر نگران محل نگهداری کفش‌هایتان هستید و نمی‌دانید به آنها چگونه نظم دهید، این نوع لوازم نظم دهنده که می‌تواند حداقل ۱۲ جفت کفش را در خود جای دهد،‌ مناسب‌تان است؛ بادوام و بسیار کاربردی است و می‌توانید کفش‌های سایزهای مختلف را در آن جای دهید و به کفش‌هایتان نظم دهید. این جاکفشی را می‌توانید زیررختخواب، کمد و هر جای دیگر که مد نظرتان است، بگذارید. در ضمن این جاکفشی هوا را به راحتی از خود عبور می‌دهد و نگران بو گرفتن آن نیستید. تنها ایرادی که خریداران به آن گرفته‌اند، زود کثیف شدن آن است و اینکه نمی‌توان آن را به راحتی شست و تمیز کرد.

    از نمونه‌های مشابه این جا کفشی، مانند برند مستر کاور (MR.Cover) می‌توانید از بازار خریداری کنید.

    ۸. جا کنترلی و جا روزنامه‌ای

    لوازم نظم دهنده، جا کنترلی

    این جاکنترلی و جاروزنامه‌ای، که از جنس پلی‌استر است، ایده‌ای عالی برای مرتب نگهداشتن انواع کنترل‌های از راه دور و همچنین روزنامه است. با این وسیله دیگر کنترل از راه دور دستگاه‌های الکترونیکی مختلف در خانه را گم نمی‌کنید و هر زمان که آنها را لازم داشتید، در دسترس‌تان خواهد بود. همینطور روزنامه‌ را در دسترس خواهید داشت.

    اما مشکل برخی خریداران این است که نمی‌توانند این جاکنترلی را راحت به دسته مبل یا صندلی آویزان کنند و مدام به پایین لیز می‌خورد. برخی هم، از طول بلند آن راضی نیستند. بنابراین به جنس و ابعاد جاکنترلی‌ای که می‌خرید دقت کنید و قبل از خرید ابعاد آن را روی دسته مبل‌تان اندازه بزنید.

    ۹. جا رختخوابی و جا لباسی

    لوازم نظم دهنده، جا رختخوابی

    این جا رختخوابی برای خانه‌های کوچک و آپارتمان‌ها، عالی است. می‌توانید آن را در هر اتاقی که مایل هستید، بگذارید و آماده‌سازی آن هم بسیار راحت است. جنس اغلب آنها بسیار محکم و بادوام است و جلوی رسیدن گرد و غبار به رختخواب‌تان را می‌گیرد. البته یک رک میله‌ای هم در سقف خود دارد که اگر خواستید می‌توانید از آن به عنوان جا لباسی استفاده کنید. حتی می‌توانید لباس‌های بلندتان را به آن آویزان کنید.

    بیشتر خریداران، از این وسیله دو منظوره راضی هستند، اما برخی معتقدند که از لابه‌لای زیپ و درزهای آن، برخی از حشرات می‌توانند وارد آن شوند. همچنین رک آن که مخصوص آویزان کردن لباس است، چندان محکم نیست و نباید لباس‌های سنگین‌تان را به آن آویزان کنید.

    نمونه‌های مختلف این نوع لوازم نظم دهنده دومنظوره در بازار ایران به فروش می‌رسد.

    ۱۰. آویز نظم دهنده کمد

    لوازم نظم دهنده، آویز

    آویز نظم دهنده کمد، برند اسکاب «SKUBB»، وسیله‌ای مناسب برای نظم دادن محتویات داخل کمد است. همه ما وسایل مختلف در اندازه‌های مختلف داریم که گاهی‌اوقات کمدمان را بسیار نامرتب و نامنظم می‌کنند. اما این آویز نظم دهنده کمد، به راحتی وسایل را مرتب می‌کند.  میله و قلاب‌های آن به راحتی نصب می‌شوند. هر طبقه از این آویز می‌تواند تا ۲ کیلوگرم وزن را تحمل کند. می‌توانید پیراهن‌، حوله، کفش، پیژامه و هر وسیله دیگر را مرتب در این آویز بگذارید. این آویز در رنگ‌های مختلف تولید شده است و به راحتی در بازار یافت می‌شود.

    ۱۱. کتابخانه کودک

    لوازم نظم دهنده، کتابخانه کودک

    در این کتابخانه زیبا که در رنگ‌های سفید و مشکی تولید شده است، می‌توانید اسباب‌بازی و کتاب‌های کودک‌تان را بگذارید. این کتابخانه ۴ طبقه‌ای، بهترین مکان برای نگهداری کتاب‌ها، DVDها و وسایل دیگر کودک است. در ضمن قسمت بالای کتابخانه هم یک نیم طبقه وجود دارد که بهترین محل برای نگهداری برخی از وسایل بزرگ کودک، مانند عروسک‌های بزرگ اوست. این کتابخانه مناسب کودکان ۴ سال به بالاست.

    البته از مشکلاتی که خریداران در مورد این نوع لوازم نظم دهنده به آن اشاره کرده‌اند، این است که پیچ‌ و میخ‌های به‌کار برده در کتابخانه، مشخص است و از ظاهر زیبای کتابخانه، اندکی کم کرده است و اینکه رنگ آن چندان با کیفیت نیست و باید خیلی مراقب باشید تا روی آن خراش نیفتد.

    این کتابخانه با برند آرکو دکو (Arco Deco)، در بازار موجود است. و ده‌ها برند دیگری که می‌توانید از آنها چنین محصولی را بخرید.

    ۱۲. قفسه حمام

    لوازم نظم دهنده، قفسه قفسه حمام، بهترین وسیله برای مرتب کردن لوازم مورد نیاز در سرویس بهداشتی است. این قفسه زیبا، دو بخش دارد. در قسمت بالا می‌توانید لوازم مورد علاقه‌تان را بگذارید تا از پشت در شیشه‌ای مشخص باشند. قسمت کشوها هم بسیار جادار است و می‌توانید به راحتی وسایل دیگرتان را در آنها جاسازی کنید. از نمونه های دیگر این قفسه، برند لیمون (Limon) است که خریداران بسیاری هم دارد.  با این قفسه، حمام و به طور کلی سرویس بهداشتی‌تان مرتب خواهد بود. امیدواریم با معرفی این لوازم نظم دهنده ، از نظم و تمیزی خانه‌تان همیشه لذت ببرید.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید