بررسی پوکو M6 پرو شیائومی؛ مزایا، معایب و مقایسه با رقبا

بررسی پوکو M6 پرو شیائومی؛ مزایا، معایب و مقایسه با رقبا
راهنمای مطالعه

    بررسی پوکو M6 پرو شیائومی از نظر سخت افزار، نمایشگر، دوربین، باتری و شارژدهی ارزش خرید آن را در مقایسه با رقبای هم قیمت مشخص می‌کند. در این مطلب همچنین مزایا و معایب پوکو M6 پرو را نیز مشخص خواهیم کرد.

    پوکو یکی از زیرمجموعه شیائومی است که همواره گوشی‌‌های هوشمند با ارزش خرید بالا را تولید می‌کند و حالا نوبت به یکی از محبوب‌ترین سری گوشی‌های این شرکت،‌ یعنی پوکو M6 پرو رسیده است. بخش دوربین پوکو M6 پرو برای بازارهای جهانی حالا میزبان یک دوربین فوق عریض جدید برای سیستم دوربین سه‌گانه است و از طرفی دیگر هم از شارژ سریع ۶۷ واتی برای باتری حجیم ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی خود بهره خواهد برد.

    اما آیا پوکو M6 پرو در فهرست بهترین گوشی موبایل قرار دارد؟ سخت‌افزار این گوشی از پس اجرای بازی‌های سنگین بر خواهد آمد؟ کیفیت ساخت دستگاه به چه صورت است؟ ما برای پاسخ دادن به تمام این سوالات به سراغ نقد و بررسی پوکو M6 پرو رفتیم و حالا شما می‌توانید تمام نتایج به دست آمده را در این مقاله مطالعه کنید؛ پس برای آشنایی با مزایا و معایب پوکو M6 پرو با تیم درجه همراه باشید.

    مشخصات کلی پوکو M6 پرو

    برند دستگاه

    شیائومی

    مدل دستگاه

    پوکو M6 پرو

    تاریخ عرضه

    آذر ۱۴۰۲

    وضعیت موجودی در ایران

    موجود در بازار ایران

    سیستم‌عامل در زمان بررسی

    اندروید ۱۳ – MIUI 14

    فناوری شبکه ارتباطی

    GSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE

     

    بررسی پوکو M6 پرو از نظر طراحی و کیفیت ساخت

    بررسی پوکو M6 پرو شیائومی

    اولین چیزی که بعد از بیرون آوردن گوشی از جعبه متوجه آن خواهید شد، طراحی کاملا مدرن و جذاب آن است. POCO M6 Pro با تبعیت از ترند روز گوشی‌های هوشمند، دارای لبه‌های کاملا صافی است که با در دست گرفتن آن، حس خوبی به شما انتقال داده خواهد شد. 

    پوکو M6 پرو برخلاف اکثر گوشی‌های امروزی، ماژول دوربین بیرون زده ندارد و لنزهای دوربین به صورت جزیره‌ای در داخل قسمتی تعبیه شده‌اند که رنگی متفاوت با دیگر قسمت‌های پنل‌های پشتی دارد. این طراحی را برای اولین بار در گوشی‌های پرچم‌دار شرکت سامسونگ دیدیم و با آمدن آن به مدل‌های میان‌رده این شرکت، رقبا هم به دنبال استفاده از آن رفتند.

    گوشی در رنگ‌های مشکی، آبی و بنفش به بازار عرضه شده که ما برای بررسی پوکو ام ۶ پرو نسخه آبی را در اختیار داشتیم. این مدل دارای قابی کاملا هم‌رنگ پنل پشتی است و در دو مدل دیگر،‌ قاب دستگاه مشکی رنگ است.

    پوکو M6 پرو بیشتر از پلاستیک باکیفیتی ساخته شده است که از در دست گرفتن آن احساس خوبی به شما منتقل خواهد شد. استفاده از پلاستیک در قاب باعث شده تا وزن دستگاه به ۱۷۹ گرم برسد و هیچ احساس سنگینی در زمان استفاده از آن نخواهید داشت. البته، تمام دستگاه از پلاستیک ساخته نشده و در پنل پشتی یک لایه شیشه‌ای قرار دارد.

    درست مانند دیگر گوشی‌های شیائومی که در ماه‌های اخیر معرفی شده‌اند، یک لایه از گوریلا گلس ۵ هم روی نمایشگر قرار گرفته تا هم جلوی ضربات را بگیرد و هم خط و خش کمتری روی نمایشگر بیفتد. پوکو M6 پرو در زمینه مقاومت در برابر گرد و غبار و پاشش آب هم به واسطه دریافت گواهی IP54 عملکرد نسبتا خوبی دارد. نباید این گواهی نشان می‌دهد که پوکو M6 پرو در برابر پاشش آب از ۳۶۰ درجه مقاومت خوبی دارد؛ اما نباید روی آن حساب ویژه‌ای باز کنید.

    ابعاد

    ۱۶۱.۱ در ۷۵ در ۸ میلی‌متر

    وزن

    ۱۷۹ گرم

    جنس پنل پشتی

    پلاستیک

    لایه محافظ

    گوریلا گلس ۵

    بررسی نمایشگر پوکو  M6 PRO

    پوکو ام ۶ پرو 

    نمایشگر بدون شک یکی از ویژگی‌های برجسته و از مزایا پوکو M6 پرو است. این نمایشگر ۶.۶۷ اینچی دارای وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است که با یک ضرب و تقسیم ساده به تراکم ۳۹۵ پیکسل بر هر اینچ خواهیم رسید. این تراکم پیکسلی برای یک گوشی میان‌رده بسیار مناسب است.

    این نمایشگر امولد که شیائومی آن را Flow AMOLED DotDisplay می‌نامد، کنتراست ۱ به ۵ میلیون دارد؛ اما ما در آزمایش‌های خود متوجه شدیم که به دلیل رنگ‌های مشکی کامل، به نوعی بی‌نهایت است.

    نرخ  نوسازی نمایشگر پوکو M6 پرو برابر با ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۱۶۰ هرتزی است که امکان تنظیم آن روی ۶۰ هرتز، ۱۲۰ هرتز و حالت پیش‌فرض وجود دارد. وقتی که نرخ نوسازی را روی حالت خودکار قرار می‌دهید، نمایشگر گوشی به صورتی خودکار بین حالت‌های ۶۰، ۹۰ و ۱۲۰ هرتزی جابه‌جا خواهد شد.

    شیائومی این امکان را فراهم آورده تا با استفاده از تنظیمات دستگاه مشخص کنید که در چه برنامه‌های می‌خواهید نرخ نوسازی روی ۱۲۰ یا ۶۰ هرتز باشد و اگر حوصله انجام این کار را ندارید، پیشنهاد می‌‌دهیم که نرخ نوسازی را روی حالت پیش‌فرض قرار دهید تا گوشی به خودکار نرخ رفرش مورد نیاز را تشخیص دهد.

    ما برای آزمایش نرخ نوسازی و همچنین این قابلیت‌ در بررسی پوکو X6 پرو سراغ اجرای بازی‌های مختلفی رفتیم و باید بگوییم که به صورت شگفت‌انگیزی هوشمندانه و سریع عمل می‌کرد. البته، یک سری از باگ‌ها وجود دارند که برای مثال در بازی‌هایی مانند Alto's Adventure، نرخ نوسازی روی ۶۰ هرتز می‌آمد؛ در حالی که ما انتظار داشتیم نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز باشد.

    رقبای پوکو M6 پرو از نظر صفحهنمایش:

    ابعاد

    ۶.۶۷ اینچ

    نوع پنل

    امولد

    وضوح

    ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل

    حداکثر روشنایی

    ۱۰۰۰ نیت

    حداکثر نرخ نوسازی

    ۱۲۰ هرتز

    نرم‌افزار POCO M6 Pro

    پوکو ام ۶ پرو

    پوکو M6 پرو به صورت پیش‌فرض با چهاردهمین نسخه از رابط کاربری MIUI و اندروید ۱۳ به بازار عرضه شده است. ما انتظار داشتیم که با توجه به تاریخ عرضه این گوشی، با رابط کاربری جدید شیائومی، یعنی HyperOS، و اندروید ۱۴ به دست خریداران برسد؛ اما ظاهرا این شرکت چینی قصد دارد تا امکان استفاده از آن‌ها را از طریق انتشار یک به‌روزرسانی بزرگ فراهم آورد.

    یکی از اولین مواردی که در بررسی رابط کاربری MIUI 14 روی پوکو M6 پرو متوجه شدیم، محدودتر بودن آن به دلایل سخت‌افزاری بود. همچنین تبلیغات زیادی در نقاطی از رابط کاربری، مانند فروشگاه نرم‌افزاری اختصاصی شیائومی، وجود دارند که شما می‌توانید به راحتی آن‌ها را از طریق تنظیمات خاموش کنید.

    یکی از اصلی‌ترین قابلیت‌های رابط کاربری شیائومی، تم‌هایی است که شما می‌توانید روی آن نصب کنید و این قابلیت در MIUI 14 به اوج خودش رسیده است. حالا، تعداد تم‌های منتشر شده برای MIUI 14 در بالاترین سطح ممکن قرار دارد و می‌‌توانید علاوه‌بر تصاویر پس زمینه، موسیقی‌های مربوط به زنگ خوردن، آیکون‌ها و حتی سبک نشان دادن AOD (نمایشگر همیشه روشن) را هم تغییر دهید.

    با رفتن به سراغ حریم خصوصی، به یک برنامه امنیتی سیستم از پیش نصب شده بر خواهیم خورد که به غیر از لایه حفاظتی اضافی بدافزاری که ارائه می‌کند، امکان تنظیم طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های مربوط به حریم خصوصی و همچنین برنامه‌ها را به صورت یکجا خواهید داشت. این برنامه همچنین امکان مدیریت هوشمندتر و یکپارچه لیست سیاه را فراهم می‌آورد، مصرف داده شما را مدیریت یا محدود می‌کند، مصرف باتری را بهینه خواهد کرد و همچنین در مواقع مورد نیاز، مقداری از رم دستگاه‌تان را برای افزایش سرعت تخلیه می‌کند.

    بررسی سخت‌افزار پوکو ام ۶ پرو

    پوکو ام ۶ پرو 

    بررسی پوکو M6 پرو نشان می‌دهد شیائومی سراغ مدیاتک هلیو جی ۹۹ اولترا رفته. این تراشه ۶ نانومتری در دل خود یک پردازنده هشت هسته‌ای شامل ۲ هسته پردازشی قدرتمند Cortex-A76 با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز و ۶ هسته پردازشی متوسط Cortex-A55 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز برای کارهای روزمره دارد. همچنین پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 هم در کنار پردازنده اصلی قرار دارد.

    برای بررسی دقیق‌تر قدرت سخت‌افزاری پوکو M6 پرو سراغ اجرای چند بنچمارک مطرح رفتیم که نتایج بسیار جالبی به دست آمد. اولین قدم، بنچمارک گیک‌بنچ و تست پردازنده اصلی این دستگاه بود که به وضوح می‌توانستیم برتری تراشه مدیاتک هلیو جی ۹۹ اولترا در مقایسه با مدل معمولی در زمینه پردازش‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای را مشاهده کنیم. این تفاوت اندک باعث شده تا با تراشه‌ای هم‌رده با اسنپدراگون ۴ نسل ۱ طرف باشیم.

    علاوه‌براین، ما متوجه شدیم که هلیو جی ۹۹ اولترا تقریبا از تمام تراشه‌های سری دیمنسیتی مدیاتک شکست می‌خورد و حتی قدرت پایین‌تری در مقایسه با تراشه‌های اسنپدراگون ۶۹۵ و اسنپدراگون ۴ نسل ۲ دارد.

    بعد از پردازنده اصلی، نوبت به بنچمارک آنتوتو و تست پردازنده گرافیکی و حافظه و در کنار پردازنده اصلی رسید. پوکو M6 پرو عملکرد خوبی در این بنچمارک از خودش نشان داد که قسمت زیادی از آن را مدیون استفاده از حافظه رم LPDDR4X و همچین حافظه ذخیره‌سازی با تراشه‌های UFS 2.2 است.

    در زمان اجرای بنچمارک‌های مختلف روی این دستگاه ما متوجه موردی بسیار عجیب شدیم. شیائومی به صورت پیش‌فرض امکان نصب برنامه GFXBench را گرفته است و ما مجبور شدیم این محدودیت‌ها را با استفاده از روش‌های نرم‌افزاری دور بزنیم. همان‌طور که انتظار داشتیم، پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 تراشه هلیو جی ۹۹ اولترا دقیقا مشابه با مدل معمولی است و از نظر عملکردی هیچ برتری ندارد.

    در کل برای این قسمت می‌توانیم بگوییم که پوکو M6 پرو دستگاهی قدرتمند نیست، اما برای استفاده‌های روزمره می‌تواند عملکرد خوبی از خودش به نمایش بگذارد. در عمل، این دستگاه توانایی خوبی در اجرای رابط کاربری MIUI دارد و همچنین بازی‌های سبک به خوبی روی آن اجرا خواهند شد. یکی از مزایای استفاده از تراشه هلیو جی ۹۹ اولترا، مصرف کمتر آن در مقایسه با سایر رقبا است که هم گرمای کمتری تولید می‌کند و هم شارژدهی دستگاه را افزایش خواهد داد.

    رقبای  پوکو M6 پرو از نظر سخت‌افزار:

    • گلکسی A24
    • ردمی نوت ۱۳

    تراشه

    مدیاتک  هلیو جی ۹۹ اولترا

    پردازنده

    هشت هسته‌ای (۲ هسته Cortex-A76 با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز – ۶ هسته Cortex-A55 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز)

    امتیاز در بنچمارک‌های مختلف

    ·      گیک‌بنچ: ۱۹۷۹

    ·      آنتوتو: ۳۸۶۳۰۱

    ·      GFX: ۸.۵

    ·      3DMark: ۱۲۴۵

    رم و حافظه داخلی

    پوکو M6 پرو در دو مدل مختلف با رم ۸ و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی و همچنین رم ۱۲ و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی قابل تهیه است. این گوشی همچنین از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید حافظه کلی دستگاه را تا ۱ ترابایت افزایش دهید. ما برای بررسی‌ مزایا و معایب پوکو M6 پرو نسخه با رم ۸ و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت را در اختیار داشتیم؛ نسخه‌ای که شیائومی از رم‌های LPDDR4X و تراشه‌های حافظه ذخیره‌سازی UFS 2.2 در آن‌ها استفاده کرده بود.

    این تراشه‌های حافظه سرعت پایین‌تری در مقایسه با برخی از رقبای خود دارند، اما با توجه به قیمت پوکو M6 پرو می‌توان استفاده از آن‌ها را توجیه کرد. شیائومی همچنین سیستم مخصوص خود برای ایجاد و افزایش حافظه مجازی با نام Memory Extension 3.0 را در پوکو M6 پرو قرار داده که به صورت پیش‌فرض می‌تواند حافظه رم را تا ۴ گیگابایت افزایش دهد. البته شما امکان افزایش آن تا ۶ یا ۸ گیگابایت را هم خواهید داشت.

    امکانات

    خوشبختانه در این دستگاه هنوز هم جک ۳.۵ میلی‌متری و سنسور مادون قرمز برای کنترل دستگاه‌های مختلف وجود دارند که خبر خوبی است. هر دو آن‌ها در قسمت بالایی گوشی و در کنار بلندگوی استریو و میکروفون دوم قرار دارند.

    پوکو M6 پرو دارای سیستم بلندگوهای استریو است. برعکس اکثر گوشی‌های مشابه در بازار و مخصوصا دستگاه‌های سری گلکسی سامسونگ که از اسپیکر مکالمه به عنوان اسپیکر پخش استریو هم استفاده می‌کنند، دارای اسپیکری کاملا جداگانه در بخش بالایی خود است. این سیستم کیفیت بهتری در مقایسه با تمام مدل‌های هم قیمت خود دارد و به راحتی می‌تواند آن‌ها را شکست دهد.

    پوکو M6 پرو با وجود این که در دسته گوشی‌های مقرون به صرفه و اقتصادی قرار می‌گیرد، اما از سیستم دالبی اتموس پشتیبانی می‌کند که خبر خوبی برای دوست‌داران موسیقی و صداهای شفاف خواهد بود.

    در سمت چپ دستگاه تنها محل قرار دادن سینی سیم‌کارت‌ها به چشم می‌خورد که باید از آن به صورت هیبریدی استفاده کنید؛ یعنی یا باید از محل سیم‌کارت دوم برای قرار دادن سیم‌کارت استفاده کنید یا کارت حافظه جانبی. در پرانتز باید بگوییم که با باز کردن این سینی، واشرهای مخصوص جلوگیری از نفوذ آب قرار دارند.

    دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه پاور در سمت راست گوشی قرار دارند و سنسور تشخیص اثر انگشت هم در زیر نمایشگر تعبیه شده است. برای اولین بار در تاریخ خانواده گوشی‌های سری M پوکو، این سنسور به زیر نمایشگر انتقال داده شده و تا پیش از این، روی دکمه پاور قرار داشت.

    باتری و سرعت شارژ پوکو ام ۶ پرو

    باتری و سرعت شارژ پوکو ام ۶ پرو

     

    پوکو M6 پرو دارای باتری بسیار حجیم ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است و توانست به صورت میانگین تا ۱۱ ساعت و ۴۶ دقیقه برای ما شارژدهی داشته باشد. به عبارت دیگر، ​​پوکو M6 پرو تا ۴۰ ساعت در بخش مکالمه، ۱۰ ساعت و ۳۵ دقیقه در بخش وب‌گردی، ۱۳ ساعت و ۲۱ دقیقه در بخش استریم مداوم محتوای ویدیویی و تا ۶ ساعت و ۲۵ دقیقه در بخش بازی کردن شارژدهی داشت و به همین دلیل به عدد میانگین گفته شده رسیدیم.

    پوکو M6 پرو به فناوری شارژ سریع ۶۷ واتی شیائومی با نام سوپر شارژ مجهز شده است. شارژر به همراه کابل آن در داخل جعبه قرار دارد و نیازی نیست مانند گوشی‌های میان‌رده سامسونگ هزینه‌ای برای شارژر دستگاه بپردازید.

    شیائومی در زمان معرفی دستگاه اعلام کرده بود که می‌توانید تمام ظرفیت باتری را در مدت زمان ۴۴ دقیقه شارژ کنید که ما در آزمایش‌های خود به عددی تقریبا مشابه رسیدیم. در آزمایش‌های ما مشخص شد که برای پر کردن تمام ظرفیت باتری به ۴۸ دقیقه زمان نیاز دارید.

    ظرفیت

    ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت

    توان شارژ

    ۶۷ وات

    شارژدهی باتری در پخش ویدیو

    ۱۳ ساعت و ۲۱ دقیقه

    شارژدهی در وب‌گردی

    ۱۰ ساعت و ۳۵ دقیقه

    شارژدهی باتری در تماس

    ۴۰ ساعت

     

    بررسی دوربین پوکو M6 پرو

    بر خلاف مدلی از پوکو M6 پرو که چند ماه قبل در بازار هند عرضه شده بود، مدل جهانی که ما در اینجا داریم، یک دوربین فوق عریض اضافه‌تر دارد که با استفاده از تنظیمات دوربین، بالاترین سطح دسترسی را خواهید داشت. دوربین اصلی پوکو M6 پرو، یک دوربین ۶۴ مگاپیکسلی با سنسور OmniVision OV64B است که در پشت یک لنز f/1.8 قرار دارد.

    در مرحله بعدی، دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی با سنسور OmniVision OV08D داریم که با استفاده از لنز f/2.2 خود، می‌توانید تصاویر نسبتا مناسبی را ثبت کند. البته، از آنجایی که دوربین فوق عریض فاقد فوکوس خودکار است، نمی‌توانید از آن برای عکاسی ماکرو استفاده کنید.

    در آخر هم نوبت به یکی از تکراری‌ترین و بلااستفاده‌ترین دوربین اکثر گوشی‌ها شیائومی، یعنی دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی می‌رسد. این دوربین که از سنسور OmniVision OB02B بهره می‌برد، به هیچ عنوان کیفیت خوبی ندارد و به دلیل فوکوس خودکار و دیافراگم f/2.4 لنز مورد استفاده در آن، کار سختی برای ثبت تصاویر با کیفیت نسبتا مناسب خواهید داشت.

    یکی از نقاط قوت اصلی پوکو M6 پرو، دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی به کار رفته در آن است که توانایی ثبت تصاویر جذاب و به یادماندنی را دارد.

    برنامه دوربین

    پوکو ام ۶ پرو

    برنامه دوربین پوکو M6 پرو  به شما این امکان را می‌دهد تا از بین فیلترهای مختلفی که در دسترس شما قرار داده شده، تصاویر جذاب‌تری را ثبت کنید.این برنامه همچنین دارای یک حالت حرفه‌ای با قابلیت‌های جذابی است که می‌توانید خودتان به صورت دستی تمامی پارامترهای عکس‌برداری را تغییر دهید. در اینجا می‌توانید از دوربین های اصلی و فوق عریض استفاده کنید، تغییراتی را در زمینه روشنایی یا گرمی و سردی تصویر تغییر دهید یا دمای نور را با یک نوار لغزنده کم و زیاد کنید.

    همچنین این امکان فراهم آورده شده تا فرایند فوکوس به صورت دستی انجام شود و سرعت شاتر را از ۱/۴۰۰۰ ثانیه تا ۳۰ ثانیه تغییر دهید. در پرانتز باید به این موضوع هم اشاره کنیم که حالت شب در زمان استفاده از دوربین اصلی، فوق عریض و سلفی وجود دارد. 

    کیفیت دوربین در نور روز

    ابتدا سراغ دوربین ۶۴ مگاپیکسلی اصلی می‌رویم. این دوربین با استفاده از یک سنسور Quad Bayer، می‌توانید تصاویر ۱۶ مگاپیکسلی را برای شما ثبت کند. عکس‌های ثبت شده با استفاده از این دوربین را به سختی می‌توانیم مناسب توصیف کنیم، چرا که سطح جزئیات ثبت شده عالی نیست و در برخی سناریوها برای بهبود کیفیت تصاویر، برخی از گوشه‌ها به شدت تیز شده‌اند.

    رنگ‌ها کمی اشباع شده‌اند، اما همچنان زیبا به نظر می‌رسند؛ مخصوصا زمانی که شما به این رنگ‌ها در نمایشگر اولد دستگاه نگاه می‌کنید. محدوده دینامیکی این تصاویر هم کمی مشکل دارد؛ چرا که تنظیمات مربوط به کنتراست اعمال شده، نسبتا زیاد است. پوکو M6 پرو با دوربین اصلی خود می‌توانید عکس‌های پرتره بسیار مناسبی را ثبت کند. تشخیص و جداسازی سوژه تقریبا همیشه به صورت نقطه‌ای انجام می‌شود و ما همچنین رنگ پوست و ثبت کلی رنگ‌ها را دوست داریم.

    دوربین اصلی به شما این امکان را هم می‌دهد تا تصاویری با وضوح ۶۴ مگاپیکسلی ثبت کنید که تقریبا می‌توانیم بگوییم که هیچ تفاوت خاصی با تصاویر ۱۶ مگاپیکسلی ثبت شده ندارد! چرا که وضوح کمتری توسط الگوریتم‌های پردازش تصویر اعمال می‌شود؛ اما با این حال، از آنجایی که کنتراست کمتری دارند، محدوده دینامیکی به خوبی نمایش داده می‌شود و تصاویری با ظاهر طبیعی‌تر خواهید داشت.

    دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی در بیشتر مواقع توانایی ثبت جزئیات مناسبی ندارد و تمایل به نوردهی بیش از حد در عکس‌ها به چشم می‌خورد. محدوده دینامیکی هم چندان خوب نیست و نویزها را به راحتی می‌توانید در تصاویر مشاهده کنید. البته نباید از اعوجاج زیاد تصاویر در اطراف فریم اصلی هم چشم‌پوشی کنیم.

    در کنار این دو دوربین گفته شده، یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی در پشت پوکو M6 پرو قرار دارد که با توجه به فوکوس ثابت خود، اما فاصله کانونی وسیعی دارد. همان‌طور که در قسمت قبلی هم به آن اشاره کردیم، برای ثبت تصاویر مناسب با استفاده از این دوربین باید مدت زمان نسبتا زیادی را صرف کنید.

    با توجه به کلاس قیمتی پوکو M6 پرو، می‌توانیم بگوییم که دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی به کار رفته در آن کیفیت مناسبی دارد و شما با استفاده از آن می‌توانید تصاویر منحصربه‌فرد و جذابی را ثبت کنید.

    کیفیت تصاویر در نور شب

    دوربین اصلی پوکو M6 پرو در نور کم عملکرد شگفت‌انگیزی دارد و به خوبی می‌تواند اکثر جزئیات موجود را به تصویر بکشد. نواحی تاریک به خوبی در معرض دید قرار می‌گیرند و منابع نوری به خوبی مهار می‌شوند. رنگ‌ها هم زیبا به نظر می‌رسند و برای یک گوشی مقرون به صرفه نمایش بسیار خوبی است.

    در زوم ۲ برابری، عکس‌های دوربین اصلی دارای نویزهای زیادی هستند و جزئیات به خوبی ثبت نمی‌شوند، اما هنوز می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. خروجی دوربین فوق عریض در شرایط نوری کم بسیار ضعیف است. سطوح مختلف نرم و نویزی هستند، نواحی تاریک به بدترین شکل ممکن به تصویر کشیده شده‌اند و منابع نوری از بین می‌روند. همان‌طور که گفته شد، ما نمی‌توانیم از یک دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی انتظار خیلی بهتری داشته باشیم.

    رقبای پوکو M6 پرو از نظر دوربین:

    عریض – فوق عریض – ماکرو

    دوربین‌ها

    سنسور ۶۴ مگاپیکسلی (PDAF، لرزشگیر اپتیکال، دیافراگم f/1.8)

    دوربین اصلی

    0.7µm

    اندازه سنسور اصلی

    سنسور ۸ مگاپیکسلی (زاویه دید ۱۲۰ درجه، f/2.2)

    فوق عریض

    -

    اندازه سنسور فوق عریض (اینچ)

    -

    تله ( زوم ۲ برابر)

    -

    اندازه سنسور تله

    -

    امتیاز زوم DXOmark( واید تا تله)

    ماکرو ۲ مگاپیکسلی (دیافراگم  f/2.4)

    سنسورهای دیگر

    -

    امتیاز عکاسی DXOmark

    فلاش LED، قابلیت HDR و پانوراما

    قابلیت‌ها

    1080p@30/60fps, gyro-EIS

    فیلم‌برداری

    -

    امتیاز ویدیو DXOmark

    ۱۶ مگاپیکسلی (f/2.4)

    دوربین سلفی

    -

    اندازه سنسور سلفی (اینچ)

    -

    امتیاز سلفی DXOmark

    1080p@30/60fps

    فیلم‌برداری سلفی

    مزایا پوکو M6 پرو

    • وجود شارژر قدرتمند شیائومی  در جعبه دستگاه.
    • طراحی زیبا با کیفیت ساخت خوب و وجود لایه محافظ گوریلا گلس ۵ و گواهی IP54.
    • نمایشگر امولد ۱۲۰ هرتزی بسیار روشن و واضح با کنترل نرخ نوسازی خودکار.
    • عمر باتری مناسب.
    • شارژ سریع ۶۷ واتی.
    • وجود بلندگوهای استریو با کیفیت.
    • عملکرد مناسب دوربین در نور روز.
    • امکان ارتقا حافظه ذخیره‌سازی.
    • وجود جک ۳.۵ میلی‌متری.
    • وجود سنسور مادو قرمز.

    معایب  پوکو M6 پرو

    • نبود فناوری ارتباطی 5G.
    • عدم امکان قرار دادن سیم‌کارت دوم و کارت حافظه جانبی به صورت هم‌زمان.
    • سنسور مجاورت مجازی.
    • عدم عرضه رابط کاربری HyperOS و اندروید ۱۴.
    • عملکرد ضعیف دوربین در نور کم.
    • ضبط ویدیو محدود شده به 1080p.

    دوربین پوکو ام ۶ پرو

    جمع‌بندی

    به سختی می‌توان در گوشی پوکو M6 پرو دست روی چیزی گذاشت که به صورت خاص فاجعه‌بار باشد؛ چرا که با یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند در بازه قیمتی پایینی طرف هستیم. شاید تنها پاشنه آشیل این دستگاه، نبود تراشه‌ای قدرتمندتر در آن است. اگر شیائومی از تراشه‌ای بهتر در این دستگاه استفاده کرده بود، می‌توانستیم شاهد حضور فناوری‌های بهتری مانند 5G و همچنین قابلیت فیلم‌برداری 1080p باشیم.

    البته، وقتی که سراغ قسمت‌های دیگری از این گوشی، مانند نمایشگر ۱۲۰ هرتزی می‌رویم، متوجه خواهیم شد که هنوز هم حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد. همان‌طور که گفتیم، سخت است که پوکو M6 پرو را به عنوان یک گوشی هوشمند مقرون‌به‌صرفه دوست نداشته باشیم.

    نظر شما چیست؟ آیا پوکو M6 پرو ارزش خرید بالایی دارد؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

    منبع:
    علیرضا  محمدپور
    مدت زمان نسبتا زیادی را صرف یادگیری مهارت های مختلف از جمله برنامه نویسی و تولید محتوا کردم و تجربه خوب و غنی در زمینه‌هایی مانند تولید محتوای ویدیویی و متنی در مورد بررسی گوشی موبایل، لپتاپ و گجت‌های تکنولوژی دارم.
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید