بررسی گلکسی A25 سامسونگ؛ مزایا، معایب و مقایسه با رقبا

بررسی گلکسی A25 سامسونگ؛ مزایا، معایب و مقایسه با رقبا
راهنمای مطالعه

    در بررسی گلکسی A25 سامسونگ به دوربین، پردازنده، نمایشگر و باتری این گوشی جدید کره‌ای می‌پردازیم تا ببینیم در مقابل رقبای خود چه حرف‌هایی برای گفتن دارد.

    سری گلکسی A سامسونگ طی چند سال گذشته توانسته جای خود را بین گوشی‌های هوشمند اقتصادی و میان‌رده باز کند و سامسونگ هر ساله قابلیت‌ها و ویژگی‌های خوبی را به گوشی‌های این سری اضافه می‌کند. سال گذشته یکی از بهترین خط تولید‌های گلکسی A وارد بازار شد و توانست فروش فوق‌العاده‌ای داشته باشد، به حدی که بررسی گلکسی A14 در میان پرفروش‌ترین‌های بازار و حتی بین پرچمداران خوش درخشید. حال امسال ما با خانواده جدید و تازه نفسی طرف هستیم که می‌خواهد دوباره خود را ثابت کند و یکی از اعضای این خانواده، گلکسی A25 است که در فهرست بهترین گوشی سامسونگ تا ۱۰ میلیون قرار دارد. در ادامه به بررسی گوشی A25 خواهیم پرداخت تا مزایا و معایب آن مشخص شود. 

    ویدیو بررسی گلکسی A25

     

    مشخصات گوشی A25 سامسونگ در یک نگاه

    گوشی A25 سامسونگ در آذر ماه ۱۴۰۲ به بازارهای جهانی و سپس بازار ایران در سه مدل ۱۲۸/۶، ۱۲۸/۸ و ۲۵۶/۸ راه پیدا کرد و هم‌اکنون در دسترس قرار دارد. این میان‌رده به اندروید ۱۴ که جدیدترین نسخه سیستم عامل گوگل است مجهز شده و رابط کاربری اختصاصی One UI 6 سامسونگ را دریافت کرده است. همچنین سامسونگ وعده داده که این گوشی از چهار نسخه آینده سیستم عامل اندروید پشتیبانی خواهد کرد و تا پنج سال هم به‌روزرسانی امنیتی دریافت می‌کند که از مزایا گلکسی A25 است.

    قیمت گلکسی A25 با ۸ گیگابایت حافظه رم از حدود ۱۲ میلیون تومان شروع می‌شود که در مقایسه با قیمت گوشی هم‌رده نسل گذشته و حتی گوشی پرفروش گلکسی A34 گران‌تر فروخته می‌شود.

    برند دستگاهسامسونگ
    مدل دستگاهگلکسی A25
    تاریخ عرضهآذر ۱۴۰۲
    وضعیت موجودی در ایرانموجود در بازار ایران
    سیستم‌عامل در زمان بررسیAndroid 14 - One UI 6
    فناوری شبکه ارتباطیGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE /5G

    بررسی گلکسی A25 از نظر طراحی

    بررسی گلکسی A25 سامسونگ

    گلکسی A25 در بخش طراحی تفاوت آنچنانی با نسل گذشته نداشته و ما با شکل و فرمی کاملا آشنا روبه‌رو هستیم. با این حال کمی بزرگ‌تر شدن حفره‌های دوربین و البته، ارتقا نسبی جنس بدنه، نشان می‌دهد که سامسونگ سعی در بهبود طراحی گذشته داشته و با گوشی آ۲۵ حس و حال پریمیوم‌تر و بهتری را نسبت به نسل گذشته دریافت می‌کنیم.

    سامسونگ به جای طراحی صاف و شبه شیشه‌ای گلکسی A24، حالا بدنه پشتی را به حالت مشبک درآورده که باعث می‌شود تا هیچ اثر انگشت و لک مشخصی در حین استفاده روی آن باقی نماند و نمای جالب‌تری را به بدنه دستگاه داده است. در بررسی گلکسی A25 قاب دور دستگاه هم یک تغییر نه چندان محسوس دیده می‌شود و آن، بیرون‌زدگی نواحی دکمه‌دار مانند کلید‌های کنترل صدا و پاور نسبت به قاب دور است که در نسل قبلی یکپارچه‌تر بود، اما حالا می‌توان آن‌ها را به طرز مشخص‌تری مشاهده کرد. شاید در نگاه اول این تغییر باب میل نباشد، اما دسترسی انگشتان به این دکمه‌ها را همین تغییر تا حدی بهبود بخشیده و کاربری دستگاه‌ را بالاتر برده است.

    بررسی گلکسی A25 سامسونگ

    در نمای روبه‌رو هم هیچ تغییری نسبت به نسل گذشته شاهد نیستیم و همچنان با دوربین سلفی ناچ قطره‌ای در بالا و حاشیه‌های اطراف رو‌به‌رو هستیم که انتظار می‌رفت حداقل این حاشیه‌ها کمتر شود، اما به شکل محسوسی می‌توان آن‌ها را در نمای جلویی مشاهده کرد.

    گوشی آ۲۵ از لحاظ عرض، طول و ضخامت تغییر خاصی نداشته، اما وزن آن از ۱۹۵ گرم نسل گذشته به ۱۹۷ گرم افزایش پیدا کرده که این هم آنچنان چشم‌گیر نیست. جک سه و نیم میلی‌متری صدا و درگاه USB-C در جای خود باقی مانده‌اند و فقط در گوشی جدید، محفظه سیم‌کارت و کارت حافظه با یکدیگر یکی شده است.

    بررسی گلکسی A25 سامسونگ

    در نهایت هم باید اضافه کنیم که در این گوشی خبری از لایه حفاظتی گوریلا گلس روی نمایشگر و گواهی IP ضد آب حتی در پایین‌ترین درجه هم نیست تا ببینیم شاید سامسونگ در سال آینده، این قابلیت‌ها را به این لاین از گوشی میان‌رده خود اضافه کند.

    ابعاد (میلیمتر)۱۶۱ در ۷۶.۵ در ۸.۳ میلی‌متر
    وزن (گرم)۱۹۷ گرم
    جنس پنل پشتیپلاستیک
    لایه محافظ-

    نمایشگر گلکسی A25 

    بررسی گلکسی A25 سامسونگ

    در بررسی گلکسی A25 سامسونگ می‌بینیم که از همان نمایشگر سوپر آمولد ۶.۵ اینچی با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل و تراکم ۳۹۶ پیکسل در هر اینچ نسل گذشته استفاده می‌کند، با یک تفاوت و ارتقا که حالا ما با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی به جای ۹۰ هرتزی روبه‌رو هستیم.

    نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی در این گوشی یک مزیت بزرگ است و با نمایشگری به شدت روان، کاربردی و لذت‌بخش در همه جوانب رو‌به‌رو هستیم. کاربر می‌تواند از بین دو گزینه استاندارد (۶۰ هرتز) و ۱۲۰ هرتز،‌ یکی را انتخاب کند که قطعا در حالت استاندارد، به میزان قابل توجهی در مصرف انرژی و عمر باتری صرفه‌جویی می‌شود. متاسفانه خبری از نرخ نوسازی تطبیقی هم در این گوشی نیست و در نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، هیچ کنترل هوشمندی بر اساس محتوا وجود ندارد.

    بررسی گلکسی A25 سامسونگ

    میزان روشنایی ادعایی سامسونگ ۱۰۰۰ نیت است، اما از آنجایی که در نمایشگر نسل گذشته هم این شرکت توانست بالاتر از انتظارات ظاهر شود، ما با روشنایی نزدیک به ۱۵۰۰ نیت در حالت خودکار روبه‌رو خواهیم بود که رقمی شگفت‌انگیز و عالی برای یک گوشی میان‌رده محسوب می‌شود.

    مجموعا ما در بررسی گوشی آ۲۵ سامسونگ، یک نمایشگر فوق‌العاده عالی را داریم که به جرات در حد و اندازه پرچمداران می‌تواند چشم‌گیر باشد، با این حال شاید عدم وجود فناوری‌هایی مانند HDR یا دالبی ویژن، می‌تواند مقداری برای سخت‌پسندان نقطه ضعف محسوب شود که البته برای گوشی در این سطح قابل چشم‌پوشی است.

    رقبای گلکسی A25 سامسونگ از نظر صفحه‌نمایش

    • گلکسی A34 سامسونگ (سوپر آمولد ۱۲۰ هرتزی)
    • پوکو X4 پرو 5G شیائومی (سوپر آمولد ۱۲۰ هرتزی)
    • ردمی نوت 12 پرو 4G (آمولد ۱۲۰ هرتزی)

    ابعاد (اینچ)۶.۵ اینچ
    نوع پنلسوپر آمولد
    رزولوشن۱۰۸۰در ۲۳۴۰ پیکسل
    حداکثر روشنایی (nits)۱۵۰۰
    حداکثر نرخ نوسازی (هرتز)۱۲۰

     

     

    دوربین گوشی آ۲۵ سامسونگ

    بررسی گلکسی A25 سامسونگ

    گوشی گلکسی A25 سامسونگ در بخش دوربین، از همان ترکیب سه گانه نسل گذشته تبعیت کرده و فقط در بخش دوربین فوق‌عریض کمی پیشرفت داشته است.

    • دوربین عریض اصلی ۵۰ مگاپیکسلی
    • دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی
    • دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی
    • دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی

    بررسی دوربین اصلی گوشی A25

    قدرتمندترین دوربین بین تمام لنزهای گلکسی A25 سامسونگ، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی است که از دیافراگم f/1.8، لرزشگیر اپتیکال و فوکوس خودکار تشخیص فاز بهره می‌برد. وجود لرزشگیر اپتیکال به جای دیجیتال، حالا به یک استاندارد حتی در گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی سامسونگ تبدیل شده و باعث می‌شود تا تصاویر واضح‌تر و بهتری را به ثبت برسانیم.

    در حالت عادی، شما می‌توانید تصاویری با وضوح ۱۲ مگاپیکسل دریافت کنید، اما گزینه عکاسی ۵۰ مگاپیکسلی هم در اختیارتان قرار دارد. بررسی گوشی A25 و کیفیت دوربین در شرایط نوری مناسب، رنگ‌ها خوش‌فرم‌ هستند و می‌توان جذابیت را در تصاویر فضای باز لمس کرد. این قضیه در مورد محیط‌های بسته هم صدق می‌کند، با این حال شاید نقطه ضعف دوربین گلکسی A25، پرداخت کم به جزئیات باشد که با توجه به رده‌ای که گوشی در آن دارد، می‌توان گفت که با دوربینی بسیار خوب و مناسب طرف هستیم.

    عملکرد دوربین اصلی در شرایط نوری کم و استفاده از Night Mode یا بدون آن، بسیار چشم‌گیر و عالی بود. تصاویر ثبت شده کاملا قابل استفاده هستند و می‌توان جزئیات و کیفیت فوکوس را روی آن تشخیص داد. حالت شب علاوه بر دوربین اصلی، روی دوربین فوق‌عریض هم وجود دارد.

    در بررسی گلکسی A25 سامسونگ می‌بینیم که می‌توان با دوربین اصلی، روی وضوح 4K و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه فیلمبرداری کرد و از لرزشگیر الکترونیکی تصویر در آن استفاده کرد. این موضوع هم یکی از ویژگی‌های بارز گوشی جدید میان‌رده سامسونگ محسوب می‌شود.

    دوربین فوق عریض و ماکرو

    عملکرد این دوربین در بررسی گلکسی A25 سامسونگ، در بهترین حالت معمولی و قابل قبول است. غنای رنگ در عکس‌ها تا حدی حفظ شده و می‌توان رنگ و لعاب سوژه یا محیطی که عکس فوق‌عریض از آن گرفته شده را تشخیص داد، با این حال به خاطر کوچک‌تر بودن لنز، ما وضوح محدود‌تری را نسبت به دوربین اصلی تجربه می‌کنیم. از ویژگی‌های این دوربین می‌توان به پوشش ۱۲۰ درجه‌ای و دیافراگم f/2.2 آن اشاره کرد.

    معمولا از دوربین ماکرو در گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده نباید انتظار عملکرد عجیبی داشت. با این حال می‌توان با استفاده از دوربین ماکرو گلکسی A25 سامسونگ، تصاویر نسبتا قابل استفاده‌ای گرفت و تا حدی، علاقه‌مندان به تهیه عکس‌های ریزبینانه را راضی می‌کند.

    دوربین سلفی

    بررسی گلکسی A25 سامسونگ

    دوربین ۱۳ مگاپیکسلی سلفی گلکسی A25 سامسونگ عملکردی نرمال و نسبتا خوبی دارد و می‌تواند تصاویر نسبتا واضح و قابل استفاده‌ای را به ثبت برساند. گستره دینامیکی تصاویر خوب است، اما متاسفانه عکس‌ها دارای جزئیات کافی نیستند. با زوم روی تصاویر، می‌توانید عدم وجود جزئیات و صاف شدن پوست یا عدم تفکیک موها را مشاهده کنید. با این حال، دوربین سلفی در این گوشی کارایی دارد و می‌توان تصاویر خوبی را با آن ثبت کرد.

    رقبای نسبتا هم قیمت گلکسی A25 سامسونگ با دوربین‌های مشابه یا بهتر

    • گلکسی A34 سامسونگ (دوربین‌های سه‌گانه با لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی)
    • پوکو X4 پرو 5G شیائومی (دوربین‌های چهارگانه با لنز اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی)
    • ردمی نوت 12 پرو 4G (دوربین‌های چهارگانه با لنز اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی)

    دوربین‌ها۱. عریض

    ۲. فوق‌عریض

    ۳. ماکرو

    دوربین اصلیسنسور ۵۰ مگاپیکسلی (فوکوس خودکار، لرزشگیر اپتیکال، دیافراگم f/1.8)
    اندازه سنسور اصلی (اینچ)-
    فوق عریضسنسور ۸ مگاپیکسلی (زاویه دید ۱۲۰ درجه، f/2.2)
    اندازه سنسور فوق عریض (اینچ)-
    تله ( زوم ۲ برابر)-
    اندازه سنسور تله

    -
    امتیاز زوم DXOmark (واید تا تله)-
    سنسورهای دیگرماکرو ۲ مگاپیکسلی
    امتیاز عکاسی DXOmark-
    قابلیت‌هافلاش LED، قابلیت HDR و پانوراما
    فیلم‌برداری4K@30fps ,1080p@30fps, gyro-EIS
    امتیاز ویدیو DXOmark
    دوربین سلفی۱۳ مگاپیکسلی (f/2.2)
    اندازه سنسور سلفی (اینچ)-
    امتیاز سلفی DXOmark-
    فیلم‌برداری سلفی1080p@30fps

    تصاویر دوربین اصلی

    تصاویر دوربین فوق‌عریض

      بررسی گلکسی A25 سامسونگ

      پردازنده گوشی گلکسی A25

      بررسی گلکسی A25 سامسونگ

      در بررسی گلکسی A25 سامسونگ دیدیم که این گوشی در بحث پردازنده، تغییرات و پیشرفت اساسی داشته و حالا ما با چیپ‌ست اختصاصی اگزینوس 1280 سامسونگ روبه‌رو هستیم که لیتوگرافی ۵ نانومتری دارد. با نگاه به درون این چیپ‌ست، ما یک پردازنده هشت هسته‌ای می‌بینیم که ۶ هسته آن، Cortex-A55 مشابه با چیپ هلیو G99 نسل گذشته است، اما پیشرفت اصلی، ارتقا هسته‌های قدرتی به Cortex-A78 با ۲.۴ گیگاهرتز قدرت است که در لیتوگرافی ۵ نانومتری، می‌توانند عملکردی بسیار بهتر از قبل از خود نشان دهند.

      این پیشرفت در بخش واحد گرافیکی هم محسوس بوده و این گوشی جدید میان‌رده از پردازنده گرافیکی Mali-G68 حالا استفاده می‌کند که می‌تواند قدرت بیشتری را برای اجرای بازی‌ها و پردازش‌های معمول ارائه دهد.

      گلکسی A25 سامسونگ در سه نسخه راهی بازار شده که در بین آنها، می‌توان رم ۶ و ۸ گیگابایتی را شاهد بود و برخلاف نسل گذشته، خبری از نسخه ۴ گیگابایتی نیست. از همین‌رو، می‌توان با اطمینان گفت که حتی تهیه نسخه ۶ گیگابایتی هم می‌تواند برای افرادی که عملکردهای نیمه‌سنگینی روی گوشی خود دارند یک گزینه مناسب باشد. در نسخه ۸ گیگابایتی هم قطعا کاربر می‌تواند با خیال راحت‌تری اپلیکیشن‌های متعدد را باز کند و به سراغ اجرای بازی‌های سنگین برود، با این حال انجام همه کاری در هر دو نسخه امکان‌پذیر است.

      برای مثال، این گوشی در اجرای بازی Call of Duty mobile و تنظیمات متوسط، توانست به راحتی به نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه برسد و اجرای روان و خوبی را به نمایش بگذارد. همین عملکرد در سایر بازی‌ها به چشم می‌خورد و می‌توان با اطمینان گفت که این گوشی میان‌رده می‌تواند از پس اجرای همه بازی‌ها در تنظیمات گرافیکی مشخص بر بیاید و خبری از داغ کردن و افت کارایی در آن نیست.

      گوشی‌های نزدیک و قوی‌تر از گلکسی A25 سامسونگ با اختلاف قیمت نه چندان زیاد

      • گلکسی A34 سامسونگ (دایمنسیتی 1080 شش نانومتری)
      • پوکو X4 پرو 5G شیائومی (اسنپ‌دراگون 695 5G شش نانومتری)
      • ردمی نوت 12 پرو 4G (اسنپ‌دراگون 732G هشت نانومتری)

       پیکربندی حافظه

      گلکسی A25 سامسونگ سه ظرفیت ۱۲۸/۶، ۱۲۸/۸ و ۲۵۶/۸ گیگابایت حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی عرضه شده و به خاطر امکان پشتیبانی از کارت حافظه SD، می‌توان فضای ذخیره‌سازی را تا حداکثر یک ترابایت افزایش داد. به لحاظ سرعت و نوع حافظه، این گوشی با نسل گذشته تفاوتی نداشته و از همان UFS 2.2 برای فضای ذخیره‌سازی بهره برده است.

      درگاه حافظهدارد
      پیکربندی حافظه (گیگابایت)۱۲۸/۶، ۱۲۸/۸ و ۲۵۶/۸
      نوع حافظهUFS 2.2

      باتری گوشی A25

      بررسی گلکسی A25 سامسونگ

      گلکسی A25 سامسونگ از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مانند نسل گذشته و بسیاری از گوشی‌های حال حاضر بازار بهره می‌برد که می‌تواند در کارکرد عادی و کمی شلوغ، یک روز کامل و حتی دو روز را دوام بیاورد. سرعت شارژ در این گوشی هم ۲۵ وات است که این هم تغییری نکرده و چیزی حدود یک ساعت و بیست دقیقه زمان برای شارژ صفر تا صد گوشی لازم است.

      نکته مهم هم این است که سامسونگ هیچ شارژری در داخل جعبه قرار نداده و شما باید به صورت جداگانه، یک شارژر ۲۵ واتی تهیه کنید.

      رقبای هم‌قیمت گلکسی A25 از لحاظ باتری

      • گلکسی A34 سامسونگ (۵۰۰۰ میلی‌آمپر با سرعت شارژ ۲۵ واتی)
      • پوکو X4 پرو 5G شیائومی (۵۰۰۰ میلی‌آمپر با سرعت شارژ ۶۷ واتی)
      • ردمی نوت 12 پرو 4G (۵۰۰۰ میلی‌آمپر با سرعت شارژ ۶۷ واتی)

      ظرفیت (میلی آمپر ساعت)۵۰۰۰
      توان شارژ (وات)۲۵ وات
      شارژدهی باتری در پخش ویدیو (ساعت)۲۰:۰۰
      شارژدهی باتری در وبگردی (ساعت)۲۰:۰۰
      شارژدهی باتری در تماس (ساعت)۴۶:۰۰

       

      امکانات سامسونگ A25

      گوشی گلکسی A25 سامسونگ دارای یک حسگر اثرانگشت روی دکمه پاور است که سریع و دقیق عمل می‌کند. همچنین در بخش اسپیکر، ما این بار با بلندگوهای استریو طرف هستیم که کیفیت صدای به مراتب بیشتری نسبت به اسپیکرهای معمولی مونو نسل قبل دارد.

      گلکسی A25 سامسونگ خوشبختانه به جک ۳.۵ میلی‌متری صدا مجهز است و می‌توان از هدفون‌های سیمی به راحتی استفاده کرد، یا کابل AUX از دستگاه‌ها یا بلندگوهای بزرگتر به گوشی متصل کرد.

       

      امتیاز سامسونگ A25

      گوشی گلکسی A25 سامسونگ مجهز به چیپ‌ست اگزینوس 1280، امتیازات خوبی را نسبت به نسل قبل کسب کرده و شاهد پیشرفت‌هایی در آن هستیم. در بنچ‌مارک GeekBench تک هسته‌ای، امتیاز ۹۷۳ کسب شد که نسبت به امتیاز ۵۶۲ نسل گذشته، نزدیک به دو برابر رشد داشته است. تست چند هسته‌ای Geekbench گلکسی A25 هم امتیاز ۲۱۰۶ را به ثبت رساند که از عدد ۱۸۵۷ نسل گذشته بیشتر است.

      در تست Antutu هم این گوشی عدد ۴۱۵.۰۰۰ را به ثبت رساند که اختلاف ناچیزی نسبت به ۴۱۱.۹۰۰ نسل گذشته دارد.

       

      مزایا گلکسی A25

      چیپ‌ست ۵ نانومتری و پیشرفت بهره‌وری

      استفاده از چیپ‌ست اختصاصی اگزینوس 1280 با لیتوگرافی ۵ نانومتری سبب شده تا ما با پیشرفت محسوسی از لحاظ کارکرد و سرعت نسبت به نسل گذشته روبه‌رو شویم.

      صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتز سوپر آمولد

      با اینکه ما در نسل گذشته هم همین صفحه‌نمایش را، اما با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز داشتیم، اما حالا با ارتقا نرخ نوسازی به ۱۲۰ هرتز، با نمایشگری هم‌پای بسیاری از پرچمداران، اما در قالب یک گوشی میان‌رده مواجه شدیم.

      کیفیت خوب دوربین اصلی در عکاسی و فیلمبرداری

      دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی می‌تواند به خصوص در نور روز، عکس‌های باکیفیتی را به ثبت برساند و برخلاف نسل گذشته، حالا می‌تواند ویدیوهایی با وضوح 4K و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را ضبط کند.

      پشتیبانی چهار ساله از آپدیت جدید اندروید

      سامسونگ وعده داده که تا چهار سال آینده، از این گوشی برای به‌روزرسانی‌های جدید اندروید پشتیبانی می‌کند و تا پنج سال هم به‌روزرسانی‌های امنیتی را در برنامه‌های خود دارد.

      پشتیبانی از کارت حافظه به همراه جک ۳.۵ میلی‌متری

      در دوره‌ای که اکثر گوشی‌ها جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و اسلات کارت حافظه را حذف کرده‌اند، گوشی‌هایی مانند گلکسی A25 هر دو ویژگی‌ نسبتا محبوب را به مخاطبان خود ارائه می‌دهند.

      معایب گلکسی A25

      حاشیه‌های صفحه‌نمایش

      سامسونگ همچنان نتوانسته (یا نخواسته) حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش را نازک‌تر کند و شاید این مقوله برای برخی چندان جذاب نباشد. البته از طرفی، استفاده از ناچ قطره‌ای برای دوربین سلفی هم از جذابیت گوشی کاسته و از معایب گوشی A25 به شمار می‌رود.

      نرخ نوسازی ثابت

      متاسفانه این گوشی از نرخ نوسازی تطبیقی و هوشمند استفاده نمی‌کند و کاربر فقط باید بین دو گزینه استاندارد ۶۰ هرتز و ۱۲۰ هرتز یکی را انتخاب کند.

      نبود شارژر در جعبه

      طبق معمول، سامسونگ هیچ شارژری در داخل جعبه لحاظ نکرده و کاربر باید حداقل ۵۰۰ هزار تومان (اگر از قبل شارژری نداشته باشد)، هزینه خرید شارژر منطبق و جدید کند. این مورد هم از معایب گوشی A25 است.

      نبود لایه محافظ صفحه و گواهی IP

      این گوشی هیچ لایه محافظی مانند گوریلا گلس یا گواهی IP ضد آب و گرد و غبار در اختیار ندارد.

       

      بررسی گلکسی A25 سامسونگ

      نتیجه‌گیری

      در بررسی گوشی گلکسی A25 با یکی از بهترین میان‌رده‌های خوش‌قیمت بازار روبه‌رو هستیم که اگرچه، قیمت آن در زمان عرضه کمی بالاتر از حد انتظار است، اما با گذشت زمان می‌توان شاهد افت قیمت گلکسی A25 به عنوان یک گزینه فوق‌العاده بود. این گوشی با صفحه‌نمایش اولد ۱۲۰ هرتزی فول اچ‌دی، چیپ‌ست پرسرعت ۵ نانومتری، فضای ذخیره‌سازی مناسب، طراحی نسبتا چشم‌نواز، دوربین بسیار خوب با توانایی فیلمبرداری 4K و پشتیبانی طولانی مدت نرم‌افزاری، یکی از گزینه‌های کم‌رقیب بازار محسوب می‌شود.

       

      سوالات متداول در مورد گوشی آ۲۵

      معایب گوشی آ۲۵ چیست؟

      نبود شارژر در جعبه گوشی، احتمالا سرعت ۲۵ واتی شارژ که از رقیبان چینی پایین‌تر است، عدم وجود نرخ رفرش ثابت، نبود لرزشگیر اپتیکال برای فیلمبرداری 4K و حاشیه‌های صفحه‌نمایش.

      قیمت گوشی گلکسی A25 چقدر است؟

      این گوشی در بازه قیمتی ۱۱ تا ۱۲.۵ میلیون تومان در بازار ایران و در بازه زمانی نگارش این بررسی موجود است.

      مشخصات گوشی آ۲۵ چیست؟

      نمایشگر ۶.۵ سوپر آمولد ۱۲۰ هرتزی فول اچ‌دی با روشنایی ۱۵۰۰ نیت (خودکار)، تراشه ۵ نانومتری اختصاصی اگزینوس 1280 سامسونگ، اندروید ۱۴ و One UI 6، پشتیبانی از اس‌دی کارت و جک ۳.۵ میلی‌متری، دوربین سه گانه با لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسل، فیلمبرداری 4K@30fps، سلفی ۱۳ مگاپیکسلی، بلندگوهای استریو، حسگر اثرانگشت روی دکمه پاور، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با سرعت شارژ ۲۵ وات.

      منبع:
      {{totalCount}} دیدگاه‌
      {{name.error}}
      {{email.error}}
      {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
      {{commentMessage.error}}

      ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید