۵ دلیل پشیمانی مشتریان از خرید گلکسی A52

۵ دلیل پشیمانی مشتریان از خرید گلکسی A52
راهنمای مطالعه

    میان‌رده جدید سامسونگ نسبت به نسل قبل با بهینه‌سازی متعددی در زمینه نمایشگر، پردازنده و نرم‌افزار همراه شده اما هنوز هم برخی مشکلات گلکسی A52 قابل چشم پوشی نیست.

    پیش از این درباره مزایایی که باعث شده بسیاری به خرید گلکسی A52 روی بیاورند برایتان گفته بودیم و در این مطلب سراغ مشکلات گلکسی A52 رفته‌ایم. این موارد شامل پردازنده ضعیف‌تر نسبت به رقبا، بدنه پلاستیکی، باتری نه چندان پر ظرفیت و عدم عرضه با شارژ ۲۵ واتی می‌شود.

    شاید موردی مثل بدنه پلاستیکی از نظر شما چندان مهم نباشد اما بسیاری از کاربران پنل‌های شیشه‌ای را ترجیح می‌دهند؛ بنابراین بهتر است قبل از تصمیم‌گیری برای خرید این موبایل، با مشکلات گلکسی A52 آشنا شوید. بررسی گوشی گلکسی A53 به عنوان جایگزین این گوشی را هم از دست ندهید.

    مشخصات گلکسی A52

    [table id=538 /]

    ۱. بدنه پلاستیکی

    مشکلات گلکسی A52

    سامسونگ چند وقتی است گوشی‌های میان رده و پریمیوم را با بدنه پلاستیکی عرضه می‌کند و گلکسی A52 هم از این قضیه مستثنی نیست. هرچند طراحی این موبایل و پرداخت صورت گرفته روی بدنه ظاهری جذاب به آن بخشیده اما پنل پشتی و فریم پلاستیکی حس پریمیوم را به شما منتقل نمی‌کند.

    اگر شما هم جزو کسانی هستید که گوشی‌های با پنل‌ پشتی شیشه‌ای یا فریم فلزی را ترجیح می‌دهید، در همین رده قیمتی می‌توانید سراغ مدل‌هایی مثل شیائومی Mi 10T Lite 5G ،Mi 10T 5G یا ردمی نوت ۱۰ پرو بروید که پنل شیشه‌ای با لایه محافظ گوریلا گلس دارند.

    [related]49002[/related]

    ۲. چیپست ضعیف‌تر نسبت به رقبا

    معایب گلکسی A52

    سامسونگ گلکسی A52 را با پردازنده اسنپدراگون 720G همراه کرده که نسبت به نسل قبل عملکرد بهتری دارد اما اگر سرعت اجرای برنامه و بازی‌ها برایتان اولویت دارد با پرداخت همین هزینه می‌توانید گوشی‌های قدرتمندتر پیدا کنید.

    برای مثال شیائومی Mi 10T 5G با پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ همراه شده که حدود ۷۰ درصد از اسنپدراگون 720G قوی‌تر است و یک قاتل پرچمدار از Mi 10T 5G ساخته است. همچنین گوشی‌های شیائومی پوکو X3 پرو و Mi 10T Lite 5G به ترتیب با پردازنده‌های اسنپدراگون ۸۶۰ و اسنپدراگون 750G در پردازش برنامه‌ها بسیار بهتر عمل می‌کنند.

    ۳. باتری ضعیف‌تر نسبت به رقبا

    گلکسی A52 به باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز شده که شارژدهی نسبتا مطلوبی دارد اما برای کسانی که شارژدهی برایشان اولویت دارد گزینه‌های بهتر حتی با قیمت کمتر هم در دسترس قرار دارد.

    بهترین گزینه‌ها از نظر ظرفیت باتری در این سطح گلکسی M51 و  M61 هستند که هر دو از باتری غول ‌پیکر ۷ هزار میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ واتی برخوردار هستند.

    حتی در رده قیمتی پایین‌تر هم می‌توان موبایلی مثل پوکو X3 را پیدا کرد که با باتری قوی‌تر ۶۰۰۰ میلی آمپرساعتی همراه شده و از این نظر شرایط بهتری نسبت به گلکسی A52 دارد.

    ۴. عرضه با شارژر ۱۵ هزار میلی آمپرساعتی

    مشکلات گلکسی A52 - باتری

    مشکلات گلکسی A52 در زمینه شارژ تنها به ظرفیت باتری محدود نمی‌شود. این گوشی نه تنها از نظر توان شارژ به پای رقبای خود نمی‌رسد، بلکه نکته عجیب‌تر این است که سامسونگ آداپتوری ضعیف‌تر از توان واقعی را با آن همراه کرده است.

    باتری گلکسی A52 با توان ۲۵ میلی‌آمپرساعتی سازگاری دارد که قابل قبول است و در یک ساعت باتری را کامل شارژ می‌کند. با این حال سامسونگ تصمیم گرفته در جعبه گوشی به جای آداپتور ۲۵ واتی یک آداپتور ۱۵ واتی قرار دهد که زمان شارژ کامل را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهد. بنابراین در صورتی که قصد استفاده از توان واقعی را داشته باشید، باید هزینه‌ای جداگانه برای خرید آداپتور ۲۵ واتی بپردازید.

    از طرف دیگر همین توان ۲۵ واتی هم نسبت به گوشی‌های همرده ضعیف‌تر است و مدل‌های حاضر در فهرست بهترین گوشی موبایل مثل ردمی نوت ۱۰ پرو، پوکو X3 همگی توان ۳۳ وات را برایتان فراهم می‌کنند.

    [related]50533[/related]

    ۵. عملکرد کند اسکنر اثر انگشت

    [video width="1280" height="720" mp4="http://cdn01.daraje.com/2021/05/Fingerprint-Sensor-Test-Samsung-A42-vs-A52.mp4"][/video] یکی از نقاط ضعف قابل توجه در گوشی‌های گلکسی A50 و A51 عملکرد کند اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر بود که گاهی با اختلال‌های عجیب روی اعصاب کاربران راه می‌رفت. سامسونگ در گلکسی A52 مشکل  شناسایی اثر انگشت را تا حد زیادی حل کرده اما همانطور که در ویدیوی فوق می‌بینید همچنان عملکرد آن با تاخیر همراه است و از نظر سرعت به پای گلکسی A42 نمی‌رسد. در واقع به نظر می‌رسد موبایل پس از لمس نمایشگر توسط کاربر کمی به فکر فرو می‌رود و بعد اثر انگشت شناسایی می‌کند. علاوه بر این جای سنسور هم کمی پایین‌تر از چیزی است که باید باشد و تجربه دلپذیری را فراهم نمی‌کند. جدیدترین گوشی‌های موبایل را ببینید [see_also]33099[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    یونس مرادی
    یونس کارشناسی فناوری اطلاعاته و تو سایت درجه در مورد موبایل، لپ تاپ و سخت‌افزارهای دیگه راهنمای خرید و بررسی می‌نویسه. قبل از اینکه مدیر محتوا درجه بشه، دبیر فناوری دیجیاتو بوده و طی دو ۲ دهه گذشته تو خیلی از سایت‌های دیگه مثل بلاگ دیوار، بامیلو و دیجی‌کالا تجربه نوشتن مقاله و راهنمای خرید داره.
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید