۱۰ مدل از بهترین وب‌کم‌ها در بازار ایران؛ از اقتصادی تا پرچمدار

۱۰ مدل از بهترین وب‌کم‌ها در بازار ایران؛ از اقتصادی تا پرچمدار
راهنمای مطالعه

    خرید یک وب‌کم مناسب، در بازاری که انواع و اقسام برندها و دوربین‌های بی‌کیفیت در آن بیداد می‌کند، کار راحتی نیست. در این راهنما شما را با ۱۰ مدل از بهترین وب‌کم اقتصادی تا پرچمدار آشنا می‌کنم.

    یکی از گجت‌هایی که در دو سال اخیر و با شروع پاندمی کرونا، به یکی از اصلی‌ترین ابزارها تبدیل شده، وب‌کم‌ها هستند. البته که نقش وب‌کم‌ها در این مدت، فقط محدود به ایجاد ارتباط تصویری برای ویدیو کنفرانس‌ها یا جلسات آنلاین نبوده و حالا وب‌کم‌ها، نقش اساسی در تولید محتوا برای یوتیوب، اینستاگرام و استریمر ایفا می‌کنند. با این حال، خرید یک وب‌کم کاملا مناسب با بودجه و البته کاری که قصد انجامش را دارید، کار بسیار سختی است.

    متاسفانه بازار ایران پر از وب‌کم‌های بی‌کیفیت، تقلبی و بی‌نام و نشان است. همین قضیه سبب شده تا برخی انتخاب‌های اشتباه در خرید خود داشته باشند و نتوانند انتظار خودشان را برآورده کنند.

    برای خرید بهترین وب‌کم اولین چیزی که باید مشخص کنید این است که چه استفاده‌ای از وب‌کم دارید؟ آیا شما یک محتواساز هستید؟ آیا از وب‌کم برای ارتباط تصویری و شرکت در جلسات رسمی استفاده می‌کنید و برایتان یک تصویر شفاف، با نوردهی مناسب و بدون افت کیفیت مهم است؟ خب، بسته به نیازی که دارید، می‌توان بهترین وب‌کم و صد البته هوشمندانه‌ترین وب‌کم ممکن را در همین بازار غیرمنطقی و شلوغ ایران هم انتخاب کرد. پیش از این فهرست بهترین دوربین مداربسته و پرفروش‌ترین برندهای دوربین در ایران را معرفی کرده بودیم.

    معیارهای انتخاب بهترین وب‌کم

    ۱. رزولوشن

    احتمالا با اصطلاحاتی مانند رزولوشن 720p، 1080p و 4K آشنا هستید. این موارد، رزولوشن یا وضوح تصویری هستند که شما در دوربین‌های مختلف و در اینجا، وب‌کم‌ها می‌توانید مشاهده کنید. اگر به دنبال وضوح مناسب هستید، انتخاب‌های شما بیشتر معطوف به وب‌کم‌هایی با رزولوشن‌ 1080p یا 4K خواهد شد.

    البته وب‌کم‌های با کیفیتی با رزولوشن 720p هم در بازار موجود هستند که فقط می‌توانند در تماس‌های تصویری و ویدیو کنفرانس‌ها، با کیفیتی نسبتا مناسب کارایی داشته باشند.

    ۲. نرخ فریم

    دومین معیار در انتخاب بهترین وب‌کم نرخ فریم است. نرخ فریم، تعداد تصویر در هر ثانیه‌ ویدیو است و میزان روان بودن تصویر را مشخص می‌کند. ما در بازار وب‌کم‌هایی اغلب دارای ۳۰ یا ۶۰ فریم بر ثانیه را مشاهده می‌کنیم و هرچه این عدد بالاتر باشد، تصویر روان‌تر است. ترکیب رزولوشن 1080p و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه، ویدیویی زنده‌تر، باکیفیت و روان‌تری از شما به نمایش می‌گذارد.

    ۳. میزان نوردهی، لنز و زاویه دید

    میزان دریافت نور و ابعاد لنز وب‌کم، نکته‌ای بسیار مهم است که اغلب به آن توجهی نمی‌کنند. میزان نوری که لنز از محیط دریافت می‌کند، با معیاری تحت نام گشودگی دیافراگم مشخص می‌شد. معیاری که به صورت f/X مشخص می‌شود. هر چه عددی که به جای X قرار می‌گیرد کم‌تر باشد، دیافراگم گشودگی بیشتری دارد و لنز، نور بیشتری را جذب می‌کند.

    در وب‌کم‌ها معمولا از گشودگی f/2.8 به f/2.0 استفاده می‌شود. در سوی دیگر، لنز زاویه دید را هم مشخص می‌کند. به طور کل، کادر و ابعادی که شما در آن قرار می‌گیرید، باید یکی از معیارهای خرید بهترین وب‌کم باشد.

    اگر از وب‌کم فقط برای نمایان کردن چهره خود استفاده می‌کنید، به وب‌کمی دارای دیافراگمی نیاز دارید که زاویه دید محدودتری داشته باشد. با هر چه بالاتر رفتن زاویه دید، گستره‌ای که لنز می‌تواند به نمایش بگذارد، بیشتر می‌شود که البته با استفاده از تنظیمات مختلف، می‌توان زوایای گسترده‌تر را بهتر کنترل کرد و برش داد.

    ۴. فوکوس خودکار

    یکی دیگر از مهم‌ترین نکات خرید بهترین وب‌کم، نحوه فوکوس و کیفیت آن است. بیشتر وب‌کم‌های ارزان قیمت بازار دارای لنز و فوکوس ثابت هستند. بسته به کاری که می‌خواهید با وب‌کم انجام دهید، می‌توانید وب‌کم مناسب خود را انتخاب کنید.

    اگر از وب‌کم فقط برای جلسات آنلاین استفاده می‌کنید و بی‌حرکت هستید، وب‌کم‌هایی با فوکوس ثابت کاملا به درد شما می‌خورند. اما از آنجایی که ما به فوکوس خودکار گوشی‌های هوشمندمان عادت کردیم و قطعا، همیشه جلوی دوربین بی‌حرکت نیستیم، انتخاب یک وب‌کم با قیمتی بالاتر، اما دارای فوکوس خودکار منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

    ۵. میکروفون

    اغلب وب‌کم‌های بازار به میکروفون داخلی مجهز هستند که البته، وب‌کم‌های ارزان قیمت به هیچ‌وجه از میکروفون‌های باکیفیتی استفاده نمی‌کنند. پیشنهاد ما به شما این است که بتوانید بیشتر از میکروفون هندزفری یا هر میکروفون دیگری در کنار وب‌کم‌تان استفاده کنید. با این حال، اکثر وب‌کم‌هایی که در این راهنما به شما معرفی می‌کنیم (به خصوص مدل‌های مخصوص تولید محتوا) دارای میکروفون‌های استاندارد برای ضبط و انتقال صدای شما هستند.

    بهترین وب‌کم‌ها در بازار ایران


    ۱۰. لاجیتک مدل C310 HD؛ بهترین وب‌کم ارزان قیمت

    • قیمت حدودی: ۹۰۰ هزار تومان

    وب‌کم لاجیتک مدل C310 HD وب‌کم لاجیتک مدل C310 HD

    [table id=960 /]

    مزایا:

    • بسیار مقرون به صرفه
    • قابلیت تنظیم خودکار نور

    معایب:

    • رزولوشن 720p
    • میکروفون مونو

    لاجیتک با C310‌ سعی کرده که بهترین وب‌کم ارزان را به بازار ارائه دهد. این ارزانی البته به قیمت ضبط ویدیو با رزولوشن 720p و یک میکروفون مونو ختم شده؛ با این حال این مشخصات در بهترین شرایط خود قرار دارند. استفاده از تکنولوژی Rightlight 2 باعث شده تا وب‌کم در شرایط نور کم هم روشنایی را به خوبی تنظیم کند و تصویری مناسب ارائه دهد.

    با این که این وب‌کم از میکروفون مونو استفاده می‌کند، اما مجهز به کاهش‌دهنده نویز است و به همین خاطر، می‌توان انتظار کیفیت صدای معمولی حتی از فاصله ۱.۵ متری را داشت. وب‌کم C310 را فقط به کسانی که می‌خواهند حداقلی‌ترین کیفیت استاندارد در مکالمات و جلسات ویدیویی آنلاین را تجربه کنند، توصیه می‌شود.


    ۹. رپو مدل C280؛ بهترین وب‌کم تا ۱.۵ میلیون

    • قیمت حدودی: ۱.۱ میلیون تومان

    وب‌کم رپو مدل C280 وب‌کم رپو مدل C280

    [table id=961 /]

    مزایا:

    • مشخصات فوق‌العاده به نسبت قیمت
    • خروجی 2K
    • میکروفون راضی‌کننده
    • سازگاری کامل با برنامه‌هایی مانند OBS، Xsplit و...

    معایب:

    • فوکوس خودکار بعضی وقت‌ها به خوبی کار نمی‌کند

    سال‌هاست که برند چینی رپو سعی دارد با ارائه محصولاتی قدرتمند اما مقرون به صرفه، بازار گجت‌های ارزان قیمت را تصاحب کند و حتی به رقیبی برای دستگاه‌های گران‌تر تبدیل شود. در اینجا، وب‌کمی از برند رپو به نام C280 را داریم که به نوعی در بازه قیمتی خود پادشاهی می‌کند.

    وب‌کم C280 دارای ظاهری مناسب و پایه‌ای قابل تنظیم است. این وب‌کم می‌تواند تا حداکثر رزولوشن 2K و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه خروجی داشته باشد که این مورد، آن را در بازه قیمتی که برند‌های مطرح نهایتا رزولوشن 720p ارائه می‌دهند، به بهترین وب‌کم قدرتمند تبدیل می‌کند.

    میکروفون به کار رفته در C280 دوگانه و چند سویه با قابلیت حذف نویز است و می‌تواند تا فاصله ۲ متری را پشتیبانی کند. کیفیت این میکروفون استاندارد است، اما نباید انتظار چیز عجیبی از آن داشته باشید.

    اگر به دنبال وب‌کمی هستید که در بازه قیمتی تا ۱.۵ میلیون تومان برای استریم، ضبط ویدیو، مکالمات ویدیویی و ویدیو کنفرانس مناسب باشد، رپو C280 و C270L بهترین وب‌کم برای شما خواهند بود.

    تصاویر و مشخصات بیشتر این وب‌کم


    ۸. وب‌کم لاجیتک مدل C920؛ استاندارد و با کیفیت

    • قیمت حدودی: ۲.۵ میلیون تومان

    بهترین وب‌کم لاجیتک مدل C920 وب‌کم لاجیتک مدل C920

    [table id=962 /]

    مزایا:

    • کیفیت عالی در نور کم
    • خروجی Full-HD
    • میکروفون راضی‌کننده
    • سازگاری کامل با برنامه‌هایی مانند OBS، Xsplit

    معایب:

    • نبود نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه
    • دوربین ثابت و بدون چرخش

    وب‌کم لاجیتک C920 ده سال پیش به بازار عرضه شد و از آن زمان، در رده‌ بهترین‌ وب‌کم‌های بازار قرار دارد. قابلیت‌ها و امکاناتی که این وب‌کم در اختیار کاربر قرار می‌دهد، بسیار استاندارد و کافی است و خروجی قابل قبول و با کیفیت‌، این محصول را به یک انتخاب مناسب برای همه اقشار تبدیل کرده است.

    فرقی ندارد که محتواساز یا استریمر هستید، یا اینکه از این وب‌کم برای تماس‌های ویدیویی و ویدیو کنفرانس استفاده می‌کنید، در هر صورت شما با کیفیتی استاندارد و راضی‌کننده روبه‌رو در این مدل از بهترین وب‌کم هستید.

    وجود رزولوشن 1080p با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه، فوکوس خودکار مناسب، قابلیت تشخیص چهره و اصلاح‌ نور کم‌نظیر که حتی در شرایط نوری ضعیف، می‌تواند کار خود را به خوبی انجام دهد، C920 را ده سال است در بازار درخشان و زنده نگه داشته است.

    [related]32334[/related]


    ۷. وب‌کم لاجیتک مدل C930e؛ ایده‌آل برای ویدیو کنفرانس

    • قیمت حدودی: از ۲.۸ میلیون تومان

    بهترین وب‌کم لاجیتک مدل C930e وب‌کم لاجیتک مدل C930e

    [table id=963 /]

    مزایا:

    • پردازش داخلی ویدیو
    • قابلیت تنظیم خودکار نور
    • زاویه دید گسترده

    معایب

    • میکروفون کمی از چیزی که باید باشد، ضعیف‌تر است

    اگر به دنبال وب‌کمی باکیفیت و مناسب برای ویدیو کنفرانس و ارتباطات ویدیویی هستید، C930e از برند لاجیتک است. یکی از ویژگی‌های خوب این وب‌کم، وجود پردازشگر داخلی در آن است که در نتیجه، ویدیوهای باکیفیت‌تری را می‌تواند ارائه دهد.

    استفاده از لنز محبوب کارل زایس، دیگر نکته مثبت این وب‌کم است که از آن یک گزینه مطمئن می‌سازد. همچنین گستره میدان دید لنز از ۷۰ تا ۹۰ درجه متغیر است و همین باعث می‌شود شما بتوانید به زاویه دید گسترده‌ای دست پیدا کنید.

    لاجیتک در این وب‌کم از تکنولوژی به نام Rightlight 2 استفاده کرده که می‌تواند تا حد مناسبی، کیفیت دید در شرایط نور ضعیف را تنظیم کند. امکان زوم دیجیتال تا ۴ برابر، فوکوس خودکار، وجود پوشش شاتر خارجی و دو میکروفون استریو، از دیگر امکانات این مدل از بهترین وب‌کم لاجیتک است.

    فهرست قیمت بهترین وب‌کم‌های لاجیتک


    ۶- وب‌کم مایکروسافت مدل LifeCam Studio؛ ایده‌آل برای سازمان‌ها

    • قیمت حدودی: ۳ میلیون تومان

    وب‌کم مایکروسافت مدل LifeCam Studio وب‌کم مایکروسافت مدل LifeCam Studio

    [table id=964 /]

    مزایا:

    • قابلیت‌های متنوع
    • کیفیت خوب ویدیو
    • میکروفون راضی‌کننده

    معایب:

    • نیاز به کامپیوتر قوی برای استفاده از حداکثر توانایی

    ظاهر وب‌کم LifeCam Studio مایکروسافت مثل دوربین‌های مداربسته قدیمی و سنتی است، اما در پس این ظاهر کلاسیک، قدرت و کیفیت بسیار خوبی منتظر شما است. با توجه به برند معتبر مایکروسافت، انتظار کیفیت استانداردی را هم باید داشته باشید.

    این مدل از بهترین وب‌کم که بیشتر به منظور استفاده برای تماس‌های تصویری یا ویدیوکنفرانس‌ها طراحی شده، تا رزولوشن 1080p و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را پشتیبانی می‌کند. اما باید در نظر داشته باشید که برای گرفتن حداکثر خروجی، به یک کامپیوتر به‌روز و قدرتمند نیز نیاز دارید.

    استفاده از فناوری TrueColor برای رنگ و روشنایی بهتر و تکنولوژی Clearframe به منظور شفاف‌سازی جزئیات تصویر، از دیگر امکانات وب‌کم LifeCam Studio است. همچنین این وب‌کم به میکروفونی بسیار با کیفیتی مجهز است که با کمک سیستم کاهش نویز خود، خروجی استانداردی را ارائه می‌دهد.

    با اینکه قیمت این وب‌کم کمی بالا است، اما اگر به دنبال محصولی باکیفیت و دوام فوق‌العاده بالا هستید LifeCam Studio مایکروسافت یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود.


    ۵- وب‌کم گیمینگ ریزر مدل Kiyo؛ بهترین وب‌کم All in One

    • قیمت حدودی: ۳ میلیون تومان

    وب‌کم گیمینگ ریزر مدل Kiyo وب‌کم گیمینگ ریزر مدل Kiyo

    [table id=965 /]

    مزایا:

    • رینگ لایت پرقدرت
    • سازگار با برنامه‌هایی مانند OBS و Xsplit برای استریم
    • میکروفون راضی‌کننده
    • مجهز به برنامه شخصی‌سازی بسیار کاربردی

    معایب:

    • نبود نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه

    تعبیه‌ یک رینگ‌لایت قدرتمند دور تا دور لنز وب‌کم، شاید فقط از دست کمپانی ریزر بربیاید که به طراحی‌های عجیب و غریب و صد البته با حال و هوای گیمرها معروف است.

    وب‌کم Kiyo برند ریزر، یک محصول با کیفیت و به نوعی همه کاره است که نه گزینه‌ مناسبی برای ارتباطات تصویری و کنفرانس‌های ویدیویی است، بلکه در فهرست بهترین وب‌کم استریم هم جا دارد.

    وجود رینگ‌لایت در این وب‌کم باعث شده تا مشکل نور نامناسب تا حد بسیار زیادی برطرف شود و می‌توانید یکی از بهترین خروجی‌های ممکن را از حیث نور و کیفیت، با وب‌کم Kiyo ریزر تجربه کنید.

    همچنین راه‌اندازی این وب‌کم بسیار ساده است و فقط با اتصال آن به کامپیوتر، بلافاصله آماده استفاده در برنامه‌های گوناگون مانند OBS، Xsplit و پلتفرم‌های ارتباطی مانند اسکایپ می‌شود.

    تصاویر و مشخصات کامل این وب‌کم


    ۴- وب‌کم لاجیتک مدل Brio 4K Pro؛ رزولوشن 4K

    • قیمت حدودی: از ۵.۵ میلیون تومان

    وب‌کم لاجیتک مدل Brio 4K Pro وب‌کم لاجیتک مدل Brio 4K Pro

    [table id=966 /]

    مزایا:

    • رزولوشن 4K
    • پایه با قابلیت نصب به سه روش
    • کیفیت تصویر مناسب حتی برای استریم

    معایب:

    • قیمت بالا

     اگر به دنبال بهترین وب‌کم با رزولوشن 4K هستید، لاجیتک Brio 4K Pro می‌تواند یکی از گزینه‌های شما باشد. کیفیت و کارایی این وب‌کم بسیار خوب و استاندارد است و می‌توانید برای هر کاری، از استریم و پخش زنده تا ویدیو کنفرانس و ارتباطات تصویری، از آن بهره ببرید.

    وب‌کم لاجیتک از قابلیت HDR بهره می‌برد که به هر چه بهتر شدن کیفیت تصاویر کمک شایانی می‌کند.

    Brio 4K Pro همچنین دارای میکروفون‌هایی با وسعت جذب صدای بالا هستند و قابلیت حذف نویز آن سبب می‌شود تا یکی از بهترین تجربه‌ها را با میکروفون وب‌کم داشته باشید.

    برای مقایسه، ما با وب‌کمی طرف هستیم که از وب‌کم اکثر لپ‌تاپ‌ها، حتی مدل‌های بالارده هم قوی‌تر است، با این حال قیمت حدود ۵ تا ۶ میلیون تومانی آن، انتخابش را تا حدی سخت می‌کند.


    ۳- وب‌کم لاجیتک StreamCam FHD Graphite؛ ایده‌آل برای استریم

    • قیمت حدودی: ۶ میلیون تومان

    وب‌کم لاجیتک StreamCam FHD Graphite وب‌کم لاجیتک StreamCam FHD Graphite

    [table id=967 /]

     مزایا:

    • قابلیت‌های خوب برای تولید محتوا
    • قابلیت تشخیص چهره هوشمند
    • فوکوس خودکار هوشمند
    • سازگاری کامل با برنامه‌هایی مانند OBS، Xsplit و...

    معایب:

    • گران!

    StreamCam لاجیتک یک وب‌کم هوشمند، با کیفیت و البته گران است. وب‌کمی که شاید برای محتواسازان مناسب باشد و اگر کار شما فقط تماس ویدیویی یا ویدیو کنفرانس است، خرید StreamCam، انتخابی لاکچری و هدر دادن پول محسوب می‌شود.

    لاجیتک در این وب‌کم، از لنز شیشه‌ای بسیار باکیفیتی استفاده کرده که خروجی آن به لحاظ کیفیت، شما را حیرت‌زده می‌کند. قابلیت ضبط و استریم با رزولوشن و فریم 1080p/60fps، مخصوص محتواسازانی است که می‌خواهند کیفیت بالایی را به مخاطبان‌شان ارائه دهند. همچنین قابلیت تشخیص چهره و فوکوس خودکار هوشمند از ویژگی‌های منحصر به فرد و جذاب بهترین وب‌کم لاجیتک محسوب می‌شود.

    استفاده از میکروفون دوگانه و چند سویه StreamCam با قابلیت حذف نویز، تا حد زیادی شما را از خرید یک میکروفون جداگانه بی‌نیاز می‌کند.

    شاید بزرگترین نقطه ضعف این وب‌کم، قیمت بالای آن باشد. با این حال، اگر قصد خرید بهترین وب‌کم برای استریم را دارید، StreamCam لاجیتک از گزینه‌های جذاب روی میزتان خواهد بود.


    ۲- الگاتو مدل Facecam؛ تصویر عالی با سنسور CMOS سونی

    • قیمت حدودی: از ۷ میلیون تومان

    وب‌کم الگاتو مدل Facecam وب‌کم الگاتو مدل Facecam

    [table id=968 /]

     مزایا:

    • سنسور سونی قدرتمند
    • خروجی 1080p@60fps خارق‌العاده
    • نرم‌افزار فوق‌العاده
    • سازگاری کامل با برنامه‌هایی مانند OBS، Xsplit

    معایب:

    • نبود فوکوس خودکار
    • نبود میکروفون
    • کمیاب و بعضا گران

    همه برند الگاتو را به محصولات و گجت‌های گیمینگ هوشمندانه و قدرتمند آن می‌شناسند. یکی از اهداف و مسیرهای الگاتو، به دست گرفتن بازار تجهیزات استریمینگ است و یکی از محصولات خوبش در این زمینه، وب‌کم Facecam است.

    Facecam یک وب‌کم بسیار قدرتمند مجهز به سنسور STARVIS CMOS سونی است که می‌تواند خروجی با رزولوشن 1080p و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه بسیار باکیفیتی را ارائه دهد.

    با اینکه بهترین وب‌کم الگاتو فاقد میکروفون داخلی است، اما از آنجایی که بازار هدف الگاتو برای این محصول، قشر استریمرها و محتواسازان است و آنها هم برای کار خود، میکروفون‌های جداگانه تهیه می‌کنند، خیلی نمی‌توان آن را نکته منفی دانست. با این حال، الگاتو می‌توانست با تعبیه میکروفونی دوگانه و استریو، سطح امکانات محصول خود را بالاتر ببرد.

    پرفروش‌ترین وبکم‌ها در ایران


     ۱- وب‌کم ریزر مدل Kiyo Pro؛ بهترین وب‌کم بازار

    • قیمت حدودی: از ۷ میلیون تومان

    وب‌کم ریزر مدل Kiyo Pro وب‌کم ریزر مدل Kiyo Pro

    [table id=969 /]

     مزایا:

    • سنسور سونی قدرتمند
    • خروجی 1080p@60fps خارق‌العاده
    • دارای قابلیت HDR در نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه
    • تطابق فوق‌العاده با نور کم
    • سازگاری کامل با برنامه‌هایی مانند OBS، Xsplit

    معایب:

    • گران!

    شعار ریزر در هنگام عرضه وب‌کم Kiyo Pro، ناکارآمد دانستن وب‌کم‌های 4K و برتر دانستن محصول جدید خود بوده که خب، این قضیه را تمام و کمال به اثبات رسانده است. استفاده از لنزی با اندازه سنسور ۲.۹ میکرومتر در بهترین وب‌کم ریزر سبب شده تا نور بسیار بیشتری را نسبت به دیگر مدل‌ها و به خصوص وب‌کم‌های 4K جذب کند و کیفیتی فوق‌العاده بیشتر را در اختیار مخاطب قرار دهد. وب‌کم Kiyo Pro مانند Facecam الگاتو از سنسور STARVIS CMOS سونی بهره می‌برد و می‌تواند ویدیوهایی با رزولوشن و نرخ فریم 1080p@60fps بدون فشرده‌سازی ارائه دهد. عملی که باعث می‌شود بهترین کیفیت ویدیو را در این رزولوشن شاهد باشیم. نکته جالب در مورد بهترین وب‌کم ریزر، تجهیز آن با گوریلا گلس ۳ است که آن را از هر گونه خط و خش و آسیب دور نگه می‌دارد. همچنین این وب‌کم برخلاف Facecam الگاتو، دارای میکروفون دوگانه و چند سویه با قابلیت حذف نویز است که می‌تواند کیفیت مناسبی را ارائه دهد. [see_also]24364[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید