آیا خرید پلی‌استیشن 5 در سال ۲۰۲۲ منطقی است؟

آیا خرید پلی‌استیشن 5 در سال ۲۰۲۲ منطقی است؟
راهنمای مطالعه

    در بازار کنسول‌های نسل نهم رقابت تنگاتنگ سونی و مایکروسافت ادامه دارد. در این مطلب به این سوال پاسخ می‌دهیم که آیا خرید پلی‌استیشن 5 در سال ۲۰۲۲ منطقی است یا باید سراغ ایکس باکس‌های جدید برویم.

    پلی‌استیشن و سونی، نام‌هایی هستند که با صنعت بازی‌های ویدیویی گره خورده‌اند و میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا طی ۵ نسل، از سال ۱۹۹۴ با کنسول‌های پلی‌استیشن و بازی‌های آن خاطره دارند. سونی یکی از بزرگترین بازیگران صنعت بازی‌سازی و صاحب پلتفرم پلی‌استیشن است که حالا، در سال ۲۰۲۲ با و کنسول پلی‌استیشن 5 (PlayStation 5) همچنان به پیشتازی خود ادامه می‌دهد.

    سونی پس از موفقیت‌هایی که با کنسول پلی‌استیشن 4 در نسل هشتم کنسول‌ها کسب کرد، با تکیه بر تجربیات ارزشمندی که طی بیش از ۲۵ سال آن‌ها را به دست آورده، با کنسول قدرتمند پلی‌استیشن 5 به نسل نهم کنسول‌ها آمد و در مقابل غول‌هایی مانند مایکروسافت با کنسول ایکس‌باکس سری ایکس و اس و کمپانی نینتندو با کنسول نینتندو سوییچ ایستاد.

    رقابت کنسول‌های بازی در سال ۲۰۲۲ و در دومین سال نسل نهم به اوج خود رسیده و هر کدام از کنسول‌های این نسل، به خصوص ایکس‌باکس و پلی‌استیشن درصدد این هستند تا بتوانند مخاطبان بیشتری را به سمت اکوسیستم خود جذب کنند.

    انواع پلی‌استیشن 5

    پلی‌استیشن 5 استاندارد: کنسول اصلی و کامل پلی‌استیشن 5 که با برچسب قیمتی ۴۹۹ دلار عرضه شده، دارای درایو بلوری Ultra-HD 4K است و به جدیدترین سخت‌افزار روز دنیا مجهز شده است.

    پلی‌استیشن 5 دیجیتال: نسخه‌ای ارزان‌تر کنسول پلی‌استیشن 5 با برچسب قیمتی ۳۹۹ دلار که تنها تفاوت آن با نسخه استاندارد، نبود دیسک درایو بلوری Ultra-HD 4K است و کاربران فقط می‌توانند بازی‌ها را به صورت دیجیتالی در این کنسول تهیه کنند.

    چرا باید سراغ خرید پلی‌استیشن 5 برویم؟

    ۱- یکی از قوی‌ترین کنسول‌های تاریخ

    کنسول پلی‌استیشن 5 در حال حاضر تنه به تنه کنسول ایکس‌باکس سری ایکس حرکت می‌کند. هر دو کنسول دارای مشخصات سخت‌افزاری بسیار نزدیک به یکدیگر هستند با این تفاوت که کنسول ایکس‌باکس سری ایکس روی کاغذ بین ۱۰ تا ۱۵ درصد توان و بازدهی بیشتر دارد. با این حال در عمل هر دوی این کنسول‌ها به لحاظ ارائه کیفیت گرافیکی و راندمان اجرایی، به طور میانگین مساوی هستند.

    خرید کنسول پلی‌استیشن 5 که در نوامبر سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه شد، پردازنده AMD Zen 2 اختصاصی و کاستوم با قدرت ۳.۵ گیگاهرتز را در اختیارتان می‌گذارد. این پردازنده را در کنسول ایکس‌باکس سری ایکس و اس هم می‌توانیم ببینیم که در کنسول سری ایکس تا ۳.۸ گیگاهرتز می‌تواند توان اجرایی داشته باشد. همچنین کنسول سونی PS5 دارای ۱۶ گیگابایت حافظه رم پرسرعت از نوع GDDR6 اختصاصی است. تکنولوژی GDDR6 در حال حاضر بیشتر در کارت‌های گرافیک سری ۲۰۰۰ و ۳۰۰۰ انویدیا و سری 5700 ای‌ام‌دی استفاده می‌شود.

    پردازنده گرافیکی هم توسط ای‌ام‌دی به نام RDNA 2 تولید شده و قدرتی معادل ۱۰.۳ ترافلاپس در اختیار دارد. اینجا، دقیقا همان نقطه‌ای است که ایکس‌باکس سری ایکس را در ظاهر و روی کاغذ، با ۱۳ ترافلاپس قوی‌تر نشان می‌دهد.

    اما نقطه قوت کنسول پلی‌استیشن 5، استفاده از فضای ذخیره‌سازی SSD از نوع NVMe است که سونی آن را به صورت اختصاصی و کاستوم شده تولید کرده و ادعا دارد که سریع‌ترین SSD را در میان‌ کنسول‌های بازی در اختیار دارد. امری که حداقل روی کاغذ ثابت شده است، اما در رقابتی تنگاتنگ با حافظه SSD ایکس‌باکس سری ایکس قرار دارد.

    کنسول پلی‌استیشن 5 با تمام این مشخصات سخت‌افزاری گفته شده، قادر است تا بازی‌ها را با وضوح 4K و نرخ بیش از ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا کند. مانند ایکس‌باکس سری ایکس، پلی‌استیشن هم در برخی عناوین می‌تواند به نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه برسد که جلوتر به آن خواهیم پرداخت.

    اگر یکی از معیارهای خرید کنسول برای شما توان سخت‌افزاری است، باید بگوییم که این قضیه حداقل در مورد اجزای داخلی کنسول بین ایکس‌باکس و پلی‌استیشن تفاوت خاص و مشهودی وجود ندارد که بخواهیم یکی از آن‌ها را به طور قاطع به دیگری برتری ببخشیم. کنسول پلی‌استیشن 5 در حال حاضر دارای بازی‌هایی است که از لحاظ گرافیکی، جزو بهترین‌های دنیا هستند و این قضیه برای ایکس‌باکس سری هم صدق می‌کند.

    [related]34040[/related]

    ۲- در ایران پلی‌استیشن 5 استاندارد بخرید!

    خرید پلی‌استیشن 5

    یکی از موارد عجیب در بازار ایران در مورد کنسول سونی نزدیک بودن قیمت پلی‌استیشن 5 استاندارد و دیجیتال است. هر دوی این کنسول‌ها دارای سخت‌افزار یکسان هستند اما نسخه دیجیتال فاقد دیسک درایو است که دلیل آن، کاهش قیمت این نسخه برای کسانی است که نیازی به دیسک درایو ندارند یا بودجه محدودتری برای خرید کنسول در اختیار دارند.

    در حالی که اختلاف قیمت دو نسخه پلی‌استیشن 5 حداقل باید بین ۳ تا حتی ۴ میلیون تومان باشد، اما در زمان انتشار این مقاله، قیمت کنسول پلی‌استیشن 5 استاندارد با برچسب قیمتی ۴۹۹ دلار، از ۱۸.۵ میلیون تومان شروع می‌شود و در سوی دیگر، پلی‌استیشن 5 دیجیتال (فاقد دیسک درایو) با برچسب قیمتی ۳۹۹ دلار، از ۱۸.۳ میلیون تومان فروش آن شروع می‌شود.

    این نحوه قیمت گذاری بسیار نزدیک دلایل منطقی و غیرمنطقی زیادی در بازار آشفته و بی‌قانون ایران دارد. با توجه به این اختلاف کم که حداکثر به ۱ میلیون تومان می‌رسد، پیشنهاد می‌کنیم که شما هم سراغ خرید پلی‌استیشن 5 استاندارد بروید.

    مشاهده قیمت پلی‌استیشن 5 در دیجی‌کالا

    ۳- کنترلر Dualsence پلی‌استیشن 5، انقلابی در نسل نهم کنسول‌ها

    خرید پلی‌استیشن 5

    سونی در نسل نهم کنسول‌ها نه تنها به سراغ طراحی فوق‌العاده متفاوت کنسول پلی‌استیشن 5 رفت، بلکه پس از گذشت چهار نسل، سری کنترلرهای دوال‌شاک را که هر نسل ارتقا پیدا می‌کردند کنار گذاشت و به سراغ یک طراحی کاملا جدید، مدرن و دارای امکاناتی شگفت‌انگیز برای کنسول پلی‌استیشن 5 رفت.

    کنترلر دوال‌سنس به عقیده بسیاری از منتقدان، رسانه‌ها و بازی‌سازان دنیا، مهمترین اتفاقی است که رخ داده و می‌توان آن را نمادی از تغییر و پیشرفت در نسل نهم کنسول‌ها دانست. سونی در طراحی این کنترلر، استایل کلاسیک دوال‌شاک را کنار گذاشت و فقط چند المان هویتی و سنتی را در دوال‌سنس لحاظ کرد.

    کنترلر دوال‌سنس از لحاظ ابعاد، بزرگ‌تر از دوال‌شاک است و کمی به اندازه کنترلرهای ایکس‌باکس رسیده است. اما بزرگترین اتفاقی که در این کنترلر افتاده، تجهیز آن به چند تکنولوژی و سنسور حساس حرکتی است که تجربه انجام بازی‌ها را در این کنسول دست‌خوش تغییرات فوق‌العاده زیادی کرده است.

    فناوری Haptic Feedback (بازخورد هپتیک)

    پلی‌ استیشن 5

    دیگر دلیل مهم برای خرید پلی استیشن 5 بازخورد هپتیک است.. البته این فناوری چیز جدیدی نیست، بلکه سونی نحوه استفاده از آن را به تکامل رسانده است. ویبره یا لرزش کنترلر، در نسل‌های قبلی پلی‌استیشن و سایر کنسول‌ها وجود داشته و جزو فناوری‌های پایه ثابت در کنترلرهای بازی است. با این حال سونی به دنبال این بوده که تجربه لرزش یا ویبره در کنترلرها طوری اعمال شود که به دنیای واقعی شباهت‌ داشته و گیمر تجربه‌ای متفاوت را کسب کند.

    فناوری هپتیک فید‌بک را می‌توان نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دانست. سونی در درون کنترلر از دو محرک در دو سوی دستگاه استفاده کرده که به چیپ اصلی کنترلر متصل بوده و نحوه لرزش آن‌ها به صورت هوشمندانه تغییر می‌کند. این تغییر هوشمندانه از طریق نوع برنامه‌نویسی و دستورالعمل‌های مختلفی که فناوری دوال‌سنس در اختیار بازی‌ساز قرار می‌دهد، قابل تنظیم و پیاده‌سازی است.

    تجربه لرزش با فناوری هپتیک فیدبک حس واقعی بازی را به دستان انتقال می‌دهد. از سینه‌‌خیز رفتن کاراکتر بازی در چمن‌زار تا داخل شن و ماسه، هر کدام شدت و فرم لرزش خاص خود را دارد. این لرزش‌ها نه به صورت فقط یکپارچه، که به مانند موج‌هایی در کنترلر ایجاد می‌شود و حسی کاملا متفاوت را نسبت به لرزش در کنترلرهای دیگر به گیمر القا می‌کند.

    فناوری Adaptive Triggers (تریگرهای تطبیقی)

    پلی‌ استیشن 5

    تریگرها یا دکمه‌های شاسی R2 و L2 در کنترلرهای پلی‌استیشن، از مهم‌ترین دکمه‌ها محسوب می‌شوند که کارایی بسیار زیادی در بازی‌های مختلف دارند. از بازی‌های ریسینگ که این دو تریگر نقش گاز و ترمز را ایفا می‌کنند تا بازی‌های شوتر که برای هدف‌گیری و شلیک به کار می‌روند. حال چه می‌شود اگر بتوان این تریگرها را هوشمند کرد و لرزش‌هایی متناسب با موقعیت داخل بازی در آن لحاظ کرد؟

    قبل از اینکه سونی از تکنولوژی تریگرهای تطبیقی در کنترلر دوال‌سنس استفاده کند، مایکروسافت در کنترلر کنسول ایکس‌باکس وان از فناوری Impulse Triggers (تریگرهای ضربه‌ای) استفاده کرد که باعث می‌شد در هنگام  اجرای گیمی مثل Forza لرزش‌هایی نسبتا هوشمندانه در این تریگرها لحاظ شود و حسی عجیب اما واقعی از تجربه‌ بازی را به انگشتان هدایت می‌کرد. متاسفانه این فناوری آن‌طور که باید و شاید دیده نشد و مایکروسافت در سال‌های نسل هشتم درگیر مسائل دیگری برای خلاصی از شکست‌های کنسولش شد.

    اما سونی در نسل نهم کنسول‌ها، فناوری دیگری که می‌توان آن را نسخه ارتقا یافته Impulse Triggers ایکس‌باکس دانست را در کنترلر دوال‌سنس پلی‌استیشن 5 لحاظ کرد. این فناوری نه تنها موتورهای لرزشی را در زیر تریگرها تعبیه کرده، بلکه به شکل کاملا هوشمندانه‌ای‌ رفتارهای خاصی در هر بازی دارند.

    برای مثال در بازی Call of Duty Black Ops Cold War، زمانی که با کنترلر دوال‌سنس بازی می‌کنید و با استفاده از تریگرها، اسلحه M-16 را نشانه گرفته و شلیک می‌کنید، تریگرهای تطبیقی با شبیه‌سازی رفتار اسلحه و ماشه، لرزش و ضربه را به انگشتان وارد می‌کنند. نه فقط لرزش و ضربه، که تریگرها سفت یا شل هم می‌شوند. اگر تیر اسلحه تمام شود، تریگر سفت‌تر از حالت عادی می‌شود که این به معنای خالی بودن اسلحه و نیاز به خشاب‌گذاری است.

    خرید پلی استیشن 5 باعث می‌شود در بازی‌های ریسینگ هم چنین چیزی اعمال می‌شود. گاز دادن با تریگرهای دوال‌سنس حس منحصر به فردی را به دستان انتقال می‌دهد. تعویض هر دنده و فشاری که باید به تریگرها وارد کنید، همان حس فشردن پا روی گاز را در انگشتان و دست تداعی می‌کند که باعث شده بسیاری شیفته‌ قابلیت‌های دوال‌سنس شوند.

    ۳- اجرای بازی‌ها با نرخ رفرش ۱۲۰ فریم بر ثانیه

    خرید پلی‌استیشن 5همانطور که کمی قبل‌تر و در بخش سخت‌افزار پلی‌استیشن 5 گفتیم، این کنسول قادر است تا برخی عناوین را با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه هم اجرا کند. رسیدن به پیک اجرای باز‌ی‌ها با چنین نرخ فریمی حتی برای کنسول‌های پیشرفته و قدرتمند نسل نهمی هم کار سختی است و مایکروسافت و سونی مدام برای رسیدن به این جایگاه با یکدیگر رقابت می‌کنند.

    تعداد بازی‌هایی که از این نرخ فریم در پلی استیشن 5 استفاده می‌کنند کمتر از کنسول ایکس‌باکس است، اما بازی‌های بزرگی را می‌توانیم در این بین ببینیم. برای مثال بازی Call of Duty: Black Ops Cold War، Vanguard و Warzone هر سه می‌توانند از نرخ ۱۲۰ فریم در ثانیه اما در رزولوشنی پایین‌تر از 4K پشتیبانی کنند. بازی‌هایی مانند Dirt 5، Devil May Cry 5، Destiny 2، Doom Eternal، Fortnite، Nioh Collection، Rainbow Six Siege و Rockect League نیز از دیگر بازی‌هایی هستند که می‌توانند از نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه با رزولوشن‌های متغیر استفاده کنند.

    نکته قابل توجه در مورد اجرای بازی‌ها روی نرخ ۱۲۰ فریم این است که برای تجربه کامل و دقیق این نرخ فریم، به نمایشگری با قابلیت نوسازی تصویر ۱۲۰ هرتز و در رزولوشن 4K، به پورت HDMI 2.1 نیازمند هستید. البته در نمایشگرهای معمولی نیز این نرخ فریم اجرا می‌شود و قطعا تفاوت آن را با نرخ فریم‌های پایین‌تر حس می‌کنید، اما جلوه اصلی چنین نرخ فریمی با تدارک شرایط آن به نمایش در می‌آید.

    جدیدترین بازی‌های پلی استیشن را ببینید

    ۴- بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن

    پلی‌ استیشن 5

    بر کسی پوشیده نیست که یکی از برگ برنده‌های سونی که باعث ترغیب کاربران به خرید پلی استیشن 5 شده بازی‌های انحصاری و اختصاصی این کنسول است. سونی در نسل نهم کنسول‌ها و برای پلی‌استیشن 5 هم تا به این لحظه توانسته بازی‌های انحصاری زیادی تولید کند که برخی از آنها به خودی خود، دلیلی برای خرید کنسول پلی‌استیشن 5 هستند.

    از عرضه بازی Spider-Man Miles Morales که موفقیتی بزرگ را پس از بازی اول اسپایدرمن در پلی‌استیشن 4، برای PS5 رقم زد، تا Ratchet & Clank: Rift Apart که توانایی‌های SSD کنسول را به رخ کشید یا Horizon Forbidden West که به تازگی عرضه شده و جلوه‌های گرافیکی آن در کنار گیم‌پلی و روایت مناسب، آن را به یکی از مهم‌ترین بازی‌های این روزهای پلی‌استیشن 5 تبدیل کرده است.

    در مقام مقایسه، پلی‌استیشن 5 عملکردی به مراتب بهتر را در عرضه بازی‌های انحصاری نسبت به رقیبش، ایکس‌باکس سری ایکس و اس داشته است. البته، یکی از دلایلی که ما را مجاب به خرید پلی‌استیشن 5 می‌کند، انحصار «واقعی» بازی‌ها در PS5 است. چرا که بازی‌های ایکس‌باکس برای پلتفرم ویندوز هم عرضه می‌شود و اگر شما جزو آن دسته از افرادی باشید که سیستمی برای اجرای مطلوب بازی‌ها دارید، شاید نیازی به خرید ایکس‌باکس نداشته باشید چرا که همه بازی‌های این کنسول برای ویندوز هم عرضه می‌شود.

    اما چنین چیزی درباره بازی‌های پلی‌استیشن 5 صدق نمی‌کند. البته که مدتی است سونی به هدف ترغیب کاربران به خرید پلی‌استیشن 5 و گسترده کردن اکوسیستم اقدام به انتشار برخی بازی‌های خود برای پی‌سی می‌کند، اما این سیاست در قبال بازی‌های قدیمی‌تر است و سونی بازی‌های جدید خود را تمام و کمال در انحصار کنسول خود نگه می‌دارد تا دلیلی محکم برای خرید پلی‌استیشن 5 باشند.

    [related]33622[/related]

    ۵- پشتیبانی از بازی‌های پلی‌استیشن 4

    پلی‌ استیشن 5

    متاسفانه سونی سابقه خوبی در پشتیبانی از نسل‌های پیشین خود در کنسول‌ها ندارد، اما با ورود به نسل نهم، این رویه تا حد زیادی تغییر کرد و حالا کنسول پلی‌استیشن 5 می‌تواند از تمام بازی‌های کنسول پلی‌استیشن 4 پشتیبانی و آن‌ها را اجرا کند. حرکتی که می‌تواند خود به تنهایی دلیلی کافی برای خرید PS5 باشد.

    اگر شما جزو افرادی هستید که پلی‌استیشن 4 نداشته یا از تجربه آن محروم بودید و حالا قصد خرید کنسول دارید، خرید پلی‌استیشن 5 می‌تواند حکم یک تیر و دو نشان داشته باشد. این یعنی علاوه بر توان اجرای بازی‌های جدید در PS5، به صدها و هزاران بازی کنسول پلی‌استیشن 4 نیز دسترسی دارید. بازی‌های انحصاری و بزرگی که طی ۷ سال نسل هشتم برای PS4 عرضه شد، حالا در PS5 هم قابل اجرا هستند و نکته اصلی اینجاست که PS5 می‌تواند این بازی‌ها را با کیفیت و حتی فریم بهتر اجرا کند.

    ۶- پشتیبانی گسترده از قابلیت ری‌تریسینگ

    پلی‌ استیشن 5

    کنسول پلی‌استیشن 5 به عنوان یکی از قوی‌ترین کنسول‌های نسل نهم، قادر است تا از لیست عظیمی از بازی‌های روز دنیا که قابلیت ری‌ تریسینگ را درون خود پیاده‌سازی کرده‌اند، پشتیبانی کند. کار ری‌تریسینگ، شبیه‌سازی نورپردازی واقعی در محیط بازی‌ها است که نتیجه آن خارق‌العاده شده است.

    هدف فناوری ری تریسینگ ارائه یک پیشرفت جدید در نورپردازی واقعی به ویژه در کنسول‌های نسل نهمی است که برای بهبود نور، سایه، انعکاس‌ها و سایر اجزای نمایش‌دهنده بازی طراحی شده است. در ری تریسینگ شبیه‌سازی بهتر نحوه تعامل نور با اشیا مجازی، ردیابی مکان‌هایی که نور در اطراف محیط حرکت می‌کند، بازتاب‌ها، شکست‌ها و جنبه‌های مختلف نور به طور کامل پیاده‌سازی می‌شود. مسئله مهم این فناوری، نحوه اجرای آن است که با این توصیفات شاید بگویید که به منابع سخت‌افزاری عظیمی نیاز دارد.

    اجرای قابلیت ری‌تریسینگ نه تنها به جلوه‌های گرافیکی و نورپردازی بازی رنگ و بویی کاملا جدید می‌دهد، بلکه می‌تواند لحن و حتی گیم‌پلی بازی را دستخوش تغییرات زیادی کند. از بازی‌هایی که قابلیت ری‌تریسینگ را به خوبی در PS5 اجرا کرده‌اند می‌توان به Spider-Man Miles Morales، Ratchet & Clank: Rift Apart، Cyberpunk 2077، Control، Assassin's Creed Valhalla، Call of Duty: Black Ops Cold War، Doom Eternal، Dirt 5 و Rainbow Six Siege اشاره کرد.

    ۷- پلی‌استیشن پلاس، هزاران بازی به‌روز با حداقل قیمت

    پلی استیشن 5

    یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های اشتراکی در دنیای بازی‌های ویدیویی، پلی‌استیشن پلاس است. سرویسی که با دریافت آن بازیکنان می‌توانند از قابلیت چند نفره آنلاین بازی‌ها استفاده کنند و علاوه بر دسترسی به تخفیفات اختصاصی و متنوع در استور پلی‌استیشن، به صورت ماهانه تعدادی بازی را به صورت رایگان و برای همیشه در اختیار بگیرند. سونی در ارائه بازی‌های ماهانه رایگان به مراتب بهتر از ایکس‌باکس کار کرده و همیشه سعی می‌کند تا بازی‌های بزرگ و مطرح را در لیست بازی‌های رایگان ماهانه پلی‌استیشن قرار دهد.

    سونی همچنین پس از عرضه کنسول PS5، قابلیتی به نام «پلی‌استیشن پلاس کالکشن» را ارائه کرده که به شما اجازه می‌دهد برای همیشه به لیست مشخصی از بازی‌های منتخب دسترسی داشته باشند. از بازی‌های مطرح این لیست می‌توان به Days Gone، The Last of Us، God of War، Last Guardian، Infamous Second Son، Detroit،  Uncharted 4، Mortal Kombat X و Battlefield 1 و Until Dawn اشاره کرد.

    ۸- ارتقا آسان حافظه داخلی با SSD

    پلی استیشن 5 سونی در کنسول پلی‌استیشن 5 از فناوری ذخیره‌سازی اطلاعات SSD استفاده کرده و در نتیجه نه تنها سرعت بارگذاری بازی‌ها فوق‌العاده بیشتر شده و در برخی از بازی‌ها دیگر خبری از صفحه Loading نیست،‌ بلکه دست بازی‌سازان را برای استفاده از بافت‌های فشرده‌تر و فناوری‌های جدیدتری که نیاز به سرعت بارگذاری بالاتر دارند را باز کرده است. اما یکی از قدم‌های مثبت دیگر سونی، باز گذاشتن دست کاربران برای ارتقا حافظه داخلی از طریق SSDهای مرسوم پی‌سی‌ها بوده است! مایکروسافت در کنسول‌های ایکس‌باکس سری اس و ایکس به مانند پلی‌استیشن 5 از SSD استفاده کرده، اما تنها راه افزایش حافظه خرید نوع خاصی از SSD مخصوص این کنسول است که با قیمت‌های نجومی در ایران یافت می‌شوند. اما سونی در سمت دیگر، بخشی را در زیر قاب کنسول تعبیه کرده که شما می‌توانید با استفاده از SSDهای NVMe که در برند‌ها و ظرفیت‌های مختلف در بازار موجود هستند، فضای ذخیره‌سازی را در کنسول خود بیشتر کنید. توجه داشته باشید که این SSDهای NVMe، همان‌هایی هستند که در پی‌سی‌ها یا لپ‌تاپ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و سونی با تطبیق سخت‌افزار خود و امکان اضافه کردن این SSDها به پلی‌استیشن 5، یک ویژگی مفید و بسیار پرکاربرد و راحت را پیش‌روی مخاطبانش گذاشته است. همین قضیه می‌تواند یک دلیل منطقی برای خرید پلی‌استیشن 5 باشد. [see_also]34707[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید