بررسی شیائومی 13T پرو؛ مزایا، معایب و مقایسه با رقبا

بررسی شیائومی 13T پرو؛ مزایا، معایب و مقایسه با رقبا
راهنمای مطالعه

    بررسی شیائومی 13T پرو نشان می‌دهد که با یک گوشی قدرتمند که تراشه‌ای فوق‌العاده، بدنه‌ای شیک، صفحه‌نمایش کم‌نظیر، شارژ فوق‌سریع و دوربین‌های عالی به همراه دارد، روبه‌رو هستیم. در ادامه با بررسی مزایا و معایب شیائومی 13T پرو همراه باشید.

    شیائومی 13T پرو (Xiaomi 13T Pro) قوی‌ترین عضو از خانواده جدید گوشی‌های سری T شیائومی است که مشخصاتی سخت‌افزاری و ظاهری خارق‌العاده‌ای دارد. یکی از ویژگی‌هایی که بیش از همه روی آن مانور داده، همکاری با لایکا (Leica) در بخش دوربین است، مشارکتی که قبلا در  رده پرچمدارها و بهترین گوشی شیائومی انجام می‌شد و حالا راه به رده قاتلین پرچمدار پیدا کرده. همچنین با اولین گوشی‌های سری T شیائومی طرف هستیم که گواهی IP68 دریافت کرده‌اند.

    امسال شیائومی علاوه بر اینکه از تراشه سریع‌، شارژ سریع‌تر و فناوری‌های پیشرویی مانند وای‌فای 7 در شیائومی 13T پرو بهره برده، تمرکز ویژه‌ای را روی مقوله دوربین گذاشته که می‌تواند برای علاقه‌مندان بسیار جالب باشد و در این مطلب به آن می‌پردازیم. در بررسی شیائومی 13T پرو می‌بینیم که این گوشی طراحی مشابه‌ و نزدیکی با گوشی‌های پرچمدار شیائومی 13 دارد و می‌توانید یا با قاب بدنه شیشه‌ای یا چرمی آن را تهیه کنید. نمایشگر آمولد ۶.۶۷ اینچی با وضوح 1220p و پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز پویا، عمق رنگ ۱۲ بیتی و دالبی‌ویژن هم از ویژگی‌های چشم‌گیر و وسوسه‌برانگیز گوشی شیائومی 13T پرو محسوب می‌شود.

    در قلب گوشی شیائومی 13T پرو از تراشه پرقدرت و بهینه دایمنسیتی 9200 پلاس استفاده شده که قوی‌ترین SoC مدیاتک است و می‌تواند این گوشی را در لیست بهترین گوشی موبایل از نظر پردازنده قرار دهد. این گوشی دارای ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت رم از نوع LPDDR5X است و از حافظه UFS4.0 بهره می‌برد که سریع‌ترین حافظه موجود در بازار محسوب می‌شود.

    دوربین عقب توسط لایکا طراحی شده و نسبت به مدل قبلی یعنی بررسی شیائومی 12T پرو یک بهینه‌سازی قابل توجه محسوب می‌شود. یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی بزرگ مجهز به OIS، دوربین تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال دو برابری و یک لنز فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی با فوکوس ثابت را می‌توان در پشت گوشی مشاهده کرد. دوربین اصلی شیائومی 13T پرو توانایی ضبط ویدیو با وضوح 8K@24fps را دارد و این درحالی است که همین دوربین در مدل 13T، حداکثر وضوح 4K@60fps را ارائه می‌دهد.

    شیائومی 13T از بلندگوهای استریو مجهز به فناوری دالبی اتموس استفاده می‌کند که مکمل خوبی برای نمایشگر دالبی ویژن آن است. در نهایت هم باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی 13T را داریم که با فناوری شارژ فوق‌سریع ۱۲۰ واتی شارژ می‌شود و تنها ۱۹ دقیقه زمان برای از صفر به صد رسیدن نیاز دارد.

    این، خلاصه‌ چیزی است که ما از بررسی شیائومی 13T پرو به عنوان یک قاتل پرچمدار قدر و بی‌رحم می‌توانیم بگوییم، اما برای جزئیات مزایا و معایب این گوشی با ما در ادامه همراه باشید.

    بررسی شیائومی 13T پرو

    مشخصات عمومی شیائومی 13T پرو

    گوشی شیائومی 13T پرو در مهر ماه ۱۴۰۲ و در ظرفیت‌های ۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایت (۱۲ گیگابایت حافظه رم) و ۱ ترابایت حافظه ذخیره‌سازی (۱۶ گیگابایت حافظه رم) راهی بازارهای جهانی شده است. در زمان بررسی شیائومی 13T پرو، این گوشی به سیستم عامل اندروید 13 و رابط کاربری اختصاصی MIUI 14 مجهز شده است. مانند سایر گوشی‌های پرچمدار شیائومی، این گوشی هم تا چهار سال نسخه جدید اندروید دریافت می‌کند.

    رقبای شیائومی 13T پرو از نظر قیمت:

    بررسی گلکسی S23 FE سامسونگ

    برند دستگاهشیائومی
    مدل دستگاه13T پرو
    تاریخ عرضهمهر ۱۴۰۲
    وضعیت موجودی در ایرانموجود در بازار ایران
    سیستم‌عامل در زمان بررسیAndroid 13 - MIUI 14
    فناوری شبکه ارتباطیGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G

    بررسی شیائومی 13T پرو از نظر طراحی

    گوشی‌های شیائومی 13T و شیائومی 13T پرو ظاهری تقریبا یکسان دارند و در رنگ‌های آبی روشن و مشکی عرضه می‌شوند. بررسی شیائومی 13T پرو نشان می‌دهد که بدنه‌ای از شیشه و چرم مصنوعی در پشت دارد اما فریم از پلاستیکی با روکش فلزی ساخته شده. پنل جلویی تخت است و از گوریلا گلس 5 ساخته شده و فریم دارای لبه‌های خمیده برای در دست گرفتن بهتر و ظاهری شیک است. پشت شیائومی 13T پرو کمی خمیده است که باعث می‌شود نازک‌تر به نظر برسد.

    شیائومی 13T و 13T پرو اولین گوشی‌های سری T هستند که گواهی IP68 را برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب تا عمق یک و نیم متر به مدت ۳۰ دقیقه دریافت کرده‌اند. 

    نمایشگر اولد دارای حاشیه‌های باریکی از همه طرف است و یک سوراخ پانچ کوچک در مرکز بالای آن برای دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده. اسپیکر مکالمه به عنوان بلندگوی استریو عمل می‌کند و مثل بررسی ردمی نوت 13 پرو، یک اسکنر اثر انگشت زیر‌نمایشگر هم که از سرعت و دقت بالایی برخوردار است، در این نمایشگر تعبیه شده.

    بررسی شیائومی 13T پرو

    شیائومی در نسخه چرمی این گوشی، رنگ آبی آلپی را انتخاب کرده که هم ظاهر زیبایی دارد و هم لمس آن حس خوبی را منتقل می‌کند. محفظه دوربین گوشی که از شیشه ساخته شده و با یک فریم پلاستیکی مشکی احاطه شده، یکی از اصلی‌ترین و کلیدی‌ترین بخش‌ها در طراحی گوشی شیائومی 13T پرو محسوب می‌شود اما اندازه بزرگی دارد و وقتی گوشی را روی سطحی قرار می‌دهید، دستگاه دچار لغزش می‌شود. با این حال اعمال یک قاب یا کاور مناسب، این مشکل را حل می‌کند. برندینگ لایکا را هم در این بین می‌توانید مشاهده کنید.

    گوشی شیائومی 13T پرو دارای فریمی پلاستیکی با روکش فلزی برس‌ خورده است. ابعاد ۱۶۲.۲ در ۷۵.۷ در ۸.۵ میلی‌متری و وزن ۲۰۰ یا ۲۰۶ گرمی گوشی هم تقریبا برای چنین دستگاهی استاندارد به نظر می‌رسد. در سمت چپ فریم هیچ دکمه یا پورتی دیده نمی‌شود، در حالی که دکمه‌های کنترل صدا و پاور/قفل در سمت راست قرار دارند. در بالای گوشی هم ما مادون قرمز، میکروفون و یکی از بلندگوهای استریو را می‌بینیم، در حالی که بلندگوی بزرگ‌تر و قوی‌تر، پورت USB-C، میکروفون اصلی و درگاه سیم‌کارت در بخش پایینی دستگاه کار شده‌اند.

    در بررسی شیائومی 13T پرو با یک گوشی مستحکم و خوش‌دست طرف هستیم که هم توانسته ظاهری زیبا را ارائه دهد و هم برای کار و در دست گرفتن، یک گزینه مناسب باشد. 

    ابعاد (میلیمتر)۱۶۲.۲ در ۷۵.۶ در ۸.۵ میلی‌متر
    وزن (گرم)۲۰۰ گرم
    جنس پنل پشتیشیشه (مدل سبز و مشکی)، چرم (مدل آبی آلپاین)
    لایه محافظگوریلا گلس 5

    بررسی شیائومی 13T پرو

    بررسی شیائومی 13T پرو از نظر نمایشگر

    در بررسی شیائومی 13T پرو گوشی به صفحه‌نمایش ۶.۶۷ اینچی اولد با وضوح ۲۷۱۲ در ۱۲۲۰ پیکسل و تراکم ۴۴۶ پیکسل در هر اینچ مجهز است. این نمایشگر توسط یک لایه گوریلا گلس ۵ تخت محافظت می شود و یک سوراخ پانچ کوچک در نزدیکی بالای آن، مخصوص دوربین سلفی قرار دارد.

    صفحه‌نمایش شیائومی 13T پرو یکی از بهترین پنل‌های موجود در بازار گوشی‌های هوشمند امروزی را در اختیار دارد. این صفحه‌ از نرخ تازه‌سازی پویا ۱۴۴ هرتز، عمق رنگ ۱۲ بیتی (تا ۶۸ میلیارد رنگ)، نمونه‌برداری لمسی ۴۸۰ هرتزی و فناوری‌های +HDR10 و دالبی ویژن پشتیبانی می‌کند.

    در بررسی‌های صورت گرفته، روشنایی صفحه‌نمایش در حالت دستی به ۴۹۳ نیت و حالت خودکار یا فعال‌کردن Sunlight Boost به ۱۱۰۰ نیت می‌رسد که تقریبا به اعداد تبلیغاتی شیائومی نزدیک است. همچنین کمترین میزان روشنایی صفحه به ۱.۹ نیت می‌رسد که عالی است.

    صفحه‌نمایش گوشی شیائومی 13T پرو از فضای رنگی گسترده DCI-P3 پشتیبانی می‌کند. ما به سه گزینه و حالت مختلف نمایش رنگ در این گوشی دسترسی داریم که عبارتند از Vivid (پیش‌فرض DCI-P3)، Saturated (DCI-P3 با افزایش اشباع) و Original Color (sRGB). همچنین می‌توانید دمای رنگ را برای هر حالت تنظیم کنید. 

    همانطور که گفتیم، نرخ نوسازی در شیائومی 13T پرو به ۱۴۴ هرتز می‌رسد و دو حالت برای آن وجود دارد: Custom‌ (انتخاب بین سقف‌های تازی‌سازی ۱۴۴ هرتز یا ۶۰ هرتز) و Default (تعویض خودکار). در حالت تعویض خودکار و هوشمند، شیائومی نرخ تازه‌سازی به این پنج مرحله تقسیم می‌شود: ۳۰ هرتز، ۶۰ هرتز، ۹۰ هرتز، ۱۲۰ هرتز و ۱۴۴ هرتز.

    نرخ تازه‌سازی تطبیقی همانطور که انتظار می‌رود به خوبی کار می‌کند. زمانی که صفحه‌نمایش محتوای استاتیک را نشان می‌دهد، رفرش ریت به ۶۰ هرتز کاهش می‌یابد. تمام برنامه‌های استریمینگ هم برای UI و استریمینگ روی ۶۰ هرتز بسته شده‌اند. البته، برنامه‌های HFR ناسازگار مانند برنامه‌ دوربین و گوگل مپز همیشه با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه کار می‌کنند. تنها زمانی که در بررسی شیائومی 13T پرو صفحه‌نمایش از نرخ ۳۰ هرتز استفاده می‌کند، در حالت همیشه روشن یا Always-On Display است.

    در حالتی که ما هرگز به طور گسترده و سراسری، نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز را در رابط کاربری نمی‌بینیم، اما می‌توانیم تایید کنیم که صفحه‌نمایش ۱۴۴ هرتزی در بازی‌های مختلف، بنچمارک‌ها و برخی برنامه‌های سازگار خود را نشان می‌دهد.

    ابعاد (اینچ)۶.۶۷ اینچ
    نوع پنلآمولد
    رزولوشن۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسل
    حداکثر روشنایی (nits)۱۱۰۰
    حداکثر نرخ نوسازی (هرتز)۱۴۴

    بررسی شیائومی 13T پرو

    بررسی شیائومی 13T پرو از نظر دوربین

    شیائومی طی سال‌های گذشته، پیشرفت چشمگیری در زمینه دوربین‌های گوشی‌‌های هوشمند داشته است و همکاری با شرکت مطرح لایکا هم باعث شده که گوشی‌های پرچمدار این شرکت از کیفیتی عالی در ثبت عکس و فیلم برخوردار باشند. علاوه بر این، وجود حالت‌های Vibrant و Authentic از لایکا به این معنی است که شما دو عدد از بهترین ویژگی‌ها را در اختیار دارید: رندر پانچی شبیه به سامسونگ و رندر واقعی شبیه به اپل!

    شیائومی 13T پرو دارای یک دوربین اصلی دارای سنسور 1/1.28 اینچی ۵۰ مگاپیکسلی سونی IMX707 با پیکسل‌های مجزا ۱.۲۲ میکرومتری و فیلتر رنگ Quad-Bayer RGB است. دوربین تله‌فوتو دارای سنسور 1/2.88 اینچی ۵۰ مگاپیکسلی آمنی‌ویژن OV50D با فیلتر Quad-Bayer و پیکسل‌های ۰.۶۱ میکرومتری و لنز ۵ عنصری ۵۰ میلی‌متری f/1.9 برای زوم اپتیکال دو برابری است. اما دوربین فوق‌عریض دارای سنسور 1/30.6 اینچی ۱۳ مگاپیکسلی آمنی‌ویژن OV13B با پیکسل‌های ۱.۱۲ میکرومتری و لنز ۵ عنصری ۱۵ میلی‌متری f/2.2 است. در آخر ما دوربین سلفی دارای سنسور 1/2.8 اینچی ۲۰ مگاپیکسلی سونی IMX596 را با طراحی Quad Bayer و لنز ۲۶ میلی‌متری f/2.2 با فوکوس ثابت در اختیار داریم.

    بررسی دوربین اصلی شیائومی 13T پرو

    در بررسی دوربین شیائومی 13T پرو تنظیمات دوربین را روی حالت پیش‌فرض Leica Vibrant با هوش مصنوعی خاموش گذاشته‌ایم و روی همین پیش‌فرض جلو می‌رویم.

    عکس‌های پیش‌فرض در دوربین اصلی با وضوح ۱۲.۵ مگاپیکسل ذخیره می‌شوند. جزئیات به اندازه کافی دیده می‌شوند و نویز قابل مشاهده‌ای وجود ندارد. پردازش تصویر متعادل است و جزئیات طبیعی را در عکس‌ها، به ویژه شاخ و برگ ارائه می‌دهد.

    رنگ‌ها در حالت Leica Vibrant پرجنب و جوش و گرم‌تر از آن چیزی هستند که در واقع دیده می‌شوند، اما خیلی زیاده‌روی در مورد آن‌ها وجود ندارد و کنتراست بالا است، در حالی که محدوده دینامیکی به اندازه کافی گسترده به نظر می‌رسد و ظاهر کلی، البته به کمک HDR متعادل است.

    یک نکته جالب این است که دوربین یا حالت ماکرو خاصی را ما در شیائومی 13T پرو نمی‌بینیم، اما دوربین اصلی می‌تواند از فاصله نزدیک به ۳۰ سانتی‌متر فوکوس کند و به همین دلیل، فکر می‌کنیم این دوربین می‌تواند برای عکس‌هایی از فاصله خیلی نزدیک کاربردی باشد.

    عکس‌های Leica Authentic نوردهی تیره‌تری دارند و رنگ‌های واقعی‌تر و سایه‌های عمیق‌تری را ارائه می‌دهند. این حالت برای فضای سبز عالی است، چون عکس‌های بسیار زیباتری را به ثبت می‌رساند. HDR هرگز در Leica Authentic فعال نمی‌شود و تصاویر کمتر پردازش شده و حتی طبیعی‌تر به نظر می‌رسند.

    عکس‌های ۵۰ مگاپیکسلی از حالت اختصاصی وضوح بالا دوربین اصلی، مناسب و خوب هستند و می‌توان در آن‌ها جزئیات بیشتری را در کلیت عکس نسبت به حالت ۱۲.۵ اینچ شاهد بود.

    بررسی شیائومی 13T پرو

    بررسی دوربین تله فوتو و فوق عریض شیائومی 13 پرو

    عکس‌های ۱۲.۵ مگاپیکسلی از دوربین تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی هم قابل قبول هستند. تصاویر جزئیات کافی دارند و ظاهر Leica Vibrant آن‌ها با ظاهر دوربین اصلی مطابقت دارد، به این معنی که آنها هم دارای رنگ‌های اشباع شده، کنتراست بالا و محدوده دینامیکی خوبی هستند.

    دوربین فوق‌عریض همانطور که گفتیم از سنسور ۱۳ مگاپیکسلی استفاده می‌کند، اما در بررسی شیائومی 13T پرو مشخص شد عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی را ذخیره کرده که گمان می‌کنیم شیائومی عکس اصلی را کمی کراپ می‌کند و بنابراین از گوشه‌های نرم، خمیده و کشیده خلاص می‌شویم.

    شیائومی و لایکا حالت پرتره قدرتمندی را با چند گزینه برای انتخاب ارائه می‌دهند: پیش‌فرض (۵۰ میلی‌متر، بدون بهبود)، ۳۵ میلی‌متر (برش از دوربین اصلی)، ۵۰ میلی‌متر بوکه گرد و ۹۰ میلی‌متر فوکوس نرم. همچنین یک حالت تمام بدن وجود دارد که پرتره‌هایی را با دوربین اصلی می‌گیرد.

    پرتره‌های پیش‌فرض با دوربین تله‌فوتو گرفته می‌شوند و فوق‌العاده زیبا هستند. سوژه دارای جزئیات، نوردهی خوب و بدون نویز، با بازنمایی طبیعی و رنگ‌های دلچسب است.

    بررسی دوربین سلفی شیائومی 13T پرو

    دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی در Xiaomi 13T Pro از سنسور Quad-Bayer استفاده می‌کند اما به جای ۵ مگاپیکسل، تصاویر ۲۰ مگاپیکسلی را ذخیره می‌کند که وضعیت را بدتر می‌کند. عکس‌های ۲۰ مگاپیکسلی جزئیات ضعیفی دارند، همه چیز سافت و به نظر بزرگ‌نمایی شده است. به غیر از آن، نوردهی عالی است، رنگ‌ها زنده و پرجنب‌وجوش هستند، نویز کم است و محدوده دینامیکی کافی است.

    تصاویر روی صفحه نمایش گوشی و زمانی که بزرگ‌نمایی نشده‌اند عالی به نظر می‌رسند، بنابراین ما مشکلی با ۵ مگاپیکسلی بودن و انجام صحیح آنها نمی‌بینیم. اما نمی‌فهمیم که چرا شیائومی همچنان از چنین دوربین‌های قدیمی در گوشی‌های هوشمند برتر خود استفاده می‌کند.

    بررسی دوربین‌های شیائومی 13T پرو در نور کم

    شیائومی 13T پرو، درست مانند بسیاری از برند‌های دیگر مانند اپل و سامسونگ، از پردازش حالت شب خودکار در محیط‌های کم‌نور یا شب استفاده می‌کنند. سیستم هر نوردهی شبیه‌سازی شده (مصنوعی) یا منبع نور طبیعی که تشخیص دهد، حالت شب خودکار را فعال می‌کند.

    عملکرد دوربین‌ها در حالت شب‌ مثال‌زدنی و عالی است. عکس‌ها به طرز باورنکردنی پر جزئیات هستند، نویز قابل تشخیص ندارند و محدوده دینامیکی گسترده و اشباع رنگ عالی را ثبت می‌کنند. هایلایت‌ها در تمام عکس‌ها با مهارت قابل ستایشی مدیریت می‌شوند.

    دوربین تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی هم عکس‌های شبانه چشمگیری می‌گیرد که به اندازه عکس‌های اصلی از نظر رنگ، محدوده دینامیکی، کاهش نویز و پردازش کلی عالی هستند.

    عملکرد دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی هم در ثبت تصاویر شبانه خوب است و می‌توان از آن انتظار ثبت رنگ‌های واقعی و محدوده دینامیکی گسترده را داشت، با این حال استفاده از حالت شب توصیه نمی‌شود، چرا که نویز تصاویر را زیاد می‌کند.

    بررسی فیلمبرداری در شیائومی 13T پرو

    دوربین شیائومی 13T پرو امکان فیلمبرداری 8K با نرخ ۲۴ فریم در ثانیه را به شما می‌دهد که در نور کافی عالی و دلپذیر است. ویدیوهای دوربین اصلی با تنظیمات 8K@24fps در نور کم، تار به نظر می‌رسند.

    ویدیوهای 4K با رنگ‌های واقعی، دامنه دینامیکی گسترده و کنتراست بالا، چشمگیر و خوش‌کیفیت هستند.این تصاویر در نور کم دارای جزئیات و رنگ‌های زنده هستند، اما فعال کردن حالت شب را زیاد توصیه نمی‌کنیم. همچنین ویژگی تثبیت‌کننده کار خود را در هنگام ضبط ویدیو به خوبی انجام می‌دهد.

    دوربین تله‌فوتو ویدیوهای 4k بدون نویز با رنگ‌های واقعی و محدوده دینامیکی گسترده‌ای را تولید می‌کند. همچنین ویدیوهای زوم‌شده در نور کم قابل استفاده هستند اما کمی نویز به همراه دارند.

    دوربین فوق‌عریض می‌تواند ویدیوهای 4K نسبتا باکیفیت به همراه رنگ‌های واقعی و محدوده دینامیکی گسترده تولید کند، اما ویدیوهای نور کم، گستره دینامیکی محدودی دارند. در آخر هم دوربین سلفی می‌تواند ویدیوهای 1080p با رنگ‌های زنده و محدوده دینامیکی عالی ثبت کند، اما جزئیات متوسط است.

    تصاویر دوربین اصلی شیائومی 13T پرو - ۱۲.۵ مگاپیکسل (منبع: GAMArena): (برای نمایش تصویر در ابعاد بزرگتر کلیک کنید.)

    تصاویر دوربین اصلی شیائومی 13T پرو - ۵۰ مگاپیکسل

    تصاویر دوربین تله‌فوتو شیائومی 13T پرو - ۱۲.۵ مگاپیکسل

    تصاویر دوربین فوق‌عریض شیائومی 13T پرو - ۱۲ مگاپیکسل

    تصاویر دوربین اصلی شیائومی 13T پرو - حالت پرتره ۳۵ میلی‌متری

    تصاویر دوربین سلفی شیائومی 13T پرو - ۲۰ مگاپیکسل

    تصاویر دوربین اصلی شیائومی 13T پرو - نور کم حالت شب خودکار

    تصاویر دوربین تله‌فوتو شیائومی 13T پرو - نور کم حالت شب خودکار

    تصاویر دوربین فوق‌عریض شیائومی 13T پرو - نور کم حالت شب خودکار

    دوربین‌ها۱. عریض

    ۲. فوق‌عریض

    ۳. تله‌فوتو

    دوربین اصلیسنسور ۵۰ مگاپیکسلی (فوکوس خودکار، لرزشگیر اپتیکال، دیافراگم f/1.9)
    اندازه سنسور اصلی (اینچ)-
    فوق عریضسنسور ۱۲ مگاپیکسلی (زاویه دید ۱۲۳ درجه، f/2.2)
    اندازه سنسور فوق عریض (اینچ)-
    تله ( زوم ۲ برابر)۵۰ مگاپیکسلی (زوم ۲ برابری اپتکال - لرزش‌گیر اپتیکال)
    اندازه سنسور تله

    -
    امتیاز زوم DXOmark (واید تا تله)-
    سنسورهای دیگر-
    امتیاز عکاسی DXOmark-
    قابلیت‌هافلاش LED، قابلیت HDR و پانوراما، لنزهای لایکا
    فیلم‌برداری8K@24fps, 4K@24/30/60fps, 4K/1080p@30fps HDR10+, 1080p@30/60/120/240fps; 10-bit LOG, gyro-EIS
    امتیاز ویدیو DXOmark
    دوربین سلفی۲۰ مگاپیکسلی (f/2.2)
    اندازه سنسور سلفی (اینچ)-
    امتیاز سلفی DXOmark-
    فیلم‌برداری سلفی1080p@30fps, HDR10+

    گوشی هوشمند شیائومی 13T پرو، دومین گوشی هوشمند مجهز به تراشه قدرتمند دایمنسیتی ۹۲۰۰ در دنیا است. در واقع، این مدل دارای تراشه 9200 پلاس است که فرکانس‌های کلاک پردازنده اصلی و واحد گرافیکی بالاتر را ارائه می‌دهد. این تراشه با فرآیند ۴ نانومتری TSMC نسل دوم (N4P) ساخته شده و پیشرفت‌های زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

    تراشه دایمنسیتی 9200 پلاس دارای یک پردازنده هشت هسته‌ای با یک هسته اصلی Cortex-X3 با فرکانس ۳.۳۵ گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A715 با فرکانس ۳ گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A510 با فرکانس ۲ گیگاهرتز است. این تراشه از واحد گرافیکی ARM Immortalis-G715 MC11 با فرکانس ۱۱۶۴ مگاهرتز (در مقابل ۹۹۵ مگاهرتز در 9200) با موتور ردگیری پرتو (ری‌تریسینگ) مبتنی بر سخت‌افزار استفاده می‌کند. این واحد گرافیکی پرچمدار جدید (VRS) Variable Rate Shading، عملکرد یادگیری ماشینی دو برابر نسبت به نسخه قبلی و (AFRC) ARM Fixed Rate Compression برای کاهش استفاده از پهنای باند را به ارمغان می‌آورد.

    مدیاتک همچنین ششمین نسل از واحد پردازش هوش مصنوعی خود را با نام APU 690 معرفی کرده که در برنامه بنچ‌مارک ETHZ 5.0 نسبت به نسل قبلی ۳۵ درصد بهبود یافته است. این تراشه همچنین از حافظه رم پرسرعت LPDDR5X با پشتیبانی از حافظه ۸۵۳۳ مگابیت در ثانیه و حافظه UFS 4.0 برای انتقال داده‌های فوق‌العاده سریع و دسترسی مستقیم حافظه به هسته‌های CPU پشتیبانی می‌کند.

    خوشبختانه پردازنده تراشه دایمنسیتی 9200 پلاس با بهترین‌های کلاس خود مانند اسنپ‌دراگون 8 نسل دوم برابری می‌کند و ۱۰ درصد هم از تراشه معمولی 9200 موجود در گوشی Vivo X90 Pro سریع‌تر است

    در بررسی شیائومی 13T پرو با یکی از قدرتمند‌ترین و در عین حال، خنک‌ترین و بهینه‌ترین تراشه‌های حال حاضر بازار طرف بودیم که به راحتی بازی‌ها را با نرخ فریم بالا اجرا کرد. وجود سیستم خنک‌کننده مناسب و تست‌های استرسی که گرفتیم، همه موارد قبل را تایید می‌کنند.

    تفاوت دو گوشی شیائومی 13T پرو و مدل معمولی در واحد گرافیکی است، جایی که 13T در عملکرد میان‌رده عالی عمل می‌کند و مدل 13T پرو آن را دو برابر می‌کند و عملکردی را ارائه می‌دهد که سریع‌تر از اسنپ‌دراگون 8 پلاس نسل اول و نزدیک به اسنپ‌دراگون 8 نسل دوم است.

    پیکربندی حافظه

    شیائومی 13T پرو در نسخه‌های ۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی راهی بازار شده و جز نسخه یک ترابایتی که ۱۶ گیگابایت حافظه رم دارد، باقی به ۱۲ گیگابایت حافظه رم مجهز شده‌اند. همچنین حافظه‌های ذخیره‌سازی اطلاعات تمام مدل‌های شیائومی 13T پرو از نوع UFS 4.0 است که به نوعی، سریع‌ترین حافظه موبایلی حال حاضر محسوب می‌شود.

    درگاه حافظهندارد
    پیکربندی حافظه (گیگابایت)۲۵۶/۱۲، ۵۱۲/۱۶، ۱۰۲۴/۱۶
    نوع حافظهUFS 4.0

    بررسی شیائومی 13T پرو

    بررسی شیائومی 13T پرو از نظر باتری و شارژدهی

    شیائومی 13T پرو از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند که ارتقا جزئی نسبت به شیائومی 13 پرو و ظرفیتی مشابه 12T پرو در اختیار دارد. یکی از معایب شیائومی 13T پرو شارژدهی متوسط است. در تست بازی، شما می‌توانید با ۱۰۰ درصد شاژر به مدت ۸ ساعت با گوشی مشغول باشید یا در تست ویدیو، این گوشی نزدیک ۱۳ ساعت دوام آورد.

    اما شاخصه اصلی و بزرگ بخش باتری و شارژ، شارژر ۱۲۰ واتی هایپرشارژ است که باعث می‌شود شما بتوانید دستگاه را از صفر تا صد فقط در ۲۰ دقیقه شارژ کنید. شیائومی حتی یک حالت Boost Charger را در این گوشی تعبیه کرده که البته با خاموش نگه داشتن صفحه‌نمایش می‌توان از آن برای شارژ سریع‌تر استفاده کرد. قابل توجه باشد که با فعال کردن این قابلیت، می‌توان شارژ ۱۲۰ واتی را داشت و در غیر این صورت، باتری با سرعت ۶۰ تا ۸۰ وات شارژ می‌شود.

    خوشبختانه شیائومی 13T پرو در هنگام شارژ داغ نکرد اما کمی گرم شد که چیز خاصی نیست. این گوشی به شکلی بهینه و استاندارد شارژ می‌شود که باعث می‌شود تا عمر باتری نسبت به گذشته افزایش پیدا کند.

    ظرفیت (میلی آمپر ساعت)۵۰۰۰
    توان شارژ (وات)۱۲۰ وات
    شارژدهی باتری در پخش ویدیو (ساعت)۱۲:۴۲
    شارژدهی باتری در وبگردی (ساعت)۹:۵۳
    شارژدهی باتری در تماس (ساعت)۲۸:۲۰

    بررسی شیائومی 13T پرو از نظر امکانات

    شیائومی 13T پرو از امکانات متنوعی برخوردار است که آن را به یک گوشی هوشمند مناسب تبدیل می‌کند. از وجود نسل هفتم Wi-Fi تا بلوتوث نسخه 5.4 که جزو پیشروترین امکانات این گوشی است گرفته، تا اسپیکرهای استریو پرقدرت، NFC، مادون قرمز، حسگر اثرانگشت زیرنمایشگر قوی و سریع، شارژ ۱۲۰ وات فوق‌سریع، گوشه‌ای از کارایی‌ها و امکانات شیائومی 13T پرو است. اما شاید نبود شارژ بی‌سیم در این گوشی بتواند نوعی ضعف و نکته منفی محسوب شود.

    نمرات شیائومی 13T پرو

    در بررسی شیائومی 13T پرو و بنچ‌مارک‌های گوناگون، این گوشی توانسته نمرات نسبتا خوبی را در سطح خود به دست بیاورد. در تست گیک‌بنچ تک هسته‌ای، این گوشی توانسته امتیاز ۱۴۷۷ را کسب کند که آن را با اختلافی کم پشت سر شیائومی 13 پرو و موتورولا Edge 40 Pro قرار می‌دهد. در تست چند هسته‌ای هم گوشی به امتیاز ۴۸۰۹ رسیده که وضعیت مشابه‌ای را دارد. همچنین در تست AnTuTu 9، این گوشی به امتیاز ۱۲۱۴۰۸۵ رسیده که جایگاه خوبی را دست و پا کرده است.

    مزایا شیائومی 13T پرو از دید کاربران

    طراحی فوق‌العاده مخصوصا در مدل چرمی

    شیائومی برای طراحی این گوشی سنگ تمام گذاشته، به ویژه در مدل آبی آلپاین که ما با بدنه‌ای چرمی روبه‌رو هستیم و از طرفی، گواهی IP68 که برای اولین بار در سری T شیائومی مشاهده می‌شود.

    کیفیت عالی صفحه‌نمایش سوپر OLED

    عمق رنگ ۱۲ بیتی در کنار رنگ‌های دقیق و زنده، نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی و فناوری‌های دالبی ویژن و HDR10+ و همچنین وضوح 1200p، نشان‌دهنده یک صفحه‌نمایش چشم‌نواز و عالی در این گوشی است.

    شارژدهی بی‌نظیر باتری و شارژ فوق‌سریع

    حسابی می‌توان روی باتری شیائومی 13T پرو حساب باز کرد و از طرفی، شارژر فوق‌سریع ۱۲۰ واتی، باعث می‌شود تا هیچ‌وقت نگران شارژ باتری خود نباشید.

    عملکرد عالی تمام دوربین‌های پشتی در تمامی حالت‌ها

    دوربین‌های شیائومی 13T پرو چه در روز و چه در شب، چه عکاسی و چه فیلمبرداری، عالی عمل می‌کنند و می‌توانند بهترین نتایج را رقم بزنند.

    سخت‌افزار قدرتمند و پیشرو

    شیائومی این گوشی را به یکی از بهترین تراشه‌های بازار مجهز کرده که واحد گرافیکی آن از قابلیت ردگیری پرتو سخت‌افزاری بهره می‌برد و همین قضیه باعث می‌شود تا بتوانیم برای اجرای هر چیزی از جمله بازی‌های سنگین به شیائومی 13T پرو اعتماد کنیم.

    معایب شیائومی 13T پرو از دید کاربران

    دوربین سلفی نه چندان خوب

    متاسفانه شیائومی در بخش دوربین سلفی 13T پرو کم‌کاری کرده و با یک لنز ناامیدکننده در مقایسه با سایر دوربین‌های این گوشی روبه‌رو هستیم که از نظر کاربران جزو معایب شیائومی 13T پرو است. 

    محدودیت زوم اپتیکال

    متاسفانه زوم اپتیکال شیائومی 13T پرو تا دو برابر است و کاش شیائومی این عدد را به ۳ برابر می‌رساند تا وضعیت استانداردتری را تجربه می‌کردیم.

    بررسی شیائومی 13T پرو

    آیا شیائومی 13T پرو ارزش خرید دارد؟

    بررسی شیائومی 13T پرو نشان داد که در بازه قیمتی ۲۵ میلیون تومان می‌تواند یک انتخاب فوق‌العاده باشد. در همین بازه قیمتی ما گوشی گلکسی S23 FE را داریم که از هر حیثی، نمی‌تواند رقیبی برای قاتل پرچمدار شیائومی باشد. صفحه‌نمایش اولد با مشخصات خیره‌کننده، دوربین‌های معرکه از هر لحاظ، عمر باتری استاندارد و شارژ فوق‌سریع ۱۲۰ وات و از همه مهم‌تر، سخت‌افزار و چیپ‌ستی در زمره برترین‌ها، این گوشی را به یک انتخاب استثنایی تبدیل کرده است.

    سوالات متداول در مورد شیائومی 13T پرو

    معایب شیائومی 13T پرو چیست؟

    دوربین سلفی شیائومی 13 پرو در مقایسه با دوربین‌های اصلی کمی ناامیدکننده است و جز این مورد، نمی‌توان ایراد خاصی به این دستگاه وارد کرد.

    قیمت شیائومی 13T پرو چقدر است؟

    این گوشی در بازار ایران از حدود ۲۴ میلیون تومان در ظرفیت‌های مختلف به فروش می‌رسد.

    مشخصات شیائومی 13T پرو چیست؟

    نمایشگر آمولد ۶۸ میلیارد رنگی ۶.۶۷ اینچی با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز، وضوح 1220p، فناوری‌های دالبی ویژن و HDR10+، بدنه شیشه یا چرم (مدل آبی آلپاین)، فریم پلاستیکی با روکش فلزی، گواهی IP68، تراشه ۴ نانومتری دایمنسیتی 9200+، واحد گرافیکی Immortalis G715 MC11 مجهز به ری‌تریسینگ سخت‌افزاری، حافظه از ۲۵۶ گیگابایت تا ۱ ترابایت از نوع UFS 4.0، رم از ۱۲ تا ۱۶ گیگابایت، دوربین اصلی و تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال دو برابری، اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی، فیلمبرداری تا 8K@24fps، سلفی ۲۰ مگاپیکسلی، بلوتوث 5.4، وای‌فای 7، حسگر اثرانگشت زیرنمایشگر، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ ۱۲۰ واتی

    منبع:
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید