بررسی شیائومی Poco X4 GT؛ مزایا، معایب و گوشی‌های جایگزین بهتر

بررسی شیائومی Poco X4 GT؛ مزایا، معایب و گوشی‌های جایگزین بهتر
راهنمای مطالعه

    Poco X4 GT گوشی قدرتمندتری نسبت به پوکو X3 GT سال گذشته و جایگزین معقولانه‌تری برای پوکو F4 استاندارد محسوب می‌شود. در بررسی پوکو X4 GT تمام ویژگی‌های این دستگاه را مرور خواهیم کرد.

    گوشی پوکو X4 GT تیر ماه سال جاری به بازارهای جهانی راه پیدا کرد و برای کاربرانی مناسب است که به دنبال یکی از بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین دستگاه‌ها برای بازی هستند. ترکیب یک نمایشگر ۱۴۴ هرتزی با سخت‌افزار قوی چیزی است که باعث شده تا به یک گزینه عالی و ایده‌آل تبدیل شود.

    در ادامه این مطلب از درجه، با بررسی پوکو X4 GT همراه باشید تا مشخصات کامل این دستگاه، همراه با نقاط ضعف و قوت و دستگاه‌های جایگزین آن را همراه با یکدیگر بررسی کنیم.

    پوکو X4 GT هم اکنون در بازار ایران با قیمت ۱۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد و گوشی‌های زیر رقبا آن هستند:

    بررسی ویدیویی گوشی پوکو X4 GT

    مشخصات عمومی شیائومی پوکو X4 GT

    بررسی پوکو X4 GT

    پوکو X4 GT تابستان امسال معرفی و به فاصله چند روز بعد رسما وارد بازارهای جهانی شد. شیائومی این دستگاه را در گزینه‌هایی با ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و فقط ۸ گیگابایت رم وارد بازار کرده است.

    در زمان معرفی، این دستگاه از سیستم عامل اندروید ۱۲ با رابط کاربری MIUI 13 پشتیبانی می‌کرد و با توجه به اینکه از جمله دستگاه‌های جدید بازار موبایل محسوب می‌شود، می‌توان انتظار داشت تا به‌روزرسانی نرم‌افزاری اندروید ۱۳ را نیز دریافت کند.

    [table id=1294 /]

    طراحی؛ متفاوت اما با دوام کمتر

    پوکو X4 GT از نظر طراحی با تمام گوشی‌های خانواده پوکو متفاوت است و به راحتی می‌توان آن را از X4 NFC و X4 پرو تشخیص داد. این گوشی به‌طور کامل از پلاستیک ساخته شده و پنل پشتی آن شبیه شیشه مات است.

    شیائومی برای لایه محافظ دستگاه از شیشه گوریلا گلس ۵ استفاده کرده که در مقایسه با گوریلا گلس ویکتوس مورد استفاده در X3 GT کمی ضعیف‌تر است. از دیگر نکات قابل توجه اینکه پوکو X4 GT دارای درجه IP مقاومت نیست و البته جک ۳.۵ میلی متری صدا به آن اضافه شده که می‌تواند دلیل آن باشد.

    پوکو X4 GT گواهی IP برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار ندارد

    شیائومی با پوکو X4 GT به سراغ طراحی جعبه‌ای رفته، زیرا پنل پشتی دستگاه اکنون تقریبا کاملا مسطح است و در لبه‌های آن انحناهای برجسته‌تری وجود دارد. قاب اطراف دستگاه نیز کاملا مسطح است و دکمه‌های آن در سمت راست قرار دارند.

    گزینه مشکی این دستگاه به راحتی مستعد دریافت لک و اثر انگشت است که البته به راحتی هم تمیز می‌شوند. علاوه بر ماژول دوربین که از پنل پشتی دستگاه بیرون زده، ماژول‌ها نیز تا حدودی بیرون آمده‌اند که این امر باعث می‌شود تا گوشی هنگام قرارگیری روی یک سطح صاف تکان بخورد.

    در مجموع برای یک گوشی ۶.۶ اینچی، X4 GT نسبتا سنگین است و ۲۰۰ گرم وزن دارد. همچنین طراحی جعبه‌ای آن باعث شده تا گوشی بزرگتر از چیزی که هست به نظر برسد.

    گوشی‌های رقیب پوکو X4 GT با مقاومت بالاتر در برابر آب:
    • پوکو F4: گواهی IP53 مقاومت در برابر گرد و غبار و پاشش آب
    • پوکو X4 پرو: گواهی IP53 مقاومت در برابر گرد و غبار و پاشش آب
    • گلکسی A52s 5G: گواهی IP67 مقاومت در برابر آب و گرد و غبار (۳۰ دقیقه تا عمق بیشتر از یک متر)

    [table id=1295 /]

    بررسی نمایشگر پوکو X4 GT شیائومی؛ ۱۴۴ هرتزی!

    بررسی پوکو X4 GT

    پوکو X4 GT دارای نمایشگر LCD IPS سریع ۱۴۴ هرتزی با وضوح استاندارد ۲۴۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل در اندازه ۶.۶ اینچی است.

    شاید برخی افراد به دلیل نبود پنل OLED دچار تردید شوند، اما شیائومی همچنان از پنل با کیفیتی استفاده کرده است.

    همچنین گزینه‌های مشابه زیادی با نمایشگر OLED در این بازه قیمتی وجود دارند، اما هیچ‌کدام از نرخ تازه تازه‌سازی تصویر ۱۴۴ هرتز پشتیبانی نمی‌کند.

    از نظر روشنایی نیز نمایشگر دستگاه به نمونه‌های OLED موجود در گوشی‌های رقیب بسیار نزدیک است. در بررسی پوکو X4 GT روشنایی دستگاه در حالت دستی به حدود ۴۷۰ نیت . در حالت خودکار به ۶۰۰ نیت رسید.

    نمایشگر پوکو X4 GT نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۴۴ هرتزی و کیفیت نزدیک به OLED دارد

    نرخ تازه‌سازی دستگاه آنطور که تبلیغ می‌شود «پویا» نیست. هنگامی که هیچ استفاده‌ای از آن نمی‌کنید، سیستم به‌طور خودکار روی ۵۰ هرتز تنظیم می‌شود، در برخی از برنامه‌ها این میزان به ۶۰ هرتز و تقریبا در تمام برنامه‌ها و منوهای سیستم تا ۱۲۰ هرتز افزایش می‌یابد. همچنین در هیچ نقطه‌ای از بررسی پوکو X4 GT رفرش ریت نمایشگر دستگاه تا ۱۴۴ هرتز بالا نرفته است.

    هنگام بازی، دو بازی Real Racing 3 و Sky Force: Reloaded روی این دستگاه با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز اجرا شدند اما سایر بازی‌ها را فقط می‌توان با نرخ ۶۰ هرتز تجربه کرد.

    گوشی‌های هم قیمت که دارای نمایشگرهایی با پنل با کیفیت‌تری هستند:
    • شیائومی پوکو F4: نمایشگر AMOLED با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز
    • گلکسی A53 5G: نمایشگر Super AMOLED با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز
    • پوکو X4 پرو: نمایشگر AMOLED با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز
    • گلکسی A52: نمایشگر Super AMOLED با رفرش ریت ۹۰ هرتز
    • نکته: توجه داشته باشید که رفرش ریت تمام این گوشی‌ها از پوکو X4 GT پایین‌تر است!

    [table id=1308 /]

    بررسی دوربین گوشی پوکو X4 GT؛ مناسب برای روز

    بررسی پوکو X4 GT

    پوکو X4 GT دارای ترکیبی آشنا و معمولی از دوربین‌ها است. دوربین‌های این دستگاه به‌طور گسترده‌ای در دستگاه‌های متوسط بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد و شامل موارد زیر است:

    • دوربین اصلی عریض ۶۴ مگاپیکسلی
    • دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی
    • دوربین ماکرو ۲ مگایپسکلی
    • دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی

    در بررسی پوکو X4 GT می‌توان گفت که عکس‌های دوربین اصلی دستگاه ظاهری زیبا دارند و به خصوص هنگام مقایسه آن‌ها با برخی از رقبای مستقیم این دستگاه، هیچ شکایتی برای آن‌ها وجود ندارد.

    رنگ عکس‌ها گیراست، کنتراست آن‌ها عالی است (مانند اکثر گوشی‌های شیائومی)، محدوده دینامیکی مناسب است و میزان جزئیات حل شده آن تا حدودی چشمگیر است.

    با این حال، هنگامی که از فضای داخلی خانه عکاسی کنید، کیفیت عکس‌ها حتی اگر نور مصنوعی به اندازه کافی در محیط اطراف وجود داشته باشد، به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. سایه‌ها نیز در اغلب موارد ممکن است شکسته شوند که آسیب بیشتری به وضوح می‌زنند.

    حالت ۶۴ مگاپیکسلی چیز زیادی به عکس‌ها اضافه نمی‌کند. جزئیات عکس‌های این حالت کمی حل شده است، اما دامنه دینامیکی باریک‌تری دارند، نویز آن‌ها افزایش یافته و وضوح نیز کاهش پیدا کرده است.

    دوربین ۶۴ مگاپیکسلی به پای رقبا نمی‌رسد، اما در روز عکس‌های خوبی می‌گیرد

    سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض دستگاه یک گزینه معمول در بین تمام گوشی‌ها محسوب می‌شود. بنابراین هرچند نمی‌توان انتظار زیادی داشته باشیم، اما کیفیت آن همچنان مناسب است.

    محدوده دینامیکی عکس‌های آن محدود است و وضوح آن‌ها در برخی نقاط نیاز به بهبود دارد. رنگ‌های زنده و کنتراست خوب از جمله سایر ویژگی‌های قابل توجه دوربین فوق عریض است.

    طبق معمول، دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی عکس‌هایی تاریک با رنگ‌های شسته شده، کنتراست ناکافی و جزئیات محدود ارائه می‌کند. البته از یک سنسور ۲ مگاپیکسلی نمی‌توان انتظار زیادی داشت.

    [related]51375[/related]

    عکس‌هایی که با دوربین اصلی پوکو X4 GT در نور کم گرفته می‌شود نویز زیادی دارند و اغلب موارد کیفیت کلی عکس‌ها چندان قابل توجه نیست. با این حال، هنگام استفاده از حالت شب، نویزها کمتر شده و کیفیت کلی تصویر بهبود پیدا می‌کند. بنابراین توصیه می‌کنیم که همیشه از حالت شب دستگاه استفاده کنید.

    دوربین فوق عریض نیز در شب، عکس‌هایی بسیار نرم، با محدوده دینامیکی باریک و رنگ‌های شسته شده ارائه می‌کند. همچنین در آن‌ها نویز وجود دارد که البته به سختی قابل تشخیص است. خوشبختانه حالت شب تا حد زیادی تمام مشکلات را برطرف می‌کند و باعث بهبود وضوح عکس‌ها می‌شود و رنگ‌ها را زنده‌تر می‌کند.

    بررسی دوربین سلفی پوکو X4 GT

    دوربین سلفی دستگاه حتی در بین گوشی‌هایی در این بازی قیمت کمی ناامیدکننده است. بدون توجه به شرایط نور، عکس‌های سلفی گرفته شده در بررسی پوکو X4 GT خیلی ملایم به نظر می‌رسند، محدوده دینامیکی آن‌ها عالی نیست و رنگ‌ها کمی کسل کننده هستند.

    اگر سلفی پسند هستید، گوشی پوکو X4 GT برای شما ساخته نشده است

    فیلمبرداری با گوشی پوکو X4 GT

    با دوربین اصلی این گوشی می‌توان ویدیوهایی با وضوح 2160p و نرخ ۳۰ فریم در ثانیه و با دوربین فوق عریض آن ویدیوهای 1080p با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کرد.

    فیلمبرداری 4K دوربین اصلی دستگاه، ویدیوهایی با رنگ دقیق، بدون نویز و کنتراست به اندازه کافی ارائه می‌کند. با این حال، محدوده دینامیکی آن‌ها ممکن است به بهبود نیاز داشته باشد.

    همانطور که قابل انتظار است، فیلم‌های 1080p دوربین فوق عریض است به‌طور قابل توجهی نرم‌تر هستند و دامنه دینامیکی باریک‌تری دارند. حتی با وجود رنگ‌های سرزنده و پر انرژی نمای داده شده در ویدیوهای این دوربین، به دلیل تیرگی کلی آن، احتمالا چندان باب میل شما نباشد.

    همچنین در در بررسی پوکو X4 GT باید اشاره کرد که این دستگاه تثبیت‌کننده 2160p ندارد، بنابراین ویدیوها لرزان به نظر می‌رسند. با این حال، یک تثبیت‌کننده ویدیویی به نام Steady video وجود دارد که در صورت نیاز می‌توانید آن را فعال کنید.

    تصاویر دوربین اصلی پوکو X4 GT (منبع: GSMArena): (برای نمایش تصویر در ابعاد بزرگتر کلیک کنید.)

    تصاویر دوربین اصلی پوکو X4 GT در حالت ۶۴ مگاپیکسلی:

    [gallery columns="2" ids="54370,54369"]

    تصاویر دوربین فوق عریض پوکو X4 GT:

    [gallery columns="2" ids="54371,54372"]

    تصاویر دوربین اصلی پوکو X4 GT در شب:

    [gallery columns="2" ids="54374,54373"]

    تصاویر دوربین فوق عریض پوکو X4 GT در شب:

    [gallery columns="2" ids="54376,54375"]

    تصاویر دوربین سلفی پوکو X4 GT:

    [gallery columns="2" ids="54378,54377"]

    [table id=1303 /]

    عملکرد پردازنده؛ قدرتمند و کارآمد

    بررسی پوکو X4 GT

    پوکو X4 GT دارای یکی از جدیدترین چیپست‌های مدیاتک، یعنی دیمنسیتی ۸۱۰۰ است. این چیپست از نظر سرعت کلاک، یک پله بالاتر از دیمنسیتی ۸۰۰۰ استاندارد است، هرچند تنظیمات سخت‌افزاری مشابهی دارند.

    با وجود سرعت کلاک بالا (حتی بیشتر از دیمنسیتی ۹۰۰۰) این چیپست از معماری قدیمی‌تر ARM استفاده می‌کند و همچنین به جای لیتوگرافی ۴ نانومتری، بر اساس فرآیند ساخت ۵ نانومتری ساخته شده است.

    پردازنده هشت هسته‌ای پوکو X4 GT از ۴ هسته Cortex-A78 با فرکانس ۲.۸۵ گیگاهرتز و ۴ هسته Cortex-A55 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز بهره می‌برد. برای کارهای گرافیکی نیز از پردازنده گرافیکی Mali-G610 MC6 استفاده می‌کند که در دیمنسیتی ۸۰۰۰ استفاده شده بود اما نوید ۲۰ درصد عملکرد بهتر را ارائه می‌کند.

    پوکو X4 GT بازی‌هایی مثل آسفالت ۹ و کال‌او‌دیوتی را اجرا می‌کند

    از دیگر تغییرات قابل توجه بین دیمنسیتی ۸۰۰۰ و ۸۱۰۰ می‌توان به نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی با وضوح +WQHD و HDR10+ Adaptive پردازنده پوکو X4 GT اشاره کرد.

    هرچند این گوشی اساسا برای بازی طراحی نشده، اما پوکو X4 GT دارای برخی قابلیت‌های آماده بازی از جمله فناوری بهبودیافته LiquidCool 2.0 است که گوشی را تا حد زیادی خنک می‌کند.

    اگر منصف باشیم، دیمنسیتی ۸۱۰۰ برای پشتیبانی از کارهای سنگین طراحی نشده اما همچنان برای انجام وظایف روزانه بسیار مناسب است.

    با این وجود، قدرت پردازنده دستگاه همراه با نرخ نوسازی بالای صفحه‌نمایش آن باعث می‌شود تا تجربه گیمینگ روان و بسیار خوبی داشته باشید. همچنین می‌توان برخی بازی‌های سنگین از جمله Call of Duty را با آن تجربه کرد و بدون اینکه به مشکل خاصی برخورد کنید، می‌توانید بین برنامه‌ها سوییچ کنید.

    [accordions]

    [accordion title="جدول جامع مقایسه پردازنده‌های گوشی‌های هم‌قیمت" load="hide"][wpdatatable id=44][/accordion]

    [/accordions]

    پیکربندی حافظه؛ عدم پشتیبانی از کارت حافظه

    گوشی پوکو X4 GT در دو نسخه عرضه شده است. نسخه اول دارای ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت حافظه رم است. نسخه دوم نیز با ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت رم عرضه شده است.

    با توجه به اینکه گوشی شیائومی از کارت حافظه پشیبانی نمی‌کند، خرید پوکو X4 GT با حافظه ۲۵۶ گیگابایتی احتمالا منطقی‌تر به نظر می‌رسد تا با مشکل پر شدن حافظه داخلی دستگاه مواجه نشوید.

    [table id=1304 /]

    باتری گوشی پوکو X4 GT؛ شارژ سریع ۶۷ واتی

    بررسی پوکو X4 GT

    هرچند کمی ناچیز، اما پوکو X4 GT از نظر عمر باتری نسبت به نسل قبلی خود پیشرفت کرده است. در بررسی پوکو X4 GT این گوشی در زمان وبگردی و همچنین پخش ویدیو امتیاز قابل توجهی از خود به نمایش گذاشت و در مجموع به امتیاز کلی ۱۱۲ ساعت رسیده است.

    درست مانند X3 GT، گوشی X4 GT نیز دارای یک باتری ۵۰۸۰ میلی آمپر ساعتی و یک پنل IPS LCD است و در این بخش تراشه تنها عامل مهمی است که تاثیر مثبتی بر عمر باتری دستگاه می‌گذارد.

    [related]49002[/related]

    در فناوری شارژ این دستگاه نیز هیچ تغییری نسبت به نسل قبل مشاهده نمی‌شود و همچنان با یک شارژر ۶۷ واتی روبرو هستیم.

    به همین دلیل است که هیچ تغییری در تست شارژ ۳۰ دقیقه‌ای دستگاه مشاهده نمی‌شود و در ۳۰ دقیقه تا ۷۵ درصد باتری آن شارژ می‌شود. همچنین شارژ کامل دستگاه حدود ۵۷ دقیقه زمان خواهد برد که نسبت به X3 GT سال گذشته کندتر است.

    [table id=1305 /]

    امکانات؛ گزینه‌های استاندارد

    بررسی پوکو X4 GT

    هرچند پوکو X4 GT نقص‌هایی مانند عدم پشتیبانی از کارت حافظه را به همراه دارد، اما در مجموع پکیج کامل و استانداردی را ارائه می‌کند. پیش از هرچیز می‌توان به جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری دستگاه اشاره کرد که وجود آن شاید در دنیای امروزی گوشی‌های موبایل یک تجربه مثبت محسوب می‌شود.

    حسگر اثر انگشت دستگاه نیز روی لبه سمت راست و دکمه پاور دستگاه قرار گرفته که از عملکرد سریع و قابل‌قبولی برخوردار است. همچنین این دستگاه دارای پورت USB-C نسل ۲ است.

    پوکو X4 GT از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند

    پوکو X4 GT همچنین دارای سیستم بلندگوی استریو استانداردی است که اسپیکر اصلی آن در پایین دستگاه قرار گرفته و بلندگوی ثانویه به عنوان هدفون دستگاه عمل می‌کند.

    از نظر بلندی صدا، در بررسی پوکو X4 GT متوجه شدیم که هرچند این دستگاه بلندترین صدای ممکن را ارائه نمی‌کند، اما از نظر کیفیت در سطح «خوبی» قرار می‌گیرد. البته در بین گوشی‌هایی این محدوده قیمتی، از کیفیت و میزان صدای گوشی رضایت خواهید داشت.

    [table id=1306 /]

    نمرات پوکو X4 GT

    بررسی پوکو X4 GT

    پوکو X4 GT با چیپست ۵ نانومتری دیمنسیتی ۸۱۰۰ در آزمون چند‌هسته‌ای بنچ‌مارک گیک‌بنچ ۵ امتیاز ۳۷۱۹ را کسب کرده است. یعنی از این حیث بالاتری از دستگاه‌هایی از جمله پوکو F4 GT قرار می‌گیرد. در آزمون آنتوتو ۹ نیز این دستگاه امتیاز ۷۴۷۸۷۱ را کسب کرده که یعنی از گوشی‌هایی مانند ریلمی GT Neo 3T بهتر است.

    در ادامه بررسی پوکو X4 GT برخی مزایا و معایب این دستگاه از دید کاربران را مرور خواهیم کرد.

    [table id=1307 /]

    مزایا پوکو X4 GT از دید کاربران

    نمایشگر ۱۴۴ هرتزی IPS با کیفیت

    گوشی پوکو X4 GT در این محدوده قیمتی تنها دستگاهی است که نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۴۴ هرتز را به ارمغان گذاشته است. همچنین پنل دستگاه از کیفیت بالایی نیز برخوردار است.

    شارژ سریع ۶۷ وات

    هرچند نمی‌توان از فناوری شارژ پوکو X4 GT به عنوان سریع‌ترین در این محدوده یاد کرد، اما همچنان سرعت شارژ بالایی دارد و در ۴۶ دقیقه می‌توان باتری آن را به‌طور کامل شارژ کرد.

    عملکرد خوب دوربین در روز

    با دوربین‌های شیائومی پوکو X4 GT در طول روز و مکان‌هایی با شرایط نوری مناسب، می‌توان عکس‌های با کیفیتی گرفت.

    تعادل بین قیمت و عملکرد

    در بین گوشی‌هایی در محدوده ۱۰ میلیون تومان، پوکو X4 GT عملکرد بسیار خوبی را ارائه می‌کند. در واقع با خرید این دستگاه، با هزینه‌ای معقولانه به دستگاه قدرتمندی دست پیدا خواهید کرد.

    معایب پوکو X4 GT از دید کاربران

    بررسی پوکو X4 GT

    نبود گواهی IP

    پوکو X4 GT نسبت به نسل قبل ضعف‌هایی دارد، از جمله آن‌ها می‌توان به عدم پشتیبانی از گواهی IP53 و گوریلا گلس ویکتوس اشاره کرد.

    کیفیت نه‌چندان خوب دوربین سلفی

    هرچند دوربین‌های دستگاه در طول روز عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهند، اما دوربین سلفی آن بدون شک از جمله معایب دستگاه محسوب می‌شود.

    نبود نمایشگر OLED

    همانطور که در بررسی پوکو X4 GT نیز اشاره کردیم، نمایشگر دستگاه به خودی خود هیچ مشکلی ندارد، اما بسیاری از رقبای دستگاه از پنل با کیفیت‌تر OLED بهره می‌برند.

    جمع‌بندی بررسی پوکو X4 GT

    بررسی پوکو X4 GT پوکو X4 Gt، با وجود قابلیت‌هایی از جمله عمر باتری طولانی، چیپست قدرتمند، نمایشگر مناسب، شارژ سریع، اسپیکرهای استریو با صدای خوب و عملکرد خوب دوربین، یک گوشی همه کاره عالی است که به سادگی می‌توان خرید آن را پیشنهاد کرد. با این حال، نکاتی را نیز باید در نظر داشت، از جمله اینکه بسیاری از رقبا دارای پنل OLED هستند. حالت‌های زوم ۲ برابری، عملکرد دوربین اصلی در نور کم و دوربین سلفی دستگاه نیز از جمله مواردی هستند که به بهبود نیاز دارند. با این وجود، برچسب قیمت کاملا معقولانه ۱۰ میلیون تومانی باعث می‌شود تا این دستگاه به گزینه‌ای مطمئن برای کاربران تبدیل شود. شاید وجود یک پنل OLED باعث می‌شد تا از این دستگاه به عنوان یک پیشنهاد کامل یاد کنیم. [see_also]49001[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    Daraje com
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید