بررسی شیائومی ۱۲ ایکس؛ مزایا، معایب و گوشی‌های جایگزین بهتر

بررسی شیائومی ۱۲ ایکس؛ مزایا، معایب و گوشی‌های جایگزین بهتر
راهنمای مطالعه

    شیائومی ۱۲ ایکس از جمله جدیدترین گوشی‌های پرچمدار اقتصادی برند چینی محسوب می‌شود که از نظر عملکرد و دوربین حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در ادامه با بررسی شیائومی 12x همراه درجه باشید تا بیشتر با این گوشی آشنا شوید.

    شیائومی ۱۲ جدیدترین سری پرچمدار این شرکت محسوب می‌شود که شامل سه دستگاه می‌شود. شیائومی ۱۲، ۱۲ پرو و 12X. در ادامه مطلب بررسی شیائومی 12x با سومین دستگاه آشنا خواهیم شد که اقتصادی‌ترین گزینه این سری پرچمدار نیز محسوب می‌شود. این گوشی هم اکنون با قیمت حدود ۱۵ میلیون تومان در بازار ایران فروخته می‌شود.

    در ادامه این مطلب از درجه، به بررسی شیائومی ۱۲ ایکس خواهیم پرداخت که به عنوان مقرون‌به‌صرفه‌ترین گوشی جدید شیائومی می‌توان از آن یاد کرد.

    مشخصات عمومی شیائومی ۱۲ ایکس

    بررسی شیائومی 12X

    گوشی شیائومی ۱۲ ایکس (Xiaomi 12X) دی ماه سال گذشته معرفی و در گزینه‌هایی با ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی وارد بازار شد. هم اکنون می‌توانید این گوشی را در ایران با قیمت حدود ۱۵ میلیون تومان خریداری کنید.

    شیائومی ۱۲ ایکس ابتدا با سیستم عامل اندروید ۱۱ معرفی شده بود اما سپس اندروید ۱۲ نیز در دسترس آن قرار گرفت. همچنین نام این دستگاه در بین گوشی‌هایی که از نسل بعدی سیستم عامل گوگل یعنی اندروید ۱۳ پشتیبانی می‌کنند نیز دیده می‌شود.

    شیائومی ۱۲ ایکس در محدوده قیمت ۱۵ میلیون تومان با گوشی‌های زیر رقابت می‌کند:

    [table id=1268 /]

    طراحی گوشی شیائومی 12X: جمع‌و‌جور و دوست‌داشتنی

    شیائومی ۱۲ ایکس گوشی شیک، زیبا و کاملا جمع‌و‌جوری است. در واقع، شیائومی 12X همراه با گلکسی S22 یکی از جمع و جورترین پرچمداران اندرویدی موجود در بازار محسوب می‌شود.

    شیائومی ۱۲ ایکس از پنل پشتی شیشه‌ای و قاب آلومینیومی تشکیل شده. شیائومی برای نمایشگر دستگاه از یک لایه گوریلا گلس ویکتوس و برای پنل پشتی دستگاه از یک لایه محافظ گوریلا گلس ۵ استفاده کرده است.

    شیائومی 12X با وزن ۱۷۶ گرم از سبک‌ترین پرچمدارهای بازار است

    روی پنل پشتی دستگاه که کاملا زیبا و شیک است نیز شاهد یک ماژول دوربین مستطیل شکل هستیم که از یک بلوک آلومینیومی ساخته شده و سنسور اصلی بزرگتر در بالا و دو سنسور کوچکتر همراه با فلش LED در پایین آن قرار گرفته‌اند.

    نکته دیگر اینکه اثر انگشت و لک به راحتی جذب پنل شیشه‌ای پشت دستگاه می‌شود که شاید در گزینه‌های روشن این موضوع بیشتر به چشم بیاید.

    ماژول دوربین دستگاه از بدنه آن به‌میزان قابل توجهی بیرون زده که این امر باعث می‌شود تا شیائومی 12X روی میز تکان بخورد.

    شیائومی ۱۲ ایکس گواهی IP برای مقاومت در برابر آب ندارد

    روی لبه سمت چپ دستگاه، هیچ چیزی دیده نمی‌شود. دکمه‌های تنظیم صدا و پاور دستگاه طبق معمول روی لبه سمت راستی آن قرار گرفته‌اند.

    یکی از اسپیکرها، فرستنده مادون قرمز و یک میکروفون ثانویه در قسمت بالایی دستگاه قرار دارند و در پایین نیز شاهد میکروفون اصلی، اسپیکر دیگر، پورت USB-C و خشاب  دو گانه سیم کارت هستیم.

    شیائومی 12X از هیچ گواهی IP پشتیبانی نمی‌کند، به این معنی که نه ضد گرد و غبار است و نه ضد آب. با این وجود، شاید از این نظر در مقایسه با رقبای خود یک دارای ضعف بزرگی است.

    البته این شرکت چینی ادعا کرده هر سه گوشی شیائومی ۱۲ دارای عایق گرد و غبار و پاشش هستند که شاید تا اندازه‌ای باعث مقاومت دستگاه شوند.

    گوشی‌های هم رده زیر از گواهی مقاومت IP پشتیبانی می‌کنند:
    • شیائومی 11T پرو: گواهی IP53 محافظت در برابر گرد و غبار و پاشش آب
    • شیائومی می 11i: گواهی IP53 محافظت در برابر گرد و غبار و پاشش آب
    • سامسونگ گلکسی S20 FE: گواهی IP68 مقاومت در برابر گرد و غبار و آب (تا عمق ۱.۵ متری به مدت ۳۰ دقیقه)
    • آیفون SE 2020: گواهی IP67 مقاومت در برابر گرد و غبار و آب (تا عمق ۱ متری به مدت ۳۰ دقیقه)

    [table id=1269 /]

    نمایشگر؛ نمایشی جذاب از رنگ‌ها

    بررسی شیائومی 12X

    شیائومی 12X از یک نمایشگر ۶.۲۸ اینچی AMOLED با وضوح 1080p بهره می‌برد که اولین پنل ۱۲ بیتی در بین گوشی‌ها محسوب می‌شود و می‌تواند بیش از ۶۸ میلیارد رنگ را نمایش دهد.

    پنل OLED شیائومی ۱۲ ایکس دارای وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل یا 419ppi است، از نرخ تازه‌سازی تصویر پویا ۱۲۰ هرتز، نرخ نمونه برداری لمسی ۴۸۰ هرتز پشتیبانی می‌کند و دارای گواهی +HDR10 و Dolby Vision است.

    همچنین نمایشگر دستگاه توسط یک قطعه شیشه‌ای گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود تا در مجموع، در بررسی شیائومی 12x از نمایشگر آن به عنوان یکی از نقاط قوت دستگاه یاد کنیم.

    شیائومی ۱۲ ایکس نمایشگری در حد گوشی‌های پرچمدار دارد

    روشنایی معمولی شیائومی ۱۲ ایکس در هنگام تنظیم به صورت دستی تا ۵۰۴ نیت و در حالت اتوماتیک به ۹۲۵ نیت می‌‎رسد. با این حال، شیائومی ادعا می‌کند که روشنایی صفحه گوشی آن تا ۱۱۰۰ نیت افزایش پیدا می‌کند تا به راحتی بتوانید در زیر نور مستقیم خورشید با آن کار کنید.

    [related]51375[/related]

    برای نرخ تازه‌سازی دستگاه دو حالت خودکار و سفارشی در نظر گرفته شده. حالت خودکار گزینه پیش فرض دستگاه است که با وجود آن، در شرایط مختلفی بین ۶۰ هرتز، ۹۰ هرتز و ۱۲۰ هرتز تغییر پیدا می‌کند.

    در صورت استفاده از نرخ ۱۲۰ هرتز، اکثر برنامه‌ها و بازی‌ها و همچنین کل رابط کاربری دستگاه با این رفرش ریت اجرا خواهند شد.

    نکته دیگر اینکه پس از چند ثانیه عدم فعالیت، نرخ تازه‌سازی دستگاه به ۶۰ هرتز کاهش پیدا می‌کند تا باتری دستگاه سریع تخلیه نشود.

    • نمایشگر شیائومی ۱۲ ایکس از همه‌نظر شما را راضی خواهد کرد و هیچ ضعفی ندارد.

    [table id=1270 /]

    دوربین؛ سه سنسور عالی

    بررسی شیائومی 12X

    ماژول دوربین شیائومی ۱۲ ایکس درست مانند نسخه استاندارد این سری، از یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با وضوح بالا با OIS، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی فوق عریض و ۵ مگاپیکسلی تله‌فوتو ماکرو تشکیل شده است.

    شیائومی در بالای نمایشگر دستگاه خود از یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی برای عکس‌های سلفی و تماس‌های ویدیویی کاربران استفاده کرده است.

    هر سه گوشی اصلی شیائومی 12X از حالت شب پشتیبانی می‌کنند و همچنین یک گزینه حالت شب خودکار نیز در برنامه دوربین وجود دارد که به‌طور پیش‌فرض فعال است.

    گزینه دیگری که احتمال مورد توجه شما قرار خواهد گرفت، قابلیت فوکوس ردیابی چشم است که به‌طور پیش‌فرض روشن است.

    دوربین اصلی دستگاه عکس‌هایی با وضوح ۱۲.۵ مگاپیکسل به ثبت می‌رساند که از نظر کیفیت عالی هستند. این عکس‌ها جزئیات را با وضوح بسیار خوبی نشان می‌دهند و همه چیز در آن‌ها بسیار خوب به نظر می‌رسد.

    رنگ‌ها در تمام عکس‌های آن واقعی و جذاب هستند. کنتراست عکس‌ها بالا است و محدوده دینامیکی خوبی دارند و در نهایت هیچ نویزی در آن‌ها دیده نمی‌شود.

    دوربین اصلی و فوق‌عریض در شب و روز عکس‌های با کیفیتی ثبت می‌کنند

    یک حالت ۵۰ مگاپیکسلی نیز در Xiaomi 12X موجود است، اما در مقایسه با عکس‌های پیش‌فرض (۱۲.۵) مگاپیکسلی چندان تعریفی ندارند و استفاده از این حالت چندان پیشنهاد نمی‌شود.

    عکس‌های ۱۳ مگاپیسکلی سنسور فوق عریض دستگاه نیز به‌طور قابل‌توجهی خوب هستند. پردازش آن‌ها مناسب است و حداکثر جزئیاتی که از چنین حسگر و لنزی انتظار می‌رود را ارائه می‌کنند.

    عکس‌های فوق عریض دارای کنتراست بالا، محدوده دینامیکی واقعی و رنگ‌های عمدتا دقیق هستند و نویز آن‌ها نیز برای چنین دوربینی بسیار کم است.

    دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی دستگاه نیز که طرفداران خاص خود را دارد، تصاویر واضح و رنگارنگی را به ثبت می‌رساند که جزئیات زیادی با رنگ‌های دقیق و نویز کم در آن‌ها دیده می‌شود.

    عکس‌های پرتره گرفته شده توسط دوربین اصلی دستگاه در حالت ۱۲.۵ مگاپیکسلی فوق‌العاده هستند. سوژه‌ها در آن‌ها جزئیات فوق‌العاده‌ای را با ظاهر طبیعی به نمایش می‌گذارند، رنگ‌ها واقعی هستند و کنتراست بالایی را نمایش می‌دهند.

    در نهایت، دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی شیائومی ۱۲ ایکس هم عکس‌های بسیار خوبی را با جزئیات کافی به نمایش می‌گذارد. رنگ‌ها در تمام عکس‌های سلفی زنده و دقیق هستند، نویز قابل‌توجهی در آن‌ها وجود ندارد و در کل، عکس‌های سلفی دستگاه بسیار دوست داشتنی هستند.

    شیائومی ۱۲ ایکس دارای قابلیت حالت شب خودکار است که به‌طور پیش فرض فعال شده است. با وجود این قابلیت، برنامه دوربین تصمیم می‌گیرد که چه زمانی و در چه شرایطی از این حالت استفاده کند.

    عکس‌های دوربین اصلی شیائومی 12X با وجود این قابلیت می‌گیرد، از همه نظر فوق‌العاده هستند. آن‌ها واضح و دقیق هستند و با وجود نویز بسیار ناچیز، رنگ‌های فوق‌العاده‌ای را با کنتراست عالی و نوردهی واقعی نمایش می‌دهند.

    عکس‌هایی که بدون حالت شب در شرایط و مکان‌های کم نور گرفته می‌شوند، چندان واضح نیستند و در آن‌ها نویز دیده می‌شود.

    با شیائومی ۱۲ ایکس ویدیوهای 8K ثبت کنید

    دوربین فوق عریض دستگاه هم با فعال بودن گزینه Auto Night Mode پیش‌فرض، عکس‌هایی واضحی می‌گیرد که نویز بسیار کمی در آن‌ها دیده می‌شود که اشباع رنگ آن‌ها نیز خوب است.

    همچنین می‌توانید حالت شب دستی را برای دوربین فوق عریض دستگاه نیز استفاده کنید که با وجود این قابلیت، نوردهی تصاویر بسیار بهبود پیدا می‌کند و عکس‌های روشن‌تر و واقعی‌تری را به کاربران ارائه می‌کند.

    فیلم برداری گوشی شیائومی ۱۲ ایکس

    در نهایت با دوربین اصلی دستگاه می‌توان ویدیوهای 8K با نرخ ۲۴ فریم بر ثانیه و همچنین ویدیوهای 4K تا ۶۰ فریم بر ثانیه ضبط کند.

    دوربین فوق‌عریض هم ویدیوهای 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط می‌کند و با دوربین ماکرو می‌توان ویدیوهای 1080p با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه گرفت. از نظر کیفیت، ویدیوهای 4K دوربین اصلی فوق‌العاده هستند و جزئیات بسیار زیادی را نمایش می‌دهند و هیچ نویزی در آن‌ها مشاهده نمی‌شود.

    [related]43821[/related]

    تصاویر دوربین اصلی شیائومی ۱۲ ایکس (منبع: GSMArena): (برای نمایش تصویر در ابعاد بزرگتر کلیک کنید.)

    تصاویر دوربین اصلی شیائومی ۱۲ ایکس در حالت ۵۰ مگاپیکسلی:

    [gallery columns="2" link="file" ids="53447,53446"]

    تصاویر دوربین فوق عریض شیائومی ۱۲ ایکس:

    [gallery columns="2" link="file" ids="53449,53448"]

    تصاویر دوربین ماکرو شیائومی ۱۲ ایکس:

    [gallery columns="2" link="file" ids="53451,53450"]

    تصاویر دوربین سلفی شیائومی ۱۲ ایکس در حالت معمولی و پرتره:

    [gallery columns="2" link="file" ids="53453,53452"]

    تصاویر دوربین اصلی شیائومی ۱۲ ایکس در شب: [به ترتیب از چپ به راست، نایت مود خودکار، نایت مود دستی، بدون نایت مود]

    [gallery link="file" ids="53454,53455,53456"]

    تصاویر دوربین فوق عریض شیائومی ۱۲ در شب: [به ترتیب از چپ به راست، نایت مود خودکار، نایت مود دستی، بدون نایت مود]

    [gallery link="file" ids="53457,53458,53459"]

    [table id=1272 /]

    عملکرد پردازنده؛ قدرتمند و کارآمد

    بررسی شیائومی 12X

    شیائومی 12X برخلاف نسخه استاندارد این سری که از جدیدترین و بهترین چیپست پرچمدار کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ هشت هسته‌ای بهره می‌برد، با چیپست اسنپدراگون 870 کوالکام وارد بازار شده است.

    برنامه‌ها و بازی‌های گرافیکی روان و سریع اجرا می‌شوند

    با این وجود، اسنپدراگون ۸۷۰ همچنان یک پردازنده قدرتمند محسوب می‌شود که از نظر عملکرد نمایش بسیار خوبی ارائه می‌کند و همچنین بسیار کم مصرف است.

    پردازنده اسنپدراگون ۸۷۰ ممکن است سریع‌ترین تراشه موجود در بازار محسوب نشود، اما همچنین در بین قدرتمندترین پردازنده‌های اندرویدی به حساب می‌آید و با وجود آن می‌توانید برنامه‌ها و بازی‌های سنگین مانند کالاف دیوتی موبایل یا گنشین ایمپکت را بدون هیج مشکلی تجربه کنید.

    بنابراین در بررسی شیائومی 12x باید به این موضوع اشاره کرد که گوشی عملکردی در سطح یک پرچمدار را ارائه می‌کند و اگر درباره عملکرد آن شک دارید، کاملا خیالتان را راحت خواهد کرد.

    گوشی‌های قوی‌تر از شیائومی ۱۲ ایکس:
    • پوکو F4 GT با پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل یک: ۵۰ درصد قوی‌تر
    • شیائومی 11T پرو با پردازنده اسنپرداگون ۸۸۸: ۱۵ درصد قوی‌تر

     

    [accordions]

    [accordion title="جدول جامع مقایسه پردازنده‌های گوشی‌های هم‌قیمت" load="hide"][wpdatatable id=55][/accordion]

    [/accordions]

    پیکربندی حافظه؛ عدم پشتیبانی از کارت حافظه

    گوشی شیائومی ۱۲ ایکس هم اکنون در گزینه‌هایی با ۸ و ۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی در بازار ایران به فروش می‌رسد.

    با توجه به اینکه گوشی فاقد اسلات کارت حافظه است، پیشنهاد می‌کنیم گزینه‌ها ۲۵۶ گیگابایتی و البته ۱۲ گیگابایتی را فراهم کنید که نسبت به اختلاف قیمت خود، ارزش خرید بیشتری دارند. البته وجود ۸ گیگابایت رم هم برای انجام بسیاری از کارها معقولانه است.

    [table id=1273 /]

    باتری و شارژدهی؛ عمر باتری و سرعت شارژ فوق‌العاده

    بررسی شیائومی 12X

    در حالی که این دستگاه همچنان از همان نمایشگر ۶.۲۶ اینچی OLED و باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی شیائومی ۱۲ بهره می‌برد، با چیپست اسنپدراگون 870 خود بسیار کارآمدتر است.

    به همین دلیل، این گوشی در بررسی شیائومی 12x به امتیاز استقامت کلی بسیار خوب ۱۰۵ ساعت دست پیدا کرده است.

    بنابراین عملکرد باتری دستگاه از شیائومی ۱۲ و ۱۲ پرو بهتر است و در واقع شیائومی ۱۲ ایکس از نظر عمر باتری و شارژدهی نسبت به بسیاری از رقبا خود عملکرد بهتری دارد.

    باتری شیائومی 12X در نیم ساعت ۸۰ درصد شارژ می‌شود

    از نظر سرعت شارژ، شیائومی ۱۲ ایکس درست مانند جدیدترین مدل‌های شیائومی ۱۲ و ردمی نوت ۱۱ پرو، دارای شارژ سریع ۶۷ وات است و با شارژر ۶۷ وات نیز فروخته می‌شود.

    با شارژر اصلی باتری در مدت ۱۵ دقیقه ۴۵ درصد و در مدت زمان ۳۰ دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ می‌شود که سرعت فوق‌العاده آن را نشان می‌دهد.

    شارژ کامل دستگاه نیز در مدت زمان ۴۸ دقیقه انجام خواهد شد که هرچند به سرعت شارژ ۱۲۰ وات شیائومی ۱۲ پرو به هیچ وجه نزدیک نیست، اما همچنان بسیار فوق‌العاده است. برخلاف شیائومی ۱۲، این دستگاه از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند و هیچ گزینه‌ای برای شارژ معکوس شیمی یا بی‌سیم نیز وجود ندارد.

    شیائومی ۱۲ ایکس از نظر استقامت باتری به امتیاز ۱۰۵ دست پیدا کرده. از این نظر در بین گوشی‌های هم‌ردیف، پوکو F3 با استقامت ۱۱۴ ساعت عملکرد بهتری ارائه می‌کند.

    [table id=1275 /]

    امکانات، اسپیکرهای فوق‌العاده

    بررسی شیائومی 12X

    از امکانات، در بررسی شیائومی 12x باید اشاره کرد که این دستگاه مجموعه‌ای از امکانات مختلف و استاندارد قابل‌انتظار را به کاربران خود ارائه می‌کند.

    قبل از هرچیز باید به حسگر اثر انگشت دستگاه اشاره کرد که زیر نمایشگر آن قرار گرفته و کار خود را سریع و بدون نقص انجام می‌دهد.

    شیائومی ۱۲ ایکس دارای دو اسپیکر در دو طرف بالا و پایین است که به‌طور متقارن و زیر شبکه‌های مخصوص خود قرار گرفته‌اند. اسپیکرها به طور فوق‌العاده‌ای متعادل هستند و صدای بسیار خوبی از خود تولید می‌کنند.

    اسپیکر با پشتیبانی از Dolby Atmos هم صدای صوتی عمیق‌تر و بهتری تولید می‌کند. در بررسی شیائومی 12x، اسپیکرها امتیاز بسیار خوبی از نظر بلندی و کیفیت صدا به دست آورده‌اند که با اسپکرهای شیائومی ‍۱۲ ایکس مطابقت دارد.

    گوشی فاقد جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و پشتیبانی از حافظه جانبی است و هرچند این موارد برای برخی کاربران می‌تواند ناامیدکننده باشد، اما بسیاری از گوشی‌ها فاقد این ویژگی هستند.

    [table id=1276 /]

    نمرات شیائومی ۱۲ ایکس

    در ادامه بررسی شیائومی 12x، نوبت آن رسیده تا نمرات این گوشی از نظر بنچمارک‌های مختلف را مرور کنیم.

    گوشی شیائومی در آزمون چند هسته‌ای بنچمارک گیک‌بنچ ۵ به امتیاز ۳۱۶۸ دست پیدا کرده تا از این نظر از دستگاه‌هایی مانند شیائومی می ۱۱ لایت 5G و شیائومی ۱۱T عملکرد بهتری داشته باشد. در آزمون تک هسته‌ای نیز امتیاز ۹۴۳ برای این دستگاه به دست آمده است.

    در بنچمارک آنتوتو ۹ نیز شیائومی ۱۲ ایکس امتیاز ۶۹۰۲۹۸ را به دست آورده که از این حیث فقط در پشت سر شیائومی ۱۲ و گلکسی S22 سامسونگ قرار می‌گیرد.

    در ادامه بررسی شیائومی ۱۲ ایکس به مزایا و معایب این گوشی نگاهی خواهیم انداخت.

    [table id=1277 /]

    مزایا شیائومی ۱۲ ایکس

    بررسی شیائومی 12X

    طراحی قابل قبول

    شیائومی ۱۲ ایکس با طراحی دوست داشتنی و نسبتا جمع‌وجور و البته وزن بسیار کم خود، از همان ابتدا با طراحی‌اش نظر بسیاری افراد را به خود جلب خواهد کرد.

    نمایشگر در حد پرچمدار

    در بررسی شیائومی 12X نیز اشاره کردیم که نمایشگر دستگاه یکی از نقاط قوت اصلی آن است و این دستگاه از یک پنل OLED فوق‌العاده ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد که از نظر دقت رنگ و روشنایی عملکرد بسیار خوبی دارد.

    عمر باتری بسیار خوب و شارژ سریع

    شیائومی ۱۲ ایکس شارژر سریع ۶۷ واتی دارد که باتری را در عرض ۴۵ دقیقه به صورت کامل شارژ می‌‌کند. همچنین عمر باتری دستگاه نیز کاملا قابل توجه است و بسیار دیر خالی می‌شود.

    مناسب برای طرفداران عکاسی

    به نسبت قیمتی که برای شیائومی ۱۲ ایکس هزینه می‌کنید، دوربین اصلی و فوق‌عریض دستگاه عملکرد کاملا خوبی دارند و در طول روز و شب می‌توانید عکس‌های با کیفیتی با آن بگیرید.

    معایب شیائومی ۱۲ ایکس

    نداشتن گواهی IP

    شیائومی ۱۲ ایکس از گواهی IP مقاومت در برابر آب و گردوغبار پشتیبانی نمی‌کند و عدم وجود این ویژگی در مقابل بسیاری از گوشی‌های امروزی یکی از معایب اصلی این گوشی محسوب می‌شود.

    قیمت نسبتا بالا

    هرچند شیائومی ۱۲ ایکس قابلیت‌های بسیار خوبی را در خود جای داده، اما زمانی که آن را با دستگاه‌های هم قیمت خود مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که شاید شیائومی آن را با برچسب قیمت غیرمنطقی و گرانی وارد بازار کرده است.

    جمع‌بندی بررسی شیائومی 12X

    بررسی شیائومی 12x نشان می‌دهد که این دستگاه یک گوشی عالی با نمایشگر درجه یک، عملکرد پردازنده در سطح پرچمدار، اسپیکرهای فوق‌العاده، عمر باتری طولانی مدت و شارژ سریع است. همچنین کیفیت دوربین آن قطعا خریداران را راضی خواهد کرد.بررسی شیائومی 12X با این حال برای یک گوشی با قیمت حدودا ۱۵ میلیون تومان، ضعف‌هایی مانند عدم پشتیبانی از گواهی IP و دوربین اختصاصی برای زوم است که شاید چنین قابلیت‌هایی قابل انتظار باشد. شیائومی ۱۲ ایکس یک گوشی کاملا جدید است که با این وجود پرچمداران قدیمی قیمت نسبتا کمتری نسبت به آن دارند و خرید آن‌ها می‌تواند منطقی‌تر باشد. هرچند این دستگاه برای سال ۲۰۲۲ گوشی بسیار جذابی محسوب می‌شود، اما پیشنهاد می‌کنیم تا تمام گوشی‌های این محدوده قیمتی را بررسی کنید، مزایا و معایب آن‌ها را بسنجید و سپس اقدام به خرید گوشی مناسب خود کنید. [see_also]44940[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    Daraje com
    Daraje com
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید