بررسی نوت ۱۲ پرو پلاس شیائومی؛ مزایا، معایب و مقایسه با رقبا

بررسی نوت ۱۲ پرو پلاس شیائومی؛ مزایا، معایب و مقایسه با رقبا
راهنمای مطالعه

    بررسی نوت ۱۲ پرو پلاس شیائومی مزایا و معایب قدرتمندترین عضو این خانواده را مشخص می‌کند. در کنار بررسی ویدیویی این گوشی را با رقبا مقایسه می‌کنیم.

     ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس Redmi Note 12 Pro Plus قوی‌ترین و البته گران‌ترین دستگاه در خانواده بزرگ گوشی‌های میان‌رده ردمی نوت ۱۲ است و از مشخصاتی شبه‌پرچمدار بهره می‌برد. شاید بیشتر مشخصات این گوشی با بررسی ردمی نوت ۱۲ پرو 5G اشتراک داشته باشد، اما با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی و شارژ سریع خیره کننده در کلاسی بالاتر قرار می‌گیرد و در فهرست در فهرست راهنمای خرید گوشی و بهترین گوشی شیائومی قرار دارد. در بررسی نوت ۱۲ پرو پلاس شیائومی به مزایا و معایب این محصول قدرتمند می‌پردازیم. بررسی نوت ۱۳ پرو پلاس به عنوان نسخه جدید این گوشی را هم از دست ندهید. 

    مشخصات نوت ۱۲ پرو پلاس شیائومی

    نوت ۱۲ پرو پلاس شیائومی در آبان ماه ۱۴۰۱ به بازار عرضه شد و از مشخصات فنی قدرتمند و جذابی استفاده می‌کند. صفحه‌نمایش ۶.۶۷ اینچی اولد با پشتیبانی از یک میلیارد رنگ و وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسلی از بهترین‌های بازار است. این نسخه فقط در دو نسخه با فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ یا ۱۲ گیگابایتی راهی بازار شده است.

    نوت ۱۲ پرو پلاس شیائومی به اندروید 12 و رابط کاربری MIUI 13 مجهز است که به اندروید ۱۱۳ ارتقا پیدا می‌کند.

    رقبای ردمی نوت 12 پرو پلاس از نظر قیمت:
    برند دستگاهشیائومی
    مدل دستگاهردمی نوت 12 پرو پلاس
    تاریخ عرضهآبان ۱۴۰۱
    وضعیت موجودی در ایرانموجود در بازار ایران
    سیستم‌عامل در زمان بررسیاندروید ۱۲ با پوسته MIUI 13

    فناوری شبکه ارتباطیGSM / HSPA / LTE / 5G

    بررسی ویدیویی نوت ۱۲ پرو پلاس شیائومی (در یوتیوب ببینید)

    بررسی نوت ۱۲ پرو پلاس از نظر طراحی

    بررسی ردمی نوت 12 پرو پلاس

    گوشی ردمی نوت 12 پرو پلاس دارای طراحی شیک و پریمیوم است. برای ساخت کناره‌های گوشی از پلاستیک و قسمت‌های جلو و عقب از شیشه استفاده شده. استفاده از روکش مات در قسمت پشتی گوشی از وجود لکه‌های اثر انگشت جلوگیری می‌کند و به گوشی اجازه می‌دهد با تابش نور به طور جذابی بدرخشد. این ویژگی به‌خصوص در رنگ آبی مشهود است، اما تأثیر آن روی نسخه‌های سفید و سیاه مشابه است. درحالی‌که از هیچ محافظ گوریلاگلس در این محصول استفاده نشده، پشت گوشی Redmi Note 12 Pro Plus به طرز چشمگیری بادوام به نظر می‌رسد. برای محافظت بیشتر از گوشی خود می‌توانید از یک سیلیکونی شفاف در جعبه قرار دارد، استفاده کنید.

    از دیگر قابلیت‌های این گوشی می‌توان به وجود گواهی IP53 اشاره کرد که نشان می‌دهد دستگاه در مقابل گرد و غبار و پاشش آب مقاوم است.

    نام تجاری Redmi و اطلاعات CE هر دو در پشت گوشی قابل‌ مشاهده هستند، اما چیزی که جلب‌توجه می‌کند، دوربین گوشی ردمی نوت 12 پرو پلاس است. این دوربین سه لنز و یک فلاش را در خود جای‌ داده و برآمدگی جزئی ایجاد کرده است.

    جای حسگر اثر انگشت به‌جای نمایشگر در دکمه پاور تعبیه شده است که شاید از ضعف‌های این گوشی موبایل محسوب شود چون منطقه هدف کوچک‌تری دارد، اما بسیار قابل‌اعتماد است و قفل گوشی سریع باز می‌شود. همچنین می‌توانید از تشخیص چهره یا Face ID برای بازگشایی قفل استفاده کنید که البته به خاطر استفاده از دوربین سلفی، به اندازه Face ID اپل قابل اعتماد نیست.

    از قابلیت‌های برجسته گوشی می‌توان به وجود جک 3.5 میلی‌متری اشاره کرد که برای علاقه‌مندان به هدفون‌های سیمی می‌تواند خبر خوبی باشد.

    رقبای ردمی نوت 12 پرو پلاس با قابلیت مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار:
    • گلکسی A54 سامسونگ (گواهی IP67 کاملا ضد آب)
    • گلکسی S21 FE سامسونگ (گواهی IP68 کاملا ضد آب)
    ابعاد (میلیمتر)۱۶۲.۹ در ۷۶ در ۸.۹ میلی‌متر
    وزن (گرم)۲۰۸.۴
    جنس پنل پشتیشیشه
    لایه محافظگوریلا گلس 5

    بررسی نمایشگر ردمی نوت 12 پرو پلاس شیائومی: خوش‌رنگ و لعاب!

    بررسی ردمی نوت 12 پرو پلاس

    صفحه‌نمایش گوشی ردمی Note 12 Pro+ یک پنل بزرگ 6.67 اینچی OLED با رزولوشن 1080×2400 پیکسل است. در اکثر سناریوها، استفاده از صفحه‌نمایش 12 Pro+ لذت‌بخش است. این نمایشگر رنگ‌ سیاه عمیق و رنگ‌های متنوع غنی و پر جنب‌وجوش را ارائه می‌دهد. طرح رنگی به‌صورت Vivid نمایش داده می‌شود، اما می‌توانید آن را به حالت اشباع یا استاندارد تغییر دهید یا حتی رنگ خود را ایجاد کنید. بیشتر کاربران از حالت پیش‌فرض استفاده می‌کنند. تماشای ویدیو یا فیلم و سریال در نمایشگر این گوشی بسیار دقیق و لذت‌بخش است و چه از لحاظ وضوح و چه کیفیتی که ارائه داده می‌شود، می‌تواند انتظارتان را برآورده کند.

    به لطف نرخ تازه‌سازی ۱۲۰هرتز، پیمایش تلفن نیز به همان اندازه چشمگیر است. پیمایش و انتقال‌ها حتی در حالت پویا پیش‌فرض به طرز رضایت‌بخشی سریع و راحت هستند. خوشبختانه گزینه نرخ نوسازی تطبیقی در این گوشی موبایل وجود دارد و دستگاه با توجه به این ویژگی، می‌تواند بسته به نوع محتوای به نمایش درآمده، نرخ نوسازی را تغییر دهد. این کار باعث می‌شود تا در مصرف باتری صرفه‌جویی قابل توجهی شود.

    شیائومی ادعا می‌کند که حداکثر روشنایی ۹۰۰ نیت دارد. اما حتی در ۵۱۵ نیتی، صفحه‌نمایش در محیط‌های روشن در فضای باز به‌وضوح قابل‌ مشاهده است.

    نمایشگر گوشی در لبه‌ها خمیده است و به همین دلیل در دست‌گرفتن آن نسبت به دیگر گوشی‌های هوشمند راحت‌تر است. حاشیه‌های باریک به این معناست که تقریبا ۸۷ درصد از پنل جلویی صفحه‌نمایش است و دوربین سلفی با حفره کوچک، اختلال را به حداقل می‌رساند.

    نمایشگر شیائومی ردمی نوت 12 پرو پلاس از هر نظر عالی است. رقبای هم‌قیمت با نمایشگر مشابه:
    • گلکسی A54 سامسونگ با نمایشگر سوپر آمولد ۱۲۰ هرتزی
    • شیائومی پوکو F4 GT با نمایشگر آمولد ۱۲۰ هرتزی
    • گلکسی S21 FE سامسونگ با نمایشگر داینامیک آمولد 2X و ۱۲۰ هرتزی
    ابعاد (اینچ)۶.۶۷
    نوع پنلOLED
    رزولوشن۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل
    حداکثر روشنایی (nits)۹۰۰
    حداکثر نرخ نوسازی (هرتز)۱۲۰

    بررسی دوربین ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس شیائومی

    بررسی ردمی نوت 12 پرو پلاس

    بررسی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس شیائومی نشان می‌دهد که ما با یک ماژول سه گانه دوربین در پشت و یک دوربین سلفی در جلوی این دستگاه طرف هستیم:

    • دوربین عریض اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی
    • دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی
    • دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی
    • دوربین سلفی عریض ۱۶ مگاپیکسلی

    گوشی ردمی Note 12 Pro + یکی از معدود گوشی‌هایی است که از لنز اصلی 200 مگاپیکسلی بهره می‌برد و دیدن این ویژگی پرچم‌دار در میان‌رده‌ها بسیار قابل‌توجه است.

    بنابراین، عملکرد آن چگونه است؟ پاسخ کوتاه: بسیار خوب است، البته نه به طور قابل توجهی بهتر از گوشی‌هایی با تعداد مگاپیکسل بسیار کمتر. جزئیات و محدوده دینامیکی هر دو عالی هستند، در حالی‌ که کنتراست و سایه‌ها هم به خوبی پیاده‌سازی شده است.

    دوربین اصلی

    برخلاف شیائومی 13 و 13 پرو، هیچ گزینه‌ای برای جابه‌جایی بین حالت‌های «Vibrant» و «Authentic» در برنامه دوربین وجود ندارد. به طور پیش‌فرض، لنز ۲۰۰ مگاپیکسلی قطعاً به سمت دومی متمایل می‌شود و عکس‌هایی کاملاً واقعی که پردازش کمی روی آن انجام شده ثبت می‌کند.. اگر واقعاً چیزی اشباع‌تر می‌خواهید، روشن کردن هوش مصنوعی معمولاً کار شما را انجام می‌دهد.

    همچنین در نور کم شما می‌توانید عکس‌هایی باکیفیت بسیار بالایی را ثبت کنید. در هنگام غروب آفتاب یا در خیابان‌هایی با نور مصنوعی زیاد، حتی نیازی به روشن کردن حالت شب برای گرفتن عکس ندارید. اما با فعال شدن آن، در محیط‌های تاریک‌تر، روشنایی و جزئیات بیشتر افزایش می‌یابد.

    بااین‌حال، لازم به یادآوری است که Redmi Note 12 Pro Plus به طور پیش‌فرض با وضوح 200 مگاپیکسل عکس نمی‌گیرد. در عوض، از فرایندی به نام pixel binning استفاده می‌کند تا اساساً 16 تصویر را در یک عکس باکیفیت بالاتر 12.5 مگاپیکسل ترکیب کند. با این حال شما می‌توانید از قابلیت عکاسی ۲۰۰ مگاپیکسلی هم استفاده کنید که هر عکس، حجم بسیار بالایی را طلب می‌کند اما جزئیات و پهناوری خاصی را در عکس‌ها شاهد خواهید بود.

    لنز فوق‌عریض و ماکرو

    مناظر و عکاسی خیابانی نقطه قوت واقعی لنز اصلی هستند، بنابراین وقتی به سمت 8 مگاپیکسل فوق‌عریض حرکت می‌کنید، دیدن چنین کاهشی ناامیدکننده است. میدان دید مفید ۱۲۰ درجه دارد، اما جزئیات، نوردهی و دقت رنگ همگی افت پیدا می‌کند. این یک داستان مشابه برای لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی است، اگرچه می‌توانید گاهی اوقات عکس‌های نزدیک جذابی را ثبت کنید.

    این گوشی بدون سنسور عمق، برای حالت پرتره خود به نرم‌افزار متکی است. بااین‌حال، مشکل بسیار رایج تشخیص لبه، استفاده از آن را خسته‌کننده می‌کند حتی اگر بتوانید میزان تاری پس‌زمینه را قبل یا بعد از عکس‌برداری تنظیم کنید.

    دوربین سلفی

    سلفی‌های پرتره با استفاده از دوربین جلوی 16 مگاپیکسلی بسیار چشمگیرتر هستند، در حالی‌ که حتی عکس‌های معمولی نیز با رنگ پوست و نوردهی خوبی همراه هستند. با این حال به شما توصیه می‌کنیم حالت زیبایی را خاموش کنید تا نتایجی واقعی‌تر و البته بهتری را کسب کنید.

    فیلم‌برداری

    گوشی موبایل ردمی نوت 12 پرو پلاس شیائومی می‌تواند تا وضوح 4K و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند، اما وضوح 1080p پیش‌فرض با سرعت 30 فریم بر ثانیه جزئیات زیادی را برای ویدیوهای خانگی یا رسانه‌های اجتماعی ارائه می‌دهد. لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) روی لنز اصلی هم می‌تواند به شما کمک کند تا ویدیوهای باثبات‌تری را در هنگام حرکت یا لرزش‌های ناگهانی ضبط کنید.

    تصاویر دوربین اصلی شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس در روز (منبع: GAMArena): (برای نمایش تصویر در ابعاد بزرگتر کلیک کنید.)

    تصاویر دوربین فوق عریض شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس

    تصاویر دوربین اصلی شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس در شب

    تصاویر دوربین سلفی شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس

    دوربین‌ها۱. عریض

    ۲. فوق‌عریض

    ۳. ماکرو

    دوربین اصلیسنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی (فوکوس خودکار تشخیص فاز، لرزشگیر دیجیتال، دیافراگم f/1.7)
    اندازه سنسور اصلی (اینچ)1/1.4"
    فوق عریضسنسور ۸ مگاپیکسلی (زاویه دید ۱۲۰ درجه، f/2.2)
    اندازه سنسور فوق عریض (اینچ)1/1.4"
    تله ( زوم ۲ تا ۳ برابر)-
    اندازه سنسور تله

    -
    امتیاز زوم DXOmark (واید تا تله)-
    سنسورهای دیگرسنسور ماکرو ۲ مگاپیکسلی (f/2.4)
    امتیاز عکاسی DXOmark-
    قابلیت‌هافلاش LED، قابلیت HDR و پانوراما
    فیلم‌برداری4K@30fps, 1080p@30/60/120fps, 720p@960fps
    امتیاز ویدیو DXOmark
    دوربین سلفیسنسور ۱۶ مگاپیسکلی عریض (f/2.4)
    اندازه سنسور سلفی (اینچ)1/3.06"
    امتیاز سلفی DXOmark-
    فیلم‌برداری سلفی1080p@30/60fps

    بررسی سخت‌افزار ردمی نوت 12 پرو پلاس شیائومی

    به‌جای تراشه‌های کوالکام که در پرچم‌داران می‌بینیم، شیائومی همچنان مدیاتک را در بسیاری از گوشی‌های ردمی انتخاب می‌کند. در بررسی ردمی نوت 12 پرو پلاس شیائومی می‌بینیم که از تراشه دایمنسیتی 1080، که یک تراشه میان‌رده 5G، اما قدرتمند و بهینه است استفاده شده. حتی با تنها 8 گیگابایت رم (گزینه 12 گیگابایت انحصاری در چین است)، این گوشی در تمام کارهای روزمره عالی عمل می‌کند.

    جای تعجب نیست که دایمنسیتی 1080 درگوشی‌های گران‌قیمت‌تر (مانند Xiaomi 12T Pro) استفاده می‌شود، زیرا یک تراشه بسیار توانا است. در کنار نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، ردمی 12 پرو پلاس برخی از بهترین عملکرد را در میان گوشی‌های میان‌رده ارائه می‌کند.

    اگر در مورد بازی‌های موبایلی جدی هستید یا به طور منظم از سایر برنامه‌های فشرده استفاده می‌کنید، چیزی قدرتمندتر را در نظر بگیرید. اما در بیشتر موارد ردمی نوت 12 پرو پلاس همه چیزهایی را که شما نیاز دارید در اختیارتان قرار می‌دهد.

    در مورد حافظه داخلی، 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی تنها گزینه شماست. بدون پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس‌دی و حدود ۲۵ گیگابایتفضای اشغال‌شده توسط سیستم عامل، شاید باعث شود که برخی کاربران مشکل حافظه پیدا کنند، به خصوص اینکه ردمی نوت 12 پرو پلاس توانایی ضبط ویدیوهای 4K یا ثبت تصاویر ۲۰۰ مگاپیکسلی را دارد و حجم این موارد بسیار بالا است.

    گوشی‌هایی در محدوده قیمتی مشابه و توانا در قدرت پردازشی بالا:
    • شیائومی 11T پرو
    • گلکسی A54 
    • شیائومی پوکو F4 GT
    • گلکسی S21 FE
    نام گوشی موبایل

    گلکسی S21 FE 5G

    پوکو F5

    گلکسی A54 5G

    نوت ۱۲ پرو پلاس

    نام تراشه

    Exynos 2100

    Snapdragon 7+ Gen 2

    Exynos 1380

    Dimensity 1080

    برند تراشه

    Samsung

    Qualcomm

    Samsung

    MediaTek

    نمره کلی تراشه از ۱۰۰

    ۷۸

    ۹۱

    ۵۷

    ۵۴

    نمره پردازنده از ۱۰۰

    ۷۵

    ۸۷

    ۵۲

    ۴۹

    نمره بازی از ۱۰۰

    ۷۳

    ۹۴

    ۴۱

    ۳۹

    نمره باتری از ۱۰۰

    ۸۹

    ۹۴

    ۸۹

    ۸۴

    کلاس پردازنده

    A+

    A+

    A

    A

    AnTuTu 9 امتیاز

    ۷۴۶۳۳۶

    ۹۵۲۴۵۳

    ۵۱۱۴۵۶

    ۴۹۵۹۵۳

    Geekbench5-امتیاز تک‌هسته‌ای

    ۱۰۶۵

    ۱۴۰۹

    ۷۷۶

    ۸۰۸

    Geekbench5-امتیاز چندهسته‌ای

    ۳۵۹۷

    ۴۱۲۳

    ۲۵۳۶

    ۲۲۷۶

    تعداد هسته‌ها

    ۸

    ۸

    ۸

    ۸

    فرکانس پردازنده (مگاهرتز)

    ۲۹۰۰

    ۲۹۱۰

    ۲۴۰۰

    ۲۶۰۰

    پردازنده گرافیک

    Mali-G78 MP14

    Adreno 725

    Mali-G68 MP5

    Mali-G68 MC4

    چیدمان و مشخصات هسته‌ها

    یک هسته ۲.۹ گیگاهرتز Cortex-X1، سه هسته ۲.۸ گیگاهرتز Cortex-A78 و چهار هسته ۲.۲ گیگاهرتز Cortex-A55

    1x 2.91 GHz – Cortex-X2

    3x 2.49 GHz – Cortex-A710

    4x 1.8 GHz – Cortex-A510

    4x2.4 GHz Cortex-A78 & 4x2.0 GHz Cortex-A55

    2x 2.6 GHz – Cortex-A78

    6x 2 GHz – Cortex-A55

    لیتوگرافی

    ۵ نانومتر

    ۴ نانومتر

    ۵ نانومتر

    ۶ نانومتر

    مصرف (وات)

    ۹

    ۵

    ۴

    دستورالعمل

    ARMv8.4-A

    ARMv9-A

    ARMv8.2-A

    ARMv8.2-A

    تاریخ معرفی

    دسامبر ۲۰۲۰

    مارس ۲۰۲۳

    فوریه ۲۰۲۳

    اکتبر ۲۰۲۲

    پیکربندی حافظه

    ردمی نوت 12 پرو پلاس شیائومی در مدل‌های ۲۵۶/۸ و ۲۵۶/۱۲ گیگابایت حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی راهی بازار شده است. از آنجایی که خبری از اسلات کارت حافظه میکرو اس‌دی نیست و فقط مقدار ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی در هر دو مدل در دسترس است، باید نسبت به استفاده از این فضا مدیریت خوبی داشته باشید.

    درگاه حافظهندارد
    پیکربندی حافظه (گیگابایت)۲۵۶/۸ و ۲۵۶/۱۲

    نوع حافظهUFS 2.2

    باتری و شارژدهی

    در بررسی ردمی نوت 12 پرو پلاس شیائومی می‌بینیم که این گوشی موبایل دارای باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است. این یک ظرفیت نسبتا استاندارد برای یک گوشی هوشمند مدرن محسوب می‌شود که در اغلب دستگاه‌ها به خوبی پاسخ می‌دهد.

    با تنظیم روشنایی روی ۲۰۰ نیت، تقریباً می‌توانید ۱۱ ساعت از گوشی خود استفاده کنید. بااین‌حال، ردمی 12 پرو پلاس معمولاً می‌تواند یک روز کامل با شارژ اضافی دوام بیاورد. حتی در روزهایی که از GPS استفاده می‌کنید، عکس‌های زیادی می‌گیرید و روشنایی را بالا نگه می‌دارید، تا اواخر روز نیازی به وصل شدن به برق ندارید. شاید بازی تنها استثنا از این قاعده باشد که در آن چند ساعت اجرای یک بازی سخت، باتری را خیلی سریع‌تر خالی می‌کند.

    آداپتور ۱۲۰ واتی موجود در جعبه ادعاهای شیائومی مبنی بر شارژ کامل باتری در ۱۹ دقیقه را کاملاً برآورده نمی‌کند، اما می‌توانید در عرض ۱۵ دقیقه به ۵۸ درصد و قبل از گذشت نیم ساعت ۱۰۰ درصد برسید که البته در قیاس با بسیاری از گوشی‌های بازار، حتی پرچمداران پرسرعت‌تر است.

    ظرفیت (میلی آمپر ساعت)۵۰۰۰
    توان شارژ (وات)۱۲۰ وات
    شارژدهی باتری در پخش ویدیو (ساعت)۱۶:۰۰
    شارژدهی باتری در وبگردی (ساعت)۱۲:۰۰
    شارژدهی باتری در تماس (ساعت)۲۵:۰۰

    امکانات

    ردمی نوت 12 پرو پلاس شیائومی از یک سنسور اثر انگشت با دقت و حساس که روی دکمه پاور تعبیه شده، استفاده می‌کند و از طرفی، جک ۳.۵ میلی‌متری صدا هم برای اتصال هدفون دیده می‌شود. خبری از اسلات کارت حافظه میکرو اس‌دی نیست و گوشی از دو سیم‌کارت به طور همزمان پشتیبانی می‌کند.

    جک ۳.۵ میلی‌متریدارد
    سنسورهای دیگرشتاب سنج، مجاورت، ژیروسکوپ، قطب نما، فشارسنج
    رنگ‌هاسفید قطبی، آبی کوه یخی، مشکی
    رادیوخیر
    GPSYes, with A-GPS, GLONASS, BDS, GALILEO
    NFCبله
    حسگر‌ امنیتیاسکنر اثر انگشت روی دکمه پاور
    شبکه بی‌سیمWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, باند دوگانه ، هات‌اسپات
    USBUSB Type-C 2.0, USB On-The-Go
    بلوتوث5.2, A2DP, LE

    نمرات شیائومی ردمی نوت 12 پرو پلاس

    راندمان کاری و بازدهی گوشی موبایل ردمی نوت 12 پرو پلاس شیائومی در کلاس خود خوب است و وقتی پای بنچمارک‌ها که می‌رسیم، عملکردی فراتر از «خوب» می‌تواند ارائه دهد. برای مثال در تست گیک‌بنچ 5 تک هسته‌ای، ما به امتیاز ۷۶۷ می‌رسیم که با فاصله کمی قبل از گلکسی A54 سامسونگ قرار گرفته. این قضیه در تست چند هسته‌ای هم به همین شکل تکرار می‌شود. در تست AnTuTu هم ما به امتیاز ۴۹۸۷۱۰ می‌رسیم که باز هم پشت سر گلکسی A54 سامسونگ قرار گرفته است.

    بررسی ردمی نوت 12 پرو پلاس

    مزایا ردمی نوت 12 پرو پلاس شیائومی

    طراحی دو سمت شیشه‌ای پریمیوم و گواهی IP53

    گوشی ردمی نوت 12 پرو پلاس یک محصول زیبا و باکیفیت است که از هر دو سمت به شیشه مجهز شده تا نمای چشمگیری را ارائه دهد. همچنین گواهی IP53 برای عدم نفوذ گرد و غبار و جلوگیری از پاشش آب مفید واقع می‌شود.

    صفحه‌نمایش اولد کم‌نظیر

    نمایشگر گوشی موبایل ردمی نوت 12 پرو پلاس در نوع خود کم‌نظیر است و به خاطر پنل OLED باکیفیت با قابلیت پشتیبانی از دالبی ویژن و HDR+، شما می‌توانید از کیفیت خارق‌العاده‌ای در حین کار با گوشی لذت ببرید.

    شارژ ۱۲۰ واتی پرسرعت

    وجود شارژ ۱‍‍۲۰ واتی در کنار باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی حجیم، خیال شما را از داشتن شارژ راحت می‌کند و در زمانی کمتر از ۲۰ دقیقه هم می‌توانید گوشی را از صفر تا صد شارژ کنید.

    بازدهی سخت‌افزاری خوب و پایداری عالی

    به لطف چیپ‌ست دایمنسیتی 1080، ردمی نوت 12 پرو پلاس از بازدهی خوبی در اجرای بازی‌ها و برنامه‌های نسبتا سنگین برخوردار است و می‌توانید روی این گوشی برای هر کاری حساب کنید.

    معایب ردمی نوت 12 پرو پلاس شیائومی

    مصرف غیرعادی باتری در حالت استندبای

    متاسفانه مصرف باتری در حالت استندبای ردمی نوت 12 پرو پلاس بالاتر از حد معمول است و کاربر حس می‌کند که باتری به طرز عجیبی خالی‌ می‌شود.

    اسپیکرهای ناچندان قوی

    بلندگوهای ردمی نوت 12 پرو پلاس نسبت به گوشی‌های همرده و به خصوص هم‌خانواده‌های شیائومی آنچنان قدرتمند و باکیفیت نیست.

    نبود لرزشگیر الکترونیکی در حالت 4K

    لرزشگیر الکترونیکی فقط در حالت ضبط ویدیو 1080p در دسترس است و این قابلیت روی وضوح 4K کار نمی‌کند.

    نتیجه‌گیری

    در بررسی ردمی نوت 12 پرو پلاس متوجه شدیم که این گوشی میان‌رده دارای ویژگی‌های بسیار خوبی به خصوص در بخش طراحی، متریال ساخت بدنه (که دو طرف شیشه است) و همچنین گواهی IP53 برخوردار است. از طرفی، نمایشگر ۱۲۰ هرتزی که از عمق رنگ ۱۰ بیتی پشتیبانی می‌کند و روی پنل اولد بسیار باکیفیت با پشتیبانی از یک میلیارد رنگ پیاده‌سازی شده، می‌تواند حس و حال یک پرچمدار خوب را هم القا کند.

    ردمی نوت 12 پرو پلاس شیائومی با دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی خود، توانایی بالایی در ضبط ویدیو و عکاسی دارد و می‌تواند نتایج باکیفیت و استانداردی را هم ارائه دهد. از طرف دیگر، دوربین فوق‌عریض را داریم که شاید بهترین نباشد، اما باز می‌تواند تصاویر استاندارد و قابل استفاده‌ای را ثبت کند. دوربین سلفی هم وضعیتی نرمال را دارد و نه آنقدر بد است که نتوان روی آن حساب کرد، نه عالی است. شارژ پرسرعت ۱۲۰ واتی هم فراموش نشود که یک ویژگی‌ منحصر به فرد برای این گوشی محسوب می‌شود.

    اما ردمی نوت 12 پرو پلاس خالی از ایراد نیست و نقاط ضعفی دارد. شاید نبود اسلات میکرو اس‌دی آن هم برای یک گوشی میان‌رده، همچنان یک نکته منفی تلقی شود یا در سمت باتری، ما کارکردی بیش از حد در حالت استندبای می‌بینیم که انتظار می‌رود شیائومی بتواند به شکل نرم‌افزاری این مشکل را حل کند. اسپیکرهای نه چندان پرقدرت و البته، عرضه گوشی با اندروید 12 به جای 13 که شما را مجبور به آپدیت می‌کند، بخش دیگری از نقاط ضعف ردمی نوت 12 پرو پلاس است.

    با این حال، ما با گوشی خوبی طرف هستیم که البته کار سختی را در قیاس با رقبای خود در بازه قیمتی ۱۶ میلیون تومان به گردن دارد، اما نقاط قوتی مانند دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی و صفحه‌نمایش فوق‌العاده و طراح زیبا، می‌تواند شما را برای خرید این محصول ترغیب کند.

    سوالات متداول در مورد ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس شیائومی

    قیمت شیائومی ردمی نوت 12 پرو 5G چقدر است؟ گوشی شیائومی ردمی نوت 12 پرو پلاس در نسخه ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و ۸ گیگابایت رم از حدود ۱۶ میلیون تومان به فروش می‌رسد

    مشخصات شیائومی ردمی نوت 12 پرو 5G پلاس چیست؟ چیپ‌ست دایمنسیتی 1080، نمایشگر ۶.۶۷ اینچی OLED با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی و شارژ ۱۲۰ واتی

    منبع:
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید