مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو F3 شیائومی از همه جهات

مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو F3 شیائومی از همه جهات
راهنمای مطالعه

    مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو F3 از نظر مزایا و معایب نشان می‌دهد کدامیک از این دو گوشی دوربین، سخت‌افزار، باتری و کیفیت ساخت بالاتری دارند.

    پوکو X3 پرو و پوکو F3 هر دو از بهترین گوشی‌های شیائومی در بازار ایران هستند. پوکو F3 با سخت‌افزار قدرتمند و نمایشگر با کیفیت به عنوان یک گوشی قاتل پرچمدار شناخته می‌شود.

    در سمت دیگر پوکو X3 پرو ارزان‌ترین گوشی گیمینگ ایران محسوب می‌شود که با پردازنده عالی و نمایشگر ۱۲۰ هرتز اجرای سریع هر بازی و برنامه سنگینی را ممکن می‌کند.

    این مزایا باعث شده مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو F3 برای بسیاری از کاربران جالب توجه باشد. اگر شما هم قصد خرید یکی از این دو گوشی شیائومی را دارید، در ادامه مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو F3 همراه ما باشید تا ببینیم کدامیک از این دو گوشی میان‌رده ارزش خرید بالاتری دارند.

    مقایسه ویدیویی پوکو F3 با پوکو X3 پرو

    طراحی 

    یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌ها بین پوکو F3 و پوکو X3 پرو به طراحی و کیفیت ساخت آنها برمی‌گردد. همانطور که در ویدیو مقایسه می‌بینید، پوکو X3 پرو بسیار بزرگتر و سنگین‌تر از رقیب است.

    از نظر ابعاد پوکو F3 حدود ۱.۶ میلی‌متر نازک‌تر و ۲ میلی‌متر کوتاه‌تر از رقیب است. علاوه بر این پوکو F3 با ۱۹۶ گرم وزن نسبت به X3 پرو با وزن ۲۱۵ گرمی بسیار سبک‌تر و خوش‌دست‌تر است.

    با وجود این تفاوت وزن، پوکو F3 از بدنه شیشه‌ای با لایه محافظ گوریلا گلس ۵ برخوردار است اما رقیب بدنه پلاستیکی با کیفیت ساخت پایین‌تری دارد.

    ماژول دوربین دایره‌ای و بسیار بزرگ در پنل پشتی X3 پرو در کنار لوگوی بسیار بزرگ POCO از زیبایی این گوشی به شدت کاسته است. در طرف دیگر اما طراحی پوکو F3 دوربین بسیار باوقارتر است و اگر رنگ مشکی را بخرید، خبری از لوگو پوکو هم نیست.

    در مجموع مقایسه پوکو F3 با پوکو X3 پرو نشان می‌دهد، از نظر طراحی، کیفیت ساخت و خوش دست بودن، پوکو F3 به مراتب گزینه بهتری است.

    هر دو گوشی گواهی IP53 دارند که به معنی مقاومت نسبی در برابر پاشش آب است.

    [table id=1236 /]

    مقایسه پوکو X3 NFC با X3 پرو: نمایشگر

    ption id="attachment_52859" align="alignnone" width="850"]مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو F3 مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو F3 (سمت راست)

    هردو گوشی به نمایشگرهای ۶.۶۷ اینچی بسیار خوبی مجهز شده‌اند اما بین آنها تفاوت‌های اساسی هم دیده می‌شود.

    پوکو F3 به صفحه نمایش از نوع بسیار باکیفیت امولد با وضوح فول اچ‌دی مجهز شده است. این پنل با استاندارد +HDR10 محتوا را با جزییات دقیق، کنتراست بسیار بالا و رنگ‌های غنی به تصویر می‌کشد.

    از سوی دیگر پوکو X3 پرو از نمایشگر LCD برخوردار است. کنتراست و غنای رنگی این نمایشگر نسبت به پوکو F3 پایین‌تر بوده و محتوا را با کیفیت کمتر نشان می‌دهد.

    علاوه بر این حداکثر روشنایی ۱۳۰۰ نیتی پوکو F3 یکی از بهترین‌ها بین تمام گوشی‌های میا‌ن‌رده است و به مراتب از رقیب بالاتر است.

    در مقایسه پوکو X3 NFC و X3 پرو از نظر نمایشگر، تنها مزیت X3 پرو برخوردار بودن از لایه محافظ گوریلا گلس ۶ است که نسبت به گوریلا گلس ۵ رقیب مقاومت بالاتری دارد.

    هر دو نمایشگر نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز دارند و محتوا را به ویژه در برنامه‌ و بازی‌ها به شکلی روان و سریع به تصویر می‌کشند.

    [table id=1234 /]

    [related]36265[/related]

    سخت افزار

    یکی از مزایای این دو گوشی شیائومی برخوردار بودن از سخت‌افزار قدرتمند است که بسیاری از کاربران را شیفته آنها کرده است. اما در مقایسه پوکو X3 NFC و X3 پرو کدامیک سخت افزار قوی‌تری دارند؟

    شیائومی پوکو F3 به یکی از بهترین تراشه‌های دنیای موبایل یعنی اسنپدراگون ۸۷۰ مجهز شده است. در مقابل پوکو X3 پرو از اسنپدراگون ۸۶۵ بهره می‌برد که یک نسخه پایین‌تر محسوب می‌شود.

    هر دو گوشی قدرت اجرای روان و سریع برنامه‌ها و بازی‌های سنگین و گرافیکی مثل کال‌او‌دیوتی، پابجی و آسفالت ۹ را دارند.

    در بنچمارک آنتوتو پوکو X3 پرو و پوکو F3 به ترتیب امیتازهای ۴۵۳ هزار و ۶۳۱ هزار را کسب کرده‌اند. بنابراین پوکو F3 حدود ۴۰ درصد قوی‌تر است.

    از نظر حافظه هر دو گوشی به ۶ یا ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه از نوع UFS 3.1 مجهز هستند.

    یکی از مزایای پوکو X3 پرو نسبت به پوکو F3 پشتیبانی از کارت حافظه microSD است.

    بنابراین هرچند هر دو گوشی توان پردازش بالایی دارند اما از نظر سخت‌افزار برد با پوکو F3 است.

    [table id=1235 /]

    دوربین پوکو F3 و پوکو X3 پرو

    مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو F3

    در ادامه مقایسه پوکو F3 و پوکو X3 پرو به بخش دوربین می‌رسیم. هرچند در ظاهر پوکو F3 با دوربین سه‌‌گانه در سطحی پایین‌تر از دوربین چهارگانه X3 پرو قرار دارد اما در واقع تفاوت زیادی با هم ندارد.

    در پوکو F3 ماژول دوربین اصلی چارگوش است و در گوشه بالایی قرار گرفته اما ماژول مدور پوکو در مرکز قرار گرفته و جذابیت ظاهری کمتری دارد.

    دوربین اصلی هر دو گوشی ۴۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم  f/1.8 است. دوربین فوق عریض آنها نیز ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید و اپرچر مشابه است.

    با توجه به یکی بودن سنسور و لنزهای اصلی کیفیت تصاویر و دوربین‌ها بسیار به هم نزدیک است. هر دو گوشی عکس‌های نسبتا خوبی با شارپنس و جزییات بالا ثبت می‌کنند. با هر دو موبایل امکان ثبت ویدیوهای 4K با نرخ ۳۰ فریم یا 1080p با نرخ فریم بالاتر را دارید.

    دوربین سوم پوکو f3 ماکرو ۵ مگاپیکسلی است و در پوکو X3 پرو دو دوربین ۲ مگاپیکسلی عمق سنج و ماکرو داریم. این سه دوربین تقریبا جنبه سرگرمی داشته و در خروجی نهایی تاثیر خاصی ندارند.

    دوربین سلفی هر دو گوشی ۲۰ مگاپیکسلی است اما گشودگی دهانه لنز در پوکو X3 پرو بزرگتر است و نور بیشتری جذب می‌کند. همین باعث می‌شود کیفیت تصاویر سلفی در این گوشی بهتر باشد.

    در مقابل پوکو f3 به خاطر پردازنده قوی‌تر فیلمبرداری 1080p با نرخ ۶۰ فریم دارد که نسبت به ۳۰ فریم پوکو x3 پرو روان‌تر است.

    [table id=1237 /]

    باتری و شارژدهی

    مقایسه پوکو F3 و پوکو X3 پرو از نظر باتری و شارژدهی از شباهت قابل توجه آنها حکایت دارد:

    • پوکو X3 پرو به باتری ۵۱۶۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز شده که با شارژ سریع ۳۳ واتی سازگاری دارد.
    • پوکو F3 از باتری ۴۵۲۰ میلی‌آمپرساعتی برخوردار است که مثل رقیب از شارژ ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند.

    هر چند در ظاهر باتری پوکو X3 پرو ظرفیت بیشتری دارد اما در تست مقاومت ۱۱۲ ساعت دوام آورده در حالی که پوکو F3 تا ۱۱۴ ساعت شارژدهی داشته است.

    دلیل این تفاوت برخوردار بودن پوکو F3 از نمایشگر کم‌مصرف‌تر امولد است. برای مثال در این تست پوکو X3 پرو با یکبار شارژ ۱۲ ساعت ویدیو پخش کرده در حالی که این عدد برای رقیب ۱۹ ساعت است.

    بنابراین با استفاده عادی هر دو گوشی برای یک و نیم روز شارژدهی خواهند داشت و از این نظر تفاوتی بین آنها وجود ندارد.

    [table id=1238 /]

    امکانات

    مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو F3

    مقایسه پوکو F3 و پوکو X3 پرو از نظر امکانات نشان می‌دهد که برد با X3 پرو است. این گوشی به جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون مجهز است که در رقیب خبری از آن نیست.

    پوکو X3 پرو از حسگر مجاورت سخت‌افزاری برخوردار است اما پوکو F3 سنسور مجازی دارد. همین باعث می‌شود در برخی گوشی‌های پوکو F3 گاهی حین تماس صفحه قفل نشده و به صورت ناخواسته لمس شود.

    هر دو گوشی از حسگر اثر انگشت یکپارچه با کلید پاور و فرستنده مادون قرمز برخوردار هستند.

    جمع بندی مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو F3

    پوکو X3 پرو پوکو F3 هر دو از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین گوشی‌های شیائومی در بازار ایران هستند. پوکو F3 از نظر قدرت‌ پردازش ۴۰ درصد از رقیب قوی‌تر است و به نمایشگر باکیفیت‌تر امولد مجهز شده. از نظر کیفیت ساخت و طراحی نیز با بدنه شیشه‌ای بسیار خوش‌دست‌تر و جذاب‌تر است. در مقابل پوکو X3 پرو قیمت کمتری دارد و به جک هدفون و سنسور مجاورت فیزیکی مجهز است. نظر شما در مورد مقایسه پوکو X3 پرو پوکو F3 چیست؟ تجربه استفاده از این گوشی‌ها را دارید؟ [see_also]37093[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید