بررسی پوکو X5 شیائومی؛ مزایا، معایب و مقایسه با رقبا

بررسی پوکو X5 شیائومی؛ مزایا، معایب و مقایسه با رقبا
راهنمای مطالعه

    بررسی پوکو X5 شیائومی شامل مزایا و معایب و مقایسه این گوشی با رقبای هم  قیمت آن است. با بررسی بخش‌های مختلف این گوشی از جمله دوربین و سخت‌ افزار، ارزش خرید پوکو X5 را مشخص خواهیم کرد.

    پوکو X5 شیائومی Xiaomi Poco X5 یک گوشی میان رده و خوش قیمت از این برند است که در فهرست بهترین گوشی گیمینگ تا ۱۰ میلیون قرار دارد. اگر به دنبال نمایشگر عالی، سخت‌افزار بهینه در کنار دوربین قابل قبول هستید، این گوشی هوشمند می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب برای شما باشد. در ادامه بررسی پوکو X5 شیائومی همراه درجه باشید. قبلا در بررسی پوکو x5 پرو برادر بزرگتر این گوشی را محک زده بودیم.

    بهترین بسته اینترنت همراه اول

    مشخصات پوکو X5 شیائومی

    شیائومی یوکو X5 در بهمن ۱۴۰۱ به بازار عرضه شد و با قابلیت‌های خود، خیلی زود به یک محصول پرطرفدار در بازار تبدیل شد. این گوشی از صفحه‌نمایش ۶.۶۷ اینچی اولد با پشتیبانی از یک میلیارد رنگ، عمق رنگ ۱۲ بیتی، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی و وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسلی برخوردار است که تقریبا آن را هم رده گوشی‌های دیگر سری پوکو قرار می‌دهد.

    Xiaomi Poco X5 در دو نسخه مختلف وارد بازار شده است. مدل اول، ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و ۸ گیگ رم در اختیار دارد؛ در حالی که مدل دوم، از فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی در کنار ۶ گیگابایت رم استفاده می‌کند. پوکو X5 شیائومی به اندروید 12 و رابط کاربری MIUI 13 مخصوص سری پوکو مجهز است.

    برند دستگاهشیائومی
    مدل دستگاهپوکو X5
    تاریخ عرضهبهمن ۱۴۰۱
    وضعیت موجودی در ایرانموجود در بازار ایران
    سیستم‌عامل در زمان بررسیاندروید ۱۲ با پوسته MIUI 13 مخصوص پوکو
    فناوری شبکه ارتباطیGSM / HSPA / LTE / 5G

    بررسی پوکو X5 شیائومی از نظر طراحی

    نخستین موردی که در بررسی پوکو X5 به چشم می‌خورد، این است که به همان مسیر مدل‌های قبلی این برند از جمله پوکو X4 پرو ادامه می‌دهد. پنل بزرگی در پشت گوشی طراحی شده که لوگو بزرگ POCO در گوشه آن قرار دارد. در گوشه دیگر این پنل، دوربین‌ها قرار گرفته‌اند که با برجستگی مخصوصی طراحی شده‌اند.

    با نگاه به قسمت پشتی گوشی، دو دوربین اصلی و یک دوربین ماکرو و فلش را خواهیم دید. یک برچسب با متن 48MP، کنار یکی از دوربین‌ها قرار داده شده که کیفیت دوربین اصلی پوکو X5 را نشان می‌دهد. اگر گوشی‌های X5 و X5 پرو را در کنار هم قرار دهیم، ممکن است از خود سوال کنید که چرا یکی از آن‌ها این اطلاعات را به صورت افقی و دیگری به صورت عمودی نشان می‌دهد. همچنین در برچسب مدل Pro، تنها متن 48M نوشته شده است و خبری از حرف P نیست!

    ارزان ترین و بهترین بسته‌ اینترنت ایرانسل

    پنل پشتی پوکو X5 از پلاستیک است و از روکش مات ضد انعکاس استفاده می‌کند. می‌توانید این گوشی را در سه رنگ سبز، مشکی و آبی خریداری کنید.

    نمای جلویی Poco X5 تا حدودی ساده طراحی شده، اگرچه ما آن را یک مزیت در یک گوشی نسبتا اقتصادی در نظر می‌گیریم. حاشیه‌های صفحه جلویی با اندازه‌های معقولی طراحی شده‌اند و دوربین سلفی کوچک آن به این معنی است که شما با یک گوشی مدرن روبه‌رو هستید. شیشه محافظ گوریلا گلس 3 که از صفحه نمایش محافظت می‌کند، ممکن است خیلی امروزی نباشد، اما می‌تواند تا حدودی از گوشی شما در برابر شکستگی و آسیب محافظت کند.

    پوکو X5 تنها ۱۸۹ گرم وزن دارد که کمی سنگین‌تر از دیگر گوشی‌های سری پوکو است. با این وجود، وزن پوکو X5 در مقایسه با دیگر رقبا، استاندارد و مطلوب به نظر می‌رسد. در دست گرفتن این گوشی حس راحتی خوبی را منتقل می‌کند. در واقع، این گوشی نه خیلی سنگین، نه خیلی بزرگ و از نظر طراحی کاملا نازک و خوش ساخت است.

    رقبای پوکو X5 شیائومی با مقاومت بالاتر در برابر نفوذ آب و گرد و غبار:

    • گلکسی A34 سامسونگ (گواهی IP67 کاملا ضد آب)
    ابعاد (میلیمتر)۱۶۵.۹ در ۷۶.۲ در ۸ میلی‌متر
    وزن (گرم)۱۸۹
    جنس پنل پشتیپلاستیک
    لایه محافظگوریلا گلس 3

    بررسی نمایشگر پوکو X5 شیائومی

     

    بررسی نمایشگر پوکو X5 شیائومی

    یکی از مشخصات برجسته پوکو X5 صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی اولد است که از نرخ تازه‎‌سازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل در نسبت تصویر 20:9 منجر به تراکم ۳۹۵ پیکسل در هر اینچی نمایشگر شده است. نرخ نمونه‌برداری لمسی نمایشگر تا 240 هرتز می‌رسد، در حالی که روشنایی این گوشی در فضای باز حدود ۷۰۰ نیت است. هیچ اشاره‌ای به پشتیبانی از حالت ویدیویی HDR نشده است و این موضوع یک نقطه ضعف کلیدی به حساب می‌آید.

    در تست روشنایی پوکو X5 شیائومی، روشنایی تطبیقی ​​این گوشی در محیط‌های روشن، به ۷۲۸ نیت رسید. اگر گزینه تطبیق‌پذیری را خاموش کنید، روشنایی گوشی تا ۴۵۶ نیت افت خواهد کرد. این‌ نتیجه‌ها، ارقام نسبتا استانداردی برای یک صفحه نمایش OLED میان‌رده محسوب می‌شوند. در عین حال، حداقل روشنایی این گوشی ۲.۳ نیت است که می‌تواند برای استفاده در شب‌ یا محیطی کاملا بدون نور مفید باشد.

    کنترل نرخ نوسازی تقریبا ساده است. دو حالت کلی برای انتخاب وجود دارد: حالت استاندارد (۶۰ هرتز) و حالت حداکثری (۱۲۰هرتز). در حالت ماکزیمم، هیچ گزینه خاموشی خودکاری وجود ندارد که می‌تواند کمی برای عمر باتری مضر باشد، اما حداقل می‌دانید که با چه چیزی روبه‌رو خواهید بود.

    برنامه‌هایی که از بیش از ۶۰ فریم در ثانیه پشتیبانی نمی‌کنند (مانند دوربین یا نقشه‌های گوگل)، نمی‌توانند از ویژگی‌های حالت حداکثری بهره ببرند. امکان تجربه بازی‌ها با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه نیز وجود دارد.

    رقبای هم‌قیمت پوکو X5 شیائومی با نمایشگر عالی:

    • گلکسی A34 سامسونگ با نمایشگر سوپر آمولد ۱۲۰ هرتزی
    • گلکسی A24 سامسونگ با نمایشگر سوپر آمولد ۹۰ هرتزی
    ابعاد (اینچ)۶.۶۷
    نوع پنلSuper AMOLED
    رزولوشن۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل
    حداکثر روشنایی (nits)۱۰۰۰
    حداکثر نرخ نوسازی (هرتز)۱۲۰

    بررسی دوربین پوکو X5 شیائومی

    بررسی دوربین پوکو X5 شیائومی

    بررسی پوکو X5 شیائومی نشان می‌دهد که با ماژول سه گانه دوربین در پشت و یک دوربین سلفی در جلوی این دستگاه طرفیم:

    • دوربین عریض اصلی ۴۸ مگاپیکسلی
    • دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی
    • دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی
    • دوربین سلفی عریض ۱۳ مگاپیکسلی

    بررسی دوربین اصلی

    دوربین اصلی از سنسور OmniVision OV48B از نوع Quad Bayer استفاده می‌کند. این دوربین دارای پیکسل‌های ۰.۸ میکرومتری و فرمت اپتیکال 1/2.0 اینچی است. در جلوی آن، لنزی با فاصله کانونی نامشخص و دیافراگم f/1.8  قرار دارد.

    عکس‌های ۴۸ مگاپیکسلی جزئیات بیشتری را نشان نمی‌دهند؛ در عوض، همان جزئیات را بزرگ‌تر می‌کنند و نویزهایی را روی تصاویر اعمال خواهند کرد. این عکس‌ها چندین برابر عکس‌های دوربین‌های دیگر، فضای ذخیره‌سازی شما را اشغال می‌کنند.

    سطح زوم ۲ برابری جزئیات واضح‌تری را از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی در اختیار شما قرار می‌دهد. نویز تصاویر در حالت زوم بیشتر از حالت معمولی خواهد بود.

    گوشی پوکو X5 همچنان به غیرفعال کردن خودکار HDR ادامه می‌دهد، به این معنی که هر بار باید به صورت دستی آن را فعال کنید. با این حال، از آنجایی که تنها دو گزینه «خودکار» و «خاموش» در دسترس هستند، راهی نیست که بتوانید آن را به اجبار روشن کنید. تنها راه فعال کردن HDR، انجام دادن کارهایی است که در تنظیمات خودکار تاثیر بگذارد.

    ما از صحنه‌های مختلفی با دوربین اصلی و در حالت خودکار (که باز هم به این معنی نیست که HDR واقعا روی خروجی اعمال شده است) عکس گرفتیم. از طرفی، HDR را خاموش کردیم و خروجی‌های آن را نیز به درست آوردیم. تفاوت بین نتایج به دست آمده در دو حالت، بسیار ناچیز است. به عبارتی، انتخاب گزینه خودکار برای تنظیمات HDR فرقی با خاموش کردن آن ندارد.

    تصاویر گرفته شده با دوربین اصلی پوکو X5 خوب هستند، اما بدون نقص نیستند. در حالی که جزئیات این تصاویر کافی هستند، اما نویز آن‌ها زیاد است و شما می‌توانید این نویزها را حتی با زوم کردن مشاهده کنید. مقایسه دقیق‌تر پیکسل‌های تصاویر به شما کمک می‌کند تا بهتر متوجه این نویزها شوید.

    در بررسی پوکو X5 برخلاف گوشی‌های رده بالا شیائومی، حالت Auto Night وجود ندارد و وضعیت Auto HDR در روز و شب ثابت است. احتمالا می‌خواهید از صحنه‌های تاریک با سایه‌های عمیق و منابع نور نقطه‌ای بیشترین بهره را ببرید، اگرچه همانطور که قبلا گفته شد، تضمینی برای دریافت HDR ندارید. هنوز مشخص نیست که چرا شیائومی تا این حد در استفاده از تنظیمات HDR مقاومت کرده است.

    با توجه به اینکه در شرایط چالشی‌تری شروع به عکاسی کردیم، می‌توانیم بگوییم که خروجی دوربین اصلی پوکو X5 آنقدرها هم بد نیست. سایه‌های نرم و پر از نویزی را در خروجی‌های این دوربین خواهید دید و گاها هایلایت‌های بی‌نظیری از این تصاویر دریافت خواهید کرد؛ اما در نهایت، محدوده دینامیکی این دوربین - مخصوصا برای محصولی با این محدوده قیمتی -  قابل قبول به نظر می‌رسد. از دست دادن رنگ را می‌توان در صحنه‌هایی با نورپردازی سردتر مشاهده کرد، در حالی که منابع نوری گرم‌تر، تصاویر را به شدت به رنگ نارنجی متمایل می‌کنند.

    در بررسی پوکو X5 فعال کردن حالت شب یا Night Modeتفاوت زیادی در عکس‌ها اعمال نکرد. این حالت، تونالیته را در سایه‌ها و هایلایت‌ها بهبود می‌بخشد و نوردهی متعادل‌تری ایجاد می‌کند. ما در برخی صحنه‌ها نرمی غیرمعمولی را مشاهده کردیم و در کل حالت شب به بهتر شدن تصاویر شبانه کمی کمک می‌کند. هنگام زوم کردن، HDR و حالت شب ندارید، بنابراین انتظار کنتراست بیشتری را داشته باشید. در چنین شرایطی، دوربین معمولا فوکوس مناسبی ارائه نمی‌دهد و روی تصاویر خروجی نویز می‌افتد.

    [related]51375[/related]

    لنز فوق‌عریض و ماکرو

    دوربین فوق‌عریض، از یک سنسور ۸ مگاپیکسلی OmniVision با فرمت اپتیکال 1/4.4 اینچی و پیکسل‌های 1.0 میکرومتری استفاده می‌کند. نتایج به دست آمده از دوربین فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی در بررسی X5 شیائومی راضی‌کننده است. لنز فوکوس ثابت این گوشی باعث می‌شود که دوربین از محدوده دینامیکی خوبی برخوردار باشد. این دوربین همچنین دارای دیافراگم f/2.2 است.

    نتایج دوربین فوق‌عریض چندان خارق‌العاده و شگفت‌انگیز نیستند، اما کافی به نظر می‌رسند. جزئیات تصاویر برای دوربین ۸ مگاپیکسلی مناسب هستند، اگرچه نویز این تصاویر بسیار قابل توجه است. چه در مناطق تاریک و چه در فضای باز و نورانی، نویزها کاملا قابل مشاهده هستند. محدوده دینامیکی این دوربین تا حدودی قابل قبول است. از طرفی، رنگ سفید تصاویر متعادل است و رنگ‌ها زیبا به نظر می‌رسند.

    به طور کلی، دوربین فوق‌عریض این گوشی شیائومی نیز همانند دیگر محصولات این شرکت، عالی نیست اما با پایین‌ آوردن انتظارات، برخی جاها می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

    عکاسی پرتره

    حالت پرتره در بررسی پوکو X5، عملکردی خوبی از خود ارائه می‌دهد و حتی در برخی مواقع، شگفت‌انگیز ظاهر می‌شود. با انتخاب سوژه عکاسی مناسب، دوربین وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهد و سطح تاری پیش فرض برای جلوه‌دهی بهتر به تصویر، استاندارد و مناسب است.

    دوربین سلفی

    دوربین سلفی یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی با لنز f/2.5 است. سطح HDR در دوربین سلفی مشابه با دیگر دوربین‌های پوکو X5 است و در حالت پیش فرض، خاموش است. اگر به صورت دستی این گزینه را فعال کنیم، نتایج خوبی را در محدوده دینامیکی و موقعیت‌های چالش برانگیز با نور پس‌زمینه دریافت خواهیم کرد. یکی از معایب پوکو X5 این است که صرف نظر از میزان نور، نویز تصاویر به شدت بالا است. این نکته‌ منفی می‌تواند در خروجی کار اشکالات زیادی ایجاد کند.

    فیلم‌برداری

    گوشی پوکو X5 با هر یک از دوربین‌های خود، ویدیوهایی با رزولوشن 1080p و نرخ ۳۰ فریم در ثانیه ضبط می‌کند. اسنپدراگون 695 می‌تواند مقصر اصلی قابلیت‌های محدود فیلم‌برداری باشد. اگر می‌خواهید در فضای ذخیره‌سازی و حجم ویدیوها صرفه‌جویی کنید، می‌توانید رمزگذاری h.265 را فعال کنید.

    کیفیت فیلم‌برداری دوربین اصلی، عالی نیست، اما با توجه به سخت افزار و قیمت گوشی، کافی و استاندارد است. حین فیلم‌برداری با دوربین اصلی، کنتراست بالا و محدوده دینامیکی پایین است. استفاده مناسب از رنگ‌های سرد و گرم، از دیگر ویژگی‌های مثبت دوربین فیلم‌برداری گوشی پوکو X5 است.

    کیفیت فیلم‌های ضبط شده با استفاده از دوربین فوق‌عریض، چندین درجه بدتر از دوربین اصلی است. خروجی نهایی با کنتراست کمتر و رنگ‌های شسته شده همراه است. تعادل رنگ سفید مناسب است، اما در مقابل مشکلات و نقاط ضعف فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین فوق‌عریض، ناچیز به نظر می‌رسد.

    تصاویر دوربین اصلی پوکو X5 شیائومی در روز (منبع: GAMArena): (برای نمایش تصویر در ابعاد بزرگتر کلیک کنید.)

    تصاویر دوربین فوق عریض پوکو X5 شیائومی در روز

    تصاویر دوربین اصلی پوکو X5 شیائومی در شب

    تصاویر دوربین سلفی پوکو X5 شیائومی

    دوربین‌ها۱. عریض

    ۲. فوق‌عریض

    ۳. ماکرو

    دوربین اصلیسنسور ۴۸ مگاپیکسلی (فوکوس خودکار تشخیص فاز، دیافراگم f/1.8)
    اندازه سنسور اصلی (اینچ)
    فوق عریضسنسور ۸ مگاپیکسلی (زاویه دید ۱۱۸ درجه، f/2.2)
    اندازه سنسور فوق عریض (اینچ)1/4"
    تله ( زوم ۲ تا ۳ برابر)-
    اندازه سنسور تله

    -
    امتیاز زوم DXOmark (واید تا تله)-
    سنسورهای دیگرسنسور ماکرو ۲ مگاپیکسلی (f/2.4)
    امتیاز عکاسی DXOmark-
    قابلیت‌هافلاش LED، قابلیت HDR و پانوراما
    فیلم‌برداری1080p@30fps
    امتیاز ویدیو DXOmark
    دوربین سلفیسنسور ۱۳ مگاپیسکلی عریض (f/2.5)
    اندازه سنسور سلفی (اینچ)
    امتیاز سلفی DXOmark-
    فیلم‌برداری سلفی1080p@30fps

    بررسی سخت‌افزار و پیکربندی حافظه پوکو X5 شیائومی

    گوشی پوکو X5 با چیپست اسنپدراگون 695 تولید شده است. پردازنده هشت هسته‌ای اسنپدراگون 695 از پیکربندی 2+6 بهره‌مند است (GHz 2×2.2 Kryo 660 Gold) و (6x1.7 GHz Kryo 660 Silver ) و از واحد گرافیکی Adreno 619 استفاده می‌کند.

    در بررسی پوکو X5 اجرای بنچمارک گیک‌بنچ نشان می‌دهد که گوشی با امتیاز ۶۹۳ در بنچمارک‌ تک هسته‌ای، عملکرد پردازشی نسبتا مناسبی از خود ارائه می‌دهد. تست فشار CPU تایید کرد که این تراشه عملکردی پایدار در پردازش‌های دشوار دارد و دچار افت کارایی چشمگیر نمی‌شود.

    عملکرد پردازنده در امور روزمره سریع و مناسب است اما در اجرای بازی چنگی به دل نمی‌زند. اجرای بازی‌های سنگین مثل پابجی و گنشین ایمپکت با افت فریم و لگ همراه است.

    همانطور که در جدول زیر می‌بینید، برابر رقبای اصلی این گوشی از جمله ردمی نوت ۱۲ پرو 5G و گلکسی A34 از سخت‌‌افزار قدرتمندتری بهتره می‌برد.

    نام گوشی موبایل

    گلکسی A34

    ردمی نوت ۱۲ پرو 4G

    ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس

    پوکو X5

    نام تراشه

    Dimensity 1080

    Snapdragon 732G

    Dimensity 920 5G

    Snapdragon 695 5G

    برند تراشه

    MediaTek

    Qualcomm

    MediaTek

    Qualcomm

    نمره کلی تراشه از ۱۰۰

    ۵۴

    ۴۷

    ۵۵

    ۴۷

    نمره پردازنده از ۱۰۰

    ۴۹

    ۴۳

    ۵۰

    ۴۱

    نمره بازی از ۱۰۰

    ۳۹

    ۳۰

    ۳۹

    ۲۹

    نمره باتری از ۱۰۰

    ۸۴

    ۷۷

    ۸۴

    ۸۵

    کلاس پردازنده

    A

    C

    B

    C

    AnTuTu 9 امتیاز

    ۴۹۵۹۵۳

    ۲۷۷۴۰۷

    ۵۰۵۶۷۸

    ۴۰۰۳۵۶

    Geekbench5-امتیاز تک‌هسته‌ای

    ۸۰۸

    ۵۵۶

    ۸۱۳

    ۷۰۴

    Geekbench5-امتیاز چندهسته‌ای

    ۲۲۷۶

    ۱۷۶۵

    ۲۲۹۱

    ۲۰۳۴

    تعداد هسته‌ها

    ۸

    ۸

    ۸

    ۸

    فرکانس پردازنده (مگاهرتز)

    ۲۶۰۰

    ۲۳۰۰

    ۲۵۰۰

    ۲۲۰۰

    پردازنده گرافیک

    Mali-G68 MC4

    Adreno 618

    Mali-G68 MC4

    Adreno 619

    چیدمان و مشخصات هسته‌ها

    2x 2.6 GHz – Cortex-A78

    6x 2 GHz – Cortex-A55

    دو هسته 2.3 گیگاهرتزی Kryo 470 Gold و شش هسته 1.8 گیگاهرتزی Kryo 470 Silver

    2x 2.5 GHz – Cortex-A78 6x 2 GHz – Cortex-A55

    دو هسته ۲.۲ گیگاهرتزی Kryo 660 Gold و شش هسته ۱.۷ گیگاهرتزی Kryo 660 Silver

    لیتوگرافی

    ۶ نانومتر

    ۸ نانومتر

    ۶ نانومتر

    ۶ نانومتری

    دستورالعمل

    ARMv8.2-A

    ARMv8-A

    ARMv8.2-A

    ARMv8.2-A

    قدرت محاسبات

    ۴۸۶ گیگافلاپس

    ۴۳۵ گیگافلاپس

    ۶۸۴ گیگافلاپس

    ۵۳۶ گیگافلاپس

    تاریخ معرفی

    اکتبر ۲۰۲۲

    آکوست ۲۰۲۰

    آگوست ۲۰۲۱

    اکتبر ۲۰۲۱

    پیکربندی حافظه و رم

    همانطور که در ابتدای بررسی پوکو X5 شیائومی گفته شد، دو پیکربندی حافظه برای این دستگاه طراحی شده است: ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و ۶ گیگابایت رم و دیگری ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و ۸ گیگ رم.

    درگاه حافظهندارد
    پیکربندی حافظه (گیگابایت)۲۵۶/۸ و ۲۵۶/۱۲
    نوع حافظهUFS 3.1

    باتری و شارژدهی

    پوکو X5 به یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز است که تقریبا برای گوشی‌های اقتصادی و مدرن، رقم استانداردی به حساب می‌آید.

    در  بررسی پوکو X5 آمار و ارقام بسیار خوبی از نظر عمر باتری ثبت شد. با یکبار شارژ باتری می‌توان ۳۹ ساعت تماس صوتی و بیش از ۲۱ ساعت پخش ویدیو (به صورت ۶۰ هرتز) انجام داد. باتری این گوشی در حین استفاده از اینترنت و مرورگرها، حتی می‌تواند تا ۱۲ ساعت دوام بیاورد؛ رقمی که در گوشی‌های هم‌رده به شدت پایین‌تر است. وقتی بفهمید که ما این نتیجه را با نرخ نوسازی ثابت ۱۲۰ هرتز به دست آوردیم، بیشتر از قبل به توانایی‌های گوشی پوکو X5 اعتماد می‌کنید.

    شارژر گوشی ۳۳ واتی است و همراه گوشی عرضه می‌شود. شارژ کامل پوکو X5 از ۰ درصد تا ۱۰۰ درصد، کمی بیش از یک ساعت زمان خواهد برد. تقریبا ۶۵ درصد از باتری در نیم ساعت اول و ۳۵ درصد آن در یک ربع اول شارژ خواهد شد.

    ظرفیت (میلی آمپر ساعت)۵۰۰۰
    توان شارژ (وات)۳۳ وات
    شارژدهی باتری در پخش ویدیو (ساعت)۲۱:۱۶
    شارژدهی باتری در وبگردی (ساعت)۱۲:۰۰
    شارژدهی باتری در تماس (ساعت)۳۸:۵۶

    امکانات

    از امکانات گوشی پوکو X5 شیائومی می‌توانیم به وجود جک ۳.۵ میلی‌متری و فرستنده مادون قرمز اشاره کنیم. در سمت چپ، پوکو X5 از یک درگاه کارت حافظه SD بهره‌مند است. در بررسی پوکو X5 شیائومی و نگاه به قسمت پایینی گوشی، پورت USB-C و میکروفون اصلی دیده می‌شوند. اسپیکرهای گوشی نیز در این ناحیه طراحی شده‌اند.

    سمت راست پوکو X5، جایی است که دکمه تنظیم صدا و دکمه پاور را پیدا خواهید. دکمه پاور این گوشی همانند بسیاری از محصولات شیائومی، از حسگر اثر انگشت برخوردار است.

    نمرات پوکو X5 شیائومی

    در بنچمارک‌های سخت افزار این گوشی در تست گیگ‌بنچ ۵، با امتیازات خوبی روبه‌رو می‌شویم. در تست به صورت تک هسته‌ای، این گوشی امتیاز ۶۹۳ را کسب می‌کند و در بین ۱۹ گوشی هم رده، در جایگاه هفتم قرار می‌گیرد. در تست گیگ‌بنچ دو هسته‌ای، این گوشی عملکرد بهتری داشته و امتیاز ۲۰۸۸ را کسب می‌کند. در تست AnTuTu هم ما به امتیاز ۴۰۰ هزار می‌رسیم که آن را پشت سر پوکو X5 پرو و گلکسی A34 قرار می‌دهد.

    مزایا پوکو X5 شیائومی

    نمایشگر فوق‌العاده و باکیفیت

    صفحه‌نمایش سوپر آمولد ۱۲۰ هرتزی و بسیار پرجزئیات و باکیفیت این گوشی هوشمند، به خوبی می‌تواند هر آن چیزی که تمایل به تماشا را دارید را به بهترین شکل ممکن به نمایش در بیاورد.

    عمر بالای باتری

    عمر باتری در پوکو X5 شیائومی فوق‌العاده است و از طرفی، قابلیت شارژ سریع هم می‌تواند زمان شارژ گوشی را نسبت به رقبا کوتاه‌تر کند.

    جک ۳.۵ میلی‌متری، رادیو FM و مادون قرمز

    پوکو X5 شیائومی امکاناتی جک ۳.۵ میلی‌متری دارد که می‌تواند برای برخی کاربران نکته‌ای مثبت محسوب شود.

    معایب پوکو X5 شیائومی

    نبود اسپیکر استریو

    وجود تنها یک اسپیکر که آن هم کیفیت استانداردی ندارد، تجربه شنیدن موسیقی یا هر چیزی را با پوکو X5 شیائومی سخت می‌کند.

    نبود فیلمبرداری 4K و ضعف کلی ویدیو

    متاسفانه در این گوشی خبری از فیلمبرداری 4K نیست و حتی وضوح 1080p هم آنچنان باکیفیت نیست.

    جمع بندی بررسی پوکو X5 شیائومی

    شاید برخی ویژگی‌ها و حتی طراحی پوکو X5 شیائومی جذاب و خوب باشد، اما در عمل با گوشی‌های بسیار بهتر و حتی جدیدتری در بازار رو به رو هستیم که به راحتی می‌توانند از پس پوکو X5 شیائومی بر بیایند. اگر سری به خانواده گلکسی A بزنیم و به محصولات ۲۰۲۳ نگاهی بیاندازیم، می‌بینیم که در رده قیمتی پوکو X5، ما گوشی‌هایی مانند گلکسی A34 را در اختیار داریم که ارزش خرید پوکو X5 را پایین‌ می‌آورند.

    در این بازه قیمتی، نبود فیلمبرداری 4K و حتی 1080p بی‌کیفیت، بسیار ناامیدکننده است. تک اسپیکر بودن این گوشی هم از دیگر ضعف‌های آن محسوب می‌شود. شاید تنها دل‌خوشی‌هایی که می‌توانیم با پوکو X5 داشته باشیم، نمایشگر باکیفیت سوپر آمولد ۱۲۰ هرتزی و عمر بالای باتری آن باشد. البته که قدرت سخت‌افزاری هم در جایگاه مناسبی قرار دارد، اما آن هم در طولانی مدت قابل اتکا نیست.

    سوالات متداول در مورد پوکو X5 شیائومی

    معایب پوکو X5 شیائومی چیست؟

    فیلمبرداری ضعیف، نبود قابلیت 4K و البته قیمت بالا نسبت به رقبای جدید و قوی‌تر.

    قیمت پوکو X5 شیائومی چقدر است؟

    این گوشی در بازار از ۱۰ میلیون تومان موجود است.

    مشخصات پوکو X5 شیائومی چیست؟

    صفحه‌نمایش سوپر آمولد ۶.۶۷ اینچی ۱۲۰ هرتزی، اسنپ‌دراگون 695 5G، دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ۳۳ واتی

    [see_also]46657[/see_also]

    منبع:
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید